(R)evolúció

evolution_revolutionAz év utolsó, kéthetes válogatott szünetében alkalom nyílik némi kitekintőre. Contéról lesz szó, a Chelsearől, Contéról és a Chelsearől, illetve arról, mi is az, amit most látunk.

Mondjuk először – nem mintha számadással tartoznék, vagy mi, de hát ez itt mégiscsak egy közösség, és asszem ezt valahogy így illik – kérnék némi elnézést igénytelen és hirtelen, de legalább rövidke eltűnésem miatt. Olyan privát dolog állt elő az életemben, ami megdöntött egy pár, nos, valójában egy sor dolgot, amiben, amikben hittem. Olyan pofont kaptam az élettől, sorstól, vagy lett légyen bármi is az okozó, amit már igazán nem vártam. No meg persze, igazán meglettem volna nélküle. Egy kicsit le kellett ülnöm, elvonulni magamba, el a világtól, és tisztázni néhány alapvetést, ami ugyan nem ment, de legalább a kezdeti sokkon túltettem magam, és némileg átvette az értetlenség helyét egy neutrális közöny, a mindenki-kapja-be életérzést pedig felváltotta a leszaromság.

Aztán ezt nem is húznám tovább, nem miattam, hanem a Chelsea miatt járunk ide, akkor meg beszéljünk a Chelsearől, főképp, ha már a Chelsea végre a Chelsearől, és nem a vesszőfutásról szól. Ez is olyan persze, mint az élet, egy nyamvadék Möbius-szalag, hogy a dögvész vinné el. A német matematikus bácsiról talán már mindenki hallott, na most ez a fickó volt, aki alkotott egy tulajdonképpeni anomáliát, egy olyan kétdimenziós felületet, aminek csak egyetlen oldala és egyetlen éle van, a felülete pedig lényegében önmagába tér vissza. Akárhonnan indulsz el, van benne fent és lent, de végül mindig visszatérsz ugyanoda.

A Chelsea pedig most, egy újabb digóval tért vissza oda, amit mi mind annyira szeretünk látni – a győzelem útjára. Na most azt, mármint győzni, sokféleképp lehet. Az értékéből mit sem von le, ha nyögvenyelős, vagy ha szar. Azért viszont hovatovább mindenképp kellemesebb érzés, ha az a győzelem _jó_. A Conte-szezon első fejezetét mindenképp a két fájó vereség, és szeptember második fele zárta le. A jó talján számára ott ért véget a pöcsölés, és merte végre önmagát adni a Chelseabe.

chelsea-antonio

Nehéz megfogalmazni, mi is az. Persze a felszínen egyszerű, hiszen konkrét szavakba önthető, hogy 3-4-3, meg a satöbbi. Tulajdonképp valójában azt kellene mondanom, hogy meg merte hágni a Chelseat. Persze némileg szerencsés is volt, hiszen a sors megtette neki azt, amit előtte sokan nem tudtak. Próbálom mindjárt világossá tenni, miről zagyválok: az újkori Chelsea Abraval indult, illetve azzal, hogy akkora reteknagy pénzt tolt be a klubba, és tett az újonnan betelepített edző kezébe, hogy a teljes keretet át lehetett rajzolni belőle. Letéve ezzel egy aranygeneráció alapjait, ami végül lényegében mindent megnyert, csúcsokat döntött, és okozott nekünk, szurkolóknak sok szép emléket. Ezt Mourinho indította el, és a legtöbb trófeát ő is zsebelte be lényegében. JM1 és JM2 közt viszont bárki is volt a kispad seggtörő székében, egy kivétellel mindig azt tudtuk elmondani, mert az volt az igazság, hogy Josépapi kezenyoma sötét kísértetként terpeszkedett a kereten, a taktikán, és minden lépten és nyomon. Na most ez főleg azért is volt így, mert a kulcsjátékosok, akik a keret gerincét, és egyben sikereit is trademarkolták, alapvetően egy hullámhosszra voltak beállítva, és nem igazán lehetett őket sikeresség terhe mellett kimozdítani ebből a komfortzónából. JM1 a.k.a Special One ezen erődítményét pedig pont JM2 a.k.a HappyOne volt kénytelen végleg lerombolni. Más kérdés, hogy a transition időszakban még azért kipörgetett egy ötoldalú kockával egy duplahatost, és hozott egy bajnoki címet, az új generáció felépítéséhez már nem kapott elég időt. Más kérdés, hogy túlzott magabiztossága közepette megolvadt alatta a beton, ő meg olyan mélyre zuhant, ami már Abra mindkét szemöldökét Ancelotti szintre emelte, azt pedig edzők nem igazán szokták megúszni.

Ezzel egyúttal az új edző számára megadatott az a flash, hogy lényegében azt csinálhatott a csapattal, amit akart. Conte ezt nem igazán merte elsőre felvállalni, más kérdés, hogy ezért aztán nagyon nem lehet legorombítani. Megnézte, mit tud, amit kapott, aztán, amikor azt látta, hogy az kevés, volt töke váltani: levágta a Chelseat az ágyra, ideje lefeküdni, bármi lesz utána. Elaprózni kár, ha csináljuk, csináljuk jól, és még saját eredeti terveit is felrúgva (ő maga beszélt arról nemrég, azaz ma, hogy eredetileg 4-2-4-et akart játszani, csak az ugyanúgy nem működött, mint a 4-2-3-1), csinált valamit, ami működik. Skalárhullámként terjedt szét a Chelsean, és ezzel relatív gyorsan elérte azt, amire fentebb próbáltam célozni: EZ, ITT Conte Chelsea-je, mert a résztvevők nevétől függetlenül ez valami _új_.

343

Mondanám, hogy ez egy amúgy is elkerülhetetlen evolúció, hiszen ha én, szerény önmagam beláttam azt már 2016 márciusában, hogy ide háromvédős rendszer kell (visszakeresném persze, akkor hányan néztek hülyének emiatt, de inkább nem, elég, hogy igazam lett), akkor nehéz azt mondani, hogy ez mégis mekkora forradalom már, főként, hogy idehoztunk egy olyan edzőt, aki jóideje ezzel a felállással dolgozik, mégis… mégis, annyiban mindenképp revolúció, hogy ez ennyire hirtelen, gyorsan és hatékonyan ment végbe. 5 meccset nyomtunk le az új felállással, 2-0, 3-0, 4-0, 2-0, 5-0. Köztük egy JM féle MU, egy bajnok, egy Soton és egy Koeman féle Everton ellen. S bár minden meccsen így volt, de szinte meccsről-meccsre épült fel ez a csapat, s bár korábban is látszott, de az Everton ellen volt masszívan látványos, hogy mennyire hatékony a gép, mint egy kombájn: úgy szétdomináltuk az addig egyik leghatékonyabban védekező Evertont, ahogy nem szégyelltük. A valóság téridő szövete ott hömpölygött előttünk, és hajlott vissza önmagába, nem volt érzékcsalódás, nem egy gagyi karnevál, ez volt az egyik legfaszább dolog, amit az utóbbi időben láttam, és nem nagy titok, hogy elmondjam, ez a meccs volt az egyik, ami némileg visszaadta az életkedvem.

Azt írtam fentebb, hogy Conte skalárhullámként viselkedett – hogy kicsit értsük meg, mit akartam ezzel (bár igen, ez is olyan, mint a poén, ha magyarázni kell, már régen rossz – de talán mégiscsak jobb, ha értjük egymást); nem tudom, ki mennyire jártas a kvantumfizikában, aki igen, az már biztosan hallott a skalárokról, amit eredetileg az 1850-es évek környékén Maxwell, majd később Tesla kutatott és bizonyította létezését. A skaláris energia egy, az emberi élettérben létező és ismert összes többi energiától eltérő egyedülálló energiaforma. Az összes energiaforma, amire csak gondolhatunk és nap, mint nap találkozhatunk, mi magunk is kibocsátunk, illetve használunk részecske, illetve hullám tulajdonságokkal rendelkezik és Hz-ben mérhető (mint pl. napenergia, hőenergia, elektromosság, mágnesesség, hang). A két meghatározó különbség ezen energiaformák között, hogy milyen gyorsan terjednek hullámaik, illetve milyen intenzitásúak, azaz mekkora a frekvenciájuk és az amplitúdójuk. A skaláris energia azonban egy igen egyedülálló energiaforma, 5 dimenziós állóhullámokból épül fel. Ahelyett, hogy sugarakba csoportosulna, vagy vonalasan terjedne, a skaláris energia kitölti a teret, s forrásából kifelé haladva sem veszt intenzitásából. Képes áthaladni tömör anyagokon anélkül, hogy veszítene intenzitásából. Igazából pontosan emiatt volt képes Tesla közel 100 évvel ezelőtt skaláris hullámokat átküldeni a Föld túloldalára, veszteség nélkül. Ennek ismét a fenti szempontból van jelentősége. Tömör anyagoknak átadja saját “aláírását”.

Conte lényegében ugyanezt csinálta, hiszen új, mondjuk úgy „Conte-kompatibilis” játékost nem igazán kapott a nyáron, a kapott anyagból kellett dolgoznia. Ami viszont egy masszív, tömör anyag volt, amely bajnok lett, aztán semmivé lett, aztán Hiddink alatt lett belőle egy ilyen-olyan-semmilyen, színtelen, szagtalan, szúrós szagú valami, ami nem akármi, de már majdnem bármi. El is zavarta volna a java részüket a többség, tünjetek is el a faszomba innen, aztán fifa üzemmódba váltva vegyünk-vegyünk-ménemveszünkmáá, újratervezés aktívan, amit megértek én egy alapszinten, elvégre ha nyakadba ömlik a szar, és mindenki más vidám, rád meg csak úgy szarik az élet, akkor úgy rájön néha az emberre ez a mindenki dögöljön meg életérzés, de hála égnek, amint az emberek ezt megértik, elmúlik. Aztán persze az újonnan jött siker és felismerés tekintetében racionalizálni akarják ezt, röhögtem is egy jót, amikor valamelyik poszt alatt felmerült, hogy akkor most, hogy Conte ekkora könyvtár szakos kálmán a király, akkor ugye jó, hogy kibasztuk Josét? Ja…. nyilván releváns kérdés ez, egy éve volt egy almám, ami lehet, hogy romlott volt, nem ettem meg, ma meg nem fostam, akkor most ugye ez azért van? Hú, mondom ez nem gyenge, kiül a fesztivál a tekintetembe’ dr Zwack, das ist ein Unicum.

A lényeg, hogy meg kellett keresni azt a pontot, hol az erő, mi porig zúzza Babilont, mindent, ami eddig volt, lecsavarni magunkról Bábel tornyának árnyékát, Mr Aspect ezt meg relatív játszi könnyedséggel meghúzta. Bármi is lesz a vége, már ezért az öt meccsért megérte. Ekkora ugrásszerű pozitív változásra még talán azon legoptimistábbak sem számítottak, akik szerint az idény elején is reálisan vadásztunk a PL címre. Kezd összeállni az a csapat, amelyikre Conte valószínűleg sérülésmentes időszakban számítani fog, ezzel padra száműzve JT-t, Branát, Oscart, Fabregast, és jelen állás szerint Willit is, olyan fiatalok mellett, illetve mellé, mint Chalo, Aina, vagy Bats. Zouma újrázhat. Fölöslegesnek érzem továbbra is azokat a gondolatokat, hogy mi van ha, és mi lesz majd, ha – Conte „emberei” is a keretben lesznek, mert ez most működik, és arra sosincs garancia, hogy mással majd jobb, vagy akárcsak ugyanilyen jó lesz. Ugyanezen analógiára, attól, hogy most a bajnokság már majdnem harmadánál járva egészen jó pozícióba küzdöttük fel magunkat, továbbra sem látom, hogy túlontúl predesztinálná a csapat végső sikerét, viszont jelenleg már ténylegesen is reális a BL hely, és ha emellé még valami medál, meg egy gólkirályi cím, esetleg egy POTY cím is kinéz, az már torta a habon. Tudom, az én krvaanyámat, de én beérem a tortával is egyelőre.

1421 Comments

  • Posted 2016-11-22 23:47 0Likes
    by Sir Idemitirjak

    Én még most is a Sporting piroson szakadok, valaki mondja már meg, hogy az mi volt???

  • Posted 2016-11-23 00:54 0Likes
    by mohacsia

    Csak összefoglalásként, a Spurs
    – játszott hét közben
    – demoralizáló vereséggel a kiesés szélére került a BL-ben
    – állítólag ki vannak égetve a játékosaik
    – az előző 9 meccsükből 1-et tudtak megnyerni
    – sérült Alderweireld

    – sérült Lamela
    – eltiltott Rose

    Ellenben mi:
    – rápihentünk hét közben
    – mindenki egészséges
    – életünk formájában már nem is tudjuk mikor kaptunk utoljára gólt a bajnokságban

    – Costa, Hazard csúcsformában
    – hazai pálya előnye is nálunk

    Ez olyan cefet egyértelmű, hogy mindjárt Endy predizik egy magabiztos győzelmet, majd kiszopunk, mint a huzat. 😀

    • Posted 2016-11-23 00:56 0Likes
      by Endy919

      0:5 kurvaisten örülsz? 😀

      • Posted 2016-11-23 00:57 0Likes
        by mohacsia

        A reményt meghagytad nekünk, úgyhogy igen! 🙂

      • Posted 2016-11-23 06:07 0Likes
        by Zenzo

        Ebből a jóslatból egyedül egy jó Matics mesterhármas hiányzik 😉

    • Posted 2016-11-23 02:50 0Likes
      by 11Daves

      Kiesés szélére? Konkrétan kiestek, egymás elleniben már nem érhetik utol a Neverkusent.

    • Posted 2016-11-23 08:15 0Likes
      by kasata91

      Sajnos a PL nem az a hely ahol a papírforma játszik. Semmivel nem vagyok nyugodtabb.

    • Posted 2016-11-23 09:17 0Likes
      by Sandic

      És egyedüliként veretlenek a bajnokságban…

      • Posted 2016-11-23 17:03 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jah csak éppen 2 X-el tobbet vesztenek, mint egy vereseggel 🙂 romma dontetleneztek magukat.

      • Posted 2016-11-24 10:08 0Likes
        by Sandic

        Az lehet, de ha ellenünk is X-elnek, azzal mi sem leszünk kisegítve…

  • Posted 2016-11-23 00:55 0Likes
    by Endy919

    Gyerekek már megint takony vagyok , de !!!! De most van mit ünnepelnem 🙂

    • Posted 2016-11-23 00:56 0Likes
      by mohacsia

      Be vagy baszva, a névnapod egy hét múlva lesz!

      • Posted 2016-11-23 00:58 0Likes
        by Endy919

        Pontosan barátom , de sikerült megírni a sulim magasan legnehezebb zh-ját . 🙂

      • Posted 2016-11-23 00:59 0Likes
        by mohacsia

        Akkó grat!

      • Posted 2016-11-23 01:00 0Likes
        by Endy919

        Köszönöm !

      • Posted 2016-11-23 02:47 0Likes
        by 11Daves

        Grat hozzá! Ezek szerint az Endy Andrásra utal?

      • Posted 2016-11-23 21:41 0Likes
        by Endy919

        Köszi ! És igen 🙂

      • Posted 2016-11-23 21:55 0Likes
        by 11Daves

        Akkor már ketten vagyunk.

      • Posted 2016-11-23 22:37 0Likes
        by Endy919

        Virtuál pacsi ! 🙂

      • Posted 2016-11-24 00:37 0Likes
        by mohacsia

        hárman…

      • Posted 2016-11-23 08:11 0Likes
        by kasata91

        Mi lesz ha még meg is lesz az a ZH?
        Megírni bárki megtudja 😀

      • Posted 2016-11-23 21:41 0Likes
        by Endy919

        Megvan , azért voltam szétcsapva 😀

    • Posted 2016-11-23 06:09 0Likes
      by Zenzo

      Ünnepelni _mindig_ van mit 😛

  • Posted 2016-11-23 01:12 0Likes
    by Lavid Duiz

    Komoly esély van rá, hogy Steve Holland megy az angol válogatotthoz full time-ba. Vagyis, lehet, itthagy minket. 🙁
    http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/england-manager-gareth-southgate-insisting-9312197

    • Posted 2016-11-23 01:28 0Likes
      by Endy919

      Ahhoz a gusztustalan csőcselékhez ? 🙁

      • Posted 2016-11-23 09:00 0Likes
        by Zenzo

        Valójában ha belegondolsz, ez logikus döntés a részéről, de még a déli kapu részéről is… távolról nézve még az FA részéről is. Azok lesznek most válogatottak, akikkel évek óta együtt dolgozik/dolgozott, lényegében sokukkal kisgyermekkoruk óta: Solanke, Bamford, Brown, Baker, Tammy, Ruben, Tomori, Chalo, Aina, CS, stb, stb. Már persze, amelyik felnő a feladathoz, de nehéz lesz azért úgy angol válogatottat építeni a jövőben szerintem, hogy a csapat legalább fele ne legyen Chelsea v ex-Chelsea vonatkozású (akárhogy nézzük, azért ott vannak még olyan nevek, mint Cahill, Bertrand, akiket már szintén látott, érted).

    • Posted 2016-11-23 15:10 0Likes
      by kasata91

      Remélem nem lesz Ray Wilkins esethez hasonló következménye a teljesítményre.

      • Posted 2016-11-23 15:18 0Likes
        by Lavid Duiz

        Nekem is eszembe jutott ez!

      • Posted 2016-11-23 15:19 0Likes
        by Zenzo

        Butch esete más volt, őt kivágták, nem magától ment máshová melózni. Ráadásul ott sem Wilkins távozása okozta a fő problémát, bár bizonyosan hozzájárult, hogy Carlo elveszített egy „szövetségest” az öltözőben. Azóta az öltöző felállása is más, Conte habitusa teljesen más, ráadásul neki azért itt van a mellényzsebben Cudicini is.

      • Posted 2016-11-23 15:30 0Likes
        by kasata91

        Persze. De azért a teljesítményre annak sem kellene hatással lennie, hogy önhatalmúlag vagy presszió hatására távozik valaki, mivel mind a kirúgás, mind a felmondás zárt ajtók mögött történik (ideális esetben). Csak a ténynek hogy ott van vagy nincs ott.
        Jelenleg én sem aggódok, hogy összedőlne a kártyavár. De anno is villámcsapás szerűen jött a hanyatlás (legalábbis én nem hittem hogy Ray ekkora befolyással volt a légkörre).
        Az hogy SH ennyi managert megélt, és hiába jött ide mindenki saját sleppel, ő állandó volt az azért jelent valamit.

      • Posted 2016-11-24 18:05 0Likes
        by Diego Costa

        SH maradásában a klubnak is van beleszólása és itt most nem a „FA-i” oldalról közelítek, hanem általánosságban. Hiába jön valaki saját csapattal, Abra még mondhatja, hogy SH is ott lesz melletted. Nagyra tartják a klubnál, ezért is maradhatott, illetve az újon onnan érkező edzőknek is egy jó kapaszkodó, egy ember, aki ismeri a klubot.

      • Posted 2016-11-23 17:00 0Likes
        by DannyfromtheShed

        inkabb Steve Clarke elvesztese volt erezheto sztem.

    • Posted 2016-11-23 15:57 0Likes
      by kasata91

      Juteszembe: Lamprad, Didi, JT ?!

      • Posted 2016-11-23 17:05 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Didi elhagyja a Montrealt, de nem tudni meg hova tovabb.

      • Posted 2016-11-23 20:53 0Likes
        by kasata91

        Ahogy Lamps is. Valakinek csak megtetszik az a szék.

      • Posted 2016-11-24 17:43 0Likes
        by Diego Costa

        Abra ezentúl onnan nézi a meccset.

    • Posted 2016-11-23 12:16 0Likes
      by Zenzo

      nem rossz, de azért hiányoznak még képek innen az aljáról, mondjuk egy jó kis JT (one club, but red shirt? Looooser), Balo (why always me), no meg Costa (porqué?)

      • Posted 2016-11-23 12:32 0Likes
        by kasata91

        JT mellé én a „ONE WOMEN ?” kérdést tenném. Többit adom 😀

  • Posted 2016-11-23 14:06 0Likes
    by kasata91

    Remélem ebből a DL felszabadításból éles meccsen sosem fogok látni egyet sem 😀
    https://www.facebook.com/StamfordLionsHU/videos/1162870967141823/

  • Posted 2016-11-23 21:32 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Nezi vki a Gladbach – City-t? Ebben a Silva gólban azért Christensen is benne volt..

    • Posted 2016-11-23 23:28 0Likes
      by Zenzo

      nem láttam, majd nézek összefoglalót. Jó kis meccs lehetett a maga két pirosával 🙂

      Amúgy nem irigylem krisztit, 3 védős rendszerben lesérült vagy másfél hónapra, mire visszatér, ismét 4 védő. Rakd össze magad.

      • Posted 2016-11-24 08:20 0Likes
        by DannyfromtheShed

        igen, igazából, ott mattolták rendesen az egész védelmet, és nem azért, mert annyira jó támadás volt 🙂

        Hát az a 2 piros komédia volt, nem volt durva meccs egyáltalán, csak cakir…

      • Posted 2016-11-24 13:04 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Azért a törökkel megesik, hogy nem gondolkodik Cakir… (sorry)

      • Posted 2016-11-24 13:12 0Likes
        by Zenzo

        :DD

  • Posted 2016-11-23 21:41 0Likes
    by myheartisblue

    https://www.facebook.com/SquawkaFootballNews/videos/996476897125121/

    A stadion nem újdonság, a SafeStanding viszont igen. Csak jönne már meg az engedély és kezdenék el… 🙁

    • Posted 2016-11-23 23:33 0Likes
      by Zenzo

      hát nem tudom, meddig akarnak még szívatni London és az egyéb szervezetek. A legutóbbinál én már végleg ledobtam az ékszíjat, amikor arra hivatkozva kértek további vizsgálatokat az építkezés közvetett kihatásaira vonatkozólag, hogy a szomszédos Brompton temetőben lakó denevérfajt(!!!) milyen mértékben fogja zavarni az új stadion többlet-fényszennyezése… ilyenkor jön ez az a pillanat, amikor

      https://www.youtube.com/watch?v=lBWo0BwqR5o

    • Posted 2016-11-24 08:26 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Jo ez a safestanding amugy, Allianz arenaban meg a Rapid uj stadionjaban s ilyesmi van, valszeg mar sztenderd.

    • Posted 2016-11-24 08:46 0Likes
      by kasata91

      Nem komálom az építészeket. Jelen koncepciót sem tartom szépnek. És nem értem hogy miért kell a 21. században műemlékre hajazó valamit építeni. (szentségtörés ON: nekem mérnöki szemmel jobban tetszik az új WHL terve)
      De biztos meg fogom szeretni ezt is, csak lenne már kész.

      Ja meg valaki adjon magyarázatot a kovácsoltvas várbörtön rácsokra. (kép). Köszi. https://uploads.disquscdn.com/images/4ad26dc58c8856f1c00de6ac3bf1cd57e58d687691614274be405273a469472a.jpg

      • Posted 2016-11-24 11:28 0Likes
        by DannyfromtheShed

        nekem pont ez a regibbi stilusu oldala tetszik meg a femszerkezetu teto nagyon nem.

        De oszinten szolva en vigasztalhatatlan vagyok azota, hogy nem kaptuk meg a Batterseat.. :(((

      • Posted 2016-11-24 11:34 0Likes
        by kasata91

        Hát igen. Az baromira egyedi lett volna.
        Nem vagyok benne biztos hogy a topcsapatok stadionjairól ha levennék a nevet és a csapatcímert akkor mindenki be tudná azonosítani, hogy melyik kié. Na a Battersea ilyen lett volna.

      • Posted 2016-11-24 11:40 0Likes
        by DannyfromtheShed

        az biztos. Es nem mellesleg nagyon egyedi milioje lett volna, igazai katlanna lehetett volna varazsolni, +1 lelki terrokent alkalmazva az ellenfeleken 🙂 ehelyett vmi azsia prick huzza fel a hoteljeit apartmanjait es shopping centereit

      • Posted 2016-11-24 11:47 0Likes
        by kasata91

        Ami nálam most a No.1. az a Minnesota Vikings stadionja. Egy Viking hajót kaptak.

      • Posted 2016-11-24 17:28 0Likes
        by Zenzo

        Tény, hogy a Battersea ütős lett volna, de ennyire azért nem jellegtelenek a stadionok, szerintem aki amelyik bajnokságot követi, a csapatok 80%-ának a stadionját simán eltalálná, + még a 10-12 más bajnokságok top csapatainak stadkáját is, nem hinném, hogy a San Sirot bárki összekeverné az Arroganz arénával, vagy az Old Traffordot a Bernabeuval. De ugyanígy nem gondolom, hogy aki követi az angol focit, ne találná el az Everton stadionját, vagy keverné össze bárkiével mondjuk a Craven Cottage-ot.

        De lehet tesztelni 🙂
        https://www.buzzfeed.com/richardbeech/can-you-guess-the-uk-football-club-just-from-a-picture-of-th?utm_term=.mo7pPnO2Z#.sjnjwL8ND

        képekkel szerintem egyszerűbb, a felsorolás nehezebb:
        http://www.mirror.co.uk/sport/row-zed/quiz-west-hams-london-stadium-8681397
        (nekem 39/55 lett)

      • Posted 2016-11-24 17:51 0Likes
        by Diego Costa

        Érdekes, hogy ennyire odavagy a Battersea-ért. Én örülök, hogy nem az lett, nehogy már egy gyárépületből csináljanak stadiont a 21. században. Amellett a tény mellett sokkal jobban érvelek, hogy mindig is SB volt oz otthonunk, maradjon is ez.

        Hogy nézett volna már ki ez a stadion? Valami borzalom… Minek éktelenkedett volna az a 4 torony ott?! (Gondolom reflektor lett volna belőle..)

      • Posted 2016-11-24 17:04 0Likes
        by Zenzo

        ez egyéni preferencia kérdése, ugyanúgy, mint bármi. Nekem is lenne jobb elképzelésem az új stadionunkra, de összességében azért tetszik, amit alkottak, ráadásul ha választani kell a spurs új budiülőkéje, és a miénk közt, hát ezerszer inkább az utóbbi 🙂
        (kép)

        http://cdn.footballtransfertavern.com/wp-content/uploads/2014/09/tottenhamsfuturestadium…throughtheeyesofarsenalfans-SUNDAY.jpg
        http://i2.mirror.co.uk/incoming/article6938053.ece/ALTERNATES/s615b/Stamford-Bridge-stadium-plan.jpg

      • Posted 2016-11-24 17:41 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Ez komoly???

      • Posted 2016-11-24 21:57 0Likes
        by Zenzo

        mármint melyik, hogy
        1.) összességében tetszik a leendő stadionunk, vagy
        2.) hogy ha választani kell a budiülőke és a megálmodott új Bridge között, akkor az utóbbi tetszik, esetleg
        3.) nekem is vannak elképzeléseim az ideális, új stadionunkról? 🙂

      • Posted 2016-11-24 22:01 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Hogy a csirkék olyan stadiont építenek amibe pont beleillik a játékuk. Ötlet csak vagy tényleg ilyet építenek?

      • Posted 2016-11-24 22:08 0Likes
        by Zenzo

        ez teljesen komoly, tessék, a khm, kiegészítések nélküli tervek a saját oldalukról:
        http://www.tottenhamhotspur.com/new-scheme/stadium/

        sőt, eléggé előrehaladott állapotok vannak ott, az új karéj jó kétharmada már bőven épül (nem úgy, mint nálunk)

        http://www.tottenhamhotspur.com/new-scheme/stadium-tv/#lg=1&slide=0

      • Posted 2016-11-24 17:48 0Likes
        by Diego Costa

        „Ja meg valaki adjon magyarázatot a kovácsoltvas várbörtön rácsokra. (kép).” :DDDDDDDDDDD

        Ha Magyarországon lennénk, akkor azt mondanám, hogy költség minimalizálás az oka. 😀 A megmaradt fémhulladékot valahogy hasznosítani kell.

        Egyébként a belseje meg nagyon szép. Tényleg furcsa stílus kérdés valóban ilyen lesz-e. Régebbi képeket nézve nekem is templom/kastély feeling-em volt.

  • Posted 2016-11-23 23:35 0Likes
    by Zenzo

    Csak én látom úgy, hogy érik jövő nyárra a JM + Bayern és az Ancelotti + MU helycsere?

    • Posted 2016-11-23 23:38 0Likes
      by Endy919

      Ezt mégis mire alapozod?

      • Posted 2016-11-23 23:51 0Likes
        by Zenzo

        hát, főleg arra, hogy a MU hatodik épp, a Bayernt meg a Rostov gyakta le.

        Tágabb értelemben véve, egyelőre egyik edző sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Mou számára – te is rámutattál már párszor – sok „hely” már nincs, az olasz, spanyol és angol ligákat kinullázta maga számára, a maradék két ligában (ligön+buli) pedig kb 3 csapat maradt az „ő kategóriájában”, a PSG, a Bayern és a BVB. Utóbbi sosem szerződtetné JM-et, így marad kettő, amiből utóbbinál Carlo sem húzza sokáig, ilyen eredményekkel. A Bayern és Mou stílusa pedig úgyis egyezik 🙂

        A másik oldalon pedig a MU is kezdi megenni az edzőket, a másik oldalon felszabaduló Ancelotti pedig nem egy rossz opció.

      • Posted 2016-11-24 00:04 0Likes
        by Zenzo

        amúgy most megnéztem a Bayern meccs összefoglalóját is: hát, D Costa vert egy gólt, aztán adott egy gólpasszot. Igaz, utóbbit a rossz irányba. Boateng pedig továbbra is egy irtózatosan balfasz védő.

      • Posted 2016-11-24 00:08 0Likes
        by Endy919

        Nekem van egy olyan érzésem , hogy Zsozé visszatér az Interbe.
        Vagy a PSG , Emery sem váltotta meg eddig a világot.

        De a Bayernbe szerintem nem illik.

        A MU-ba szerintem Pochettino lesz a portugál mágus utódja.

      • Posted 2016-11-24 00:15 0Likes
        by Zenzo

        nem kizárt, nem kizárt, már miért ne, nem gondolnám, akkor már cholo.

      • Posted 2016-11-24 00:50 0Likes
        by 11Daves

        Szerintem se illik a Bayernbe, Rummenigge túl álszent az ő folyton problémázós, nem feltétlenül esztétikus stílusához. PSG, esetleg Inter, ha a Unitedből elmegy.

        De szerintem idén a MU se fogja kirúgni, LVG-hez is a végsőkig ragaszkodtak, részben mert túl nagy blama lett volna beismerni, hogy megint nem jó edzőt neveztek ki. Ha nem romlanak még a mostanihoz képest is nagyon sokat májusig, akkor adnak Josénak is még egy évet.

      • Posted 2016-11-24 12:58 0Likes
        by Zenzo

        ” túl nagy blama lett volna beismerni, hogy megint nem jó edzőt neveztek ki”
        Alapjában nem tudok egyetérteni ezzel a gondolattal, a MU számára most nincs „jó” edző. SAF 27 évig irányította a Unitedet, értelemszerűen a klub és ő összeforrt, viszont nincs még egy ilyen menedzser, és a mai körülmények közt nem is lesz. A klubnak újra kell identifikálnia magát, amire nem volt rossz Lui sem, meg Mou sem. Moyes az volt, de ő meg annak a buta ötletnek a szüleménye, hogy a vén skótot hátha lehet helyettesíteni egy fiatalabbal. Nyilván ez nem így működik.

        A United részben ezzel az identitás-változással, részben pedig azzal küzd, amivel mi is küzdöttünk a bástyák idején, megvannak a saját játékosai, akikkel amolyan se veled, se nélküled viszonyt folytatnak.

      • Posted 2016-11-24 15:08 0Likes
        by 11Daves

        Úgy értettem, LVG kinevezése nagyjából Woodward ötlete volt, és neki személyesen is nagy szüksége volt rá, hogy beváljon hosszú távon. Amikor végül kirúgták, azzal Woodward pozíciója is gyengült, és szerintem pont ezért tartotta meg tavaly egész a szezon végéig.

      • Posted 2016-11-24 17:37 0Likes
        by Diego Costa

        LvG-t azért nem rúgták ki, mert már megszerezték Mou-t 😀

      • Posted 2016-11-24 08:16 0Likes
        by DannyfromtheShed

        „A Bayern és Mou stílusa pedig úgyis egyezik :)” hol, mi? 😀

      • Posted 2016-11-24 09:56 0Likes
        by gorkaf78

        Na de mester, hát miféle eretnek gondolatok ezek tőled? 😀 London után Manchesterben sem ismerik fel Zsozé zsenijét, és ott sem fogják hagyni szegényt dinasztiát építeni? 😀

        Na bocsi, hogy gúnyolódok kicsit, de elég fura ilyeneket olvasni a részedről. Mintha Te is kezdenéd belátni, hogy Mou már nem az a topmenedzser, aki korábban volt.

      • Posted 2016-11-24 12:50 0Likes
        by Zenzo

        „Mintha Te is kezdenéd belátni, hogy Mou már nem az a topmenedzser, aki korábban volt.”
        Nem látom az összefüggést. Az, hogy JM-nek láthatóan nem megy jelenleg a MU-nál, és az, hogy szerintem a ManU nem fog éveket várni, hogy menjen neki, szerintem nem jelenti azt, hogy JM ne lenne topmenedzser, mert az. Azzal, hogy nem az, aki korábban volt, egyetértek, de az megint más tészta. A dolgok változnak. De nagy vonalakban JM mit sem változott, csak most egy számára is ismeretlen, sikertelen periódust él meg. Ettől viszont még az az ember, aki nem túl hosszú pályafutása alatt 4 bajnokságban is bajnoki címet tudott szerezni, ráadásul a 4-ből három top bajnokság, nyert két BL-t, és még egy halom egyéb trófeát, nem lesz attól „nem az a topmenedzser”… Pepre sem mondja senki, hogy akkor most már csak egy szardarab, vagy Ancelottira, pedig az utóbbi éveik egyiknek sem igazán különböznek a portugálétól, csak Moura valahogy a banda nagy része itt ki van hegyezve, ezért dobálóznak ilyenekkel, hogy itt meg ott megbukott, stb, amivel én továbbra sem értek egyet.

      • Posted 2016-11-24 15:09 0Likes
        by gorkaf78

        Egyébként azt nem értem, miért írod itt feljebb, hogy José számára nincs már hely a topligákban. Ha José egy top edző továbbra is, akkor nem logikus, hogy ha távozik Manchesterből, az összes európai topcsapat térden állva fog könyörögni az aláírásáért? 😀

        „Pepre sem mondja senki, hogy akkor most már csak egy szardarab, vagy Ancelottira, pedig az utóbbi éveik egyiknek sem igazán különböznek a portugálétól”

        Ez biztos így van? Az utóbbi három évben Pep 3 bajnoki címet és 2 német kupát nyert. Ancelotti BL-t nyert 2014-ben, valamint spanyol kupát, szuperkupát a Real Madriddal. José ugye angol bajnok, és ligakupagyőztes volt a Chelsea-vel, de produkált egy olyan zuhanást tavaly, mint az említett másik két edző előtte ugye nem.

        Azon persze, hogy mi számít ‘bukás’-nak, illetve ki is számít bukott edzőnek, napestig el lehetne vitatkozni. Azért ha Mou-t esetleg Manchesterben is elküldik a szerződésének vége előtt, szerintem elmondhatjuk, hogy Anglában megbukott.

      • Posted 2016-11-24 16:54 0Likes
        by Zenzo

        „írod itt feljebb, hogy José számára nincs már hely a topligákban. Ha José egy top edző továbbra is, akkor nem logikus, hogy ha távozik Manchesterből, az összes európai topcsapat térden állva fog könyörögni az aláírásáért? :D”

        Megszoktam már, hogy a gondolkodásmódom sokszor eltér, és sokszor gyökeresen eltér, de azért a szmájli ellenére is remélem, hogy ezzel a kérdéssel ismét csak húzni akarsz, és nem komoly.

      • Posted 2016-11-24 18:36 0Likes
        by gorkaf78

        Hát persze. 😀 Nem kell mindig egyetérteni, nem? Így kerek a világ! 😀

      • Posted 2016-11-24 22:08 0Likes
        by Endy919

        Simogatod a lelkem 😀

      • Posted 2016-11-24 22:14 0Likes
        by Zenzo

        ha másodat is simogatja, szólj, az FA épp támogatásáról biztosított minden érintettet 😛 🙂

      • Posted 2016-11-24 22:17 0Likes
        by Endy919

        Nana. 😀

    • Posted 2016-11-24 00:42 0Likes
      by mohacsia

      Fogadhatnánk, hogy a Bayern sose nevezné ki Mout, de nem érezném fairnek… 🙂

      • Posted 2016-11-24 17:33 0Likes
        by Diego Costa

        Úriember biztosra nem fogad. 😀

    • Posted 2016-11-24 08:14 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Háát sztem José nem menne a Bayernhez, ha hű önmagához, mert, hogy nyilatkozta már, hogy számára az nem kihívás egy olyan liga, ahol 1 nagy csapat van és 20 pont előnnyel lehet bajnokságot nyerni. De ki tudja, ő is öregszik. Ha tippelnem kéne Olaszország lesz a kövi állomása vagy angol válogatott.

      • Posted 2016-11-24 10:11 0Likes
        by Sandic

        Azért szerintem ő megoldaná, hogy a Bayern ne nyerjen 20 ponttal bajnokságot 😉
        Lehet még a BL-ből is eltüntetné őket.

      • Posted 2016-11-24 11:27 0Likes
        by DannyfromtheShed

        huha mennek a savak Josera 🙂

      • Posted 2016-11-24 13:35 0Likes
        by Sandic

        Tisztelem én Mou-t, de azért ismerük el, hogy kiégett, de nagyon. Kitalált egy taktikát, ami azt hiszi 1000 évig is működni fog, ha meg nem megy a csapatnak, akkor szerinte a játékosok szarok, és inkább lecseréli az egész keretet, minthogy változtasson a formáción.
        Conte meglépte amit kellett, és középszerű játékosokból is (gondoljunk csak arra milyen véleménnyel voltunk Alonsoról és Luizról, mikor idejöttek deadline day-en) kihozza belőle a maximumot, és ha majd nem fog működni, kitalál megint mást.

      • Posted 2016-11-24 17:32 0Likes
        by Diego Costa

        Egyetértek. Ezért is írtam feljebb, hogy vízválasztó lesz a mu-i munka. Ha annak is bukás lesz a vége, akkor nem tudom kinek fog kelleni. Elköltöttek 150 milliót a csapatra, középcsapatokra jellemző statisztikát produkálnak és per pillanat a 4. helyért küzdhetnek. Ha ehhez hasonlót nyújtanának a híres 2. Mou évben is, akkor el lehet kezdeni majd gondolkozni.

      • Posted 2016-11-24 17:24 0Likes
        by Diego Costa

        Ha máshova nem hívják, lehet beadja a derekát. 😀 Egyébként érdekes lesz látni, hogy végződik a mu-i kaland, mert ha az is csúfosan, akkor kinek fog kelleni? Visszatérne esetleg a Real-ba Zidane helyére? (Ha CR-nek nincs ellene kifogása).

    • Posted 2016-11-24 08:25 0Likes
      by kasata91

      Sime One jön a MU-ba csillagász pénzért.
      One chelotti megy matracozni.
      Bukott One pedig csak a Dortmundba mehet, mert a Bayern lerabolja a Tuchel – Aubameyang párost 😀

      • Posted 2016-11-24 08:27 0Likes
        by DannyfromtheShed

        BVB nem nevez ki már befutott top managereket csillagaszati penzekert.

      • Posted 2016-11-24 08:47 0Likes
        by kasata91

        De TOP-ból kifutottat még lehet, nem? 😀

      • Posted 2016-11-24 11:26 0Likes
        by DannyfromtheShed

        ehhh 🙂

      • Posted 2016-11-24 17:21 0Likes
        by Diego Costa

        Simeone nem megy a muba. (Majd az Interbe)
        Ancelottit nagy esélyes lehet ha menesztik és a portugálból elegük lesz a mu-nál. Kérdés utóbbi mikor fog bekövetkezni. (Rossz lenne látni ha Carlo is mu edző lenne, még akkor is ha ő nem volt olyan ikonikus edző)

  • Posted 2016-11-24 00:14 0Likes
    by Zenzo

    holy black jesus 🙂 hát az Arsenal az nagyon kemény bakker 😀 egy puszira megadott büntető, aztán meg… hát nem is tudom az mi volt, amivel vezettek… aztán érezték, hogy sok lesz már ez, Iwobi gyorsan rendbe is rakta a dolgokat, fejelt egy akkora öngólt, amire nehéz ráhúzni, hogy nem direkt :)) ehhez már csak azt kell hozzávenni, hogy a találkozó első gólját Cavani konkrétan beBAzta, meg mondjuk szerintem les is volt, de az már tényleg csak hab a tortán 🙂

  • Posted 2016-11-24 10:06 0Likes
    by gorkaf78

    Na, ez jó hír lenne, állítólag Courtois és D. Costa beleegyezett a szerződéshosszabbításba.

    http://www.express.co.uk/sport/football/735808/Chelsea-Diego-Costa-Thibaut-Courtois-Contract-Extensions-Antonio-Conte-Gossip-News

    Tibónak heti 150.000 fontra, Costának heti 200.000-re emelnék a bérét.

  • Posted 2016-11-24 10:06 0Likes
    by kasata91

    A hírek (bár inkább pletykák) szerint Costa úr és és Tibó úr is szignózni fog egy új kontraktot a napokban heti + 50k értékben. Az 2 elég váratlan húzás lenne.
    (Solanke-ról ugyanez nem mondható el. Ha nem sikerül megállapodni, a nyáron szabadon távozhat)

    • Posted 2016-11-24 10:06 0Likes
      by gorkaf78

      Kb. 1 másodperccel előztelek csak meg a hírrel. :DDD

      • Posted 2016-11-24 10:07 0Likes
        by kasata91

        Nálam én vagyok előbb 😀

      • Posted 2016-11-24 10:07 0Likes
        by gorkaf78

        Minden szentnek maga felé hajlik a keze. 😀

    • Posted 2016-11-24 10:09 0Likes
      by Sandic

      Ha megy a csapatnak a szekér, már rögtön nem akarnak távozni?

      • Posted 2016-11-24 12:38 0Likes
        by Zenzo

        a zsoldos már csak zsoldos marad, de attól még jó hír, nem?: )

    • Posted 2016-11-24 11:26 0Likes
      by DannyfromtheShed

      olvasta en is. Costa megtartasa a legfontosabb dolgunk kb. az elkovetkezendo evekben, mert nezzunk szet a piacon, most meg penzert sem lehet igazi jo csatart venni nagyon.

      • Posted 2016-11-24 17:17 0Likes
        by Diego Costa

        Spot on.

    • Posted 2016-11-24 17:17 0Likes
      by Diego Costa

      Azt olvastam Solanke-ról, hogy ő is marad.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com