(R)evolúció

evolution_revolutionAz év utolsó, kéthetes válogatott szünetében alkalom nyílik némi kitekintőre. Contéról lesz szó, a Chelsearől, Contéról és a Chelsearől, illetve arról, mi is az, amit most látunk.

Mondjuk először – nem mintha számadással tartoznék, vagy mi, de hát ez itt mégiscsak egy közösség, és asszem ezt valahogy így illik – kérnék némi elnézést igénytelen és hirtelen, de legalább rövidke eltűnésem miatt. Olyan privát dolog állt elő az életemben, ami megdöntött egy pár, nos, valójában egy sor dolgot, amiben, amikben hittem. Olyan pofont kaptam az élettől, sorstól, vagy lett légyen bármi is az okozó, amit már igazán nem vártam. No meg persze, igazán meglettem volna nélküle. Egy kicsit le kellett ülnöm, elvonulni magamba, el a világtól, és tisztázni néhány alapvetést, ami ugyan nem ment, de legalább a kezdeti sokkon túltettem magam, és némileg átvette az értetlenség helyét egy neutrális közöny, a mindenki-kapja-be életérzést pedig felváltotta a leszaromság.

Aztán ezt nem is húznám tovább, nem miattam, hanem a Chelsea miatt járunk ide, akkor meg beszéljünk a Chelsearől, főképp, ha már a Chelsea végre a Chelsearől, és nem a vesszőfutásról szól. Ez is olyan persze, mint az élet, egy nyamvadék Möbius-szalag, hogy a dögvész vinné el. A német matematikus bácsiról talán már mindenki hallott, na most ez a fickó volt, aki alkotott egy tulajdonképpeni anomáliát, egy olyan kétdimenziós felületet, aminek csak egyetlen oldala és egyetlen éle van, a felülete pedig lényegében önmagába tér vissza. Akárhonnan indulsz el, van benne fent és lent, de végül mindig visszatérsz ugyanoda.

A Chelsea pedig most, egy újabb digóval tért vissza oda, amit mi mind annyira szeretünk látni – a győzelem útjára. Na most azt, mármint győzni, sokféleképp lehet. Az értékéből mit sem von le, ha nyögvenyelős, vagy ha szar. Azért viszont hovatovább mindenképp kellemesebb érzés, ha az a győzelem _jó_. A Conte-szezon első fejezetét mindenképp a két fájó vereség, és szeptember második fele zárta le. A jó talján számára ott ért véget a pöcsölés, és merte végre önmagát adni a Chelseabe.

chelsea-antonio

Nehéz megfogalmazni, mi is az. Persze a felszínen egyszerű, hiszen konkrét szavakba önthető, hogy 3-4-3, meg a satöbbi. Tulajdonképp valójában azt kellene mondanom, hogy meg merte hágni a Chelseat. Persze némileg szerencsés is volt, hiszen a sors megtette neki azt, amit előtte sokan nem tudtak. Próbálom mindjárt világossá tenni, miről zagyválok: az újkori Chelsea Abraval indult, illetve azzal, hogy akkora reteknagy pénzt tolt be a klubba, és tett az újonnan betelepített edző kezébe, hogy a teljes keretet át lehetett rajzolni belőle. Letéve ezzel egy aranygeneráció alapjait, ami végül lényegében mindent megnyert, csúcsokat döntött, és okozott nekünk, szurkolóknak sok szép emléket. Ezt Mourinho indította el, és a legtöbb trófeát ő is zsebelte be lényegében. JM1 és JM2 közt viszont bárki is volt a kispad seggtörő székében, egy kivétellel mindig azt tudtuk elmondani, mert az volt az igazság, hogy Josépapi kezenyoma sötét kísértetként terpeszkedett a kereten, a taktikán, és minden lépten és nyomon. Na most ez főleg azért is volt így, mert a kulcsjátékosok, akik a keret gerincét, és egyben sikereit is trademarkolták, alapvetően egy hullámhosszra voltak beállítva, és nem igazán lehetett őket sikeresség terhe mellett kimozdítani ebből a komfortzónából. JM1 a.k.a Special One ezen erődítményét pedig pont JM2 a.k.a HappyOne volt kénytelen végleg lerombolni. Más kérdés, hogy a transition időszakban még azért kipörgetett egy ötoldalú kockával egy duplahatost, és hozott egy bajnoki címet, az új generáció felépítéséhez már nem kapott elég időt. Más kérdés, hogy túlzott magabiztossága közepette megolvadt alatta a beton, ő meg olyan mélyre zuhant, ami már Abra mindkét szemöldökét Ancelotti szintre emelte, azt pedig edzők nem igazán szokták megúszni.

Ezzel egyúttal az új edző számára megadatott az a flash, hogy lényegében azt csinálhatott a csapattal, amit akart. Conte ezt nem igazán merte elsőre felvállalni, más kérdés, hogy ezért aztán nagyon nem lehet legorombítani. Megnézte, mit tud, amit kapott, aztán, amikor azt látta, hogy az kevés, volt töke váltani: levágta a Chelseat az ágyra, ideje lefeküdni, bármi lesz utána. Elaprózni kár, ha csináljuk, csináljuk jól, és még saját eredeti terveit is felrúgva (ő maga beszélt arról nemrég, azaz ma, hogy eredetileg 4-2-4-et akart játszani, csak az ugyanúgy nem működött, mint a 4-2-3-1), csinált valamit, ami működik. Skalárhullámként terjedt szét a Chelsean, és ezzel relatív gyorsan elérte azt, amire fentebb próbáltam célozni: EZ, ITT Conte Chelsea-je, mert a résztvevők nevétől függetlenül ez valami _új_.

343

Mondanám, hogy ez egy amúgy is elkerülhetetlen evolúció, hiszen ha én, szerény önmagam beláttam azt már 2016 márciusában, hogy ide háromvédős rendszer kell (visszakeresném persze, akkor hányan néztek hülyének emiatt, de inkább nem, elég, hogy igazam lett), akkor nehéz azt mondani, hogy ez mégis mekkora forradalom már, főként, hogy idehoztunk egy olyan edzőt, aki jóideje ezzel a felállással dolgozik, mégis… mégis, annyiban mindenképp revolúció, hogy ez ennyire hirtelen, gyorsan és hatékonyan ment végbe. 5 meccset nyomtunk le az új felállással, 2-0, 3-0, 4-0, 2-0, 5-0. Köztük egy JM féle MU, egy bajnok, egy Soton és egy Koeman féle Everton ellen. S bár minden meccsen így volt, de szinte meccsről-meccsre épült fel ez a csapat, s bár korábban is látszott, de az Everton ellen volt masszívan látványos, hogy mennyire hatékony a gép, mint egy kombájn: úgy szétdomináltuk az addig egyik leghatékonyabban védekező Evertont, ahogy nem szégyelltük. A valóság téridő szövete ott hömpölygött előttünk, és hajlott vissza önmagába, nem volt érzékcsalódás, nem egy gagyi karnevál, ez volt az egyik legfaszább dolog, amit az utóbbi időben láttam, és nem nagy titok, hogy elmondjam, ez a meccs volt az egyik, ami némileg visszaadta az életkedvem.

Azt írtam fentebb, hogy Conte skalárhullámként viselkedett – hogy kicsit értsük meg, mit akartam ezzel (bár igen, ez is olyan, mint a poén, ha magyarázni kell, már régen rossz – de talán mégiscsak jobb, ha értjük egymást); nem tudom, ki mennyire jártas a kvantumfizikában, aki igen, az már biztosan hallott a skalárokról, amit eredetileg az 1850-es évek környékén Maxwell, majd később Tesla kutatott és bizonyította létezését. A skaláris energia egy, az emberi élettérben létező és ismert összes többi energiától eltérő egyedülálló energiaforma. Az összes energiaforma, amire csak gondolhatunk és nap, mint nap találkozhatunk, mi magunk is kibocsátunk, illetve használunk részecske, illetve hullám tulajdonságokkal rendelkezik és Hz-ben mérhető (mint pl. napenergia, hőenergia, elektromosság, mágnesesség, hang). A két meghatározó különbség ezen energiaformák között, hogy milyen gyorsan terjednek hullámaik, illetve milyen intenzitásúak, azaz mekkora a frekvenciájuk és az amplitúdójuk. A skaláris energia azonban egy igen egyedülálló energiaforma, 5 dimenziós állóhullámokból épül fel. Ahelyett, hogy sugarakba csoportosulna, vagy vonalasan terjedne, a skaláris energia kitölti a teret, s forrásából kifelé haladva sem veszt intenzitásából. Képes áthaladni tömör anyagokon anélkül, hogy veszítene intenzitásából. Igazából pontosan emiatt volt képes Tesla közel 100 évvel ezelőtt skaláris hullámokat átküldeni a Föld túloldalára, veszteség nélkül. Ennek ismét a fenti szempontból van jelentősége. Tömör anyagoknak átadja saját “aláírását”.

Conte lényegében ugyanezt csinálta, hiszen új, mondjuk úgy „Conte-kompatibilis” játékost nem igazán kapott a nyáron, a kapott anyagból kellett dolgoznia. Ami viszont egy masszív, tömör anyag volt, amely bajnok lett, aztán semmivé lett, aztán Hiddink alatt lett belőle egy ilyen-olyan-semmilyen, színtelen, szagtalan, szúrós szagú valami, ami nem akármi, de már majdnem bármi. El is zavarta volna a java részüket a többség, tünjetek is el a faszomba innen, aztán fifa üzemmódba váltva vegyünk-vegyünk-ménemveszünkmáá, újratervezés aktívan, amit megértek én egy alapszinten, elvégre ha nyakadba ömlik a szar, és mindenki más vidám, rád meg csak úgy szarik az élet, akkor úgy rájön néha az emberre ez a mindenki dögöljön meg életérzés, de hála égnek, amint az emberek ezt megértik, elmúlik. Aztán persze az újonnan jött siker és felismerés tekintetében racionalizálni akarják ezt, röhögtem is egy jót, amikor valamelyik poszt alatt felmerült, hogy akkor most, hogy Conte ekkora könyvtár szakos kálmán a király, akkor ugye jó, hogy kibasztuk Josét? Ja…. nyilván releváns kérdés ez, egy éve volt egy almám, ami lehet, hogy romlott volt, nem ettem meg, ma meg nem fostam, akkor most ugye ez azért van? Hú, mondom ez nem gyenge, kiül a fesztivál a tekintetembe’ dr Zwack, das ist ein Unicum.

A lényeg, hogy meg kellett keresni azt a pontot, hol az erő, mi porig zúzza Babilont, mindent, ami eddig volt, lecsavarni magunkról Bábel tornyának árnyékát, Mr Aspect ezt meg relatív játszi könnyedséggel meghúzta. Bármi is lesz a vége, már ezért az öt meccsért megérte. Ekkora ugrásszerű pozitív változásra még talán azon legoptimistábbak sem számítottak, akik szerint az idény elején is reálisan vadásztunk a PL címre. Kezd összeállni az a csapat, amelyikre Conte valószínűleg sérülésmentes időszakban számítani fog, ezzel padra száműzve JT-t, Branát, Oscart, Fabregast, és jelen állás szerint Willit is, olyan fiatalok mellett, illetve mellé, mint Chalo, Aina, vagy Bats. Zouma újrázhat. Fölöslegesnek érzem továbbra is azokat a gondolatokat, hogy mi van ha, és mi lesz majd, ha – Conte „emberei” is a keretben lesznek, mert ez most működik, és arra sosincs garancia, hogy mással majd jobb, vagy akárcsak ugyanilyen jó lesz. Ugyanezen analógiára, attól, hogy most a bajnokság már majdnem harmadánál járva egészen jó pozícióba küzdöttük fel magunkat, továbbra sem látom, hogy túlontúl predesztinálná a csapat végső sikerét, viszont jelenleg már ténylegesen is reális a BL hely, és ha emellé még valami medál, meg egy gólkirályi cím, esetleg egy POTY cím is kinéz, az már torta a habon. Tudom, az én krvaanyámat, de én beérem a tortával is egyelőre.

1421 Comments

  • Posted 2016-11-20 18:54 0Likes
    by Lavid Duiz

    Megvaaan!!!

  • Posted 2016-11-20 18:57 0Likes
    by Sirappa

    Egyem a szíved kicsi Costa!

  • Posted 2016-11-20 18:58 0Likes
    by gorkaf78

    Top of the Leauge!

    • Posted 2016-11-20 19:01 0Likes
      by DannyfromtheShed

      yeeeeaaah 🙂
      olyan igazi CFC bajnoki szezon idegenbeli 0-1 volt ez.

      • Posted 2016-11-20 19:02 0Likes
        by gorkaf78

        Pont az ilyen meccseket kell hozni, ha akarunk valami fontosat elérni idén.

      • Posted 2016-11-20 19:03 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jaja

      • Posted 2016-11-20 19:04 0Likes
        by Endy919

        Nem lett volna ez annyira szoros ha Pedronak van egy csepp szerencséje és a wingbackjeink hajlandóak lennének eltalálni a kaput.

      • Posted 2016-11-20 19:13 0Likes
        by gorkaf78

        De ez egy „jó” dolog, nem? Szerencse nélkül is tud nyerni a csapat.

      • Posted 2016-11-20 19:15 0Likes
        by Endy919

        Így van 🙂

      • Posted 2016-11-20 19:15 0Likes
        by Rammschein

        Régen rossz, ha csak a szerencsében bízhatunk… na azért ott még nem járunk SZERENCSÉRE. 😉 😀

  • Posted 2016-11-20 19:04 0Likes
    by Blotunga

    Ma egyvalamit hiányoltam azért: a szemmel láthatóan gyengélkedő Rafael gyereket nem kaptuk szét jobb szélen. Azzal szerintem simább is lehetett volna a meccs.

  • Posted 2016-11-20 19:07 0Likes
    by kasata91

    Kellett ez most.
    Mégegy gála után lehet nehezebb lett volna kiélezni a csapatot a csirke-city kombó ellen. Kellett a nyomás és a nyögvenyelés. Top of the …!

  • Posted 2016-11-20 19:21 0Likes
    by Diego Costa

    Huu egy többszörösen is para meccs volt…

    1) Kísérteties hasonlóságok véltem felfedezni a Swansea meccsel… Megnyert meccset buktunk volna el most is.

    2) Aztán ott volt a múltkori fordulóban a Middlebrough késői egyenlítése

    3) Nah és az a Costa szabálytalanság a végén… Azt hittem a bírót ad neki egy lapot. Nem lettem volna ideges ha kisárgázta volna magát Costa a 94. percben…

  • Posted 2016-11-20 21:11 0Likes
    by WudigessBoi

    Nyert a Chelsea, botlott a MU, az Arse és a Pool is. Ha nincs Yaya és Kane, tökéletes a hétvége és a szülinapom:)

  • Posted 2016-11-20 21:24 0Likes
    by lamps8

    nagyon kellett egy ilyen győzelem!
    a 2 wingbackünk azért finishingben fejlődhetne bőven.

  • Posted 2016-11-20 21:26 0Likes
    by Blotunga

    És akkor Conte, a .com-ról idézve:
    It wasn’t as goal-laden or free-flowing a performance as some of our recent wins but that didn’t leave Antonio Conte any less satisfied after Middlesbrough were narrowly beaten on Teesside.

    The manner of our sixth straight league success was a source of great satisfaction for Conte, who also spoke about scorer Diego Costa after the game. First up, though, was his assessment of the 1-0 victory…

    ‘I’m pleased because we won a game in a different way if you compare it to our past five games,’ Conte explained.

    ‘We won only 1-0 against a strong team with good organisation. At the moment we had to suffer, we suffered, but we never lost our compactness. It’s very good.

    ‘We created chances to score the second goal, and it’s important to score the second goal and kill the game, because anything can happen until the end in this league, and above all today. When you are winning only 1-0 you have to pay attention until the end, because Middlesbrough could have got a draw, like against City.

    ‘Middlesbrough played a good game with good organisation. They put their best on the pitch, but in this period it’s very difficult to play against Chelsea.

    ‘This game gives us confidence and increases our trust in what we are doing,’ Conte continued.

    ‘Now it’s important to think about the next game against Tottenham, a tough game, a massive game. Middlesbrough is now the past for us.’

    Diego Costa has scored in six of our past seven away games
    ‘Diego is always important. He is the point of reference in our attack, and together with Eden and Pedro, they played a good game today.

    ‘Diego is impressing with the way he is finding ways to score goals. It’s important to continue in this way because we need his goals, Eden’s goals, Willian’s goals, Pedro’s goals…

    ‘In the past, people asked me about his behaviour, his reaction, his passion, and now he’s one of the best strikers in the world. He has to continue in this way. He is showing his passion in the right way.

    ‘He is very focused on helping the team with and without the ball, and he is scoring goals.’

    The outstanding form continues and Conte considered our winning streak in relation to the bigger picture
    ‘After two defeats against Liverpool and Arsenal, for sure it wasn’t simple to believe we would have six wins in a row, above all without conceding any goals. This league is very difficult to have success in and to win six games in a row is fantastic.

    ‘A month-and-a-half ago, after two defeats, Chelsea wasn’t a favourite or a team that can fight for the title until the end. Now it’s very difficult to change our opinion completely. It’s hard to say our target now. I want to wait until the second half of the season.

    ‘But I know, and the players and our fans know, that Chelsea might fight until the end for something.’

  • Posted 2016-11-21 00:25 0Likes
    by Zenzo

    Ahoj, meccshír egyelőre itt:
    https://www.dropbox.com/s/gfgz9hn3etokjt7/Post_match_MID_CHE.docx?dl=0

    Meg majd FB-n is, ha valaki kipakolja 🙂

    • Posted 2016-11-21 11:40 0Likes
      by mohacsia

      Én nagyon nem vagyok Pedro fan, de mostanában nem ér basztatni. Tegnap kb centik hiányoztak neki a duplához, egyszerűen nem volt szerencséje, van ilyen. Előző meccsen meg Diegonak nem volt csak az 5:0-nál kurvára senkit sem érdekelt.

      Én a rendszer gyengeségét abban látom, hogy amikor kiismerik az ellenfelek egy kicsit jobban, akkor nehézkessé válhat a kreatív támadásépítés ennyi védekező típusú játékossal. Már most a Boro ellen látszott, (amit te is írtál), hogy Diego kicsit elszigetelődve örlődött, Hazard meg nagyon mélyre járt vissza labdákért. Az egyik CM-nek kellene egy alternatíva egy támadóbb felfogású mélységi irányító személyében.

      • Posted 2016-11-21 13:02 0Likes
        by Petikee Sipos

        mit nem adnék Saúl Niguez, Koke, Toni Kroos, Luka Modroc 4esből valakiért…

      • Posted 2016-11-21 13:07 0Likes
        by Endy919

        Vagy Nainggolan/Verratti.

      • Posted 2016-11-21 14:22 0Likes
        by Zenzo

        előző eddig sem jött, utóbbitól pedig még mindig kiráz a hideg

      • Posted 2016-11-21 14:40 0Likes
        by Endy919

        Az lehet , hogy nem szimpatikus , de elképesztő játékos.

        Cesc sem volt szimpatikus , mégis a többség megszerette , köztük én is … Aztán ott volt Mogyoró .. Pedrót nem említem , mert őt nem szerettem meg , de legalább hasznos az utóbbi időben.

      • Posted 2016-11-21 17:29 0Likes
        by Rammschein

        Mogyoró? 😀 Az meg ki lenne? 😀

      • Posted 2016-11-21 17:54 0Likes
        by Endy919

        Eto´o a mogyoró árus.

      • Posted 2016-11-21 19:41 0Likes
        by Rammschein

        x”D így már értem 😀

      • Posted 2016-11-21 14:22 0Likes
        by Zenzo

        ebből max Kokénak vagy Kroosnak lenne értelme, de mindkettő csitrillió euróba fájna. Miközben olyan játékosok vannak itt, mint Fab, Oscar, Baker, Ruben…

      • Posted 2016-11-21 15:05 0Likes
        by mohacsia

        Rubennel nem tudom mi lehet, hogy ennyire periférián van, nekem egy olyan tippem van, hogy a munkamorálja nem tetszik Conténak. Baker sajnos szerintem nem igazán opció, a Vitesseben sem hoz kiemelkedő statokat. Lődözi a gólakot mostanában, ami nagyon jól néz ki, de pl 0,2 tackle/meccs és az 1,0 interception/meccs gyakorlatilag annyit jelent, hogy alig szerez labdát.

        Fabregasnak biztosan, Oscarnak nagy valószínűséggel reszeltek nálunk.

      • Posted 2016-11-21 15:18 0Likes
        by Diego Costa

        Egyetértek RLC-vel kapcsolatban. Valami nem klappol, különben nagy kedvence lenne az tuti. Fizikuma megvan, amit nagyon szeret Conte. Egyébként nem tudom, hogy mi lehet vele, mert amikor játszott régebben, akkor meg nagyon meggyőző volt, de biztos van valami oka, hogy nem kap lehetőséget.

      • Posted 2016-11-21 16:38 0Likes
        by Zenzo

        Ruben esetében nekem is ez a tippem, de attól még egyelőre opció.

        Baker statjai olyanok, amilyenek, de jelenleg a Vitesse és az angol U23 egyik legjobbja. Nézd meg a játékát, ne csak a góljait.

        Fabregas és Oscar esetében sem lennék ennyire magabiztos. Most nem férnek be, de ennek az is az oka, hogy Conte nem mer/akar változtatni, amíg nem muszáj. Márpedig 6 meccs 6 győzelem, 6 CS. De ez nem jelenti azt, hogy most már ezzel a 11-el játsszunk le minden 90 percet. Ha meg mégis, akkor tök fölösleges azon filózni, hogy kit lehetne hozni 😉

      • Posted 2016-11-21 17:09 0Likes
        by mohacsia

        Fabregast már a 4:1:4:1-be sem játszatta, ami feküdt volna neki. Ebben a rendszerben még kevesebb létjogosultsága van. Illetve közel 200 kilót keres hetente, az egy cserének kicsit erős. Magától értetődőnek tűnik, hogy az *random klasszis játékos* bérigényét az ő fizujából akarjuk finanszírozni. (illetve horror fizetéssel idecsábítani)

      • Posted 2016-11-21 22:37 0Likes
        by Zenzo

        olasz, ráadásul az előző szezonban rekordmagas számú gólt szoptunk be. Conte első lépése mindenképp a védelem stabilizálása kellett legyen, minden szempontból. Ebből a szemszögből pedig Fab kerékkötő. Amint fel kellett adni a védekezést, amint támadni kellett, hozta is a katalánt, aki rendre hozta azt, amiért beállították.
        Ebben a 3-4-3-ban nincs helye, de nem tudni, Conte meddig akarja ezt tartani. Ha a további tervei közt szerepel mondjuk egy 3-5-2, akkor ott már simán van helye magichatnek.

        Más kérdés, hogy Fab szerintem is távozni fog, de biztosra azért nem venném. Mondjuk, azt nem tudom, hogy hova mehetne. A bárkába nyilván nem, Madrid meg esélytelen. Angolban nem tudom, meg merné-e kockáztatni a MU-t, bár oda is max Mou vihetné, aki viszont nem biztos, hogy nyáron még az ördögök igazolásai felől dönthet. PSG nem, Dortmund nem, talán a Bayern és a Juve lehet esélyes, esetleg a Milan, bár a fizuigényét utóbbi még az új kínai tulajjal sem hiszem, hogy állná. A legvalószínűbb talán a kivénhedt Xabi Alonso helye lehetne számára, feltéve, hogy Ancsa marad a bőrgatyások padján, és feltéve, hogy nem akar új taktikát hozni 🙂

      • Posted 2016-11-21 15:19 0Likes
        by Diego Costa

        Én Verratti-t látnám nagyon nagyon szívesen nálunk. Ha már Atleti akkor Carrasco.

      • Posted 2016-11-21 15:21 0Likes
        by mohacsia

        De az nem ez a poszt.

      • Posted 2016-11-21 15:26 0Likes
        by Diego Costa

        Carrascora mondod?

      • Posted 2016-11-21 15:28 0Likes
        by mohacsia

        Aha, ő támadó nem?

      • Posted 2016-11-21 16:19 0Likes
        by Diego Costa

        Támadóközéppályás. Őt wingbacknak gondoltam. Left wing-et írnak neki elsődleges posztra. Alonso helyett lehet jó lenne, bár jobb lábas. Moses-t meg sajnálnám lecserélni. Mondjuk tárgytalan, mert most hosszabbított és 100 millió a kivásárlási ára.

      • Posted 2016-11-21 13:09 0Likes
        by Endy919

        Ha az ellenfél buszozik az nagyon nem jó nekünk , mert nem tudunk mit kezdeni velük.

        Viszont a Spurs nem hiszem , hogy buszozni jön , így lesz alkalom kontrázni , ami a legjobban fekszik nekünk és így több ziccert is kialakíthatunk….bár most is volt jópár , csak kimaradtak.

      • Posted 2016-11-21 17:21 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        „Ha az ellenfél buszozik az nagyon nem jó nekünk , mert nem tudunk mit kezdeni velük.” Erre lenne jó átállni ilyenkor 3-5-2 -re és akkor két csatár gyűrné a védőket, de eddig szerencsére még nem volt szükség

      • Posted 2016-11-21 17:54 0Likes
        by Endy919

        Én egyáltalán nem szimpatizálok a 3-5-2vel.
        2 csatár és a többi játékos meg nem éppen kreatív . Inkább defenzív játékosok passzolnak oda , és nem Eden félék.

      • Posted 2016-11-21 14:31 0Likes
        by Zenzo

        „Tegnap kb centik hiányoztak neki”
        Én nem mondtam, hogy nem, sőt. Ezen viszont nem változtat az, hogy a majdnem-gól az nem gól 🙂

        „Előző meccsen meg Diegonak nem volt csak az 5:0-nál kurvára senkit sem érdekelt.”
        Igen. Csak az 5-0-nál volt. Azért az nem mindegy.

        „Én a rendszer gyengeségét abban látom, hogy amikor kiismerik az ellenfelek egy kicsit jobban”
        Azért a 3-4-3 nem egy akkora forradalmi találmány, hogy ne ismernék az ellenfelek. Fura ez nálatok, hogy így becsípődnek dolgok, amitől lényegében jogtalanul tartotok (gondolok itt olyanokra, mint korábban a rotálás, stb). Nem igazán az a lényeg, hogy milyen felállásban játszol, hanem, hogy azt hogyan tolod. Amíg Costa és Hazard bomba formában van, addig nincs gond. Ráállíthatnak 3-4 embert, akkor lesz területe a többieknek. Az, hogy ezt a formát most Conte, és a 3-4-3 adta vissza nekik, tulajdonképpen lényegtelen.

      • Posted 2016-11-21 15:20 0Likes
        by mohacsia

        „Nem igazán az a lényeg, hogy milyen felállásban játszol, hanem, hogy azt hogyan tolod.”

        Ezt most vagy nem értem, vagy nem hiszek a szememnek. Annyira durván kontrasztos, hogy mennyire ment a játék 4:2:3:1-ben és mennyire megy 3:4:3-ban, hogy ezt nem a formációnak, hanem egyéni formáknak tulajdonítani szerintem teljesen abszurd. (illetve a „hogyan tolod” szakkifejezést lehet nem tudom értelmezni megfelelően) Például Hazard most már nem a vonal mellett örlődik egy jobblábas balhátvéd előtt, hanem beljebb a half-space-ben lubickol, úgy hogy a külső területeket Alonso teljesen bejátssza helyette.

        „Ráállíthatnak 3-4 embert, akkor lesz területe a többieknek.”

        Pont ez az, hogy nem mindegy, hogy kinek lesz helye. Az Alonso-Matic-Kanté-Moses sor azért nem az a tengely, akitől a kapu előtt rettegnek az ellenfelek.

      • Posted 2016-11-21 16:14 0Likes
        by Diego Costa

        Moses-től pedig félhetnek. Ő feltalálja magát a kapu előtt, nem baj ha feltűnik a kapu előtt. Matic nagyon egyoldalú, csak a védekezéshez ért jó esetben. (Sajnos volt időszak, mikor egyikhez se.). Ezért is lenne bomba igazolás ha Verratti-t le tudnánk igazolni. Ő a védőmunkája mellett támadásokat is segíteni tudná. Egy Verratti-Kanté páros az félelmetes lenne. Védekezésben tökéletesen támadásban meg Kanté azért mehetne fel, mert vissza is ér ( és tud támadni is), Verratti is tud építkezni a rombolás mellett és ha meg nem érne vissza ott van Kanté.

      • Posted 2016-11-21 17:03 0Likes
        by mohacsia

        Igen, Mosesnél ez egy kicsit sántít, ő alapvetően támadó volt.

      • Posted 2016-11-21 16:46 0Likes
        by Zenzo

        Pedig jól érted, pontosan azt mondtam, hogy a felállás másodlagos. Jelenleg Costa és Hazard viszi a hátán a Chelseat, csakúgy, mint a bajnoki szezonunkban, amikor meg a 4-2-3-1-ben volt így. Az, hogy volt egy szar szezonunk, egy dolog, de ne felejtsd már el, hogy előtte ugyanazzal lettünk bajnokok, és amíg JM rá nem ment az újévtől a biztonsági játékra, azért voltak tetszetős meccsek is, ahol Hazard ugyanúgy lubickolt, mikor Azpi volt mögötte.

        „Pont ez az, hogy nem mindegy, hogy kinek lesz helye. Az Alonso-Matic-Kanté-Moses sor azért nem az a tengely, akitől a kapu előtt rettegnek az ellenfelek.”
        Ez azért egyrészt ebben a formában nem igaz, másrészt pedig ha megnézed, a jelenlegi formációnknak pont ez a lényege. A kp fő feladata, hogy megszerezze, majd mielőbb eljuttassa a labdát a támadóhármashoz. Kicsit hasonlatos ez a felállás a bárka jelenlegi felállására LE alatt, ahol Buszkeccék feladata immár nem a labdabuzizás a kp-n, hanem annak mielőbbi eljuttatása a Messi-Suarez-Neymar trióhoz, akik meg aztán vágják a gólokat. Persze különbség van, de nem véletlen, hogy hirtelen ennyire stabil lett a csapat, mert a 6 meccs / 6 CS alapja bizony ez. Illetve hát azért a 6 meccs alatt Mózi, Kanté és Alonso is csak jutott gólig, Matics pedig 3 asszisztig.

      • Posted 2016-11-21 16:59 0Likes
        by mohacsia

        Szerintem a felállás szorosan összefonódik magával a taktikával, ugyanis annak a vetülete a pályán, hogy tulajdonképpen mit akarsz elérni/csinálni. Nem mennék vissza a 4:2:3:1-ig meg akármeddig, amíg nem biztosítasz róla, hogy azért a taktika nem másodlagos egy focimeccsen.

      • Posted 2016-11-21 17:05 0Likes
        by Zenzo

        „amíg nem biztosítasz róla, hogy azért a taktika nem másodlagos egy focimeccsen.”
        Biztosítalak róla, hogy a taktika, vagy a felállás nem másodlagos egy focimeccsen.

        De én ezt nem is mondtam. Én azt mondtam, hogy a „kiismerhetőség” szempontjából lényegtelen, mit játszol, hiszen az a lényeg, hogy az adott felállásban legyenenk húzóembereid, akik a különbséget tudják jelenteni. Ne érts félre.

        Conte alatt a 3-4-3-ban tud a kezdő11 a legjobban teljesíteni. 4-2-3-1-ben nem ment, 4-2-4-ben sem. Nem azért, mert a játékosok ne tudnának abban a rendszerben játszani, hanem mert per pill abban/azokban a felállásokban nem tudtak kiteljesedni.

      • Posted 2016-11-21 17:25 0Likes
        by mohacsia

        Jó, de ugyanazok a játékosok miért tudják a 3:4:3-ban a különbséget jelenteni és miért nem 4:1:4:1-ben?

      • Posted 2016-11-21 22:26 0Likes
        by Zenzo

        én ebben sokkal inkább látom Conte elképzeléseinek beérését és egyre inkább történő elsajátítását, mintsem a taktikai váltást, de ha már az igazad akarjuk alátámasztani, akkor a védősort vedd elő, mert a 3 CB-s rendszer egyértelműen ki tudja domborítani még DL és Cahill érdemeit is, közben az erőteljesen védekező kp négyes pedig elrejteni a hibáikat.

        Costa már az előző felállásokban is ment idén, akárcsak Hazard. Sőt, tavaly a belga már a 4-2-3-1-ben is feltámadt újra a szezon végére. Vannak relatív (taktikailag) egydimenziós játékosok, akik számára egyféle felállás a nyerő, mert csak ott domborodnak ki az erényei, hogy ne menjünk messzire, ilyen volt mondjuk Lampard is, aki számára az ideális pozíció a 4-3-3-ban a nyolcas szerepkör volt, miközben más felállásokban (pl diamondban) látványosan szenvedett. Hazard ebből a szempontból valóban Messi v CR kategória, a középpálya támadórészén lényegében bárhol megállja a helyét, balon, jobbon, középen, tízben és mélyebben is, kell neki társ, illetve egy picit túlbiztosított kp, hogy a védekezési hiányosságait lefedjék. Costa egy ténylegesen top csatár, de ő már más kategória, számára vannak jó, és kevésbé jó felállások. Gyors, jól fut be / jól fut meg labdákat, lendületből erős, állóhelyzetből viszont, 1v1-ben gyenge, és a cselezési képességei is inkább lendületből v fordulásból jók, mint védőfallal szemben. Felívelt labdákat megtartani nem tud, „mögé” ívelt labdákból viszont eredményes. stb, stb, érted, mit akarok. Számára jobb a 3-4-3, mint a 4-1-4-1, mert közelebb vannak hozzá a társak, ő nem az a tipikusan bójacenter, az inkább DD volt. Costa más jellegű csatár. Ezért feküdt neki a 4-2-3-1 is, mert ott az ékhez közel helyezkedett a Hazard-Oscar-Will sor, és nem kellett cselezni, nem kellett lenyomni az 1v1-eket, hanem ment a passzjáték „kicsibe”, amiben viszont szintén nagyon jó a branyol.

      • Posted 2016-11-21 22:44 0Likes
        by gorkaf78

        Bocsi, én most itt csak kötekedni jöttem, korábban ‘feljebb’ ezt írtad:

        „Pedig jól érted, pontosan azt mondtam, hogy a felállás másodlagos.”

        kicsit ‘lejjebb’ utána meg ezt: „Biztosítalak róla, hogy a taktika, vagy a felállás nem másodlagos egy focimeccsen.”

        Akkor most már döntsd el légyszi, hogy most másodlagos v. nem a felállás a meccsen. :DDD

      • Posted 2016-11-21 23:15 0Likes
        by Zenzo

        Ez igen egyszerű, csak vagy én vagyok béna és emiatt követhetetlen, vagy…

        Arról volt szó az elején, amire reflektáltam, hogy „kiismerhető a rendszer”. Erre írtam azt, hogy a 3-4-3 azért nem egy olyan forradalmi újítás, amit ne ismerne senki a világon, és nem az a lényeg, hogy 3-4-3, mert ebből a szempontból a felállás másodlagos, a lényeg, hogy Conte talált egy olyan rendszert, ahol a játékosaink képesek jelenleg a legjobbjukat nyújtani. Az, hogy a 4-2-3-1-ünket fogják-e kiismerni, vagy a 3-4-3-at, mind1, hiszen ismert felállásokról van szó.

        Utána pedig, hogy idézted is :
        „Biztosítalak róla, hogy a taktika, vagy a felállás nem másodlagos egy focimeccsen.”
        Mert ez így is van, egy focimeccsen a taktika nem másodlagos, ennek azonban semmi köze az előbbihez. De ezt odaírtam az idézett hsz második bekezdésébe is 😉

      • Posted 2016-11-22 09:43 0Likes
        by gorkaf78

        Ugyan, csak trollkodtam kicsit, mert jólesett. 😀 Egyébként szerintem sem csak a 3-4-3 miatt vagyunk ilyen jók, hanem mert Conte felmérte a keret lehetőségeit, és ahhoz igazította a taktikát. Ezért tartom az olaszt remek edzőnek.

        Amikor szarul ment tavaly ilyenkor Joséval, ő miért nem próbált ugyanígy váltani? Láthatta elég meccsen, hogy nem megy már a 4-2-3-1. Lehet, hogyha ő is lép egy merészet, és kitalál vmi újat, akkor még ma is menedzser lenne nálunk.

      • Posted 2016-11-22 11:07 0Likes
        by Zenzo

        „Conte felmérte a keret lehetőségeit, és ahhoz igazította a taktikát.”
        Igen. Pont Coleman elemezgette a Sky-on, hogy ő is 3-4-3-at tol a velsziekkel, azért, hogy a két legjobb játékos (Ramsey és Bale) kihozhassa magából a legjobbat. Némileg ez áll most a Costa-Ázár párosra is nálunk.

        „Amikor szarul ment tavaly ilyenkor Joséval, ő miért nem próbált ugyanígy váltani?”
        Ennek nyilván JM habitusából fakadó oka is van, de alapvetően más volt a cél, ezt ne feledjük. JM úgy jött vissza bevallottan, hogy végre hosszú távú megoldást nyújtson a klubnak („dinasztiát” építsen). Ehhez folyamatosság, állandóság kell. Ő letette a 4-2-3-1 alapjait, és abba keresett-válogatott játékosokat, ebbe az irányba indult el a klub. Az első év is faszán sikerült, a trófeátlanság ellenére is, amint sikerült a nyáron betömni a két lyukat, pedig start-stop bajnoki cím lett a vége, többnyire meggyőző, helyenként szép játékkal. Erre lehetett építkezni. Illetve lehetett volna, de aztán JM valamit elkúrt, és a dolog elkezdett nem működni. Ezt ki-ki máshogy magyarázza, nálam leginkább az van topon, hogy jót akartak a hosszú szabadsággal, és az ehhez kapcsolt rövidebb felkészüléssel, de ez inkább kontraproduktívan sült el, amit aztán az orruk alá dörgölt José, az meg nem tetszett a játékosoknak. Ha pedig a kölcsönös bizalom megrendül, onnan már nehéz visszahozni a dolgokat, főleg, ha hétről hétre élesben kell bizonyítani. Egyrészt így szerintem nem segített volna az új felállás sem (hiszen nem sok hónappal korábban azzal lettünk bajnokok, kvázi nem a felállás a „hibás”, pont ezt próbáltam ecsetelni fent, mikor azt merészeltem írni, hogy a taktika (ebből a szempontból!) másodlagos), másrészt ha elkezdesz valamit, amiről látod, tudod, hogy működik, és hosszabb távon akarsz a klubnak identitást adni, akkor egy kicsit kötnöd kell az ebet a karóhoz úgymond.

      • Posted 2016-11-21 16:08 0Likes
        by Diego Costa

        Jó ez a rendszer. Koeman azt nyilatkozta, hogy ez egyik legnehezebb rendszer és még soha nem látott csapatot ilyen jól ebben a hadrendeben.

        Most már az egész világ tudja, hogy mit játszunk és egyelőre nem tudnak nagyon mit kezdeni vele. Ha meg kiismernék, akkor majd Conte rájön és változtat rajta valamit. (Lehet, hogy jövőre már 3-5-2 lesz, ami ugyancsak új lehetne). A 4-2-3-1-es rendszerünket is ismerte mindenki aztán nem volt ellenszer. A Leicester taktikáját is ismerte már mindenki és tudjuk mi lett az eredménye.

        Szerintem nem volt annyira elszigetelve Costa, de ha el is lett volna,a többieknek meg volt a lehetőségük, szóval lehetett volna ez sokkal könnyebb meccs is. Kanté egyébként támadásban is jeleskedik, ő megoldás a CM-edre.

      • Posted 2016-11-22 02:21 0Likes
        by 11Daves

        Majd jövő héten lesz az igazi teszt. Mondjuk mióta 343-at játszunk, minden héten ezt mondom.

      • Posted 2016-11-24 17:13 0Likes
        by Diego Costa

        Nem látom, hogy miért lenne nagyobb teszt az a meccs, mint az előzőek.

    • Posted 2016-11-21 19:08 0Likes
      by Frenky54

      Az „ahojról” mindig az jut eszembe, h Csehországban néztük a szállodában a „Terminátor2”-t….és valami olyan szöveg van a filmben Shwarci részéről, üdvözöllek barátom……..ez csehül úgy hangzik kb.: ahoj poplacsek:DDD, halálra röhögtük magunkat ahogy meghallottuk:)))

      • Posted 2016-11-21 22:09 0Likes
        by Zenzo

        Az ahoj felkiáltás bennem a Simpsonból ragadt meg, és időnként előjön 🙂

  • Posted 2016-11-21 15:16 0Likes
    by Diego Costa

    Egyenlített az U23-as csapatunk a Soton ellen. A gólt Michy lőtte. :O

    • Posted 2016-11-21 15:21 0Likes
      by Diego Costa

      Játszik még: Fabre(!!), MvG, Aina, Solanke.

      Fabre nagyon sajnálom. Amennyire nem szerettem mikor idejött, azóta megváltozott a véleményem. Kikerült a csapatból, de nem rinyált, harcolni akar a helyéért. Nagyon nehéz időket él, ezt ő maga mondta. Az, hogy U23-as meccsen kell játszania, bele se merek gondolni, hogy milyen érzés lehet neki… Egy mindent megnyert világsztárnak, aki teljesen egészséges…

      • Posted 2016-11-21 15:40 0Likes
        by Diego Costa

        Antonio Conte is watching the Under-23s today. Something to prove for Fabregas, Terry and Batshuayi

      • Posted 2016-11-21 15:47 0Likes
        by kasata91

        Hát kemény nekik az biztos, de kérdés, hogy mi a jobb, végig ülni 2 hónapot a padon 0 perccel a lábadban vagy ez..
        Amúgy bízom benne (sőt látatlanban is 90%-ig biztos vagyok benne) hogy 3-4-3 -at tol a csapat. Nyilván azért játszik ennyi first team player, hogy meccsben maradjanak, és begyakorolják a felállást úgy mint azok akik minden héten játszanak (más különben tényleg nem látnám értelmét a fiataloktól elvenni a helyet)
        Ez viszont az első lépése annak, hogy egy azon filozófia alapján játsszon a first team és az akadémia. Ami ugye a híres barca model alapja.

      • Posted 2016-11-21 15:50 0Likes
        by mohacsia

        khm… Ajax

      • Posted 2016-11-21 15:59 0Likes
        by Diego Costa

        Abban játszanak igen. Oké gyakorlásnak jó, de edzésen is tudják, ott talán több haszna van, mint itt a fiatalok között.

      • Posted 2016-11-21 16:16 0Likes
        by Diego Costa

        Luiz meg figyeli őket a lelátóról! Sztár parádé az U23as meccsen.

        https://twitter.com/ChelseaFC/status/800718220042891264

      • Posted 2016-11-22 10:05 0Likes
        by Sandic

        Balján az meg Bosingwa? 😀

      • Posted 2016-11-21 17:47 0Likes
        by myheartisblue

        Ugyan ezt akartam leírni. Komolyan mondom, ha Fabregas nem igazol el, a téli átigazolási időszakban akkor soha. Terry, Eduardo és Michy azért még érthető, de Fabregas…Komolyan mondom, hogy nem hiszem el, hogy az előző mérkőzéseken nem kaphatott volna 20-30 percet. Az egész sérülését egy kissé ködösítésnek érzem…

        Továbbá nekem a Mikellel tanúsított viselkedés sem tetszik a board része felől. Ez épp olyan mint Essien vagy Maloudával ahogy viselkedtünk… Nem kis nevek a csapat történelme/sikerei szempontjából.

      • Posted 2016-11-21 17:56 0Likes
        by Endy919

        Mikel világ életében vízhordó volt és most a pad közelébe sem fér oda. Akkor mégis mit csnáljanak vele?

      • Posted 2016-11-21 21:54 0Likes
        by Zenzo

        Essiennel mi volt? Szegény srácot elérte a „futballista-halál”, a térdszalag, amiből már nem tért vissza. Ott szerintem a board semmit nem vétett.

        Malouda más tészta, de ott valami nagyon csúnya dolognak kellett lenni a háttérben.

      • Posted 2016-11-22 06:27 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Pusztán az, h korosztályos csapatban játszatják sztem nem a megalázásról szól, hanem, hogy azért legalább vmi féle meccsben legyen, h bevetésre készen álljon. Jobb mintha, csak edzésen játszana.
        Mikel más tészta, rá már úgy néz ki nem számítanak.
        Essien? Malouda meg totál más sztori volt, de ezt már Zeno leírta.

    • Posted 2016-11-21 15:55 0Likes
      by kasata91

      Ez alapján nem ivott vért a meccs előtt, sem Fabre, sem Michy
      https://scontent.cdninstagram.com/t50.2886-16/15177834_183267788800420_2065833862981746688_n.mp4

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com