A Chelsea tegnap megcsúfolta a futballt, mondják. Mourinho egy szánalmas szarjankó, mondják. A csapat is, a taktika is, José is elmehet a .. oda. Mondják. Igazuk van.
Na, aki eddig lát, az kielégülten dőljön hátra, hogy lám, igaza van. A poszt továbbolvasását viszont nem javaslom, mert nemcsak, hogy a vérnyomása fog rendetlenkedni a poszt közben, de jóllehet még epét is hány a végére, engem pedig a kénköves poklok mélyén, ördögökkel való üzérkedésre fog bátorítani hajthatatlan, örökidőkre, mély fájdalommal, hosszantartó szenvedéssel.
Abban persze valahol mind egyetértünk, hogy a tegnapi produkció, na az egy foshalom volt, foshab a szartortán, és csak azért nem folytatom tovább, mert még a magyar nyelv csimborasszója is kimerül a szarozás ezen szintjén. Amiben nem igazán értünk egyet, az a fekália fröcskölése, dobálásának iránya és miértje, na meg helyenként mikéntje. Széklettel nem sormintát az ajtóra, hanem székletmintával a sor végére az ajtóhoz…
Tegnap, elnézve a fiaink csendes haláltusáját a pályán, az jutott eszembe, hogy na, az is látszik, ezek nem magyarok bazzeg. Na persze azért is, mert a BL-ben rendszeresen a továbbjutók közt vannak ugye, de tegnap speciel azért, mert az is biztos, hogy ezek nem hallottak még Petőfiről..
Egy gondolat bánt engemet,
Ágyban, párnák közt halni meg.
Lassan hervadni el, mint a virág,
Amelyen titkos féreg foga rág;
Elfogyni lassan, mint a gyertyaszál,
Mely elhagyott, üres szobában áll.
Ne ily halált adj, istenem,
Ne ily halált adj énnekem!
Legyek fa, melyen villám fut keresztül,
Vagy melyet szélvész csavar ki tövestül;
Legyek kőszirt, mit a hegyről a völgybe
Eget-földet rázó mennydörgés dönt le…
Na, ezen sorok biztos kimaradtak az életükből, mert ez a gondolat biztos nem bántotta őket – vagy legalábbis nem eléggé, mert szépen csendben meghaltak, saját földön, saját nép előtt, saját dugájukba dőlve.
Mert hát lássuk be, ha nem akarjuk a hülyét tettetni, vagy Hendrixet játszani, ki lehet esni a PSG ellen, ez ellen a PSG ellen, ezt már a sorsoláskor is megmondtam. Csak, nem ilyen játékkal. A PSG nem érdemelte meg ezt a győzelmet, csak, ők legalább akarták. Mi sem érdemeltük ki, de még csak nem is látszott az, hogy nagyon összetörnénk magunkat érte.
Alapvetően három dolog köré csoportosítanám a kiesést: ami a szezon elején A Pluszt nyújtotta az előző szezonokhoz képest, a Chelseabe konkrétan berobbanó Costa-Fabregas páros, és az a hihetetlen összhang, ami szinte az első perctől, a felkészülési meccsektől megvolt köztük – na az most nincs meg. Egyik oldalról sem. Úgy estünk ki a BL-ből, hogy Costa egyetlen árva találatot nem jegyzett, ergo egyetlen Fabrepass-Diegoal nem sok, annyi nem jött össze – és kicsit távolabbra tekintve is, jórészt ebben látom a bajnokságbeli formánk disszonanciáját is. Oké, volt közben eltiltás, sérülés, mindazonáltal, ez az, ez a halálosztó osztag az, ami a különbséget tudja jelenteni egy meccsen, és ez az, ami most már hosszabb ideje nincs meg.
A másik, hogy verhetőek vagyunk fejjel – erre nem vagyunk felkészülve. Ez egy olyan dolog, ami a Chelsea sajátossága volt és van, amióta csak José először betette a lábát a Stamfordra. Több, kisebb-nagyobb megingást leszámítva (Scolari féle ámokfutás, bizonyos időközönkénti rövidzárlat, stb) a Chelsea hátsó sora remekül védekezi le a rögzített helyzeteket, legyen az szabadrúgás vagy szöglet, de akárcsak szimpla beadásokra építő ellenfél. A levegő korlátlan urai, Ivanovics, Terry, Cahill, és A vagy B kapus. Most viszont a PSG fejjel vert meg bennünket, 3 fejesből szerzett találatot a két meccsen. És érdekes módon mindenki lefikázott már mindenkit, és elküldte a halál faszára, de a védelmet senki nem vette elő, pedig ugyancsak hajmeresztő dolgokat hoztak össze, tegnap is, csak mindig volt egy TC, aki védett helyettük a végén. De két (három) fejesgólt kapni? Meg hát Luiztól még csak-csak, de Tiago Silva??? Emberek. Ha mutogatunk, és dobáljuk a szart, akkor bizony nem árt ide is. Szidja mindenki Mourinhot orrba-szájba, miközben a másik padon egy dilettáns Blanc kb annyival vert meg bennünket, hogy „fejeljetek sokat, csak beakad”. Ezt viszont még a legvéresebb szájú sajátjaink sem írhatják az edző számlájára. Egyszerűen nem voltunk képesek levédekezni. Fájdalom, de 50 meccsenként van ilyen. Nem kapunk sok gólt, nem kapunk gólokat szabadrúgásból számolatlan, nem kapunk rögzített szituációk után, kapusbakiból is ritkán, de még a rövidzárlat is elhanyagolható. Szóltunk már többször is – én legalábbis biztosan – arról, hogy a góljainkat kb mi lőjük magunknak, mert még az egyéni hibák is ritkák, a gólok kb akkor jönnek, ha a teljes védelmi sor kapitulál.
A harmadik dolog, ami szerintem egyértelmű, José is kiemelte a meccs után, mégha a kommentmezőben ezért kifigurázták is, hogy a piros nekünk tett rosszat, és hát hogy lehet ilyen hülyét mondani – pedig kurvára igaz. JM és a csapat egy dologra nem volt felkészülve, hogy nekünk kell irányítani a meccset. Úgy voltunk, hogy a PSG-nek jönnie kell, gólt kell lőni, mi meg presszingelünk és szépen kontrázgatunk. Csak ez a kiállítással felborult, mi pedig nem tudtuk lereagálni – ha valahol benézte José a dolgokat, hát ez az. A kb egyetlen eshetőség, amire még csak véletlen sem voltunk felkészülve, az az, hogy a betömörülő és kontrázgató PSG ellen kell játszanunk. Nos, láttuk – nem is tettük. A srácok úgy álltak szemben ezzel a helyzettel, mint kezdő buzi a gőzfürdőben a látvánnyal. És itt ütött vissza az, hogy (szerintem) Schürrle és Salah elengedésével kissé egysíkúvá vált a csapat – Oscart Willianre cseréltük, de ezzel semmit sem csináltunk kb, mert Willt én ugyan jobban kedvelem tán, illetve inkább úgy fogalmazok, hogy többre tartom a játékát, mint a szurkolóink közül sokat, de tegnap az ő beállása pont semmire sem volt jó. Oké, annyira igen, hogy Oscar révén nagyon kompenzálni akart Kuipers, és a sárga után talán jó döntés volt lehozni, de Oscar játéka kb minden egyes elemében jobb, mint brazil spanjáé, nézzük akár a cselezőképességet, a gyorsaságot, vagy a pontrúgásokat.
Beszélhetnénk egyébként Kuipers tevékenységéről, akit mellesleg én jó bírónak tartok, de ennél gyatrábban még Atkinson sem vezethette volna a meccset: Ibra kiállítása nem az volt, a sárgákra nem térek ki, mert abban nem található logika, mikor mire adott, és mire nem, viszont a büntetők közül négyből egyet fújt be a Chelseanek, s míg mondjuk Ibrahimovicsnak nem kellett volna kiállnia, addig a kis potykány, akit asszem örökre a szívembe zártam, Verratti néven futó futballképtelen egyénről van szó mellesleg, na ő kb négy sárgát nem kapott meg, meg egy pirosat, meg az is fura, hogy Motta, akit kb szintén csak az anyja szeret, meg akinek a csapatában játszik, megúszta a meccset egy sárgával. És olyanokat még elő sem veszek, hogy Tiago Silva is megúszott két sárgát, ergo mire győztes gólt fejelt, már rég Ibrával kellett volna sznapszerozon az öltözőben. Egyszóval na, rémrettenet, ami játékvezetés címén futott tegnap, csak semmi jogunk erre mutogatni, mert ahhoz, hogy legyen, teljesíteni is kellett volna a pályán.
És itt jön ismét egy olyan dolog, amivel szemben állok a közhangulattal, szóval aki még mindig itt van, és a Joségyűlölők táborába állt át tegnap, ma meg még mindig oda tartozik, az tényleg jobb, ha a poszt végére teker: a teljesítmény, illetve taktika, amit bemutattunk tegnap, részemről legkevésbé José sara. Oké, jellemző, hogy JM-nek egykoron volt egy nagy betonkockája, amit megfarigcsáltak az idők, de még mindig betonkocka, de a biztonság kedvéért ő meg bezárná még egy páncélszekrénybe az egészet. A ne kapjunk gólt taktika viszont NEM egy elvetendő dolog. Aki ezt nem így látja, annak nincs taktikai érzéke a focihoz, vagy van, csak nem érdekli. Persze kicsit a kályhától kell indulni, mármint onnan, hogy én nem látom annyira sötéten azt, hogy kiestünk a BL-ből, azt sem, ahogyan. Sőt, igazából meglepődve tapasztalom azt, hogy egyesek újra és újra rácsodálkoznak, hogy a Chelsea az, ami, mert ez még ráadásnak edzőfüggetlen is. Persze, hogy van igény a többre, a jobbra. De akkor is, ha csak egy kicsit is képesek vagyunk mechanikailag nézni a tegnapi eredményt, objektíve a kb 220 percből 210-ben mi álltunk továbbjutásra. És egy Psg ellen az azért nem rossz, bármennyire is szeretnék egyesek azt hinni, hogy a Chelsea mindig és prompt egy világverő alakulat, és bárkit bármikor el kell verjen. Mert nem. És függetlenül attól, hogy kit mennyire háborít fel a mutatott játék, és tesz tönkre a kiesés ténye, bennünket nem focizott le a PSG, mint mondjuk random angol társunkat soros ellenfele.
Elő lehet hozakodni azzal, hogy mert ha kint hajlandóak vagyunk támadni, ha itthon bátrabbak vagyunk, ha Josénak vannak tökei, ha tudomisén, zsebre tudunk tenni egy szivárványt, akkor bezzeg. De itt csak arról van szó, hogy csapatként megfeküdtünk a párharcban, mert sem elöl, sem hátul, sem lélektanilag nem voltunk képesek hozni az elvárt szintet, de szerintem pont taktikailag nem kaptunk ki. Ezzel nem elvitatva José felelősségét az egészben, de ráfogni az egészet dőreség. Egyébként többen megpendítették meccs közben és utána is, hogy a srácokon mennyire nem látszott a nyerni akarás, én is ezt láttam. Egyedül Cahill góljánál láttam azt az örömöt, amit kellett – a meccs többi játékperce alatt semmi, nulla, zéró. Semmi tűz nem égett bennünk, ezért a játékunkban sem. Egyébként jellemző, hogy a csatát a brazilok döntötték, illetve nem döntötték el: Luiz+Silva vs Costa+Ramires+Oscar+Willian…
Ez egy olyan meccs volt, ahol megintcsak mindenkinek el kell gondolkodnia a történteken, az edzőnek, a játékosoknak, a bírónak, és a szurkolóknak is. A legfontosabb kérdés talán, hogy amit most csinálunk, az szlalompálya vagy vesszőfutás, és, hogy mit vártunk az elején, meg mit várunk most a szezonunktól. Sokan ilyenkor csak a szart akarják látni, ahogy elborítja őket, és azt is látják. Ettől még nem lesz minden szar, de aki dagonyázik benne, az egy idő után bizony nyakig szaros lesz. Vérszagra gyűl az éji vad, hirtelen mindenki a 21. század pusztájába akarja kiáltani a bánatát. Pedig néha jobb lenne, ha meg sem szólalnának. Tegnap a csúcs az volt, amikor már nem csak Ancelotti, de már még Benito is jobb edző lett Mounál hirtelen.. srácok, a Digi benneteket keres, ezzel már lehet menni szakértőnek dodi mellé. Egyesek fürdőskurvaszerű rinyálása viszont legalább annyira zavar, mint a csapat csapnivaló teljesítménye. Megértek én mindenkit, aki dühös, egy bizonyos szintig, és még a túlzó érvelést is hajlandó vagyok elfogadni egy szurkolótól, aki idegállapotba’ van. De ez a fajta mindenki dögöljön meg, pláne az, akinek más véleménye van, mint az enyém, egy szerintem sekélyes és bántóan szánalmas. És az, hogy vannak gyászhuszárok, akik csak ilyenkor jelennek meg szakérteni, egy dolog, de amikor egyébként intelligens emberek is furamód így reagálnak, na az komolyan meglep.
Bízom benne, hogy mindenkinek sikerült megnyugodnia annyira, hogy tudja helyén kezelni ezt a tegnapi eseményt, vérmérséklettől függően. A világ nem lett sem jobb, sem szarabb hely azzal, hogy kiestünk a BL-ből. A Chelsea is Chelsea maradt, és továbbra is itt van nekünk. Nem kell elintézni az egészet egy vállrándítással, de nem kell a szurkolótársak elleni dzsihádot folytatni, mert kiestünk. Az egész legyen az, ami: egy bosszantó bejegyzés a naplóban, amire bízzunk benne május végén már senki sem emlékszik.
Egy szónak is egy a vége: én csak buzdítani tudok mindenkit, hogy fel a fejjel, nyugi, a BL nélkülünk már úgysem lesz olyan érdekes. Akinek meg még ez sem elég, az menjen ki, és rúgjon le egy villanyoszlopot. Ez nem egy okos dolog, de biztos jobban fog fájni, mint a tegnapi BL búcsú…
218 Comments
by lazarusBwanderbaum
Utólag azzal is kiegyeztem volna ha „ágyban, párnák közt” halt volna meg a csapat, de ez még annál is rosszabb volt. Sportszerűtlenek voltunk, színészkedtünk, reklamáltunk, ezért utáltam 2004-06 között a Barcelonát amikor minden évben játszottunk ellenük kétszer. A PSG küzdött az utolsó erejéig – pont mint a tíz évvel ezelőtti Chelsea.
by Zenzo
Sportszerűtlenek? Színészkedtünk? Ráadásul barcelonai szinten? Most komolyan: nemáááááár…
by lazarusBwanderbaum
Amikor körbeálltuk a bírót hogy nyávogjunk az baromi el classico-s volt sajnos…
by Zenzo
Oké, ezzel nem tudok vitatkozni – ha így gondolod, így gondolod. Viszont ha az odavágón nem szabdalják szabadon a mieinket, akkor szerintem ez nem lett volna ennyire harsány.
by Idemitirjak
Zenzo este gép közelbe kerülök és megküzdök veled. 😀
Kezdetnek, 2 játékvezető barátom is megnézte Ibra esetet, a belepő esélytelen volt a labdára és a stoplisát fegyverként használta, jogos a piros.
by Zenzo
Küzdjünk na, ezen ne múljon 🙂
Felőlem lehet jogos a piros, nekem erősnek tűnt, de a lényeg úgysem az, hogy jogos-e vagy sem, hanem az, hogy részemről, nagyon-nagyon végletekig leegyszerűsítve kb „amiatt kaptunk ki”… legalábbis, így utólag, erre a következtetésre jutottam.
by biteawake
Te melyik meccset nézed? Amikor látta, hogy nem éri el, még a lábát is visszahúzta, ez az eset max egy sárgát ért.
by Idemitirjak
1. Jobb lábát vissza húzta, de ballábával eltalálta talppal Oscart, szerencséjére levegőben volt a lába, nem kell sérülés a piros laphoz.
2. Barcelona szurkoló spori barátom mondta ezt a videó megtekintése után, olvasd el és értelmezd amit írnak mielött válaszolsz.
by thiemecsaba
Ott kezdeném, ahol az este abbahagytam: konkrétan teljesen korrekt módon elkönyveltem a kiesést, azt kell mondanom, hogy még csak meg sem viselt, mivel láttam a csapat majdnem összes meccsét ebben az évben, kivétel az újévi fiaskót, amire még nem voltam üzemképes. Egyszóval aki nem csak látta az eredményeket, nem csak összefoglalókat nézett, neadjisten még kicsit bele is lát a dolgokba, na annak nem volt meglepő semmi az este folyamán!
De haladjunk szép sorban! A Fabrepass-Diegol tényleg leült, nem úgy működik mint szezon elején(nem akarom azt mondani, hogy nem működik), a védelem sem úgy muzsikál, ahogy szeretnénk. Ezek a dolgok viszont nem újdonságok, végigkísérték a csapatot a 2015-ös évben. És itt jutunk el az általad említett 3. ponthoz. Josénak teljes mértékben igaza van azzal, hogy nagy teher volt ennek a csapatnak az az emberelőnyös szitu. Túl fiatal, túl tapasztalatlan a csapat, hogy egy ilyen szitut a megfelelőképpen kezeljen. Még azok sem tették ezt, akiktől alapból elvárnánk, gondolok itt elsősorban Terry, Cahill, Drogba nevére. De José, attól függetlenül, hogy igaza volt(itt is kihangsúlyozva!), Ezt nem kellett volna, nem ilyen körülmények között kellett volna elmondja, kikiáltsa! Hibásnak éreztem az este, és most is hibásnak érzem Őt. Bármennyire is nem ő volt a pályán, de ott volt a pálya szélén, ő is a csapat tagja, hogy ne úgy fogalmazzak, a csapat vezetője. Felróvom neki, hogy nem volt képes 2,5 hónap alatt rendet terenteni a fejekben, sőt úgy érzem, a káosz csak egyre nő/nőtt. Nem szabad elfelejteni, Cahill ámokfutásait, Oscar formahanyatlását, Costa toporzékolásait. Ezeket JM nem tudta kezelni. Tegnap meccs közben is volt egy szitu, amikor Costara akart hatni, odahívta és beszélt vele, de gyakorlatilag épp nem az elelntettjét, de ahhoz közeli eredményt ért el vele. És úgy általánosságban sem tudott belenyúlni a csapatba meccs közben, ami kibillenthette volna őket a kilátástalanságukból. Ezek mind nem értek váratlanul, egyszerűen csak nem tudom elfogadni őket, kövezzetek meg érte!
A szurkoláshoz, a szurkolói magatartáshoz meg nem tudok/nem akarok hozzászólni. Maradjunk annyiban, hogy elsősorban neveltetés és mindennapi tapasztalat és élmények befolyásolják a legjobban.
by Zenzo
Mivel nagyrészt a többiben egyetértünk, főleg erre a részre reagálnék:
„Hibásnak éreztem az este, és most is hibásnak érzem Őt. Bármennyire is nem ő volt a pályán, de ott volt a pálya szélén, ő is a csapat tagja, hogy ne úgy fogalmazzak, a csapat vezetője. Felrovom neki, hogy nem volt képes 2,5 hónap alatt rendet teremteni a fejekben, sőt úgy érzem, a káosz csak egyre nő/nőtt. Nem szabad elfelejteni, Cahill ámokfutásait, Oscar formahanyatlását, Costa toporzékolásait. Ezeket JM nem tudta kezelni. Tegnap meccs közben is volt egy szitu, amikor Costara akart hatni, odahívta és beszélt vele, de gyakorlatilag épp nem az ellentettjét, de ahhoz közeli eredményt ért el vele. És úgy általánosságban sem tudott belenyúlni a csapatba meccs közben, ami kibillenthette volna őket a kilátástalanságukból”
Én magam úgy vélem, igen, mint a csapat edzője, felelősség terheli, igen. Cahill ámokfutásai viszont annyira nem gyakoriak, és azért azóta összeszedte magát annyira (tegnap pölö egészen jó volt szerintem), hogy ne lehessen azt mondani, hogy JM ne tudta volna kezelni. Costa toporzékolásai? Szerintem az rendben van, talán az egyetlen fény volt az éjszakában, mert legalább azt mutatta, hogy őt igenis érdekli a dolog. Oscar (vagy bármely brazil) formahanyatlása hidegben? 🙂 ez hosszú vita, kb amióta léteznek mediterrán típusú focistáink, megvan. Sőt, talán most még kevésbé jellemző, mint anno, hogy a „hosszúujjú, kesztyűs” időszak nem jelent akkora formarombolást, mint egykor.
Az idézett utolsó mondat pedig nagyon igaz, erre próbáltam kihegyezni a posztot én is, hogy ahol tényleg JM-re fogható a tegnapi kiesés, az pont az, hogy nem tudott belenyúlni a meccsbe. Volt egy elképzelés, egy A terv, amire felkészültünk, de nem igazán volt „plan B”, sem ahhoz alkalmas játékosok. Ezért/emellé tanácstalanság elöl, hátul meg még ráadásnak lefejeltek bennünket, kész is a csúnya 2-2, amivel meg pápá.
Egyszerűen bővíteni kell a keretet majd +1 opcióval, mert így, hogy nincsenek futóbolondok, mint Salah és/vagy Schürrle, a csapat egysíkú, mint az alföld. Hiába áll a pad jó nevekből, tegnap nem tudom, ki az, aki lendíteni tudott volna a dolgokon.
by thiemecsaba
Örvendetes, ha valakit érdekel a dolog, sőt azt hiszem ez egy alapelvárás kell hogy legyen! De valljuk be, ő is begyűjthetett volna 2 sárgát… túl gyakran átesik a ló túloldalára(na jó, most csak épp át-át csúszott!)
A formahanyatlással is kell kezdeni valamit, konkrétan lehet másképp alakítani a keretet, lehet mélyíteni, lehet máshonnan játékosokat beszerezni(de lehetne valamit kezdeni a brazilokkal is, ezért vannak a szakemberek).
Az utolsó bekezdésedre meg kb ennyi: felállt védelem ellen kb Salah ás Shürrle is annyit ért volna, mint vilmos. Pont, hogy egy olyan osztógató kellett volna, aki szab egy ritmust a csapatnak, középről megbontja a védelmet, átmozgassa egyik szélről a másikra a játékot, Ja és nem árt bent egy formában levő csatár, aki nem az oldalvonalig jár ki labdáért…
by Zenzo
Én is azt hiszem, hogy alapelvárás, de pont ez az, ami tegnap hiányzott. A PSG akarta a győzelmet, mi meg nem. Igen, Costában mindig benne van a sárga, de tegnap 1 igazi hülyeséget csinált, a végén, mikor felborította a psg védőjét. Ha ott figyel a bíró, akkor lehet nem fejezi be a meccset.
Nem értek egyet abban, hogy Shirley vagy a beduin ugyanannyit tett volna hozzá, mint Will – mert ahogyan várható volt, Will semmit nem csinált a szokásos megállok, tolok rajta, elvesztem mesterhármason, ja de, nekiment Ivának vagy háromszor. És igen, kellett volna valaki középen, akit írsz, csak pont a helyére jött be Willi… persze átvehette volna ezt a szerepet, de nem tette, és Fab meg elég langyos mostanában. Costa meg csak őrlődött, ha középen volt, sem volt semmi extra. A két futógép viszont többször tudta volna meghúzni azt, ami Ramires egyetlen használható megmozdulása volt tegnap, mikor kapuralőtt… meghúzni, betörni, lőni. LEHET, hogy azzal sem érünk semmit. De szerintem az Oscar-Wili csere predesztinálta, hogy semmi sem változik, míg azok mondjuk legalább kilátást adtak volna a változásra. De, lehet már túlmagyarázom én is.
by thiemecsaba
AZ Oscar-Wilmos csere csak azzal a magyarázattal fogadható el(részben), hogy előbbi közel járt egy 2. sárga begyűjtéséhez. De nekem nem elfogadható, mivel Oscar formán kívűl is veszélyesebb, mint Wilmosunk hiperszuper jobbra tolom vagy megállok játéka! Na meg azért is, amit az előbb írtam.
A viking meg esetleg megoldhatna egy-két jól időzített betörést, de hogy az egyiptomi az első védőig sem érne ilyen kis területen, az hótziher!
by Zenzo
Az oké, de Schürrlével és/vagy Salahval nyilván más taktikát választottunk volna (ami a lényeg ugye, a B terv), és kijjebb húzzuk a PSG-t, nem betoljuk, mint tettük azt most. A PSG lényegében a saját tizenhatosának vonalán húzta fel a védővonalat, tehette, mert látta, hogy úgysem lövünk távolról (sajnos, és ezt továbbra sem értem, miért). És nagyon szép példája volt ennek az, amikor Costa nem kapott tizenegyest, hogy még Cavani is ott téblábolt a vonalon, meg mindenki, Costa meg hiába cselezte át magát 7 emberen, jött a nyolcadik, felrúgta, de nem annyira, hogy büntetőt merjen fújni a holland a piros után. Tegnap sokan mutogattak a másik eredményre, hogy bezzeg a Bayern hogy kivégezte a szatyort, csakhát na, ott Collum nem pöcsölt, mint Kuipers, a harmadik percben befújta a tizi+piros kombót. Kujpi meg kiállította Ibrát, befosott, aztán lépten-nyomon kompenzált, Oscar sárga elrúgásért, amit aztán Cavani háromszor nem kapott meg, Verratti már akkor szedhetett volna két sárgát vagy 5-8 perc alatt, de még a síp is néma maradt, stb. Sajnos a holland úgy érezte, hogy erős volt a piros (lehet rá is szóltak fentről a fülére), és eztán görcsösen ragaszkodott ahhoz, hogy szarul döntsön mindkét oldalra, ne lehessen őt elővenni. Más kérdés, hogy tényleg csak azért nem lehet, mert nincs értelme (mert ezzel együtt is nyernünk kellett volna)
by gorkaf78
Ezzel kapcsolatban egyetlen rövid kérdésem lenne: Schürrle/Salah eladása, Cuadrado megvétele és nem játszatása kinek a hibája?
by Zenzo
Nem feltétlen tartom „hibának” a német és az egyiptomi eladását, bár Quad megvételét továbbra sem értem, mert nem látok benne semmi pluszt. Én a B terv hiányát tartom hibának, azaz, ha már eladtuk őket, legyen az JM vagy a board döntése, mindkettő vagy akár egy harmadik, hanem, hogy a pótlásuk nem megoldott. Viszont a kérdésed éléből kiindulva szerinted ez JM hibája – csak ilyentén minden az ő hibája, az is, ha a fű görbébben áll a pályán.
Ha mindenáron még José hibái közt akarunk keresgélni, nekem nagyon fájó pontom a szívszerelmének, Ramiresnek a mindenáron való játszatása.
by thiemecsaba
A bírót hagyjuk, ő más lapra tartozik, mi most a mi hibáinkat keressük 🙂
Igen, a két fentebb nevezett közül valakinek a játszatása feltételezne egy B tervet is. Sajnos azonban én nem teljesen vagyok meggyőzve ennek a valóságalapjáról! Szeretném hinni, hogy ez így lenne, de újfent a tapasztalat és az eddig látottak nem hagyják elfogadni ezt a felvetést. Visszakanyarodok oda(kb 1 hete hoztam fel ezt), hogy különböző okok miatt a szezon vége fele is kisérletezgetünk a felállással, a kerettel. Most épp Rami játszott szélsőt(legalábbis elég sok időre kihúzódott oda), ami még az A tervünk magabiztosságát is megkérdőjelezi, nemhogy egy B terv meglétét! Na most, hogy ez a téli átigazolási politika miatt alakult e így, vagy sem, azt max José fejthetné ki bővebben, de nem fogja!
by vadkutya
„Fab meg elég langyos mostanában.”
Hát, Apám, szokjad a gondolatot, főként a szezon második felében, ugyanis a dicső dns-hordozó fél-szezonos futballista. Bajnoki gól és zsuga, 1st/2nd half, Opta:
2009/10 – 19/9
2010/11 – 9/5
2011/12 – 13/4
2012/13 – 14/8
2013/14 – 16/5
2014/15 – 15/2
Csak erről Wengeren kívül nem sokan tudnak. Mert amikor megkérdezik,h miért nem hozta vissza 30 millióért, egy sportszerűbb indokot mond. 🙂
by gabikj
Van igazság abban amit mondasz de azért néhány dologgal vitatkoznék ha lehet.
Túl fiatal a csapat(tapasztalatlan ilyen szituban?)?:
Iva 31
Terry 34
Cahill 29
Fabre 27
Matic 26
Ramires 27
D.Costa 26
A csapat gerincét nehezen lehetne fiatalnak hívni(több nagy csatát megért focista)…Láttad a Tottenham ellenünk és a ligában is igencsak fiatal csapattal állt fel.Ne fogjuk a fiatalságra meg a tapasztalatlanságra azt hogy hazai pályán ilyen gyengén és lélektelenül fociztak.
by thiemecsaba
Gondoltam itt elsősorban a következőkre: Oscar, Hazard, Fabre, Costa, Azpi, Matic…. akárhogy nézem, lehet, hogy már mind nem 19 évesek, de ők még igazán nagy csatákat nem értek meg! És ha tovább olvastad(mert gondolom tovább olvastad, de akkor nem érted amit írtam) láthatod, hogy az öregeknek, a nagy csatákat megérteknek felróvom, hogy nem úgy viselkedtek, ahogy elvárható lenne ilyen tapasztalattal!
by Idemitirjak
Sajtó: Undorító, amit a Chelsea játékosok csináltak a piros lapnál. Szégyen amit műveltek.
Ez folyik a csapból is, ezeket azért fizetik, hogy utálják a Chelseat? PSG bőven túltett reklamálás terén rajtunk, mégis egy olyan eseten gyökérkednek ami meccsenként megtörténik. Vagy velem van a baj, vagy tényleg lejáratási kampány folyik? Lassan mi leszünk a legutáltabb csapat, igaz így csak még édesebbek a győzelmek.
by Zenzo
Nézd meg, kire, mire támaszkodnak, hivatkoznak ezek a „sajtók”. Josénak abban igaza van, amit anno mondott, mikor bement Cammyhoz a Skyba, hogy az angol „szakértőgárda” kikkel van tele? Ex játékosokkal. Neville, Carra, Souness, Henry… a vér nem válik vízzé, egy vörös sosem fogja elismerni a Kékeket… s mivel Chelsea legenda nem igen van arrafelé, akármilyen okból is, ezért ez így is marad. Egy darabig még biztos. De összességében a „pártatlan” sajtósoknak is biztosan van kedvencük, és hát azért Angliában jóval több a ManU, Pool, Arse szurker, mint Chelsea.
Amióta meg José hadjáratot emleget, naná, hogy nem finomkodnak. Másrészt ezt szerintem az UEFA is gerjeszti, aki mostanság nem egyszer foglalkozott azzal, hogy majd Platini jól kitalálja, hogyan lehetne jobban szankcionálni a futballisták pályán történő (nem megfelelő) viselkedését.
by Lavid Duiz
Én is kiakadtam ezen, Carra, meg Souness… Álszent faszik! (mondjuk, Neville megvédett minket) Hihetetlen ez az álszentség! Az viszont nem volt nekik probléma, hogy Luiz lekönyökölte Costa-t! Na, húzzanak a sunyiba!
by Stonci81
nagyon korrekt írás…Zenzo jobb hogy mentél tegnap aludni, én majdnem egy óráig tartottam még ezt az álláspontot értelmetlenül…aki menni akar és elfordulni a csapattól azt nem szabad visszatartani. És igen…én kicsit örülök is hogy ilyen a csapat. Van saját „stílusa”. Beszélnek rólunk. Ha buszos kép jön be hozzánk kötik..lehet negatív dolog sok, de még mindig sok az irigy. A Chelsea igenis meghatározó csapat lett, szóbeszéd tárgya. Lehet utálni, szeretni, de közömbösséget nem váltunk ki, mindenkinek valami miatt benn maradunk a fejében 🙂
by Cech01
Szavunk szomorú vala; kóbor
lelkünket elaszta a hév
szivünket elölte a hév:
nem tudtuk, a hó hogy október
s nem tudtuk, az éj hogy az év
legéjjelebb éjjele (ah ez az év)
nem láttuk elült tavad, Auber,
(noha vitt már rajtad a rév)
feledtük elült tavad, Auber
és rémeid, Weir-tövi rév.
by Zenzo
Így szólva Psychét megöleltem
csitítva szivében a bún,
könnyítve a gyáva borún.
by Lavid Duiz
Megmondom őszintén, mást akartam ide írni, de aztán meggondoltam magam, kitöröltem az egészet, mert ami történt azon már nem tudunk változtatni. Azt azonban kíváncsian várom, hogy fog-e a csapat fejlődni. Csak az a baj, hogy vannak kétségeim efelől.
by Asidotus
Sok tekintetben vitatkoznék a poszttal.
Igenis Mourinho sara a kiesés. Előnyös helyzetet nem tudott kihasználni a Chelsea, egy tőlük nem jobb csapat ellen, főleg meg egy Ibrahimovics kiállítása után. Ősszel úgy indult a Chelsea, mint akik szakítottak Mourinho rossz beidegződésével, miszerint nem kell megverni az ellenfelet, elég csak győzni. Jöttek a sokgólos diadalok, lassan elfeledtetve a sok 1:0-ás, mourinhos meccseket. Bár, intő jel volt már ősszel is, a M.City elleni meccs, hogy bizony José nem átall még ma sem a buszhoz fordulni, amikor kicsit jobb ellenfél közelít.
És megint. Megint előkerül a „biztonsági” foci, ami megint nem hozza az eredményt.
A „ne kapjunk gólt” taktika pedig igenis elvetendő. Most komolyan, tényleg megfordul valakinek a fejében, hogy reális az, hogy egy Cavanival, Ibrával, stb. felálló PSG ellen le lehet hozni kapott gól nélkül egy meccset? Amikor már Párizsban is látható volt, hogy fejjel jobb volt a PSG.
by Zenzo
Az egyedüli pont, ahol vitát látok a posztíró nézeteivel, az ez:
„A „ne kapjunk gólt” taktika pedig igenis elvetendő”
De miért? Én ezt nem értem. Lehet hülye vagyok, elismerem, de akkor sem. Én ezt egy alapvetésnek gondolom, és mivel kikapni nagyon nehéz úgy, hogy nem kapsz gólt, ezért ez a lehető legobjektívebben nézve is minimum reális, ergo nem lehet elvetendő. Most menjünk neki úgy a meccsnek, hogy győzni kell, de valami majd lesz, csináljuk meg? Számomra a „nem gólt kapni” egy taktikai alap, amire jól lehet építeni. Oké, azzal lehet vitázni, hogy mennyire jó ötlet, lévén már magam is leírtam, hogy ez a keret azért egyre kevésbé alkalmas erre, de attól még a taktikában nem találok kivetendőt.
Oké, még vitás pont az „Igenis Mourinho sara a kiesés” is, de szíved joga így gondolni. Az utána írottak szerintem ezt nem is támasztják alá. Egyszerűen úgy látom, hogy JM „rossz beidegződésével” nem lehet magyarázni a kiesést, max az odavágó második félidejét.
by mohacsia
Szóval nem focizott le minket a PSG? 😀 Te megint nem jó meccset néztél. Egyszer a változatosság kedvéért azt a szemüvegedet is felvehetnéd, aminek nem kék, José alakú lencséje van.
by Petikee95
Egyszerűen én sem tudom megérteni, bárhogy is szeretném.
by mohacsia
Elkezdtem írni egy kisregényt, de végül ennyi lett leközölve belőle, mert nem akarok belekötni minden bekezdésbe. Azt hiszem erre szokták mondani, hogy szerecsenmosdatás.
by Zenzo
Nagy kár, pedig nagyon kíváncsi lennék rá, hogy hol focizott le a PSG… de úgy látom, alapvetően máshol kell kezdeni a dolgot: szerinted mi az, hogy egyik csapat lefocizza a másikat? Mert úgy látom, teljesen mást értünk ezalatt.
Egyébként meg kössél bele, nem kell velem egyetérteni – sosem kellett.
by mohacsia
Nálam kimeríti a lefocizás fogalmát az, ha egy csapat 10 emberrel ilyen szinten a másik fölé nő mind támadásban, mind védekezésben.
Amikor kellett a gól nekik, akkor úgy mentek át a védelmünkön, mint forró kés a vajon. Egyáltalán nem arról volt szó, hogy találtak két gólt és kibekkelték valahogyan, óriási helyzeteket alakítottak ki sorban, úgy hogy akkor már alig emlékeztek arra, hogy milyen is volt 11 v 11 játszani.
by Zenzo
Az a vicc, hogy most azt mondod, lefocizott bennünket a PSG, mert nem bekkeltek (ööö heee? Cavani rúgta fel Costát a saját tizenhatosukon, bakker 12 emberrel álltak a kapujuk előtt… hát ne vicceljünk már egymással, azt hittem, komolyan beszélgetünk), támadásban fölénk nőttek? 80 percen keresztül a kapunkat se látták jóformán. Majd nézz meg egy heatmapet a meccsről.
Nekik az első perctől kezdve kellett a gól, mégsem támadtak, csak támadgattak, ha véletlen nem nálunk volt a labda – és azt mondod, hogy „kés a vajon”-ként mentek át a védelmünkön. Hát, tényleg nem egy meccset néztünk.
Cserébe van egy sejtésem, hogy ha ugyanezzel a játékkal fordított eredmény születik, azaz mi megyünk tovább, itt állnál, és vernéd a tam-tamot, hogy mekkora faszmákkal mentünk tovább, nem lefocizással..
by mohacsia
Kérem szépen ez így spekuláció. Ne te mondd meg, hogy én mikor mit csinálnék. Én is azt hittem, hogy komolyan beszélgetünk.
by Zenzo
Én nem megmondtam, mit csinálnál, azt mondtam, van egy sejtésem. Spekuláció hát, Itt ebben a mezőben minden az. Épp egy „mi lett volna ha” vs „.. kellett volna inkább” vitát folytatunk. Ez mind merő fikció.
by mohacsia
Most komolyan azt kellene bizonygatnom, hogy azért a kettő közel sem ugyanaz, a fikcióid tárgya nem mindegy?
by mohacsia
Nem látták a kapunk meg csak támadgattak, de azért csak rúgtak egy böszömnagy kapufát meg még volt 2-3 ordító helyzetük.
Heatmap? Komolyan? 😀
by Zenzo
Heatmap – komolyan. Mintha talán pont önmaga 3 centivel feljebb hasonló módon támasztotta volna alá mondandóját.. „Nem ezekre a statokra játszák a focit, de azért árulkodó adatok.”. Egyébként meg nem állítottam, hogy nem volt helyzete a PSG-nek, csak arra reagáltam, miszerint amikor kellett a gól, akkor támadtak – ami nem igaz, tekintve, hogy az első perctől kellett nekik a gól, a kb 80. percig pedig 2 lényegi helyzetük volt, az első percben Cavani, meg valahol a félidő környékén az említett kapufa. Igen, a végén – amikor mi buta módon visszaálltunk, már támadtak, és ott TC-re bizony szükség volt, de addig nagyon erőteljes ferdítés, hogy „fölénk nőttek támadásban” illetve hogy óriási helyzeteket alakítottak ki sorban.
by mohacsia
Ja, heatmap. Szóval jól megállapíthatjuk belőle, hogy 10 emberrel kontráztak, illetve gyorsan akarták befejezni a támadásaikat és nem próbáltak meg barcelonásan kipasszolni eggyel több embert.
by Zenzo
kontráztak vagy sem, gyorsan zárták a támadásokat vagy sem, ez nem változtat azon, hogy a kapunk közelében is ritkán jártak a meccs nagy részén. Csak már nem tudom, mivel támasszam még ezt alá, amit hajlandó vagy elfogadni. Komolyan mondom, veled rosszabb vitázni, mint az asszonnyal 😀
Viszont úgy gondolom, nem is jutunk dűlőre, mert te mindenáron azt akarod nekem bizonygatni, hogy a PSG lefocizott bennünket, de én nem látom ezt az alapján (sem), amit mondasz – te pedig továbbra sem kívánod magadévá tenni a nézetemet, miszerint ez van, 6 percnyi kitartáson múlott, hogy egy szar meccset szar játékkal nem behúzunk, hanem egy kieséssel felérő X-re hozunk. Abban talán egyetértünk, hogy nem volt szép, amit láttunk, csak én ebben nem látok akkora kivetnivalót. Tartom, hogy szerintem a játékosok egyéni formája és valamelyest José felkészületlensége okozta a kiesést, míg szerinted első sorban José, másodsorban talán a játékosok. Patthelyzet, én meg fáradt vagyok. Ha gondolod, még próbálj győzködni, majd holnap reagálok.
Béke.
by mohacsia
Lehet, hogy ott van az alapvető nézetkülönbség, hogy én mindent ahhoz mérten értékelek, hogy eggyel többen voltunk. Valószínűleg nem fogalmazom meg lefocizásként, ha egyenlő létszámmal ugyanez a játék képe, de jobbak voltak és bántó, hogy mindezt 10 emberrel.
Hibásakat nem neveztem meg (na jó Ramirest, mint gyenge láncszemet a szűrésben), de az egészért kollektíven felel a csapat Joséstul. Én csak azt nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy ez így rendben van és szeressünk mindenkit és szerelem és boldogság és cumbaya és *tetszőleges fals indokok összessége*. Ezt a párharcot ezekkel a körülményekkel egyértelműen (!) kellett volna megnyerni és mivel ez nem történt meg ezért seggeknek kell szétrúgódniuk. Nem kell kirúgni se Josét, se lecserélni a fél keretet, de ne söpörjük már a szőnyeg alá.
by Zenzo
Na, végül csak ugyanoda lyukadunk ki azért… legalábbis kb. Szerintem nem voltak jobbak nálunk, mert semmi jel nem mutatott a győzelmükre egész meccs alatt, de még csak a többgólos X-re sem. A végén, amikor égett a talaj, mindent egy lapra feltéve leszegett fejjel nekünkjöttek, és végül ebből ők kerültek ki továbbjutóként, de én ezt nem tekintem sem jobbnak, sem lefocizásnak.
Ramiresről nem engem kell meggyőznöd, hogy nem ér semmit, és én is azt írtam, hogy az egész csapat felelős, Joséstól.
Elfogadni én sem vagyok hajlandó, és sajnálom, ha az jött le a posztból, hogy én boldog lennék ettől vagy kumbájjá, mert nem így van, mint ahogyan nem írtam azt sem, hogy söpörjük a szőnyeg alá, bár én úgy fogalmaztam, hogy ne intézzük el egy vállrándítással. Azzal meg egyetértek, hogy ezt a párharcot nyerni kellett volna, azzal, hogy „egyértelműen”, már nem feltétlen. Viszont, hogy megnyerjük, az 220-ból 214 percig így volt. „Csak” 6 percig nem, vesztünkre az az utolsó hat volt 🙂 Az, hogy hogyan, már más kérdés, de arról is kifejtettem én is, hogy felháborítóan sehogyan játszottunk.
by Frenky54
Igazat adok Neked a „lefocizás” témakörben. Azt láttam a mérkőzés folyamán, h a PSG focistáinak nagy része egyénileg képzetebb, mint a Chelsea játékosok úgy általában. „Latin” játékosaik sokkal kombinatívabb, rövidpasszos, háromszögelős, közben jól cselező csapattagok érett focit mutattak be. Mondhatnám feküdt nekik a stílusunk.
by mohacsia
Én a szűrés hatékonyságát kifogásoltam, sokszor átjutottak 1-2 húzásból a középpályánkon. Sokkal nehezebben lehetett tőlük elvenni a labdát, amíg mi folyamatosan labdátvesztettünk. Ennek az egyik felelőse szerintem Ramires. Tudom, hogy már-már divat őt fikázni, de nincs agya ehhez a játékhoz.
Tackles: 34 – 49
Interceptions: 15 – 21
A labdabirtklást 10 emberrel is 50,4 %-ra hozták.
Nem ezekre a statokra játszák a focit, de azért árulkodó adatok.
by Zenzo
Nem. A többivel nem tudok vitatkozni, max annyit tudok leírni, hogy lehet néha neked meg nem ártana feltenni a Josésat 😉
by mohacsia
Én értékelem José Josés húzásait is, ha ülnek és eszem ágában sincs mindenért nekiugrani, de ne bagatelizáljuk el a problémát olyan blődségekkel, hogy nem voltunk felkészülve az emberelőnyre. Ez tényleg a röhej kategória.
Meg ez a nem akartuk eléggé a győzelmet is olyan MB1-es kijelentés.
by Zenzo
Miért, a José takarodjon mert egy barom, az milyen kijelentés? Objektív és megfontolt, alátámasztott? 🙂
Szerinted blődség, szerintem magyarázat. De pajtásom, mondd, akarsz-e lenni, várom továbbra is lentebb belengetett kimerítő magyarázatát, hogy akkor mégis mit kellett volna, hogyan kellett volna, ha már az én verzióm blődség és bárgyú kijelentés.
by mohacsia
Én ilyet nem írtam, úgyhogy én had ne tartozzak számadással mások mondataiért. De te is érzed, hogy kicsit más amikor valaki a kommentmezőben, míg te a posztban írsz le valamit.
by Zenzo
jó bocs, nincs a fejemben, ki mit mondott tegnap, így elnézést, hogy szavakat adtam a szádba. De… te épp csak testi fenyítéssel szorgalmaztad egy szurkolótársad, akinek volt véleménye, az sokkal jobb?
Igen, nyilván másabb, bár nem igazán látok nagy különbséget, hogy én írom-e a posztot, vagy sem. A blogolás senki előtt nem tiltott dolog, sőt, itt is adott minden lehetőség, hogy bárki nekilásson, ha kedve tartja – nem sok vendégposztolónak mondtuk még, hogy ne tegye.
Viszont várom továbbra is, hogy akkor mégis mit kellett volna, hogyan kellett volna, ha már az én verzióm szerinted blődség és bárgyú kijelentés, mert azt viszont már te írtad, ezt még vissza sem kell keresnem 🙂
by Lavid Duiz
Azért mégiscsak ő a Szpesöl Van! 😀
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = „//connect.facebook.net/hu_HU/all.js#xfbml=1”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));BejegyzésThe SPORT Bible által
by Petikee95
https://www.youtube.com/watch?v=u86E6hE5YH0
A vesztes meccsek után alapból ideges vagyok, de még azt kell olvasnom, hogy 132 db 11-est nem kaptunk meg, 546 db pirosat úszott meg az ellenfél, miközben Ibra kiállítása határozta meg az egész meccset. Érdekes továbbá, hogy Costa neve meg sincs említve a posztban, a fél PSG pedig igen. Ha már bírózás, akkor ne elfogultan… Arra a négy 11-esre pedig kíváncsi lennék. Egyik Costa vs Cavani (egyértelmű tizi), a másik Hazard vs Sirigu (vissza kell nézni), és a másik kettő? A tizi nem egyenlő a góllal, azt be is kell lőni. Látod, ennyit ért az a „jó eredmény” az odavágón… Oda-vissza lefociztak minket. Jobb csapat a PSG, ennyi, kész. Majd ha Mou változtat esetleg a taktikán (amit már kurva rég hangoztatunk, hogy szart sem ér), akkor talán fordulhat a kocka.
by Zenzo
Khm, továbbra is: nyugi.
Costa nincs megemlítve a posztban? Ne csak a címet olvasd el, hé 🙂
Ha a négy tizit nem is érted, a harmadikat csak megtalálod, mert azt befújta… vagy tán az sem volt az?
Attól, hogy végül kiestünk, most megint nem értem, hogy jön ide, hogy a kinti 1-1 miért is jó v rossz eredmény.
Az oda-vissza lefocizás kijelentése után neked is felteszem a kérdést: mit értesz lefocizás alatt?
Jobb csapat a PSG? Aztán miért is?
És végül: José ezzel a taktikával eljutott 12 döntőig, abból 10-et megnyert. szóval hangoztathatod, hogy szart sem ér, csak attól még ez nem lesz igaz. Az, hogy neked ez nem jön be, más kérdés….
by mohacsia
Azért rossz eredmény, mert egy megtizedelt csapat ellen értük el. Illetve azért, mert ezzel az idegenben jóaziksz taktikával két év alatt kétszer sikerült eddig kiesni.
by Zenzo
kicsit kifordítom, de attól még a kérdés megállja a helyét: ha belemegyünk két adok-kapokba, és kétszer kikapunk kint, akkor az mennyivel jobb eredmény?
by mohacsia
A sebzett vadat megvárjuk amíg felépül annak reményében, hogy jobb pozícióból csaphatunk vele össze utána, elfelejtve azt, hogy már megvan a jobb pozíció, csak baszunk bevinni a kegyelemdöfést.
Lehet fosni, hogy mi van, ha… de gyáva népnek nincs hazája.
by Petikee95
1. Ahol a bíróról van szó, ott nincs megemlítve Costa, arra céloztam.
2. Costa vs Cavani, Hazard vs Sirigu, Hazard gólja. Melyik a negyedik 11-es? Csak mert nem rémlik.
3. Azt csak úgy odanyögtem, hisz akkor sokan örültek az eredménynek a meccs alapján, míg a visszavágón végre nem úsztuk meg, hogy folyton Courtois-ra hagyatkoztunk. Hátha ebből tanul Mou, bár úgysem fog. Illetve bízok benne, hogy sokan kiábrándulnak ebből a buszozásból, és elismerik, hogy ez a csapat nem képes buszozásra.
4. Már lentebb megtárgyaltátok, erről nem nyitok vitát.
5. Azért, mert ők jutottak tovább. 😀 A hogyan és miért innentől már nem lényeg. Adva volt a lehetőség, nem éltünk vele. Nagy szerencse kell ahhoz, hogy ezzel a védelemmel a nemzetközi porondon sokra vigyük. Természetesen a védekezésre gondolok, mert támadásban jeleskednek, ami máshol igen ritka.
6. Igen, de az a múlt. Kár összehasonlítani bármelyik más kerettel. Elég egy évet visszamenni (ATM), akkor is rosszul sült el a taktika, de láthatóan nem tanult belőle Mou.
…
Igen, utálom a buszozást. Jobban élvezném a focinkat, ha felvállalnánk a játékot. Erre tipikus ellenpélda a PSG elleni odavágó, az szörnyű volt. Szomorú, hogy egy brit csapat sem lesz a 8 között, és az évek múlásával egyre rosszabbodik a helyzet. Hogy az angol válogatott szereplését meg se említsem…
by Zenzo
1. oké, bár nem látom az összefüggést.
2. őszinte leszek, most már nem ugrik be, de amikor írtam, még tudtam. Costával rémlik valami még. De mindegy is, legyen három, akkor is egyet fújtak be 🙂
5. oké, így szemlélve tényleg ők a jobbak 😀
6. hát, a jövőről nehéz beszélni 🙂 Az ATM ellen szerintem nem volt esélyünk sem így, sem máshogy, ott, akkor az az ATM a topon volt, mi pedig a fél keretet nélkülöztük, és otthon is vitézkedni kellett ezzel együtt.
„Igen, utálom a buszozást.” – erre csak azt tudom mondani, hogy akkor nagyon rossz csapatot válaszottál magadnak 😀
by Petikee95
Azért nem mindig a buszozás volt a taktikánk, játszottunk mi szép támadófocit is. 🙂
by Zenzo
hát persze, edzőtől függetlenül játszottunk szépen is helyenként, de azért ne tegyünk úgy, mintha ez lenne a jellemző, mert az elmúlt 2-3 szezon alatt több ilyen meccsünk volt, mint előtte 5-6 alatt. Rangadókon, nagy meccseken pedig nem nagyon rémlik, hogy valaha is nyílt meccset játszottunk volna, vagy ha mégis, nagyon csúnya vége lett (villas boas alatti Arsenal 5-3, meg ilyenek), de ha kellett, Ancelotti is elővette a karácsonyfát (4-3-2-1), amit nem busznak hívtak, de a lényege ugyanaz volt, és ugyanolyan látványtalan és csúnya focit eredményezett. De Hiddink alatt is ugyanolyan volt, ha kellett, emlékszem a Juve elleni 4-3-3-ra, egy Ballack-Essien-Mikel középpályával… 🙂 de a húzós meccsenek Scolari 4-1-4-1-je is egy igen deffenzív 4-5-1 volt, José első regnálását meg had ne mutassam be :)))
by Petikee95
Én már alapból azt nem értem, mi a f*szért kell beállni minden nagycsapat ellen védekezni. Ha jobbak vagyunk, nem nekünk kéne inkább nyomást helyezni a másikra? Főleg otthon… Feltételezem, hogy egy City és PSG ellen papíron csak jobbak vagyunk. Tudom, nem összehasonlítható, de a lényeg ugyanaz. Én is focizok. Mi ősszel Szabadkígyós ellen rangadóztunk otthon (tavaly oda-vissza vertek minket: 1-2, 5-0), de támadólag mentünk ki a pályára, és vertünk nekik egy 6-ost, igaz, volt egy kiállítás is 2-0 után. Érdekesség, hogy holnap lesz a visszavágó, ahol érzésem szerint ők az esélyesebbek, mégsem befosva lépünk majd a pályára, hanem gólokat akarunk lőni és nyerni, még ha ez éppen fordítva is sülne el.
by Zenzo
remélem ezért nem haragszol meg, de had ne vegyük ár alapul a BL 16 közt azt, hogy ti mit csináltok szabadkígyós ellen :))))
„Én már alapból azt nem értem, mi a f*szért kell beállni minden nagycsapat ellen védekezni.”
A kérdés jogos, de ismét arra tudok visszautalni, hogy rossz csapatot választottál, ha ez zavar. Mindenkinek van egy stílusa, az újkori Chelsea-é pedig az, hogy ne kapjunk gólt. A Barcaé is más, a Bayerné is más, az olasz csapatoké is más és más, ez korszakonként változik, de többnyire ideig-óráig állandó.
Nálunk most van egy átalakulási szakasz, de kb a felénél tartunk. Azért, mert mindenki úgy gondolja, hogy ez egy csettintés, még nem úgy megy, ezt pedig egy olyan embernek pláne tudnia kell, aki egyesületben, élőben focizik, vagy focizott. José szerintem sokat változott és változtatott ahhoz képest, amennyire makacs edző, és szerintem, ha hagyják dolgozni, akkor ténylegesen is meg tudja majd fordítani a Chelsea játékát olyanra, amit te most úgy kb elképzelsz. Aztán persze lehet, hogy nem. De abban viszont biztos vagyok, hogy még legalább 2-3 szezonnak el kell telnie, és az új és fiatal magnak meg kell maradnia (Ázár-Oscar-és most fiatalnak tekintem és ideveszem Costa, Fabregas, Matics személyét is, de Ápi vagy Brana, TC, Zouma mind fontos köve annak a láncnak, aminek még 1 erős szezont tétmeccsekkel végig kell küzdenie és csiszolódnia), mire a váltás már nem átmenet lesz, hanem ténylegesen megtörténik.
Én magam úgy vélem, hogy a szemléletváltáshoz fel kell majd adnunk jópár dolgot, amiért meg majd egy másik halom ember fog siránkozni, mert ebben benne van a biztos védekezés, és ehhez el kell engednünk a Terry-Cahill párost, és egy fiatalabb, ruganyosabb védőpárost beújítani, ezzel feláldozva majd bizonyos stílust és játékmódot. Szerintem jelenleg még emellett a Ramires-Will-Quad posztok azok, amik fejlődésre várnak, illetve majd Drogba távoztával kell még egy cserecsatár is. És a Ramires-Wilian/Quad-Drogba helyekre olyan játékosokat kell még szerezni, akik képesek alternatívát jelenteni az A taktikával szemben, és képesek a keretben egy B tervet megvalósítani.
by Petikee95
Az összehasonlítás így utólag tényleg egy faszság volt. 😀 Rám pedig nem éppen a türelmesség a legjobb jelző, szóval ezért is vagyok 75%-ban kritikus a csapattal szemben. Én a fiatal generációhoz tartozok, „csak” 10 éve kék (és lila) a vérem, de bármi is történjen, mindig a csapat mellett voltam, és még akkor is néztem a meccseket, mikor Rafa volt az edzőnk. Szóval ha elégedetlenkedek (ha jól tudom, ez a szurkoló dolga), akkor már rossz csapatot választottam?
by Zenzo
non, mister, of course not. Csak érted, attól még fura, hogy 10 éve azon „morgolódsz”, ami a csapat alapja kb :)))
Én már fordultam el a csapattól, az egyik magányéleti ok volt, a másik pont Rafa idehozatala, amíg itt volt, nem voltam hajlandó meccset nézni. Én akkor voltam elégedetlen, csak akkor nagyon! 🙂
Én már türelmesebb vagyok (fiatalabban én sem voltam az), engem már csak Ramires készít ki 😀
by Petikee95
Végre, lezártad a vitát. Őszintén szólva, már kezdtem unni. 😀 Ha nem nyerünk, szétvet az ideg. Ha nyerünk, de szar játékkal, szintén ideges vagyok, de később beismerem, hogy lépjünk tovább, a 3 pont a lényeg, az pedig megvan. Ha szépen játszva (legyen az akár egygólos győzelem) vagy magabiztosan (több góllal) nyerünk, akkor boldogság felsőfokon. Ez vagyok én, és ezért vagyok ritkán elégedett. 🙂
by Zenzo
(megnéztelek volna a BL győzelmünkkor a rengeteg vegyes érzéssel az arcodon, mikor mindjárt meghalsz, mert BL-t nyertünk, közben meg a mégis hogy lehet már ilyen szar játékkal buszova BL-t nyerni miatt majd felrobbansz… 😀 )
by Petikee95
Milyen fura, hogy a meccs képe totál hasonlított a PSG elleni odavágóra, mégis teljesen más a kettő megítélése részemről. Ott nekem aztán teljesen mindegy volt, hogyan, csak nyerjünk. Azt az élményt már nem veheti el senki tőlem, sírtam örömömben, na és persze ordibáltam. Annyira soha nem fogok örülni semminek, mint akkor. Mégiscsak az volt az első. 🙂
by Zoleee
Az utolsó két mondat megmosolyogtatott és ott a pont. Óriási mondás. 🙂
Nem dőlt össze a világ tegnap (csak egy kicsit), nem csak akkor szeretem(jük) a Csapatot ha győzünk. Tegnap is a Chelsea sapkámban mentem haza és a sok szakértő kollégám előtt ma is a Chelsea-s bögrémből iszogattam.
Ma már jobb és holnap még könnyebb lesz.
Persze azért egyikünk se fogja ezt feledni, ha más nem majd lesz aki emlékeztet erre 🙂