Lion Rampant: 2016

2016 minden kétséget kizáróan a Chelsea egyik legfelemásabb éve volt. Mélyről indultunk, megjártuk a hadak útját, és az igazán semmilyen, ugyanakkor rengeteg megbotránkozásra okot adó első félidény után úgy néz ki, ismét rákanyarodtunk a helyes ösvényre. Ezt az időszakot azonban nem hagyhatjuk csak úgy a hátunk mögött. Minden további megjegyzés nélkül következzen a Lion Rampant csapata!

 

 2016 rendkívül változatos esztendő volt, megannyi emlékezetes és csalódást keltő mérkőzéssel. Véleményed szerint melyik volt az év legjobb, illetve legminősíthetetlenebb fellépése?

 

BlueCech01: A Sunci elleni 3-2 valami egészen infernális élmény volt. Teljesen tartástalanul adtuk le az előnyünket összeroskadva, nagy szerepet játszva abban, hogy a bennmaradjon a liga leghírhedtebb szemétlerakója.
Két mérkőzés viszont mindent vitt: az Arsenal januári lesöprése az Emirates-ben, illetve a MU hazavágása ősszel. Előbbi szimplán a Hiddink-éra csúcspontja volt.

TheRussianOne: A tavaszi szezon olyannyira gyatra volt, hogy én onnan nem is emelnék ki egyetlen meccset, nem érdemli meg egyik sem ugyanis. Megválasztom az egészet a legminősíthetetlenebb, kellemetlenül hosszú fellépésnek. Ősszel viszont pont ellenkezőleg történnek a dolgok, főleg a marha nagy sorozatunk óta. Talán az Everton elleni ötöst mondanám, az óriási, gólokban is szépen megmutatkozó fölény miatt, de sokakat ugyanennyire bucira vertünk, csak épp nem ilyen hatékonysággal váltottuk gólra a lehetőségeinket.

WudigessBoi: Ritka, hogy ennyire ambivalens legyen egy év (bár a 2015-ös is hasonlóra sikeredett). A legjobbra talán José visszatérése sikeredett: ritkán verjük meg ennyire a MU-t. A legminősíthetetlenebbnek is egy manchesteri csapat vendéglátását mondanám: a City elleni 0:3 még úgy is fáj, hogy ott és akkor nem tudtunk rá rangadóként tekinteni.

Zenzo: Ez kivételesen nehéz ügy, mert 2016-ban valóban megjártuk mind a két végletet, voltunk nagyon mélyen, és jelenleg pedig egy elképesztő sorozatban vagyunk. Bár az előző szezon mélypontjai főképp 2015 végére datálódnak, és volt két vaskos vereségünk a Conte-érában is, a legminősíthetetlenebb fellépésünket számomra Hiddink hozta össze 2016-ban. Március elején 2 trófeára volt még esélyünk, és sokan és joggal hittük azt, hogy José felmentése automatikusan jelentette, hogy a fő cél a szezon hátralévő részére ráhajtani a maradék két kupára, a BL-re és az FA-re. Mindkettőből kiszálltunk 3 nap leforgása alatt; a BL volt a fájóbb, de a teljesítmény a honi kupában volt kevésbé védhető – számomra ez a március tizenkettedikei fellépésünk a Goodisonban. Az ezévi legjobb meccsünk is az Evertonhoz köthető, Conte új taktikája ott pörgött a csúcsra, november ötödikén, a Stamfordon egy olyan meccsen hintettünk egy ötöst Koemanéknak, ahol tényleg minden a Chelsearől szólt.

  

Játékosaink kaptak hideget-meleget, kritikákat és elismerő vállveregetéseket. Szerinted ki volt 2016-ban az év játékosa, ki szolgált rá leginkább a Citrom-díjra?

 

BlueCech01: A csapat vezére és arca 2016-ban egyértelműen Diego Costa volt. Kivétel nélkül, mindkét félszezonban szórta a gólokat, hozta a pontokat és képviselte azt a habitust, ami a világ egyik legellentmondásosabb, ugyanakkor legprímább centerévé teszi.
Aki viszont totálisan kifordult magából, az Ivanovics. Rengeteg játékosunk nézett mélyen a gödör fenekére, viszont a szerb ott is maradt. Az elmúlt időszak történései nyomán kijelenthető, hogy az ő sorsa a legbizonytalanabb a csapatnál.

TheRussianOne: Kezdjük megint a rosszabbal, főleg, hogy itt igen könnyű a választás: szerb szabadságharcosunk sajnos megöregedni látszik, förtelem volt, amit 2016-ban mutatott, kiváltképp annak fényében, hogy azért tudjuk róla, hogy nem egy John O’Shea. Kár érte. Az ominózus tavaszi szezon tükrében nehéz Év játékosát választani, de én talán a José menesztése után újjá (régivé?) születő Costát mondanám, aki ráadásul őszre mintha az őrült énjéből származó energiákat is képes lenne a csapat hasznára fordítva gólokba fektetni. Szép!

WudigessBoi: Akárcsak a csapat, játékosaink is nyomtak egy restartot nyáron. Ez egyfelől örömteli, hisz például Matics, Pedro vagy Hazard is be tudta bizonyítani, hogy képes úgy teljesíteni a pályán, mint egy profi labdarúgó. Másfelől viszont szomorú, hogy hosszú heteken-hónapokon, sőt jóformán egy teljes idényen át voltak ugyanők használhatatlanok. Összességében hajlok Kanté felé, hisz neki nem is nagyon volt gyatra meccse, de ő csak fél szezont töltött nálunk, így Diego Costa lenne a jelöltem: tavasszal is odatette magát a presztízsmeccseken (Arsenal, MU), Conte pedig remekül megfegyelmezte, gyakorlatilag minden patkánykodási hajlam kiveszni látszik belőle, s így, hogy energiáit nemes célokra összpontosítja, jönnek is a gólok futószalagon, ráadásul egyik szebb és fontosabb, mint a másik. A Citrom-díj kissé talán erős, de a jó öreg Iva az, aki leginkább elvesztette a fonalat korábbi önmagához képest: lassú, lemarad, rosszul helyezkedik – ráadásul mindezt volt is alkalma eleget prezentálni, ugyanis hibái ellenére sokáig bérelt helye volt a kezdőben.

Zenzo: Ugyanúgy, ahogy a meccseknél, a játékosoknál sem egyszerűbb a helyzet. Az előző szezonban szinte egymást múlták alul a legjobbjaink, míg az aktuális szezonban pedig egymásra licitálnak. A legjobbnak éppen ezért nehéz lenne választani a jelenleg kézenfekvőnek tűnő Costát vagy Ázárt, mert annyira gyatra volt a 15/16-os szezonjuk, míg az ott talán egyik legjobb Willi jelenleg fut árnyékharcosban. De Maticstól Fabregason át Terry-ig mind-mind felemás 2016-ot futottak, ki így, ki úgy… A legkonzisztensebb talán Dave volt, így az én választottam ő: Hiddink alatt sem volt rettenetesen rossz, mégha az önmaga által állított léc alatt kódorgott is, Conte alatt pedig ismét a PL top4 védőinek egyike. A bukóra szintén egy védő a jelölt, ami nagy szívfájdalom, de sajnos egyértelmű – 2016 leginkább és teljes egészében 1 kerettagnak sült el igazán gyatrán, ez pedig a szerb tank, Ivanovics. A törölköző bedobásával szorosan a második helyre küzdötte fel magát Oscar is, de neki tavasszal legalább akadt értékelhető teljesítménye

 

Kétségtelen, hogy 2016 fiataljaink nézőpontjából is egy kimondottan jónak/jobbnak nevezhető időszak volt. Kit neveznél meg az év fiatal játékosának?

BlueCech01: Traoré és Kenedy is viszonylag meggyőzően alakítottak. Meglepetést is okozott a kölcsönadásuk, bár ez leginkább a kusza nyárnak és az emiatt állandóan változó formációnak tudható be. Kettejük közül véleményem szerint Traoré egyelőre fényesebben csillog.

TheRussianOne: Vegyük úgy, hogy csak az itthon ragadtakra vonatkozik a kérdés. Noha nálunk nem divat a fiatalok szerepeltetése, tavaly Traoré sok szép pillanattal tudott megajándékozni. Ő rá mutatok most.

WudigessBoi: Hiddink alatt Loftus-Cheek kapogatta a lehetőségeket, amikkel szerintem élt is, a Villa Parkban gólt is szerzett, ám ő sajnos Conte alatt nagyon kiszorult a pixisből. Az új szezonban Chalobah az ügyeletes nagy reménység: rendszeresen első számú csere, jól mozog, Aguero megborításával pedig bizonyította, hogy tökös srác. Aztán ott van még Christensen és Abraham, mindketten magas szinten teljesítenek kölcsöncsapatuknál. Annyira szerintem egyikük sem nőtt társai fölé, hogy egyértelmű győztest lehessen hirdetni.

Zenzo: 2016-ban a Chelsea felnőtt keretében is sok játékos lépett pályára, jóval több, mint amennyit az elmúlt években megszokhattunk, az ifik is hasítottak, és a kölcsönjátékosaink is remek szezonokat tudhatnak maguk mögött javarészt. Ha a teljes népességet vesszük figyelembe, akkor elsősorban a dánunkat kellene megneveznem, Christensen gyakorlatilag kimaxolta a helyzetét a ‘Gladbachnál, és csak azért nem egyértelmű az első helye, mert a futó szezon nem sült el annyira jól. Szerintem még így is ő az év fiatal játékosa, de így szorosan a nyomában lohol Baker, Abraham, Traoré és Aké is. Amennyiben azokra szorítkozunk, akik a Chelseanél teljesítettek, akkor pedig Ainára esik a választásom.

Szemkápráztató találatokban idén sem volt hiány szerencsére. Kinek a gólját emelnéd az első helyre 2016-ból?

BlueCech01: Szintén nem kérdés: Eden Hazard és a Spurs esete. Csodálatos volt, jelentőségteljes volt, eufórikus volt.

TheRussianOne: Édenke vs Tottenham. Nemcsak szemkápráztató volt, de egyrészt ezzel elvette a Spurs bajnoki reményeit, másrészt bajnokká tette a Leicestert, ami az év egyik legkomolyabb sporttörténelmi teljesítménye volt. Kösz, Édenke!

WudigessBoi: Bőséges a termés, de a fontosság-szépség együttható leginkább abban az Hazard-gólban volt a legmagasabb, amivel kiegyenlített a Tottenham ellen tavasszal.

Zenzo: 2016 Chelsea gólja… hmmmm, voltak nagy, meg szép, és emlékezetes találatok, Costa, Oscar, Pedro, Hazard, de még Cahill, Kenedy vagy Mikel(!) is előkerül egy-egy kellemes emlékképpel, vagy Conte óta is megannyi remek találat, de számomra a leg- … hát nem is tudom, kedvesebb? találat… vagy a legemlékezetesebb? nem, tényleg nem tudom, mi ide a jó szó, úgyhogy inkább úgy írom, hogy ami a leginkább extázist jelentett, az JT gólja, naná, hogy az Everton ellen, még az év elejéről, 2016 januárjából. A 98. percben, sarokkal… aaahhhh…

  

Utolsó kérdés: Az Év Pillanata?

BlueCech01: Gif Contéról, ahogy a távolba bikázza Mourinhót. Priceless.

TheRussianOne: Az, amikor végre kinevezték Contét…

WudigessBoi: Terry lesről sarkazott találata az Everton ellen a hosszabbítás hosszabbításában, majd a szenvedélyes gólöröm a szurkolókkal. Reméljük, nem az volt az utolsó!

Zenzo: Év pillanata? Amikor Ázár kilőtte a jobbfelsőt, csak nekem (csak némi érdekesség, születtem ‘83.05.02 – Hazard gólja május másodikán, a 83. percben esett… na, van még kérdés? 🙂 ), elütve azzal a Sp*rst a PL-től.

 

 

495 Comments

  • Posted 2017-01-12 18:17 0Likes
    by BlueCech01

    Everton have completed the signing of midfielder Morgan Schneiderlin from Manchester United.

    https://twitter.com/Everton/status/819590428978712576?ref_src=twsrc%5Etfw

    • Posted 2017-01-12 19:05 0Likes
      by Zenzo

      pont most akartam linkelni. Számomra némileg fura, hogy ismét nem repültünk rá, 20+4M azért nem olyan vészes egy jó korban, de mondjuk rossz formában lévő játékosért manapság.

      • Posted 2017-01-12 19:16 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Elfért volna itt bizony…
        Honnan tudod, h rossz formában van? 😀 Csálén ül a padon se?

      • Posted 2017-01-12 19:20 0Likes
        by Zenzo

        aki nincs meccsben, az rossz formában van. Mikor játszott utoljára éles 90 percet szerencsétlen?

      • Posted 2017-01-12 19:28 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ki tudja, lehet 10 interceptionnel, 95%-os passzolással és 1 gólpasszal köszönt volna, be ha szerepet kap 🙂 Arra utaltam, h nem formája miatt nem játszik.

      • Posted 2017-01-12 20:49 0Likes
        by Zenzo

        azt adom, hogy nem a formája miatt nem játszik, viszont továbbra is tartom, hogy aki csak edzésben van, de nincs éles helyzetben, az – akkor javítok itt is a szóhasználaton, hátha az jobban fedi, amit mondani akarok – formán kívül van.

      • Posted 2017-01-12 19:53 0Likes
        by BlueCech01

        „aki nincs meccsben, az rossz formában van”
        Ez pl. nem feltétlen igaz, lásd az idei Yayát.
        Mou alatt meg aztán pláne nem a formája alapján válik valaki abszolút perifériássá.

      • Posted 2017-01-12 20:47 0Likes
        by Zenzo

        látom sikerült elővenni ebben is Mout, tudod mit, hagyjuk is az egészet.

      • Posted 2017-01-12 21:21 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Mou did 9/11

      • Posted 2017-01-12 21:45 0Likes
        by BlueCech01

        ??? 😀
        Tudom, hogy neked ő az edzők zenitje, de kérlek ne mond azt nekem, hogy rotálási területen nincsenek kiba nagy hiányosságai, mert az már tényleg csak az elfogultság számlájára lehetne írható.

      • Posted 2017-01-12 20:07 0Likes
        by Endy919

        Még a padon sem ült 😀 Ott Fella az elsőszámú csere 😀

      • Posted 2017-01-12 19:30 0Likes
        by BlueCech01

        Én sem hiszem, hogy feltétlen rossz formában lenne. Játékhiányos, ez tény, de egy tisztes szintet képes volt hozni, ha esélyt kapott.

      • Posted 2017-01-12 20:45 0Likes
        by Zenzo

        más a tisztes szint, és más a jó forma. Ne mondd már nekem azt, hogy nem csak a fociban, de bármilyen sportban, sőt, az élet bármilyen területén „jó formában” van az, aki csak gyakorol, de nincs éles versenyhelyzetben, legyen szó gépjármű vezetéstől a nyelvtudásig. Lehet nem a „rossz forma” a jó kifejezés, lehet inkább azt kellett volna írnom, hogy formán kívül van, de ez a lényegen keveset változtat.

      • Posted 2017-01-12 22:02 0Likes
        by BlueCech01

        Oké, de más a rossz forma és a tisztes szint is. Ha most rossz formáról beszélünk, akkor automatikusan olyan játékosra asszociálunk, aki gödörben van/nem képes ellátni az alapvető feladatait. Nyilván a tisztes szinttel nem lesz jó formában sem, és nyilván kéne ismét idő a pályán, hogy kihozhassa magából a maxot, de ettől még nem biztos, hogy mentális/fizikai válságban van.
        A formán kívüli szerintem lényegesen jobb kifejezés erre.

      • Posted 2017-01-12 22:55 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        20+4 volt az Everton-nak, gondolom oda szívesebben adták mint riválisnak.

      • Posted 2017-01-12 23:11 0Likes
        by Zenzo

        Oké, mivel mi már kikaptunk, most Joséék viszik a legjobb Win-sorozatot, és hirtelen közelebb vannak pontban a második helyhez, mint a hetedikhez, de attól még MU 6., Everton 7. 🙂 nemrég a legfőbb rivális még az Everton volt 😉

        Egyébként nyilván jobb volt nekik lepasszolni a Goodisonba, mint hozzánk, mégha belőlünk valszeg kisajtoltak volna 24+4-et, de legalább 22+4-et, akkor is.

      • Posted 2017-01-12 23:49 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Meg Schneiderlin gondolom nem akart megint padozni, nálunk meg azért nem biztos hogy egyenes lett volna az út a kezdőbe.

    • Posted 2017-01-12 19:11 0Likes
      by myheartisblue

      Everton HQ base:
      -Figyeljen, tud valaki valami borzalmas grafikát összedobni ennek a Snájderlin gyereknek?
      -Uram, azthisztem én igen!
      -Akkor lásson neki fiam!

    • Posted 2017-01-12 19:15 0Likes
      by DannyfromtheShed

      OFF: jesszusom az a grafika…

      • Posted 2017-01-12 19:26 0Likes
        by Zenzo

        összecsúszott na 😀

      • Posted 2017-01-12 19:29 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Operahàz fantomja

  • Posted 2017-01-12 18:57 0Likes
    by BlueCech01

    Charlie Colkett, Islam Feruz and Fankaty Dabo are off to Swindon Town till the end of the season

  • Posted 2017-01-12 19:30 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Swansea confirm £4m signing of PSV winger Luciano Narsingh”
    Hoppá, nem rossz fogás a Swanseanak ilyen szar helyzetben, ráadásul ilyen olcsón.. Oké,h már nem olyan hype övezi, mint pár éve, de nem szar játékos.

    • Posted 2017-01-12 20:07 0Likes
      by Endy919

      Én nem mertem beírni , de a padra elfogadtam volna.

      • Posted 2017-01-12 23:45 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Nemrég már írtad egyszer. Most Depayra faj a fogad, mi? 🙂

      • Posted 2017-01-12 23:51 0Likes
        by Endy919

        Promesra inkább. De Depayra sem mondanék nemet.

    • Posted 2017-01-12 20:38 0Likes
      by Zenzo

      én is pont gondolkodtam, hogy lehet mégsem a champo a cél. Jó edzők, és még minőséginek nevezhető igazolás is… csak az a fura, hogy akkor a nyáron miért nem tudták ezt a sémát követni? 🙂

  • Posted 2017-01-12 19:51 0Likes
    by BlueCech01

    A diszkusz csak nálam rosszalkodik?

  • Posted 2017-01-12 23:00 0Likes
    by Zenzo

    Off: Napoli sign brazilian winger Leandrinho

    Mindig azt hiszem, már elfogynak a -dinho-k, és már csak ismétlődik a sorminta, de neeeeem, mindig találnak valami újat :)) ezzel a Leandrinhoval egy időre felb*szták a koronát erre 🙂

    • Posted 2017-01-12 23:54 0Likes
      by vitéz kaprosfalvy ond kond

      A műfaj legdurvábbja a Shakhtar Donyeckes Dentinho(fogacska), aki arról kapta a becenevét hogy kurva nagy rés van a felső metszőfogai között.

  • Posted 2017-01-12 23:30 0Likes
    by Endy919

    Off.
    A sárgák teljesen megőrültek 😀 most pl. egymástól vásároltak – a 404k értékü Chengdong Zhang kelt el 17.5m fontért :DDD

    • Posted 2017-01-12 23:42 0Likes
      by Zenzo

      zseniális 🙂

    • Posted 2017-01-12 23:48 0Likes
      by vitéz kaprosfalvy ond kond

      Komoly európai karrierje van: 12 meccs a buli2-ben, 1 meccs a la ligában, 40 portugáliában. 3 hét múlva lesz 28. Kakuta és Gervinho csapattársa lesz. Tavaly januárban több ilyen igazolás is volt amúgy, 10-15 milliókért váltottak klubot kínai játékosok, ez a huszaska azért szép.

      http://www.transfermarkt.de/chinese-super-league/transferrekorde/wettbewerb/CSL

      Itt a lista, 10 milla környékén jó pár kínai játékos cserélt gazdát.

      • Posted 2017-01-12 23:51 0Likes
        by Endy919

        Kakuta kínában van ?

      • Posted 2017-01-13 00:11 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Igen, de korában se az amerikai, se az orosz, se a közel-keleti klubok nem tudtak tömegesen Hulk, Oscar, Ramires, Teixeira, Jackson, Witsel meg Pellé szintű játéksokat igazolni. A kérdés az hogy ha megtöltik a csapatokat ilyen játékosokkal akkor tudnak-e szintet lépni és még ennél is nagyobb neveket hozni. Szerintem ez egyelőre nem reális, de ha ilyen svunggal veszik az ilyen pipec játékosokat akkor simán lehet hogy a kínai bajnokság feljön 4-5. legerősebb ligának nagyon hamar. Már most lennének olyan párosítások ahol 6-7 világsztár játszik. 1-2 meccsbe biztos bele fogok nézni kíváncsiságból hogy milyen a hangulat.

      • Posted 2017-01-13 09:20 0Likes
        by Zenzo

        azért óvatosan az ilyen kijelentésekkel, mert ez így ebben a formában nem igaz. Az oroszok igenis tudtak, csak rendre az az 1-2 csapat, ahol mondjuk éppen tobzódott a pénz egy új tulaj v szponzi miatt. A moszkvai csapatok vagy éppen az Anzhi bőven képviseltek ilyen kategóriát, ha nem jobbat éppen. Arról nem is beszélve, hogy az orosz foci a USSR felbomlása előtt elég komoly szintet képviselt, ugyan ténylegesen valóban nem tudtak ilyen játékosokat igazolni, csak akkor nem is akartak, mert nem is kellett 🙂

        A közel-kelet az más, őket eddig nem érdekelte a foci.

        „Szerintem ez egyelőre nem reális, de ha ilyen svunggal veszik az ilyen pipec játékosokat akkor simán lehet hogy a kínai bajnokság feljön 4-5. legerősebb ligának nagyon hamar.”
        Ezt szeretnék a Kínaiak, de ez nem fog megtörténni. Nem lehet mindent pénzzel elintézni. Amíg nincs ‘futbalkultúra’ az országban, addig rövid időn belül nem sok minden fog változni. Értem ez alatt, hogy először infrastruktúrát kell teremteni, stadionokat, edzőpályákat, utána megfelelő személyzetet igazolni (nem elég egy jó edző, kell hozzá megfelelő staff is), megfelelő edzésmódszereket kidolgozni, és éles meccseket játszani. Mert addig, amíg csak bohóckodnak a pályán a meccsek többségén, addig a „sztárok” fognak beleszürkülni abba a világba, nem a kínai világ csillogása nő fel hozzájuk. Nézd meg az USA-t, ott is hány éve pumpálják bele a pénzt a soccerbe, és hova jutottak el.

      • Posted 2017-01-13 09:36 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Az Anzhi kiket vitt el? Eto’o volt az egyetlen igazàn jó jàtèkos. Rajta kívül Dzsudzsi, Roberto Carlos 40 évesen, Jucilei, Samba.. Nem Oscar meg Ramires kategória.

        1-2 nagyobb nevet mindig vittek az oroszok, de közel nem olyan mennyiségben meg közel sem annyi csapat mint most Kína.

        Futballkultúra ide vagy oda, egy év alatt odavittek egy rakat klasszist. Nincs olyan holland csapat(de Franciaorszàgban is csak egy) akiknek realitás lett volna Oscar, Hulk, Ramires, Martinez vagy Teixeira szerződtetése, ebben a tekintetben a kínai liga màr jobban áll, ott van 6-7 klub akik a topcsapatok padjàról tudnak igazolni. Az USA-ban közel nem nyomott az àllam vagy a szponzorok ennyi pènzt. Oda levezetni jártak és járnak játékosok -Gerrard, Lamps, Drogba, Pirlo, Beckham, Kaka, Villa – Kína meg randikèpes korú játékosokat vesz 40-60 milliókért.

        Én abban sem hiszek hogy pénzzel ne lehetne mindent megoldani. A Manchester City egy totàl alsóházi csapatból angol bajnok lett 3 ès fèl év alatt, mi bajnokcsapat lettünk a 3-4-5. környèki csapatból két èv alatt, a PSG felkerült az európai térképre azonnal, a RB Lipcse évek óta lépi az osztàlyokat, most BL-re àllnak. Minél inkább a nullàról indul az építkezès annàl nagyobb a fejlődési lehetősèg.

      • Posted 2017-01-13 10:54 0Likes
        by kasata91

        Azért egy premier league-be vagy egy buliba, de akár még a ligönbe is igazoló sztár más motivációval edz és játszik, mint a kínai / amcsi ligában pénzért levezetni menő játékosok. Vajon Hulkot vagy Teixeirát az motiválta, hogy megtörjék a Guangzhou 6 éve tartó egyeduralkodását a kínai bajnokság élén?
        Az oroszok annyiban mások, hogy nekik volt BL, ami jelentett annyi motivációt és kitörési lehetőséget, hogy fiatal, erőtől duzzadó játékosok (már aki) tudták ugródeszkának használni.
        Szerintem kiállhat minden csapat 11-11 A és B kategóriás befutott játékosokkal, amíg nincs infrastruktúra, szurkolói kultúra és a részben ezekből fakadó motiváció, addig biztos hogy senkinek semmit nem fog jelenteni egy Shijiazhuang – Tianjin Teda örökrangadó.

      • Posted 2017-01-13 11:01 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Hulk a szurkolói kultúra miatt ment Szentpétervàrra? Nem kevésszer banànnal dobàltàk.. A BL-ből meg legkésőbb a 16 között szopórollerezett haza minden orosz csapst az elmúlt években, senki nem hiheti komolyan hogy valaki azért ment oda hogy odaverjen a BL-ben.

      • Posted 2017-01-13 13:05 0Likes
        by kasata91

        Hulk pont a „már aki” kategória. Ő valóban csak a pénzt kergeti. De azért van példa aki alacsonyabban rangsorolt klubból érkezett és magasabban jegyzetthez távozott a ruszkik után (pl. Wilmos).

      • Posted 2017-01-13 12:00 0Likes
        by Zenzo

        így van.

      • Posted 2017-01-13 11:59 0Likes
        by Zenzo

        „Futballkultúra ide vagy oda, egy év alatt odavittek egy rakat klasszist.”
        klasszist 😀 azt.

        „Én abban sem hiszek hogy pénzzel ne lehetne mindent megoldani. A Manchester City egy totàl alsóházi csapatból angol bajnok lett 3 ès fèl év alatt, mi bajnokcsapat lettünk a 3-4-5. környèki csapatból két èv alatt, a PSG felkerült az európai térképre azonnal, a RB Lipcse évek óta lépi az osztàlyokat, most BL-re àllnak. Minél inkább a nullàról indul az építkezès annàl nagyobb a fejlődési lehetősèg.”
        Na ez az, ami pont nem igaz – már utóbbi – mert míg a Chelseanek lényegében „kis lépés kellett”, hiszen azért standard PL csapatról beszélünk, felsőházas eredményekkel, mégis időbe tellett a dolog. A City kis PL csapatból valóban összehozott 3 év alatt egy bajnoki címet, de ettől még 9 év alatt csak kettőt, és bár BL résztvevő a csapat, de komolyabb BL vagy bármilyen nemzetközi eredmény nélkül, és ismétcsak stabil PL fundamentumokra építő csapatban. A PSG-ről is úgy beszélsz, mintha valami múlt nélküli csapat lenne Kirgizisztánban… Egy nulláról induló kínai csapat mit fog akkor összehozni?? Hagyjuk már, gondolkodjatok reálisan.

      • Posted 2017-01-13 12:43 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        PSG-t 1970-ben alapítottàk.. 12 éve amikor nagy küszködve bejutottak a BL-be alaposan kiszopattuk őket a csoportban. Szerintem te ferdítesz ha a PSG sikerét a fene nagy futballkultúrához kötöd. Rotehen, a vén Makelele, Ljuboja meg fasz tudja ki volt még ott nem hozott eredményt. Ibra, Th Silva, Verratti, Cavani, Lucas stb meg igen. Kár ezt ragozni.

        Az a baj hogy nagyon összemosod a dolgokat. Persze, néhàny éven belül kínai csapat nem lesz PSG-Chelsea szint, de egy év alatt sok klub eljutott oda agresszív felvásárlással hogy a francia és a holland liga aldó tizesénél jobban néznek ki, és ha így megy az olasz, a spanyol és a német alsó csapstokat is előzhetik, ami nagyon durva instant erdmény lenne.

      • Posted 2017-01-13 13:22 0Likes
        by Zenzo

        Tessék már tájékozódni kicsit, a PSG mint PSG valóban csak ’70 óta létezik, de az elődcsapat 1904 óta… és azt meg meg ne magyarázd már nekem, hogy a francia futballkultúra nem nagy, és egyenrangú a kínaival, mert lefosom a bokám.

        Én mosom össze a dolgokat? Közlöd, hogy „simán lehet hogy a kínai bajnokság feljön 4-5. legerősebb ligának nagyon hamar”. Nem csapatokról beszéltél, hanem ligáról… itt te magyarázod már mindenfelé a dolgokat, nem én.

      • Posted 2017-01-13 17:17 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Nem azt mondom hog a kínai és a francia futballkultúra egyenértèkű, én azt mondom hogy ezt a játékosok nagy rèsze telibeszarja. Oké, hogy a PSG 70-es összetàkolása előtt is létezett két klubkènt, de ne mondjuk már hogy Ibra meg Di Maria a kurva nagy hagyományok miatt ment oda. Amíg nem volt pénz klasszis nem igazolt franciàba, amint lett igen – Falcao, James Rodriguez, Lavezzi, Cavani stb. Kína ugyan ez. A jàtékosok oda mennek ahol van pénz.

      • Posted 2017-01-13 17:58 0Likes
        by Zenzo

        Most viszont akkor nem értem innentől, mint vitázunk 🙂 mert eljutottunk oda, hogy ugyanazt mondjuk. Én nem mondtam, hogy a játékosok nem oda mennek, ahol a pénz van, vagy hogy maris vagy Ibra a hagyomány miatt mentek volna oda. A játékosok oda mennek, ahol van pénz, ez tiszta, de attól még nem lesz futballkultúra Kínában, hogy odament pár B kategóriás játékos, franciában meg akkor is van és volt, ha éppen nem volt pénzes csapat a bajnokságban (bár többnyire azért volt, az OM, a Lyon, stb, épp mikor melyik).

        De azét továbbra is tartom, hogy attól Kína nem lesz – pláne nem nagyon hamar – világelit futballbajnokság tulaja, mert leigazoltak irgalmatlan pénzekért csapatonként 2-3, európai szinten is jegyzett játékost. Mert ahhoz ezt fenn kell tartani 15-20 évig, és akkor majd talán eljuthatnak egy szintre. Pont a Chelsea vagy a City példája mutatja, hogy még erős fundamentumokon nyugvó csapatoknak is simán évtizedek kellenek, hogy komoly eredményeket érjenek el. Márpedig addig, amíg Kínában lesz 200 kínai falábú, meg 25-30 Oscar, Hulk, Witsel kategóriájú labdarúgó, nem lesznek igazán tényezők. Ez a folyamat pedig, amit csinálnak egyelőre mesterségesen gerjesztett, de amíg és ha nem lesz önellátó a bajnokság, akkor ennek vége fog szakadni. Márpedig a pénz miből jön? BL – nekik nincs, és szerintem jó darabig nem is lesz. Jegyeladás – meglátjuk, mennyire kajálja majd az ottaniakat a hazai közönség, de ez mondjuk pipa, gondolom annyi emberrel nem lesz nehéz megtölteni a stadionokat. TV-s közvetítések. NA de ki akar majd kínai bajnokságot adni? A PL az brand, de Kínának még nagyon sokat kell futnia über szinten ahhoz, hogy az EU-ban komoly pénzeket fizessenek azért, hogy sugározzák az ottani meccseket – és akkor az időeltolódás miatt még mindig nehéz ügy élőben meccset adni. És még legalább ezer ilyen dolog van, ami miatt Kína még nagggyon messze van attól, hogy tényező lehessen. Pénz pedig előbb-utóbb lesz máshol, Katarban, akárhol, és már a játékosok sem fognak odamenni. Kína jó dolog lehet, egyszer én is elmennék oda 2 hétre, de többre sem. Zárkózott kultúra, érdekes vezetéssel és szokásokkal – alapjában véve huzamosabb ideig ott élni nem egy leányálom. Az, ha van százezermillió fizetésed, de az nem sokaknak jut majd, pláne idővel.

      • Posted 2017-01-13 18:08 0Likes
        by Endy919

        Tudom , hogy távolról sincs azon a szinten , mint az európai , de ázsiában is van valamilyen BL nem?

      • Posted 2017-01-13 21:13 0Likes
        by Zenzo

        nem az a lényeg, hogy van-e, hanem hogy kit érdekel? Magyarban is van magyar kupa, de az se érdekel senkit, még a magyarokat sem… kupasorozatokból nemzetközi szinten jelenleg ami eladható, az a két UEFA szervezés, BL és EL, valamint a két legnagyobb bajnokság, a Lali és a PL kupája (Angolban az FA, a CoC senkit nem nagyon érdekel). Még a Konföderációs kupát, vagy az ANK-ot is rettentő kevesen nézik – kit érdekelne egy kínai házi BL?

      • Posted 2017-01-13 19:07 0Likes
        by vitéz kaprosfalvy ond kond

        Azt gondolom hogy a presztízs simán megteremthető mesterségesen pénzzel(kínai állam, befektetők + fifa pénzéhség).

        Kifejtem: a FIFA épp most jelentette be hogy 48 csapatos lesz a vb 2026-tól. Ez még alapjáraton nem is lenne olyan rossz ötlet, de látható hogy ez nagyon erősen Ázsiának szól: a 12 csapatos emeléssel plusz négy helyet kap Ázsia, duplájára növelik ezáltal a helyeiket. Kína a 81. helyen van jelenleg a világranglistán, nem nagyon kerültek VB-közelbe eddig. Viszont ha házon belül nézzük ők az ötödik legmagasabban rangsorolt ázsiai csapat(ebben benne van Ausztrália is persze), 8 hellyel számolva már simán bekerülhetnek. A FIFA eddig is arra verte a mellét hogy hány milliárd dollár pluszt jelent majd nekik az új vb(jegyek, tv-s közvetítések stb), hát még ha becsúszik Kína, pláne ha becsúszna akár India, Indonézia, Banglades vagy Pakisztán, mind több száz milliós országok. Az UEFA meg a FIFA simán meghúz ilyen szarságokat a foci kárára ha plusz pénzt jelent nekik. Ugyan ezen elv alapján ha érdekük lenne nyomni a kínai klubfocit simán el tudom képzelni 10-15 év múlva hogy létrehoznak egy eurázsiai elit kupasorozatot. De ki venné ezt komolyan? Ez azért nagyban rajtuk is múlik. A BL az utóbbi 20 évben nagyon fel lett építve: franchise lett, az időpontokat úgy igazítják hogy az emberek láthassák a meccseket, a nyolcaddöntőket már szétbontják hogy minél többen nézzék a tévében, ne üssék egymást a meccsek. A PSG-be is csak a BL miatt mennek a játékosok, nem gondolom hogy Di Mariának nagy álma lett volna 20 ponttal nyerni minden évben a francia bajnokságot. A BL-szereplés pedig olyan komoly pénzt jelent a csapatoknak hogy mindenki véresen komolyan veszi. Az angol FA-kupának hihetetlen hagyományai vannak: több mint száz éves sorozat, midnen évben ezrével indulnak a csapatok.. Mégis mára oda jutottunk hogy ha szerdán BL-meccs van akkor B/C csapattal állnak ki a klubok. Ha az UEFA és a FIFA motivált akkor szerintem simán érdekeltté tudja tenni a klubokat is hogy vegyenek komolyan egy ilyen sorozatot. Persze ez nem a közeljövő, de nem is annyira távoli és szerintem nem annyira vad forgatókönyv.

        Amúgy Kína nem csak a brutális felvásárlással teszi oda magát: hihetetlen méretű luxusakadémiákat hoztak létre, felszipkáztak több száz angol, spanyol meg brazil edzőt, 6-7 éves gyerekeket bentlakásos módon készítenek tömegével. Ha ebből a generációból tudnak 15 év múlva magas szintű játékosokat faragni plusz felvásárolnak sztárokat komolyan nőhet a bajnokság ázsiója.

      • Posted 2017-01-13 21:17 0Likes
        by Zenzo

        Nagyrészt ismét egyetértünk, de:
        „Azt gondolom hogy a presztízs simán megteremthető mesterségesen pénzzel(kínai állam, befektetők + fifa pénzéhség).”
        Teremthető – de nem fenntartható. Mesterségesen legalábbis.

        „Ugyan ezen elv alapján ha érdekük lenne nyomni a kínai klubfocit simán el tudom képzelni 10-15 év múlva hogy létrehoznak egy eurázsiai elit kupasorozatot.”
        Én is kb ezt az idősíkot mondtam már az elejétől fogva – pont azzal ellenkeztem, amikor azt írtad, „nagyon hamar” – én meg azt, hogy ha fenn tudják tartani ezt az iramot, akkor is kell 15-20 év.

      • Posted 2017-01-13 10:36 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        „Nem lehet mindent pénzzel elintézni.”
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
        :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

      • Posted 2017-01-13 11:52 0Likes
        by Zenzo

        van ellenvetés is vagy csak ezt így?

      • Posted 2017-01-13 12:23 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Mindenhez csupán pénz kell, staff elcsábítása, a facilitik (nincs rá jó magyar szavam) fejlesztése, játékos állomány erősítés vagy éppen csak marketinghez. Persze nem csettintésre, mivel mégis csak közel 0ról indulnak. Stadionok meg majd biztosra megtelnek, hisz 1-2 milliárdan laknak ott.

      • Posted 2017-01-13 12:35 0Likes
        by Zenzo

        Nem elég „csak” a pénz, pont ez a lényeg. Nyilván leginkább az kell hozzá, meg minden másra ott a mastercard, de van, amit nem lehet pénzen megvenni, hanem a pénzért szerzett dolgok (amiket te is leírtál) kapcsán során és által kialakul. Ezt hívtam én futballkultúrának.

        Ez viszont nem 1 hónap, de nem is egy év. Nem „csettintésre”. Márpedig a vita ebben áll, ha figyeltél volna, nem egy kiragadott részletre reagálsz csak 😉 Mert ez erre ment: „ha ilyen svunggal veszik az ilyen pipec játékosokat akkor simán lehet hogy a kínai bajnokság feljön 4-5. legerősebb ligának nagyon hamar.”

      • Posted 2017-01-13 12:46 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Szerintem belátható időn belül be fog dőlni ez az egész. Már a kínai gazdaság sem annyira sem vonzó. Szerintem soha nem lesz olyan brand, mint bármelyik nagy liga.

      • Posted 2017-01-13 12:51 0Likes
        by adam10

        Ha jól tudom a kínai ligában szabályozva van az idegenlégiósok száma (talán 4 játékos/csapat), ez nagyjából arról árulkodik, hogy szándék sincs arra, hogy csak légiósokból álló zsoldos hadseregek telt ház előtt verjék egymást a chinese 1-ben. Oscar odament, az plusz 5000 néző az egész szezonban. pont

      • Posted 2017-01-13 12:56 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Igen, vannak szankcíók. Nekem nem tetszik, de hát ez ott senkit nem érdekel 🙂 Tartok tőle, hogy soha nem lesznek azok a célok teljesítve amiket kitűztek maguknak a kínai sportszakemberek. Én egy hatalmas lufit látok csak.

      • Posted 2017-01-13 11:47 0Likes
        by kormolar

        azt simán eltudom képzelni h megcsinálják azt mint az NFL-be h kivisznek Laliga, PL mecseket Kínába….

      • Posted 2017-01-13 11:51 0Likes
        by Zenzo

        magam részéről ezt kizártnak tartom, kivitelezhetetlen lenne.

      • Posted 2017-01-13 15:08 0Likes
        by Diego Costa

        PL meccset biztos nem, de nyáron a hírek szerint turnézunk majd arrafelé.

      • Posted 2017-01-13 17:56 0Likes
        by Endy919

        Azért azt ne feledd , hogy a most Kínába vandorló játékosok nagy része , az orosz-ukrán partyhoz tartoznak.
        Ugye Hulk , Teixeira , Witsel , Vágner Love …és ha Oscar nem is volt az orosz ligában , de pl. Willian igen . És , Pellé , Yilmaz ,Ba féle légiós bőven igazolt az orosz ligába is , mint pl. Javi Garcia , Corluka , M´Vila ,Song , Melgarejo , Lacika Traoré , stb…

      • Posted 2017-01-13 16:51 0Likes
        by Sandic

        Burak Yilmazt is egy időben hogy felkapták, és végül ő is itt kötött ki….

    • Posted 2017-01-13 10:21 0Likes
      by gorkaf78

      Szerintem ezen ‘belső’ kínai üzletelések mögött tuti pénzmosás van. Szépen kitisztítják a kétes ügyleteikből származó bevételeket a klubvezetők.

  • Posted 2017-01-13 09:26 0Likes
    by Zenzo

    Bilics egymásnak ellentmondó kijelentései (Payet nem akar a WHU-ban játszani, de nem adjuk el) ismét felhozták a felszínre a hangokat, hogy a Chelsea bejelentkezett Payetért (komolynak tekinthető lapban nem olvastam, de a Sun és társai lehozták)

    A fhanszia jó kis playa, beszéltük már nem egyszer, de lenne helye a 3-4-3-ban?

    • Posted 2017-01-13 09:57 0Likes
      by WehaveNoHistory

      Mennyi éves most ő? 29? még 2-3 szezon biztos benne lenne ezen a szinten, vagy egy kicsit több is. De tuti, hogy arany áron engedik csak el. A helye?… szerintem ő egy10-es pozíció, vagy bal oldal. Szerintem az „irányító” nincs nálunk a klasszikus értelemben, baloldalra meg ott van Eden. Különösebb bajom nincs vele, talán csak a kora miatt mondanék nemet. Nekem az jön át, hogy Conte nem annyira az a pénzköltő fajta. Jó nyáron voltak igazolások amiket áronfelül vettünk, de a Juve-nál is olcsó focistákból megoldotta a taktikát.

      • Posted 2017-01-13 15:06 0Likes
        by Diego Costa

        Nem hiszem, hogy ellenkezne ha súlyos milliókkal akarnánk megtámogatni az átigazolásait. Juvéban tényleg keveset költött, de ha tényleg akartuk Morata-t ráadásul annyiért, akkor egy több évnyi Juve-s pénzt elköltötte volna egy emberre.

        Payet nekem se kellene. Szegény ember Fabre-nek tartom. 29 éves már, sokba kerülne és posztja sincsen. Akkor meg minek?

    • Posted 2017-01-13 10:52 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Tovább kombinált verzió:
      Misit már a nyáron is vitték volna, csak mi túllicitáltuk őket. Misi kölcsön opciós vásárlási joggal+pénz lehet a befutó.
      +Jamest még mindig napi 4-5 oldal eladja nekünk

      • Posted 2017-01-13 12:08 0Likes
        by Zenzo

        „Misit már a nyáron is vitték volna, csak mi túllicitáltuk őket. Misi kölcsön opciós vásárlási joggal+pénz lehet a befutó.”
        De az nekünk miért jó, nem is értem. Csatárunk nincs, Payet meg jelenleg nem fér be a kezdőbe. Jó csere lenne :))

      • Posted 2017-01-13 12:15 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Misi nagyon be lett jegelve, jelenleg szinte csak +1 fő a csapatban, meg elég erős pletykák vannak róla, hogy cserecsatárt keresünk. Payet nálam simán kezdene Pedro/Willi helyén, nálam a francia pont egy klasszissal jobb náluk.
        Szerintem is meglehetne okosabban oldani, csak a hírt írtam le, amit olvastam pár kisebb oldalon. 🙂

      • Posted 2017-01-13 12:24 0Likes
        by Zenzo

        „Misi nagyon be lett jegelve, jelenleg szinte csak +1 fő a csapatban, meg elég erős pletykák vannak róla, hogy cserecsatárt keresünk.”
        Michy be, de mennyivel lenne jobb egy LL százévesen? Bats a jövő, LL meg nagyon max a jelen.

        Payet meg középen, vagy balon tud játszani inkább, Pedro/Will helyén kb a leggyengébb. Amúgy nem akarom lehúzni a francúzt, de miben jelentkezik a meglévő kettősünknél a klasszissal jobb szintje? Nem kutyaütő, és a fhanszia ligába sem volt épp tucatjátékos, de egyelőre egy igazán jól elsült PL idénye van a WHU-val, meg egy jó EB-je. Én nem látom, mitől lenne klasszissal jobb játékos, mint a brazil vagy a spanyol.

      • Posted 2017-01-13 12:34 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Llorentétől én is kitépem az összes hajszálam, biztos lenne nála jobb megoldás, de jelenleg ő a legvalószínűbb és a tényem nem változtat, hogy nem véletlen keresünk Costa helyettest.
        Payet nagyszerűen szervez, ragad a labda a lábához és a kapu elött is feltalálja magát. Szerintem ennél a felállásnál csatár mögötti posztra ezek a legszükségesebb skillek és a brazil/spanyol duóból mindegyik gyenge legalább egy pontban. Az egyetlen indok vele szemben, hogy ahogy írtad is eddig egy nagyszerű szezonja volt, ami azért nem biztosítás, hogy tartani is fogja ezt a szintet.

      • Posted 2017-01-13 12:38 0Likes
        by Zenzo

        „jelenleg ő a legvalószínűbb és a tényem nem változtat, hogy nem véletlen keresünk Costa helyettest.”
        ez igaz, és nem is vitattam, de ettől még balgaság lenne eladni Michy-t.

        „Payet nagyszerűen szervez, ragad a labda a lábához és a kapu elött is feltalálja magát. Szerintem ennél a felállásnál csatár mögötti posztra ezek a legszükségesebb skillek és a brazil/spanyol duóból mindegyik gyenge legalább egy pontban.”
        De 3-4-3-ban Pedro/Will nem a csatár mögött játszik ám 🙂 CAM-ban egyértelmű, hogy Payet a legjobb, de jelenleg ilyen posztunk nincs. Ez akkor releváns, ha a 3-4-3 helyett 3-5-2-t vagy 3-4-1-1-et akarunk tolni – ahhoz viszont jóval több játékos kell, mint egy db Payet.

      • Posted 2017-01-13 12:36 0Likes
        by adam10

        legalább a szabadrúgásokat nem DL rúgdosná a lelátóra, ezzel már beljebb lennénk 🙂

      • Posted 2017-01-13 12:39 0Likes
        by WehaveNoHistory

        az biztos, de vannak ügyes lábú játékosok a csapatban. megoldható lenne, nem tudom miért Luiz rúgja mindig, valamit biztos fizet a többieknek érte 🙂

      • Posted 2017-01-13 12:49 0Likes
        by adam10

        Hát, az biztos. rúgatnám inkább Williannal, Hazarddal, vagy akár még Pedroval is, de a múltkori videó után még talán TC-vel is hamarabb, mint DL-lel..
        Chelsea színekben (egész életében?) talán 2 szabadrúgás gólja volt eddig? Az egyikre tisztán emlékszem a Basel ellen az EL meneteléskor, az inkább a kapuson múlt azt hiszem, az sem volt egy hálószaggató bomba.

      • Posted 2017-01-13 12:51 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Nem ügyetlen, de szerintem ő jobban hiszi, hogy jól rúgja a szabit, mint az ahogy a valóságban van.

      • Posted 2017-01-13 15:04 0Likes
        by Diego Costa

        Jó a rugótechnikája, de ahogy ő akarja lőni, abban benne van a hibázás lehetősége. Vagy kapura megy, vagy a lelátóra.

      • Posted 2017-01-13 12:40 0Likes
        by Zenzo

        idén még ő sem vágott, ha jól rémlik 🙂

      • Posted 2017-01-13 12:45 0Likes
        by adam10

        Valóban. A tavalyi Payetet amúgy jobbnak érzem mint a mindenkori Williant (vagy Pedrot), de idén valóban gyengélkedik, ahogyan az egész West Ham is. Payet ezeddig csak a francia nagyválogatottban játszott igazán nagy csapatban, de ott biztatóan, én ebből indulnék ki, nem pedig abból, hogy Lanzinivel, Obianggal, Feghoulival, meg Antonioval mit szerencsétlenkedik össze… én annyit mondok az ügy kapcsán, hogy mindenképp szívesen megnézném nálunk, aztán lehet, hogy bukta lenne belőle, de mivel hasonló körülmények között még nincs tapasztalata, nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy beválna-e, vagy sem.

      • Posted 2017-01-13 13:24 0Likes
        by Zenzo

        „csak a francia nagyválogatottban játszott igazán nagy csapatban, de ott biztatóan, én ebből indulnék ki”
        hallottál már arról, hogyan kell kezelni az egytornás játékosokat? 🙂

      • Posted 2017-01-13 13:41 0Likes
        by adam10

        nyilván, de ha melléveszem az előtte lévő szezonját, akkor az már kiad egy egészet

      • Posted 2017-01-13 15:02 0Likes
        by Diego Costa

        Én már akkor se értettem,hogy minek hosszabbít szerződést. Elmehetett volna egy nagyobb csapatba, a jó EB és szezon után. Erre hosszabbított, majd rá kis idővel közli, hogy ő nem akar ott többet játszani. Érdekes.

      • Posted 2017-01-13 15:16 0Likes
        by Zenzo

        nem „érdekes”, hanem francia 🙂
        (Anelka, Gallas, Flamoney, Nasri és még sokan mások)

      • Posted 2017-01-13 15:01 0Likes
        by Diego Costa

        Máshol is olvastam, hogy kellene egy szabadrúgás specialista. Elég érdekes vélemény. Valakiben ez komolyan felmerül, hogy ezért igazoljuk le őt? Persze ha valakinek van ilyen képessége az plusz, de csak ezért valaki szeretné itt látni…

      • Posted 2017-01-13 14:59 0Likes
        by Diego Costa

        A brazilnál mindenki jobb. Nem kicsit, sokkal.

      • Posted 2017-01-13 15:14 0Likes
        by Zenzo

        neked ez nagyon becsípődött 🙂

    • Posted 2017-01-13 11:35 0Likes
      by myheartisblue

      Nem tudom, valamiért azt mondom, hogy nem kell. Nem igazán tudok neki helyet találni a csapatban.

      Right Wing: Moses, Willian, Pedro helyen úgy is túljelentkezés van.
      Left Wing – esetleg Marcos Alonso vagy Hazard helyére/cseréjének probálnánk benyomni
      KVK szerephez (Matic, Chalo, Kanté) pozícióba túlontúl támadó szellemű, és ilyen esetekre van Fabregas-unk. Vagy Oscar szerepét betöltő pozíciót szánnánk neki?

      Olyan 29 éves játékos, aki későn beérő típus, de szerintem ahhoz, hogy konstans hozza a jó formát állandó játéklehetőség kellene neki, amit mi nem valószínű, hogy megadnánk neki. És bizonyosan megkérik majd az árát a kialakult szituáció miatt.

    • Posted 2017-01-13 12:59 0Likes
      by Endy919

      Agyafaszt kapok komolyan ezektől a pletykáktól .. LL,Payet,James,Laxalt ,…

      • Posted 2017-01-13 13:40 0Likes
        by myheartisblue

        Amúgy meg ma olvastam, hogy Paul Clement megerősítette, hogy semmiféle megkeresés nem volt a Chelsea részéről Llorrente felé:

        On the Llorente-to-Chelsea rumors specifically, Clement revealed that there’s actually been no contact at all, which, just as when Sky reported this “development”, makes little sense if we’re actually trying to sign him.

        “Fernando is a very good player, he has experience at the highest level and is important to this team.”

        “It’s just links, there’s been no contact.”

        -Paul Clement; source: Evening Standard

      • Posted 2017-01-13 13:42 0Likes
        by Endy919

        Jó lenne ha igazat mondana , de ilyenkot szokott az jönni , hogy holnap már Chelsea mezzel pózol…

    • Posted 2017-01-13 14:57 0Likes
      by Diego Costa

      Szerintem nem nagyon. Szegény ember Fabre-ja a francia, és a spanyolnak sincs nagyon helye. Ha nagyon be akarnám tenni, akkor RW-be tenném, de az meg nem annyira az ő pozíciója…

  • Posted 2017-01-13 12:17 0Likes
    by Zenzo

    Conte wins December award (as well) – 3 in a row 🙂

    http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2017/01/three-in-a-row-for-conte.html

    Barvó!

    • Posted 2017-01-13 12:23 0Likes
      by myheartisblue

      https://uploads.disquscdn.com/images/43c839cecba32f039e5b531af4376749bce68841e29e8594b7ff4ec7d0023449.jpg

      Megelőztél Csak a Chelsea-re írtam épp a cikket. Le a kalappal a stáb előtt is. Büfkeszég, bódottá!

    • Posted 2017-01-13 12:55 0Likes
      by Endy919

      Volt már ilyen , hogy valaki zsinórban nyerjen hármat?

      • Posted 2017-01-13 13:00 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Nem 🙂 Duplázás már sok volt, de ilyen nem.

      • Posted 2017-01-13 13:39 0Likes
        by myheartisblue

        Mourinho-nak összesen van három.

      • Posted 2017-01-13 13:48 0Likes
        by Zenzo

        mondjuk arról kevéssé tehet a formája, csak neki ritkán szavazták meg a faszságai miatt 🙂

        De a csúcstartó amúgy SAF (aki most benne van a választóbizottságban), neki 27 van, ami átlagban ugye neki is szezononként 1 db. Szóval ez a sorban három krvanagy szó.

      • Posted 2017-01-13 13:55 0Likes
        by myheartisblue

        Tudom, ezt nem is lemondásból írtam. Csak viszonyításképpen, hogy Mourinho azért már lehúzott pár évet a PL-ben és ahhoz képest a 3 kevés. De többször emlékszem, hogy megérdemelte volna, és megkapta vmi joszeriát futó kiscsapat menedzsere mert épp előre léptek a tabellán. (Nem biztos, talán de a legutóbbi bajnoki szezonjában egyszer sem kapta meg.) Szval tényleg így megy ez. De ha folytatja a menetelését az MU-val januárban megkaphatja. Mert hát jópár meccse ők is veretlenek, és úgy érzem toltak egy comeback félét.

      • Posted 2017-01-13 13:58 0Likes
        by Zenzo

        „Mert hát jópár meccse ők is veretlenek”
        Minden sorozatot figyelembe véve már 9 győzelemnél járnak, ilyet utoljára SAF tudott úgy 10 évvel ezelőtt.

      • Posted 2017-01-13 14:05 0Likes
        by myheartisblue

        Mikor talán 5-nél jártak valaki kinevetett, hogy komolytalan vagyok, hogy megemlíthettem, hogy esélyesek még ők is.

        Amúgy meg, ha megverik a Literpoolt, Stoke, Hull, Leicester és Wigan sorozattal beállíthatják és megdönthetik a rekordot „ChelSenal” győzelmi rekordot és az élre is ugorhatnak mindezzel. Messze nem lefutott még ez. Mourinho surranópályán bekavarhat. Izgalmas és kiszámíthatatlan ez az idei PL.

      • Posted 2017-01-13 14:09 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Szezon előtt én őket tippeltem a befutónak, annak ellenére, hogy CFC drukker vagyok, de annyi minden szól(t) mellettük, hogy igen, még bármi lehet.

      • Posted 2017-01-13 14:43 0Likes
        by Endy919

        Nem döntenek meg semmit , mert nekünk a bajnokságban volt zsinórban 13 , nekik meg minden sorozatban (tehát összesen 4 helyen).

      • Posted 2017-01-13 15:45 0Likes
        by kasata91

        Őőőő azért nincs az a faszság hogy 6/6-os decemberrel ne kapja meg …

      • Posted 2017-01-13 15:25 0Likes
        by BlueCech01

        Nem, ő az első.

  • Posted 2017-01-13 12:44 0Likes
    by myheartisblue

    https://youtu.be/_rrSWQ9g7jg

    Chelsea Unseen videó, mindig jó betekintést nyerni a játékosok mindennapjaiba.

  • Posted 2017-01-13 12:57 0Likes
    by Endy919

    Paris Saint-Germain sporting director Patrick Kluivert has contacted Chelsea in regards to a transfer for out-of-favour striker Michy Batshuayi. The Belgian has made 12 substitute appearances for the Blues but is yet to start a Premier League game.

    • Posted 2017-01-13 13:25 0Likes
      by Zenzo

      ettől nem kapsz agyfaszt? 😉 :))

      • Posted 2017-01-13 13:27 0Likes
        by Endy919

        de… napról napra fáj olvasni ezeket a híreket …csak ezt már nem is kommentáltam.

      • Posted 2017-01-13 13:33 0Likes
        by WehaveNoHistory

        sok van még a januárból 🙂

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com