Bajnokavatás küszöbén

Mekkorát fordult a világ egy év alatt… Tavaly ilyenkor a tabella közepébe ágyazódva egyedül az törte meg a szürke egyhangúságot és kilátástalanságot, hogy elvehettük a Tottenham maradék kis reményét a bajnoki címre. Ehhez képest idén káprázatos dolgokat művelt a csapat, s az utolsó fordulók tétnélküliségét ezúttal avatott bajnokként élhetjük már meg. Ehhez nincs más dolgunk, mint legyőzni a WBA-t. Erre hangolódunk alább.

Felmerült, hogy vajon tényleg akar-e majd győzni Conte idegenben, ahelyett, hogy otthon, a Stamford Bridge-en válna matematikailag biztossá a bajnoki címünk. Nos, a dolog számomra egyértelmű: már hogy ne akarna?! Egyrészt csak rá kell nézni, miközben vicsorog vagy ünnepel: árad belőle az elszántság, a maximalizmus. Ez az ember addig nem lesz nyugodt, míg pont nem kerül az ügy végére. Másrészt megvan az esélye annak, hogy játék nélkül leszünk bajnokok, ha a spúrok újabb pontokat buknak. Márpedig ha választani kell, akkor inkább idegenben tegyük biztossá a dolgot, mint a fotelből szurkolva. Azt meg már csak én teszem hozzá, hogy a túrákra azok az elszánt, keményvonalas drukkerek járnak, akik talán be sem férnek a hazai meccsekre a jegyárak vagy a rengeteg turista miatt – ők meg legalább annyira megérdemlik az első kézből ünneplést, mint a negyvenezres tömeg a Bridge-en.

Amúgy is egy mostoha helyszín ez a The Hawthorns. Villas-Boast és Di Matteot is egy itt elszenvedett vereség után tették lapátra, a legutóbbi bajnoki címünk bebiztosítása után pedig 3:0-ra kaptunk ki Puliséktól (ami még így is csak a harmadik vereségünk volt a szezonban). Nem állítom, hogy ezek a dolgok mázsás súlyként nyomják a srácok vállát, ettől függetlenül tény, hogy kevés stadionban néztünk bele annyi kellemetlen pofonba, mint ott.

Szerencsére ezen már csak röhögtünk két éve

Ki ne emlékezne a WBA elleni odavágóra, ami nem volt sétagalopp. Persze aki nem látta a meccset, annak elég annyi, hogy 85 percig semmit nem tudtunk kezdeni a szívós védekezésükkel, ami egyenlő azzal, hogy tulajdonképpen teljes eseménytelenség jellemezte a találkozót. A véghajrában aztán Diego Costa kihasznált egy ritka és meglepő hibát, amiből lőtt egy bődületesen nagy gólt. De ennyi. Persze akkor ez rengetegnek tűnt, hiszen az volt a kilencedik győzelmünk a nagy menetelés során.

Azóta változott egy s más. A szériánk véget ért, az addig húzóember Diego Costa csak elvétve volt képes meccset pozitívan befolyásoló tényező lenni, a West Brom pedig a liga (egyik) leggyengébb formában lévő csapata jelenleg. Az Arsenal legyőzése óta Pulisék kikaptak otthon a Bournemouthtól, a Liverpooltól és a Leicestertől is, utolsó öt bajnokijukon pedig mindössze egy pont került a zsákba. Arrafelé jól láthatóan 40 pont fölött már minden jutalomjáték… Ettől függetlenül a nyolcadik helyüket tartják, de ha folytatják a könnyelmű tékozlást, akkor tízen kívül lesznek év végére. Persze mi vinnénk a magunk három pontját, meg a West Brom amúgy sem az a csapat, amelyik a semlegesek szimpátiáját élvezi. Egyébként is beletörődött mindenki a bajnoki címünkbe.

Az odavágó győztes gólja

10 pont előnyünk volt, ez ment le négyre, majd kúszott vissza hétre. A csapat adott egy kis izgulni valót, miközben nem mondtunk le arról a privilégiumról, hogy ez a bajnokság már egy jó ideje (egyértelműen) nekünk áll. Mondanám, hogy magunknak tettük nehézzé, de egyrészt nem lett ez végül annyira kicentizve, no meg azért azt is túlzás lenne állítani, hogy két marékkal szórtuk volna a könnyelmű pontokat. A Palace elleni bukta sokkoló volt, de ott legalább mindent megtettünk. Az Old Traffordon elszenvedett sima 0:2 már más tészta, tulajdonképpen ez volt a riasztó meccs, amikor egy kicsit beremegtünk, hisz a Tottenham csak úgy dübörgött ez idő tájt. A vízválasztó az FA kupa elődöntője volt, ahol pozitív csalódást keltve múltuk felül a spúrokat. Onnan meg már a bajnokságban is átszakadt a gát, jöttek a gólok, s ezzel párhuzamosan az önbizalmunk is visszatért. Az utolsó négy meccsen 14 alkalommal találtunk be, ami igen erős, 3,5-ös átlag.

Egy győzelemmel tétnélkülivé válhatna az utolsó két meccsünk, miközben tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű. Ne feledjük, vár még ránk egy FA kupa döntő is, ahol muszáj lesz a legjobbunkat nyújtani. És nem feltétlen azért, mert annyira tartunk az Arsenaltól, hanem azért, mert megalázó és fájdalmas lenne ellenük bukni. Szóval akár nyerünk ma, akár nem, lesz még mire fókuszálni. Ennek nyilván van egy mentális vonatkozása is, miszerint nem tehetjük meg, hogy kiengedünk, meg van egy taktikai olvasat is, miszerint úgy kell majd keverni a kártyákat, hogy a Wembley-re jusson a legjobb leosztás. Úgy kell tehát pihentetni és terhelni a delikvenseket, hogy kellő élességgel és megfelelő kondícióban zárhassuk le ezt a szezont.

Angol bajnok lehet

A péntek esti csapatösszeállítástól még talán nem várható sok újdonság, Conte vélhetően nem pihentet alapembereket, kivéve, ha muszáj neki. Ne feledjük, a gálakezdőben vannak olyanok is, akik még nem lettek (angol) bajnokok, gondolok itt David Luizra, Marcos Alonsora, Mosesre és Pedrora. Nekik nyilván hatalmas élmény lesz ez a meccs, hiszen valami új jön el számukra. A másik véglet az a Terry, aki ötödször nyerheti meg a PL-t, ami még úgy is nagy szó, hogy az ideiből vajmi keveset vállalt csak.

Jó okunk van tehát megnyerni a szezon utolsó idegenbeli meccsét… Továbbra is Blue Is The Colour!

2531 Comments

  • Posted 2017-05-17 21:44 0Likes
    by Zenzo

    Azért van ám ott tüdő a Watfordnál is: Mazzarri távozik.
    Nem azért, nem egy álom a Watford szezonja, de egy ilyen kerettel mit vár a vezetőség?

    • Posted 2017-05-17 22:06 0Likes
      by BlueCech01

      Ez edzőtől független. A Pozzók a technical directorban hisznek, kvázi köré építik a csapatot. Az edző nem igazán kap menedzseri pozíciót, a director intézi az igazolásokat, ő forgatja a stábot és stb.
      Én biztosra vettem Mazzarri távozását Flores tavalyi lelépése után. Most majd hozatnak valami rutinos edzőt (Mancini, Blanc ), lenyomnak vele egy évet és békésen elválnak.

      • Posted 2017-05-17 22:59 0Likes
        by Lajos Berta

        De ha mi látjuk ezt, akkor gondolod Mancini, Blanc, vagy bármely „neves” edző elhiszi majd a tárgyalások során, hogy „újcsapatépítéseidentitáskialakításahosszútávratervezünk” bullshit-et?
        (Válaszolok is magamnak: El fogják hinni!:)
        De olyan biztosan lesz akinek az egy éves díjja megéri, hogy úgy tegyen, mint aki elhiszi…:D)

      • Posted 2017-05-17 23:01 0Likes
        by Lajos Berta

        + Ha Zola nem bukott volna ismét, szerintem felmerülne a neve.

      • Posted 2017-05-18 09:26 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem nem. Zola viszonylag kezdő menedzser viszonylag kevés topligás rutinnal, ráadásul csekély eredményekkel. Flores és Mazzari azért már letették a nevüket a világfutballban.
        Ha mégis valami fiatal csávóra esne a választásuk, akkor az Silva lenne szerintem.

      • Posted 2017-05-18 09:21 0Likes
        by BlueCech01

        Nyilván tisztában vannak vele, hogy nem hosszú távra jönnek, hanem nagyon max 2 évre, és ezt sejthetik abból is, hogy a technical körül forog minden.
        Az Udinesében pl. volt 3 edző az elmúlt 15 évben, akik 1 évnél tovább húzták, Guidolin a maga 4 évével már dinasztiaalapítónak számít.
        A Mancini-féle, zömében munkanélküli edzőknek meg megéri 1 év egy masszív PL-csapatnál. Jobb esetben bekapcsolódhatnak a liga edzői áramlatába.

      • Posted 2017-05-18 13:31 0Likes
        by DannyfromtheShed

        magyarul olasz meló

  • Posted 2017-05-17 23:43 0Likes
    by Endy919

    A Stretfordon elég nagy Jocó rajongói klub alakult ki 😀

    • Posted 2017-05-18 06:23 0Likes
      by Rammschein

      …pedig nincs is mire kvázi… 😀 remélem a döntőt is bukják majd. 😀

    • Posted 2017-05-18 12:06 0Likes
      by gorkaf78

      Szerintem virtuálisan kivégzik majd a portugált, ha esetleg nem nyernék meg az EL-döntőt. 😀

      • Posted 2017-05-18 12:11 0Likes
        by Endy919

        Én ott fogok tapsikolni 😀

      • Posted 2017-05-18 12:13 0Likes
        by gorkaf78

        Na de Endy… Lássa ezt csak meg a Mester, aztán repül a banhammer…:D

      • Posted 2017-05-18 12:24 0Likes
        by Endy919

        Nem félek ! 😀

      • Posted 2017-05-18 16:24 0Likes
        by Zenzo
      • Posted 2017-05-18 16:59 0Likes
        by DannyfromtheShed

        vagy, mint kethetes kutyaszar a ligetben

      • Posted 2017-05-18 15:20 0Likes
        by Zenzo

        hogy mit művel a stretfordon emberünk, hidegen hagy, legfeljebb ott fogják bannolni 😉 már azon is felülemelkedtem, amit itt csinál. Én ugyan ebben nem leszek partner, de ez egy szabad világ, mindenki úgy érez, ahogy akar, ezzel meg egyedül aligha lesz, a bolondok mindig találnak pártfogót 🙂

      • Posted 2017-05-18 17:09 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Azert egy kicsit neked is jo latni szenvedni a MU-val, csak nem vallod be magadnak 🙂 Ez egy belso kuzdelem es ugyis a gonosz nyer, haha 😛

      • Posted 2017-05-18 19:10 0Likes
        by Zenzo

        Nem feltétlen látom így. Kettős érzés valóban, a MU-t sosem fogom megunni szenvedni látni, de minden jó csapatnak és bajnoknak kell egy jó rivális, és én nem bántam volna José miatt, ha az José Unitedje lesz. Ugyan Spurst verni is jó dolog mindig, de az egy másik dolog. José a Chelsea történetének tevékeny része, és ezért mindig hálás leszek neki érte, az meg, amit sokan éreznek jelenleg iránta, vagy legalábbis úgy tesznek, szerintem kicsinyes, önző, alantas és buta viselkedés. Node, nem vagyunk egyformák, szerintetek én vagyok a hülye, ezt a kört futjuk már jó ideje 😛 🙂

      • Posted 2017-05-18 19:33 0Likes
        by Zoleee

        Nekem is fura ez a Mourinho utálat. Elfogadom hogy van akinek ez a véleménye de klub jelen korszaka összefort a nevével és csak hálásak lehetünk neki ahogy Costa – val is hasonló a helyzet.
        Persze a hibákat én is láttam /látom de ettől még tisztelem őket.
        A United-nél pedig ebből a keretből nehéz lenne többet kihozni. persze lehetett volna jobban igazolni de jelenleg azért nem tudnak bárkit megvenni, hiába a pénz.

      • Posted 2017-05-19 09:50 0Likes
        by DannyfromtheShed

        „José a Chelsea történetének tevékeny része, és ezért mindig hálás leszek neki érte”

        Ezzel en is igy vagyok es sztem minden normalis szurkolo. Csak szerintem ennek ellenere is lehet kritikusan allni ahhoz, amit vegul itt tett, nem teszi szentte elotte akarmit is tett le az asztalra.

        Most ezzel a „szenvedni latni”-val nyilvan csak huztalak, nem vagyok szadista, h ezen oromkodjek, de igy az elso szezonban, azutan, amit nalunk csinalt ennyi kis szenvedest megerdemelt, foleg amiutan lattuk, hogy bant Conteval az elso osszecsapason. Antonio most a mi kutyank kolyke, ergo mellette allok nyilvan ilyen esetben es nagyon nem tetszett Jose akkori huzasa.

      • Posted 2017-05-18 22:37 0Likes
        by Endy919

        Bannolni sehol sem fognak , mert ha szökőévente odaírok , akkor ezt normális hangnemben teszem és senkit sem provokálok.

        Másik dolog , nem is kértem , hogy vitapartnerem légy ebben a témában és nem is neked céloztam . Csupán leírtam a véleményem és az észrevételeimet , amit gondolom szabad.

        Harmadik dolog , a hülyézéssel/bolondozással imést csak te rukkoltál elő , én eddig ezt nem tettem és nem készülök tenni 🙂

        További szép estét 🙂

      • Posted 2017-05-18 13:30 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ha megnyerjuk az FA cupot es kiop a MU a dontoben, akkor treble-t unnepelnek a double helyett iden 😀

      • Posted 2017-05-18 14:03 0Likes
        by Diego Costa

        :DDDDD

      • Posted 2017-05-18 14:03 0Likes
        by Diego Costa

        De örülnék neki, ha nem nyernének.

      • Posted 2017-05-18 19:45 0Likes
        by gorkaf78

        Nem vagyok benne biztos, hogy mi jól járnánk, ha nem nyernének. Gondolj csak bele, esélyes hogy kivágják Josét, ha nem jön össze a BL (pár MU-szurkert kérdeztem erről a britannián, és szerintük repül Mou, ha nincs BL, Moyes és Lui szerződésében is benne volt a ‘kötelező’ BL, és őket is repítették, miután nem hozták össze) akkor még odavisznek egy komoly edzőt (mondjuk egy Allegrit), és újra reális ellenfelek lehetnek a jövőben. Hadd bohóckodjanak még el Joséval pár évet a langyos középszerben, ahogy idén is…

      • Posted 2017-05-18 19:49 0Likes
        by kormolar

        azért ebben a nagy bohóckodásba egy sima vereség ellenük előfordult….azért Jm-et nem írnám le annyira…ha nyáron is kiadnak 100milliókat játékosokra, akkor már igen komolyan kell venni őket… most sem gyenge a keretük…

      • Posted 2017-05-18 20:01 0Likes
        by gorkaf78

        „most sem gyenge a keretük…” írod. Hát ez az. Ez a keret Angliában simán a legjobb, de az biztos, hogy benne van a Top 3-ban. És José ezzel a kerettel összehozott egy 6. helyet, jelenleg 24 (!) pont a hátránya a United-nek a Chelsea-hez képest. Szerintem ezt az eredményt egy Redknapp v. Allardyce is összehozta volna ezzel a kerettel.

      • Posted 2017-05-18 20:07 0Likes
        by kormolar

        de azért ez nem biztos h állandó lesz…(nem védem JM-et mert sokat tett h ne kedveljem…nekem egyáltalán nem jön be a stílusa…össze sem lehet Conte-vel hasonlítani )de nem hiszem h egy ilyen kerettel főleg ha nyáron erősíti jövőre ne lenne komoly bajnok aspiráns

      • Posted 2017-05-18 20:19 0Likes
        by gorkaf78

        Nézd, én abból a helyzetből indulok ki, hogy az emberek – főleg ahogy öregszenek – egyre nehezebben tudnak változtatni a dolgaikon. Szerintem José, ahogy visszatekint majd erre a félresikerült szezonjára, mindent és mindenkit hibáztatni fog majd érte: a játékosokat, az orvosi stábját, az FA-t, a bírókat, a sok utazást, az időjárást, a gyepszőnyeget, stb., stb., csak egyvalakit nem: saját magát. Elefánt méretű egója megakadályozza majd azt, hogy belássa, változtatni kellene az egész elavult hozzáállásán a focihoz, hogy újra sikeres legyen. Emiatt merem azt írni, hogy hiába költenek el a MU-nál újabb százmilliókat, ha José nem képes a saját hibáit kijavítani, akkor újra sikertelenek lesznek.

      • Posted 2017-05-18 21:48 0Likes
        by Sandic

        Én meg azt mondom, hogy a top 3-ba nem férnek be, a City, a Spurs és a mi keretünk jobb az övéknél. Az Arsenalt verik, a Poollal kb. egyenrangúak. Kb. a 4-5. hely a reális nekik.

      • Posted 2017-05-18 23:05 0Likes
        by gorkaf78

        Bocs, nem akarok vitatkozni, de nehogy már a Pool keretével egyenrangú legyen a United kerete. Utánanéztem és a Liverpool összértéke 372 m Euró, a United értéke 469 m Euró. Majdnem 100 millió a különbség…
        Forrás: transfermarkt.de

      • Posted 2017-05-19 17:05 0Likes
        by Sandic

        Az érték csak egy dolog. Attól, hogy Pogbát 80 milláért árazták be, még nem jelenti azt, hogy nyújtott is olyan teljesítményt a szezonban, amivel kiérdemelte. Konkrétan ezt a szintet a 15 millióra taksált Emre Can is lehozta… És ha már beírtad a listát, nézd meg az Arsenalt…

      • Posted 2017-05-18 22:48 0Likes
        by Diego Costa

        Nem fogják elküldeni 1 év után, ez szerintem teljességgel kizárt. A megoldás az lesz, hogy adnak neki még pár száz milliót… Egyébként annak én is örülnék ha sokáig maradna. A BL nélküli év viszont 2 okból kifolyólag lenne fantasztikus. Egyrészről óriási pofára esés lenne, hogy a PL-t már feladták, csak így jutnának be oda és mégsem. Másrészről jó lenne látni, ahogy JM BL nélküli évben sem tudna felmutatni semmit. Nagy pofára esés lenne ez azok után, hogy arra neheztelt, hogy nekünk csak 1 fronton kell helytállni és ezért vagyunk ilyen jók…

    • Posted 2017-05-18 13:36 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Semmit nem fejlodott tavalyhoz kepest a MU, ugyh hoztak egy Ibra, Pogbat, Mikit azert ez elegge kemeny.
      A kov szezon a vizvalaszto, ha Jose jovore sem villant, neki villantanak.
      Es akkor nem tudom mi lesz vele, mert innen mar csak haknizni mehet, elfogyott a levego korulotte.

      • Posted 2017-05-18 13:48 0Likes
        by Endy919

        Ezt csak saját magának köszönheti. Megváltozott a foci , ő nem hajlandó alkalmazkodni és csak a kifogásokat keresi. Nagyon max még a PSG adni neki egy esélyt , ott nyerhet még 1-2 címet. Aztán irány a válogatott bohóckodás és később Kína.

      • Posted 2017-05-18 14:02 0Likes
        by Diego Costa

        Tavaly ötödikek lett. Megvették Zlatant, a világ legdrágább játékosát és a német bajnokság „Év játékosát”. Így lettek hatodikak…

      • Posted 2017-05-18 15:19 0Likes
        by DannyfromtheShed

        meg a vilag legdragabbjat 🙂

      • Posted 2017-05-18 16:34 0Likes
        by Diego Costa

        Azt is írtam. 🙂

      • Posted 2017-05-18 14:39 0Likes
        by balazsh

        Azt rebesgetik, hogy nyaron James megy 80m-ert es Griezmann szinte biztos 100m-ert. Nem erzem ugy, hogy ok hianyoznanak a csapatbol.

      • Posted 2017-05-18 15:18 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Griezmann mondjuk barmelyik csapatot csak erositene, de igazad van, h nem a goalscorer hianyzik, mert az van eleg jol is termelt. James meg annyira latinos stilusu, nem latom, h a PL ben meg tudna vetni a labat. Falcao effect.

      • Posted 2017-05-18 15:56 0Likes
        by balazsh

        Di Maria effectre jobban passzol szerintem, de egyetértek 🙂

      • Posted 2017-05-18 16:58 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Sztem Di Maria kurvajo, csak LvG vezette ubergyengefos unitedben nem tudott mit csinalni nagyon. De ettol fuggetlenul latszott, h zseni es nalunk vagy Cityben iszonyu nagyot menne. Falcaot azert mondom, mert o is zseni, de latszik, h nagyon nem illik a PL fele csapatokba, annyira latinos focit jatszik.

      • Posted 2017-05-18 18:01 0Likes
        by balazsh

        Ezen nem erdemes vitatkozni, nekem mindegy 😀 en tovabbra is PL-inkompatibilisnek tartom

      • Posted 2017-05-18 18:17 0Likes
        by Diego Costa

        Pedig klassz L(W)B válhatna belőle a mu-ban.

      • Posted 2017-05-19 10:01 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Hamesz vagy Griz? 😀

      • Posted 2017-05-18 15:46 0Likes
        by myheartisblue

        MU az uj Real? Felelmetes h mi penzek ezek es miert pont oda mennek ezek a sztarok, de ez fog tortennie. Viszont Mourinho is valtoztathatna a taktikajan, mert a kemenyfejusege es ragaszkodasa csak maradi es sikertelen kepben tunteti Ot fel.

      • Posted 2017-05-18 15:54 0Likes
        by balazsh

        Nem értem mi folyik ott, de sorra csak leépítődnek a játékosok, egyedül Herrera és De Gea vált be hosszú távon. Nem tudom mi lesz a 2 jómadár sorsa.

      • Posted 2017-05-18 16:56 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Gondolom, mert meg mindig nagy ereje van a Man Utd nevnek, es biznak abban, h majd most beindul a szeker.
        Na meg persze a csillagaszati fizuk is nyilvan szamitanak pl egy Ibranak, aki mar a fingjat is lassan aruba bocsatja.
        Ez megvan? 😀
        https://www.youtube.com/watch?v=b3Y-oa2um6E

      • Posted 2017-05-18 15:44 0Likes
        by Zenzo

        „Semmit nem fejlodott tavalyhoz kepest a MU, ugyh hoztak egy Ibra, Pogbat, Mikit azert ez elegge kemeny.”
        Már ez a tény is önmagában, bár talán igazán az a meglepő, hogy a United még most egy halvány szikrájában sem tűnik úgy, hogy kiheverte az öreg rednose távozását. Persze erről mi is tudnánk mesélni, hiszen SpecialOne és HappyOne közti időszakban a Chelsea is magán viselte José keze nyomát, pedig JM 1.0 sokkal kisebb hatást gyakorolt magára a klubra, mint SAF ezeréves uralkodása a MU fölött. De akkor azt a Chelseat José abszolút a saját képére építette fel, és amelyik edző ettől gyökeresen el akart térni, az belebukott. Most, 2016 végén – 2017 elején a 3-4-3-mal lett a Chelsea igazán „José-mentes”, ami egyrészt a taktikai váltással is jött, de másrészt igazán azzal, hogy JT kiválásával végleg leáldozott az aranygenerációnak, DD, Lampard, Cech után.

        A United pedig továbbra is keresi önmagát, és fura, vagy kemény, nevezzük bárhogyan, hogy mindenki azt mondta, Mojzi túl könnyű volt a székbe (ami persze igaz is), de aztán két nehézlovas, előbb van Gaal, majd José is képtelen volt kirángatni a ManU-t ebből az állapotból, az ördögösök pedig tovább tengődnek az újkori identitáskeresés szürke ködében. Pedig minden edző kapott maga alá nem akármilyen játékosokat sokmillióért, de pont a beépítésük képtelensége is jele annak, mennyire rugalmatlan maga a United még mindig.

        SAF távozása óta elvertek nagyjából 450M fontot, amiből igazán alig-alig tudtak komoly összegért érkező játékost beépíteni, de akit még csak-csak, azt sem igazán, és még csak véletlenül sem teljesen. Hiszen míg Mata, Herrera vagy Fella azért mondhatjuk, hogy relatív állandóvá vált, de azt viszont nem mondhatjuk, hogy a United ászai lennének és a hátukon cipelnék a csapatot, míg az igazán nagy durrantások, mint mondjuk a trilliós Pogba nagyon soványak, Shaw fasorban sincs, Schneiderlin, Depay már a klubnál sem, csakúgy, mint DiMa, és salgótarján is egyelőre a kezdőbe próbálja beverekedni magát, Martial dettó. S bár egyre kevesebb szerep jut a régieknek, de még mindig olyan játékosok kapnak ilyen-olyan okból legalább szezonfélnyi szerepet, mint Valencia, Carrick, Jones vagy Rooney, akiknek már nem igazán kellene ebben a Unitedben helyüknek lennie – ehhez képest meg a 35 éves Carrick még majdhogynem megmentőnek számít.

        „A kov szezon a vizvalaszto, ha Jose jovore sem villant, neki villantanak.”
        Szerintem lehet, h már ennyi sincs hátra. Ha a szezon első fele nem sikerül kiemelkedőre, akkor nem vagyok benne biztos, hogy megkapja-e a teljes szezont.

      • Posted 2017-05-18 16:51 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Nalunk valamilyen okbol kifolyolag egy-ket (ballepesen kivul Scolari stb. AVB) mindig megmaradt az a fajta identitas, ami kb. Gullit, Vialli ideje ota meg van a mai napig. Nem tudom jol megfogalmazni (talan te inkabb), de cimszavakban: Magabiztossag, celtudatossag, sallangmentesseg.

        SAFfal a MU-fele mojo eltunt teljesen, naluk o hordozta, nem tudom nalunk mi tartja ennyire erosen itt, de nagyon adom 🙂

      • Posted 2017-05-18 19:06 0Likes
        by Zenzo

        Nem tudom, számomra ez teljesen két külön világ, mármint a Gullit-Vialli pre-Abra és a poszt-Abra korszak. A ’90-es évek főként vége felé pont a magabiztosság nem volt jellemző a csapatra, mert az a Chelsea, amibe én beleszerettem, simán képes volt 3-0-ra legyakni a MU-t vagy az Arsenalt, és az idei Pool módjára kiszopni egy hétre rá a Hulltól otthon egy négyessel 🙂 Viszont egy Wiseynak hála megvolt a csapatban a csibészség, egy Zolának hála a látvány, egy Ferrernek hála a hajtás, hatékonyság, stb. Ezzel szemben José 1.0-nál a kontroll, a totális hatékonyság, a védekezés, a minden meccset elég 1-0-ra megnyerni, és ennek mindent alárendelés majdhogynem szöges ellentétben állt a korábbi szokásainkkal.

        SAF az én szememben más volt, az ő mojoja, ahogy írtam fentebb is, inkább az volt, hogy kiszúrt/kinevelt/megvett 1-2 kib@szott ágyút, köréjük pedig képes volt melós egyszerű parasztgyerekekből jó csapatot építeni, és ezekből az egybites játékosokból időnként a korszakos zsenit kihajtani. Egy MU-snak ilyet persze nem mernék mondani, mert a fejemen verne szét egy söröskorsót, de attól még igaz, és ebbe a sorba szépen beillik a Neville-nővérektől Scholeson át Rooney is, mert a köpcös traktorosból sem lett volna ekkora ász, ha nem a skót kezelgeti, amit jól mutat az is, hogy ahogy SAF távozott, Roo a fasorba sincs. Az igazán jó Manchester United utoljára valahol a 2000-es évek elején létezett szerintem, amikor tényleg világszínvonalat képviselt a csapat, a Schmeichel, Beckham, Keane, Scholes, Solskjaer, Giggs, Cole, Yorke, Neville féle MU volt, az utána következők, mondjuk a 2002-2003-tól épülgető csapat már ennek hideg árnyékába sem érhet, amikor már olyan emberek befértek a csapatba, mint Rio, Wes Brown, O’Shea, Silvestre és társai, 04-05-re kb el is érte a mélypontot, és ennek ellenére sem tudtak a harmadik helynél lejjebb végezni, ráadásul kupák itt-ott még be is estek. Utána jött CR és Rooney nagy időszaka, bajnokok is lettek háromszor egy huzamban, pedig az a keret is ilyen Pakokkal meg Heinzékkel súlyosbított keret volt, időnként Sahák meg Andersonok, Nanik színesítették ezt a palettát 🙂 Viszont ez a „rendszer” (mojo, magic, akármi) SAF-tól működött, viszont huszonév munkáját nem lehet csak úgy lecserélni. Akarják, akarnák, de attól még nem.

      • Posted 2017-05-18 19:15 0Likes
        by Blotunga

        „Neville-nővérektől Scholeson át Rooney is, mert a köpcös traktorosból sem lett volna ekkora ász” na ezen besírtam!
        Utána meg fején találtad a szöget, valahova ide jutottam én is a gondolatmenetben 🙂

      • Posted 2017-05-19 10:01 0Likes
        by DannyfromtheShed

        „ez teljesen két külön világ” Persze teljesen mas stilus is volt akkor, de megis erzek valamit, ami osszekoti a ket korszakot, igen nagyon hektikus volt es nyilvan kozel nem iylen sikeres idoszak, de valami identitas mar akkor is meg volt, amit mondom nem tudok megfogni. Lehet korabban is megvolt csak arrol nem tudok nyilatkozni, igazabol Vialliekat is mar csak felvetelrol lattam hiszen akkor meg gyerek voltam, Zolaek utcso 2 szezonjat kovettem, amikor tudtam mar.

        teljesen egyetertek a SAF-MU korszak leirasaval, en is igy latom.

        Nehez lesz ujra felipeteni egy ilyen brit vazat, amiben ott a MU identitas es van annyi vezeregyeniseg, mint anno volt, mar ha akarjak ezt egyaltalan, mert nem ugy tunik egyelore. Bar, ha Michael Keane-t visszaveszik egy kezdolepes lehetne effele.

      • Posted 2017-05-18 16:51 0Likes
        by Blotunga

        Azt még megjegyezném, hogy ha annak a 450M fontnak a háta mögé benézel, azért mégis elgondolkodsz, hogy mennyi is a keret valós értéke. És itt most nem az eredmények függvényében írom ezt, hanem amiatt, mert kb a keret fele olyan kutyaütőnek nevezhető, akik a PL színvonalat alulról súrolják. Ez személyes vélemény, de a MU kerete szerintem kb olyan szinten van a PL csapatokhoz viszonyítva, mint a helyezésük is, sőt talán picit lejjebb, ha azt vesszük, hogy még egy húzóembernek nevezhető valaki sincs a csapatban…

      • Posted 2017-05-18 18:46 0Likes
        by Zenzo

        ez nem feltétlenül igaz, de részben azért adom. Viszont az árat a piac szabja meg, szar dolog, szar dolog, de ha belegondolsz, hogy mi is milyen összegeket adtunk ki milyen játékosokért…. gondolj arra, hogy közel egy árban vettük Costát, Fabregast, Kantét, meg Bats Misit, Quadot, Willit meg Hazardot, illetve Sevát 🙂 ugyanannyiba fájt Veron, Crespo, Mutu és Makelele… SWP és Essien… nem folytatom, remélem érted, mire célzok.

        Egyetértek azzal, hogy „a MU keret fele olyan kutyaütőnek nevezhető, akik a PL színvonalat alulról súrolják”, de ez volt igazán a SAF-magic, hogy ilyen játékosokból épített sokszor bajnok csapatokat… és ez az, ami vele távozott. Cserébe viszont, ha a ManU képes lett volna egyben tartani csak az utóbbi 3-4 évben megszerzett játékosokat, nagyon ütőképes (orrnehéz, de ütőképes) csapat lenne, példának okáért egy 4-2-3-1 Ibra, DiMa-Pogba-Mata, Miki-Schneiderlin, Darmian-Bailly-Smalling-Shaw, és akkor lennének olyan cserék még, hogy Herrera, Blind, Martial, Rashford, Wellbeck, stb.

      • Posted 2017-05-18 19:03 0Likes
        by Blotunga

        Persze, a piac. És igen, mindenhol vannak ilyen vásárlások a piac miatt. Néha csak a klub neve is duplázza az árat. DE kevés az a kutyaütő csapat aki nem tud felmutatni 1 embert, akivel azt modhatni, hogy elképzeli a jövőt, esetleg köré épít csapatot ennyi pénz elköltése után. És azért írtam csak egyet, mert nekik még az sincs. Oké, hogy világlegdrágább játékosa, de egyelőre fényévekre van attól, hogy őt biztos pontnak lehetne nevezni. És szerintem ezért is van, hogy nem tud megtartani, kihasználni ilyen képességű játékosokat. Nincs meg az alapkő az építéshez, csak hajigálják egymásra a darabokat. Az edző meg a következő pont…

      • Posted 2017-05-18 19:54 0Likes
        by Zenzo

        de ennek pont az az oka nagyrészt, amit én a Chelseanél is állandóan pofáztam, hogy _állandóság_. Ilyen:
        „ezért is van, hogy nem tud megtartani, kihasználni ilyen képességű játékosokat. Nincs meg az alapkő az építéshez, csak hajigálják egymásra a darabokat”
        nem is lesz, nem is fog megvalósulni sosem, amíg minden évben mással kezdenek hozzá az építkezéshez. Moyes, LvG és JM ha nem is gyökeresen ellentétes, de totál más pólust képvisel a foci terén, egy félig felhúzott klasszicista kastélyt meg nem lehet folytatni úgy, hogy ráhúzok a tetejére egy katonai bunkert 🙂

      • Posted 2017-05-18 20:32 0Likes
        by Blotunga

        Akkor legyen az a végkövetkeztetés, hogy az egyetlen biztos pont(egyelőre) a pénz!

      • Posted 2017-05-18 22:50 0Likes
        by Zenzo

        Mindenképpen, a MU üzleti modellje jelenleg jól működik, és amióta normalizálódtak a nagy amerikai botrányok óta a tőzsdék, még stabilabbak, mint előtte. A ManUnak nem igazán kéne most más, mint egy határozott, erős kezű edző, akinek megadják a lehetőséget, hogy új korszakot nyisson a United életében, új identitás, új eszme. Ez lehetne José, de egyelőre meg van kötve a keze, részben az elvárt stílus miatt, részben pedig mert a szurkolók fele utálja, mint a szart. Persze ezek nagyrésze simán átáll majd seggnyalóvá, ha jönnek az eredmények, de amíg nem, addig marad az ellenállás.

      • Posted 2017-05-18 23:23 0Likes
        by Diego Costa

        Már akkor átálltak, amikor odament. Nem eszme, identitás kell, hanem jó játékosok.

      • Posted 2017-05-18 23:49 0Likes
        by Zenzo

        No most eddig vagy nem figyeltél, vagy nem akarod érteni, amit írok. De még ha így is van, ez akkor sem, illetve max részben igaz. Eszme kell, identitás, meg vízió. Ehhez kellenek jó játékosok is, de ez szükséges, nem pedig elégséges feltétele a sikernek. Tök mind1, milyen modellt követsz, legyen az a Barca way, hogy van egy Messid, aztán mindent köré építesz, vagy a Bayern way, hogy folyton lerablod a környező csapatok legjobbjait, ezzel erősítve magad és egyben gyengítve a riválisokat, stb, de hiába van 11, v akár 22 jó játékosod, ha nincs hozzá edződ, aki megtalálja, mi köti össze a pályán őket, lásd a galaktikus Madrid, vagy akár a SAF utáni MU. Ha viszont összeáll az eszme, a jó edző, a taktika, stb, erre mondják sokszor, hogy a csillagok, akkor abból kijönnek olyan dolgok, mint mondjuk a mi jelenlegi bajnoki címünk, ami ugyan kevéssé megy csodaszámba, de azért bőven erőn felüli teljesítés volt, de még akár az olyan vad csodák is, mint a Leicester tavalyi bajnoki címe, mert ott aztán tényleg nehéz jó játékosokról beszélni, mégis angol bajnokok lettek, idén meg a BL-ben meneteltek.

      • Posted 2017-05-18 20:10 0Likes
        by kormolar

        am kicsit azt érzem a Utd-nél h SAF elmenetelével elvesztette a kontrollt az átigazolási részleg…sztem az öreg , akkora befolyással volt ott mindenre h nem is gondolták h mi lesz ha elmegy…SAF pontosan tudta h ki kell neki, ….sztem a megfigyelők csak alá dolgoztak…ehhez el kell ismerni az öregnek nagy érzéke volt( ehhez azért kell érzék h tudd h valaki jó lesz e a csapatodban vagy sem)…most viszont azt érzem h összevesznek mindenkit aki jó valahol, kicsit „chelsea effect” van náluk most…

  • Posted 2017-05-18 12:32 0Likes
    by bilala

    egy kis chelsea (cahill, azpi, moses, fabregas, stb..) fenyezes
    http://www.bbc.com/sport/football/39894421

  • Posted 2017-05-18 15:14 0Likes
    by DannyfromtheShed

    „CLEMENT TO TALK TO TERRY

    Paul Clement has also said he will talk to John Terry about a possible move to Swansea when he leaves Chelsea in the summer.”

    Es majd Terry udvariasan visszautasitja.

    • Posted 2017-05-18 15:31 0Likes
      by Endy919

      Nagyon szeretem , de ha van egy kis esze , akkor vagy visszavonul , vagy lelép egy pénzes ligába , mert ez a produkció , amit láthattunk hétfőn is , a PLbe már nagyon kevés.

      • Posted 2017-05-18 15:37 0Likes
        by trueblue05

        szerintem meg simán eljátszana még egy négyvédős mélyebben védekező csapatban. a 3 védőhöz már valóban lassú, plusz hétfőn volt egy látványos hibája. engem egyáltalán nem zavarna, ha mondjuk a swanseaban játszana, nem vonna le semmit az érdemeiből.

      • Posted 2017-05-18 15:44 0Likes
        by Endy919

        Az engem sem zavarna , ha egy kis PL csapatban játszana , csak a saját szobrát rombolná lassacskán.

      • Posted 2017-05-18 15:52 0Likes
        by trueblue05

        az ő szobrát maximum az rombolhatná egy kicsit ha elmenne az Arsenalba

      • Posted 2017-05-18 16:25 0Likes
        by DannyfromtheShed

        ket kulon dologrol beszeltek. Az egyik sportszakmai- ,a masik pedig moralis megkozelites.

      • Posted 2017-05-18 15:52 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem meg nagyon nem lenne arra szükség nála, amit még Ferdinand nyomott a kupiban. Tényleg inkább menjen Cole mellé LA-ba, vagy Arábiába.

    • Posted 2017-05-18 15:38 0Likes
      by trueblue05

      miért kéne visszautasítania?

      • Posted 2017-05-18 16:24 0Likes
        by DannyfromtheShed

        mert nem fog mas PL csaptban jatszani. Mar egyszer elmondta. Tok normalis, h nehanyan probalkozni fognak, de ha folytatja az tengeren tul nagy valoszinuseggel.

      • Posted 2017-05-18 18:15 0Likes
        by Diego Costa

        Ezt nyilatkozta valóban és ez is lenne a normális ennek ellenére összeboronálták őt másik angol klubokkal. Amikor ezt nyilatkozta teljesen egyértelműnek tűnt számomra, hogy felesleges lesz olyan híreket lehozni, melyek angol klubokkal boronálják össze. Nah már most ez a helyzet és ennek nyomán elbizonytalanodtam kicsit. Nem a hírek miatt, hanem az ezt megcáfoló hírek hiánya miatt. Mondom ezt úgy, hogy nincs is mit megcáfolni. Egyébként nem ő lenne az első, aki országot váltana a klub miatt, Essien ezt már korábban megtette.

        Ami viszont meglepett, hogy Terry a Watford elleni meccs után mintha kicsit kitáncolt volna a váltás ténye alól azzal, hogy elmondta akár abba is hagyhatja. Ez eddig nem volt benne a pakliban, nem tudom miért jött ez fel. Számomra az lenne a legjobb, ha innen vonulna vissza, az lenne a legszebb. Kár lenne belerondítani ebbe a life long CFC CV-be.

      • Posted 2017-05-18 19:28 0Likes
        by kormolar

        látszódik h már nincs meg a sebessége…hibázott is… szerintem érzi h benne van a korban…+ sehol máshol nem lesz akkora becsben mint itt…. itt tudta le egész pályafutását…egy ilyen játékosnak mint Terry sztem ez is sokat jelent…ő egy igazi klublegenda…és ha most visszavonul akkor ezt nyomatékosítja is…”nyugdíjason” is simán játszat valahol amatőrben….manapság kevés játékos mondhatja e magáról h 1 klubban nyomta végig egész karrierjét…ráadásul olyan, aki ilyen magas szinten…

      • Posted 2017-05-18 22:48 0Likes
        by Diego Costa

        És ezzel most mit akarsz mondani?

      • Posted 2017-05-19 10:04 0Likes
        by DannyfromtheShed

        „ennek ellenére összeboronálták őt másik angol klubokkal”
        Hat de mi mast csinalna a bulvarmedia? Nem aggodom (bar Lampsnal sem aggodtam aztan tessek)
        „Ami viszont meglepett, hogy Terry a Watford elleni meccs után mintha kicsit kitáncolt volna a váltás ténye alól azzal, hogy elmondta akár abba is hagyhatja. ” Igen ez engem is meglepett, de leeht ezt csak arra erti, hogy ha nem jon olyan ajanlat, ami neki megfelel (olyan helyrol), akkor nem erolteti es nem fog elmenni kinaba.

  • Posted 2017-05-18 15:32 0Likes
    by balazsh

    Breaking !!!
    A szovetseg megszavazott egy javaslatot, miszerint kovetkezo szezontol 2 meccses utolagos eltiltassal honoralnak a muesoket.
    (CRNiB)

    FA ❤️

    • Posted 2017-05-18 15:41 0Likes
      by Endy919

      Diego 🙁

      • Posted 2017-05-18 17:03 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Nem Kínába vezették be

    • Posted 2017-05-18 15:42 0Likes
      by myheartisblue

      Ez csak addig szivecske mig a csapatunkbol egy nem mueses muesesnek lesz titulalva es elmeszelnek valakit pár meccsre es fontos pontok mulnak majd rajta mert hiányozni fog a jatekos. Ezzel nem azt szeretnem mondani h ez hulyesegek, de itt is szuletnek majd vitathato dontesek ami a csapat karara lesz.

      • Posted 2017-05-18 15:46 0Likes
        by balazsh

        én ezt (első sorban) futballszerető emberként írtam, aztán persze, kékként biztos megy majd tőlem is a kurvaanyázás 🙂

      • Posted 2017-05-18 15:47 0Likes
        by trueblue05

        egyetértek és nagyon kíváncsi vagyok mi lesz a szempontrendszer és mi lesz a különbség a még éppen nem és a már éppen műesés között.

      • Posted 2017-05-18 15:49 0Likes
        by Endy919

        100x visszanézett esetek lesznek . Ha valaki kontakt nélkül feldobja magát , azt elmeszelik.

      • Posted 2017-05-18 16:31 0Likes
        by Zenzo

        azért az némileg fura így, hogy csak sárga/piros/büntetőnél vizsgálnak utólag… persze ez is több a semminél, de ez így kicsit visszás, hogy szelektálni kell a műesést, hogy mennyire meccsbefolyásoló tényező – én azért legalább a támadóharmadban bármilyen műesést belevettem volna – kaptunk idén nem egy olyan gólt, ami műesés miatti tévesen megítélt szabadrúgásból eredt.

      • Posted 2017-05-18 16:41 0Likes
        by Blotunga

        Szerintem még csiszolni fognak rajta, de elsőre fölösleges nagyobbat meríteni, mert akkor be se tudják fejezni az elemzéseket a következő fordulóig. El kell kezdeni használni, oszt kiderül, hogy milyen formában lehet hatékonyabbá tenni és minden nagyobb(de ugye mennyire?!) eredmény befolyásoló dolgot lefedni vele.

      • Posted 2017-05-18 18:27 0Likes
        by Zenzo

        ok, ez jogos, csak ettől még nem sok értelmét látom ebben a formában, hogy egy pirosat visszacsinálni nem lehet, mert ugye nem „challenge-szintű” a vizsgálódás, hanem utólagos, egy második sárgás kiállítás dettó, max annyi, hogy az adott játékos a kövi két meccset _esetleg_ eltilással tölti. Büntető dettó. Viszont, ha valaki a kaputól 20 méterre műesik, a szabadrúgásból gól lesz, az meg nem. Ez kicsit így olyan, mintha a gyalogosátkelőn elütött gyalogosért csak akkor kapnál büntit, ha 18-25 éves, vörös szépséget gázolsz el, a többiekért meg nem kár… 🙂

      • Posted 2017-05-18 18:35 0Likes
        by Blotunga

        Sok még a munka vele, ez tény. De én már itt imát morzsolnék, hogy ez a vaskalapos FA belefogott a dologba. A másik dologra(valós időben elemzni/javítani a hibát) meg ott lesz a videóbíró valamikor. Feltételezem, hogy a kettő között nagy az összefüggés. Mármint, hogy az FA annak is próbál megágyazni ezzel. Mert előbb-utóbb úgyis eljön a videóbíró is!

      • Posted 2017-05-18 23:02 0Likes
        by kormolar

        de szükség is van rá… az utóbbi években annyira felgyorsult a játék, h a bírók egyszerűen már nem képesek megfelelően követni a játék eseményeit… nem szégyen elővenni a technikát a 21. században.. 😀

      • Posted 2017-05-18 21:37 0Likes
        by balazsh

        Mike Dean akcióinál mi a helyzet? Azokat se lehet visszacsinálni, mégis valamiért eltörlik a játékos pirosát. Legyen következetes az FA és ne törölje el őket.
        Egyszerű a cél, méghozzá a prevenció (mivel instant videóbíró, illetve meccsújrajátszás híján a reparációra nincs mód). Emellett pedig az racionális mértéktartás. Kezdőkörben műesésért se kap senki sárgát, pedig elvileg kéne. Szerintem logikus kezdeményezés. Ha 20 méterre műesik valaki, megvan a lehetősége, hogy az őt állítólagosan buktató játékos sárgát kap. 2 meccs eltiltás. A játékosok mérlegelésén, miszerint műessek vagy ne, egy újabb faktor a ne irányába billent, amitől szerintem semmiképp se lett rosszabb, ha nem is lett tőle tökéletes.

      • Posted 2017-05-18 22:41 0Likes
        by Zenzo

        „amitől szerintem semmiképp se lett rosszabb”
        Ez igaz, csak egyelőre nem látom, mitől lenne jobb, és szabályokat változtatni, vagy újakat behozni nem akkor van-e értelme, ha attól határozottan jobb irányba mozdulunk el? Mert jelenleg:
        „A játékosok mérlegelésén, miszerint műessek vagy ne, egy újabb faktor a ne irányába billent”
        De csak bizonyos esetekben, és azokban a bizonyos esetekben is max mérlegelésre ad okot. De vajon Costa a ManU ellen bezuhan-e a tizenhatoson belülre alkalom adtán, hogy a tizivel nyerjünk, míg utána max ki kell hagynia a Hull-Burnley elleni meccseket?

        Én abszolút a technika alkalmazásának híve vagyok, de ez speciel pepecselés. Üdvözlendő a vaskalapos FA változtatási irányvonala, de sem a módja, sem a mértéke nem az.

      • Posted 2017-05-18 22:52 0Likes
        by kormolar

        nemtudom láttátok e a Celta-Real meccet… Aspas 2. sárgája műesés miatt volt, ami inkább volt 11-es(ráadásul az 1. sárgáját is azért kapta mert reklamált egy teljesen jogos kezezés miatt…szal botrányosan tolják a Real-t…)ilyen esetben b*szhatja a játékos h utólag pl. eltörlik a piros lapját, amikor 11-est nem kapta meg, amivel nyílt lett volna a meccs(2-0 nál volt)…

      • Posted 2017-05-18 17:11 0Likes
        by DannyfromtheShed

        hat en sem vok tul optimista ezugyben.. Bonyodalom lesz itt keremszepen

      • Posted 2017-05-18 19:19 0Likes
        by kormolar

        vagy a szándékos időhúzások a meccsek végén…

    • Posted 2017-05-18 16:20 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Oh Man City es Aguero mi lesz veled 🙁

      • Posted 2017-05-18 19:17 0Likes
        by Sandic

        Azért jó, hogy nem Drogba idejében vezették be…

      • Posted 2017-05-18 19:43 0Likes
        by Zenzo

        miért, legfeljebb gyorsabban leszokott volna 🙂 főleg az első, de összességében az első két év primadonnáskodása után már sok gond nem volt vele.

      • Posted 2017-05-19 09:45 0Likes
        by DannyfromtheShed

        😀 jogos 🙁

  • Posted 2017-05-18 20:39 0Likes
    by myheartisblue

    Believers! Azért van hangulata ennek a videónak.

    https://www.facebook.com/BreatheChels/videos/1838887943099356/

    • Posted 2017-05-18 22:32 0Likes
      by Zenzo

      mi ez a zene? derossz 😐

      • Posted 2017-05-18 22:39 0Likes
        by Endy919

        az eredeti valóbban jobb .

      • Posted 2017-05-18 22:42 0Likes
        by Zenzo

        melyik az eredeti? Én az imagine dragons verzióját ismerem csak, az jó.

      • Posted 2017-05-18 22:45 0Likes
        by Endy919

        ja , az az eredeti.

      • Posted 2017-05-18 22:55 0Likes
        by Zenzo

        ja, akkor ok, a lényeg, hogy képben vagyok 😀

      • Posted 2017-05-19 22:22 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Tudom, hogy az eredetit nem ők éneklik, de egy álmom lenne, ha ezt énekelnék a szurkolók a stadionban! (ha már Imagine Dragons)
        https://www.youtube.com/watch?v=bF563v8nkiw

      • Posted 2017-05-19 10:56 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Jah az kiraly, ezt ez a kornyikalas elQrja.

  • Posted 2017-05-18 22:31 0Likes
    by kormolar

    Kane-t gólkirállyá teszik…

    • Posted 2017-05-18 22:33 0Likes
      by Zenzo

      ennél nagyobb öröme sose legyen a csirkéseknek 😛 🙂

      • Posted 2017-05-18 22:33 0Likes
        by kormolar

        már ez is nagy…xD

    • Posted 2017-05-18 22:40 0Likes
      by Endy919

      nem is tudtam , hogy meccs van ma ..ráadásul 1:6 ….hmmmm.vigye Kanet gyorsan a Real:)

      • Posted 2017-05-18 22:43 0Likes
        by Zenzo

        remélem Shakespeare részesedést kap majd az összegből, mással nehezen magyarázható ez a gyalázat

    • Posted 2017-05-18 23:11 0Likes
      by balazsh

      én most azon nevetek nagyon, hogy a csapat 4 húzóembere lehozza élete szezonját és még így is csak 2. hely jön össze nekik :DDDD

      • Posted 2017-05-19 08:35 0Likes
        by Zenzo

        tulajdonképpen elég frusztráló lehet most (meg mindig 😀 ) spurs drukkernek lenni. Mert nem csak, hogy most ment nagyot a Tottenham, de az utóbbi 3 évük elég erős. Van egy jó kapusuk (szerintem jelenleg a liga legjobbja), jó edző, fiatal, stabil és erős kezdőjük, és időközben beerősítettek még jó kieg játékosokkal is, mégsem nyertek semmit. Tegnap filóztak azon a Sky stúdiójában, hogy tulajdonképpen hol v hogyan lehetne erősíteni ezt a csapatot, hogy jobb legyen, és hogy nyerjen _valamit_. Furamód ők (főleg Carra) „felmentette” Poch-t, hogy nem könnyű ez… de hát azért amióta az argentin itt van, lement 3 szezon, és csak elvert a Spurs is kb 150M-t, amiből persze jött egy Alli, Dier, Toby, Son, Wanyama, de összességében, főleg idén (ebben a szezonban) elvertek majd 70M-t, aztán nem igazán sikerült erősíteni a kezdőn. Nem igazán került szóba, pedig a legnagyobb erősségük az, hogy egyben tudták tartani a keretet, és idén nyáron is kb ez lehet a legfőbb feladat, főleg Alli, Kane és lényegében maga pöcs.

      • Posted 2017-05-19 10:10 0Likes
        by balazsh

        Azert azt is vedd hozza, hogy a merleguk kozel egal minden evben, eladasbol jo sok jon ossze nekik. Volt is 1 diagram az utobbi 5(?) ev netto azigazolasi osszegekbol es valami minimalisat koltottek. A baj inkabb azzal van, hogy kozel tokeletes a csapat (jezusom miket irok), ezzel siman agyba fobe kene nyerniuk magukat, erositeni meg max 80 millios uzletekkel tudnanak. Emiatt is nagyon remelem, hogy szetkapjak oket, ha mast nem, legalabb a csatarduot.

      • Posted 2017-05-19 12:28 0Likes
        by Zenzo

        „Azert azt is vedd hozza, hogy a merleguk kozel egal minden evben”
        most épp egy 30M mínuszban vannak ugyan, de igen. Viszont, a téma szempontjából ez teljességgel lényegtelen.

  • Posted 2017-05-18 22:42 0Likes
    by Diego Costa

    Gólt kapott Lloris. TBO-é az Aranykesztyű! 😀

      • Posted 2017-05-19 11:07 0Likes
        by balazsh

        én is nagyot nevettem rajta tegnap, úgy is felfogható, hogy egy ilyen megmozdulás után meg se érdemelné az aranykesztyűt 😀

    • Posted 2017-05-19 12:11 0Likes
      by acsdav2

      Még nem nyerte meg. Van hátra még egy forduló. A francia tud egyenlíteni. Egyenlőség esetén megosztják?

      • Posted 2017-05-19 12:22 0Likes
        by Zenzo

        igen, tehát Tibó már mindenképpen nyert – hiszen így is, úgy is megkapja, ha pedig a Sunderland ellen ő játszik, és sikerül a CS, akkor 17-tel egyedül győz, vagy, ha marad 16-on, de LL a jelenlegi 15-jét nem növeli 16-ra az utolsó fordulóban, akkor is TC az egyedüli győztes.

      • Posted 2017-05-19 17:13 0Likes
        by Sandic

        Nem a kevesebb meccs számít döntetlennél? Ll kevesebb meccsen hozná össze, mint Tibó.

      • Posted 2017-05-19 17:28 0Likes
        by Zenzo

        nem, sem kevesebb meccs vagy játékperc, ezt szimplán darabra adják 🙂

      • Posted 2017-05-19 17:57 0Likes
        by Sandic

        Azért ezt hülyeségnek tartom, még akkor is, ha ez most Kürtő ellen szól…

      • Posted 2017-05-19 19:26 0Likes
        by Zenzo

        hát hülyeségnek talán nem hülyeség, inkább maga a díj az, de mindenesetre nincs épp túlbonyolítva a rendszer 😀 ha nem is hülység na, de egyébként szerintem semmi értelme nincs kb, ez csak azért van, mert a kapusok sok esetben kiesnek a körből, aztán mégis kapjanak már valami szobrocskát kb. 20 kapus közül meg általában nem nehéz eldönteni, ki nyerje az aranykesztyűt, így gondolom nem fektettek sok energiát abba, hogy mi van, ha holtverseny van 😉

        Nem azt akarom ezzel mondani, hogy nem érdemelnek díjat a kapusok, de kicsit sok szerintem az ilyen különdíj, nem elég, hogy aranylabdacs, de bajnokságonként van év játékosa, év fiatal játékosa, aranycipő honi és nemzetközi, aranykesztyű, meg istenfasza. Jó, hogy nincs már ilyen „legjobb védő”, az kapná, aki a legtöbb labdát fejeli ki a büntetőterületről, vagy tudomisén, a legmagasabbnak járó díj, atléta díj a legtöbbet futónak, esetleg valami St Patrick díj annak, aki a legkevesebbet károsítja a gyepet a szezonban, lehetne egy bencs díj, aki a legtöbbet ül a padon beállás nélkül… ötletek tárháza ez 🙂

  • Posted 2017-05-19 10:09 0Likes
    by kasata91

    BOLDOG ÉVFORDULÓT MINDENKINEK!!!

    • Posted 2017-05-19 10:53 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Ja hogy az ma volt 5 eve! 😀 Happy King Didier’s day!

      • Posted 2017-05-19 11:09 0Likes
        by gorkaf78

        Az eddigi legfontosabb 11-es a klub történetében.

      • Posted 2017-05-19 11:11 0Likes
        by Endy919

        cask ülök , és körbe-körbe nézem . és még fogom is sokáig. Imádom.

        Este pedig jöhet a meccs is 🙂

      • Posted 2017-05-19 11:15 0Likes
        by gorkaf78

        Mondjuk a meccs maga egy kínszenvedés volt, ahogy visszaemlékszem. De a Neuer-gól után jött be Torres, aki kiharcolta azt a szögletet, amiből lett a Drogba-féle egyenlítő gól. Na akkor már azt éreztem, hogy ezt a trófeát csak a Chelsea nyerheti meg, a futball istenei aznap este (is) a mi oldalunkra álltak.

      • Posted 2017-05-19 11:17 0Likes
        by Endy919

        és amikor Didi beakasztott Ribérynek ..szívroham közeli állapotok voltak.

      • Posted 2017-05-19 11:18 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ott mentem ki asszem a szobabol, baratnom mondta, hogy mi tortent 😀

      • Posted 2017-05-19 12:08 0Likes
        by acsdav2

        Neuer gól? 🙂

      • Posted 2017-05-19 12:09 0Likes
        by gorkaf78

        De lökött vagyok, Müllert akartam írni, köszi! 😀

      • Posted 2017-05-19 12:13 0Likes
        by acsdav2

        De utána volt egy Neuer gól a büntetőpárbaj során. 🙂 Az akkor nagyon sokkoló volt, hogy neki bement.

      • Posted 2017-05-19 12:14 0Likes
        by Endy919

        Peti nagyon rajta volt , de valahogy bement 🙂

      • Posted 2017-05-19 14:32 0Likes
        by kasata91

        Na én ott éreztem hogy mentálisan fölénk nőttek a tizi párbajban.

      • Posted 2017-05-19 23:01 0Likes
        by acsdav2

        Hatalmas szerencsénk volt, hogy Lampard következett utána. Ha mondjuk Cole jött volna, szerintem ő nem bírta volna a nyomást. De szerencsére Lampard egy pillanatra nem remegett meg. 🙂

      • Posted 2017-05-19 17:12 0Likes
        by Sandic

        Hát azért az a Terry elcsúszós is ott van a top 3-ban, vagy csak az értékesítettekről beszélünk?

      • Posted 2017-05-19 19:21 0Likes
        by gorkaf78

        Azt inkább ne is emlegesd. 🙂

      • Posted 2017-05-19 11:09 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Elkepeszto meg mindig. A Bayernt a sajat stadionjaban, a vilag ellenunk drukkolt, de Didinek nem remegett meg a laba, sot.

        Ehhez kepest az Arsenal minden evben udvariasan tovabb engedi oket 😀

      • Posted 2017-05-19 11:12 0Likes
        by Endy919

        Didit ne hasonltítsuk már a kedvenc céltáblájához :)))

      • Posted 2017-05-19 11:13 0Likes
        by DannyfromtheShed

        csak kello kontextusba helyeztem 🙂

      • Posted 2017-05-19 12:17 0Likes
        by Zenzo

        „a vilag ellenunk drukkolt”
        ez azért elég erős…

      • Posted 2017-05-19 13:18 0Likes
        by Endy919

        Nagy része:)

      • Posted 2017-05-19 14:53 0Likes
        by DannyfromtheShed

        hat pedig igy volt es van. Talan most Conteval enyhul ez, de ha az ember nem csukott szemmel fullel jar europaban latja, h majdnem minden semleges drukker a Chelsea-t kifejezetten nem kedveli. Mindenki a Bayern gyozelmenek orult volna, kiveve minket.

      • Posted 2017-05-19 17:03 0Likes
        by Zenzo

        „Mindenki a Bayern gyozelmenek orult volna”
        Ja, annyi semleges Bayern szurkoló van, hogy csak na 😀 ne vicceljünk már.

      • Posted 2017-05-21 11:31 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Akkoriban mivel nagyobb figyelmet kaptunk a Barca kiverese majd a donto miatt, tenyleg szinte mindenhol a sikerunk lealacsonyitasat, hogy mekkora mazlival meneteltunk stb, lehetett hallani. Akkoriban egy pesti csapatban fociztam, edzokkel, az elso csapattal, ifikkel, stb vagy 50-60 ember kozul, ha 5-8 volt, aki vagy nekunk drukkolt es elismert vagy leszarta, h melyik nyer. A tobbi meg elcelodo, utalo vagy valamilyen formaban negativan hozzank allo volt. Ezt sosem felejtem el mert szornyu volt megelni, egy hosszu honapokon at tarto harc volt 😀 Aki ismeri a magyar foci bugyrainak vilagat tudja, h miylen verszivas megy folyamatosan.

        Most ez nyilvan a sajat kis vilagomban szerzett tapasztalat, de neten a sajtoban (visszafogottabban) ugyan ez ment.

      • Posted 2017-05-21 21:15 0Likes
        by Zenzo

        sokan jöttek nekünk ez tény, de ez nem egyenlő azzal, hogy a bayern győzelemnek örültek volna. A legtöbben valóban azzal jöttek, előtte is, meg utána is, hogy mákkal jutottunk eddig / mákkal győztünk, de ez sem egyenlő azzal, hogy bayern győzelem. De azért aki képes volt pusztán futball szemszögből nézni a dolgot, az nem vitatta el, hogy a sikerünk megérdemelt, és nagyot ment a Chelsea. A Bayernt meg legalább ugyanannyian utálták, mint bennünket 😉

      • Posted 2017-05-19 17:11 0Likes
        by Sandic

        Nem igazán. Akkortájt a buszozás miatt még azok is megutálták a Chelseat, akik előtte még nem…

      • Posted 2017-05-19 11:13 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Loptam Britanniara:p

      • Posted 2017-05-19 11:14 0Likes
        by Endy919

        alap:)

      • Posted 2017-05-19 11:15 0Likes
        by DannyfromtheShed

        csak, h erezze a spursblog a torodest, nehogy gyorsan elfelejtsek, h ki az ur a haznal itt a nagy Harry Kane szopkodas kozepette 😛

      • Posted 2017-05-19 11:16 0Likes
        by Endy919

        :DD okos!

      • Posted 2017-05-19 14:33 0Likes
        by kasata91

        Akárhányszor nézem mennyire egy flegma büntető…

      • Posted 2017-05-19 16:06 0Likes
        by Endy919

        Inkább magabiztos.

      • Posted 2017-05-19 18:43 0Likes
        by kasata91

        Hát nemtudom. Így hogy bement. Igen.
        De ha Manu az ellenkező irányba dől, akkor egy ilyen csak rálépésből meggurított labdát lazán megfog.

      • Posted 2017-05-19 22:06 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Végig nézte a kapust, ha a másik irányba dől akkor Didi jobbra lövi, ez egy higgadt klasszis megoldás volt. (Neueren látszott merre fog menni, ő volt ebben a helyzetben aki nem bírta a nyomást)

  • Posted 2017-05-19 11:17 0Likes
    by balazsh

    Sorry, ha volt már, de én csak pont találkoztam az újdonsült teló háttérképemmel.
    https://pbs.twimg.com/media/DALOC9FUMAMmS-s.jpg:large

  • Posted 2017-05-19 12:29 0Likes
    by acsdav2

    Megelőlegezve a Real bajnoki címét, valamint a Sevilla és a Dortmund csoportkörbe jutását a következő ellenfelek várhatóak a 2.kalapból a BL-ben: Barcelona, Atletico,Sevilla,PSG,Dortmund,Porto. Ezek közül csak a Porto-ra tudom azt mondani, hogy egyértelmű favoritok lennénk ellenük az első helyre. Nálunk a 6 lehetségesből egy mondható könnyebbnek. Addig a City a 2.kalapból a 7 lehetségesből 3 könnyebb bajnokot is kaphat. (Shakhtar, Benfica, Szpartak). Valami nincs rendben ezzel a rendszerrel….

    • Posted 2017-05-19 12:32 0Likes
      by Endy919

      Azért a Sevillától és a Dortmundtól sem csokiznék be.

      • Posted 2017-05-19 12:59 0Likes
        by acsdav2

        Rosszul tennéd, ha lebecsülnéd őket. Főleg a németeket. A Real például egyszer se tudta őket megverni a csoportkörben.

    • Posted 2017-05-19 14:51 0Likes
      by DannyfromtheShed

      brutalis a 2. kalap.

    • Posted 2017-05-19 17:00 0Likes
      by Zenzo

      Az nem a rendszer hibája, hogy épp erősek a másodikok, de amúgy is azok szoktak lenni… nem értem, most miért látod ezt kirívónak. Ha nem a Real a bajnok, akkor a Barca, és akkor a Real a második kalapos, és így tovább. Igazából úgyis a harmadik-negyedik kalap a döntő, mert a csoportból kettő továbbmegy, ott meg már nyílt lapok vannak, lehet matekozni, hogy első v második helyen jobb továbbmenni…

      • Posted 2017-05-19 19:12 0Likes
        by Zenzo

        csak kíváncsiságból megnéztem, idén a POT2: Atma, Dortmund, Arsenal, City, Sevilla, Porto, Napoli, Leverkusen
        15/16-os szezon: Real, Atma, Porto, Arsenal, ManU, City, Valencia, Leverkusen
        14/15: Schalke, Dortmund, Juve, PSG, Sakhtar, Basel, Zenit, City

        Utóbbi pölö nem tűnik olyan erősnek, de ettől még simán összejött egy olyan C csoport anno, ahol a POT1-es Benfica csoportutolsóként zúgott ki, miközben a negyedik kalapos Monaco meg csoportelsőként ment tovább. Szóval a teljes kép a lényeg mindig, a 4 csapat, nem az, hogy ki jön szembe a második kalapból 🙂

      • Posted 2017-05-19 22:03 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Ha komoly BL álmaink vannak akkor alapból azon még gondolkodni sem kéne, hogy a csoportba mi lesz. Ez a része legalább kötelező a srácoknak.

      • Posted 2017-05-19 22:42 0Likes
        by acsdav2

        Kérdés kellenek-e komoly BL álmok. Én mondjuk egy 8 közé jutásnak örülnék már. Igazából én nem is tudom mit várjak a csapattól jövőre. Simán előfordulhat, hogy nem nyerünk semmit, de lehet, hogy nem leszünk csalódottak.

      • Posted 2017-05-19 22:49 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        „Kérdés kellenek-e komoly BL álmok.” ejjejj, hol itt a kérdés??? Ha nem is jövőre, de Abrát ismerve ez nem is kérdés és ha Conte is hosszabb ideig sátrat ver, akkor egyetlen cél lebeghet a klub szeme előtt.

      • Posted 2017-05-19 22:56 0Likes
        by acsdav2

        Mondjuk a Juvet látva nem biztos, hogy Conte lesz a megfelelő emberünk. Allegri 2 döntőbe is elvitte őket. Conte-nak egy negyeddöntő jött össze. Persze azóta tanult a hibákból és reméljük nálunk átszakad a gát. 🙂

      • Posted 2017-05-19 22:33 0Likes
        by acsdav2

        Utóbbi meg pont azért nem tűnik erősnek, mert nem volt még ez a rendszer. Akkor a jó csapatok elfoglalták az első kalapot.

      • Posted 2017-05-20 00:00 0Likes
        by Zenzo

        Az utolsó bekezdést is olvastad, hm? 🙂

      • Posted 2017-05-20 10:08 0Likes
        by acsdav2

        Nem tudom, hogy volt-e olyan, hogy a Benfica csoport utolsó lett volna. Szerintem nem. De nem is ez a lényeg. Igen. Valóban szerepelhet rosszul egy papíron erős csapat és szerepelhet jól a egy papíron gyengébb csapat. De az átlag az, hogy 2 évente van ilyen mondjuk.

      • Posted 2017-05-20 11:21 0Likes
        by Zenzo

        Pedig egyrészt le is írtam, másrészt meg nem nehéz utánanézni, kb három kattintás 😛

        De tessék, így már csak egy:
        https://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_UEFA_Champions_League#Group_C

        Egyébként ez milyen válasz már, hogy „nem tudom volt-e, szerintem nem”? Ha már ilyen határozott véleményed van a dolgok állásáról, legalább a tényekkel legyünk tisztában, pláne, hogy nem 20 évre visszamenőleg dolgokról beszélünk, ez 3 éve volt…

      • Posted 2017-05-20 12:39 0Likes
        by acsdav2

        Valóban. Ebben tévedtem. Nem tudtam melyik évet kellene keresnem, bár a Monaco csoport elsősége leszűkítette volna a kört. Viszont a mondanivalómat ettől még igaznak érzem, hogy az első kalaposak ritkán nem jutnak tovább.

      • Posted 2017-05-19 22:31 0Likes
        by acsdav2

        De a rendszer hibája bizony. Mióta csak bajnokok vannak az első kalapban (15 óta) 3-4 gyengébb csapat mindig van ott. Míg a 2.kalap majdnem erősebb. Ezért nekünk nagyobb esélyünk van nehéz ellenfelet kapni, mint a Citynek. Pedig míg vagyunk magasabb kalapban. Azért ez röhej.

      • Posted 2017-05-19 23:59 0Likes
        by Zenzo

        nem értelek, hogy lenne a rendszer hibája? Ugyanúgy 32 csapat van, ugyanúgy 4 csapat kerül egy csoportba – egy erős ellenfél többnyire jut (mégha a Chelsea ezt egészen jól kerülte is az utóbbi években, az inkább a szerencse, mintsem a rendszer). Az, hogy összekerül egy Chelsea egy PSG-vel egy csoportba, kb mind1 szerintem, hogy melyik került az első és melyik a második kalapból. A City 13-14-ben ugyanúgy összekerült a Bayernnel, mint 14-15-ben, idén meg a bárkával. Az Arsenal 13-14 után 14-15-ben is második lehetett a csoportban a Dortmund mögött, míg 15-16-ban a Bayernt, idén meg a PSG-t kapták meg. Ez hol jobb v rosszabb, mint volt? Szerintem az ég világon semmi sem változott…

      • Posted 2017-05-20 10:02 0Likes
        by acsdav2

        Tételezzük fel, hogy a csapat erősségét a koefficiense adja meg. Tudom ez nem teljesen igazságos egy feljövőben (pl. 5-6 éve City, Dortmund) vagy egy leszálló ágban lévő csapatnál (pl. United 4 éve), de fogadjuk ezt el, mert ennél igazságosabb rendszert nem nagyon lehet találni. A (szerintem) igazságos rendszerben a legjobb 16 csapat ez alapján az első 2 kalapba kerül. Ezzel elismerve az erősségüket és biztosítják nekik, hogy a 8 legerősebb csapat egymással nem játszhat a csoportkörben. Na most ezt a rendszert rombolták szét. A jelenlegi 8 legjobb csapatból 5(!!!) 2.kalapos lesz. Számomra ez felháborító egy Benfica, Shaktar, Szpartak trió megelőzi a Barca,Atleti, PSG triót csak azért, mert ők bajnokok lettek, holott portugál bajnoknak lenni szerintem kisebb teljesítmény, mint mondjuk spanyol 3.-nak lenni. Ezzel ez a bajnok 3-as biztosan elkerüli a Real, Juve, Bayern triót, míg a jobb csapatok simán szembe kerülhetnek velük. Ez az egyik része a dolognak, hogy 2. és 3.kalapos csapatokat felemel igazságtalanul az 1.kalapba. A másik része az, hogy rendszertől függetlenül 2.kalapos csapatokat előnyhöz juttat. A fentebbi példában már írtam, hogy a City nagyobb eséllyel kaphat könnyebb csapatot, mint mi akik első kalaposak vagyunk. Hát ha ez nem rossz rendszer akkor nem tudom mi. Az első kalap normál esetben védi a legjobb csapatokat, hogy a csoportkörben még nem kell egymással játszaniuk. Ez a szerep most megszűnt.

      • Posted 2017-05-20 11:17 0Likes
        by Zenzo

        Továbbra is azt tudom csak mondani, hogy „na és?”
        A csoportból ketten mennek tovább, ez nem változott.

        „Számomra ez felháborító egy Benfica, Shaktar, Szpartak trió megelőzi a Barca,Atleti, PSG triót csak azért, mert ők bajnokok lettek”

        „csak azért” :DDDD jaa, értem, kit érdekel már az, hogy a BAJNOKOK LIGÁJÁBAN a bajnokok kapnak kiemelést :DDD jogos érvelés :DDDD tényleg felháborító :DDDD

        „2. és 3.kalapos csapatokat felemel igazságtalanul az 1.kalapba”
        Nem, nem és nem. Ha egyszer bajnokok ligájának hívják, meg amúgy is a BEK utódja, akkor nem mondhatod, hogy igazságtalan, ez nem a top csapatok kupája, nem Super League, ez a bajnokok ligája, imígyen ez minden, csak nem igazságtalan, még akkor sem, ha szerinted ez így méltánytalan.

        „A fentebbi példában már írtam, hogy a City nagyobb eséllyel kaphat könnyebb csapatot, mint mi akik első kalaposak vagyunk. Hát ha ez nem rossz rendszer akkor nem tudom mi”
        És akkor mi van? Továbbra is, mi van? Ha BL-t akarsz nyerni, le kell győzni mindenkit, ennyi. Lehet, hogy a csoportban erősebb ellenfelet kapsz, viszont a kieséses körben meg a City mögött második Szpartak jöhet szembe, szóval ott meg könnyebb. Nem értem, ez miért rosszabb, mint volt. Másabb. Ennyi.

        „Az első kalap normál esetben védi a legjobb csapatokat”
        Pont ezért volt igazságtalanabb a régi felállás, ha már mindenképp méltányossági kérdést akarsz csinálni ebből. A legjobb csapatokat így is „védi”, hogy ők a legjobb csapatok, a legtöbb pénzzel, és lehetőséggel a legjobbak leigazolására, miért kellene ezért még további előnyöket is élvezniük?

      • Posted 2017-05-20 14:42 0Likes
        by acsdav2

        ” ez nem a top csapatok kupája”
        Pedig eddig az volt. Nem volt jelentősége, hogy bajnokként kvalifikáltál vagy sem. Elmúlt 12 évben 4-szer nyert bajnok. Most ezt a jelentőséget akarják visszaadni, ami érthető, ha már a BEK utódja. De ez a rendszer nem biztos, hogy a bajnokot támogatja, ha a Chelsea bajnokként rosszabb helyzetben van a sorsolás előtt, mint a 3. City.

        „viszont a kieséses körben meg a City mögött második Szpartak jöhet szembe,”
        Persze szembe jöhet egy Szpartak is, de szembe jöhet egy PSG,Atleti, Dortmund is (ha ők is nehéz első kalaposat kaptak). És igen. Mindenkit meg kell verni, de nehogy már az első körökben BL esélyes csapatok ellen kelljen már játszani.

        „Nem értem, ez miért rosszabb, mint volt. Másabb. Ennyi.”
        Abból a szempontból azért biztos rosszabb, hogy egy Chelsea-Barca a csoportkörben van és nem mondjuk a negyeddöntőben. Nem hiszem, hogy van olyan szurkoló aki nem a kieséses szakaszban nézne meg egy ilyen párharcot. Ha valami akkor már ez komoly negatívum.

        „miért kellene ezért még további előnyöket is élvezniük?”
        Ez egy érdekes kérdés. Egy Barcelona v Atletico jogosan érezhetné úgy, hogy elért már annyit, hogy ne kelljen egy Bayern ellen meccselni a csoportkörben. Viszont egy orosz és ukrán bajnok is szeretne feljebb jutni és tovább menni a kieséses szakaszban. Ilyenkor jön elő a szokásos kérdés, hogy változatosabb versenyt akarjunk vagy segítsük a legjobb csapatok dominanciáját megőrizni?

        Én úgy gondolom egyértelműen előbbit támogatja az UEFA és ahogy látom te is ezzel értesz egyet. Más sportban például amerikai futballban én nagyon szeretem az esély kiegyenlítő rendszert, viszont itt még a rendszer nem kész erre véleményem szerint.

        Összegezve nem biztos, hogy rossz az UEFA törekvése csak azt nem értem, hogy te továbbra se látod a különbséget a 2 rendszer között.

      • Posted 2017-05-20 18:45 0Likes
        by Zenzo

        „Összegezve nem biztos, hogy rossz az UEFA törekvése csak azt nem értem, hogy te továbbra se látod a különbséget a 2 rendszer között.”

        Én látom a különbséget a két rendszer közt, csak azt nem értem – továbbra sem – hogy ez az új miért lenne rosszabb. Csak másabb. Ennyi 😉

        „És igen. Mindenkit meg kell verni, de nehogy már az első körökben BL esélyes csapatok ellen kelljen már játszani.”
        +
        „Egy Barcelona v Atletico jogosan érezhetné úgy, hogy elért már annyit, hogy ne kelljen egy Bayern ellen meccselni a csoportkörben.”

        De ez milyen hozzáállás már? Mi az, hogy „nehogy már”… meg jogosan érezheti bárki is úgy, hogy elért annyit… mégis mivel? Ilyen nincs, ez olyan, mintha azt várnád el, hogy a PL-ben a Chelsea csak december 1 után játszhasson rangadót, mert mi az már, hogy neki akár az első-második fordulóban egy Uniteddel v Cityvel kell játszani 🙂

      • Posted 2017-05-20 20:04 0Likes
        by acsdav2

        Szűkítsük le a kört a 8 legjobb csapatra. A 8 legjobb csapat a kalaposztás miatt már a csoportkörben találkozhat, aztán utána nyolcaddöntőben is és a 8 legjobb-ból 4 jut el a 8 közé. Na most az nehogy már ne legyen rosszabb, hogy a Chelsea-Barca, Bayern-Atletico, Real-Psg Chelsea-Dortmund párharcokat a csoportkörben és a nyolcaddöntőben látjuk a negyeddöntők helyett? 🙂 Szóval nem néznéd szívesebben a legjobb csapatokat a BL végső szakaszában? 🙂

      • Posted 2017-05-20 21:01 0Likes
        by Zenzo

        hát, őszintén szólva inkább nézek meg egy Chelsea-Dortmundot kétszer, minthogy Rosenborg elleni 1-1-eket vagy CFR Cluj elleni v Dinamo Kijev elleni 0-0-kat nézzek helyette 😉

      • Posted 2017-05-20 21:31 0Likes
        by acsdav2

        Hát Rosenborg és Cluj szintű csapatok nem igazán szokták megélni a legjobb 16-ot. 🙂 A csoportkörben meg gyakran vannak ilyen gyengébb csapatok. 🙂

      • Posted 2017-05-21 00:31 0Likes
        by Zenzo

        hát de nem pont ezt írod, hogy a csoportkörben miért kerüljön össze két top csapat? Miért legyen már a csoportkörben is egy Chelsea-Dortmund? Erre reagáltam, hogy inkább nézek meg 2×2 Chelsea-Dortmundot (nem csak a kieséses szakaszban, de már a csoportban is), az ilyen szenvedős meccsek helyett.

      • Posted 2017-05-21 12:20 0Likes
        by acsdav2

        De szenvedős meccsek biztosan lesznek. Mert a 3. és 4.kalapos csapatokat nem lehet elkerülni. 🙂 Annyi a változás, hogy nem egy átlagos 2.kalapost kapunk (pl.Napoli,Porto), hanem egy TOP csapat Dortmundot. 🙂

      • Posted 2017-05-20 20:07 0Likes
        by acsdav2

        Azért a PL nem annyira összehasonlítható a BL-lel. Elvégre a bajnokságban mindenki játszik mindenkivel. Ott nem igazán lehet variálni és kedvezményeket adni. Mondjuk nem is tudom mikor jobb letudni a rangadókat, mert egy Pool sztem először játszana a nagy csapatokkal. 🙂

        A BL-ben pedig el kell dönteni, hogy ki az a 3 csapat akivel játszani fogsz a csoportkörben. A nagy csapatokat előnyben részesítik. A válogatott versenyeken is. A VB-n egy Németország és Argentína nem fog egy csoportba kerülni. Ott lenne érdekes, ha az első kalapot a kontinensviadalok győztesei kapnák a BL-hez hasonlóan. Na az nagyon felkavarná az állóvizet. 🙂

      • Posted 2017-05-20 10:18 0Likes
        by acsdav2

        Se a City se az Arsenal nem érdemli meg, hogy első kalapos csapat legyen (nyilván a régi rendszerben). Az Arsenal már nem a City még nem olyan. Egy 2.kalapos csapat pedig mindig is összekerülhetett egy BL esélyes csapattal. A probléma az, amit lentebb már kifejtettem. Például idén ez is kijöhet: Bayern-Barca, Real-PSG, Juve-Atletico, Chelsea-Dortmund, Szpartak-City, Shaktar-Porto. A 6 legerősebb csapat összekerül egymással a csoportkörben. A régi rendszerben ez sose fordulhatott elő, mert ez a 6 az első kalapba került. Szerinted ez így most normális rendszer?

      • Posted 2017-05-20 11:09 0Likes
        by Zenzo

        „Se a City se az Arsenal nem érdemli meg, hogy első kalapos csapat legyen”
        De ez már milyen, ezt te így eldöntöd azt jóvan’ ?! 😀 és még szerinted nem normális a rendszer, amikor te ezt így per hecc saját szájad íze szerint kijelented? Hagyjuk már.

        „A City könnyebb csapatot kap mint egy első kalapos, mert nagyobb a valószínűsége rá”
        És? Mindig lesznek olyanok, voltak is, akiknek könnyebb volt a csoportkör, mint a másiknak. És őszintén szólva, mi, mint Chelsea, egy árva szót sem szólhatunk, mert rendre könnyű csoportot kaptunk… nem mellesleg amúgy a felvázolt hipotetikus leosztásod sántít egy kicsit, mert lehet, hogy a Szpartak gyengébb csapat, mint a BVB, de Moszkvába utazni akkor sem leányálom ősszel-télen, ha „csak” a Szpartak az ellenfél.

        „Szerinted ez így most normális rendszer?”
        Én ezt nem mondtam, csak annyit, hogy nem látom, mitől volt normálisabb a szerinted méltányosabb előző.

      • Posted 2017-05-20 13:35 0Likes
        by acsdav2

        „De ez már milyen, ezt te így eldöntöd azt jóvan’ ?!”
        Nem. Nem én döntöm el. Az Arsenal évek óta nem jut el a 8 közé, a Citynek eddig egyszer sikerült, az előtte levő csapatok gyakori résztvevői a legjobb 8-nak. Ezért nem látom miként minősíthetném a legjobb 8 csapat közé őket.

        „És? Mindig lesznek olyanok, voltak is, akiknek könnyebb volt a csoportkör, mint a másiknak.”
        Igen. Mindig lesznek csapatok akik szerencsésebbek ez nem vitás. De ez a helyzet már nem szerencse kérdése. A City-nek nagyobb esélye van a könnyebb sorsolásra. A szerencse a régi rendszerbe volt benne, amikor az első kalaposak között valaki nehéz 2.kalaposat húzott valaki könnyebbet(pl. szerencsére mi az utóbbihoz tartoztunk). Az tényleg szerencse volt! Akkor ugyanolyan eséllyel indult mindenki, hogy ki jut neki a 2.kalapból. Ez a jelenlegi rendszernél nincs meg.

        „Én ezt nem mondtam, csak annyit, hogy nem látom, mitől volt normálisabb a szerinted méltányosabb előző.”
        Nem tudom ezt ennél részletesebben leírni. Most képzeld el, hogy megkapjuk a Barcát, 2.-ak leszünk és a Real jön szembe a legjobb 16 között. Úgy nem jutunk a 8 közé, hogy lehet a csapat mindent kiadott magából, de a világ legjobb csapatai közül 2 jött szembe és egyszerűen jobbak voltak nálunk.( Ez előfordulhat a Barcával is, hogy Bayern csoportkör,aztán Juve a 16 között). A régi rendszerbe ez nem fordulhatott elő, mert első kalaposként nem kaphattál végső győzelemre esélyes csapatot (egy kivétel a Dortmund 13-ból) és 1.-ként továbbjutva nem kaptál végső győzelemre esélyest 2. helyezettek közül. (kivétel Inter 10-ből)

        Összegezve az új rendszert. Előfordulhat, hogy egy komoly csapat el se jut a 8 közé, anélkül, hogy igazán rosszul csinált volna bármit is. Míg egy gyenge csapat simán eljut a 8 közé, anélkül, hogy megerőltetné magát.

      • Posted 2017-05-20 18:48 0Likes
        by Zenzo

        „Összegezve az új rendszert. Előfordulhat, hogy egy komoly csapat el se jut a 8 közé, anélkül, hogy igazán rosszul csinált volna bármit is. Míg egy gyenge csapat simán eljut a 8 közé, anélkül, hogy megerőltetné magát.”

        Ez igaz, de ez a lehetőség korábban is benne volt a rendszerben. Nézd meg, az ágyúsok is rendre továbbmentek a csoportból, aztán minek :DDD

      • Posted 2017-05-20 19:51 0Likes
        by acsdav2

        Azért ez így nem pontos. Az ágyúsokat olyan 2.kalapos csapatok előzték meg, mint a Schalke vagy Shakhtar A csoport elsőség abban az időben pedig fontos volt, mert a legjobb csapatok megszerezték az elsőséget és el kellett őket kerülni. Ez őszintén szólva óriási lúzerség és nem lehet rá azt mondani, hogy nem csináltak rosszul semmit. 🙂

    • Posted 2017-05-19 17:09 0Likes
      by Sandic

      Tegyük össze a kezünket, mert az utóbbi években nem volt nehéz a csoportbeosztásunk (még talán 2012-2013-ban volt a legnehezebb, de a 2. helyen ott is illett volna továbbmenni). Várható volt, hogy nem lesz mindig így, de ahogy Zenzo is írta, nézni kell a 3. és 4. kalapot is.

    • Posted 2017-05-19 19:31 0Likes
      by mohacsia

      Szerinted a Sevilla ellen nem lennénk egyértelmű favoritok? 😀

      • Posted 2017-05-19 22:01 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Szerintem nem látta az elmúlt félévben azt a spanyol szemét lerakót.

      • Posted 2017-05-19 22:58 0Likes
        by acsdav2

        Nem is az egész félév, inkább az utóbbi 2 hónap volt gyenge. A BL kiesés megfogta őket. Egyébként nagyon jó csapat.

      • Posted 2017-05-19 22:59 0Likes
        by acsdav2

        A jelenlegi formájuknál biztos jobbak vagyunk. De az őszi formájuknál már nem biztos.

      • Posted 2017-05-20 01:28 0Likes
        by mohacsia

        Nem arról van szó, hogy teljesen esélytelenek lennének, de nehogy már egyáltalán szóba kerüljön az, hogy ne lennénk toronymagas favoritok egy ilyen párosításban.

      • Posted 2017-05-20 09:22 0Likes
        by acsdav2

        Lehet nagyon pesszimista és óvatos vagyok, de én nem merném kijelenteni.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com