The laurels of a scrum cap

Ismét egy vendégposzt töri meg hallgatásunkat, ezúttal BlueCech01 jelentkezett irományával, amelynek témája nem is lehet más, mint távozó kapuslegendánk.

_vp_1„Az elmúlás pírja a nosztalgia varázsával ragyog be mindent: a guillotine-t is.” – írta Milan Kundera cseh író. S ez a ragyogás vajon milyen fényt vet a mezekre? Miként ragyog a címeren? Hogyan világítja be a gyepet, a kapufákat, a trófeákat? S ezt a ragyogást a jövő cselekedetei miképpen fogják szítani, avagy szertefoszlatni? A legnagyobb részben azokat a dolgokat borítja be a nosztalgia hulláma, amiket természetesnek vettünk, majd megszoktunk, és elvesztettünk. Egy cseh szavain felbuzdulva jöjjön egy cseh búcsúztatója.

Az elmúlt tíz évben sok mindenen ment keresztül a csapatunk, büszkeséggel eltöltő pillanatokon és könnyfakasztó mélypontokon át. Rengeteg tréner jött s távozott, még több játékossal karöltve. Osztoztunk dicső serlegekben és deheroizáló vereségekben újra és újra. Némely eseményt könnyebben feldolgoztunk, máskor „rafaoutoltunk” fél éven át. Egyvalamit azonban szinte mindig alapnak tekintettünk tavaly nyárig: ott hátul, a védőink mögött és a gólvonal előtt, a nézők kereszttüzében egy sisakos óriás magasodik. Egy elképesztően biztos pont, várva az alkalmat, hogy klasszisát igazolva a bravúrjaival kápráztassa el a Bridge táborát, hogy aztán a mérkőzés után leemelvén vizes fejvédőjét még egy lépést tegyen a legendává válás felé. Oly természetes volt, hogy Petr Cech nevével kezdődik csapatunk összeállítása, mint mezünk kékessége, vagy Blatter magyarázkodása a korrupciós vádak után vagy a kapitányi szalag feszülése Terry karján. Ezt a szurkolói rutingondolatot azonban tavaly augusztusban egy unortodox, idegen érzés váltotta fel: tíz év után először sikerült kitúrni ezt az óriást a kezdőből. Hiába tudtuk előre, hogy Thibaut Courtois bizony elsőszámú portás lesz, elődjét a padon fejfedőjétől megfosztva látni mégis egy nosztalgiától ragyogó pillanat volt, amely könnyen felidézhette bennünk a történet kezdetét és egészét.

Kezdeti ragyogások
Kezdeti ragyogások

Cech is hasonlóan fiatalon érkezett hozzánk, hasonló reménységekkel, és neki is volt egy megbízható s közönségkedvenc riválisa Carlo Cudicini személyében. Az olasz előszezonbéli sérülésével azonban Petr Cech bekerült az alapcsapatba, amelyet egy évtizeden keresztül az egyik legstabilabb tagjaként szolgált. Már legelső idényében bizonyította képességeit, hiszen nem „csak” a bajnoki serleget emelhette a magasba, de több rekorddal az Aranykesztyűt is megkapta. Elmondható, hogy Cech alappillére volt Mourinho első korszakának, és mindannak, ami orosz tulajunk érkezésével megindult. Ahogy mondják, a siker receptje, hogy végy egy jó kapust. És hát… quod erat demonstrandum.

Ha tehetném, órákat beszélnék minden hatalmas védéséről, minden rekordról, kupáról és minden nyereménybéli alkotásáról. Ám ilyen eredmények mellett sem volt ez zökkenőmentes, sem biztonságos dekád. Többször a vérét adta a cseh kapuőr a csapatért, egyszer pedig majdnem az életét is. Ikonikussá vált sisakja egybeforrt karakterével, akárcsak a mezén lévő embléma. Életét a focipályán nem csak Hunt minősíthetetlen térdelése, de egyéb sérülések is nehezítették. Megesett, hogy törött, vérző orral játszotta végig a kilencven percet, máskor törött ujjal segítette a gárdát a győzelmekhez. Mindezek ellenére trófeái mellett megszámlálhatatlan egyéni elismerést is begyűjtött, többek közt három aranykesztyűt, IFFHS a világ legjobb kapusa címet 2005-ben, valamint 2011-ben az év játékosa címét is megkapta az egyesület berkein belül. Mindezt a Chelsea játékosaként.

Karrierje csúcsa egyértelműen a 2012-es BL-győzelem volt, amelyben oroszlánrészt vállalt. Di Matteo rendszerében az átlagosnál is fontosabb szerep hárult rá, ennek eleget téve pedig az utolsó utáni pillanatokban is tartotta a csapatban a lelket. Gondolok itt Robben büntetőjére a döntőben, amikor szerintem minden Chelsea-szimpatizáns a világon egyszerre üvöltötte a nevét az éjszakába, az azt követő párbajra, vagy amikor a Barcelona elleni odavágón Puyol fejesénél mutatott egy egészen hihetetlen közbelépést, amely nálam máig az elsőszámú védése:

Emlékezzünk vissza mindarra, amit átéltünk a képernyő előtt akkoriban. Amikor a percek múlása rétegenként hasította az idegeinkbe azokat a libabőrödző impulzusokat. Amikor mély gödörben ástuk el az idényt Nápolyban, aztán feltámadtunk. Majd amikor ismét méteres sírt kotortunk Terry pirosánál, de aztán megelevenedtünk. Majd amikor Robben beállt Cech elé, és az arcunkat a kezünkbe temetve palástoltuk azt a mentális kínzókörtét, amit a lövés előtti másodpercekben tapasztaltunk, pillanatok alatt zajlott le ugyanez a folyamat. De Big Pete gondoskodott róla, hogy ne úgy végezzük, mint egy utolsó percig csak a pajzsát feltartó lovag, akinek végül kettétörik minden védelme. Hiába próbálkoztak becsülettel a bajorok, a cseh gólem továbbra is szilárd gerincet biztosított a Chelsea-nek.  Érdemei pedig vitathatatlanok voltak abban, hogy azon az estén történelmet írtunk. De ez csak egy fellépés a sok közül. Egy trófea a tizenötből.

 S azt, aki ilyen mennyiségű betűt adott hozzá a sportmindenség almanachjának oldalaihoz, nem tudom nem úgy kezelni, mint egy legendát.  Egy legendát, aki tümpanonja mindannak, ami ma a Chelsea. Egy legendát, aki hatalmas alázattal végezvén a feladatát nőtte ki magát klasszissá, ikonná. Ugyanezt láthattuk tőle tavaly, amikor a padról beszállva adott nem kevés pluszt az eredményhez. Alázatán és hozzáállásán a pad sem csorbított semmit.

Éppen ezért nem tudom megérteni azokat a magukat igaz szurkolónak tartó egyéneket, akik deklasszált és elfajzott módon törlik a talpukat Cechbe a klubváltása miatt. Akik penetráns züllöttséggel kígyózzák és árulózzák, mintha kétszínűen hagyta volna cserben a csapatot egyéni hasznokért és élvezetekért. Gyomorforgató, hogy egyesek a mezégetéshez vetemedtek, s a szemükben mindez parallelt képez egy Nasri-féle átigazolással. Holott ha nem csak azt nézzük, hogy honnan hová, akkor nehéz nem egyetérteni a döntésével, még ha teljesen elfogadni az is. Ha megélni az is. Ha belátni, hogy létszámfelettivé vált, az is.

A kapusokról szólván semmilyen panaszunk nem lehet az elmúlt időt figyelembe véve. Cudicini, Cech és Courtois is fantasztikus hálóőrök a maguk módján, a belgának pedig minden esélye megvan arra, hogy évek múltán a világ legjobbja legyen e poszton. Állományilag nézve tehát semmiképpen sem lehet hiányérzetünk. Mint sportember, mint klubikon azonban nem kis űrt hagy maga után.  Első tétmeccsét az Arsenalban pedig várhatóan ellenünk fogja játszani a Community Shield-ért folyó harcban. Annyi pozitívuma biztosan lesz a dolgoknak, hogy kivételesen az ex-játékosunk nem szerez ellenünk gólt.

A Benitez-éra egyik fénypontja
A Benitez-éra egyik fénypontja

Én a magam részéről csak köszönetet tudok neki mondani. Köszönetet azért, hogy ennyit tett a kékekért. Köszönetet az elmúlt évtized sikereiben, serlegeiben, eredményeiben való részvételért.  És ha Petr Cech maholnap pályára lép ellenünk, remélem, hogy csapata legjobbjaként halmoz majd bravúrt bravúrra, üzenve a világnak, hogy vele még igenis számolni kell a modern foci jelenkorában (hogy aztán Fabregas bebiztosítsa a győzelmünket egy 96. percben lőtt góllal, persze 1-0-os végeredménnyel, ahogy az „mocskosss” 🙂 ).

Legyen e kép a búcsúzó:

_vp_4

565 Comments

  • Posted 2015-07-13 17:17 0Likes
    by myheartisblue

    Chelsea FC: I don´t no who are you, but if you are a talented youngster I will sign you and will send you to Vitesse!

    DONE DEAL : Chelsea have signed Serbian youngster Daniel Pantic from Partizan on a free transfer.

    The 18-year-old Serbian midfielder immediately joins Vitesse for a year on loan

    • Posted 2015-07-13 21:22 0Likes
      by Zenzo

      wengeresedünk? 🙂

      • Posted 2015-07-13 21:45 0Likes
        by Idemitirjak

        FFPzünk 🙂

      • Posted 2015-07-13 21:48 0Likes
        by Zenzo

        minek, már nincs is ffp, vagy legalábbis olyan mélyre eldugták, hogy azt még Platini seggében sem találja meg senki, pedig van ott pár nyelv.

      • Posted 2015-07-13 22:00 0Likes
        by Idemitirjak

        Akkor meg a nagy számok törvénye, csak az ágyúsokkal ellentétben mi meg is tudjuk tartani ha befutna valamelyik fiatal a sok közül, és verhetjük a mellünk, hogy biza ez saját fiatal. Náluk Bellerin az egyedüli akit 17 évnél fiatalabb korban szereztek meg másik akadémiáról a keretből.

  • Posted 2015-07-13 17:38 0Likes
    by myheartisblue

    Ramisten…?

    Staying at Chelsea, it would be waste of time? Akkor hát jó pénzért mehetsz Isten hírével!

    jah nem! trololoooo

    http://www.squawka.com/news/lucas-piazon-staying-at-chelsea-would-have-been-a-waste-of-time/417315?

    • Posted 2015-07-13 18:12 0Likes
      by Endy919

      Ajókurvaédesanyukádat .

      • Posted 2015-07-13 21:10 0Likes
        by Zenzo

        legalább őszinte. Nálam ez egy fokkal előrébb van, mintha lenyilatkozná, milyen jó itt, meg egyébként is ez az álma, aztán szarba bele az egészbe.

  • Posted 2015-07-13 21:11 0Likes
    by Zenzo

    Falcao a 9-est veszi magára… jajjj. Az viszont mit bír, hogy mivel TV a 13-as, és ragaszkodik is hozzá, ezért Bego az egyest kapja? 🙂

    • Posted 2015-07-13 23:58 0Likes
      by lamps8

      Szegény Falcao nem tudja hogy nálunk olyan a 9es, mint a Harry Potterbe a sötét varázslatok kivédése tárgy oktatói titulusa.

      Amúgy ha még Falcao is beválik nálunk, jövőre engem is leigazolhatnak, tuti berobbanok. Nagyon Torres szagot érzek.

  • Posted 2015-07-13 21:21 0Likes
    by Zenzo

    Wenger: „Arsenal didn’t need Raheem Sterling” – ja, nyilván csak ez az oka, hogy nem igazolták le :)))

    • Posted 2015-07-13 21:24 0Likes
      by BlueCech01

      Pedig Wengerékre is ráférne pár hasznos HG.
      Tényleg, azzal a francia reménységgel mi lesz? Szánugró vagy mi volt a neve.

      • Posted 2015-07-13 21:47 0Likes
        by Zenzo

        a francia és a reménység szavak azok, amivel nem nagyon lehet szűkíteni ott a kört. Kiről tetszik beszélni, kérem?

      • Posted 2015-07-13 21:53 0Likes
        by Idemitirjak

        Sanogo, elérte, hogy 22 évesen mehessen kölcsönbe az Ajax padjára.

      • Posted 2015-07-13 21:53 0Likes
        by kasata91

        Tuti nem a koklen, mert ő már világsztár és ezt mindenki tudja és ismeri. Sanogo lesz a megfejtés

      • Posted 2015-07-13 22:00 0Likes
        by BlueCech01

        Koklen statisztikailag jobb, mint Matic, ergo előbb viszi a Barca.

      • Posted 2015-07-13 22:20 0Likes
        by Zenzo

        hát bakker így utólag már ül az utalás, de rá nem jöttem volna.. asszem fáradt vagyok. Pedig tegnap már elkezdtem írni nektek egy posztot, estére meg behűtöttem egy üveg sörikét, de asszem, ez már ott marad holnapig.

  • Posted 2015-07-13 22:49 0Likes
    by Zenzo

    Egyébként most olvasom, hogy ez az Aranguiz pletyka még tartja magát. Ez viszont csak azt jelenti a szememben, hogy Mikel vagy Ramires (valószínűleg az előbbi) tényleg távozik a nyáron. Az oké egyébként, hogy van nálunk egy first choice Matics, és inkább kell egy plan B, de vajon miért nem mentünk rá legalább az egyikre, akiket lajos épp megidézett az ördögösökhöz? Vajon JM arra vár, hogy kikukázzák Fellainit, aztán elhozza óccóért? Nem hinném. És bár dícsérik ezt a Chile-it, de azért remélem, hogy ez csak valami kamuhír.. khm. RLC?

    • Posted 2015-07-13 23:01 0Likes
      by Idemitirjak

      Fiorentina vinné egy évre szívesen, a legfrissebb hírek szerint.

      • Posted 2015-07-14 01:12 0Likes
        by Endy919

        Van olyan játékosunk , akit nem vinne a Fio?

      • Posted 2015-07-14 09:35 0Likes
        by Zenzo

        vagy bárki? 😉

      • Posted 2015-07-14 09:36 0Likes
        by Zenzo

        igen, bár a vicc, hogy azt olvastam (nyilván mindenki tudja, mennyire kell ezeket komolyan kezelni, ugye), hogy RLC-t „kérik”, ha kimaradnak a Salah üzletből, amolyan kompenzációként :DDDDD azért van humor ott délen is..

    • Posted 2015-07-13 23:55 0Likes
      by lamps8

      nem tudom RLC-t hova szánja, Cesc vagy Matic alternatívának. Ezt kellene eldönteni, és e szerint igazolni ha Mikel távozik.
      Meggyőződésem egyébként hogy Ramires maradni fog.

      • Posted 2015-07-14 09:37 0Likes
        by Zenzo

        így van. Szerintem Ruben sokkal inkább Matics féle spíler az alapján, amit eddig láttam tőle, de persze ez JM-nél mit sem számít, mert ugye nála mindenki ott játszik, ahol ő akarja és kész 🙂

        Ramires szerintem is marad.

  • Posted 2015-07-14 08:32 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Lloris eltörte a csuklóját, mindez a klubkötelékén kívül történt. Egyelőre titok, hogy sikerült 🙂

  • Posted 2015-07-14 09:18 0Likes
    by Blue One

    Az angol Porto

    • Posted 2015-07-14 09:28 0Likes
      by Zenzo

      És az mit bír, hogy a Chelseabe egy sem jött? 🙂
      (mondjuk egyedül a német nevű franciát bánom kicsit, ő tényleg komoly színvonal)

      • Posted 2015-07-14 09:48 0Likes
        by lamps8

        Ha őt leigazoljuk, akkor már most mertem volna kisebb összeggel a címvédésünkre fogadni. De sajnos közelébe sem voltunk.

      • Posted 2015-07-14 09:54 0Likes
        by BlueCech01

        Én már csak abban bízom, hogy William Carvalhot sikerül Josénak idecsábítani. Benne hatalmas potenciál van és a portugál foci egyik legnagyobb tehetségeként tartják számon. Ha megtudjuk szerezni, már nem lesz akkora veszteség a gallról való lemaradás.

      • Posted 2015-07-14 09:59 0Likes
        by Zenzo

        erről a gyerekről nem sokat tudok, de egy Carvalho már egyszer bejött (Ricky ráadásul nagy kedvencem volt). Én azért nem érzem akkora nagy veszteségnek, hogy Schneiderlinről lemaradtunk, de tény, hogy óriási szezon van a háta mögött, és jelenleg riválisnál kamatoztathatja ezt. Annyit meg lehet nálunk is játszott volna, mint így a ManU-ban. Sz’al.. azért egy próbát megért volna, jah.

      • Posted 2015-07-14 10:08 0Likes
        by BlueCech01

        Ha normálisan akarunk rotálni, mindenképpen kellett volna egy Snejderlin-kaliberű játékos Matic mellé a csapatba, főleg, hogy a jobbik vkp-pótló fél lábbal a Bridgen kívül van.
        De mint mondtam, így sincs semmi veszve. José szálljon rá hazája csillagára, aki égjen a gondolattól, hogy a legjobb portugál mesterrel dolgozhat együtt.
        Én legalábbis sokkal szívesebben látnám a csapatban Carvalhot, mint Aranguizt, aki 27 lesz, de Európát még csak földgömbön látta.

      • Posted 2015-07-14 10:28 0Likes
        by Zenzo

        „Ha normálisan akarunk rotálni”

        Azért érzed, hogy ez már itt erős azért, és kezd megdőlni 😉

      • Posted 2015-07-14 10:29 0Likes
        by BlueCech01

        Pedig ezen mindenképpen változtatni kéne, különben lemondhatunk a BL-ről megint, ha kifingunk a kieséses szakaszra.

      • Posted 2015-07-14 10:48 0Likes
        by Zenzo

        A BL-ben akkor lesz esélyünk, ha José annak fekszik neki, és nem a többinek. A BL idén nem volt prioritás, nem feltétlen így tervezték, de azért a PSG elleni taktikán látszott, hogy nem hajtottuk szanaszerteszéjjel magunkat a siker érdekében – elvégre ez a fájó pont minden kritikusnak, hogy emberelőnyben, beszari játékkal estünk ki. Persze tény, hogy a keret is akkor volt a leggyengébb/leghiányosabb, de nem igazán ez volt a kiesés oka, mint ahogyan nem is a rotálás hiánya. HA José nem akarja a CoC-t, és nem a legerősebb csapat játszik a kupában, hanem a fakó, stb, stb, érted.

      • Posted 2015-07-14 11:04 0Likes
        by BlueCech01

        A rotálás-hiány volt az oka annak, hogy február-március környékére a csapat egyik fele leeresztett, a másik meg meccshiányos volt. A bajnokságban is szenvedtünk emiatt, nem csak a BL-ben látszott meg a lendülethiány. És ha akkor és ott tovább is jutunk, és fásultan megkapjuk a Barcát, abban köszönet nem lett volna senkikékfiának.
        Jövőre a BL-nek mindenképpen célnak kell lennie regnáló bajnokként, de ha ott is ezt folytatjuk és a knockout-ra lekonyolunk, akkor esélyünk nem lesz.

      • Posted 2015-07-14 11:32 0Likes
        by Zenzo

        „A rotálás-hiány volt az oka annak, hogy február-március környékére a csapat egyik fele leeresztett, a másik meg meccshiányos volt”

        Nem ezzel vitatkoztam, hanem pont azt mondtam (akartam mondani), hogy a rotálás hiányának meg – amellett, hogy José eleve ritkán él ezzel – pont AZÉRT nem rotáltunk, mert nem a BL, hanem a PL és a CoC volt a cél. Ezért ott végig a legerősebb csapat játszott. Az FA sem volt cél, ott a fakó játszott, látszott is 🙂

      • Posted 2015-07-14 11:48 0Likes
        by BlueCech01

        De hát pont ez az. A PL-ben is majdnem ráfaragtunk erre, hiába volt a előrébb idén a BL-nél. A 2013-14-es bajnoksághoz képest a riválisok brutálisan leeresztettek, egyedül nekünk sikerült építkezni érdemben.
        De ha a riválisok sokkal slágfertigebben hozzák le a meccseiket, jobban kárát szenvedhettük volna a fásulás miatti pontveszteségeknek.
        Elég belegondolni, hogy hány meccset hoztunk le januártól magabiztosan, az ellenfelet a földhöz vágva, mint az első félévben jó párszor.

      • Posted 2015-07-14 12:05 0Likes
        by Zenzo

        ez a „majdnem ráfaragtunk” eléggé ilyen „ha” szagú dolog. Úgy nyertük 8 ponttal a bajnokságot, hogy rajt-cél győzelem, az utolsó fordulóban meg ellötyögtük a dolgot. Számomra – főleg így utólag – egyértelmű, hogy mire ment rá JM, ez pedig a ligakupa és a bajnoki cím + a tisztes helytállás a többiben. Innen nézve pedig nem sok kérdést hagyott a szezon során. Igen, volt egy kis megingás télen, de azt a riadalmat sokkal inkább keltette egy nagyon rosszul elsült újévi meccs, és annak morális vonzata, amivel JM is kicsit megijedhetett, mert elég komolyan fordított a csapat taktikáján, és a szezon első felében játszott nem baj, ha gólt kapunk, csak rúgjunk többet-nél átmentünk v visszaálltunk a clean-sheet+nyerünk kevés(kevesebb) góllal taktikára. Utóbbi értelemszerűen nem feküdt annyira egy támadásra hangolt csapatnak, amiről nem egyszer beszéltünk, hogy hát Josénak még az életben nem volt ennyi védekezésképtelen játékos adott n csapatában.

        Továbbra sem értem, miért akkora vesszőparipája itt sokatoknak ez a rotálás, én továbbra sem bánom, ha nem fogatjuk két meccsenként a keretet. A csapategységet és önbizalmat fix kezdővel lehet a legjobban fenntartani, és egy nagy csapatnak sincs kifejezett rotálás-taktikája.

      • Posted 2015-07-14 12:19 0Likes
        by BlueCech01

        Persze, hogy „ha” szagú dolog, de azt nem tagadhatjuk, hogy az, hogy a saját töketlenkedésinkre nem faragtunk rá jobban, az nagyban a többi csapat érdeme is. Nem lesz mindig ilyen szerencsénk, ami a riválisok leengedését illeti.
        A „tisztes helytállás a többiben” miben manifesztálódik? Amikor a PSG itthon ejtett ki minket emberhátrányban a legjobbját vesztve, vagy amikor az alsóbb osztályú Somethingford vert minket szintén itthon 4-2-re? 🙂
        Azért ekkora vesszőparipa, mert jövőre gondolom a címvédés és a BL is célunk lesz. Ha mindkettőre rámegyünk és ugyanúgy nem rotálunk semmit, akkor a negyeddöntőben már bőven remegve léphetünk pályára.

      • Posted 2015-07-14 12:35 0Likes
        by Zenzo

        „az, hogy a saját töketlenkedésinkre nem faragtunk rá jobban, az nagyban a többi csapat érdeme is”

        De könyörgöm, ez MINDIG így van. Olyan nincs, vagy max nagyon-nagyon ritkán, hogy mindenki ugyanolyan jó v ugyanolyan szar, és nüanszon múlik a cím… pláne, ha valaki utcahosszal nyeri a bajnokságot. Az adott első csapat mindig azért első, mert kevesebb balfaszságot követett el, mint a mögötte lévő 2, 3, 4, stb. A perfect season, mint olyan, 38-0-0, 150-0, +150 nem létezik. Fociban legalábbis nem.

        „Nem lesz mindig ilyen szerencsénk, ami a riválisok leengedését illeti.”

        Ez úgy hangzik helyesen: nem mindig nekünk lesz ezzel szerencsénk.

        „A „tisztes helytállás a többiben” miben manifesztálódik? Amikor a PSG itthon ejtett ki minket emberhátrányban a legjobbját vesztve, vagy amikor az alsóbb osztályú Somethingford vert minket szintén itthon 4-2-re?”

        Nem kiesni az első/csoportkörben. A PSG-t is lehet úgy nézni, ahogy te írod, vagy mellé tenni azt is, hogy vereség nélkül estünk ki, úgy, hogy hogy a 210 percből összesen 8 percben állt továbbjutásra az ellen, és az utolsó percekben, két döntetlennel estünk ki. Méghozzá úgy, hogy igazából abban vertek meg bennünket, ami az erősségünk, és a szezonban összesen nem fordult elő annyiszor, mint a PSG ellen: fejesgólokkal.

        Az FA-ben meg kb annyi volt, hogy menjünk egy pár kört, toljuk a cseréket. Így volt.

        Továbbra is fenntartom, hogy a 4 hadszíntéren való erőteljes menet max lázálom, egyszerűen lehetetlen és kivitelezhetetlen, akármilyen bő kerettel is. Még válogatottak nélkül is az lenne, de tekintve, hogy ezek a játékosok még pluszban hazájukban is terhelve vannak, pláne impossible. 10 évente egyszeri csodának belefér, mikor a csillagok mindenhol jól állnak egy tripla, de egyébként nem. Valahogy meg akkor ki kell esni a többi sorozatból, hogy csak a prioritásra koncentrálhass, és akkor már mi lehet pozitívabb kiesés, mint mondjuk amit a PSG ellen csináltunk? Tudom, ne is válaszolj, a Barca ellen egy ki-ki meccsen két 5-5 után, utolsó perces elkerülhetetlen csodagóllal. Csak, a foci nem így működik.. 🙂

      • Posted 2015-07-14 12:57 0Likes
        by BlueCech01

        Igen, ez mindig így van, de mikor volt úgy, mint nálunk? Hogy nagyjából mind egyszerre esik bele a gödörbe, ameddig mi futunk előre? Itt az a lényeg, hogy ha mondjuk csak egy csapat hozza a tavalyi formáját, már a végzetünk lehetett volna a fásultság miatti töketlenkedés, ami a rotálás hiányából fakad. De még egy ilyen nem lesz a következő 10 évben, hogy mindenki egyszerre eresszen le, ameddig mi végig az első helyen időzünk.

        Igen, úgy is nézhetjük, hogy vereség nélkül estünk ki, de úgy is, hogy igazi ellenfelünk nem is volt. Az idei kiesés meg semmiképp nem volt pozitív. Kis/Középcsapatokat pofoztunk, jött egy nagyobb falat és vége volt. Lassú halált haltunk, és a focink is olyan kórházi érzetet keltett, amikor minden szagtalan és fehér.

        Nem is kell 4 színtéren helytállni. Amikor a MU megnyerte a BL-PL kombót, ők sem a kupákért voltak oda idény közben. Most ez végtelenül egyszerűn hangzik, de nekünk sem a cockon kéne fárasztani még pluszba a nagy csapatot. Őszintén, a ligakupák győzteseire ki emlékszik évek múlva?

      • Posted 2015-07-14 13:08 0Likes
        by Zenzo

        „Igen, ez mindig így van, de mikor volt úgy, mint nálunk? Hogy nagyjából mind egyszerre esik bele a gödörbe, ameddig mi futunk előre?”

        pont erre céloztam, hogy mindig. Csak néha a „nem-elsők” kicsi, néha nagyobb gödörben trappolnak.

        „Az idei kiesés meg semmiképp nem volt pozitív.”

        Ha úgy akarod látni, nyilván nem. De továbbra is fenntartom a kérdést, mi számított volna annak?

        „Őszintén, a ligakupák győzteseire ki emlékszik évek múlva?”

        Hát, akik megnyerték, biztosan, és mivel ez az első megszerezhető kupa, méghozzá igen korán, inkább lélektani hatása van, amit sokan szeretnek elbagatelizálni, de azoknak a srácoknak ott a gyepen kell ám.. kell a győztes érzés. Komoly plusszt tud adni pölö egy újévi leeresztés és bukdácsolás után 😉

      • Posted 2015-07-14 13:23 0Likes
        by BlueCech01

        Ha mindig, akkor kérlek írd le, hogy mikor volt olyan, hogy az elsőt kivéve minden rivális gödörbe esett egyszerre, és az elsőt soha le nem szedték a helyéről? Mert olyan volt, hogy 1-1 rivális már közben kiszállt a versengésből, de tavaly még a legnagyobb üldöző City is verejtékes hullámvasutat járt be egész évben.

        Mi számított volna annak? Mondjuk egy olyan meccs, ahol az elődöntős csapatokkal pariban vagyunk végig, és egy utolsó perces góllal, vagy bün.párbajban kiesünk. Az messze nem lett volna sem szégyenteljes, sem ilyen deheroizáló.

        „”Őszintén, a ligakupák győzteseire ki emlékszik évek múlva?”
        Hát, akik megnyerték, biztosan”
        Hát de ez igaz egy kerületi középiskolás versenyre is 🙂 Én máig emlékszem, hogy a kerületi diákheteken prózaírásban első lettem, csak hát másnak nem rémlik ez a becses diadal 🙂
        Őszintén, a cock arra biztos jó, hogy elmondhassuk, hogy kupával zártuk a szezont meg ez egy többkupás szezon volt, de másra nem. A középcsapatoknak dicsőséges lehet, de év végén nagyjából ennek a győztesére fognak utoljára emlékezni az angol foci szerelmesei. És hiába adhat valamennyi önbizalmat, ha erre is rááldozzuk a nagyok állóképességét, aztán csodálkozunk, hogy a fontosabb porondokon kevesebbet bírnak mentálisan és fizikailag is.

      • Posted 2015-07-14 14:27 0Likes
        by Zenzo

        A gödörbe esés, és, hogy végig a tabella élén állsz, számomra nem jelenti ugyanazt. Tekintve, hogy ezzel mi idén rekordot állítottunk fel, nyilván nem volt még ilyen.

        Ha csak az elveket nézed, akkor bizony utolsó perces góllal estünk ki. Megint más kérdés, hogy a hogyanja fáj neked/nektek, nem a mikéntje 😉

        Mint említettem, a CoC-nak egy Chelsea életében legfőképp lélektani hatása van, mert lényegében a szezon közepére szerezhetsz egy trófeát, ami nagy tüzet gyújthat a továbbiakra. Nyilván egy jelenlegi Chelsea számára nem nagy érdem, ha egy szezonban csak Ligakukát nyer, de mondjuk nemrég nézd meg a Liverpoolt, akik egy tradicionálisan nagy csapat, hogy mennyire örültek neki. Az örömöt a helyzet is hozza.

        Ennek a csapatnak, a José 2.0 féle happyone gárdának azért volt kurva fontos, mert ez volt az első megszerzett trófea. Új beépülőkkel, ex-Barca+Arsenalistával, Costával, Mourinhoval, új kapussal, visszaédesgetett Maticcsal, öreg motoros Drogbával és Terryvel, meg minden. José lélektanilag kurvára érti a szakmát, ezt ha te kétségbe vonod, akkor is igaz marad. Hidd el, ez így volt kitalálva. És igen, ezesetben PONT hogy az első csapatnak kellett megnyernie. Semmi nem kovácsol jobban össze, mint a közös siker, a közös győzelmek. Ha nem a Coc, hanem az FA lett volna a cél, akkor ott indul az A keret, de jelen esetben az a trófea nem volt „jó”, mert az a szezon végén van. Most nem kezdenék mélyebb filozófiai ecsetelésbe az idei ligakupa sikerünket illetően, mert leszögelnek hirtelen hatan, de lássunk már egy kicsit a dolgok mögé, ha kérhetem 🙂

        Lehet, hogy az angol foci szerelmesei nem fognak emlékezni, ki nyerte a CoC-t a 14/15-ös szezonban, de arra biztosan, hogy ki nyerte a PL-t, és hogyan. Márpedig ha úgy tetszik, annak részben a coc győzelem volt az ára.

      • Posted 2015-07-14 15:18 0Likes
        by BlueCech01

        „A gödörbe esés, és, hogy végig a tabella élén állsz, számomra nem jelenti ugyanazt”
        De, a kettő között következtetési kapcsolat van. Mivel minden csapat egyszerre hasalt be majd ült fel a hullámvasútra, egy sem tudott eljutni addig, hogy minket letaszítsanak a trónról. Tehát az egyik következik a másikból.

        A Liverpool, amikor megnyerte (mondjuk ki) középcsapat szinten volt. Évi 5-7. hely, komoly kupára meg semmi esély.

        Egyébként ezt a rotálás nélküli önbizalom növelést is azért tudjuk eredményesen elkönyvelni, mert nem volt érdemi riválisunk a PL-re. Tehát ez megint visszahat az előző témára.

        De eléggé eltereltük a témát szerintem a rotálásról.

      • Posted 2015-07-14 15:31 0Likes
        by Zenzo

        attól már nagyon, de azóta már minden mástól is messzire kerültünk :))) de én élvezem a kulturált vitát.

        „”A gödörbe esés, és, hogy végig a tabella élén állsz, számomra nem jelenti ugyanazt”
        De, a kettő között következtetési kapcsolat van.”

        Nyilván, de itt arra gondoltam, hogy ez ritkán ennyire egyértelmű, mint most, lásd a második José bajnoki címünket pölö, ahol már volt, hogy 21 ponttal is vezettük a PL-t, ami mi más, mint a többiek balfaszsága, de aztán mégis visszajöttek 7 pontra, vagy a MU is nyert nemrég elég komoly fölénnyel bajnokságot, pedig az elmúlt idők egyik leggyengébb MU-ja volt, de a többiek meg még rosszabbak voltak – erre céloztam.

      • Posted 2015-07-14 15:47 0Likes
        by BlueCech01

        Igen, pont erre akarok kilyukadni. Hogy azért az utóbbi 10 évben ritkán volt ilyen egyértelmű a PL. Olyan meg, hogy minden rivális egyszerre essen szét, még nagyon nem is volt. És a szétesésből is egy tudott felállni, az Arsenal, szerencsére már csak nagyon későn. A többi vagy csak lejjebb esett (Pool), vagy hullámzott (MU, City).
        Jövőre már nem lesz ilyen „közvetett hátszelünk”, s ha nem rotálunk normálisan és ugyanúgy töketlenkedünk, mint idén sikerült sokszor, akkor ezeket nem fogják kiváltani a riválisok szinkrongödrei.

      • Posted 2015-07-14 19:18 0Likes
        by Zenzo

        Én meg pont arra, hogy ritkán volt olyan izgalmas, mint az előző szezonban. 12/13-ban a MU úgy vert 11 pontot a második City-re, hogy ismétlem az elmúlt évek leggyengébb Unitedje volt, 11/12-ben meg ugyan a befutó szoros volt, de a két manchesteri csapat 19-19 pontot vert a harmadik ágyús gárdára (mi meg ugye hatodikok lettünk épp). 10/11-ben is bőven nyert a MU (végül 9 pont előnnyel), 1 évvel korábban Ancelotti Chelseaje mellett ugyan loholt a ManU, de azért az is egyértelmű év volt, valami 6 fordulóval a vége előtt már vezettünk, stb, stb.

        Nem vitatom, hogy idén a könnyűnél is könnyebb dolgunk volt, mikor a fő rivális City beért minket, ahelyett, hogy lapot húzott volna 14-re, inkább bedobta az egészet, és zuhanásba kezdett, és ahelyett, hogy szorongatott volna, elköltött Bonyra 30 millát, meg nem nyert meccset vagy 6 fordulón keresztül.

      • Posted 2015-07-14 13:00 0Likes
        by Endy919

        Triplázás szóval csak akkor fordulhat elő ha minden csillag úgy és ott áll , ahol kell neki ?

        A kurva Barcanak akkor bagyon jó csillagai lehetnek … főleg amikor egy éven hoznak 6 trófeát .

        Zenzo , te se akarj többet belelátni a dologba , mint ami . José eltaktikázta , elszámolta , elbaszta . Imádom de ez teljes mértékben az ő faszsága volt .

      • Posted 2015-07-14 13:04 0Likes
        by Zenzo

        Az a Barca azért megérdemli a korszakos jelzőt, amelyik egy évben hozott 5-6 trófeákat, de azért ott is kellettek ilyen Övrebök meg minden, hogy az meglehessen. De sorold már fel – megengedem az összes – csapatot a TOP bajnokságokból az elmúlt 20 évből, akiknek ment egy évben legalább 3 trófea. Ha tíznél többet összeszedsz, fizetek egy sört.

      • Posted 2015-07-14 13:09 0Likes
        by BlueCech01

        Ha közelmúltat nézzük, akkor azért elmúlt 5 évben 3 triplázás is volt. Inter-Bayern-Barca, tehát Anglián kívül minden topligában volt 1. Sőt, az egyiket José hozta össze.

      • Posted 2015-07-14 14:33 0Likes
        by Endy919

        Szóval az utóbbi 20 évben 12 csapatnak sikerült nyerni BL-t . Ez alatt a 20 év alatt 10x fordult elő , hogy a BL győztes csapat legalább 3 trófeát nyerjen. Ez a Barcának sikerült 4x , Bayernnak 2x , MUnak 2x , Inter 1x ,Ajax 1x . + Portó a BL és a bajnoki cím mellé hozott egy vesztes kupa döntőt , de azt nem számolta ide , csak statnak írtam.

        A Budweiser sört nagyon szeretem 🙂

      • Posted 2015-07-14 14:41 0Likes
        by Zenzo

        A holland hirtelen top bajnokság lett? A Vitesse kapcsán mintha más lett volna a véleményed 😉

        Nade, ez is lényegtelen, mert azt mondtam, „sorold már fel – megengedem az összes – csapatot…Ha tíznél többet összeszedsz”. Ez Barca-Bayern-MU-Inter, azaz négy, de még az Ajax-szal együtt is öt. 20 év alatt 5 csapat… tényleg mindennapos dolog. De ha összefutunk, ettől megkapod a söröd, ne félj, csak érted, ne csináljunk már úgy, hogy ez természetes dolog, mert 20 év alatt Angliában ez kétszer sikerült..

      • Posted 2015-07-14 14:45 0Likes
        by Endy919

        Az elmúlt 20 év BL győztesét írtam , és szerintem akkoriban az Ajax/holland foci más szinten volt , mint most .

        A 10 csapatot felsorolni meg lehetetlen , mivel direkt írtam , hogy az elmúlt 20 évben 12 csapatnak sikerült BL-t nyernie.

      • Posted 2015-07-14 14:57 0Likes
        by Zenzo

        De én pont azt akartam bemutatni, hogy:

        „Triplázás szóval csak akkor fordulhat elő ha minden csillag úgy és ott áll , ahol kell neki ?

        A kurva Barcanak akkor bagyon jó csillagai lehetnek”

        Igen, csak ha minden csillag a helyén van, és igen, a Barcának jók a csillagászai 😉

        mission accomplished.

        (az már egy teljesen más kérdés, hogy mit mondd ela bajnokságokról, hogy a Barca tudta ezt egyedül kettőnél többször megcsinálni 20 év alatt, miközben a bajnokságában többnyire csillivilli Bayern vagy MU is csak kétszer-kétszer)

      • Posted 2015-07-14 15:03 0Likes
        by Endy919

        De az a legviccesebb , hogy a Barcahoz hasonlóan a Realnak is 4x sikerült BL-t nyernie , viszont amikor azt megnyerték , közük nem volt a bajnoksághoz. Kb úgy mint nekünk.

      • Posted 2015-07-14 15:18 0Likes
        by Zenzo

        találsz párhuzamot vajon abban a két csapat között, hogy az utóbbi 20 évben nem volt olyan edző, aki 2 szezonnál többet le tudott volna nyomni egyben? 🙂 Míg a bárkánál a folyamatosság biztosított egyfajta alapot a sikerekhez? 😉 (feldobom ismét a korszakos csapat jelzőt)

      • Posted 2015-07-14 12:49 0Likes
        by Blues555

        Legutóbbi emlékem róla: https://vine.co/v/eJLTIenx00W

      • Posted 2015-07-14 12:50 0Likes
        by Zenzo

        majd nem lövetünk vele büntetőt 🙂

      • Posted 2015-07-14 12:52 0Likes
        by BlueCech01

        Jó, hát de most a múltbéli vkp-ink közül melyik volt a tizenegyes mestere? 🙂
        Amúgy Makelele is így rúgta anno ha jól emlékszem, csak a kipattanót neki volt esélye bevágni.

      • Posted 2015-07-14 13:01 0Likes
        by Zenzo
      • Posted 2015-07-14 13:10 0Likes
        by Blues555

        Nyilván nem a 11-esei miatt vennénk, de érdekes, hogy élőben néztem ezt a büntetőpárbajt, és már alapból kissé flegmán végezte el azt a tizit, utána pedig mint aki le se szarta, hogy ezzel bukták el az EB-döntőt. Attól, mert nagy név az U21-esek között, még nem kéne vagánykodnia. Ezt az alapján írom, amit láttam, egyébként meg nem követem a játékos pályafutását. 🙂

      • Posted 2015-07-15 12:02 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Hat nem egy tamado szellemu jatekos 🙂

      • Posted 2015-07-15 12:02 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Minekhova? Mikel elyett ulni a padon? Schneiderlin se jott volna padra, sosem volt opcio.

      • Posted 2015-07-15 13:16 0Likes
        by BlueCech01

        Miért? Mert ha a BL-PL kombót komolyan akarjuk venni (amit regnáló bajnokként kéne) nem várhatjuk el Matictól, hogy minden meccset végigrobotoljon. Kell mellé egy olyan játékos, aki megfelelő alternatívája lehet, aki képes lehet érdemben a riválisa lenni. Nyilván nem a kezdőbe jönne rögtön.

      • Posted 2015-07-15 14:52 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Mi nem is, de tudod jol, hogy Jose ezt fogja eroltetni.

      • Posted 2015-07-14 10:41 0Likes
        by Blue One

        Én Shaw-nak örültem volna normális áron persze.

      • Posted 2015-07-14 10:56 0Likes
        by Zenzo

        na de ő ugyanaz a kategória, mint Sterling. Fiatal és angol, fényesen villogó neon font jelekkel a szemében.

      • Posted 2015-07-14 14:19 0Likes
        by Blue One

        Azért mondtam, hogy normális áron. Egyébként nálam nem ugyanaz a kategória. Shaw nem nyilatkozgatott, nem hisztizett stb. Egyszerűen „csak” sokat akart. Ez manapság már nem bűn, hanem alap dolog… Szerencséjére volt egy hülye csapat, aki hajlandó volt ennyit adni neki.

      • Posted 2015-07-14 14:30 0Likes
        by Zenzo

        Kisebb volt a hiszti, de attól a helyzet ugyanaz. Nem akart hőssé válni X-1-ben, mert neki X kell. Oké, kell az ambíció, de a vicc az, hogy ha ezek a rinyagépek futnának még 1-1 jó szezont ott, ahol az isten megadta nekik a lehetőséget egyszer, akkor nem nekik kellene nyavalyogni, hogy így-úgy, nekem kell a sok pénz, hanem a klub mennének elébük komoly ajánlatokkal, aztán válogathatnak.

        Egyébként meg mindig lesz egy hülye csapat, és ezt a hülyecsapat-felfűtő kazánt csak táplálja az új HG szabályzat.

      • Posted 2015-07-14 15:21 0Likes
        by Blue One

        A mu esetében nem érzem annyira a HG szabályt. Tele vannak angolokkal, annyira nem égető a szükség újabbakra. (Kis túlzással a pool, mu páros adja a válogatottat…)Egyszerűen tehetségesnek tartották és készek voltak neki megadni, amit kérnek.

    • Posted 2015-07-15 11:59 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Lenyugozo ez ma a PL-ben raadasul ugy, h nem csak megmaradtak a PL-ben de egy eros kozepmezonyben vannak. birom a Sotont. Jah es annyi, h ezt a masod vonalban is produkaltak, csak nem ilyen mertekben. Nagyon jo az utanpotlasuk es az utanpotlas scoutingjuk. Bale, Ox, Walcott is innen jottek.

      • Posted 2015-07-15 17:21 0Likes
        by Blue One

        Nekem is szimpatikusak. Mikor szétszedték a csapatot ráadásul edzőcsere is volt, akkor azt gondoltam, hogy még a kiesés ellen is harcolhatnak. Ehelyett az elején a BL-ért mentek 😀 Azták „csak” egy valaha volt legjobb klubszereplés jött össze… 🙂 Tudom, hogy jó az utánpótlásuk. Ha már így összehasonlítottam a címbe, akkor most azt mondom, hogy utánpótlás tekintve ők az angol Ajax 😀 Nekik is híresen jó az akadémiájuk.

  • Posted 2015-07-14 13:26 0Likes
    by Blue One

    A hírek szerint orvosin van a chile-is csávó illetve Moses jövőre szerep kaphat nálunk. Óvatosan kell kezelni ezeket a híreket. Mindkét hírt ugyanaz az újság írta meg ( chile-s történetet olvastam még egy helyen, de az se komoly). Ami viszont érdekes, hogy maga Hughes is azt mondta, hogy szerinte nem tudja Moses újra kölcsönvenni, mert marad(hat) nálunk. Ebből kiindulva akár a másik hírnek is lehet alapja 😀

    • Posted 2015-07-14 13:28 0Likes
      by BlueCech01

      Mosest én is itt tartamán. HG, ráadásul egy tehetséges, szívós játékos. A padra jó lenne.

      • Posted 2015-07-14 13:55 0Likes
        by kasata91

        Quadrado szintet hozna ott a jobbon.
        Én emlékszek jópár megindulására, ami Willi elé helyezi, ha védő munkája jó, akkor simán elférne a padon.

  • Posted 2015-07-14 14:40 0Likes
    by lamps8

    Kvízkérdések.
    1, Szerintetek altatunk, és igazolunk egy drágább klasszist, teszem azt 1 Oscar alternatívát/CB/RAM/CM vagy ezt a transfer windowt alvással töltjük továbbra is és végignézzük ahogy a riválisok darabonként 100-150milkát beletolnak a keretükbe?
    2, Az elsőhöz szorosan kapcsolódó kérdés, ennyire jók lennénk hogy ezt megengedhetjük magunknak? Tény h unalomba fulladt a dominanciánktól a PL tavaly, de idén a Bl-ben is virítani kellene, illetve az sosem biztos h ilyen szinten el fognak kerülni minket a sérülések. Kérdés a kérdésben, mi a nagy büdös lófaszt csinálunk ha Fabregas kidől 3 hónapra? (we need Joao Moutinho vagy Bego hozhatja a bosnyák spanját… )
    3, Terryt mennyire szabad terhelnünk a következő szezonban? Decemberben 35 éves lesz, a pótlása pedig közel sem megoldott eddig.

    • Posted 2015-07-14 14:51 0Likes
      by Endy919

      1. Elaludtunk mint a tej , és majd decemberben , mikor rájöttünk , hogy jó lett volna igazolni , fogunk hozni random játékosokat 40-50milláért , mert olcsóbban nem fog menni.
      2. Ha Cesc kidől 3 hónapra , akkor előhozhatjuk a Ferrarinak az F1-ben jól bevált szövegét : már a következő szezonra koncentrálunk.
      3. Jó kérdés.

      • Posted 2015-07-14 14:52 0Likes
        by lamps8

        nagyjából én is így látom.

    • Posted 2015-07-14 14:51 0Likes
      by lamps8

      Azt még hozzátenném hogy Begovic és Falcao érkezése alapvetőnek tekintendő, hiszen távozókat pótoltunk.

    • Posted 2015-07-14 15:12 0Likes
      by Zenzo

      1+2+3 : továbbra is tartom, hogy a kezdőnk ütős, és 1 év összeszoktatás után csak jobb lesz. Nekünk most a keret mélyítésén kell(ene?) dolgozni, azaz olyan B kategóriás játékosok leakasztása (lenne) a feladat, akik bármilyen veszély esetén is jó alternatívát tudnak jelenteni a kezdők helyett.

      Begovics nem egy Cech, de azért kellemes megoldás. Falcao flopgyanus, de nem tudhatjuk. Terry megoldása… alapvetően (jelenleg) úgy gondolom, hogy hosszú távon erre a Zouma-Varane páros jelentene megoldást, viszont nem tudom, az új HG szabály mennyire bírja majd el, hogy a kapusunk belga, a belső védőpárosunk meg francia.
      Fabregas sérülésénél jelenleg aggasztóbb dolog lehet Costa, bár, ha Remy marad, akkor talán nem, vagy Matics, ha megy Mikel… és hát legyünk őszinték, az igazán pótolhatatlan az Ázár, legalábbis abban a formában, amit a szezonban lehozott.

      Én továbbra sem látom annyira sötéten a helyzetet, hogy ha nem igazolunk csilliárdokért, akkor a négybe se kerülünk, meg a BL-ben is csendben kihullunk.

      • Posted 2015-07-14 15:17 0Likes
        by lamps8

        Begovic a tökéletes megoldás, vitathatatlan. Falcao nagyon erősen flop gyanús, ebben is egyetértünk.
        Korábban én is kifejtettem már véleményemet Terry pótlásáról illetve a Cahill-Terry páros jövőjéről, és akkor én is Zouma-Varane duót vízionáltam. Álomszerű lenne, de ott a HG szabály, ezért én Stones leigazolására nagy esélyt látok. (ezt szintén leírtam korábban)
        Hazardot azért nem is említettem mert vannak pótolhatatlan játékosok. Ki tudná őt pótolni? Griezmann? 50milliós játékost nem tarthatunk a padon, mert alapvetően Hazard fizikálisan masszív, nem sérülékeny.
        Összességében viszont azt mondom a keretünk bőven elbírna egy klasszis igazolást.

      • Posted 2015-07-14 15:22 0Likes
        by Blue One

        Ellent mondasz saját magadnak:

        „50milliós játékost nem tarthatunk a padon”
        „Összességében viszont azt mondom a keretünk bőven elbírna egy klasszis igazolást.”

      • Posted 2015-07-14 15:30 0Likes
        by lamps8

        Kifejezetten Hazard pótlására gondoltam ott. Viszont Willian vagy Oscar posztján, kellemes versenyhelyzetet teremtene egy nevesebb játékos.

      • Posted 2015-07-14 15:43 0Likes
        by Zenzo

        ezt adom, egy klasszist még be lehetne szuszakolni azért a keretbe, de valahol van ez az oximoron, amire Blue One is rámutat: hogy hát azért olyan valaki kellene, aki nem törik meg a padon sem.

        (hozzuk vissza Schürrlét!!)

      • Posted 2015-07-14 15:52 0Likes
        by Endy919

        Torres?

      • Posted 2015-07-14 15:54 0Likes
        by Idemitirjak

        Ha nem lenne már 31 éves, tuti hoznám.
        http://img13.abload.de/img/1277496422531i1sy.gif

      • Posted 2015-07-15 12:13 0Likes
        by kasata91

        Barca szerződésre hajt?

      • Posted 2015-07-14 15:53 0Likes
        by Idemitirjak

        Már a Wolfsburgba se fért be, lehet nem véletlen, hogy keveset játszott itt is. 🙂
        Ramseynek örülnék legalább kisebb visszavágás lenne Cechért illetve én szeretem is a játékát.
        Reusról nem esett talán még szó, igaz állítólag őt meg a Pool vinné Sterling árából.
        De reális igazolás Pedro lehet, ami miatt szomorkodnék rendesen.

      • Posted 2015-07-14 16:04 0Likes
        by lamps8

        Ramsey???? akkor már inkább Schürrle

      • Posted 2015-07-15 11:56 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Reusnak eloszerzodese van a Madriddal, az mar egy done deal..sajnos. Hogy az anyamba tudtok egy kozepso kp-t iranyitot, egy szelsovel hasonlitgatni, h inkabb melyik kene? 😀 sosem ertem ezeket, koze nincs a ket jatekosnak (Ramsey-Schurrle) egymashoz…

      • Posted 2015-07-15 12:05 0Likes
        by Idemitirjak

        Vagy elfelejtettem vagy ez valahogyan kimaradt, pedig elnéztem volna kékben!
        Pedig vagy másfél éve irányítót játszik Ramsey, amikor meg Özill is a pályán volt akkor a szélen tolta. 🙂

      • Posted 2015-07-15 12:07 0Likes
        by DannyfromtheShed

        sztem sose jatszott szelsot, demind1 is, o az arsenal serulekeny gyermeke, nem is jonne es nem is kene 🙂

      • Posted 2015-07-14 19:57 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Egyetertek, de tartom, hogy Williant lecserelnem onnan a jobbrol, es sztem Josenak is ez a szandeka.

    • Posted 2015-07-14 15:18 0Likes
      by Blue One

      1) Nem tudom, hogy altatunk-e, de azt tudom, hogy aggodalomra semmi ok. Jó kezekben vagyunk, nem kell izgulni. Akit, akarunk azt megszerezzük. Nyilván nem ülnék karba tett kézzel és néznénk, hogy mások elvigyék a célpontjainkat
      2) Mondj egy olyan embert, aki nagyon jó és szívesen jönne padozni. Egy embert, aki akkor jönne számításba ha valaki lesérül. (Csatár kérdést megoldottunk, mert kapóra jött a kolumbiai gyenge teljesítménye. Mi lett volna akkor ha ő nincs? Ki tudsz idehozni másod vagy harmadszám játékosnak)
      3) Én is Zoumában látom a megoldást. Egy biztos, bárki is jön majd helyette óriási lesz az űr és mindig hiányérzetem lesz. Olvastam, hogy Otamendit akarja elvileg Mou az helyetteseként. 28 éves. Ha JT pótlása szóba kerül majd akkor egy fiatal játékost preferálnák, akire hosszabb távon lehet számítani.

  • Posted 2015-07-14 18:34 0Likes
    by Blue One

    Elbocsájtó, szép üzenet

    • Posted 2015-07-14 18:48 0Likes
      by myheartisblue

      klub ikon, jah nem 😀

      • Posted 2015-07-14 19:21 0Likes
        by Blue One

        A félkövéres rész elég lett volna, az ő esetében még így is sok…Szép odabökés ez a klubtól. Elég ritkán lehet ilyet látni. Nem az a tipikus búcsú írás 😀 😀

      • Posted 2015-07-14 20:08 0Likes
        by DannyfromtheShed

        De a Citynel mar az megkapta a 7-es mezt…

        Halkan jegyzem meg Ramires bitorolja nalunk ezt a gyonyoru szamot

      • Posted 2015-07-14 20:35 0Likes
        by myheartisblue

        Nagy Ramisten fan ez a Sterling gyerek. Könyörgött azért a számért, a brazil-kenyai nyomdokaiba akar lépni.

      • Posted 2015-07-15 12:06 0Likes
        by taybor33

        A bőrszín már stimmel. 🙂
        (Ezért a beszólásért kapok min 8 meccset az FA-től. 😀 )

      • Posted 2015-07-14 20:37 0Likes
        by Blue One

        Halkan jegyzem meg, hogy náluk addig Milner viselte ezt a gyönyörű számot és poolban is azt fogja 😀

    • Posted 2015-07-14 19:54 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Hahaha:) meg is erdemli(k egymast a cityvel)

  • Posted 2015-07-14 18:59 0Likes
    by Zenzo

    low level látványvideó az új Stamfordról

    https://www.youtube.com/watch?v=amhAqgfOpsw

    • Posted 2015-07-14 20:26 0Likes
      by Endy919

      Esőben majd ázik mindenki?

      • Posted 2015-07-14 20:34 0Likes
        by myheartisblue

        lehet ez az apróság kimaradt 😀

      • Posted 2015-07-14 22:22 0Likes
        by WudigessBoi

        „Virág elvtárs: se ajtó, se ablak?”:D

      • Posted 2015-07-14 20:59 0Likes
        by BlueCech01

        Azzal Angliában nem kell számolni.

      • Posted 2015-07-14 21:38 0Likes
        by Zenzo

        az üveg és a plexi szavak mondanak valamit az úrnak? 😛

        Egyébként nekem tetszik, igazi uniqe. Ilyen stadionja biztosan nincs senkinek.

      • Posted 2015-07-15 10:51 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ez ugye nem egy mar elfogadott design? Az epiteszet mar reg tullepett ezen a modern nyers fem, eros szoges vonalas megkozelitesen, nagyon tucat mar. Es, ha a Battersea-bol indulunk ki, ha mar az el is uszott, de en mindenkepp, valami nagyon egyeni design, stilus, otlet fele mennek el. Ha mar anglia es London, siman lehetne valami Tower bridge stilusu, vagy mit utne mar egy westminster palota sztájl 😀

      • Posted 2015-07-15 10:55 0Likes
        by kasata91

        Én nem aggódok. Szerintem az építészekben stadionok terén kellően sok kreativitás és stílus érzék van , főleg ha van pénz megfizetni a kivitelezést.
        Abban reménykedem, hogy néhány jellegzetessége megmarad a stamfordnak (ha más nem akkor a bevehetetlenség) akármilyen új és modern lesz.

      • Posted 2015-07-15 10:57 0Likes
        by DannyfromtheShed

        A bevehetetlensegben en is bizom 🙂 De remelem, h nem moder stilusu lesz. (modern funkcioju attol meg lehet)

        Amugy ilyesmire gondoltam, sztem rohadt egyedi lenne, es meg katlan hangulata is lenne:

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Palace_of_Westminster_night.JPG

      • Posted 2015-07-15 12:03 0Likes
        by Zenzo

        én nem vagyok egy építész, de egyrészt nekem bejön, másrészt a földrajzi adottságok miatt sok dolog kiesik.

        Szerintem még semmi sincs elfogadva, legfőképp még eleve tárgyalási fázisban van, hogy akkor mennyibe is fájna, meg addig hol játszanánk, ha bezárjuk a Stamfordot, stb. Addig nyugodt lehetsz 🙂

      • Posted 2015-07-15 14:21 0Likes
        by myheartisblue

        Hát a hivatalos tervek szerint ez a Westminsteri Apátság stílusát szeretné tükrözni. Tehát beletrafáltál, de én néztem vagy 10 percig és semmi sok közöset nem találtam benne.

        „As detailed in the Guardian’s Art & Design section, the sketches for the Neo-Stamford Bridge have been produced by Swiss architects Herzog & de Meuron, who have designed a new home for Chelsea “inspired by the Gothic architecture of Westminster Abbey” – and you can tell.”

      • Posted 2015-07-15 14:49 0Likes
        by DannyfromtheShed

        neba 😀 Hat nem tudom, lehet ez a femgeci csak a vazszerkezet es arra basszak ra a gotikus homlokzatot 😀

      • Posted 2015-07-15 10:52 0Likes
        by Endy919

        Meseszép lesz a madár szartól a plexi vagy az üveg 🙂

        De a tervek egybként szépek.

      • Posted 2015-07-15 18:59 0Likes
        by Zenzo

        ez a hsz most jelent meg nálam.. a diszkosz is csinál néha furákat.

        Szóval: nem gond, majd az eső lemossa 😛

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com