Önző, magán(y)poszt

Ez most itt ismét egy olyan poszt, ami az enyém, ami rólam szól, nem pedig annyira a fő témánkról. Ha van olyan, aki nem ez a rész nem érdekel, nem érint, az megtalálja a megfelelő billentyűt a klaviatúráján, amely a poszt végére ugrik. Számadás, csendben, az ordító semmiben.

Aki legalább két éve olvas bennünket, annak kevésbé lesz meglepő, hogy néha előjönnek ilyen csendben elmerengő poszt, kiváltképp itt, november első napjai környékén. Van itt nekem ilyenkor egy napom, egy estém, egy nem is tudom, talán csak pár órám, amit nyolcadik éve megülök. 8 éve, fájdalmasan korán elvesztettem egy meghatározó pontját az életemnek, mikor fater átköltözött egy másik dimenzióba. Azóta, itt, az emlékezés napja környékén, többnyire elsején, kicsit magamba zuhanok. Nem látványosan, de azért eléggé. Egy, a világ elől néha rejtett részem ilyenkor leül csendben, szétnéz maga körül, és végigpörgeti az elmúlt nagyjából egy év történéseit. Úgy gondolom, mindenki megteszi ezt a maga módján, eltérő időközönként, van, aki karácsonykor, van, aki a szilveszteri mulatságban vonul el egy órára, van, aki csak háromévente, de megtesszük, mind. A fiatalabbak, vagy akik komolyabb veszteség nélkül élték le azt, ami eddig megadatott, ők ritkábban, a halmazon kívül esők gyakrabban.

Ilyenkor, azon a napon, amikor eszünkbe jutnak azok, akik már egyébként nem, és azok, akik már nem lehetnek itt velünk, de mégis itt vannak, kísérik a mindennapjainkat, egy-egy gyertyát gyújtunk, úgy vélem, aki veszített már el valakit az életében, megérinti a pillanat, az emlékezés, az elmúlás, és az a tény, hogy sokszor nem tudjuk, mink van, amíg el nem veszítjük.

Az emberi kapcsolatok azért is különböznek oly annyira minden más, tárgyiasult jószágtól, mert könnyebb megszerezni, mint elveszíteni, de ha elveszítetted, akkor már nem lehet visszacsinálni, mert azt ha az élet elrendezte, akkor túl kicsi vagy, hogy visszafordítsd. A reláció lényegtelen. Lehet családi kötelék, barátság, szerelem… ez az a nap, amikor a nagybetűs Élet belénk vési, belénkmarja, mint a sósav, hogy az élet része az elmúlás; csak van, amit nehéz feldolgozni, hiába él együtt vele az ember. Nem feltétlen szomorú érzések ezek, a hiány valahogy, valahogy más, s az idő előrehaladtával ez is megváltozik, megszokottá válik, az emberi természet rendkívül alkalmazkodóképes, előbb vagy utóbb, bár inkább utóbb, de ezek a sebek is begyógyulnak, s bár sosem teljesen, de azért emberi mértékkel mérve eléggé. Mindig marad egy pont, amit ha csak meglibbent a szél, fáj, de ezeket a pontokat lassan, de biztosan betakarja az idő jótékony homálya.

Néha el kell tudnunk felejteni azt, amit akarunk, hogy megérthessük, megláthassuk, eszünkbe juthasson, mi az, amire hivatottak vagyunk. Nem szeretnék itt komolytalan instant-Coelho-s tudományokat csillogtatni, de vegyétek figyelembe, hogy ez számomra egy szenzitív hely, helyzet és idő most, és vegyük úgy, hogy most bele kell férjen ez is. Amikor a lét erre a rövid időre beszorul egy ketrecbe, akkor csak azt látod, hogy merre a kiút, de addig megmaradsz, amíg a zár le nem robban a helyéről. Igen sok olyan vonatkozása van az életnek, amit sajátságosan szemlélek, és megkockáztatom, hogy ezekért ki is röhögnének sokan itt.

Nem sok olyan helyzet van az viszont az életemben, amit nem tudok kontroll alatt tartani. Ez, ezek viszont ilyenek. Egyszerűen nem szeretnék mást, csak 1 láda jófajta bort, egy karaoke mikit, és ordítani, amíg össze nem esek, mert egyedül ez az, ami háborgó lelkemet le tudja csillapítani annyira, hogy ne feszítsen szét belülről az a rettenetes energia, amit a fentebb megírt dolgok okoznak. Kell, kellene ez ahhoz, hogy ne akarjak ilyenkor okokat, indokokat, felelősöket keresni, csak elfogadni, ami van, úgy, ahogy megadatott, mert vannak dolgok, amiken változtatni úgysem lehet.

Az, ami miatt viszont rávettem magam, hogy mindezt megosszam veletek, az nyilván a José körül kialakult helyzet. Mert visszafelé haladva, pontosan rá lehet húzni a távozását követelők hangjai közt, hogy igazából nem tudják, miért is akarják Mou távozását, hiszen egy részük titkon még mindig tudja, hogy JM itt van a helyén, de okokat és felelősöket keresnek, és ő a legkézenfekvőbb. Már nem akarják megtudni, megérteni, mire hivatott ez a csapat vele, mert az azonnali és folyamatos sikerek hiánya felülír minden reális gondolatot és vágyat, és nem látják addig, mit veszítenénk JM elküldésével, amíg meg nem történik, és két év után rá nem jönnek, hogy hátizé, talánkárvolt. Egyszer már visszafordítottuk az időt, és mind tudjuk, hogy ezt még egyszer már nem játszhatjuk el, harmadjára már nem. Még egyszer nincs visszaút ott, ahol egyszer is lehetetlennek tűnt.

https://www.youtube.com/watch?v=JYX1Mc4yeIY

Sokáig kerestem, mire ráakadtam, amit a sok fröcsögő szájú és a disztingváltabb José-ellendrukkernek szeretnék a szemébe tolni, de meglett. Belinkelgetném azt is, ami még segíthetne a helyzet megértésében, és reális megítélésében, az 1 évvel ezelőtti posztokat, de megadom a lehetőséget azoknak, akik valóban kíváncsiak még, hogy a jobb oldali menüsor megfelelő helyén kiválasztani a 2014 októberi és november eleji posztokat. Érdemes megnézni, mennyire nüansznyi különbségek vannak most és akkor. És akkor talán megértjük, miért jártatom a pofám arról, hogy hát balszerencse. Mert ami az előző szezonban meglett, az most meg pont nem. Minden egyes meccs, amit tavaly ilyenkor megnyertünk, most pont nem. Nem feltétlenül játszottunk jobban akkor sem, csak ami akkor 2-1, az most 1-2, ami akkor győzelem, az most vereség, ami akkor továbbjutás, az most kiesés.

Talán csúnyán fog hangozni, és sokan nem is fogják megérteni, mit akarok ezzel. De felelősök állandó keresése helyett, ujjal mutogatás helyett, meg kellene tanulni veszíteni. Meg kell tanulni elfogadni, hogy nem adhat mindig a gép. Nem kell rövidtávú bánatok miatt felrobbantani a bunkert. Mert mindig van holnap, és holnap lehet minden ugyanúgy, mint tegnap. Nem mindig az jön, ami ma van. Holnap újraindul minden ugyanúgy. Mindig ugyanúgy.

Van, ami halhatatlan: a hit, a kitartás, és az elmúlás. Jó lenne, ha az első kettőből egy picit többet éreznétek. Kívánom nektek, akikből úgy tűnik, híján vannak ezeknek az érzéseknek. Főleg, hogy ne kelljen megtapasztalni utóbbit.

85 Comments

  • Posted 2015-11-02 06:28 0Likes
    by salsal

    Kiváló poszt ismét, és abszolút egyet értek veled de sajnos a lényegen mit sem változtat. 🙁 A tegnapi, többek közt az előző posztban is linkelt hírek alapján már csak idő kérdése, hogy Josénak ajtót mutassanak.

  • Posted 2015-11-02 07:45 0Likes
    by lamps8

    kiváló! 🙂 gratulálok.

  • Posted 2015-11-02 08:48 0Likes
    by vadkutya

    Abszolút érzem sajnos a poszt elejét, csak nálam a 8 az 16. Köszönöm,h volt erről szó. A hitet sem kell bemutatni, az elvakultat sem.

    DE: szurkolóként hiába hiszel Mourinhoban akkor, amikor a játékosai már ennyire nem. Mindamellett a 15. hely minden, csak nem konstans balszerencse, rossz széria, egy bajnokcsapatból nem lesz kiesőjelölt pusztán a balszerencse miatt, Hazardból sem emiatt lett erre a szezonra egy haszontalan senki.

    Ahogyan pedig Mourinho kezeli ezt a helyzetet, az vállalhatatlan a világ összes fociklubjának, de még inkább top csapatának háza táján. Mindenkivel összebalhézott már nálatok, a sajtóban szinte csak marhaságokat nyilatkozik, egy óvodás sértettségével. Lejáratja a klubot, jelenleg masszív közröhej tárgya a Chelsea, és ez csak és kizárólag JM sara, minden más csak okozat, nem ok.

    Igazából csodálom,h Abramovics még bírja, de lassan kicsapja azt a 40 milliót az asztalra, ehhez kétség sem férhet.

    • Posted 2015-11-02 10:45 0Likes
      by Lavid Duiz

      Chelsea szurkolóként teljesen egyetértek veled. Megnyilatkozásainak stílusát azonnal meg tudná változtatni, ha akarná. Ahhoz nem kell a játékosok közreműködése. Éppen ezért ezt a változást türelmetlenül várom. Ahhoz hogy a csapat elkezdjen sokkal jobban játszani több idő kell, és nem olyan egyszerű a változás. Ebben a tekintetben én türelmesebb vagyok. Csak hát nem én hozom a döntéseket!

      Meg az is kérdés, hogy ha elküldik Josét, akkor kit helyette? Ancelotti is szerintem 2-3 szezonos edző, aztán ugyanott lennénk, mint most vagyunk. Én egyetlen edzőt tudnék elfogadni José helyett, aki véleményem szerint jobb nála, az pedig Guardiola. Ugyanakkor azt gondolom, hogy ő nem jön ide a Chelsea-hez. Nincs az a pénz. És én nem is élem magam ebbe bele.Bocs a kollégáktól, hogy ezt írom, de úgy vagyok ezzel az edző kérdéssel, hogy jobb híján maradjon José. (Ezzel nem azt akarom írni, hogy ő rossz, hanem azt, hogy nem ő a legjobb.)

      • Posted 2015-11-02 10:58 0Likes
        by vadkutya

        Természetesen nem lehet JM-en számon kérni a teljes leamortizálódást, de azt nagyon is,h ahelyett,h megoldaná a problémákat, csak mélyebbre ássa a klubot a fosban, és már nagyon kevesen lehetnek azok, akik látják még a kiutat.

    • Posted 2015-11-02 11:15 0Likes
      by thiemecsaba

      Mourinhonak volt egy felbecsülhetetlen értékű képessége, amivel le tudta venni csapata és játékosai válláról a terhet a megfelelő pillanatban. Szezon elején is valahonnan innen indult a dolog, csak nagyon hamar átcsapott egy teljesen más valamibe(még nem találtam meg a megfelelő szót rá), amivel elindult egy lejtőn lefele. És sajnos vele együtt a csapat is. Sajnos ezen a lejtőn olyan szinten megy lefele, annyira halmozza a baklövéseit, amit csak a csapat jobb szereplése tudna megállítani. Ha jönnének az eredmények, talán ő is visszatalálna a régi útra és végre a célt szolgálnák a nyilatkozatai. Utána meg következhetne az, hogy újra komolyan is veszik. Egyelőre viszont atombombával rombolja a saját renoméját és az eredmények sem jönnek. (Abrát meg hidegen hagyja 40 millió…ha akarná, már rég repült volna)

    • Posted 2015-11-02 11:52 0Likes
      by Zenzo

      Furcsának hatnak tőled ezek a szavak uram. Azt hinném, hogy ha valaki megérti, milyen helyzet ez, az pont egy konstans Ágyús szurkoló, aki megérte már a mennyek után a poklokat is szeretett csapatával, amikor a rendszeres szezonbeli megfekvésre mindig van, mindig volt ok, mindig ott volt a stadion, vagy a sérülések, pedig ha nem hullana atomjaira a keret évente úgy kb háromszor, úgy kb 5-8 trófeával lenne több a szekrényben.

      De, rossz széria miatt simán lehet bajnokcsapatból is, meg bármilyen csapatból is kiesőhely-környéki csapat. Az, hogy ezt valaki magyarázkodásnak véli, mert nem hajlandó egy kicsit a dolgok mögé nézni, azzal nem tudok mit kezdeni. Nem véletlen írtam a posztba is azt, hogy tessék megnézni, mit írtam, írtunk akkor. Akkor is ilyeneket írtam, hogy kb a Maribor elleni volt Terry szezonbeli első jó meccse, meg, hogy hihetetlen, hogy képtelenek vagyunk clean-sheeteket hozni, mikor CP meg QPH ellenfelek jönnek sorba. Csak akkor a második gól valahogy bepattant, és nyertünk 2-1-re, most meg nem pattan be, mert a hawkeye azt mondja, hogy az 2 cm-vel nem haladt át a gólvonalon, vagy, mert amúgy jogosan, de behúzzák a lest, pedig egyszer igazán elnézhetné a bíró, de nem.

      Ami tavaly sárga volt, az idén piros, ami nekünk piros, az ellenfélnek egy fél sárga. Nem láttam még a Pool meccset, csak összefoglalókat, de azért, amiért Maticsot pirossal leküldték, azért Lucas simán pályán maradhatott. Szombaton a brazil két pirosnyi kártyát szedett össze, és ezek azok a „balszerencse” momentumok, amikor 1-1-nél, mikor támadtunk, nem kiállították a Pool figurát, hanem maradt, és kaptunk 1 gólt. Nem akarok, nem fogok bírózni, de nagyon sok olyan (ilyen) döntés van a sporik részéről, ami érdemben befolyásolja a meccsek végkimenetelét.

      Nem mondom, nem állítom, hogy ha ezek nem lennének, a csapat ugyanott lenne, mint tavaly, mert a játékban is látványos a visszaesés. Csak azt mondom, hogy tavaly ilyenkor, amit egybehangzóan állít mindenki, hogy fasza védelmünk volt, meg a szezon első fele na az überalles, hát nem igaz, csak az összkép miatt más az emlékkép. Mert akkor is kaptuk a hülye gólokat, akkor is ingatag volt a védelem, viszont éppen ezért állítom azt, hogy a 15. hely az sokkal kevésbé mutatja a valós helyzetet, mint amennyire valójában gyengébb most a Chelsea.

      Nem hiszek ezekben a JM már mindenkivel összeveszett dolgokban, mint ahogyan abban sem, hogy a játékosai ne küzdenének érte. Ha valaki nézte a meccseinket, az észre kell vegye a fejlődést a játékunkban, mert utóbb a Kijev, a WHU vagy a Stoke ellen igenis jól toltuk, csak jöttek a nem bepattanó kapufák, a véleményes kiállítás, vagy éppen a hentes-sereg nem megszórása. És ez meg, hogy JM vállalhatatlanul kezeli a helyzetet – hát szerintem a média kezeli vállalhatatlanul a dolgot. Ezzel nem lehet mit csinálni, de csak 1 példa: Costa bordáit csinosan elroppantották a finom Stoke játékosok. Olvasni róla bárhol? Vizsgálódik az FA? Lófaszt. Ha ezt viszont Matics és Costa csinálja meg mondjuk az új üdvöske Martialon, hát a nyakam rá merem tenni, hogy már a hentes Chelsea, őrült Costa, stb-vel lenne tele minden címlap, az FA pedig a két játékos, az edző és a klub eltiltását tervezgetné a szezon hátralévő részére.

      Nekem meg ez a véleményem.

      Én részemről kitartok JM mellett, amíg úgy látom, hogy van értelme. És mondom még egyszer: hosszú távra. Nem holnapra. Meg kell tanulnia a Chelsea szurkolónak is veszíteni, fel kellene tudni végre adni azt a megalomán státust, hogy nagy klub akkor lehetsz, ha mindig hozol trófeát. Mert nem. A Chelsea nagy klubbá vált. Csak nem viselkedik úgy. Az Arsenal vagy a Pool nem lett kisebb, kevésbé patinás klub azért, mert szezonok teltek el trófea, vagy komolyabb címnyerési esély nélkül, mégsem zavarták el, hogy a ti példátoknál maradjunk, Wengert. Tudod szerintem jól, hogy csípem az öreget, és csodálom a munkásságát, de azt azért ne mondjuk már, hogy ő nem nyilatkozgat égbe-világba baromságokat sokszor és sok helyen, meg azt se, hogy létezik még egy klub az Arsenalon kívül, aki ezt 10 évig elnézi neki. Én nem kérem, hogy JM 10 évig ülhessen itt, hogy hozzon egy átlag negyedik helyet. Csak azt, hogy legalább kapjon annyi esélyt, hogy ne követelje mindenki a fejét 10 meccs után, mert a csapat képtelen legyűrni a bajnokságban a 15. helyet. Mert láthatja őt bűnbaknak mindenki ebben a kérdésben, és lehet kézenfekvő az elküldése, csak nem old meg semmit, max egy kicsit és max rövid távon. És José azért nem egy nyeretlen kétéves, hogy ne kaphassa meg az esélyt, ő nem Moyes a MU élén, hanem egy olyan edző, aki az elmúlt 12 év 4 PL trófeájából hármat csinált. És ezek nem szentimentális indokok.

      Igen, nálam közrejátszik az is, én magam nagy csodálója vagyok Josénak, többek közt ezért sem rajongok a távozásának gondolatáért. De racionális indokok mentén is ő az egyik, ha nem a legjobb edző most a Chelsea számára. Az előző poszt alatt írtam, mikor felmerült, hogy írjak már ugyan 3 indokot, miért ő, mondtam, hogy írok én hatot is.
      1. világ top 3 edzőjének egyike
      2. győztes típus
      3. a Chelsea legeredményesebb edzője, hihetetlen mutatókkal és trófeákkal
      4. képes összerakni nyertes csapatokat
      5. ismeri a PL-t
      6. relatív fiatal, így lehet vele hosszú távra tervezni

      És igen, lehet, hogy most mélyponton vagyunk, de nem igaz, hogy egy mélypontról való elmozdulásra csak az lehet a megoldás, hogy kivágjuk az edzőt, mert az életben nem így működnek a dolgok, csak az elmúlt 12 év Chelseajénél, meg a Realnál kb. Mutasson valaki nekem olyan edzőt, aki hosszabb távon volt adott csapatnál (X>5év), és kijutott a sikerekből is, de nem volt olyan szezonja, ahol gyengébben teljesített volna a csapat, hanem mindig konstansan hozott valami trófeát. Mert ilyen szerintem nincs. Szerintem José a tökéletes edző a Chelsea számára, és leszarom, ha ez a szezon rámegy az építkezésre. Az pedig, hogy az állandóságért ácsingózom, még csak nem is JM-függőség faktor, mert engem az sem zavart volna, ha AVB, Ancelotti, vagy RDM mellett tartunk ki. Oké, Rafa vagy Scolari fájt volna, de annak is megvannak az okai.

      • Posted 2015-11-02 11:59 0Likes
        by vadkutya

        Este válaszolok, mert ahogyan elnézem a kommentjeink hosszúságát, pár napot itt fogunk tölteni. 🙂

      • Posted 2015-11-02 12:10 0Likes
        by Zenzo

        ez a téma, ez a harcom kb augusztus óta tart, én ráérek 😀

      • Posted 2015-11-02 12:47 0Likes
        by vadkutya

        Nekem 10 éve, győztem. 😀

      • Posted 2015-11-02 12:50 0Likes
        by Zenzo

        meghajlok nagyságod előtt 🙂 de nem gondoltam, hogy 10 éve Joséért küzdesz 😛

        :DD

  • Posted 2015-11-02 10:02 0Likes
    by kasata91

    Szerintem egy valami van ami itt tartja jelenleg Josét. Az pedig a szabad edzők névsora.

  • Posted 2015-11-02 11:20 0Likes
    by Drogba11

    Rendkívül felkavaró a poszt, legalábbis nekem, mert én is tudom, milyen ez, de gratulálok, hogy ilyen elegánsan és stílusosan írtad ki magadból. Együtt érzek.

    Ami Josét illeti, direkt nem írtam egyből a meccs alatt, közben, után, mert ami akkor bennem volt, csak már személyeskedő vitákra adhatod volna okot. Az egyenlítésnél, bevallom, kikapcsoltam a streamet és elkönyveltem az újabb vereséget. Tudtam, hogy az lesz. Én Wilkinssel értek egyet, aki, zanzásítva azt nyilatkozta, hogy nem az edződért mész fel a pályára, hanem a szurkolókért. Értük küzdesz, játszol. Nem tudok ezzel vitatkozni. Ha egy vagy több játékos ezt megengedheti magának, amiről pletykálnak, akkor azonnali hatállyal meg kell tőlük szabadulni. Ha egy menedzser nem tudja vagy nem akarja ezt kezelni, akkor tőle. DE! Ez nem José Mourinho. Ellene folyik támadás, a személye ellen. Amíg Ferguson jelen volt, a rivalizálás elegáns testet öltött a két edző között, a tisztelet teljes jelenléte mellett mind a két a oldalról. Ez eltűnt. Ez nincs. Josét bárki kikezdheti és azzal számol, hogy egy vehemens reakciót kap, ami igaz is. Minden nyilatkozata egy sértődött óvodás magyarázkodására emlékeztet, de felteszem a kérdést: Te mit tennél, ha mindenki ellened lenne? Naná, hogy egy idő után reagálnál. Évek óta kapja a pofonokat, a minősíthetetlen megjegyzéseket és mivel állta a sarat, most a csapaton állnak bosszút vagy a csapata teszi ezt ellene. Nem tudom, de ennyire látványos visszaesés nem a véletlen műve. A bajnok lassan a kiesés ellen küzd? Megérteném, ha Abramovic szedte volna a sátorfáját és megszűnne a gazdasági háttér vagy Terry most minden csapattársának a nejét dugná, de nem ez történik, hanem valami sokkal rosszabb. A Chelsea közröhej tárgya? Igen az, de nem az eredmények miatt, hanem azért mert ezek az emberek sokkal többet engednek meg maguknak, mint amit lehet. Megérzés: Ne magyarázza nekem senki, hogy Pedro ennyire sérült lenne vagy Hazard ennyire rossz formában játszik. Menni akarnak. Menjenek, de elegánsan és hagyják meg a klubot azoknak, akik szeretik és tenni akarnak érte. Jellemző, hogy Willian, Ramires még MIkel is magára kezd találni, miközben a „legnagyobbak” az NB 1 színvonalát súrolják. Ha José elmegy, bojkottálni fogom a meccseket, mert tényleg ő az, aki rendet tud rakni, ő csináld bajnokesélyest a csapatból 50 év után és szereti ezt a klubot, csak az a baj, hogy egyedül nem megy. Ehhez tisztelet és bajtársak kellenek és jelen helyzetben a szurkoló (hiába skandálja a nevét 30 ezer ember) ehhez most kevés.

    Bocsánat, ha hosszú volt!

    • Posted 2015-11-02 11:23 0Likes
      by Dániel Varga

      Minden egyes soroddal egyetértek!

    • Posted 2015-11-02 11:34 0Likes
      by vadkutya

      Mourinho és a tisztelet… Ez ugye csak valami vicc? Be ne állítsuk már JM-et az áldozatnak, aki évek óta csak kapja a sarat, mert mindjárt hülyére röhögöm magam. A pszichopatákra jellemző az,h miután teljesen szétkúrják a dolgokat a viselkedésükkel, elkezdenek másokat hibáztatni, meg arról papolni, mennyire magányosak, pedig csak jót akarnak. José mikor mondott olyat az elmúlt 3 hónapban,h sorry, elbasztam? Mikor állt ki úgy,h azt mondja, ez az én hibám? Egyszer sem, ez mindennél jobban jellemzi őt, mint embert – és ez egyben válasz is az általad feltett, „Te mit tennél, ha mindenki ellened lenne?” kérdésre. Én pl ezt, bammeg.

      Az meg felejtős,h mindenki ellene van. Nem, csak azok vannak ellene, akikkel köcsög volt, és ezek közé tartozik Hazard is, akit az egyik pillanatban CR-nél is jobbnak nevez, aztán pár hónappal később meg nyíltan savaz a nyilatkozataiban. Ilyet olyan edző nem csinál, aki magát nem gondolja tévedhetetlennek – és leginkább ez az oka annak,h a Chelsea most ott van, ahol.

      • Posted 2015-11-02 11:43 0Likes
        by Drogba11

        Tőlem szétröhögheted az agyad, amennyire tetszik pont nem az én dolgom, sőt magasról teszek is rá. 🙂
        Hazard ne sértődjön már meg 24 évesen, mert már bocsánat, ki ő? Egy „mezei” játékos, akinek dolga van. Focizni. Teszi? Nem!
        Nem állítom, hogy José az áldozat, azt sem, hogy tévedhetetlen. Te az vagy? 🙂 Viszont ne mondjuk már ki, hogy mindenben ő a hibás. Biztos, hogy mondta, hogy elrontotta, de ezt nem fogja nyilvánosan beismerni, mert a világ manapság rohadtul nem az őszintéségről vagy a becsületességről szól, hanem a ki, hogyan adja el magát egyfelől, másfelől ilyet nehezen mond ki bárki is.
        A Chelsea azért tart ott, ahol, mert gondok vannak a pályán is. Focizni kellene, nem pedig megsértődni. Ha másért nem, azért, hogy tiszteljem én, mint szurkoló a csapattagokat, akik küzdenek. Abban a 90+ percben lehet másra is gondolni, nemcsak az egóra. Igen, dühös vagyok rájuk. Na! 🙂

      • Posted 2015-11-02 11:53 0Likes
        by vadkutya

        Megértem a dühöt, nem erről van szó.

        „Hazard ne sértődjön már meg 24 évesen, mert már bocsánat, ki ő?”

        A tavalyi év legjobb játékosa, akinek leginkább köszönhetitek a bajnoki címet. De ő még mindig csak egyetlen ember a csapatból, aki állítólag meg van sértődve.

      • Posted 2015-11-02 12:01 0Likes
        by Drogba11

        Egyetértek, hogy sokat köszönhetünk neki, sőt, abszolút nagy tehetségnek tartom, sőt, ti is örülnétek egy ilyen játékosnak, de mégis ő egy csapattag, aki, ha meg is van sértődve, végezze el a dolgát. Azért hegyezem ki rá a dolgot, mert nála látom leginkább, hogy valami nincs rendben. Ennyire nem eshet vissza valakinek a formája. Sértődni pedig a gyerekek szoktak. Profiknál ez azért nem túl, hogy is írjam, elfogadható.

      • Posted 2015-11-02 14:08 0Likes
        by kasata91

        Ha valaki meg van sértődve, és emiatt kimegy a pályára 40ezer (+TVk előtt több millió) ember elé és az ellenfélnek elpasszolgatja a labdákat és nem küzd a társaiért, vagy akár a saját megítéléséért annak egyszerűen sose voltak álmai gyerekként. Az nem járt ki egyetlen akadémiát sem és nem nézett kissárcként egyetlen meccset sem a TV-ben, Mert aki ezek közül legalább egyiknek is a részese volt az nem tesz ilyet. Egyszerűen képtelen rá.

        Arról nem is beszélve, hogy ha Mourinho ezt észreveszi egy játékoson, akkor úgy csattan az U21-ben ahogy kell. Nem hogy kezdőbe tenné….

      • Posted 2015-11-02 12:48 0Likes
        by Zenzo

        „Mourinho és a tisztelet… Ez ugye csak valami vicc? ”

        Nem nagyobb, mint lepszichopatázni.

        „José mikor mondott olyat az elmúlt 3 hónapban,h sorry, elbasztam? Egyszer sem, ez mindennél jobban jellemzi őt, mint embert”

        Ha így is van, ez akkor sem, mint ember jellemzi őt. Ha így is van, ez egyetlen módon jellemzi őt, mint szakembert. De, még csak nincs is így.

  • Posted 2015-11-02 13:50 0Likes
    by Heizer Csaba

    Én nagyon ritkán szólok, viszont mindennap olvaslak titeket, a hozzászólásokat, szóval nagy rajongótok vagyok.

    Személyes indíttatás: világ életemben távol állt tőlem, hogy más emberekre példaképként tekintsek. Úgy 2007-2008 óta egy kivétel van és az Mourinho. Úgyhogy elfogult vagyok. Nagyon. Én miatta szerettem meg a Chelseat és nem fordítva.

    Hihetetlen embernek tartom, hogy miért az most kevéssé érdekes. Egy valamit azonban látok: a média, és ezáltal az emberek többsége gyűlöli. Bármilyen Mourinhos cikknél az első komment azzal indít, hogy ezt az embert mért nem zavarják már el mindenhonnan, de minimum pofozzák már le. És a média erre rájátszik és direkt gerjeszti körülötte a hangulatot. De ezt nem újdonság, ha valaki, hát a Chelsea szurkoló ezt tudja.
    Ha az előző az egyes pont, akkor ez a 2. Szóval: az emberek többsége rühelli a Chelseat. Egyszerűen gyűlölik, mert egy gazdag ember pénzéből felkapaszkodott csapatnak tartják. Az senkit nem zavar, hogy a világ 20 vezető klubja ugyanezt az utat járta be, csak éppen 30-50-70-90 évvel ezelőtt.
    3. A világ médiája ma a kárörvendésre épül. Az emberek imádnak kárörvendeni (és sokszor nem ismerik el, de sokan szeretnek még egyet belerúgni a földönfekvőbe). Ez legtöbbször nem több egy lájknál vagy egy megosztásnál de ez elég. Mert sokan szeretik ezt.

    Ez a 3 dolog ma egy borzalmas gyúeleggyé vált. És ez mind Mou-n csattan! És így közvetve a csapaton. Az, hogy hibái vannak nem kérdés. Az, hogy tudatos hadjárat folyik a Chelsea ellen,hogy direkt az FA, meg a média, ennek ellenére nem mondanám. Inkább azt, hogy a rendszer működik a maga bejáratott módján, a beletáplált együtthatóknak megfelelően.

    Persze megoldás nincs. Egyben biztos vagyok: ha ez a csapat és Mou innen feláll együtt, akkor fog valami nagy és csodás dolog megszületni. Amikor túl lesznek-leszünk a „megjártuk a mennyet és a poklot együtt, és visszajöttünk” érzésen, (ajánlott ismeretterjesztő anyag: https://www.youtube.com/watch?v=hZNeastYxEc), akkor minden pacsi, minden gól utáni nyakba ugrás más lesz. Valami sokkal felemelőbb. Patetikus tudom, de én hiszek benne, és ha másért nem, hát ezért Mou-val kell mennünk tovább. Ettől mindenki több lesz, a csapat is, mi is, José is. Jó lesz ez, majd meglátjátok!

    • Posted 2015-11-02 13:52 0Likes
      by Heizer Csaba

      „Persze megoldás nincs.” Úgy értem, hogy nálam. Egyébként biztos van.

    • Posted 2015-11-02 15:17 0Likes
      by Drogba11

      A csapat képes erre, mert megmutatta, hogyha egyéni villanásokkal nem is, de 2012 májusában sikerült eljutnia egy olyan szintre, ami csak a nyolcvanas évek amerikai filmjeiben volt meghatározó dramaturgia: a vesztesből lett a győztes, a gyengéből az erős, a lesajnáltból a hős. Két trófeát is elhódítottak a srácok egy olyan szezonban, amikor azt hihettük (én is bevallom), hogy semmi nem jön majd össze. Ezért aztán úgy gondolom, hogy akkor sikerült valami, amihez nem feltétlenül Di Matteo kellett, hanem a srácok egymásba vetett hite, egy cél, amit el akartak érni. Ez az, ami most nekem hiányzik. A hit, a motiváció. Mourinho-t tartják manapság az egyik legjobb motivációs szakembernek, többek között, így elsősorban magával kell tisztáznia pár dolgot, felmérnie a hibáit és ha kell, szabaduljon meg a rohadt gyümölcstől a kosárban, bárki is legyen az. Hogy a Dia Hard 2 repülőtér parancsnokát idézzem:

      „Nagy farbarugások lesznek itt!” – mert, hogy lesznek, az biztos, mert valaki nagyon kavarja azt a bizonyos kupacot klubon belül is, szerintem. .
      A lényeg pedig a pályán, hogy a csapatnak, csapatként kell újra összeállnia. Minden megvan hozzá, csak újra össze kell gyúrni őket. Erre pedig csak olyan emberek képesek, akik ismerik a klubot, mint a tenyerüket: John Terry és José Mourinho. Nekik kellene összeülniük egy hardtalk-ra.

      • Posted 2015-11-02 19:47 0Likes
        by kasata91

        Én titkon bíztam abban hogy ha már Frankie kinézett a Bridge-re akkor benézett az öltözőbe is. És akkor eszembe jutott az a sötét folt 1 év a babakád kék mezben… :/

  • Posted 2015-11-02 15:38 0Likes
    by Go Blues!

    Jó poszt Zenzo.

    Akkor én most hangosan gondolkozom. Az eredményeket mindannyian ismerjük, a teljesítményt is látjuk, a reakciókat-nyilatkozatokat is. Ebből kéne valahogy összerakni a mozaikdarabkákat, a tények alapján, kizárva az érzelmeket, meg a szélsőségeket,mint hogy José ördög/angyal, a világ velünk/ellenünk van stb. stb. Persze ez is merő spekuláció.

    Szóval én a játékosok teljesítményét veszem alapul. Akik csak 1-1 meccset játszottak, azokkal nem foglalkozom. Szubjektív ítélet következik, ahogy én látom.

    Jók: Bego, Will, Rami, Zouma, Azpi. Ha sokat gondokozom, velük kapcsolatban egyetlen szó jut eszembe: alázat. A foci, az edzőjük, a csapat és a szurkolók iránt. Nem tudom elképzelni, hogy José ellen forduljanak.

    Közepesek: Costa, Cahill. Róluk sem tudom elképzelni.

    Rosszak vagy inkább a teljes csőd: Hazard, Terry, Fabregas, Oscar, Iva, Matic.

    Amit ők eddig összehoztak idén, az minden kritikán aluli. Tavaly ők voltak a legjobbjaink (kivéve Oscar), ebben az évben pedig mind az öt olyan, mintha elfelejtett volna focizni. A két szerben legalább az akarás látszik, küzdenek/küzdöttek minden meccsen.

    Ami tény: Hazard-nak már sokszor volt összetűzése Mourinhoval, időről-időre felszínre kerül valami kisebb-nagyobb ügy. Terry pedig állítólag igen nagy szerepet játszott José 2007-es távozásában. Ez részletesen le van írva a Mourinho-könyvben, de játékosok is nyilatkoztak róla. Valószínű csak José/Terry meg az érintettek tudják az igazságot, de én azt gondolom nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Fabregasról őszintén szólva fogalmam sincs.

    Személyes vélemény: ha egy játékos ezt teszi az edzőjével, a csapattársaival, a klubjával, és a többmillió Chelsea-szurkolóval a világon, akkor annak nincs helye a klubnál. Gyakorlatilag szembeköpi a szurkolókat, az edzőjét, a társait. Lehet akármekkora klasszis, vagy klublegenda. Én nem szeretném ha a kedvenc csapatomban ilyen jellemű játékosok játszanának.

    Persze mindez csak feltételezés. Lehet, hogy csupán rossz a formájuk konstans módon 3 hónapja. Véletlenek márpedig vannak. (Nem, nincsenek.) Bocs, de én nem hiszem el, hogy Anglia legjobb játékosa nem tud 11-esből gólt lőni. Vagy bármilyen más módon gólt lőni.

    Mi lesz most? Ez így most patthelyzet, valakinek lépnie kell.

    Én José helyében kiállnék a nyilvánosság elé, és néven nevezném azokat, akik ezt teszik. Persze, ha megtenné, akkor azért lenne rossz, mert nem védi a csapatát. Van egy olyan érzésem, hogy bármit is csinál, nem tud jót tenni. Josét ismerve nem fogja ezt megtenni, 2007-ben sem tette meg, meg 2013-ban a Real-nál sem. Pedig ő tudna tiszta vizet önteni a pohárba. De mindig védi a játékosait, akkor is amikor nem kéne.

    Ha tényleg megromlott néhány játékos és az edző kapcsolata, akkor valamelyiküknek mennie kell. Magától nem fog helyreállni a kapcsolat és nem úgy tűnik, mintha épp azon dolgoznának, hogy jobb legyen. Ha több játékosról van szó (mondjuk a csapat egyharmadáról), akkor nyilvánvalóan José fog menni, ez a napnál világosabb. Lehet ő a világ legjobb edzője is,vagy maga az Isten, ha nem bíznak benne többé, nem csinálják azt, amit kér, akkor ugyanazt kapjuk majd, mint eddig.

    „A szurkolók nem hülyék.”

    • Posted 2015-11-02 19:32 0Likes
      by kasata91

      Logikus felépített gondolatok. (Sokkal inkább mint a karma a pech, és a „bajnoki cím böjtje” önámítás) Közel áll hozzám ez a vélemény. Bármennyire is fájó. Reméljük tévedünk.

  • Posted 2015-11-02 19:31 0Likes
    by BlueCech01

    Jose Mourinho given one-match stadium suspension

    • Posted 2015-11-02 21:43 0Likes
      by Zenzo

      őszintén szólva az inkább a meglepő, hogy nem adtak hozzá még hármat.

      • Posted 2015-11-02 21:55 0Likes
        by Sir Idemitirjak Boglárka

        Vag megsajnálták vagy ők már tudják, hogy felesleges lenne. 🙂

      • Posted 2015-11-03 08:36 0Likes
        by Zenzo

        megsajnálták :DDD ja. meg.

    • Posted 2015-11-02 23:04 0Likes
      by Lavid Duiz

      Nem oszt, nem szoroz…

      • Posted 2015-11-02 23:48 0Likes
        by Lavid Duiz

        Illetve mégis! Megússza a meccs utáni nyilatkozatot büntetlenül! 🙂

      • Posted 2015-11-03 08:36 0Likes
        by Zenzo

        :))

  • Posted 2015-11-02 23:58 0Likes
    by babence

    ha még nem láttátok volna, érdemes megnézni!
    https://www.youtube.com/watch?v=_iBAAww3KwI

  • Posted 2015-11-03 10:59 0Likes
    by Blue One

    #weak #and #naive

  • Posted 2015-11-03 10:59 0Likes
    by Blue One

    weak and naive…

  • Posted 2015-11-03 11:18 0Likes
    by Blue One

    A meccsről pár szóban:

    MOTM: Willian. Elképesztőt játszott a mérkőzésen. Magához képest is sokkal jobban játszik, de a csapat gyenge teljesítménye miatt ez még inkább feltűnő.

    Kenedy: Hihetetlen, hogy milyen lendületesen játszik meccsről meccsre csereként. Öröm nézni a játékát. A gyors játékéról híre PL-ben egy új sebességi szinten mozog, elképesztő. Alig volt rossz passza, bátran letámadás ellen meghúzta a cseleket, majd erős előre passzokkal operált. Több Kenedyt!

    Sajnáltam a gólt, ami a hosszabbítás hosszabbításában született…Hogy miért nem lett vége 47. perc tán a félidőben, az jó kérdés…

    BÍRÓZÁS:

    Willian-t aprító hülye gyerek, mikor megkapta az első sárgáját, akkor azt kérdeztem magamban, hogy neki nem a második. Vártam, hogy villan a piros, de semmi. Aztán rá kellett jönnöm, hogy nem kapott előtte lapot!

    A „piros lap”-nál megkérdezték a meccs közben SAF legjobb barátját, a 12. embert, hogy mi a véleménye. Meglepő módon azt nyilatkozta, hogy ez jó döntést volt. Indok: a bíró csak nagyobb szabálytalanságra szereti adni a 2. sárgát.

    Vicces mi, hogy ez a szabály pár hete még nem létezett… Vagy igen…?!

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com