The laurels of a scrum cap

Ismét egy vendégposzt töri meg hallgatásunkat, ezúttal BlueCech01 jelentkezett irományával, amelynek témája nem is lehet más, mint távozó kapuslegendánk.

_vp_1„Az elmúlás pírja a nosztalgia varázsával ragyog be mindent: a guillotine-t is.” – írta Milan Kundera cseh író. S ez a ragyogás vajon milyen fényt vet a mezekre? Miként ragyog a címeren? Hogyan világítja be a gyepet, a kapufákat, a trófeákat? S ezt a ragyogást a jövő cselekedetei miképpen fogják szítani, avagy szertefoszlatni? A legnagyobb részben azokat a dolgokat borítja be a nosztalgia hulláma, amiket természetesnek vettünk, majd megszoktunk, és elvesztettünk. Egy cseh szavain felbuzdulva jöjjön egy cseh búcsúztatója.

Az elmúlt tíz évben sok mindenen ment keresztül a csapatunk, büszkeséggel eltöltő pillanatokon és könnyfakasztó mélypontokon át. Rengeteg tréner jött s távozott, még több játékossal karöltve. Osztoztunk dicső serlegekben és deheroizáló vereségekben újra és újra. Némely eseményt könnyebben feldolgoztunk, máskor „rafaoutoltunk” fél éven át. Egyvalamit azonban szinte mindig alapnak tekintettünk tavaly nyárig: ott hátul, a védőink mögött és a gólvonal előtt, a nézők kereszttüzében egy sisakos óriás magasodik. Egy elképesztően biztos pont, várva az alkalmat, hogy klasszisát igazolva a bravúrjaival kápráztassa el a Bridge táborát, hogy aztán a mérkőzés után leemelvén vizes fejvédőjét még egy lépést tegyen a legendává válás felé. Oly természetes volt, hogy Petr Cech nevével kezdődik csapatunk összeállítása, mint mezünk kékessége, vagy Blatter magyarázkodása a korrupciós vádak után vagy a kapitányi szalag feszülése Terry karján. Ezt a szurkolói rutingondolatot azonban tavaly augusztusban egy unortodox, idegen érzés váltotta fel: tíz év után először sikerült kitúrni ezt az óriást a kezdőből. Hiába tudtuk előre, hogy Thibaut Courtois bizony elsőszámú portás lesz, elődjét a padon fejfedőjétől megfosztva látni mégis egy nosztalgiától ragyogó pillanat volt, amely könnyen felidézhette bennünk a történet kezdetét és egészét.

Kezdeti ragyogások
Kezdeti ragyogások

Cech is hasonlóan fiatalon érkezett hozzánk, hasonló reménységekkel, és neki is volt egy megbízható s közönségkedvenc riválisa Carlo Cudicini személyében. Az olasz előszezonbéli sérülésével azonban Petr Cech bekerült az alapcsapatba, amelyet egy évtizeden keresztül az egyik legstabilabb tagjaként szolgált. Már legelső idényében bizonyította képességeit, hiszen nem „csak” a bajnoki serleget emelhette a magasba, de több rekorddal az Aranykesztyűt is megkapta. Elmondható, hogy Cech alappillére volt Mourinho első korszakának, és mindannak, ami orosz tulajunk érkezésével megindult. Ahogy mondják, a siker receptje, hogy végy egy jó kapust. És hát… quod erat demonstrandum.

Ha tehetném, órákat beszélnék minden hatalmas védéséről, minden rekordról, kupáról és minden nyereménybéli alkotásáról. Ám ilyen eredmények mellett sem volt ez zökkenőmentes, sem biztonságos dekád. Többször a vérét adta a cseh kapuőr a csapatért, egyszer pedig majdnem az életét is. Ikonikussá vált sisakja egybeforrt karakterével, akárcsak a mezén lévő embléma. Életét a focipályán nem csak Hunt minősíthetetlen térdelése, de egyéb sérülések is nehezítették. Megesett, hogy törött, vérző orral játszotta végig a kilencven percet, máskor törött ujjal segítette a gárdát a győzelmekhez. Mindezek ellenére trófeái mellett megszámlálhatatlan egyéni elismerést is begyűjtött, többek közt három aranykesztyűt, IFFHS a világ legjobb kapusa címet 2005-ben, valamint 2011-ben az év játékosa címét is megkapta az egyesület berkein belül. Mindezt a Chelsea játékosaként.

Karrierje csúcsa egyértelműen a 2012-es BL-győzelem volt, amelyben oroszlánrészt vállalt. Di Matteo rendszerében az átlagosnál is fontosabb szerep hárult rá, ennek eleget téve pedig az utolsó utáni pillanatokban is tartotta a csapatban a lelket. Gondolok itt Robben büntetőjére a döntőben, amikor szerintem minden Chelsea-szimpatizáns a világon egyszerre üvöltötte a nevét az éjszakába, az azt követő párbajra, vagy amikor a Barcelona elleni odavágón Puyol fejesénél mutatott egy egészen hihetetlen közbelépést, amely nálam máig az elsőszámú védése:

Emlékezzünk vissza mindarra, amit átéltünk a képernyő előtt akkoriban. Amikor a percek múlása rétegenként hasította az idegeinkbe azokat a libabőrödző impulzusokat. Amikor mély gödörben ástuk el az idényt Nápolyban, aztán feltámadtunk. Majd amikor ismét méteres sírt kotortunk Terry pirosánál, de aztán megelevenedtünk. Majd amikor Robben beállt Cech elé, és az arcunkat a kezünkbe temetve palástoltuk azt a mentális kínzókörtét, amit a lövés előtti másodpercekben tapasztaltunk, pillanatok alatt zajlott le ugyanez a folyamat. De Big Pete gondoskodott róla, hogy ne úgy végezzük, mint egy utolsó percig csak a pajzsát feltartó lovag, akinek végül kettétörik minden védelme. Hiába próbálkoztak becsülettel a bajorok, a cseh gólem továbbra is szilárd gerincet biztosított a Chelsea-nek.  Érdemei pedig vitathatatlanok voltak abban, hogy azon az estén történelmet írtunk. De ez csak egy fellépés a sok közül. Egy trófea a tizenötből.

 S azt, aki ilyen mennyiségű betűt adott hozzá a sportmindenség almanachjának oldalaihoz, nem tudom nem úgy kezelni, mint egy legendát.  Egy legendát, aki tümpanonja mindannak, ami ma a Chelsea. Egy legendát, aki hatalmas alázattal végezvén a feladatát nőtte ki magát klasszissá, ikonná. Ugyanezt láthattuk tőle tavaly, amikor a padról beszállva adott nem kevés pluszt az eredményhez. Alázatán és hozzáállásán a pad sem csorbított semmit.

Éppen ezért nem tudom megérteni azokat a magukat igaz szurkolónak tartó egyéneket, akik deklasszált és elfajzott módon törlik a talpukat Cechbe a klubváltása miatt. Akik penetráns züllöttséggel kígyózzák és árulózzák, mintha kétszínűen hagyta volna cserben a csapatot egyéni hasznokért és élvezetekért. Gyomorforgató, hogy egyesek a mezégetéshez vetemedtek, s a szemükben mindez parallelt képez egy Nasri-féle átigazolással. Holott ha nem csak azt nézzük, hogy honnan hová, akkor nehéz nem egyetérteni a döntésével, még ha teljesen elfogadni az is. Ha megélni az is. Ha belátni, hogy létszámfelettivé vált, az is.

A kapusokról szólván semmilyen panaszunk nem lehet az elmúlt időt figyelembe véve. Cudicini, Cech és Courtois is fantasztikus hálóőrök a maguk módján, a belgának pedig minden esélye megvan arra, hogy évek múltán a világ legjobbja legyen e poszton. Állományilag nézve tehát semmiképpen sem lehet hiányérzetünk. Mint sportember, mint klubikon azonban nem kis űrt hagy maga után.  Első tétmeccsét az Arsenalban pedig várhatóan ellenünk fogja játszani a Community Shield-ért folyó harcban. Annyi pozitívuma biztosan lesz a dolgoknak, hogy kivételesen az ex-játékosunk nem szerez ellenünk gólt.

A Benitez-éra egyik fénypontja
A Benitez-éra egyik fénypontja

Én a magam részéről csak köszönetet tudok neki mondani. Köszönetet azért, hogy ennyit tett a kékekért. Köszönetet az elmúlt évtized sikereiben, serlegeiben, eredményeiben való részvételért.  És ha Petr Cech maholnap pályára lép ellenünk, remélem, hogy csapata legjobbjaként halmoz majd bravúrt bravúrra, üzenve a világnak, hogy vele még igenis számolni kell a modern foci jelenkorában (hogy aztán Fabregas bebiztosítsa a győzelmünket egy 96. percben lőtt góllal, persze 1-0-os végeredménnyel, ahogy az „mocskosss” 🙂 ).

Legyen e kép a búcsúzó:

_vp_4

565 Comments

    • Posted 2015-07-10 12:21 0Likes
      by Endy919

      Ha ezentúl valakit megakarnak ijeszteni a karierével kapcslatban , csak felhozzák Josh esetét és rögtön hajtani fog …. Nagy kár érte , de ha valakinek kattan egyet a fejében , onnan már nem lehet vele mit kezdeni sajnos.

    • Posted 2015-07-10 14:25 0Likes
      by DannyfromtheShed

      750ezer fontert adtuk el:D szomoru sztori.. Nagyon remeltem, h kinovi magat..

  • Posted 2015-07-10 12:38 0Likes
    by WudigessBoi

    Ez a Palace jövőre is megmaradhat középcsapatnak, most igazolták le Cabaye-t. És ő már nem az első ex-szarka, akit Pardew elcsábít.

  • Posted 2015-07-10 15:46 0Likes
    by Blue One

    Magic Hat mindenhol 😀

  • Posted 2015-07-10 17:31 0Likes
    by Petikee95

    Mai kölcsönszerződések a 15/16-os szezonra:
    Christensen -> Mönchengladbach
    Izzy Brown -> Vitesse
    Nathan -> Vitesse

    • Posted 2015-07-10 18:19 0Likes
      by Zenzo

      Izzy miatt csalódott vagyok. Nathant tudtuk, a dánnak meg jobb a kölcsön egyelőre, mint ötödik sz CB-nek lenni. De Brownnál bíztam benne, hátha itt tartjuk, és kap 5-10 meccset, főleg kupa és talán 1-2 PL a végén, esetleg tét nélküli BL csoportmeccs. RLC mellett benne láttam most leginkább, hogy megkaphatja a lehetőséget.

      • Posted 2015-07-10 18:47 0Likes
        by BlueCech01

        Aggasztó érzés, hogy olyan tehetségeink vannak, mint Bamford és Izzy, de egyikkel sem élünk, aztán pedig csodálkozunk, hogy nincs amolyan igazi angol oroszlánkölykünk. McEachran végleg megbukott sajnos,Chalobah-ból sem lesz már sok, de a fenti kettőnek sem adunk esélyt.
        Ráadásul Izzy pont a Vitesse-be rakjuk, ahonnan nincs nagyon visszaút. Ez a loan csak arra fedezet, hogy jövőre megint mehet kölcsönbe, jobb esetben egy fokkal feljebb.

      • Posted 2015-07-10 20:05 0Likes
        by Zenzo

        azért a Vitesse nem ördögtől való, mert sokkal jobb opció (komolyabb tét, több meccs, stb), mint még a jelenlegi, felfejlesztett U21, egy amolyan jó „következő lépcsőfok”. Az más kérdés, hogy aki már ott sem igazán tud kitűnni, annak már nehéz sok jót jósolni. Akik pedig ott virgonckodtak (Kalas mondjuk, Piazon, vagy most Traoré) még bőven képben vannak. Akik már ott sem mentek semmire (mondjuk Kakuta vagy Meki), azoknak meg sanyi.

        A Vitesse – legalábbis az én szememben – egy felsőtáblás, erős championship csapat alternatívája, viszont sérülés-szempontból jóval kényelmesebb annál. A következő lépcsőfok egy alsóházi PL, vagy egy német v spanyol középcsapat, máshol eddig nem támadtunk, idéntől jöhet majd Marseille.De azt is látni kell, hogy csak a nagyon kivételes tehetségek léphetnek kettőt ezen a lépcsőn, és az sem feltétlen jó. A második lépcsőn már az igazán érdemesek képesek lehetőséghez jutni, aki pedig hirtelen ugrik (lásd mondjuk Lukaku vs Atsu esete), annak vagy bejön, vagy egy teljes szezonja elpazarlódik… az Everton padjánál pedig sokkal jobb 35+ Vitesse meccs 🙂

      • Posted 2015-07-10 20:32 0Likes
        by myheartisblue

        Izzy tényleg meglepő, mármint nem a kölcsön hanem „csak” a Vitesse csapatába. Úgy gondolom, hogy talán jobb lenne egy Championship B csapta mint egy holland bajnokság, főként a terhelés és a „PL közelsége” miatt. Például a M´borough is lehetne ilyen.

        A legnagyobb veszteségnek mindezek ellenére Kalas és Bamfordot érzem. Mindketten bizonyítottak eleget, hogy PL-ben vagy esetleg a keretben kapjanak lehetőséget. Ők ténylegesen megmutatták már, hogy van tehetségük és kitartásuk is. Ki ne emlékezne mikor Kalas zsebre tette a bombaformában játszó Suárezt és Bamford pedig gólkirály lett… Nem ezt érdemlik, szerintem ezek után többet kaphatnának és mindenki csak nyerne benne. Nem azt mondom h. mindenkit hirtelen betegyünk, de Zouma szintjét Kalas is hozza, és két ilyen tehetségre butaság lenne nem építeni.

      • Posted 2015-07-10 20:33 0Likes
        by BlueCech01

        Ha nem nálunk játszanának, szerintem bőven mindkettővel számolnának a következő évre a Cityt kivéve akárhol.

      • Posted 2015-07-10 23:07 0Likes
        by Zenzo

        ez butaság szerintem, mert a 10. helytől feljebb ennyiért még egyik top ligában sem számolnak senkivel. Egy kiscsapatban baromi jól kifutott év már felkelti a nagy(obb) klubok figyelmét, Ings, Austin, Dybala, de B csapatból, vagy B ligából nagyon ritkán.. saját tehetség vagy sem, hány csapatot tudnátok mondani, aki top6-ban végzett akármelyik évben, és az alsó ligából igazolt a kezdőjébe (akár saját, akár idegen) játékost?

        Kicsit túlmisztifikáljátok a tehetségeinket, és alul egy Vitessben eltöltött jó szezon fontosságát.

      • Posted 2015-07-10 23:33 0Likes
        by BlueCech01

        Azért ne mond már, hogy egy mostani Bamford ne jönne szóba mondjuk a Poolnál vagy az Arsenalnál. Én nem azt mondom, hogy betonkezdő lenne, csak azt, hogy a legalább csereként számolnának vele, kvázi számítanának rá a csapat egy láncolataként. Mi még ennyibe sem vesszük, és rohadt messze áll attól is, hogy érdemben bemutatkozzon, holott egy nagyon jó úton indult el.

      • Posted 2015-07-10 23:51 0Likes
        by Zenzo

        pedig azt mondom, hogy sem a Poolnál, sem az Arenalnál nem lenne sehol, ugyanúgy kölcsönben lenne, meg a Citynél is, meg a ManUnál is, meg a mindenhol is. Ott voltak a Poolnál is a nagy reménységek, Ngog meg Shelvey, nézd meg, mire vitték. Már Wenger sem a saját nevelésű fiatalokra épít, legalábbis ritkán, szóval lassan ő is rossz példa, pedig hát L’arsent aztán bármilyen fhanszia pedo megirigyelte a serege láttán. De amióta kinyitották az erszényt, ő is csak a piacról él, nem a zavarosban halászgat alább, max, amikor a keret 2/3-a sérült, akkor előránt egy cock-ot, aztán mindenki veri neki, hogy mekkora király, pedig nem.

        Talán ha egyel lejjebb nézünk szét, eh, de hát ott is a Spurs van csak kb, akiből kinézem, hogy számolnának ifikkel, de ott sincs minden ablakban Eriksen v Kane, és ne felejtsük el, hogy ott is azért jött el az ő idejük, mert már nem volt hova nyúlni – elvertek 200 millát, aztán csak a fürdetés lett belőle.

      • Posted 2015-07-11 00:08 0Likes
        by BlueCech01

        Akkor máshogy mondom. A mostani időkben, amikor egy tehetséges, nagy potenciállal rendelkező fiatal HG aranyat ér, ezek közül melyik mondana le egy olyanról, aki 21 évesen a champo legjobbjaként volt számon tartva?

        Azért Shelvey meg Engog roppantul más tészta, mint PB, mert Jonjo azért meg is kapta a lehetőséget majdnem 70 meccsen a Poolnál, Engog meg majdnem 100-at kapott. Tehát itt se arról volt szó, hogy lehetőség nélkül kivágták őket Hollandiába, hanem megkapták az esélyt több tucatszor, csak pátoszosan középszerek.

      • Posted 2015-07-11 08:51 0Likes
        by Zenzo

        Igazad van, rossz példákat hoztam. Mindazonáltal fenntartom, hogy a fiatalok (U21 illetve alant) közül csak az kap lehetőséget, aki(k) kivételes tehetséget bizonyítanak, vagy a klub rá van szorulva.

        Itt egy cikk a sky-ról:

        http://www1.skysports.com/football/news/11661/9905287/ten-breakout-stars-of-201516-who8217ll-be-the-new-harry-kane

        Majd meglátjuk, kik szerepelnek. Nyilván ez csak 10, de ott van például a legutóbbi ManU, ahol van Gaal kipróbált (sokszor kényszerből) egy rahedli fiatalt. Nem tudom, hogy takaró, vagy McNair, Wilson mennyire járt jól ezzel, mert kb csak azt mutatták meg, hogy semmi keresnivalójuk ott.

        Én bízom Joséban. Kevésbé tennék így, ha elengedi TC-t, és marad Cech, de nem így tett. Nem kell félreérteni, mert ebből most úgy tűnhet, hogy azért ill amellett kardoskodok, hogy a srácok bénák, és ne kapjanak lehetőséget, holott én magam is szeretném, ha így lenne. Csak valahol a mániám, hogy racionalizálok, és ha túlzó véleményt látok, kényszeresen igazságot akarok osztani :DDDD

      • Posted 2015-07-11 11:53 0Likes
        by BlueCech01

        Igen ám, de a „kivételes tehetség” kifejezése is többrétegű. Ha úgy veszem, Bamford kivételes, mert bőven bizonyította a benne rejlő potenciált. Kivételes, mert jóval többet tett le az asztalra már, mint a többiek (Lalkovic, Feruz, stb). Kivételes, mert csak volt a legjobbja egy bajnokságnak ilyen fiatalon is.
        Én legalábbis nem csak az évtizedes klasszisnövendékeket nevezném kivételesnek, mint Hazard vagy Neymar, mert az a legszűkebb kör.
        És azért PB-nél többre Drogba sem vitte 21 évesen.
        Én ezért tartom Falcaot is csak akkor jó igazolásnak, ha nem Costa mögé, hanem mellé vettük, mert ha nem, arra az évi 700 percre PB is tökéletes lett volna fele annyiért, aki ráadásul egy mélyen tehetséges HG.

      • Posted 2015-07-11 17:30 0Likes
        by Zenzo

        „És azért PB-nél többre Drogba sem vitte 21 évesen.” és ezért nem is játszott Drogba (sem) 21 évesen a Chelseaben 😉

      • Posted 2015-07-11 18:26 0Likes
        by BlueCech01

        Nem, de pont erre mondom, hogy nem feltétlen kell ahhoz Hazard-szintű fiatalkor, hogy valakiből klasszis legyen. És Drogba még ennyire sem volt topcsapat kötelékében.

      • Posted 2015-07-11 21:17 0Likes
        by Zenzo

        DD azért fals példa, mert igen-igen ritka, hogy valakit 25+ évesen fedeznek fel.. és mégis világlegenda születik belőle. Nem sok ilyen játékost tudsz mondani szerintem te sem, akiről 24-25 éves koráig a futballvilág azt sem tudta, kifija, aztán meg bumm. Ellenben van egy rahedli játékos, aki fiatalon nagy tehetségnek indult, ÉS az is lett – nem pedig csak örök ígéret, amiből meg persze még több van, de ez most más kérdés.

      • Posted 2015-07-11 21:19 0Likes
        by BlueCech01

        Miért, Cahillről például hányan tudnánk itt megmondani, hogy 21 évesen hol játszott?

      • Posted 2015-07-11 21:20 0Likes
        by BlueCech01

        És most nem arról beszélek, hogy ő instant klasszis lenne, de nálunk lett az egyik legjobb, és nem csak Angliában.

      • Posted 2015-07-11 21:28 0Likes
        by Zenzo

        Kicsit módosít a válaszomon, amit utóbb egyel lentebb írtál, mert Cahill azért nem klasszis. Cahill baszomjó párt alkot Terry-vel, kb ez a skillje, de amíg Terry vagy Drogba klasszis (az én értelmemben véve), addig Cahill nem az.

      • Posted 2015-07-11 08:58 0Likes
        by myheartisblue

        Nem azt mondtam h. egy top csapatba,erről szó sem volt. De egy 10+-os csapatba betenni is óriási előrelépés lenne, ahol tényleg feltűnhetnek.Brown 18 éves nem gond, de miért kell Kalas-t ilyen szinten ignorálni?

      • Posted 2015-07-11 14:04 0Likes
        by Blue One

        Én Kalas-ban nem látok semmit. Tényleg jó volt, amikor játszott,de elég régóta itt van már és sosem sikerült megragadni. Ez pedig nem jó előjel. Bamfordot pedig szerintem még kevés, bármennyire is jó volt. Ha ne adj Isten megint lesérülne Costa és Remy és mondjuk lenne egy BL meccs te ki látnál szívesebben a pályán? Őt vagy esetleg egy rutinnal rendelkező játékost(, aki nem mellesleg sajnos borzasztó formában van)? Én az utóbbira szavaznék. Még az ő esetében is…

      • Posted 2015-07-10 20:44 0Likes
        by BlueCech01

        A Vitesse egy opció azoknak, akik nagyjából nulláról kezdik a felnőttkarrierjüket. Ezért aki ide kerül, számolhat még 2-3 év fix kölcsönnel, még akkor is, ha jól teljesített, mint Piazón vagy Kalas. Ennek a kölcsönadósdinak meg eddig sosem volt jó vége. És nem minden esetben azért, mert a játékos elkallódik. Ha nem mert ameddig ő 2-3 év alatt lehoz egy tisztes sorozatot, addig mi minimum +1 klasszist/20+ milliós reménységet szerződtetünk a posztjára. És mivel addig sem fért be, innentől totálisan el lesz vágva mindentől, ami egyenlő a nagyokkal. Ezután pedig jön a kölcsön a következő évben, és ha szerencséje van, akkor mutatott már annyit, hogy egy nívósabb bajnokságbéli csapat vigye. Aki kölcsönbe kerül, az sem viszi már sokra, de aki a Vitessében találja magát, az csak csodával lesz itt meghatározó játékos.

      • Posted 2015-07-10 23:02 0Likes
        by Zenzo
      • Posted 2015-07-11 14:55 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ezzel csak egyeterteni tudok. Egyszeruen, ha nem eleg jok, miert kerulnenek be? Jah mert az meno, ha sajat neveles? Ja, igen igy lesznek Arsenalok, meg Liverpoolok a fantasztikus kozepszeru sajatneveleseikkel.

      • Posted 2015-07-11 15:07 0Likes
        by Blue One

        Teljesen egyetértek. Többször is hangoztattam már, hogy nagyon örülnék már saját nevelésnek, de elsődleges az eredmény. Egyszerűen nem mehet semmi az eredményesség rovására. És pontosan ezért lenne örömteli, ha valaki megragadna, mert nehéz bekerülni. Nehéz, ezért ritka és ezért lenne fantasztikus.

      • Posted 2015-07-11 14:48 0Likes
        by DannyfromtheShed

        En amugy nem hiszek ebben 100%, marmint, h ezek mind akkora egetvero tehetsegek. Bamfordnak volt egy egesz jo szezonja a championshipben, amikor kellett volna a play-off meccseken, egyiken sem mutatott loszart sem. Es azert mar nem annyira fiatal, 21 eves, Hazard es hasonlo nagy tehetsegek, mar reg mutattak ennyi idosen, miert is akkora tehetsegek. Mi csak elfogultak vagyunk, nem akkora tehetsegek ezek, Josh talan az volt, de o maga is elbaszta azt, meg mi is. Bruyne az volt, maig sajnalom, Courtois is az, be is epult, de tobb ilyen kiemelkedo most hirtelen nem jut eszembe. Talan Piazon lehetett volna vagy lehetne meg mindig, de lehet mar neki is keso.

      • Posted 2015-07-11 18:38 0Likes
        by BlueCech01

        De már megint ott tartunk, hogy csak abból lehet klasszis meg meghatározó játékos, aki 20 évesen is világklasszisnak volt kikiáltva. Hagyjuk már ezt. Ismételten felteszem a kérdést: Drogba hol volt 21 évesen? Iva? Tudja valaki, hogy Cahill hol játszott ennyi idősen? Maticot nem 21 évesen vágtuk ki?

      • Posted 2015-07-11 21:25 0Likes
        by Zenzo

        Szerintem senki nem mondta, hogy ‘csak’. Viszont sokkal jobb az esélye. A futballista karrier azért elég rövid, átlagban 20-32 éves kor között van a top, de az is igen komoly sinus görbét ír le. Vannak olyan kivételes (mezőny!)játékosok, mint ADP, Maldini, Totti, vagy, hoy ne csak olaszt mondjak, Terry, akik 33-34 évesen még le tudnak tolni egy nagyon komoly szezont, de többségében már nem. És ez a 20-32 egyre inkább tolódik a 18-30 irányába, ahogy a játék egyre gyorsul. DD, Iva vagy Cahill akár jó példa is lehetne, ha 10 év alatt a futball ne változott volna..

        másrészt egy dolgot ne felejtsünk el: ha valaki nem _tényleg_ übertehetség, hogy már huszonpár évesen köré/rá/mellé építsék a csapatot, akkor max örökölni lehet a helyet egy top csapat kezdőjében. Mert azért Matics és Courtios esetében is a fiatalokra nézve krvanagy mák, hogy a kezdőben épp „üresedés” volt.. gyanítom mindketten egyetértünk abban, hogy pölö ha Cech tavaly még csak 27-28 éves, Courtoisból pénzt csinálunk, nem pedig kezdőt.

      • Posted 2015-07-11 22:05 0Likes
        by BlueCech01

        ” Hazard es hasonlo nagy tehetsegek, mar reg mutattak ennyi idosen, miert is akkora tehetsegek. Mi csak elfogultak vagyunk”
        Szerintem ez nagyjából a „csak” kibővítése.

        De akkor az alsó kommentedre is itt válaszolok: Cahill valóban nem klasszis, de nem is csak klasszisra gondoltam. Ahogy fentebb olvashatod : „De már megint ott tartunk, hogy csak abból lehet klasszis meg meghatározó játékos, aki 20 évesen is világklasszisnak volt kikiáltva. ”

        Cahill klasszis? Nem. Meghatározó játékos? Bőven az. Holott 26 éves kora előtt hol volt?

        Éppen ezért mondom azt, hogy csak azért, mert Bamford nem akkora tehetség és miniklasszis, még bőven lehetne akár nálunk is egy tisztes karrierje, nem feltétlen első számúként. Ha már a padon lenne egy jó kis HG, az is haladás lenne a mostanihoz képest.

        Maticnak amúgy tényleg hatalmas mákja, hogy azon a poszton Meireles eladása óta üresedés volt 🙂
        A Cech-es résszel egyetértek. Főleg Mou alatt repült volna a belga.

      • Posted 2015-07-11 22:18 0Likes
        by DannyfromtheShed

        „Bamford nem akkora tehetség és miniklasszis, még bőven lehetne akár nálunk is egy tisztes karrierje”

        igen, csak mi nem akarunk Hendersonokkal telelevo Liverpool lenni.

      • Posted 2015-07-11 22:21 0Likes
        by BlueCech01

        Azért, mert a padon ő ülne az eddigi Ba-k, Torresek vagy a 37 éves Drogba helyett, még nem lennénk tele Hendersonokkal.

      • Posted 2015-07-11 22:15 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ebben igazad van, ez is azt mutatja, hogy ez is arnyaltabb a latszatnal. (halkan kerdem, Cahill amugy melyik univerzumban klasszis? 😀 )

      • Posted 2015-07-11 22:18 0Likes
        by BlueCech01

        „csak abból lehet klasszis meg meghatározó játékos”
        Melyikben nem meghatározó? 🙂

      • Posted 2015-07-11 22:19 0Likes
        by DannyfromtheShed

        iknow, de azert magas labda volt 😀 mondjuk iden megcsillogtatta tudasat annal a 3 vedos golnal JT Iva-val.

      • Posted 2015-07-11 13:50 0Likes
        by Blue One

        Ne legyél csalódott. Mondom ezt én, aki meglepődött kicsit a transzferen 😀 Aztán belegondoltam és rájöttem, hogy habár kicsit erősnek tűnik az ő kölcsönadása, mégis jó ötlet. (Erősnek azért érzem, mert általában olyan játékosokat küldünk oda, akik vagy még be sem tették ide a lábukat vagy már betették, de esélyünk sincs. Jó példa erre Nathan vagy Traoré. Illetve azért is más a szemembe ez az igazolás, mert angol játékosról beszélünk). Nagyon fiatal még, a legfontosabb a játékperc. Abból remélhetőleg lesz bőven, ráadásul a felnőttek között. Nálunk meg alig kapott lehetőséget. Talán a WBA ellen játszott csak. Azért meg nem éri meg itt tartani, hogy egy tét nélküli BL meccsen beírjuk. Arra ott vannak a cserék. Én is így látom, hogy RLC-nek van esélye. Őt kell szépen lassan beépíteni. Több embert egyszerre nem lehet, hiszen az eredmények elsődlegesek. Őt viszont lehetne berakni a már említett BL meccseken, vagy kupákban gyengébb ellenfelek ellen, vagy akár a PL meccseken is. Pool ellen nagyon szépen helyt állt, szeretném többször a csapatban látni!

  • Posted 2015-07-10 20:35 0Likes
    by gorkaf78

    A Stoke megerősítette Van Ginkel kölcsönszerződését, gondolom ezzel már biztos, hogy jön Begovic.

  • Posted 2015-07-11 13:40 0Likes
    by Blue One

    A kapuskérdés már olyan nyílt titok, mint a csatár volt anno. Givent leigazolják, meg odamegy Ginkel is. Jól van, csak az újságírók unatkoztak, mikor a Green-es „híreket” írták. Nagyon ledöbbentem volna, ha valóban leigazoltuk volna.

  • Posted 2015-07-11 14:44 0Likes
    by Blue One

    BREAKING NEWS

    Bayern Munich chairman Karl-Heinz Rummenigge confirms an agreement is in place with Manchester Untied for the transfer of Bastian Schweinsteiger.

    • Posted 2015-07-11 14:50 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Jaja mar ejjel megirtak. Allitolagg olcsobb, mint Schneiderlin ezert veszik ot 😀 (na persze kicsi jobb playa is, csak mar 30) IMO eddig egyetlen jo igazolasa LvG-nek…

  • Posted 2015-07-11 14:50 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Lollichon vegul marad ugye? nem adunk meg egy Jokert az Arsenalnak?

  • Posted 2015-07-11 15:23 0Likes
    by Blue One

    Jól néznek ki a kölcsönök:

    Vitesse: Baker, Brown, Nathan ( tényleg Baker is ott van már. Vajon mennyi CFC játékos szerepelt ott egyszerre, mennyi a rekord? 😀 ). Stoke, Gladbach, Monaco. Ebből 1 csapat biztos BL-ben játszik majd, egynek meg van esélye. Good job!

    Ha ehhez hozzá jönne még mondjuk Bamford-Newcastle nah az lenne szép. Ott van McClaren, aki Mourinho nagy haverja ugye és a Derby-s időszakából ismeri a játékost. Egyébként a ‘Catle is kezd kinézni valahogy. Szereztek egy jó edzőt, leigazolták Wijnaldumot. Jó lesz ez a PL (is), bár ezt eddig is tudtuk és mindig is így lesz!

    • Posted 2015-07-11 16:12 0Likes
      by Endy919

      A Vitesseben lassan több angol lesz mint nálunk 😀

      A Szarkáknak meg nagyon örülök , amint biztossá vált a BL címünk , már csak azért izgultam , hogy bent maradjanak.

      • Posted 2015-07-11 16:13 0Likes
        by Endy919

        Aha . PL akart az lenni .. picit még kómás vagyok 🙂

  • Posted 2015-07-12 10:48 0Likes
    by Endy919

    Pedro has agreed to join Chelsea after telephone conversations with Jose Mourinho and Cesc Fabregas convinced the Barcelona forward.

    Van egy olyan rossz érzésem , hogy ez be fog következni … Sajnos.

    • Posted 2015-07-12 10:59 0Likes
      by kasata91

      nabebaszna

    • Posted 2015-07-12 11:02 0Likes
      by BlueCech01

      Akkor Cuadrado-val mi lesz? Belőle fedezünk?

      • Posted 2015-07-12 12:31 0Likes
        by Zenzo

        Nem kizárt, voltak korábban olyan kósza hírek, hogy a Barcelona vinné a kolumbiait – szóval még akár egyszerű, pénz nélküli swap deal is lehet.

    • Posted 2015-07-12 12:29 0Likes
      by Zenzo

      Neszeneked, kellett itt hiányolni a híreket :)) most örülsz?! 😀

      Egyébként a napokban tényleg Pedro és Otamendi volt a menő hír velünk kapcsolatban. Hááát, egyiktől sem dobom el az agyam mondjuk. De legalább jó hír, hogy Pedro esetében már nem őrült összegekről tárgyalunk (a kivásárlási ára 107M font volt!), elvileg 21,5M körüli összegeket beszélnek. Otamendiért meg állítólag személyesen ment el JM, mint anno Fabregasért.

      • Posted 2015-07-12 12:50 0Likes
        by lamps8

        Egyiknek sem örülnék , az egyik mocsokfalváról érkezik, a másik meg statjai stílusa alapján inkább egy Terry féle vezér mellett lenne jó, mi pedig inkább a kapitány helyettesét keressük.

      • Posted 2015-07-12 20:49 0Likes
        by Endy919

        Meglepődtem volna , ha nem hozod fel ezt nekem 😀

      • Posted 2015-07-12 20:53 0Likes
        by babence

        oké, végül lehet hogy nem olyan drága az a Pedro, de akkor már miért nem tartjuk meg Salaht? ő azért még egészen fiatal, és nem kapott túl sok lehetőséget

      • Posted 2015-07-12 21:13 0Likes
        by Zenzo

        felőlem aztán mehet pedro ahová akar, én egy lyukas garast nem adnék érte, de ennek mondjuk félig szentimentális oka van.

        Salah szerintem azért fog menni, mert Josét nem győzte meg a Fioban nyújtott teljesítmény sem, ráadásul piacképes.

  • Posted 2015-07-12 12:01 0Likes
    by acsdav2

    Ha Casillas nem a Portohoz menne, akkor simán megérteném Cech Arsenalba igazolását. De így most nehéz ezt feldolgozni, hogy ő bevállalt egy gyengébb csapatot, Cech meg nem.

    • Posted 2015-07-12 12:10 0Likes
      by taybor33

      Cech elsősorban a család miatt maradt Angliában, azon belül Londonban.
      De ha úgy nézzük és a realnál is kicsit észnél lettek volna akkor vihették volna a cseh óriást, más dolog, hogy az előző mondatom miatt, nagy eséllyel nem ment volna oda, mint ahogy a Monacohoz sem.

    • Posted 2015-07-12 12:43 0Likes
      by BlueCech01

      A kettő azért nem ugyanaz. Casillasnak nem tudom, milyen ajánlatai voltak még, de riválisokhoz nagyon nem igazolhatott volna. A Barcelonának 2 kiváló kapusa is van a jelenre és a jövőre, az Atleticonak meg van valami „megnemtámadási” paktuma a Reallal, hogy a kettő egymástól nem igazol. Maradt volna a többi csapat, aminél azért a masszív BL-szereplő, kupákra esélyes Porto körökkel jobb.

    • Posted 2015-07-12 14:42 0Likes
      by Zola

      Perez nem engedte máshová,nehogy „elmoratasodjon” az ügy és egy adandó alkalommal ő ejtse ki őket a Bl-ből.Bár az esélye így is megvan,de a Porto a Real mellett Nb2,azt azért valljuk be.És kérem szépen ez a fogyasztói társadalom.A sztárokat is megrágjuk és kiköpjük.

  • Posted 2015-07-12 12:43 0Likes
    by lamps8

    Egy jo csatar kene ide…na de ki az a jo csatar aki elerheto es telleg golzsak es nem 50 eves..?..benzema?..giroud jobb…meg a stilusuk es same…higuain?..lattuk a copan…aubamayeng….van walcottunk….ibra oreg…ronaldo messi elerhetetlen..tevez hazament es nagyonbuta….mundzukic nem arsenal szint…pedro…ujja szulethetne talan nalunk mint alexis…tobb jateklehetoseggel es nem arnyekeletet elve…v persely nem…muller nemigazan…lacazette elerhetetlennek tunik….igazabol nincs jo csatar a piacon….aki giroudtol jobb es elerheto….

    Már egyszer kaptam érte, hogy más csapatok szurkolóitól idézek, de azért ezt megint nem tudom elengedni. Egy újabb tökéletes játékosmegfigyelés/értékelés egy Arsenal szurkolótól.
    Giroud>Benzema, Auabemayang=Walcott, Arsenal> Mandzukic (ez a kedvencem amúgy)

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com