Hiddink-merengő

guus1

Takargatva saját időhiányunkat, amiből a szabad perceket munkára, vagy az EB-re fordítottuk, egy vendégposzt formájában Cech01 húz ki bennünket ezekből a posztolatlan állapotokból. Köszönet érte!

And what about the HiddinkThings?

Amikor tavaly decemberben második alkalommal is kinevezték Guus Hiddink-et a Chelsea megbízott edzőjévé, nem hittem volna, hogy idény végére ő lesz a csapat egyik legmegosztóbb embere, már csak az akkori játékos-decepció miatt sem. Azonban nem sokkal azután, hogy munkához látott, sorra hozta meg a szurkolók által kétségbevont, alsó hangon is érdekes döntéseit. „JustHiddinkThings” – szólaltunk fel rendszeresen, arcunkat a kezünkbe temetve. De mégis mik voltak ezek az elhatározások, és mennyire volt jogos a rájuk vonatkozó kritika? Mi várt nálunk Guus-ra, és mi változott az ittléte alatt?

Legtöbben talán azonnal rávágnák, hogy Guus2.0-nál színtelenebb, gyámoltalanabb interimünk még nem volt az Abramovics-éra alatt. Közte, és elődje, José Mourinho között nem volt más különbség, mint két formát váltó játékos, akik képesek voltak a csapat vezéreivé avanzsálni, és hozni azt a pluszt, amivel többé-kevésbé javítottunk az addigi mételyjáráson. Ezzel az állítással pedig nem lehet vitatkozni. Taktikailag és stílusilag az égvilágon semmilyen pluszt nem adott hozzá a csapathoz, fegyelmezettség terén ugyanúgy egy eltérő tantervű iskola szintjét vertük alulról.  Rotálni sem tudott igazán (gondolok itt Costa teljesen szükségtelen kiégetésére), motivációs módszerei/kísérletei pedig pont annyit dobtak a játékosok lelki állapotán, mint egy The Residents koncert. Így hát jogos lehet a kérdés: mi szükségünk volt nekünk a hollandusra?

Mindennek ellenére Guus Hiddink kinevezése egyáltalán nem volt logikátlan vagy megalapozatlan döntés. Mourinho és a játékosok között a kapcsolat olyannyira feszültté vált, hogy miután a portugál a médián keresztül hangsúlyozta munkája elárulását, már a vezetőség sem hitt abban, hogy ebből a kútból kézen fogva fognak majd kimászni.

Az ominózus interjú után három nappal pedig végleg véget ért a Betrayed One és a Chelsea közös történelemírása. Hogy betömjék a bizalmatlansági hézagot, nemcsak olyan helyettes kellett, aki képes elfogadtatni magát a játékosokkal, hanem olyan is, akinek irányába könnyen meglehet a kezdeti lojalitás a közös előismeret és eredmények végett. Hiddink nem kevesebb, mint 3 alapemberünkkel ápolt jó viszonyt beiktatása előtt: csapatkapitányunkkal Terry-vel és helyettesével, Ivanoviccsal még a legelső itteni megbízása során, illetve Williannel még Dagesztánból, ahol az ő regnálása alatt igazolták le a Chelsea későbbi Bobby Farrell-jét. Ha ehhez még hozzávesszük az egybitesség folklóralakját, Mikelt is, Guus jövendőbeli kezdőjének harmadát már ismerte az első edzés megtartása előtt. Mindemellett hasonló előismereti okok miatt a szurkolók is könnyebben befogadták, mint annak idején Benítezt vagy Avram Grant-et. Egy pillanatig sem volt kérdés, hogy ki a legalkalmasabb arra, hogy a legkevesebb hátrányos következménnyel vegye át Mourinho székét.

ghjm

Visszatérve az első bekezdésben megfogalmazottakra, nem kétséges, hogy Guus, mint beugró menedzser a leggyengébb teljesítményt hozta pro secundo. Azonban azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy nála nehezebb dolga senkinek nem volt idény közben becsatlakozó mesterként. A legrosszabb helyen álló, mentálisan legleamortizáltabb, fizikálisan legkiégettebb, hangulatilag legfeszültebb Chelsea padján találta magát egyik napról a másikra, amit valaha láthattunk. Ráadásul még ideje sem volt arra, hogy az új arcokkal rendesen megismerkedjen, hiszen a holland napokkal a karácsony-carnage előtt látogatott először a Bridge páholyába. Számolni lehetett azzal, hogy itt már senki nem képes csodát tenni.

Az ezután következő 14 meccses veretlenségi időszak pedig máig képes vitákat gerjeszteni a szurkolók körében. Vannak akik Hiddink zsenialitásának tudják be ezt a mérleget, még többen Mourinho eltávolításában vélik felfedezni a javulást elindító külső erőt, megint mások pedig csak a mákban, vagy a már említett hirtelen feltámadó két játékosban. Véleményem szerint mindegyik megállapítás tartalmaz igazságot. Hiddink pedagógusként többet adott hozzá a csapathoz, mint edzőként, ami bár nem volt nehéz, de emberei közérzetén és lelki állapotán azért dobott a veterán tréner. Az a fullasztó, fojtó feszültség, ami a novemberünket és decemberünket körüllengte, Guus alatt már messze nem volt érzékelhető. Persze így sem lehetett azt mondani, hogy mentálisan toppon vagyunk, de legalább már egy vállalhatóbb középszintre nagyrészt képes volt a keret. Ez Costára és Fabregasra is hatványozottan vonatkozott, akiken az őszi stressz a leginkább nyomott hagyott, ám a váltás után rákapcsoltak.

Azonban az is tény, hogy a történtek tudatában képtelenség azt hinni, hogy Mourinho menesztése nem befolyásolta combosan az idézőjeles fellendülésünket. Példaként hagy utaljak vissza ismét a spanyol duóra: Fabregas Mourinho félévében 2 sovány gólpasszon kívül csak a renyhe-lomha, szürke játékával és gyáva alibipasszaival ajándékozta meg a közönséget. Hiddink felbukkanása után azonban 5 gólt és 5 asszisztot termelt, kétszer választották meg a mérkőzés legjobbjának, és több meccsen is (Arsenal, Newcastle, MU) a csapat egyik leghasznosabb játékosaként vonult az öltözőbe. Costa és Mou kapcsolata talán akkor mérgesedett el leginkább, amikor a Spurs és a Bournemouth ellen is a padon találta magát Hazard mögött, aki bár totál idegen test volt ékként, Mourinho inkább szavazott neki bizalmat, mint a branyolnak, aki ekkortájt 4 hónap alatt pusztán 3 gólig jutott 2 előkészítés mellett. Erre fel a portugál szekkelése után rögtön első kezdőmeccsén duplázott, majd a rá következő 8 meccsen 6 gólt és 4 gólpasszt jegyzett, szintén két MOTM-pezsgővel zárva a második félévet.

A realitás talaján maradva én nem tudom elhinni, hogy mindez csak a csillagok állásán vagy a Consentes Dei pillanatnyi hangulatán múlott. Két eshetőséget tudok elképzelni: vagy szánt szándékkal ástak José alá várva arra, hogy repüljön, vagy a Mourinho által gerjesztett feszültség és nyomás végül ismét visszás hatást keltett teljesen és totálisan túlterhelve játékosait. Hiddink alatt pedig ledobhatták magukról az ilyen mértékű stressz súlyát. Két okból is az utóbbi mellett tenném le a voksom: egyrészt már a szerződésbontás utáni első (Sunderland) meccsen is szemmel látható volt, hogy mennyire felszabadultan, mi több, megkönnyebbülve játszanak Oscarék, 13 lövést és 70%-os labdabirtoklást produkálva. Nincs rá jobb szó, addigi legjobb meccsünk volt a ligában. Másrészt pedig Mourinhonál nem először fordult volna elő mindez. Mint azt tudjuk, három évnél tovább a „Special One” megszületése óta (2004) egyetlen keret sem bírta a módszereit. Mondhatnánk azt is, hogy Mourinho olyan, mint egy energiaital, melynek dobozára Castellar betűtípussal van rányomtatva a „Siker” márkabillog. Ahogy iszod, úgy dob a teljesítményeden, és lehet, hogy summa cum laude-val végzel, de hosszútávon felemészti az idegrendszered, és kénytelen leszel leállni vele.  Hiddink pedig leginkább egy pohár citromos vízre hasonlít: 3 év tömény monsterezés után nem fog feltüzelni téged, de mindenképp üdítően hat.

További érdekfeszítő adat, hogy Mourinho 4 hónapja alatt 15 (!) pontot szereztünk a bajnokságban. A post-Mou időszakban pedig fele ennyi idő alatt több mint másfélszer ennyit (24).

De térjünk is vissza Guusra, és azokra a bizonyos „rigolyákra”, melyek januártól egészen májusig válogatva turbózták idegeinket. Az összes abból eredt, hogy Hiddy egészen új szintre emelte a biztonsági felfogás mindennemű fogalmát. A buszt csak azért nem toltuk be ezerrel, mert a négy kontrából háromnál önmagát összefosó védelemmel teljes kudarc lett volna a letámadások hullámait feltett kézzel várni. Ellenben minden egyéb edzői döntést olyannyira óvatosan hozott meg, hogy már éppen csak egy kibanagy védszert nem húzott rájuk. Végül ezekből a bárgyú húzásokból alakultak ki a holland azon lépései, melyek egyszerűen csak „hiddinkthings” néven íródtak be a csapat almanachjába.

guus2Két legjelentősebb hibája pedig kétségkívül az „it’s time for youth” és a cseremanőverei voltak. Guus cirka három hét alatt enyhén a tudtunkra adta, hogy bizony nem belőle lesz a Giant Killing főszereplője. Naivan sokan azt jósoltuk, hogy a kieső helyektől egyetlen pontra lévő egyletben legalább annyi innováció lesz, hogy egy fiatal tehetség lehetőséget kap egy hónapok óta agonizáló sztár helyén. Erre fel nem elég, hogy márciusig kellett várunk arra, hogy 21 év alatti játékos kezdőként lépjen pályára a bajnokságban (ami még később következett volna be, ha a védelem fele nem hullik ki), még az FA-csökifordulókban a Scunthorpe-MK Dons-City Reserve trió ellen is csak egy ilyen focistánk kezdett, RLC. Valahol nagyon mélyen érhető, hogy Hiddink nem akart sem kockáztatni, sem csapatot építeni sem alapokat lerakni, egyedül az idény értékelhetővé való tétele volt tényező számára. Azonban tucatszor saját magát, és ezzel minket szúrt tökön azzal, hogy ugyanazt a fásult keretet küldte fel újra és újra. Ez azért volt fájó, mert a BL-re való esélyünk igazán akkor úszott el, amikor a megnyerhető meccseken egymás után hoztuk a sótlan döntetleneket. És ezeket a satnya ikszeket végignézve nem kis frusztrációt okozott padon látni a körömperceket kapva rendre jól teljesítő kölyköket, miközben az éppen aktuális féken bosszankodtunk.

Miután kiestünk a kupából, meg a BL-ből (jó 3 nap alatt), meg már a négybe kerülésre sem volt minimálisnál több sanszunk, azzal szabadkozott, hogy most eljön a fiatalok ideje. Mondanom sem kell, ez baromira nem így lett. A „fiatalok ideje” igazából egyetlen meccset jelentett, amikor is idegenben az Astont 4-0-ra vertük. Persze ezt a túlzását nem lehet felemlegetni, hiszen várható volt, hogy az EB-Copa-Olimpia nyara előtt nem fogja a sztárokat a padra száműzni az utolsó pár hónapban. A fiatalok ilyen szintű kirekesztése azonban nem csak indokolatlan, de káros is volt.

És azt ismered, hogy jön majd Matic a 80. percben? És Rémy a 88.-ban? Már ha kihasználjuk az összes cserét. Guus belenyúlásain legalább annyi pontunk elment, mint egy-egy sztárunk formai őrlődésén, nem is beszélve arról, hogy Costa túlégetése amennyire szükségtelen volt, pont akkora árat fizettünk érte a fakupában. Igen, nos, rotálni Hiddink sem tudott jobban, mint Mou. Merész konetóm, hogy ha nem esik szét a védelmünk, Hazard nem lesz visszatérő sérült és Costa sem pirosozza ki magát, akkor csont nélkül kirakjuk ugyanazt a kezdőt a meccseink 90+%-án. Na jó, Pedro és Willian néha cserélték volna egymást, de előbbi berakásához is pont annyi merészség kell, mint ahhoz, hogy egy teljes rivotril helyett két felet vegyél be. Túlbiztosított keretpolitika és langymeleg hajlandóság arra, hogy változtasson.

Mindent egybevetve a második Hiddink-éra esszenciáját a facepalmok és a fejfogások adták. Egyedi helyzet az övé, hiszen jó pár döntése megkérdőjelezhető volt, jó pár hibát vétett és ennek csak töredékét igyekezett kijavítani, azonban mégsem tudom hibáztatni semmiért. Ez a csapat pont erre volt ítéltetve, a kockákat meg már jóval a holland előtt elvetették. Valószínűleg karrierje legrosszabb csapatát vette át hetvenévesen, annyi instrukcióval hogy „hát azér’ legyen kevésbé mindez szar”. A válogatottal való bukás és a Leicester lemondása után ránk volt szüksége a legkevésbé. Nem volt szép, nem volt jó, de én mégis köszönetet mondok Guus-nak, és hálás vagyok neki minden erőfeszítéséért, amit az itt töltött 1 éve alatt tett a csapatért. Mi több, azon kevés menedzserek egyike, akiből még kinézem, hogy szívből szereti a Chelsea-t. KTBFFH.

"Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy... kapjátok be a f*szom?"
„Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy… kapjátok be a f*szom?”

1346 Comments

  • Posted 2016-07-06 10:09 0Likes
    by Zenzo

    A Juve elvileg 17M fontot adna Maticsért. Azért az egy vicc. Nem esek hanyatt, ha elengedjük, de 30M alatt felejtsenek el.

  • Posted 2016-07-06 10:10 0Likes
    by Zenzo

    Az öreg úgy látszik megint szeszelt:
    Sir Alex Ferguson: Sam Allardyce is the best English candidate to lead Three Lions

    :DDD

    • Posted 2016-07-06 12:53 0Likes
      by DannyfromtheShed

      annyira nem hulyeseg. Mit is mond, a legjobb angol lehetoseg. Mondj 1 jobb angol edzot per pill, aki alkalmas lenne vmi epkezlab taktikat rajuk huzni es motivalni oket. Ez tenyleg Big Sam.

      • Posted 2016-07-06 12:58 0Likes
        by Zenzo

        Szerintem az Hoddle. Vagy Southgate. De a legjobban Klinsivel járnának szerintem. FatSammel meg járnák a haláltáncot körbe, amit Woy elkezdett.

      • Posted 2016-07-06 13:00 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Hoddle tenyleg, de o elvielg nem edzoskodik, amig fel nem epitette az akademiajat, szoval nem opcio. Southgate egyelore semmit nem tett meg le, nalam o gyenge kozepszernel tart meg. Klinsmann? háááááááááááát, ezt nem tudom. O sem a motivacio meg a taktikai felkeszultseg nagymestere.

      • Posted 2016-07-06 13:59 0Likes
        by Zenzo

        De Klinsi jelenthetné a kiugrást, a váltást, a „valami más”-t. Angliának leginkább ez kellene, új szemlélet. Klinsmann egy fiatal, modern gondolkodású edző, és az angolok most pont olyanok, mint a németek voltak: a nagy öregeknek vége, ott egy halom fiatal, akikből csapatot kéne gyúrni. Big Sam-é minden elismerésem, de ő pont a szöges ellentét, vele megmaradna a nulla taktika, elképzeléstelen játék, a 100 évvel ezelőtti foci, a vaskalap.

        Southgate nagy előnye, hogy ismeri ezeket a fiatalokat, mert már játszottak alatta, és ő is egy fiatal edző ráadásnak.

        Persze ez az én véleményem, de szerintem nagyobb baklövést nem nagyon követhetne el az FA, mint ragaszkodva a sormintához kinevezne egy olyan maradi őstulkot, mint Allardyce.

  • Posted 2016-07-06 11:28 0Likes
    by Zenzo

    Koulibalyért állítólag 34M, Andre Gomes-ért (Valencia) pedig elvileg 40M fontos ajánlatot tettünk.

    Crazy numbers…

    • Posted 2016-07-06 11:38 0Likes
      by adam10

      Ehhez képest Zouma 11-12M fontos ára 2éve…
      Na mindegy, az elmúlt 2 évben elszálltak az árak.

    • Posted 2016-07-06 11:49 0Likes
      by kasata91

      Én azt olvastam, hogy André Gomesért a 32M fontos és a 40M fontos ajánlatunkat is elutasított a Valencia.

    • Posted 2016-07-06 12:26 0Likes
      by Endy919

      hanyagoljuk már azt a niggát …ennyiért /max kipótolva pár millióval sokkal jobbakat lehetne venni…

      • Posted 2016-07-06 12:43 0Likes
        by Zenzo

        bízom benne, hogy ahogyan Manolas és Bonucci is elhalkult, úgy vége lesz ennek is effektív tevékenység nélkül.

        Ha már Bonucci: a City elvileg 38M fontot (45M EUR) adott volna a Juvénak érte, de visszadobták. Ahhoz képest, hogy egy-két hete állítólag már megegyeztünk vele fizetésben, mindenben… :))

      • Posted 2016-07-06 12:49 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Amugy en is igy voltam vele, de kicsit utanajarva a „nigganak” (Endy utan szabadon) kezd meggyozni. Ha van idotok kutassatok, Serie A viszonylatban brutal jo statjai vannak, es velemenyek alapjan nem igazan ultra hajlamos bakikra.

      • Posted 2016-07-06 12:49 0Likes
        by adam10

        pl.: kit?

      • Posted 2016-07-06 12:57 0Likes
        by Endy919

        Varane , Laporte , Marquinhos , Gimenez , Benatia . Akik elsőre beugrottak.

      • Posted 2016-07-06 12:58 0Likes
        by DannyfromtheShed

        nem elhozhato nem elhozhato nem elhozhato 🙂

      • Posted 2016-07-06 13:06 0Likes
        by adam10

        Marquinhosra és Benatiara lehetne esély ezek közül ha stabil kezdőként számítanánk rájuk és ezt beégetnénk a szerződésbe 🙂 de Varane, Laporte, Gimenez számára egyértelműen visszaesés lenne, és Laporte-ra úgy gondolok mint egy jövőbeli Barca, vagy City játékosra…
        Viszont Marquinhos és Benatia nálam egy fabatkával sem ér többet mint Koulibaly… sem árban, sem értékben, sem képességekben.

      • Posted 2016-07-06 12:57 0Likes
        by Zenzo

        én még mindig bízom a csodában, hogy Christensen nyer :)) tudom, tudom, naív vagyok.

      • Posted 2016-07-06 12:57 0Likes
        by DannyfromtheShed

        abban en is. De 1 evig meg biztosan kikolcsonzik 🙁

      • Posted 2016-07-06 12:51 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Nagyon nicsenek opciok sajna. A legjobbak nem elhozhatoak. Laporte 45m nem engedtek a Barcaba…

      • Posted 2016-07-06 12:52 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jah, es termezsetesen az elerheto egyik legjobb fiatal vedot elvitte mar a MU. Bailly egy szornyeteg lesz a MU ban.

      • Posted 2016-07-06 13:11 0Likes
        by Zenzo

        Vagy az, vagy flop. Tegnap még José is azt mondta róla, hogy az adottságai ugyan megvannak, de nem tudja, készen áll-e a PL-re. JM alatt könnyen járhat úgy, mint Rahman.

      • Posted 2016-07-06 15:01 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Jose alatt barki el tud kallodni, ez igaz.

    • Posted 2016-07-06 12:50 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Nekem inkabb ez a Gomes nem meggyozo. Annyira kis nyamnyilan lenduletlenul jatszik az az egesz EB-n…

  • Posted 2016-07-06 14:02 0Likes
    by Zenzo

    breaking:
    21 hónapos letöltendő szabadságvesztésre ítélték szerdán Lionel Messit adócsalásért. Az ítélet még nem jogerős, a futballista fellebezhet a legfelsőbb bíróságon.

    A börtönbüntetésen túl 2 millió eurós bírságot is kapott az argentin futballista. A spanyol törvények szerint azonban Messi megúszhatja a tényleges börtönbüntetést, ugyanis minden 2 évnél rövidebb ítélet felfüggeszthető.

    • Posted 2016-07-06 14:18 0Likes
      by Endy919

      Szóval nem fog ülni 🙂

      • Posted 2016-07-06 14:22 0Likes
        by Zenzo

        valszeg nem véletlen nem lett 25 az a 21 🙂

        A hír vége lemaradt: „A börtönbüntetésen túl 2 millió eurós bírságot is kapott az argentin futballista” valamint 220 millió eurót az ügyvédnek, hogy a nem jogerős büntike 24 hónap alatt maradjon 🙂

      • Posted 2016-07-06 14:36 0Likes
        by Endy919

        Amúgy azt lehet tudni , hogy milyen összegről van szó ? Mert nagyon kicsi az a bünti.

      • Posted 2016-07-06 14:43 0Likes
        by Zenzo

        a Sky így írja:
        The case concluded on June 3, when prosecutors contended that Messi’s father was the main person responsible for defrauding Spain’s tax authority of £3.19m from 2007-09.

        The pair were accused of using tax havens in Uruguay and Belize to hide more than £3m in earnings from image rights from the Spanish tax authorities.

      • Posted 2016-07-06 14:48 0Likes
        by Endy919

        hmmm. nagyon rendesek a spanyol bíróságok.
        Nálunk az egyik ismerősünk kapott 5millió euróért (tehát kb egyforma összeg ) 11évet.

      • Posted 2016-07-06 14:55 0Likes
        by Rammschein

        Ez már csak így megy…aki híres az szinte bármit megtehet… nagyon (közben mégsem) OFFtopic: de nézd meg Hillary Clintont, akit az FBI vizsgált a kiszivárgott elvileg titkos e-mailjei miatt… na most úgy áll a helyzet, hogy ha az FBI vádat emelt volna, akkor Hillary elnökjelöltsége ment volna a levesbe… gondolom kitaláljátok mi lett… az FBI nem emelt vádat… bezzeg Snowden az NSA-nél kb ugyanekkora kaliberű szivárogtatást csinált… ő bezzeg áruló stb. lett… kicsit sem fair az élet…

      • Posted 2016-07-06 14:59 0Likes
        by Zenzo

        még az egyenlők közt is mindig vannak egyenlőbbek, nemhogy a nem egyenlők közt. Evvan.

      • Posted 2016-07-06 15:00 0Likes
        by Rammschein

        Hát ja… egyébként szerintem Amerika szépen lábon lövi magát mindkét jelöltjével (egyik kutya, másik eb), de pont nem érdekel, csak annyira, hogy jót nevessek rajtuk. 🙂

      • Posted 2016-07-06 15:01 0Likes
        by Zenzo

        majd nem fogsz nevetni…. Nem lesz szép világ, ha Trumpi hatalomra kerül. De hagyjuk a politikát, nemidevaló.

      • Posted 2016-07-06 15:03 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Par hete meg azt mondtam volna, h az nem fordulhat elo, de brexit utan mar inkabb nem mondok semmit biztosra 🙂

      • Posted 2016-07-06 15:06 0Likes
        by Rammschein

        Igen, hagyjuk inkább. 🙂

      • Posted 2016-07-06 16:49 0Likes
        by Frenky54

        Na, meg ott van David Petraeus volt CIA igazgató ímeles levelezése a szeretőjével, Paula Broadwell-el…le is mondott 2012-ben.

      • Posted 2016-07-06 14:58 0Likes
        by Zenzo

        jóféle ismerőseid vannak neked is 🙂

  • Posted 2016-07-06 15:11 0Likes
    by kasata91

    Bölényünk ma a Cobhamben járt. honfitársával, az ifjú Ács Krisztiánnal.

  • Posted 2016-07-06 15:13 0Likes
    by Zenzo

    Today football whispers:
    (Fő a realitás)
    Lacazette > Arsenal
    Lukaku > Arsenal
    Morata > Arsenal

    :DD ennyi csatára az elmúlt 30 évben nem volt az ágyúsoknak.

  • Posted 2016-07-06 15:14 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Most Witsel a befuto nalunk, allitolag most az Evertont hijackeltuk 😀

    • Posted 2016-07-06 15:17 0Likes
      by gorkaf78

      Nem is tudom, jó ez nekünk, mármint Witsel?

      • Posted 2016-07-06 15:24 0Likes
        by Zenzo

        hm-hm. Attól függ. Jó is lehet, bár ehhez egyrészt tudni kéne a taktikát, másrészt azt, hogy ki marad. Ha bármi realitása is van Kanté leigazolásának, akkor semmi szükség rá. Ha Matics marad, ugyancsak, stb. Van pár belga név, akit előbb igazolnék le, mint a belga Williant, de hát, szegény PL10. ember ne válogasson 🙂

      • Posted 2016-07-06 15:32 0Likes
        by gorkaf78

        Matics távozását lejjebb említetted is, máshol is olvastam. Kantéban még titkon reménykedem, kellene egy új ‘Makelele’ a középpályára. Talán azért is idegenkedek Witseltől, mert évek óta nem láttam játszani, nem nézek orosz bajnokikat. Az EB-n engem nem győzött meg annyira a belga…

      • Posted 2016-07-06 15:56 0Likes
        by Blue One

        Még jó, hogy nem győzött meg, mert nem tud meggyőzni, nincs mivel. Egy botrányos játékos. Helyette 100x inkább Matic, ami nagy szó nálam.

      • Posted 2016-07-06 15:39 0Likes
        by adam10

        Szerintem Mikel 2.0. Nincsen konstruktív passza előre irányba.

      • Posted 2016-07-06 15:45 0Likes
        by Zenzo

        ez azért komoly túlzás, jóval támadóbb szellemű játékos, mint Mikel, sokkal inkább hasonlítható Maticshoz a játéka. Az előző szezont 7 gól + 2 assziszttal zárta, 1,7 spg mellett…

      • Posted 2016-07-06 16:11 0Likes
        by adam10

        Mikel, vagy Matic tulajdonképpen mindegy, a lényeg, hogy megvan a hasonló kvalitású alternatívája a keretben -> nincs szükségünk rá, nem hiányposzt

      • Posted 2016-07-06 19:11 0Likes
        by Zenzo

        ez elég merész kijelentés, amíg nem ismert, mit képzel el a kerettel Conte 😉

      • Posted 2016-07-06 15:53 0Likes
        by Blue One

        BORZALMAS

    • Posted 2016-07-06 15:39 0Likes
      by kasata91

      Elmúlt éveink:
      Felblegásítottuk a keretet, aztán összebrazilosítottuk, Utána szanáltunk egy nagyot, majd céligazolásokat hajtottunk végre oda ahová kell. Végül pedig teljesen fogalmatlanul igazoltunk.
      Most ismét belgásítunk.

      • Posted 2016-07-06 15:44 0Likes
        by gorkaf78

        Kicsit gondolkodnom kellett, hogy mit is jelenthet a ‘Felblegásítottuk’ kifejezés, de végül a szövegkörnyezetből rájöttem. 😀

      • Posted 2016-07-06 15:45 0Likes
        by kasata91

        Jogos. Javítottam.

    • Posted 2016-07-06 15:53 0Likes
      by Blue One

      Könyörgöm ne. Ennek a hijacknek nagyon de nagyon nem örülnék. Remélem valaki gyorsan hivatalosan is leigazolja és akkor megnyugodhatok.

    • Posted 2016-07-06 18:29 0Likes
      by BlueCech01

      Így már értem a fentebb említett Oscar-áldozást.

      • Posted 2016-07-06 18:30 0Likes
        by Rammschein

        Ez a Witsel Oscar helyére jönne? Szerintem annyira nem jó…

      • Posted 2016-07-06 18:35 0Likes
        by BlueCech01

        Én inkább úgy fogalmaznék, hogy megint a-pontból a-pontba futunk. Remélem ez csak hoax. Ha már fejlődni akarunk, akkor minimum Nainggolan vagy Verratti kéne.

      • Posted 2016-07-06 18:41 0Likes
        by Rammschein

        Na igen… ha most választani kéne, hogy jöjjön egy ilyen khmm középszer, vagy senki… akkor én (is) azt mondanám, hogy ne jöjjön senki… azért remélem virítunk még az ablakban, mert lentebb pedzegették páran, hogy kevés lesz a playa.Ha csak nem az ifikkel operálunk, amit én kétlek, de durvát néznék ha Conte ilyet lépne… de az a keret még akkor is kevés… és gyenge.

      • Posted 2016-07-06 19:37 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jaj ne keverjetek mar a szezont a f*szommal 😀

        Oscar egy tamado kp, Witsel egy rombolo vedekezo kozeppalayas konyorgom.

      • Posted 2016-07-06 19:38 0Likes
        by Rammschein

        Szerinted miért kérdeztem? 😀 😛 Hint: nem tudtam Witsel mit játszik igazából….. Attól függetlenül, hogy hol játszik, még nem tartom jobbnak Oscarnál, poszttól függetlenül. 🙂

      • Posted 2016-07-06 19:41 0Likes
        by DannyfromtheShed

        csak mar feltted is rogton ezzel kotik ossze. Semmi koze ennek OScarhoz. Hetek honapok ota keresunk egy alapvetoen vedekezsben eros kp-t Nainggolant akartuk, de ugy nez ki nem tudjuk elhozni, es gondolom igy jott, mint option B. Nem egy kreativ jatekos, viszont gyorsan tudja a labdat szetosztani, sokkal gyorsabb mozgasban es fejben is, mint Matic. EB-n is jol szerepelt, csak ez nem latvanyos.

      • Posted 2016-07-06 19:42 0Likes
        by Rammschein

        Értem, hát én egy kicsit szkeptikus vagyok, de majd kiderül mit terveznek a csatornán túl. Én Oscar helyett személy szerint Pedrotól szabadulnék. 😀 De ez is részlet kérdés.

      • Posted 2016-07-06 19:44 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Hat egyelore tudni kene, Conte milyen formacioban fog jatszani. 352 be ilyen Pedrok, de meg Hazard sem nagyon fog elferni :/ Max, ha bemegy kozepre iranyitani, v csatar moge.

      • Posted 2016-07-06 19:46 0Likes
        by Rammschein

        Hát igen, de ha Hazardnak nincs helye, ő HA formában van még mindig jobban feltalálja magát, mint a kissé kiégett (és szerintem béna) katalány…Ha választani kell egyértelmű kinek kell mennie hamarabb.Meg úgy egyébként is. 😀

      • Posted 2016-07-06 19:50 0Likes
        by BlueCech01

        Nem azt mondom, hogy Oscar posztjára jön, hanem hogy belőle fedezzük Witselt. Ebbe nem kell beleprojektálni, hogyde facto a helyére jön.

  • Posted 2016-07-06 18:28 0Likes
    by BlueCech01

    Chelsea’s technical director Michael Emenalo has reportedly told Oscar’s agent Giuliano Bertolucci that the Blues will sell him if they received a £30m offer.
    (Calciomercato)

    Jól van, ez a július eddig valóban nem rossz.

    • Posted 2016-07-06 18:47 0Likes
      by adam10

      Ha már lentebb hoaxot említettél, akkor ez is bizonyára az. Conte több ízben is megpróbálta leigazolni a Juventusban, ergo valamiért megtetszett neki a játéka/ el tudta képzelni a saját játékrendszerében. Most megkapta, kétlem, hogy legalább 1 szezonban ki ne próbálja. 2019-ig van szerződése, attól még nem kell tartanunk, hogy nem kapunk érte pénzt.

      • Posted 2016-07-06 18:58 0Likes
        by BlueCech01

        Az már inkább Allegri volt. Tavaly és tavaly előtt nyomatták a bideket a Juve részéről 25-38m euróról, de az már régen nem AC csapata volt.
        Ráadásul a Juvénál sem volt ő menedzser, ott is dominált egy td, aki intézte a az átigazolásokat. Nem Conte foglalkozott ezekkel.

    • Posted 2016-07-06 19:17 0Likes
      by Zenzo

      nem értem, ez miért lenne jó, ha nem adtuk télen kétszerannyiért Kínába. Meg azt sem látom, miért lenne reális. Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy kedvünkre igazoljunk, 30M-ért még Bikicsunájt se tudtuk megszerezni. Ezt még akkor is hülyeségnek kéne tartanod neked is, ha zsigerből utálod már a brazilt.

      • Posted 2016-07-06 19:35 0Likes
        by DannyfromtheShed

        igen, ez elegge santit… 30m? nahh ne… valaki itt fullba nyomta a kretent.

      • Posted 2016-07-06 19:39 0Likes
        by BlueCech01

        Fabregast is ennyiért vettük kb.

      • Posted 2016-07-06 19:43 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Fabregas idosebb volt, amikor elhoztuk, es nem volt maradasa a klubnal, gyorsan meg akartak tole szabadulni es o is menni akart, az egy one-off lehetoseg volt.

      • Posted 2016-07-06 19:44 0Likes
        by BlueCech01

        Idősebb? Mennyivel? Két évvel? Ugyanúgy karrierje csúcsán volt.
        Oscártól meg aztán kicsit sem akarnak megszabadulni, ha árcédulát tűznek a nyakába 😀

      • Posted 2016-07-06 19:46 0Likes
        by DannyfromtheShed

        4 év majdnem.
        Egyelore meg nem tudhatod, h Oscartol meg akarnak-e szabadulni vagy nem. Majd Conte eldonti, de meg csak nem is talalkozott veluk szoval ez meg mindig csak talalgatas.

      • Posted 2016-07-06 19:51 0Likes
        by BlueCech01

        Amikor leigazoltuk, 27 éves volt. Oscar most lesz 25.
        A hírek alapján meg ugyanúgy meg akarnak tőle szabadulni, mint Fabregastól.
        Conte meg továbbra sem dönt el semmit, még a szabija is csak holnap jár le. Emenalo dönti el továbbra is.

      • Posted 2016-07-06 19:52 0Likes
        by Rammschein

        Lesz kit továbbra is szidni. :”D Kapucnis zakós „barátunkat”.

      • Posted 2016-07-06 19:55 0Likes
        by BlueCech01

        Kínába nem mi nem adtuk el, hanem ő nem akart menni. Ameddig még érvényes szerződése van és sem az ügynöke, sem ő nem fogadja a kínaiak kezdeményezését, addig Emenalo egy tank elé is állhat a Tienanmen téren, de nem fogják tudni elpasszolni. Érdekes módon Ramirest úgy odaadtuk, mint a huzat, holott az ő posztján is gyéren álltunk, egy btb-nk sem lett.
        Még ha nem is vagyunk olyan helyzetben, hogy Kroost hozassuk a helyére, egy Nainggolanra bőven lett volna esélyünk. De azt sem tudom, hogy minek fizetjük a scoutokat, hogyha csak slágernevekre merünk rámenni. Ha kicsit továbblátnánk az headline-oknál, akkor már rég ajánlatot tettünk volna Rabiot-ért, Calhanogluért de akár Meyerért is. Még YosaBusont is csak azután halásztuk el az utolsó pillanatban a CP elől, hogy az gólt vágott a kontinenstorna kieséses szakaszában. És minderre egy szót nem szólnék, ha lett volna az illetékesekben annyi, hogy Musondát nem húzzák le egyből a lefolyón, mert jelenleg ő a legnagyobb tehetségünk a középpályára, de ezt is képtelenek voltunk értékelni.
        Egyszóval látom a hülyeséget, de nem Oscar eladásában, hanem minden másban.

      • Posted 2016-07-06 21:15 0Likes
        by Zenzo

        „De azt sem tudom, hogy minek fizetjük a scoutokat, hogyha csak slágernevekre merünk rámenni.”
        Egyrészt: nem tudjuk, a scoutok mikor és milyen névsort tesznek az asztalra, és abból ki és mit fogad el. A Scout csapat nem sokat változott azóta, hogy olyan embereket hozott el, mint Zouma, Lukaku, Kdb, Courtois, meg a nem saját nevelésű U 90%-a, stb. És hogy slágernevek???? 😀 G’Lo, Miazga, Hector, Kenedy, Nathan? He? 🙂

        „Kínába nem mi nem adtuk el, hanem ő nem akart menni. Ameddig még érvényes szerződése van és sem az ügynöke, sem ő nem fogadja a kínaiak kezdeményezését, addig Emenalo egy tank elé is állhat a Tienanmen téren, de nem fogják tudni elpasszolni.”
        Mivel másabb a helyzet, ha máshova adnák el?

      • Posted 2016-07-06 21:43 0Likes
        by BlueCech01

        Nyilván a scoutrendszerben nem csak azok vannak benne, akik literally megfigyelnek, hanem a feletteseik is.
        A neveket, meg akiket mondasz azért nem volt csúcsteljesítmény kiszűrni. Lukaku 16 évesen már gólkirály volt, Courtois meg abban az évben lett az év kapusa, amikor elhoztuk, Kdb 20 évesen már alapember volt a belga bajnoknál, Zoumát meg a 2013-es ifi VB óta mindenki a franciák legtehetségesebb védőjeként könyvelte el.
        Nekik már nevük volt azelőtt, hogy egyáltalán kapcsolatba léptek volna velük a scoutok. Sehogy nem hasonlítanám ahhoz mondjuk, ahogy a Porto kiemel Dél/Közép-Amerikából egy Hameszt, Martínezt, Danilót, Fernandót vagy Alex Sandrót.

        „Mivel másabb a helyzet, ha máshova adnák el?”
        Annyival, hogy talán egy Juventusban még benne is lenne, mert nem adná fel a karrierjét a döntésével 25 évesen?

      • Posted 2016-07-06 22:02 0Likes
        by Zenzo

        gólkirály, meg év kapusa…. de hol? nevük volt, hagyjuk már, kb semmivel nem nagyobb, mint a random minden évben kikiáltott tehetségek… ugyanakkora zsákbamacska volt, mint minden U19-U21 csillag, Mancienne-től Kakutáig.

        A Portot meg társait nem érdemes összehasonlítani a Chelseavel, mert nem ugyanaz a cél. Ezek a csapatok a legjobbjaikat pont a Realnak, Barcának, Bayernnek, Chelseanek készítik. Ha ez akkora nagy buli lenne, nem csak ők csinálnák, hanem a top csapatok is. A ’90-es években a holland csapatok csinálták ezt, aztán a portugálok, most pedig a belgák követik ezt. A top csapatok közül mindenki kicsit más utat követ, a bárka saját iskolájára épít, és aköré igazol, a Bayern részben saját iskolájára épít, részben pedig a többiek lerablására, a City az Arsenalra, stb-stb, Ha megnézed, a Chelsea Abra óta ugyanezt az utat követi, kész játékosokat igyekszik venni, fiatalok közül is a „kész” játékosok azok, akik be tudnak lépni az A keretbe, Zouma, TC, Hazard, Oscar… (korábban Cech, Robben, stb) de ott a remek példának Matics is, akinek valószínűleg már akkor is megvolt a tehetsége, amikor először itt volt, hogy a keret tagja legyen, de akkor mi az ittlévő Makelele, Essien mellett nem fért be, mikor ők már nem voltak, Matics pedig felnőtt, vissza is hoztuk. De az igazolásaink nagyobb része top kategória, Cavalho, Ferrira, Makelele, Drogba, Ballack, Seva, Torres, Deco, Anelka, stb, stb, az más kérdés, hogy milyen arányban válnak be ezek a máshol aranylábú gyerekek.

  • Posted 2016-07-06 19:17 0Likes
    by Zenzo

    A kis Chalobah profi szerződést kapott.

  • Posted 2016-07-06 19:39 0Likes
    by Rammschein

    Épp azt nézem, hogy nem maradunk sokáig foci nélkül… :”D Az EB-re 1 jó hónap meg pár nap és kezdődik a PL. 🙂

    • Posted 2016-07-06 19:46 0Likes
      by Rammschein

      Mondjuk ez azért para 1 kicsit mert Conténak sincs oly sok ideje…

    • Posted 2016-07-06 19:47 0Likes
      by DannyfromtheShed

      kozben meg lesz olimpia is, ahol erdekes dolgokat lehet latni foci teren is 😀

      • Posted 2016-07-06 19:48 0Likes
        by Rammschein

        Hát azért nem fogom túladagolni magam focival, szóval az valszeg kimarad (meg úgy nálam az egész olimpia is…) Engem onnan az fog érdekelni, hogy Brazília mennyire fog belefulladni a rendezésébe…. olvastam érdekes dolgokat. :/ :S

  • Posted 2016-07-06 20:08 0Likes
    by Blue One

    Nainggolan úgy néz ki marad Rómában. Remélem ez azt jelenti, hogy rárepülünk Kanté-ra, ha eddig nem tettük. Nagyon örülnék neki, ha ide jönne, óriási igazolás lenne és ugyanakkora elismerés a klubnak ha ezt véghez tudná vinni BL nélkül.

    A nap másik híre, ami elég friss, hogy elvileg nagyon akarjuk Morata-t. A hírek előre haladott tárgyalásokról és 75 millió euróról (!!) szólnak… Elvileg azelőtt le akarjuk tudni mielőtt a Real elindul Amerikába (07.09). Nem vagyok elragadtatva a játékostól, ennyiért pedig nagy ostobaság lenne elhozni.

    • Posted 2016-07-06 20:09 0Likes
      by Rammschein

      agreed.

    • Posted 2016-07-06 21:06 0Likes
      by Zenzo

      „A nap másik híre, ami elég friss”
      ööö he? kb azóta hallani ezt, hogy a Real visszaigazolta. Szó volt róla is itt korábban (tudom, mert én idéztem :)) ), hogy Conte nagyon akarja, elvileg Costát is ezzel bírta maradásra, hogy a nagy álma egy kétcsatáros rendszer Morata-Costa duóval.

  • Posted 2016-07-06 20:28 0Likes
    by Blue One

    Boga a következő idényt Granada csapatában tölti majd.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com