Hiddink-merengő

guus1

Takargatva saját időhiányunkat, amiből a szabad perceket munkára, vagy az EB-re fordítottuk, egy vendégposzt formájában Cech01 húz ki bennünket ezekből a posztolatlan állapotokból. Köszönet érte!

And what about the HiddinkThings?

Amikor tavaly decemberben második alkalommal is kinevezték Guus Hiddink-et a Chelsea megbízott edzőjévé, nem hittem volna, hogy idény végére ő lesz a csapat egyik legmegosztóbb embere, már csak az akkori játékos-decepció miatt sem. Azonban nem sokkal azután, hogy munkához látott, sorra hozta meg a szurkolók által kétségbevont, alsó hangon is érdekes döntéseit. „JustHiddinkThings” – szólaltunk fel rendszeresen, arcunkat a kezünkbe temetve. De mégis mik voltak ezek az elhatározások, és mennyire volt jogos a rájuk vonatkozó kritika? Mi várt nálunk Guus-ra, és mi változott az ittléte alatt?

Legtöbben talán azonnal rávágnák, hogy Guus2.0-nál színtelenebb, gyámoltalanabb interimünk még nem volt az Abramovics-éra alatt. Közte, és elődje, José Mourinho között nem volt más különbség, mint két formát váltó játékos, akik képesek voltak a csapat vezéreivé avanzsálni, és hozni azt a pluszt, amivel többé-kevésbé javítottunk az addigi mételyjáráson. Ezzel az állítással pedig nem lehet vitatkozni. Taktikailag és stílusilag az égvilágon semmilyen pluszt nem adott hozzá a csapathoz, fegyelmezettség terén ugyanúgy egy eltérő tantervű iskola szintjét vertük alulról.  Rotálni sem tudott igazán (gondolok itt Costa teljesen szükségtelen kiégetésére), motivációs módszerei/kísérletei pedig pont annyit dobtak a játékosok lelki állapotán, mint egy The Residents koncert. Így hát jogos lehet a kérdés: mi szükségünk volt nekünk a hollandusra?

Mindennek ellenére Guus Hiddink kinevezése egyáltalán nem volt logikátlan vagy megalapozatlan döntés. Mourinho és a játékosok között a kapcsolat olyannyira feszültté vált, hogy miután a portugál a médián keresztül hangsúlyozta munkája elárulását, már a vezetőség sem hitt abban, hogy ebből a kútból kézen fogva fognak majd kimászni.

Az ominózus interjú után három nappal pedig végleg véget ért a Betrayed One és a Chelsea közös történelemírása. Hogy betömjék a bizalmatlansági hézagot, nemcsak olyan helyettes kellett, aki képes elfogadtatni magát a játékosokkal, hanem olyan is, akinek irányába könnyen meglehet a kezdeti lojalitás a közös előismeret és eredmények végett. Hiddink nem kevesebb, mint 3 alapemberünkkel ápolt jó viszonyt beiktatása előtt: csapatkapitányunkkal Terry-vel és helyettesével, Ivanoviccsal még a legelső itteni megbízása során, illetve Williannel még Dagesztánból, ahol az ő regnálása alatt igazolták le a Chelsea későbbi Bobby Farrell-jét. Ha ehhez még hozzávesszük az egybitesség folklóralakját, Mikelt is, Guus jövendőbeli kezdőjének harmadát már ismerte az első edzés megtartása előtt. Mindemellett hasonló előismereti okok miatt a szurkolók is könnyebben befogadták, mint annak idején Benítezt vagy Avram Grant-et. Egy pillanatig sem volt kérdés, hogy ki a legalkalmasabb arra, hogy a legkevesebb hátrányos következménnyel vegye át Mourinho székét.

ghjm

Visszatérve az első bekezdésben megfogalmazottakra, nem kétséges, hogy Guus, mint beugró menedzser a leggyengébb teljesítményt hozta pro secundo. Azonban azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy nála nehezebb dolga senkinek nem volt idény közben becsatlakozó mesterként. A legrosszabb helyen álló, mentálisan legleamortizáltabb, fizikálisan legkiégettebb, hangulatilag legfeszültebb Chelsea padján találta magát egyik napról a másikra, amit valaha láthattunk. Ráadásul még ideje sem volt arra, hogy az új arcokkal rendesen megismerkedjen, hiszen a holland napokkal a karácsony-carnage előtt látogatott először a Bridge páholyába. Számolni lehetett azzal, hogy itt már senki nem képes csodát tenni.

Az ezután következő 14 meccses veretlenségi időszak pedig máig képes vitákat gerjeszteni a szurkolók körében. Vannak akik Hiddink zsenialitásának tudják be ezt a mérleget, még többen Mourinho eltávolításában vélik felfedezni a javulást elindító külső erőt, megint mások pedig csak a mákban, vagy a már említett hirtelen feltámadó két játékosban. Véleményem szerint mindegyik megállapítás tartalmaz igazságot. Hiddink pedagógusként többet adott hozzá a csapathoz, mint edzőként, ami bár nem volt nehéz, de emberei közérzetén és lelki állapotán azért dobott a veterán tréner. Az a fullasztó, fojtó feszültség, ami a novemberünket és decemberünket körüllengte, Guus alatt már messze nem volt érzékelhető. Persze így sem lehetett azt mondani, hogy mentálisan toppon vagyunk, de legalább már egy vállalhatóbb középszintre nagyrészt képes volt a keret. Ez Costára és Fabregasra is hatványozottan vonatkozott, akiken az őszi stressz a leginkább nyomott hagyott, ám a váltás után rákapcsoltak.

Azonban az is tény, hogy a történtek tudatában képtelenség azt hinni, hogy Mourinho menesztése nem befolyásolta combosan az idézőjeles fellendülésünket. Példaként hagy utaljak vissza ismét a spanyol duóra: Fabregas Mourinho félévében 2 sovány gólpasszon kívül csak a renyhe-lomha, szürke játékával és gyáva alibipasszaival ajándékozta meg a közönséget. Hiddink felbukkanása után azonban 5 gólt és 5 asszisztot termelt, kétszer választották meg a mérkőzés legjobbjának, és több meccsen is (Arsenal, Newcastle, MU) a csapat egyik leghasznosabb játékosaként vonult az öltözőbe. Costa és Mou kapcsolata talán akkor mérgesedett el leginkább, amikor a Spurs és a Bournemouth ellen is a padon találta magát Hazard mögött, aki bár totál idegen test volt ékként, Mourinho inkább szavazott neki bizalmat, mint a branyolnak, aki ekkortájt 4 hónap alatt pusztán 3 gólig jutott 2 előkészítés mellett. Erre fel a portugál szekkelése után rögtön első kezdőmeccsén duplázott, majd a rá következő 8 meccsen 6 gólt és 4 gólpasszt jegyzett, szintén két MOTM-pezsgővel zárva a második félévet.

A realitás talaján maradva én nem tudom elhinni, hogy mindez csak a csillagok állásán vagy a Consentes Dei pillanatnyi hangulatán múlott. Két eshetőséget tudok elképzelni: vagy szánt szándékkal ástak José alá várva arra, hogy repüljön, vagy a Mourinho által gerjesztett feszültség és nyomás végül ismét visszás hatást keltett teljesen és totálisan túlterhelve játékosait. Hiddink alatt pedig ledobhatták magukról az ilyen mértékű stressz súlyát. Két okból is az utóbbi mellett tenném le a voksom: egyrészt már a szerződésbontás utáni első (Sunderland) meccsen is szemmel látható volt, hogy mennyire felszabadultan, mi több, megkönnyebbülve játszanak Oscarék, 13 lövést és 70%-os labdabirtoklást produkálva. Nincs rá jobb szó, addigi legjobb meccsünk volt a ligában. Másrészt pedig Mourinhonál nem először fordult volna elő mindez. Mint azt tudjuk, három évnél tovább a „Special One” megszületése óta (2004) egyetlen keret sem bírta a módszereit. Mondhatnánk azt is, hogy Mourinho olyan, mint egy energiaital, melynek dobozára Castellar betűtípussal van rányomtatva a „Siker” márkabillog. Ahogy iszod, úgy dob a teljesítményeden, és lehet, hogy summa cum laude-val végzel, de hosszútávon felemészti az idegrendszered, és kénytelen leszel leállni vele.  Hiddink pedig leginkább egy pohár citromos vízre hasonlít: 3 év tömény monsterezés után nem fog feltüzelni téged, de mindenképp üdítően hat.

További érdekfeszítő adat, hogy Mourinho 4 hónapja alatt 15 (!) pontot szereztünk a bajnokságban. A post-Mou időszakban pedig fele ennyi idő alatt több mint másfélszer ennyit (24).

De térjünk is vissza Guusra, és azokra a bizonyos „rigolyákra”, melyek januártól egészen májusig válogatva turbózták idegeinket. Az összes abból eredt, hogy Hiddy egészen új szintre emelte a biztonsági felfogás mindennemű fogalmát. A buszt csak azért nem toltuk be ezerrel, mert a négy kontrából háromnál önmagát összefosó védelemmel teljes kudarc lett volna a letámadások hullámait feltett kézzel várni. Ellenben minden egyéb edzői döntést olyannyira óvatosan hozott meg, hogy már éppen csak egy kibanagy védszert nem húzott rájuk. Végül ezekből a bárgyú húzásokból alakultak ki a holland azon lépései, melyek egyszerűen csak „hiddinkthings” néven íródtak be a csapat almanachjába.

guus2Két legjelentősebb hibája pedig kétségkívül az „it’s time for youth” és a cseremanőverei voltak. Guus cirka három hét alatt enyhén a tudtunkra adta, hogy bizony nem belőle lesz a Giant Killing főszereplője. Naivan sokan azt jósoltuk, hogy a kieső helyektől egyetlen pontra lévő egyletben legalább annyi innováció lesz, hogy egy fiatal tehetség lehetőséget kap egy hónapok óta agonizáló sztár helyén. Erre fel nem elég, hogy márciusig kellett várunk arra, hogy 21 év alatti játékos kezdőként lépjen pályára a bajnokságban (ami még később következett volna be, ha a védelem fele nem hullik ki), még az FA-csökifordulókban a Scunthorpe-MK Dons-City Reserve trió ellen is csak egy ilyen focistánk kezdett, RLC. Valahol nagyon mélyen érhető, hogy Hiddink nem akart sem kockáztatni, sem csapatot építeni sem alapokat lerakni, egyedül az idény értékelhetővé való tétele volt tényező számára. Azonban tucatszor saját magát, és ezzel minket szúrt tökön azzal, hogy ugyanazt a fásult keretet küldte fel újra és újra. Ez azért volt fájó, mert a BL-re való esélyünk igazán akkor úszott el, amikor a megnyerhető meccseken egymás után hoztuk a sótlan döntetleneket. És ezeket a satnya ikszeket végignézve nem kis frusztrációt okozott padon látni a körömperceket kapva rendre jól teljesítő kölyköket, miközben az éppen aktuális féken bosszankodtunk.

Miután kiestünk a kupából, meg a BL-ből (jó 3 nap alatt), meg már a négybe kerülésre sem volt minimálisnál több sanszunk, azzal szabadkozott, hogy most eljön a fiatalok ideje. Mondanom sem kell, ez baromira nem így lett. A „fiatalok ideje” igazából egyetlen meccset jelentett, amikor is idegenben az Astont 4-0-ra vertük. Persze ezt a túlzását nem lehet felemlegetni, hiszen várható volt, hogy az EB-Copa-Olimpia nyara előtt nem fogja a sztárokat a padra száműzni az utolsó pár hónapban. A fiatalok ilyen szintű kirekesztése azonban nem csak indokolatlan, de káros is volt.

És azt ismered, hogy jön majd Matic a 80. percben? És Rémy a 88.-ban? Már ha kihasználjuk az összes cserét. Guus belenyúlásain legalább annyi pontunk elment, mint egy-egy sztárunk formai őrlődésén, nem is beszélve arról, hogy Costa túlégetése amennyire szükségtelen volt, pont akkora árat fizettünk érte a fakupában. Igen, nos, rotálni Hiddink sem tudott jobban, mint Mou. Merész konetóm, hogy ha nem esik szét a védelmünk, Hazard nem lesz visszatérő sérült és Costa sem pirosozza ki magát, akkor csont nélkül kirakjuk ugyanazt a kezdőt a meccseink 90+%-án. Na jó, Pedro és Willian néha cserélték volna egymást, de előbbi berakásához is pont annyi merészség kell, mint ahhoz, hogy egy teljes rivotril helyett két felet vegyél be. Túlbiztosított keretpolitika és langymeleg hajlandóság arra, hogy változtasson.

Mindent egybevetve a második Hiddink-éra esszenciáját a facepalmok és a fejfogások adták. Egyedi helyzet az övé, hiszen jó pár döntése megkérdőjelezhető volt, jó pár hibát vétett és ennek csak töredékét igyekezett kijavítani, azonban mégsem tudom hibáztatni semmiért. Ez a csapat pont erre volt ítéltetve, a kockákat meg már jóval a holland előtt elvetették. Valószínűleg karrierje legrosszabb csapatát vette át hetvenévesen, annyi instrukcióval hogy „hát azér’ legyen kevésbé mindez szar”. A válogatottal való bukás és a Leicester lemondása után ránk volt szüksége a legkevésbé. Nem volt szép, nem volt jó, de én mégis köszönetet mondok Guus-nak, és hálás vagyok neki minden erőfeszítéséért, amit az itt töltött 1 éve alatt tett a csapatért. Mi több, azon kevés menedzserek egyike, akiből még kinézem, hogy szívből szereti a Chelsea-t. KTBFFH.

"Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy... kapjátok be a f*szom?"
„Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy… kapjátok be a f*szom?”

1346 Comments

  • Posted 2016-07-06 20:36 0Likes
    by Rammschein

    „Egymillió euróba kerülne Marc Wilmots, a belga labdarúgó-válogatott szövetségi kapitányának kirúgása.”

    Állítólag ezért nem küldik el azt a fafejet… hát, az is hülye volt, aki ilyen szerződést írt neki.

    • Posted 2016-07-06 20:39 0Likes
      by Blue One

      Inkább csessze el az aranygenerációt…Bravó…

      • Posted 2016-07-06 20:49 0Likes
        by Rammschein

        …el fogja… a ’18-as vb-ig szól a szerződés, ergo ott is csak szerencsétlenkedni fognak… figyeld meg Courtois annyira idegben lesz, hogy lemondja a válogatottságot, mint az adócsaló törpe, aztán ki tudja, lehet a belgák lecopyzzák az argentín válogatottat és a többiek is lépnek. 😀

    • Posted 2016-07-06 21:23 0Likes
      by Zenzo

      1M EUR ma már nem pénz, kötve hiszem, hogy ez lenne a valós indok.

      • Posted 2016-07-06 21:33 0Likes
        by Rammschein

        hát azért ha adóból fizetnék (már ha abból fizetik), akkor biztosan annak vélném szerintem. de ki tudja… a lényeg, hogy a belgák balgák lesznek így…

      • Posted 2016-07-06 21:41 0Likes
        by Zenzo

        tökmind1, miből fizetik. Az 300M forintnak megfelelő összeg. Annyiért Budán nem kapsz egy nagyobb házat az I-II-III kerületben…

        Tovább segítve az összeg méricskélését: a belgák kb 10M EUR-t kaptak az EB szereplésért. Ha megnyerték volna az EB-t, minden válogatott játékos 1M EUR bónuszt kapott volna…

      • Posted 2016-07-06 21:43 0Likes
        by Rammschein

        akkor meg valszeg csak annyi az indok, hogy ragaszkodnak hozzá azt jóvan… de nagyon be fogják sz-pni vele… én kinézem Courtois-ból, hogy addigra akkor lemondja a válogatottságot (vagy csak utána, miután megszívták), mert már most is balhézott Wilmots-sal…

  • Posted 2016-07-06 20:41 0Likes
    by Blue One

    Yeeesssss

    Chelsea Academy graduate Ola Aina has signed a new four-year contract.

  • Posted 2016-07-06 21:34 0Likes
    by Rammschein

    ez a wales – portugál sem az a hű, de jó meccs… sőt… de azért remélem, hogy baleék jutnak tovább, hogy másodikok legyenek majd… nem a hisztis… 😀

  • Posted 2016-07-06 22:06 0Likes
    by Rammschein

    meh… vezetnek a portugálok… de ha így marad elmondhatják, hogy végre normálisan nyernek egy meccset az EB alatt….

    • Posted 2016-07-06 22:09 0Likes
      by Zenzo

      ha CR-t ennyire őrizetlenül hagyják, abból gól lesz. Még csak fel sem ugrott vele senki, neki pedig rettenet súlypont-emelkedése van. Pedig még középre is fejelte, de annyi ideje volt rákészülni, hogy olyan erővel, hogy védhetetlen.

      • Posted 2016-07-06 22:09 0Likes
        by Rammschein

        hát igen, ostobaság egyedül hagyni.

      • Posted 2016-07-06 22:15 0Likes
        by Zenzo

        (na jó, tévedtem, Chester ugrott vele, csak kb 30 centivel kisebbet)

      • Posted 2016-07-06 22:16 0Likes
        by Rammschein

        …hát… ha annak a Chesternek is olyan súlypont-emelkedése lenne, nem beszélnénk most erről valszeg. :DD

    • Posted 2016-07-06 22:09 0Likes
      by Rammschein

      lol… az a 2. milyen mákos gól volt. Innen wales nem tudom hogy fog felállni, valszeg sehogy.

      • Posted 2016-07-06 22:11 0Likes
        by Zenzo

        az nem mák, az az érvényben lévő szabályok szerint les 🙂

      • Posted 2016-07-06 22:14 0Likes
        by Rammschein

        xD de mivel nem fújták be, ezért mák. :”D 😛

  • Posted 2016-07-06 22:53 0Likes
    by Zenzo

    A várható eredmény jött be, Cronyáék a döntőben. Ilyen könnyen, ilyen semmi játékkal sem sokan voltak még kontinenstorna döntőben.

    • Posted 2016-07-06 22:55 0Likes
      by Rammschein

      adom… remélem Németország átmegy rajtuk, ha mégis a fhansziák kerülnek be, akkor az nyögvenyelős kétesélyes meccs lesz szerintem.

      • Posted 2016-07-06 23:02 0Likes
        by Zenzo

        nem tudom. A franciák nagyon jól időzítették a formát, Izland ellen nagyon rápörögtek. Ráadásul nekik mégiscsak hazai pálya. Innentől szvsz a torna toronymagas esélyese a német-francia meccs győztese, mert ez a Portugália nagyon halovány, viszont a döntő mégiscsak döntő, ott nem feltétlen az esélyes győz – mi is nyertünk BL-t.

      • Posted 2016-07-06 23:05 0Likes
        by Rammschein

        Hát ja majd kiderül, én 2/3 eséllyel csalódhatok… 😀 A németeknek örülnék a legjobban, de tényleg megtörténhet bármi a döntőben akárki jusson oda… a lényeg viszont az lenne, hogy valami értelmes focit lássunk, mert ez a mai is elég gáz volt, meg a torna nagy részén is vacak foci ment… ha ott lennék személyesen biztos nem ezt mondanám, mert vinne a hangulat, de így tévén át nagyon unalmas azért… 😀

      • Posted 2016-07-06 23:14 0Likes
        by Zenzo

        nagyon unalmasnak nem mondanám a komplett EB-t, de összességében persze jónak sem. A nagy csapatok alul, a kicsik túlteljesítettek, ez sok nyöszörgős meccset szült, mint amilyen pl most ez a meccs is volt.

        De a negyeddöntők többsége (kb a portugál meccs kivételével) jó meccsek voltak, de jó meccs volt a német-szlovák, a magyar-belga (mégha az eredmény fájt is), az olasz-spanyolt és az angol-izlandit inkább érdekesnek mondanám, mint jónak, de azok nem voltak rosszak. A csoportmeccsek közt is volt azért jó, a horvát-spanyol, magyar-portugál, cseh-horvát, ott még buli is volt :), a német-ukrán, olasz-belga… szóval azért akadtak.

      • Posted 2016-07-06 23:17 0Likes
        by Rammschein

        Nem mondom, hogy nem… 😀 Lehet én néztem a rossz meccseket, azért a csoport körök végén nem néztem minden meccset… de amiket leírtál azok tényleg azok voltak… már amelyiket láttam… 😀

    • Posted 2016-07-07 15:25 0Likes
      by WudigessBoi

      Ha Elek kapufája befelé pattan…:)

  • Posted 2016-07-06 23:37 0Likes
    by Zenzo

    A Boro a hírek szerint a feljutását azzal akarja szétbarmolni, hogy a kiégett nagyok közül halászgat a zavarosban. Victor Valdessel állítólag megegyeztek, ha az ex-barcás átmegy holnap az orvosin, akkor hivatalos. Hasonlóan közel a megállapodás Van Persie ügyében is.

    Állítólag egy ex-Chelsea man is visszatérhet a PL-be, a WHU hozná törökből Gökhan Törét, 3M font kölcsön + 13M opciós vásárlási joggal.

  • Posted 2016-07-06 23:52 0Likes
    by Zenzo

    Fennakadtunk, miért a bombi, Aké megválaszolta:
    http://www.afcb.co.uk/news/article/2016-17/nathan-ake-chelsea-afc-bournemouth-interview-3168925.aspx

    voltak más kérők, de Howe miatt ő a Bournemouth-t választotta. Ami azért fura, mert beszélt arról is, hogy ő CB akart lenni egykor, de a Chelsea akadémiáján azt mondták neki, hogy ahhoz túl alacsony, így lett belőle balbekk és védekező középpályás. Jelenleg ő utóbbit tekinti „saját” posztjának, az előző szezonban viszont a Cherries nem igazán játszott holding midfielderrel.

  • Posted 2016-07-06 23:59 0Likes
    by Zenzo

    Érdekesség:
    Hummels egészen korán aláírt a Bayernhez, döntésében szerepet játszott Gündogan és Mkhitaryan távozása…

    http://www.squawka.com/news/hummels-the-departures-of-gundogan-and-mkhitaryan-were-part-of-my-decision-to-leave/717701

    • Posted 2016-07-07 00:12 0Likes
      by BlueCech01

      Btw szerintem most fog bebizonyosodni végleg, hogy a Dortmund üzletpolitikája bármennyire is szimpatikus és dicsőített, hosszú távon nem hogy nem eredményező, de az alapok lerakását is ellehetetleníti.

      • Posted 2016-07-07 07:55 0Likes
        by kasata91

        Kíváncsi leszek Abudzabira ki fog lecsapni

      • Posted 2016-07-07 15:28 0Likes
        by Blue One

        Coudn’t agree more

      • Posted 2016-07-07 08:50 0Likes
        by gorkaf78

        Ne haragudj meg, de sztem nem érted a lényeget: a Dortmund egyszerűen nem tud versenyezni a Bayern-nel és a nagy európai klubokkal, nincs meg a gazdasági háttere, pénze hozzá. Ha befut náluk egy játékos, akkor persze hogy jönnek a bajorok, v. vki más, és 3x fizetést ajánlanak neki, amivel a Borussia nem tud versenyezni. Pár éve valamikor csődközeli állapotban is volt a klub, pont a Bayern segítette ki őket hitellel.

        Biztos vagyok benne, hogy ők is szívesen megtartanák a nagy sztárjaikat, de gazdasági szempontból erre képtelenek.

      • Posted 2016-07-07 09:36 0Likes
        by Zenzo

        A BVB helyzete azért speciális, mert hiába hasonlít ez az üzletpolitika mondjuk a jelenlegi Atleticoéra, vagy az utóbbi 10-12 év Arsenaljára, senki más nem építi ennyire a riválisa várát, mint ők (báááár, Arsenal > ManCity). Hiába képtelen az Atma is megtartani szezon végén a legjobbjait, legritkább esetben erősít azzal riválist – még akkor is, ha közben néha ad is el nekik játékost, elvégre Turan nem lett épp a Barca ékköve. A Borussia vs Bayern viszont akárhogy nézem, kettős zsákutca, amennnyivel gyengül a Dortmund, annyival erősödik a Bayern. Ami különösen azért vicc, mert a „kifelé” eladott játékosok (Sahin, Kagawa) nem sültek el túl jól eddig. (mondjuk nem bánom, ha nem most kezdi el ezt a tézist cáfolni a Manchester két felébe eladott játékos).

        Hummels más, ő Bayern nevelés, valahol várható volt, hogy jó diák Fabregas módjára előbb-utóbb megtér „haza”. (lehet tippelni, hogy az idén a bajoroktól leakasztott Rode mikor tér vissza 🙂 ).

      • Posted 2016-07-07 09:45 0Likes
        by gorkaf78

        Sztem ez, amit írtál, hogy ‘kettős zsákutca’, elsősorban a Bayern ‘hibája’ hiszen először ők csapnak le a Dortmund tehetségeire, sokszor egyszerűen azzal a céllal, hogy inkább ne játsszon a riválisnál, nem azért, mert annyira kell nekik (lásd: Götze). A Bayern sztem örökös salátatál-tulajdonos akar lenni, és ezért csinálja ezt, hogy összeszedegeti a legjobb játékosokat a BuLi-ból, és kész. A játékos, meg mivel sok esetben németről van szó, szívesen igazol a Bayern-be, hisz országon belül marad, és mindig lesz esélye trófeákra, valamint nagyon sok pénzt is fog keresni.

      • Posted 2016-07-07 15:58 0Likes
        by BlueCech01

        „Dortmund tehetségeire, sokszor egyszerűen azzal a céllal, hogy inkább ne játsszon a riválisnál, nem azért, mert annyira kell nekik (lásd: Götze).”
        Ez szerintem nem igaz. Götze egy dolog, neki nem vált be az üzlet, viszont Lewa és Hummels essential volt ebbe a Bayernbe. Idén is nézd meg, milyen romokban volt a Bayern védelme, még Tascit is vissza kellett hozni a sztyeppékről, hogy valakit be lehessen dobni.

      • Posted 2016-07-07 15:45 0Likes
        by BlueCech01

        Ezek szerint te pedig nem értelmezted rendesen a mondandóm.
        A Dortmund átigazolási politikájától mindenki elalélt 5-6 éve, hogy milyen logikus és megfontolt, hogy így is lehet hatalmas sikereket elérni, hogy ők majd megmutatják a féktelenül költő oligarchacsapatoknak, hogy egy kis hozzáértéssel az ő módszerük mit sem ér, ezzel nevetség tárgyává állítva be őket. Azonban alig telt bele fél évtizedbe, hogy végül ezeknek a pénzes gárdák egyik legfőbb keltetője legyen.
        Eleinte valóban effektív volt, amit csináltak, ezt én egy 3 éves időperiódusra bontanám 2010-13-ig. Onnantól kezdve pedig zuhantak majd stagnáltak. Ennek a periódusnak a végére érte el a Dortmund, hogy megfigyelési perifériából középpont lett. Ergo most már sokkal hamarabb elviszik az értékes játékosokat, mint mondjuk a 2010-ben épülő csapatban, ahol Lewa 3 éven át zseniálisan nyomta, Mkhitaryant meg már az első kimagasló idénye után viszik. Emiatt képtelen alapot lerakni a csapat, ami nem vezet máshoz, mint sotoni körforgáshoz, ami egy combos középeredményhez elég, de úgy igazából ennyi.
        Én nem azt mondom, hogy a Dortmund ezt akarja, de az annak idején mindenki által dicsért politika önmagába fordult át.

      • Posted 2016-07-07 19:32 0Likes
        by gorkaf78

        Sztem a Dortmund vezetői okosak, és pontosan tudják, mit csinálnak. Az általad is felvázolt időszakban (2010-13) nagyon sikeres volt a klub, német bajnok, és BL-döntő, ezzel sok pénz került a kasszába, és képes volt a Borussia megtartani a legjobb játékosait. Aztán jött a visszaesés, a 2014-15-ös év mélyrepülése, a BL hiánya biztos vagyok benne, hogy meggyengítette a Dortmund költségvetését. Ennek lesz az egyenes következménye, hogy a klub rákényszerül arra, hogy eladja értékeit. A világon csak pár olyan topegyesület van, akiknek pár év BL nélkül is képesek egyéb helyekről pótolva a hiányt akár 100-200 milliót eltapsolni (lásd: MU). A Chelsea költségvetését sem fogja összeroppantani egy év BL szünet. Viszont a Dortmund nem ilyen gazdag klub, ott csak akkor lett volna fenntartható az általad is említett modell, ha folyamatosan sikeres a klub.

        A példádat meg a sotonnal kapcsolatban abszolút nem értem: a Borussia kis túlzással akkor is No. egyik élcsapata lesz, ha csak a saját nevelésű fiataljaiból épít egy csapatot.

        Tehát még egyszer: nem a Borussia vezetői határozzák el, hogy mi is lesz a csapat igazolási politikája, hanem a klub sikeressége v. sikertelensége, az hogy hogy alakul a költségvetés. Ennek függvényében igazolnak v. eladnak, hogy pótolják a kieső pénzeket.

        Viszont vannak olyan klubok (pl. MU), ahol nem a csapat sikeressége v. kudarcai határozzák meg az átigazolásokat, mert van annyi pénzük, hogy sikertelenség esetén is igazolhassanak.

      • Posted 2016-07-07 22:03 0Likes
        by BlueCech01

        Igen, pont ezt mondom, abban a periódusban volt effektív a Dortmund, mert ezalatt az időszak alatt még nem volt a megfigyelők centrumában, mint után. Azóta egy szuperkupán kívül nem tudnánk mást felmutatni, mint 10-20-30 pontos hátrányokat a bajorokkal szemben, plusz egy kínkeserves hetedik helyet meg égést az EL-ben.
        „BL hiánya biztos vagyok benne, hogy meggyengítette a Dortmund költségvetését. Ennek lesz az egyenes következménye, hogy a klub rákényszerül arra, hogy eladja értékeit.”
        Már jóval előtte is szétkapták a Dortmundot, csak akkor még, mint ahogy mondtam, nem voltak ennyire középpontban. Lewandowskit, Sahint, Kagawát, Götzét külön-külön emelték el, most meg már májusban azon gondolkodtak az alapemberek, hogy ki hova igazol.
        Szerinted amelyik csapat 2014-ben 70-80 milliót eltudott tapsolni minimális bevétellel játékosokra, az 2 évre rá már belerokkan 1 év BL-mentességbe? Azért ezt ne már.
        „A Chelsea költségvetését sem fogja összeroppantani egy év BL szünet”
        Egy év BL-szünet senkinek nem fogja összeroppantani a költségvetését, ez nem így működik. A Juventus két évig volt távol a BL-től, aztán mégis kitudtak préselni ~90 milliót Conte munkába állása után, pedig aztán ők sem voltak sokkal jobb helyzetben.
        „csak akkor lett volna fenntartható az általad is említett modell, ha folyamatosan sikeres a klub.”
        De pont ez a lényeg. Nem lesz sikeres a klub, mivel kvázi a sztárcsapatoknak nevelik ki a játékosokat. És pont ezért nem fenntartható a modell.

        Pedig nézd csak meg, mekkora a Soton és a BVB politikája között a hasonlóság. Elvisznek egy Hummelst, vesznek egy Guerreiro. Elvisznek egy Clyne-t, hoznak egy Cedricet. Elvisznek egy Götzét, hozatnak egy Mkhitaryant. Elvesztenek egy Schneiderlint, hozatnak egy Clasiet.
        Nem igazán értem, hogy mit nem lehet ezen érteni. Mindkét csapat ugyanazt az o-gyűrűs folyamatot alkalmazza, ergo a nagy űrt igyekeznek a lehetőségeikhez mérten betölteni a scoutok elég masszív munkájával. Így nincs előrelépés, csak stabilizálódás. A Dortmund meg 3 éve nem lépett előre.
        A különbség az, hogy a Soton ezt pár szinttel lejjebb műveli. Ameddig ők a BL-től maradnak távol, addig a Dortmund a közelébe sem kerül a bajnoki címnek.
        „a Borussia kis túlzással akkor is No. egyik élcsapata lesz, ha csak a saját nevelésű fiataljaiból épít egy csapatot.”
        ?????? Hány ténylegesen saját nevelésű játékost épített be a Dortmund a felemelkedése óta a kezdőbe?

        „Tehát még egyszer: nem a Borussia vezetői határozzák el, hogy mi is lesz a csapat igazolási politikája, hanem a klub sikeressége v. sikertelensége”
        Nem ők? Hát dehogynem. Ők építették ki azt a scoutrendszert, amivel feljött a csapat, és ők is építkeznek erre. Megtehetnék, hogy hozatnak 2-3 befutott játékost, mégsem hajlanak erre. Ameddig sikeres volt a csapat, hány kész játékost vettek? Hát kb. egyet sem. Ergo nem a sikeresség befolyásolja a politikát, hanem a politika a sikerességet. Ameddig a MU egy Mikitarjánra letol 40 milliót, addig a Dortmund ezt alsó hangon 3-4 fele osztja tehetségekbe. Ez lehet, hogy ésszerűbb, de sehogy nem éri meg. Ha a játékos flopp lesz, semmit nem ad hozzá, ha pedig befut, 2-3 év múlva túl kell adni rajta. A Dortmund politikája hosszú távon sosem lesz eredményes.

      • Posted 2016-07-07 22:04 0Likes
        by BlueCech01

        **** editelve a ctrl-c félrenyomás****

      • Posted 2016-07-07 23:09 0Likes
        by gorkaf78

        „Tehát még egyszer: nem a Borussia vezetői határozzák el, hogy mi is lesz a csapat igazolási politikája, hanem a klub sikeressége v. sikertelensége”
        Nem ők? Hát dehogynem. Ők építették ki azt a scoutrendszert, amivel feljött a csapat, és ők is építkeznek erre. Megtehetnék, hogy hozatnak 2-3 befutott játékost, mégsem hajlanak erre. Ameddig sikeres volt a csapat, hány kész játékost vettek? Hát kb. egyet sem”

        Erre a részre reagálnék: ez azért van így, mert a Bayern árnyékából nem tudnak kitörni a pénz miatt. Ha belemennének abba, hogy vesznek 2-3 befutott játékost, akkor azoknak megfelelő fizetést is kellene adni, és ez még abszolút nem garantálná a sikerességet, de veszélyeztethetné a klub működését. A 2000-es évek elején majdnem csődbe ment a klub, gondolom nem akarnak hasonló helyzetet előidézni. A Bayern gazdasági fölénye mellett egyszerűen nem lehet hasonló modellel próbálkozni (értsd: vedd meg a sztárokat) ebbe belebuknának, hanem ‘alternatív’ módszerekkel kell sikeresnek lenniük.

      • Posted 2016-07-07 23:23 0Likes
        by gorkaf78

        Tessék, itt egy link, sajnos 2011-es, (de azóta biztos még nagyobb a különbség), ezen is tisztán látható, hogy a Bayern értéke több, mint 300m Font a BVB értéke ennek kb. 1/4-e, 78 m Font. (Érdemes megfigyelni, hogy az angol csapatok közt azért nincs ekkora különbség.)
        A két klub gyakorlatilag egymással nem összemérhető, nem versenyképes…

        http://www.offensivgeist.de/wp-content/uploads/2012/12/Markenwert-europ%C3%A4ischer-Fu%C3%9Fballclubs.jpg

      • Posted 2016-07-07 23:43 0Likes
        by BlueCech01

        Tehát te most azt mondod, hogy a Dortmundnál nem lenne teljesen tökmindegy a Castro-Sahin-Ramos hármasnak leszurkolni 30-75-25k-t vagy mondjuk egy Özilnek leszurkolni 140k-t egybe. Ráadásul az említett 3 játékos mennyire garantálja a sikerességet? Mert nagyjából semennyire, és nem is igazán illenek egy topcsapatba. És ugyanez a séma követi az idei átigazolásokat is.
        Hagyjuk már azt, hogy a Dortmund azért nem igazol sztárokat, mert jaj van még egy csapat ott, amelyik évente átlag kettőre lecsap. Megtehetnék hogy igazoljanak, csak ahelyett, hogy 3-4 sztárt vennének, inkább vesznek egy sor nem topligás spílert meg reménységet, akikben vagy van valami, vagy nincs. És miért? Mert ez a politikájuk. Ez ilyen egyszerű. Nekik ez az identitásuk, ezt ők választották, és ehhez ragaszkodnak. Tisztelendő, de hosszú távon továbbra is reménytelen.

      • Posted 2016-07-08 12:18 0Likes
        by gorkaf78

        „Megtehetnék hogy igazoljanak, csak ahelyett, hogy 3-4 sztárt vennének…”

        Ebből a mondatodból látszik, hogy nem vagy tisztában a Borussia pénzügyi helyzetével. Utánanéztem, és az elmúlt évben 55 millió dollár (kb. 45 millió euró) volt a Dortmund bevétele, ez az a pénz, amelyből gazdálkodhatnak, költhetnek játékosvásárlásra, stadionfelújításra, stb.

        Tegyük fel, hogy valaki a vezetőségből kitalálja, hogy vegyék meg Özilt. Mivel hitelt nem akar felvenni a klub, és a számláján nincs több pénz, ennyit tudnak érte ajánlani. Egy Özil szintű játékost ennyi pénzért nem tudnának elvinni, de a játék kedvéért legyen, leigazolják. Ezzel teljesen kiürítik a kasszát, elfogyott a pénz. További igazoláskra abban az évben nincs lehetőség, ennyi volt a dolog, más már nem fér bele a keretbe.
        Ráadásul Özil fizetése éves szinten kb. 6 millió euró, tehát ha kötnek vele egy 4 éves szerződést, akkor 4 év alatt további 24 millió eurót kell fizetniük a játékosnak.

        Összehasonlításképp: a Bayern München éves bevétele több, mint 100 (!) millió Euró…

      • Posted 2016-07-08 14:54 0Likes
        by BlueCech01

        Te olvasod egyáltalán amit írok, vagy csak olyan szavakat szedsz ki, amiket megtudsz torpedózni a környezettől függetlenül?
        A Dortmund 2014-15-ben cirka 70 (bónuszokkal 80 )milliót költött játékosokra, idén pedig eddig 100 milliós bevételük volt Hummelsékből.
        Azt ne mond már, hogy nem volt meg ezek alapján a háttér arra, hogy több sztárt vegyenek. Megvolt.
        Mi anno a Fabregas-Luis párost cirka 50 millió euróból elhoztuk. Az ő politikájukban nagyjából ugyanennyi ment el olyan flopp középszerekre, mint Immobile, Kampl, Ramos vagy Sahin, csak szépen elosztva. Tehát lassan elmondom: ugyanannyit költöttek, és a fizetéspénzt is ugyanannyit utaltak, csak elosztva. Tehát megtehették volna, hogy fentebbi két játékost megvegyék?
        A te gondolatmeneted szerint ha nem 4, hanem kettő felé osztják ugyanazt a pénzt, már kiürül a kassza, ami ismét nem igaz.
        Egyébként Özil is 50m volt az ágyúsoknak.

        Özil több forrás szerint is 140k-t keres hetente fontban, ami úgy 160k euróban. A 2015-ös fizetésfeljegyzések szerint ennyi durván kijönne egy kis toldással Sahin és Ramos fizujából is. Írd már le nekem, miért más, ha nem két középszernek, hanem egy klasszisnak adnak ugyanannyit, mert ez rohadtul nem értem, és már másodszorra kérdezem meg.

        Még egyszer leírom: nem azért nem vesznek sztárt, mert nem tehetik meg, hanem mert ez az identitásuk, ez az üzletprofiljuk, így épül fel a rendszerük. Idén is megtehették volna, hogy a 100 millióból rámennek Kantéra, Lukakura vagy Mahrezra, de helyette a saját módszereiket alkalmazzák, és vettek egy sor nem túlhájpolt tehetséget.

      • Posted 2016-07-08 16:14 0Likes
        by gorkaf78

        Azt nem érted meg, és nem tudom, hogy miért, hogy nem mindegy az a Dortmundnak, hogy egy Fabregas-szintű játékos a flop, vagy mondjuk egy Kampl. Az általad is emíitett 14-15-ben vettek 6 játékost a 70 m Euróból. Ha ebből a pénzből vettek volna 2 játékost, akkor sokkal nagyobb a bukás esélye, ráadásul fizethetik 1 v. 2 évig a heti közel 200 k-t Fabregas-nak, mire meg tudnak szabadulni tőle. (Kamplt pl. tovább is adták, 1 millió euró veszteséggel) Ez nem fér bele a Dortmund ktg. vetésébe.
        Biztos vagyok benne, hogyha a Dortmund is Bayern szintű ktg. vetéssel dolgozna, akkor hasonlóak lennének az igazolásaik is.

      • Posted 2016-07-08 16:39 0Likes
        by BlueCech01

        Most komolyan térjek ki arra, hogy hány floppja volt a Dortmundnak? Mert az alapján, de rohadtul mindegy, hogy 3 klasszist fizetnek ~400k-ból, vagy 7 középszert 400k-ból. Abból a 6 játékosból hány lett bukó? Kagawán és Ginteren kívül mind. Ergo kb. 18 millió euró térült meg a 70-ből, és erre mondjuk, hogy van nagyobb bukási esély?
        Melléjük maradt volna 52 millió, amiből 2 értékes játékos kijöhetett volna simán.
        Fabregasnak sem több a fizuja sokkal, mint Özilnek egyébként, tehát 2 középszer játékosból kijönne. És képzeld, a flopp 2 középszert is évekig fizetik, és megtudják engedni. De egy Fabregast már nem tudnának? Egyszerűen értelmetlen hogy jön ez neked ki, de már órák óta ugyanezt mondod. A költségvetésük megenged 7 középszer játékost, akik alig adnak hozzá valamit a csapathoz, de 2 klasszisba ugyanannyiért már belerokkanna a rendszer

        Komolyan kezdem úgy érezni, mint ha nem értelmeznél. Nem értem, mit kell huszadszorra elmondanom azon, hogy megtudnák tenni, hogy igazoljanak sztárt. Nem dőlnének bele, és nem is kéne Bayerni költségvetés. És még a fizetéssel sem lenne semmi gond, mert lófsz nem érezné meg azt ha egy klasszisnak kéne annyit leadni mint két középszernek.
        Szerinted most a 100m-ből azért nem szálltak be egy sztárba se, mert nem tudnák megengedni? Nem, hanem mert az identitásuk másra specializálódik, ez pedig a scoutrendszer, ami nem a scoutcentrikus csapatokra fókuszál, hanem a perifériásabb ligákra.
        Már ezt is vagy ezredszerre írom le. Tucatszor megtehették volna, hogy rászállnak akárcsak egy klasszisra, de egyszer sem tették meg. Pedig 100 milliókért vettek játékosokat, de egyetlen kész játékost sem. És szerinted mindezt azért, mert 5 év alatt a költségvetésük egy ilyet nem engedett volna meg, de Ramos és Immobile megvétele Lukaku árán valahogy befért, és még a 100+k fizetésük is.

      • Posted 2016-07-08 18:10 0Likes
        by gorkaf78

        Az a baj, és emiatt kezdem értelmetlennek érezni ezt a vitát, hogy csúsztatsz a számokkal: Leírtad, hogy 52 milliót vesztett a 70-ből a Dortmund azon a 6 játékoson. Ez egész egyszerűen nem igaz. Itt vannak a számok:
        A négy játékos: Immobile, Kampl, Ramos, Sahin. (Elfogadtam a te érvelésed, hogy Kagawa és Ginter nem flop). Szóval Immobile: jött 18,5 m-ért, távozott 11-ért, de előtte 3-ért kölcsönadták (4,5 veszteség), Kampl: jött 12-ért, távozott 11-ért (1 veszteség), Ramos jött 9,7 m-ért (elfogadom ezt a számot, mint veszteség), ill. Sahin jött 7-ért, (elfogadom ezt a számot).

        Ez összesen: 4,5+1+9,7+7=22,2 millió Euró a te 52 milliód helyett, úgy, hogy Ramos és Sahin vételárát teljes veszteségnek is tartjuk. Játékosonként kb. 4 milliót vesztett a Dortmund, 30 milliót csúsztattál. Ha nem nézel utána a pontos számoknak, akkor minek írod le?
        Minden adat fent van a transfermarkt-on.

        A másik: „Fabregasnak sem több a fizuja sokkal, mint Özilnek egyébként, tehát 2 középszer játékosból kijönne.” Ez hogy jött ki neked? Ha elfogadjuk, hogy Fabregas-nak 200 k a fizuja, akkor szerinted egy dortmundi középszer 100 k-t keres hetente, hogy kettőből kijön? Szerintem a Dortmundnál senki sem keres heti 100 k-t, nemhogy egy középszer.

        Egyébként egy Fabregas szintű igazoláson így veszíthet akár 1 év alatt egy csapat: megveszi mondjuk 35-ért, és kap évi 8 m fizetést. De flop lesz a dolog, így ha sikerül áron alul továbbpasszolni, akkor is -10 m Euró körül engedni kell, plusz az éves fizu, tehát egy év alatt közel 17-18 milliót bukhat a dortmund egy sztárigazoláson, ha nem jön be.

      • Posted 2016-07-08 18:31 0Likes
        by BlueCech01

        Az a gond, hogy te a dolgok háromnegyedét úgy félreértelmezed, hogy már kezd a vitától elmenni a kedvem.

        Ki a franc írta, hogy 52 milliót vesztettek? Annyit írtam, hogy a 70-ből 18 milliónyi játékos nem lett flopp, ami azt jelenti, hogy 52 millió flopp lett. Ezt arra írtam, hogy szerinted egy klasszison sokkal nagyobbat buknának, ami nem igaz, mert a Dortmund java pénze zsákbamacska játékosokra megy el, akikből vagy lesz valami vagy nem.
        Így a te számolásod a továbbadásokkal totál inkoherens, mert semmi köze ahhoz, amiről szó van, tehát hogy hány játékos lesz flopp.
        És a Dortmund tetszik vagy sem, 1 nyár alatt elbaszott 50+ eurót floppokra, ami szerintem semmivel nem jobb, mintha egy klasszis floppjuk lett volna, sőt, nem is rosszabb, csak te projektálod be rosszabbnak, de a kettő teljesen egyenlő.

        Fabregasnak hol 200 a fizuja? 6 oldalon néztem meg, mindenhol 160k körüli összeget írnak.
        És ha úgy számolom a 2015-ös fizetések alapján Sahinnak 90k volt a heti fizuja, Ramosnak meg 45-50 körül, akkor már majdnem kijön egy Fabregasi fizu. Így már neked kijön?
        De vehetjük Özilt, mert ő dettó ennyit keres.
        Ergo a állításod, hogy egy sztárt (vagy kettőt) nem tudna megengedni magának a Dortmund, továbbra is értelmetlen. Nézd meg, hogy a két középszer játékos árából már Costát tudtad volna venni, ha akartak volna.

        De szerinted ugyanezt a bukórátát nem érik el, ha 4 középszert vesznek meg és fizetnek összesítve még drágábban? Hát dehogynem. És vesztenek rajta. És túlélik. És nem mennek tönkre
        Pont ezért tudná megengedni magának a Dortmund a sztárokat. Mert ahogy nem érzik meg 7 flopp hasztalanságát és kifizetését, úgy ha egy klasszis sem tenne be jobban.

      • Posted 2016-07-08 18:58 0Likes
        by gorkaf78

        Ok, zárjuk le a vitát: akkor tehát szerinted a dortmundi vezetők mind pénzeszsákokon ülő vadkapitalisták, akik az üléseken mind azon röhögnek, hogy „nekünk valójában olyan jól megy, hogy simán leigazolhatnánk a Messzit meg a Ronaldót is, de ne már, ne okozzunk itt örömöt a dortmundi szurkolóknak, hogy világhíres játékosokat is simán hozunk, nekünk nem kell a hírverés, a reklám, hogy xy világsztárok nálunk játszanak”. Ez ‘logikus’, nem?

        Dehogy. Van egy költségvetés, amely kb. harmada a Bayern-nak, és pontosan tudják Dortmundban, hogy nem tudnak versenyezni a bajorokkal anyagilag. Nem tudom, már hanyadszor írom le, de mindig figyelmen kívül hagyod, hogy jó 10 éve majdnem csődbe mentek, nem akarnak ismét buktázni. Leírhatod x-edszer is, hogy ‘nekik ez az identitásuk’, hogy nem költenek sztárokra, de ez csak azért van, mert nincs meg hozzá a financiális hátterük. Vagy szerinted ha jönne a Dagobert bácsi, és megtriplázná a bevételeiket, amivel mondjuk beelőznék a Bayern-t, akkor is csak Kampt-t, meg Ramos-t igazolnának?

      • Posted 2016-07-08 19:23 0Likes
        by BlueCech01

        Jézus isten, hát ez nem igaz. Ha te ezt fogtad fel, az borzalmasan sajnálatos, és feleslegessé teszi a vitát.

        Leírom még egyszer, szépen lassan:
        A Dortmund a felemelkedéshez kiépített magának egy olyan scoutrendszert, ami a kevésbé középpontban lévő csapatokat vizsgálja elképesztő mennyiségű statisztikával és felméréssel. Ez tény. Ha olvastál akár egyetlen átfogó cikket is a Dortmund újraszervezéséről, akkor nem vitatod.
        Ezt a módszert használják máig és ezzel választják ki a leigazolni kívánt tehetségeket. Ez a csapat identitása, az alul értékelt játékosok követése és leigazolása. Ezzel tértek vissza az élvonalba, és jelenleg is erre építenek.
        Az már kérdés, hogy ez a módszer, amibe minden szurkoló beleprojektálta 2011-ben, hogy majd nevetség tárgyává teszi a féktelenül költő csapatokat, és majd megmutatja nekik, hogy mennyire ostobák és stb.
        De mint kiderült, ez a módszer hosszú távon semmit nem ér, sőt, ez egyfajta keltetővé tette őket.

        De attól még, hogy ezt a módszert használják és erre építenek, ami továbbra is tény, csak te vitatod mert franc tudja miért, ettől még ők tudnának sztárokat is venni. Egy kérdést tettem fel, hogy szerinted miért nem vettek senkit sem a 100m-ből, sem annó a 80-ból. Hát pont ezért. Válaszold meg nekem, hogy miért mentek volna tönkre, ha a 100m-ből akárcsak egyetlen klasszist is vesznek, mikor azt a 100m-et kézhez kapták? Ki kényszerítette őket arra, hogy csak a módszerükbe illő fiatalokat vegyenek? Senki, csak az identitásuk, ami a módszerükből fakad, erre specializálódott.
        10 éve lehet, hogy csődbe mentek, de ez totál inkoherens, és tudod miért? Mert te meg azt hagyod figyelmen kívül, hogy semmivel nem menne több el egy klasszisra, mint 2-3 középszerre, de ezt nem tudom, hogy 9. alkalomra hogyan nem lehet felfogni. Ugyanazt a pénzt költhetnék egy klasszisra is, anélkül, hogy bedöljenek, mert miért dőlnének be? Mert a kapott 100m-ből nem 1 klasszist meg 3 tehetséget vesznek, hanem kivétel nélkül tehetséget?
        Te komolyan elhiszed, hogy ugyanaz a pénz, ugyanaz a mennyiségű és számú pénz annyira visszaüt, ha nem 3 középszer lesz belőle flopp, hanem egy klasszis? Mert nagyon nem. A kettő teljesen ugyanaz. Ugyanaz az összeg, a fizetés. De te szerinted totál megmagyarázhatatlan módon az egyik ezerszer rosszabb, mint a másik. Válaszold meg, hogy miért nem tehették volna meg, hogy Ramos és Immobile árán elvigyék Costát?
        Nyilván mert ha két játékos helyett 1 sztárba öltek volna pénzt, akkor csődközeli állapotba került a csapat. Így azonban, hogy két flopp vitte a pénzt, nincs gond, sőt virágzik a csapat.
        Nem veszed észre, hogy egy tényt próbálsz meghazudtolni egy teljesen félszeg feltételezéssel?

        „Vagy szerinted ha jönne a Dagobert bácsi, és megtriplázná a bevételeiket, amivel mondjuk beelőznék a Bayern-t, akkor is csak Kampt-t, meg Ramos-t igazolnának?”
        Ameddig ez a vezetőség marad, addig igen. Ha megveszi a csapatot egy kínai és vad költésbe kezd, az már nem a mostani Dortmund lesz a scoutrendszerre való alapozással. Ameddig pedig ebbe a rendszerbe fektetnek, addig igenis ezt fogják követni.

      • Posted 2016-07-08 19:44 0Likes
        by gorkaf78

        „A Dortmund a felemelkedéshez kiépített magának egy olyan scoutrendszert, ami a kevésbé középpontban lévő csapatokat vizsgálja elképesztő mennyiségű statisztikával és felméréssel. Ez tény.”

        Ez tudod, miért volt így? Mert nem volt pénzük. Ki kellett vmit találni. Ilyen egyszerű. Érdekes, előtte a 90-es években költöttek még világsztárokra, akkor más volt az ‘identitás’? Sikeresek voltak, BL-t nyertek, bajnokságot, aztán jött az anyagi bukta. Gondolod, hogy nem adnák fel az ‘identitás-t’ a sikerességért, ha megtehetnék?

        Komolyan, röhögés nélkül le tudtad azt írni, hogy ha Bayern szintű költségvetés lenne, akkor is középszert igazolnának? Na persze, mert ez az ‘identitásuk’…

        „Ha megveszi a csapatot egy kínai”

        Azért annyit igazán tudhatnál a Bundesligáról, hogy a DFL 1999-ben hozott szabályzata szerint a kluboknak mindenképpen meg kell őrizniük a tulajdonjog legalább 51 százalékát. A DFL annak érdekében döntött így, hogy a pénzügyi befektetők ne vehessék át az irányítást, így a német klubok nem kerülhetnek külföldi tulajdonosok kezébe.

      • Posted 2016-07-08 20:05 0Likes
        by BlueCech01

        De ma is ezt a módszer követik a jó istenit már, ezt miért nehéz felfogni. Ma is erre alapoznak, erre építenek. Komolyan lehidalok, hogy ezt úgy kell leírnom nyolcadszorra is, mintha a falnak magyaráznék. Hiába van 100m kéznél és hiába volt anno 80, ezt követték. Szerinted ha most 200m-ük lenne a 100 helyett, akkor talán nem egy sor fiatalt vennének ugyanígy? Ja, mert százból nem lehet 3-4 sztárt venni, de kétszázzal már egyből kurvára más a helyzet, hiszen rongyos százból már nem lehet egy betoncsapatot felépíteni.
        Emiatt van az, hogy ugyanúgy a fiatalokra és az alul értékelt játékosokra mennek rá most is, mint 4-5 éve.

        A kínaiba meg nyugodtan beleképzelhetsz egy Hoeness 2-őt, azt csak példaképp írtam a mai laikus tulajdonosokra.

        ” Viszont annyira nem állnak jól anyagilag, hogy 4-5 sztárt igazoljanak”
        Most kaptak 100m-et kézhez. Ebből ne tudnának venni 4 sztárt? Hát ne már basszus. Ennyit még mi is ritkán költünk el egyben.
        Ehelyett vettek egy sor tehetséget. És vajon miért a tehetségekbe fektetettek még így a pénzzel is? Miért ugyanazt a sémát folytatták még így a pénzzel is, mint amikor sehol nem voltak? Na vajon miért?

      • Posted 2016-07-08 20:13 0Likes
        by gorkaf78

        De én meg azt nem értem, hogy te nem érted meg: hogy azért nem tapsolnak el 100 m-et sztárokra, mert ezzel sem tudnák befogni a Bayern-t, illetve biztosítani a BL-sikert. Ha viszont most én v. te azt mondanánk a dortmundi vezetésnek, hogy látjuk a jövőt, és költsétek el a 100-at sztárokra, ezzel garantáljuk a német bajnokságot és a BL győzelmet, akkor szerintem tuti elköltenék azt a pénzt a nagy nevekre. Mindenki sikeres akar lenni, nem?

        Ha viszont gyakorlatilag korlátlan pénz állna a vezetés részére, miért ne vennék meg Pogbát, Messit, Ronaldót? Ez logikátlan lenne, ha nem tennék meg. Arra akarok csak rávilágítani, hogy az identitás csakis pénz kérdése.

      • Posted 2016-07-08 20:27 0Likes
        by BlueCech01

        „mert ezzel sem tudnák befogni a Bayern-t, illetve biztosítani a BL-sikert”.
        Péket nem, tavaly 10 egység különbség volt a kettő között. Ez nem olyan oltári nagy különbség amit 2-3 klasszis ne tudna ledolgozni. Ehelyett Hummelsék helyére ez a 7-10 fiatal csak visszalépés.
        Az identitás meg nem mindenhol a pénz kérdése. Vannak csapatok, akik nem fogják feladni az identitásukat ezért. Lásd a Bilbaót mondjuk. A közös a Bilbaoban és a Dortmundban, hogy mindkettő sok áldozatot hoz az identitása miatt. Most van 100m-ük. Gondolj bele, hogy a Pool vagy a Tottenham milyen bevásárlásba kezdett az akkori celebnevekkel, mint Loldado, Eriksen vagy Balotelli. Az más kérdés, hogy hány lett belőle flopp, de ezzel csak azt akarom felidézni, hogy 100m-ből bizony egy sor celebet lehet hozatni, ha az identitásod nem akadály. Ha viszont ahhoz ragaszkodszn, akkor nem fogsz ész nélkül költeni sztárokra. És ha a Dortmundnak 200 milliója lenne, akkor sem Pogbába ölnék, ahogy most sem Lukakut, Kantét vagy Griezmannt célozzák azzal a vagyonnal, amit kaptak.

      • Posted 2016-07-08 20:51 0Likes
        by gorkaf78

        Na jó egyezzünk ki, te nyertél! De csak azért mert összességében többet gépeltél, mint én! 😀

      • Posted 2016-07-08 20:54 0Likes
        by BlueCech01

        Egyszer lesz időm rá, összeszedem az itteni rekordvitákat és kiadom ismeretterjesztő könyvként.

      • Posted 2016-07-08 20:56 0Likes
        by gorkaf78

        Azért az látszik hogy te olvasottabb vagy nálam focis témákban. Zenzo-val is sokszor jól elvitázol, azokat mindig szívesen olvasom.

      • Posted 2016-07-08 21:01 0Likes
        by BlueCech01

        Igen, itt mindig jó mindenkivel vitázni, mert sosem sül el rosszul a dolog, legfeljebb maratoni írások lesznek belőle, amik csak dobnak az oldal színvonalán 🙂 Kevés ilyen blog van.

      • Posted 2016-07-08 19:50 0Likes
        by gorkaf78

        „Nyilván mert ha két játékos helyett 1 sztárba öltek volna pénzt, akkor csődközeli állapotba került a csapat.” Ezt hol írtam, hogy azzal csődközelbe lett volna a Dortmund? De egy sztárral mit érnek? Megelőzik a bajnokságban a Bayern-t? Megnyerik a BL-t? Dehogy. Viszont annyira nem állnak jól anyagilag, hogy 4-5 sztárt igazoljanak, hogy valós esélyük legyen otthon v. Európában. Ezt a vezetők már rég belátták, és ezért nem próbálkoznak, nagy kockázatot jelentő átigazolásokkal.

      • Posted 2016-07-07 09:21 0Likes
        by Zenzo

        és spec itt arra céloztam, hogy Hummels már májusban aláírt a Bayernhez, viszont ha a döntésében szerepet játszott a többiek távozása, akkor már a szezon vége előtt megbeszélték, hogy bármi is lesz, lelépnek… számomra ez fura. Más, ha bejelentkezik érted „álmaid klubja”, még akkor is, ha csak egy hete az, és megegyeztek, hogy neked ők az álmod, ők meg vinnének téged, akkor jól van, business done, bótolják le a klubok közt. De az, hogy szezon közben arról beszélgettek az öltözőben, meg este sörözés közben, hogy bármi is lesz, innen le kell lépni, az elég meredek hozzáállás.

      • Posted 2016-07-07 15:54 0Likes
        by BlueCech01

        Egyről beszélünk, pont amit lejjebb említettem.

      • Posted 2016-07-07 13:06 0Likes
        by DannyfromtheShed

        A Dortmund azt a politikat folytatja, amit a Benfica is pl. Oket nem annyira a cimek erdeklit, naluk a profit a prioritas. Minden evben/2 évben eladjak legjobbjaikat. A jo szereples persze kell ahhoz, h ezt fenn tudjak tartani.

      • Posted 2016-07-07 15:53 0Likes
        by BlueCech01

        Nem igaz, hogy őket a címek nem érdeklik, sőt. Nézd meg, hogy nem is olyan rég például kis híján 80 milliót költöttek erősítésekre (talán 2 éve), de előtte sem plusszal zártak. Idén is elköltötték már a befolyó összegek több, mint felét.

  • Posted 2016-07-07 00:01 0Likes
    by Zenzo

    JT már edz. A klub annyira nem akarja most már elengedni, hogy pórázra is kötötte :DDD

    https://www.instagram.com/p/BHfnsaTjqV-/?taken-by=johnterry.26&hl=en

  • Posted 2016-07-07 08:38 0Likes
    by Zenzo

    Ez volt az első, amit reggel megláttam:
    (SUN)
    Chelsea reportedly looking to sign Lionel Messi
    It is also reported that Chelsea are willing to offer a £110m transfer fee and would pay the forward £800,000-a-week

    Jó kis nap lesz a mai :/ mégha csak a Sun, de akkor is, könyörgöm…

    • Posted 2016-07-07 08:39 0Likes
      by adam10

      pont most akartam én is beírni 🙂 szerintem csak azért fog ez megakadni, mert Hazard nem adja át a 10-es mezszámot…

    • Posted 2016-07-07 08:45 0Likes
      by Rammschein

      :”””D Csak a törpét ne…

    • Posted 2016-07-07 09:57 0Likes
      by kasata91

      Ez a 800k adózás előtt vagy után?
      JA tökmindegy… 😀

    • Posted 2016-07-07 10:01 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Sőt, állítólag maga Abramovic találkozott Messi édesapjával a jachtján, hogy az igazolásról beszéljenek.

      • Posted 2016-07-07 10:02 0Likes
        by kasata91

        Vagy csak felvenné könyvelőnek a Gazpromhoz 😀

      • Posted 2016-07-07 10:16 0Likes
        by Zenzo

        igen, erre hivatkoznak, bár ez elég fura, hiszen Messipapának a kicsi fiával kellett a bíróságon ülnie éppen… nem hiszem, hogy közben átruccantak Abrához a yachtra, az nagyon fura lenne… (hacsak nem eleve Abra intézte el, hogy a kiszabott bünti ne legyen több 24 hónapnál 😀 )

    • Posted 2016-07-07 13:25 0Likes
      by Endy919

      Minden nyáron megvesszük , úgy mint Witselt.

    • Posted 2016-07-07 18:54 0Likes
      by Rammschein

      Közben olvastam azt is, hogy Messi azért akarna jönni a Barcától, mert nem elégedett ott…

      😀 Jót nevettem ezen, mert szerintem még a segge is ki van nyalva ott… nem kicsit. 🙂

      Ha ne adj isten még is valamilyen csoda folytán megvennénk a törpét, én krva mérges lennék, jobban, mint mikor elküldtük Mou-t. 😀

      • Posted 2016-07-07 19:36 0Likes
        by Endy919

        Mééééér ? Szerinted a sok kupa boldogít ? Messi is ember , ő is vágyik a 10 helyre és a kilátástalan focira.

      • Posted 2016-07-07 19:40 0Likes
        by Rammschein

        😀 Hát Messit a pénz sem boldogítja, különben nem csalna adót… szóval… franc se tudja a törpe mire élvez, még több pénzre?. :”D (egyébként is megnyert már mindent szerintem, ami létezik)…

        …csak én mindent el tudok már képzelni, még ezt is, de rohadtul nem akarom, szóval remélem jó nagy kamu, különben mérges leszek. 😀

  • Posted 2016-07-07 10:30 0Likes
    by Blue One

    Kijöttek az első pár forduló pontos időpontja. Kicsit új, hogy lesznek pénteki meccsek is… A második pénteki meccs a mienk. A poolt fogadjuk szeptember 16.-án este.

  • Posted 2016-07-07 12:19 0Likes
    by Rammschein

    Épp most nézek egy filmet Lance Armstrongról, hogy hogy bukott le a doppinggal… nem is ez az érdekes és ide kapcsolódó, hanem, hogy az újságíró, aki miatt ez leginkább történt, a Sunday Times-nál dolgozott… na most ezek után furcsa azt látni itt, hogy itt meg kb. kinevetjük, hogy miket írnak le pletyka szinten ennél a lapnál… 🙂

    • Posted 2016-07-07 12:39 0Likes
      by Zenzo

      a Times-t riktán nevetjük ki, az komoly lap, nem úgy, mint a Sun, Daily Mail, Express, stb társai. A Times, a Guardian vagy a BBC azért nem megy bele minden „szarba”, csak, hogy legyen példányszám, míg a Sun mondjuk, ami hazai viszonylatban kb a blikk-bors színvonal, meg igen.

      • Posted 2016-07-07 12:42 0Likes
        by Rammschein

        Jaj, lehet összekevertem a The Sun-t… a Sunday Times-zal. 😀 Sry, nem emlékeztem pontosan, melyiket írtatok, meg névileg hasonló isa kettő. Mindenesetre akkor is érdekes volt megnézni, hogy működik a sportújságírás nagyjából… na meg, hogy hogyan bukott el egy olyan ember, akit egykor én is kedveltem…

      • Posted 2016-07-07 13:02 0Likes
        by DannyfromtheShed

        sunday times a the times szennylapja.

      • Posted 2016-07-07 13:05 0Likes
        by Rammschein

        Na várj, kezdtek kicsit megkavarni. 😀 Zenzo másképp írta, jól értem? 🙂 vagy most Zenzo azt a The Times-t írta (mert az tényleg nem egy kaliber ezekkel), és azt nem volt is szándékom idekeverni (szerintem ő is a Sunday Timesra gondolt, de szerinte az nem szenny, ha jól értem…)

      • Posted 2016-07-07 13:07 0Likes
        by DannyfromtheShed

        The Times a hires nagy multu, komoly lap. Sunday Times is az ovek, de oda nem azok irnak, akik a nagy lapba. Az egy fos.

      • Posted 2016-07-07 13:08 0Likes
        by Rammschein

        Á, így már értem… a the Sun az meg kb megint az még alja kategória… 😀

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com