Hulljon a férgese?

in-or-outAz immáron érdektelenségbe fulladt meccsnapokat jelenleg épp az Eb utolsó felkészülési, barátságosnak csúfolt mutatványai szakítják meg, ami legalább még annyira nem érdekel sok mindenkiket, mint egy AA gyűlés jegyzőkönyve, cserébe nekünk jó alkalom, hogy kétszázhetvenhatodjára is kellemeset vitatkozhassunk arról, ami valljuk be, kivételesen még azokat is kellemes izgalommal tölti el, akik amúgy aranyeret kapnak az átigazolási szezontól.

Kicsit olyan volt ez a szezon – márha megengedhetem magamnak, hogy múlt időben beszéljek egy szezonról, ami még tart, de hát miért ne engedném meg na – szóval olyan érzés volt, mint végigsétálni az egykori Józsefvárosi zsenialitáson, ami még nevében is ritkán volt piac, viszont amíg a narancsvidék tekjei le nem csaptak rá, hát, a kommersz Mekkája volt, és persze ami ‘valaminek a valamije’ az mindig a semminek a semmije, de ettől még sehol ennyi ál-márkát nem lehetett látni, mint ott. Az egykori Adibass, Niki, Neki, Nuki, Reobek és társait felváltották a kétcsíkos Adidasok, a lényeg azonban mindig megmarad. Egykoron, mikor én magam is arra tévedtem, emlékszem vettem egy kabátot. A zsenialitás abban rejlett, hogy kb 10 egymás melletti sátorbodegában ugyanazokat a kabátokat árulták, de szó szerint, csak mindegyikben más volt az embléma, ha Energie helyett Saxoo-t akartál, akkor egyel arrébb kellett keresni. A Chelsea is ilyen profán valóságot keltett most abban a valószerűtlenségben, ahová betévedtünk a 2015-ös nyár derekán.

out-of-order

Rémisztő, hogy egyébként és egyenként is jól hangzó márkanevek hoztak olyan hitvány jelenéseket, hogy az embernek akaratlanul is beugrik századszorra is a frázis, hogy ilyen szart még direkt sem lehet leművelni. Keresgélünk a jelzők között: gagyi, vacak, szemét, csapnivaló, hihetetlen, eszméletlen, pocsék, borzalmas, neadj’isten tré, és akkor maradtunk a szolid talajon, semmi káromkodás vagy trágárság. Mégsem fejezi ki még az összes egyszerre sem a csalódottságunk fokát. Jönnek az apokalipszis lovasai.

apokalipszis

Mi van, ha reggel új tudatra ébredsz?
Ha feje tetejére állt az egész világ?
Te is vékony jégen jársz, vakon ütöd a forró vasat
A saját elméd játszik veled, az ész megbomlik, a tudat hasad
Cél nélkül teszed a dolgod, mint egy szolga, vagy egy gép
Mintha pont az hiányozna, amit úgy hívunk, „jövőkép”
Mi van, ha reggel új tudatra ébredsz?
Ha amit eddig építettél, összedől?
Értelmét veszti lassan minden
Talán semmid sem marad, és kezdheted elölről…

Tele ál-brandekkel minden, akármerre nézel, minden és mindenki, amit látsz, nem az, amit vársz, vártál, amit már megismertél. Akkor pedig, ki velük, had hulljon a férgese, vesszen minden, ami nem idevaló. Node, vajon mekkora takarításra is van szükség a keretben? És mekkora fér bele a realitások talaján és idősíkján megmaradva? A bármilyen aktuális posztok alatt úgyis egyre-másra halomra kerül elő a téma, hát feküdjünk akkor neki, én is feltűröm az ingujjam, s ha már egyéb magánéleti okokból kifolyólag éppen egy kedves barátom legénybúcsúját vagyok kénytelen kihagyni, akkor öntök csendben egy whiskeyt, bevetem magam a laptop elé, s miközben a kidőlt Hart helyén kezdő Butland besérül, majd kb ennek okán a cseréje előtt azért még beszedi a számára mára felírt góladagot, amit Kroos ad be neki, én belecsapok a saját tenyerembe, és végigveszem, hogy mi is vár ránk szerintem. Vagy, minek kellene. Vagy, hát tudja a tököm.

LR Cola
LR Cola

Kapusposzt: Courtois, Begovics

Sokunknak fáj, főleg, mert egyszerűen szokatlan, hogy nem Cech áll már egyessel a hátán a lécek között, no meg, hogy vele is egy legendát herdáltunk el. Kicsit nagyobb a vita akörül, hogy a pótlására választott belga madárijesztő, karvaly vajon lehet-e akkora klasszis, mint a cseh óriás. Minden kétségen felül áll, hogy Courtois az egyik legnagyobb tehetség a világon, és nem azért, mert így láttatja a kék szemüveg, hanem azért, mert így van. Közel sem kész és tökéletes még Thibaut, de nem gondolnám, hogy sokan adnák oda bárkiért is, és ennek főképp az az oka, hogy hasonlóan fiatal, mégis hasonlóan kiváló kvalitásokkal rendelkező kapust nem nagyon tudna felsorolni senki. Mindenféle túlzás nélkül, mindene megvan ahhoz, hogy Cech méltó utódja lehessen. Az pedig, hogy sérülése okán a nyáron beszerzett Begovics megfelelő a második számú kapus posztjára, szerintem ugyancsak vitán felül áll. A bosnyák nem olyan jó, hogy valós kihívója legyen a belgánknak, de arra viszont elég jó, hogy komoly rivalizálásra kényszerítse – elvégre a PL csapatainak 80% biztos odaadná a fél karját, hogy Asmir a kezdő tizenegyének tagja lehessen. A harmadik számú kapus pedig… hááát, ha van jelentéktelen pozíció, akkor ez az. Ha pedig véletlen mégis nagyon égne a talaj, mindig találni egy Hedmant vagy Ameliát, hogy egy fél szezont kapjon a semmiért. Egyelőre a napokban felröppent hírt, hogy a Real megszabadítana bennünket Kürtőtől, nem vagyok hajlandó komolyan venni, így all in all, itt nem változtatnék, és bízom benne, hogy nem is kényszerülünk erre. (Ha mégis, akkor minimum De Gea kell)

Védősor:

Ha van a csapatban jelenleg rengetegsok kérdőjel, mint ahogy van, na annak a nagyrésze27-shell-hell-logo-parody azon csapatrészé, amelyikkel már Abra érkezése előtt óta nem nagyon volt gondunk – ezért is volt meglepően bántó a szezonbeli katarzis, amit az amúgy jó nevekből, megfelelő összetételű védősorunk produkált. Persze mind tudtuk, de ne nagyzoljunk, mondjuk, hogy erős volt a sejtés mindannyiunkban, csak kevéssé foglalkoztunk vele, hogy JT még egy évvel idősebb lett, hogy már Brana is túl van a harmincon, hogy Cahill sosem volt világszínvonal, és amíg Azpilicueták olyan teljesítményt hoznak a balosban, mint kevesen, csak a legelvetemültebbek értetlenkedtek, hogy egy Filipe Luist passzoltunk le oda, ahonnan jött. És akkor még csak nem is említettem, hogy a szezont azzal a portugállal kezdtük el, aki a buszozás fogalmát adta a modernkori futballnak.

Aztán fordulóról fordulóra kellett lenyelnünk valahogyan, hogy egy korszak lezárult, s ami eddig az erősségünk volt, most úgy kapkodja a gólokat, mint kivénhedt strici a levegőt a harmadik menet után. Egyszerűen még a a jelzőket is felesleges keresgélni, elég, ha annyit mondok, hogy 30 forduló után annyi pontunk van, mint ahány kapott gólunk. Negyven felett pedig tényleg ritkán járunk, jártunk, az elmúlt 20 PL szezonban mindössze ötször volt ilyen, és abból négy azelőtt, hogy Abramovics nevét megismerte volna Oroszországon kívül bárki is:

  • 46 > 11/12 (bajnoki helyezés: 6.)
  • 45 > 00/01 (6)
  • 43 > 97/98 (4)
  • 55 > 96/97 (6)
  • 44 > 95/96 (11)

A 11/12-es szezonban 46 gólig jutottak ellenünk a bajnoki ellenfelek, ellenben időrendben ugyanekkor (március végét és a 30. fordulót értem ezalatt) még csak 34-nél jártunk, ergo jó részét már akkor szedtük csak be, mikor a PL-re magasról tettünk, és vigyázó szemünket a BL irányába fordítottuk.

Brana new trademark
Brana new trademark

A legnagyobb visszaesést nyilván a szerb tank produkálta, akit nem kevesen feszítenének érte keresztre, holott a visszaesés talán egy játékost leszámítva mindenki esetében látványos, csak mégsem akkora, mint Braniszlav esetében. De sem JT, sem Cahill, sem pediglen Azpi nem ütötte meg azt a szintet, mint amit egyel korábban, a bajnoki szezonunkban. Az egyetlen pozitívum az Zouma, akinél viszont fingers crossed, hogy az oly sok karriert kettévágó sérülésből vissza tudjon térni a Chelsea kezdőjébe. Rahmantól nem láttunk annyit, hogy reálisan meg lehessen ítélni, ki is ő valójában, így továbbra is megmarad egy ígéretes fiatalnak, akiben megvan a megfelelő minőségű és mennyiségű tehetség, de egyelőre még benne van a hibázás lehetősége is, a kelleténél magasabb rizikófaktorral. G’Lobo G. és Miazga pedig már akkor is egy vicc volt, amikor valamelyik zsibbadt elme kitalálta a board asztalánál, valami borgőzös ülésnapon.

Ha már emlegettünk kérdésen felül álló alapvetéseket, hát akkor itt meg is tehetjük azt, hogy leírom, hogy a védősorra ráfér az erősítés. Ha minden posztra szerkesztünk egy-egy játékost, akkor sem csinálunk túl sokat. Én mindenképp tüzet álmodtam, és máris két saját erőt tartanék itt a 16/17-es szezonra: Christensen és Aké helyét én látom a keretben. Na és akkor én ezzel úgy vélem, meg is oldottuk a dolgot, mert bizony én nem küldenék el egyetlen védőt sem a meglévők közül (leszámítva persze a két kontárt).

Azpilicueta———–Zouma———-Ivanovics———–Aké

(Brana——————-Cahill/JT/Christensen——-Rahman)

Amennyiben mégis igazolni szeretnénk, remélem elfelejtjük a Stones-féle agymenéseket, nálam két holland és egy portugál jelölt van: Vv Dijk (CB, 24) és Soares (DR, 24) a Sotonból és Pieters (DL, 27).

Középpálya:

funny-homer-simpson-nike-cant-somebody-else-do-it-picsNa itt jönnek az izgalmak, miközben én épp azért kapom le a fülest a fejemről, mert szeretem hallani, ahogy a pohár falához ütköznek a jégkockák, a scotch pedig érdekes mintákat rajzol a pohár falára a lámpafényben. Ha a védelemre azt mondtuk, hogy tele van hamisnak tűnő branddel, mert a ‘nevek’ oly gyatra szövést mutattak be az elmúlt hónapok során, hogy élnünk kell a gyanúperrel, a nyáron nem-e cserélték le őket valami gagyira, hát akkor még egy fokkal nehezebb szavakat találni a középpálya ámokfutására. Maticstól Ázárig egymást próbálták alulmúlni az egyéneink, és az egy Willian jó félszezont leszámítva mindnek kijárna a faszkorbács. Matics egyszerűen képtelen volt jó meccset lehozni, még jó napjain is egy erős közepesre futotta, Fabregas hónapokig csak gyilkolta a focit, Oscartól azt vártuk, hogy végre képes lesz lehozni egy fél helyett egy teljes hibátlan szezont, de hiába, mert teljesnek ugyan teljes lett, csak konzekvensen gyenge. Willi legalább az elején tartotta a középpályában a lelket, de ő is csak amolyan vakok közt a félszemű módjára. Az elméleti szinten legnagyobb kincsünk, Hazard viszont egy kiváló szezon után zuhant érthetetlen mélységbe, formáját azóta is a Bajkál-tó mélytengeri búvárai keresik. Bár még van 8 fordulója, hogy legalább azt a csúfságot kijavítsa, hogy gól nélkül zárja a PL szezont, mindenképp fájó, hogy a januárban Kínába távozó kiegészítőnk, Ramires két góljával pont kettővel lőtt többet a belga cselgépnél.

Hazard nagy talány. Nagyjából a legjobb futballkorban van, de legalábbis elérte azt, 25 éves. Jelen szezonban viszont szinte egyetlen momentumában sem tudta bizonyítani azt, hogy akkora spíler lenne, mint akikhez már hasonlították, és elvileg ő maga is szeretné megütni a szintjüket: CR és Messi. Ahhoz a szinthez pedig, egy teljes szezon elvesztegetése 24-25 évesen úgy gondolom, máris túl sok. De nem is kellenek nekünk ide Messi-k, volt már nekünk egy saját hősünk, a hozzájuk képest gyér mutatókkal, mégis mindenki imádta: Zola. A kettejük közötti párhuzam már csak azért is érdekes, mert nagyon sok elemben és mozzanatban hasonlít egymásra a kettejük játékstílusa. Némileg nehéz összehasonlítani őket persze, hiszen a kis Lord középen játszott, Hazard pedig többnyire a balszél rohanója, de a testi adottságaikból kifolyólag tényleg rendkívül hasonlít egymásra a két sztár, egyes mozdulatok Ázártól pedig mintha egyenesen Zolától kölcsönzöttek lennének. Egy dolog van viszont, ami jelenleg kettejük között áll, méghozzá az, amiben Zola igazi nagysága rejlett: a pure ability, az awerness. Az olaszt azért imádta mindenki, aki látta játszani, mert ösztönös zseni volt. Érezte a pályát, a kaput, érezte mindazt, ami a támadóharmadban történt. A 312 meccsen szerzett 80 gólja nem egy igazán god kategóriás mutató, habár egy secondary strikertől mindenképpen szép, de ami igazán kedveltté tette őt, az az éberség volt, amivel a „semmiből” is képes volt gólt szerezni. Ott van például a szerintem mindenki által ismert Norwich elleni sarkazása. Két dolgot érdemes figyelni: az egyik, hogy hogyan robban rá a nem-helyzetre, elvégre ha megnézzük, ez egy rémes szöglet volt Le Saux-tól, a semmibe lőtte be a rövidre. A másik pedig, hogy a sarkazás pillanatában Zola hova néz. Nem hátra, nem a kapu irányába – előre. A többit, csak érzésből.

https://www.youtube.com/watch?v=KiyfgqJdqOE

Máig az egyik kedvenc gólom – egy csepp zsenialitás; egyelőre az ilyenek különböztetik meg Zolát Hazardtól.

Mindamellett, Zola jóval univerzálisabb játékos volt a belgánál. Mindkét lábbal, fejjel, szabadrúgásból, akcióból, középről, szélről, szöglet után, beadásból, bepasszból, éles szögből, kapásból, dropból – mindenhonnan és mindenkor gólveszélyt jelentett.

Ázár kétségkívül a világ egyik legnagyobb tehetsége, csak 25 évesen már elő kellene lépni a murder-king-funny-logotehetség árnyékából, és végre a sztárok által járt útra lépni. A képességei megvannak hozzá, és ha valóban szorult belé némi klubhűség, és némi elkötelezettség, lojalitás a Chelsea iránt, a Reallal és PSG-vel való parolázása pedig színház, akkor csak az tartja vissza a Chelsea legendává válástól, hogy meg tudja-e ugrani a saját árnyékát. Aki engem kérdez, annak azt mondom, hogy a klubnak sok mindent meg kell tennie, hogy megtartsa őt – de nem mindent. Én szívem szerint együtt tartanám a Hazard-Oscar-Willian triót, mert annál sokkal több van bennük, mint amennyi kijött belőlük ebben a szezonban, és szükségünk is van ilyen kaliberű játékosokra, hogy ne maradjunk ott, ahová leküzdöttük magunkat idénre.

Fabrepass nálam jelenleg a legnagyobb kérdőjel. A szezonra ő is letette a fejéről a varázssipkát, és a lealibizett meccsei nagyon fájnak. Védekezni szinte használhatatlan, szélen ugyancsak, tízesben számomra nem mutatott egyszer sem meggyőzőt, s bár remekül lát a pályán, és képes a semmiből tért ölelő gólpasszokra, a csapatban tartása mindenképp azt jelenti, hogy a középpálya mélyén mellé kell tenni egy erősen védekező típust, hogy az egyéb hátrányosságait kompenzáljuk.

A másik ex-barcásunk, Pedro a szezon második felére már kezdi úgy-ahogy megtalálni magát a pályán, és egyre jobban beilleszteni magát a Chelsea játékába, de ettől még mélyebb lélegzetet sem vennék, ha valaki elvinné.

imagesA védekező részlegből az M&M, a Matics és Mikel páros egyike simán elpasszolós. Indok szól mindkettő mellett és ellen, a szerbet talán jobb áron el tudnánk passzolni, mint a nigériait, utóbbi talán jobban be is érné esetlegesen a paddal (ahogy már történt ilyen ugye), viszont nála a jóisten tudja, hogy tényleg 28, vagy épp már 32, de ennél sokkal lényegesebb, hogy bántóan egydimenziós játékos. A nigériai Zidane-hoz képest a colos birodalmi lépegető maga a megtestesült freestlye hadosztály.

Az erősítés iránya és mennyisége viszont nehéz ügy, mert ehhez előbb látnunk kell, hogy ki lesz az új menedzser, és mit álmodik a középpályánkra. Teljesen más az irány a 3-5-2-höz, a 4-3-3-hoz és akkor is, ha maradunk a túlhaladottá vált 4-2-3-1-nél. A középpálya mélységét mindenképp növelni kell, a kérdés viszont az, hogy valós erősítést jelentő játékost el tudunk-e hozni bárhonnan BL nélkül. Kroos, Isco, Koke, Vidal féle nevekről idén nyáron mindenképp le kell mondanunk, nagy sajnálatomra még az Eriksenekről is, elvégre meg kell élnünk, hogy a Spursben maradni – egy szezonra legalábbis – jelenleg vonzóbb, mint hozzánk igazolni. Carrasco, Payet, Mané, Witsel, Dembelé, Ayew, Wijnaldum, Sigurdsson, Tadics, Wanyama, talán Griezmann, én nekifutnék Mahreznek is, vagy, ha már itt tartunk, Kanté nevét is felírnám, aztán meglátjuk. Neveket lehet sorolni vég nélkül majdhogynem. Viszont van nekünk zsebben ingyen Ruben, Kenedy, Traoré, Pasalics, Musonda, Brown, Baker, Boga… vajon merünk-e velük kezdeni valamit?

Csatársor:

Branyol megítélés
Branyol megítélés

Van egy branyolunk, egy fhansziánk, meg két selejtünk. Így nem nehéz belőni, hogy közülük max kettőnek van keresnivalója itt, de mivel Remyről látványosan lemondtunk a szezonban, mehet ő is. Nem feltétlenül érdemelte ezt a bajnoki szezonunk után, de ez van, hogy így alakult, arról ő – meg a rossz időben, rossz helyen-szerű sérülései is – tehetnek. Én húznék egy bátrat, és egy BL nélküli szezonban nekimennék a számunkra is nyitott sorozatoknak egy Costa-Solanke-Traoré (Bamford) trióval – függően persze ismételten attól, hogy ki lesz az új tréner, és hány csatáros játékot kíván űzetni a csapattal.

A másik szempont viszont, ami legalább ennyire kézenfekvő és védhető elmélet, hogy mivel Costában azért akad némi rizikó, hogy éppen faszfej-napja lesz, vagy lesérül, nem ártana mellé egy valós konkurencia, aki akár a jelenlétével is potenciális önfegyelmező lehet Diegoal számára, meghát ha netán tényleg nélkülözni kell a spazilt, akkor reális alternatívát jelent. Viszont, hacsak Ancelotti mindenáron nem akar jót tenni velünk, ezért aprópénzért hozzánk nem vágja Müllert vagy Lewát, akkor sok realistás esélyünk nincs arra nézvést, hogy méltó csatárpótlékot találunk. Aubameyang? Ugyanmá, esélytelen. Lukaku? Asszem dettó. Most talán még a nápolyi Higuaínért is hiába kapadoznánk. Ami nekünk most szóba jöhet, az esetleg (jobb esetben is) egy Ibra (akit én gondolkodás nélkül elhoznék), mondjuk egy Pellé, Arnautovics, Gomis, Bacca, Icardi, Insigne, Huntelaar, Bas Dost, vagy még esetleg az ex-vonalkódos Luuk de Jong neve merülhet fel kb.

***

Na most ugye akkor a keretünk:

CFC_keret

in e out 3Nálam pedig a „megy” lista:

Amelia, Miazga, Djilobodji, Matics/Mikel, Pedro, (Fabregas?), Remy, Pato, Falcao

Így marad a jelen keretből 16 játékos, egy ideális 25-26 fős kerethez pedig az azt jelenti, hogy 9-10 játékost kell(ene) hozni. Jelen helyzetünkben ez bizony kérdéses, mennyire lehet reális. Feltéve ráadásul, hogy mindenki marad, akit én úgy vettem, hogy marad. Egy ilyen szezon után nem árt egy nagyobb takarítás, és a kezdő 11-ből még így is max 2 embert támadtam be, szóval van mit sakkozni a boardnak nyárra. Az első alapvetés nyilván az edző személye, a második pedig az alap taktikánk megálmodása, de sok időnk nem lesz álmodozni, július 10-én ér véget az Eb, rá két hétre pedig már jelenésünk van Amerikában az ICC-n, július 27-én Pasadena-ban már jön az első felkészülési meccsünk a Liverpool ellen, 30-án pedig már ott a Real, augusztus harmadikán pedig már ott a Milan. A Premier League 25. szezonja pedig 10 nappal később, 2016.08.13-án indul.

126 Comments

  • Posted 2016-03-28 08:39 0Likes
    by Zenzo

    „Nobody could know what [Jose] Mourinho had in mind for me,” Musonda told Belgian newspaper Het Nieuwsblad.

    „It was simple: many English clubs wanted to buy me. Manchester United, City, Arsenal, but a loan was the only option for Chelsea.”

    „Only one thing matters to me – playing. Whether I return [to Chelsea] or not.”

    „There was interest from France, Netherlands. My ex-coach Yannick Ferrera, who I speak to a lot, wanted me at Standard, but I did not want to return to Belgium. And in the end I joined Betis.”

    Musonda signed a contract extension with Chelsea in March 2015 and he is currently committed to the club until the summer of 2019.

  • Posted 2016-03-28 12:05 0Likes
    by Blotunga

    Jó kis témát dobtál fel Zenzo mester. Kár, hogy nem tudjuk már biztosan az új edző kilétét, mert az lenne igazán a mérvadó. De ha már elkezdted, akkor folytassuk a gondolatot. Egy jó CB-re mindenképp szükség van, mivel JT valószínüleg megy, Zouma most lábadozik, Iva már nem az az Iva mint volt(és ő sem fiatalodik), Cahill meg ugyanaz a Cahill, aki jó kiegészítő ember. Középpályán Fabret semmiképp nem adnám. Ha csak mélységi irányítóként használható, akkor is egy plusz taktikai elem, szerintem. Mikel inkább a távozó kategória, de ugye ő minden évben az és mégis… Én Oscar babaarcát kezdem fölöslegesnek tekinteni, ha már menni kell, akkor ő menjen. Lassan már nem tudunk olyan statot felmutatni, ami erőssége lenne. Wilmost nem szeretem, de ő legalább próbálkozik, amit tud, azt belead. Csatársorba is kell valaki Costa és Traore mellé, ergo a többiek húzhatnak a búbánatba. Én egyelőre várom az új edző bejelentését.

  • Posted 2016-03-28 14:50 0Likes
    by BlueCech01

    AC Milan are looking to hijack Chelsea’s move for Italy manager Antonio Conte after contract negotiations stall, reports the Daily Mirror.

    😀

  • Posted 2016-03-28 16:14 0Likes
    by BlueCech01

    John Obi Mikel has accused Jose Mourinho of hijacking his career at the club.

    The Nigeria midfielder’s comments shed light on Mourinho’s divisive approach to man-management and reveal a great deal about the atmosphere at Stamford Bridge under the troubled Portuguese coach.

    Mikel was initially signed by Mourinho back in 2006, and remains the club’s second longest-serving player after captain John Terry.

    The Nigerian’s status as one of Mourinho’s supposed trusted lieutenants make his comments even more remarkable.

    Speaking to Goal, the 28 year old said:

    “Even if you do things right he would always make sure he finds fault,”

    “People change in any walk of life.

    “Maybe he decided he wanted to do better in a different way and he didn’t need me anymore.

    “He didn’t have the belief that he had in me before, which is fine because every manager has the player that they have trust in.

    “It is a tough business, football, so when a manager comes in he wants to have people he believes in. If he doesn’t believe in you he doesn’t play you. And I think it’s all about a manager giving a player confidence.

    “I think confidence is everything, if a manager doesn’t believe in you, trust me there’s no way you can succeed.”

    • Posted 2016-03-28 16:39 0Likes
      by Endy919

      Eddig nem nagyon láttam olyan nyilatkozatott , ahol valaki siratná Mou távozását.

      • Posted 2016-03-28 16:57 0Likes
        by BlueCech01

        Igen, RDM kicsapása után kicsit más volt a hangulat.

      • Posted 2016-03-28 17:38 0Likes
        by Rammschein

        Akkor a játékosoknak még is csak volt köze hozzá, hogy kitettük.
        Az már másik kérdés, hogy mind Mou személye ellen ment a dolog, így mennie kellett.

        Remélem a következő edző is, aki nem tetszik, majd miattuk megy el…aztán majd jönnek az ilyen nyilatkozatok hónapok! múlva.

      • Posted 2016-03-28 20:25 0Likes
        by Endy919

        1000x lerágott csont , de szerinted Mou nem tehet róla , hogy zsinórban második csapatából kirúgatják a játékosok?

      • Posted 2016-03-28 21:34 0Likes
        by Rammschein

        Biztos tehet róla, de egyszerűbb is rákenni, mint a primadonna játékosokra, akikkel a pénz meg a hírnév miatt elszaladt a ló már réges rég, és azt hiszik mindent megtehetnek… 🙂 (Tisztelet a kivételnek, és egyébként, ha nem így lenne, a pályán sem így álltak volna hozzá egész évben.)

        Na mind1, hagyjuk is, mert tényleg lerágott csont… fentebb is csak felhúzott hogy Mikel ilyet nyilatkozik, ha ennyire siratja, hogy Mou állítólag tönkretette a karrierjét, miért nem igazolt el??? Ezt nem kérdezi meg senki, meg hogy a mai futballban, mint ahogy írtátok, miért egy dimenziós játékossá vált? (Akit egyébként még sokan is szidnak, mert csak lassítja a támadó futballt, és mindig hátra fele adja (el) a labdát?) ….

      • Posted 2016-03-28 21:23 0Likes
        by BlueCech01

        Endy mondandóját továbbvíve szerintem is Mourinho rontott el valamit, de azt irdatlanul. Egyedül az Internél nem volt szikra közte és a játékosai között, de ott elég kevés időt töltött a játékosaival, a főbb sztárokkal, mint Eto’o, Snejder vagy Lúció még egy teljes évet sem.
        Egyszerűen akármennyire is tisztelem és szeretem a portugált, nem tudom elhinni, hogy minden egyes munkahelyén egy random reggel úgy keltek fel a játékosok, hogy itt az idő edzőt buktatni, főleg úgy, hogy előtte és utána sem volt jellemző a csapatokra. A dilettáns türannosz inkább, de az más kérdés.
        Szerintem a jövőbéli edzőt nem fenyegeti ehhez hasonló incidens.

      • Posted 2016-03-28 21:36 0Likes
        by Rammschein

        Nem volt jellemző a csapatokra, melyikre? 🙂 A Reál Margitra, vagy ránk? (Az Interre tényleg nem)…

        Azért nálunk bukott már meg pár edző egyes playerek miatt szerintem… a Margitnál meg leginkább Ronaldo az, aki kutyulja a dolgokat szerintem.

      • Posted 2016-03-28 21:40 0Likes
        by BlueCech01

        Egyikre sem. A Realnal Perec az, aki szó nélkül meneszti a legnagyobb edzőket a semmiért, nálunk meg Mou és AVB volt az, akiknek sikerült a játékosokat magukra haragítani, másokat vagy Abra tett ki, vagy csak interimek voltak.

  • Posted 2016-03-28 21:17 0Likes
    by BlueCech01

    Na, bedobták egy új cb-t a kalapba. Igazából semmi nem indokolja, hogy ennek a kacsának higgyünk, mert el nem tudnám képzelni, hogy olyan ostobák legyünk, hogy Ranocchiát idehívjuk, de belegondolva az elmúlt ablakokba, egy long term loant bőven kinézek.

  • Posted 2016-03-29 08:37 0Likes
    by kasata91

    így a kommenteket végigolvasva komolyan csak az én szememet marta ki Pieters neve? 😀 (Előbb sírnám vissza Tal Ben Haim-ot… )

    • Posted 2016-03-29 09:01 0Likes
      by Zenzo

      mi a baj vele, már azon felül, hogy nem szimpatikus?
      relatív jó korban van (27), már három PL idényt rántott le, és konstans jó szerepléssel. Nem az a kifejezetten támadó jellegű balbekk, de baromi jó védekező skillekkel van felszerelve, és pont egy ilyen kellene egy Rahman mögé, hogy lehessen variálni, hogy jobb védekező, vagy támadásban erősebb játékost játszassunk.

      Jó fejjel és lábbal is, jó százalékban nyeri a párharcait. Ebben a szezonban a liga egyik legjobb tackler-je, talán egyedül Kanté a jobb még statos oldalak többségén is. De nem igazán a statokkal akarok takarózni. Ha lehet választani, akkor én is az Aké/Rahman párossal mennék neki az új szezonnak, de ha ez nem „jönne össze”, akkor kell egy stabil balbunkó, Pieters meg az. TBH neve meg nem értem, hogy került ebbe az összehasonlításba.

      • Posted 2016-03-29 14:09 0Likes
        by kasata91

        „mi a baj vele, már azon felül, hogy nem szimpatikus?”
        Ezen kívül csak annyi, hogy k*rvára nem szimpatikus. 😀 Amúgy meg egy piszok nagy favágó. Az egyetlen pozitívuma annak ha nálunk lenne, hogy nem kellene ellene játszani. És semmiképpen sem tartom Chelsea szintnek. (emiatt váltana ki belőlem hasonló érzelmeket, mint TBH)
        Így José kivágása után (bocs Zenzo) feltételezem/remélem kevésbé akarunk célfutballt játszani, akkor az sem ártana ha valamelyest labdaügyes lenne és tudná a támadásokat segíteni. Mert ennyi erővel Mikelt is betehetjük balbunkónak, mert jól ütközik és szerel és a 16-os vonalára láncolva még annyiszor meg se vernék mint a kopaszodó szerbet a túloldalon.

      • Posted 2016-03-29 15:11 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Egy falabu csetlobotlo szrencsetlen. Mar PSV ben kovettem (Dzsudzsak miatt minden meccsett lattam szinte), de tenyleg ugye ez csak viccc.

      • Posted 2016-03-29 15:11 0Likes
        by Zenzo

        vagy te láttál túl sok Stoke meccset, vagy én túl keveset, de ez a favágó-dolog nekem nem jött le. Nem azt mondom, hogy ő a megtestesült szentlélek, és csak habkönnyű suhanásokkal lop labdát az ellenfelek lábáról, miközben varázsport hint körbe érted, de azért nem egy Shawcross vagy Adam féle barom.

        Azt meg edzőtől függetlenül hagyjuk már helyben, hogy oké, hogy legyen „labdaügyes”, de egy védő elsősorban védekezni tudjon már, ne flikk-flakkolni. Akkor már inkább tegyük oda Ápit, aztán keressünk jobbvédőt. De az is védő legyen, meg legyen töke, ne pinája.

      • Posted 2016-03-29 15:12 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Ha jo balbekk kell, Wolfsburg, Ricardo Rodriguez, meg lenne oldva a bal oldal. De nyilvan amig Emenalok dontenek baxhatjuk.

      • Posted 2016-03-29 15:44 0Likes
        by kasata91

        Én inkább PSV-ben láttam, valamint a Stoke-ban ellenünk nyújtott produktumait. És a legkevésbé sem akarom kék mezben látni.
        Nyilván nem egy flikk-flakk Kenedyre (nem tudom miért őt hoztam az egyetlen ‘jobbal megtolom’ cselével…namindegy) gondolok egy szélső védő kiválasztásakor, de szerintem szembetűnő volt, hogy amikor Ázpi a jobboson játszott, Baba meg a baloson akkor mennyivel másképp néztünk ki a támadó térfélen. És azért ők nem a cselkirályok kategóriába tartoznak. (Igen tudom, meg is ettük a kontrákat belőle, de szerintem van az edzői utasítás, és meccsrutin amivel meg lehet találni a balanszot egy bekknek)
        Szerintem, mint ahogy már máskor is írtam nagyon is szükséges az a fellépő 1,5 szélső védő (értsd: egyik oldalt teljes értékűen előre menni, másik oldalt mérsékelten) a kombinatív játékhoz. Ez nálunk Iva és inverzAzpi esetében idén általában 0,5 szélső védő volt (Iva a formája volt 0,25 , Azpi meg a jobblába miatt volt 0,25)

      • Posted 2016-03-29 21:51 0Likes
        by undertow25

        Én inkább Kantét hoznám, és leszarom ki a balhátvéd 😉

        (A mai napig nem értem miért adtuk el Ryant.)

      • Posted 2016-03-30 09:44 0Likes
        by Zenzo

        balbunkóban hagyományosan jók voltunk, Bridge, Cole, Azpi, tizenéve nem volt gond arrafelé, most miért kezdenénk már el feladni a jó védekezést? Ne legyünk már Arsenal 😛 :))

        Bertrand eladása nem volt jó húzás, de ő már menni akart 25 évesen, mert továbbra sem nézett ki neki rendszeres játéklehetőség. Ivanovics még csak ebben a szezonban nem játszott világklasszis szinten, és Ápit is nehéz lett volna eladni, vagy akár padra vágni is. Kaptunk Ryanért 10M-t, szóval összességében nem volt az olyan rossz üzlet. Más kérdés, hogy aztán hoztunk backupnak egy Luist, meg aztán egy Rahmant, de Luis lényegében kb 2-3M-ba fájt, Rahmant meg meglátjuk, vele egyelőre mínuszban állunk, de ezt nem lehetett látni előre.

  • Posted 2016-03-29 11:04 0Likes
    by Sandic

    Nem teljesen tiszta sor, hogy Pellé miért lenne jobb választás, mintha maradna Rémy.

    • Posted 2016-03-29 11:58 0Likes
      by BlueCech01

      Kb. semmiben. Annyi szól mellette, hogy Olaszországból kihaltak a klasszis csatárok, ezért Conte kénytelen Okaka Chukákat, Zazákat, meg Pelléket nyomatni, és talán ha Rémy-t vinné nyáron a Castle, a Sunci vagy valamelyik vásárlósabb kedvű PL-csapat, akkor Conténál lenne protekciója Pellének.
      Egyébként én még akkor sem hozatnám, ha Rémy megy. Borzasztóan hullámzó játékos, 1 hónapig képes klasszisként játszani, aztán cserébe 3 hónapon keresztül még a középszer szintet is véleményesen üti meg. Icardinál alább nem szabad adni, főleg ha 2 két támadós rendszerre akarunk áttérni. Ha nem, akkor is kell egy minőségi játékos Costa mellé, a támadószekció meg így is tele van hulladékokkal.

    • Posted 2016-03-29 12:01 0Likes
      by Zenzo

      Nem _feltétlenül_ jobb, de a dolognak két oka van: az egyik, hogy más típusú csatár, mivel 193 cm és jól fejel, sokkal inkább alkalmas „bójacenternek”, akire fel lehet rúgdosni a labdákat, ráadásul végre egy +fej pontrúgásoknál – de emellett jó lábbal is. Mindenesetre nagyobb variancia Costa mellett, mert Remy túl hasonló játékot mutatott.

      A másik indok prózaibb: ő nem Remy. A franciáról valamiért teljesen lemondtunk a szezonban – részben persze a sérülései miatt (ez akár még egy indok lehet, az olasz kevésbé sérülékeny), de mindenesetre beszédes, hogy Rahman vagy Kenedy majd kétszer annyit játszott a PL-ben, de Traoré is egy fél meccsnyire van tőle. Novemberig pályára sem lépett, aztán kapott kb kétmeccsnyi időt 5 meccsen (3PL+2BL), 2016-ban pedig 5 meccsen megintcsak 120 percet, és ezen elég sokat dob a mostani WHU meccs, ahol a 120 perc felét egyben játszotta.

      All in all, nem feltétlenül jobb opció, de más, nem ő a legnagyobb álma ideális esetben egy Chelseanek, de nemzetközi szereplés nélkül nem tudom, akad-e jobb. Én nem bánnám, ha ő jönne, de erre nincs különösebb indokom azon kívül, hogy el tudom képzelni róla, hogy jó második számú lenne.

      • Posted 2016-03-29 12:33 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem pont az ilyen bójacenterek vannak nálunk halálra ítélve. Hiába lenne jó fejjel, a latinos keretnek egyszerűen életidegen az állandó beívelésekre támaszkodó, felrugdosós foci. Ez szerintem részint Ba-nal is megmutatkozott, aki bőven kitett egy Pellét, csak a góljaiban több volt a röhejfaktor. Ha meg Costa mellé kéne valaki a pályára, akkor oda Rémy alkalmasabb lenne, de a legjobb elérhető támadó az Icardi lenne.

        Én Rémy mellőzését nem a képességeinek a hiányában látom, hanem az edzők laikus döntéshozatalainak következményeként. Mounál Pedro érkezésével egyszerűen kiszorult a szóba jöhet 13 fő közül. Costa rendre szenvedett, aztán végül Hazard-t raktuk éknek, akire jöttek a fenomenális ívelgetős meccsek Vertonghenék gyűrűjében, meg a Bmouth átlag 190 centis védői között. Ha Rémy esélyt kapott, azért az esetek zömében egy gólt vagy asszisztot hozzátett az eredményhez, bár rendre 7-25 percet kapott átlagban.
        Hiddink meg olyan szinten tartott a rotálástól és olyan görcsösen ment a biztosra, hogy végül a keret nem bírta, és pihentetés nélkül zúgtunk ki mindenhonnan. Ennek a végkifejlete az, hogy Costa mentálisan és fizikálisan sem bírta tovább az erőltetett menetét.
        Rahman vagy Kenedy több játékperce meg annyira nem beszédes. Ha nem vesztünk egyszerre két alapembert, kb. negyed ennyi lehetőséget kaptak volna.Gyakorlatilag azért játszottak többet, mert a posztjukon más nem maradt.

      • Posted 2016-03-29 21:46 0Likes
        by undertow25

        Drogba óta kényszeresen ívelgetjük előre a labdát. Megszámolni nem tudom hányszor sírtam azon, hogy ezt erőltettük egy Torres-szel is, vagy a legszebb, amikor Hazard-ra rúgdostuk fel. De ja, nagyon idegen az ívelgetés a Chelsea-nek 🙂

      • Posted 2016-03-29 21:48 0Likes
        by BlueCech01

        Úgy hiszem, Drogba óta gyökeresen változott a csapat. Torressel sikeres volt a dolog? Hát Hazarddal?

      • Posted 2016-03-29 21:49 0Likes
        by undertow25

        Az állítás nem az volt, hogy nem sikeres (nem az), hanem az, hogy nem idegen és nem csináljuk (de, csináljuk orrba-szájba).

      • Posted 2016-03-29 21:51 0Likes
        by BlueCech01

        Nem mondtam, hogy nem csináljuk, hanem hogy pont ez a gond. Egyszerűen életképtelen a dolog olyan játékosokkal, akik kétszer egymás után pontosan nem tudnak beadni.

      • Posted 2016-03-29 21:54 0Likes
        by undertow25

        Megint másról beszélsz 🙂
        beadás != felívelés
        És nyilván nem megy a felívelés (amit spec a latin Csecs nagyon faszipántosan tud, ha akar), ha nincs egy csatár aki jó fejjel és tud háttal a kapunak játszani, hogy levegye és odategye egy érkező szélsőnek vagy kp-nak.

      • Posted 2016-03-29 22:02 0Likes
        by BlueCech01

        Te most ezt úgy mondod, mintha ívelésben akkora császárok lennének azok, akik oldalról betekerni/beadni nem tudnak. Fabre valóban kiemelkedő ebben cm-ként, de nagyjából itt ki is fúj a dolog.
        Persze, nyilván kéne egy klasszis erőcsatár, aki valamivel több, mint egy erőcsatár, erre még akár megfelelő, mi több egyedüliként szóba jöhető Lukaku lenne. De ettől még kéne legalább 2, kiszolgálásban levegőben és földön is kiemelkedő játékos. Az meg már ugye nem a mostani csapatunk lenne, és nyilván életképesebben menne így a dolog.

      • Posted 2016-03-29 22:35 0Likes
        by undertow25

        Nem, én azt írtam, hogy a kettő nem ugyanaz, de még egy tőmondatnál is egyszerűbben. Nem vágom hogy lehet félreérteni. És igen, a beadásokkal ellentétben, az előre baszott labdák esetén hangsúlyosabb a csatár szerepe, mint a passz pontossága.
        Én egy tipikus favágó védő vagyok, de karrierem során jópár gólpasszt összehoztam felkúrt labdákkal amiket egy arra alkalmas és focizni is tudó csatár a magáévá tett, míg beadásból a büdös életben soha. Na jó, ez nem teljesen igaz, volt pár béna begurításom amit benézett a védelem, nem mintha büszke lennék rájuk 🙂
        Azaz egy Hazard, Willian, Oscar, vagy akár RLC, Matics (formában) ugyanúgy képes erre. De baszott jól tolta ezt mindig JT is. De basszus, nyomikra és törpékre nem lehet ívelgetni.

      • Posted 2016-03-30 16:26 0Likes
        by BlueCech01

        De senki nem is mondta, hogy a kettő egy lenne, csak arra tértem ki, hogy egyszerűen már ott megbukik az életképesség gondolata, hogy a szélekről egyszerűen képtelenek vagyunk normális beadásokkal kiszolgálni a csatárt. Erre te azt válaszoltad, hogy a beadás nem egyenlő az íveléssel, ami igaz, de nem vitattam. Az is, hogy jobban ki lehet szolgálni mélyről jövő indításokkal a csatárt. Azonban ez nem elég. Ahhoz, hogy mindezt eredményesen tudjuk hosszú távon művelni egy amolyan igazi erőcsatárral, a szélről jövő support is elengedhetetlen. Az oké, hogy Fabregas vagy Oscar is ugyanúgy képen előrecsapni a lasztit, de csak erre építeni egy erőcsatárral nem lehet. Hangsúlyozom az erőcsatár jelzőt, mert egy Drogba, egy Lukaku azért jóval afölött van. Példának felhoznám Ba-t az átlag erőcsatárhoz, akit előretoltan, mindenképpen ki kell szolgálni, mert különben a tudománynak vége szakad.
        Egyébként szintén igaz, hogy nyomikra és törpékre nem lehet ívelgetni, de idén még Costának sem megy az ívelgetés. Tavaly Fabre nagyon tudta osztani a labdákat hátulról, de széljátékban akkor sem voltunk erősek, ami a supportot illeti, főleg nem úgy, hogy Willinek gyakran kellett Oscarral biztosítani Fabregas pozícióját, hogy az szabadon tudjon indítani. Egy átlag erőcsatárral biztosra veszem, hogy fele annyi gólt is véleményesen lövettünk volna, mint Costával.

      • Posted 2016-04-02 19:38 0Likes
        by Sandic

        Na most kb. számomra is tisztává is vált, hogy Rémy ideje itt lejárt, ez a sérülés az utolsó csepp volt a pohárban, viszont Pato-ra még lehetne alapozni, őszig már csak sikerül fizikálisan rendbe hozni.

  • Posted 2016-03-29 13:54 0Likes
    by BlueCech01

    John Obi Mikel says he is prepared to leave the Blues in order to secure first-team football.

    ‘I have one more season with Chelsea but I know when this season ends, we will definitely sit down and try to sort out whatever needs to be sorted out,’ the 28-year-old told Goal.
    ‘If it means me leaving, fine.
    ‘If it means me staying, then I have to play because one thing I don’t want to do is to sit on the bench like I did before.’

    • Posted 2016-03-29 14:00 0Likes
      by Endy919

      Itt van 10 éve és most nyitotta ki először a száját . Beszarok ezen a figurán 😀

      • Posted 2016-03-29 14:15 0Likes
        by kasata91

        Kapuzárási pánik. 😀

      • Posted 2016-03-29 17:00 0Likes
        by Rammschein

        Ezt hiányoltam lentebbről is… mert még ha idejében szól… :”D De nem, Mou törte derékba a karrierjét (ti linkeltétek lentebb)…

  • Posted 2016-03-29 14:40 0Likes
    by kasata91

    Leonardo Bonucci rejects Chelsea interest as Juventus defender says: ‘The most I’ve followed Antonio Conte is to get a coffee!’

  • Posted 2016-03-29 18:34 0Likes
    by BlueCech01

    Az igazi ok Mikel nyilatkozata mögött:

  • Posted 2016-03-29 20:19 0Likes
    by emazohun

    Szerintem készülhetünk egy 40 meccses szezonra jövőre,szóval nem terveznék nagy kerettel
    Maradnék a 4-2-3-1-nél,három kh-s fölálláshoz 2 kh minimum kéne venni,őket pedig egybegyúrni nem lenne egyszerű
    Kapusok : Courtois,Begovic ideális esetben
    Ha Courtois elmegy,nem tudunl egy ilyen jó kapust szerezni,max valaki reménységet
    Védők :
    Itt nagy a kavarodás
    Christensent visszahívnám és betenném a kezdőbe
    Mellette Terry lenne a másik kezdő
    Szélekre Azpilicueta,Ivanovic,Baba,Aké 4-es elég lenne
    Valamint Cahill lenne a tartalék,és Clarke-Salter a vésztartalék
    Pivot: Fabregas ha a második félévi formáját mutatja,akkor kezdőben a helye
    Mikellel nem tudom mi lesz
    Maticot a padon hagynám
    Kezdőbe raknám Loftus-Cheeket,hátha ugyanazt megvalósítja Conte vele,mint Pogbával
    De lehet ide kéne nagyon új ember,esetleg Nainggolan személyében(ő esetleg még reális,és a játékstílusa is illene Fabregas mellé)
    A csatár mögötti hármasban nagy kérdés,hogy Hazard melyik arcát fogja mutatni,persze ha egyáltalán marad
    Oscar ugyanez,habár tőle könnyebb szívvel megválnék
    Pedrot padnál följebb nem engedném,szerintem csereként beszállva egész korrekt teljesítményt tud letenni az asztalra
    Egy irányítót szívesen látnék,Çalhanoglunak nagyon örülnék
    Cuadradonak talán fog teremni babér,és valaki fiatalt,pl Musondát vagy Bogát beépítenék a keretbe
    A csatársorban Costa és Traoré elég lenne,harmadik számúként pedig valaki beugró
    Tehát valahogy így nézne ki a keretem:
    Kapusok:Courtois,Begovic
    Védők: Christensen,Terry,Ivanovic,Cahill,Baba,Aké,Azpilicueta
    Középpálya:Loftus-Cheek,Fabregas,Matic,Nainggolan,Willian,Pedro,Hazard,Çalhanoglu,Musonda,Cuadrado
    Csatárok: Costa,Traoré
    Esetleg egy két sokoldalú (több poszton játszani tudó)játékos lehetne a keretben,gondolok itt pl Rémyre

    • Posted 2016-03-29 20:39 0Likes
      by Gabor1092

      Zoumat hol hagytad?
      Bár nem néztem sok Juve meccset, de ha jól rémlik Conte 4-2-3-1-et nem igazán játszatott, inkább 3-5-2 és 4-3-3 volt a kedvelt taktikája.

      • Posted 2016-03-29 20:43 0Likes
        by emazohun

        Szegényt teljesen elfelejtettem 🙁
        Akkor Iva mehet

      • Posted 2016-03-29 21:43 0Likes
        by undertow25

        Segítek, 442, kifejezetten támadó szélsőkkel. A három védős felállást azért dobta be, mert arra volt alkalmasabb a keret, és mivel az olaszoknál nem hangsúlyos a széljáték nem okozott gondot, hogy gyenge ott a védelem.

    • Posted 2016-03-30 15:40 0Likes
      by Endy919

      What?

      • Posted 2016-03-30 16:35 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Gondolom köze lehet ahoz, hogy megy az Arsenalba, de nekem sem teljesen tiszta.

      • Posted 2016-03-30 17:07 0Likes
        by BlueCech01

        Én a bal kezét tippelem be.

      • Posted 2016-03-30 22:26 0Likes
        by Zenzo

        túlgondolod 🙂 katt a képre, nézd meg nagyban, meg aztán – akár kézzel – takard le, hogy csak a feje látsszon.. bazzé a Chelsea ladies random tagja maszkulinabb, mint ez a kihúzott szemöldökű figura, aki állítólag férfi 🙂

      • Posted 2016-03-31 00:25 0Likes
        by Endy919

        Bejön neked ? 😛

      • Posted 2016-03-31 09:19 0Likes
        by Zenzo

        nem kösz, én maradok tisztelettel nőpárti, ez a díszbuzulás, ahová amúgy furcsamód több blog eljutott már (kezdte a Juve még az elején, de azóta jópáran átvették már)

      • Posted 2016-03-31 22:11 0Likes
        by Endy919

        Jaj na . vicceltem 🙂

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com