Hiddink-merengő

guus1

Takargatva saját időhiányunkat, amiből a szabad perceket munkára, vagy az EB-re fordítottuk, egy vendégposzt formájában Cech01 húz ki bennünket ezekből a posztolatlan állapotokból. Köszönet érte!

And what about the HiddinkThings?

Amikor tavaly decemberben második alkalommal is kinevezték Guus Hiddink-et a Chelsea megbízott edzőjévé, nem hittem volna, hogy idény végére ő lesz a csapat egyik legmegosztóbb embere, már csak az akkori játékos-decepció miatt sem. Azonban nem sokkal azután, hogy munkához látott, sorra hozta meg a szurkolók által kétségbevont, alsó hangon is érdekes döntéseit. „JustHiddinkThings” – szólaltunk fel rendszeresen, arcunkat a kezünkbe temetve. De mégis mik voltak ezek az elhatározások, és mennyire volt jogos a rájuk vonatkozó kritika? Mi várt nálunk Guus-ra, és mi változott az ittléte alatt?

Legtöbben talán azonnal rávágnák, hogy Guus2.0-nál színtelenebb, gyámoltalanabb interimünk még nem volt az Abramovics-éra alatt. Közte, és elődje, José Mourinho között nem volt más különbség, mint két formát váltó játékos, akik képesek voltak a csapat vezéreivé avanzsálni, és hozni azt a pluszt, amivel többé-kevésbé javítottunk az addigi mételyjáráson. Ezzel az állítással pedig nem lehet vitatkozni. Taktikailag és stílusilag az égvilágon semmilyen pluszt nem adott hozzá a csapathoz, fegyelmezettség terén ugyanúgy egy eltérő tantervű iskola szintjét vertük alulról.  Rotálni sem tudott igazán (gondolok itt Costa teljesen szükségtelen kiégetésére), motivációs módszerei/kísérletei pedig pont annyit dobtak a játékosok lelki állapotán, mint egy The Residents koncert. Így hát jogos lehet a kérdés: mi szükségünk volt nekünk a hollandusra?

Mindennek ellenére Guus Hiddink kinevezése egyáltalán nem volt logikátlan vagy megalapozatlan döntés. Mourinho és a játékosok között a kapcsolat olyannyira feszültté vált, hogy miután a portugál a médián keresztül hangsúlyozta munkája elárulását, már a vezetőség sem hitt abban, hogy ebből a kútból kézen fogva fognak majd kimászni.

Az ominózus interjú után három nappal pedig végleg véget ért a Betrayed One és a Chelsea közös történelemírása. Hogy betömjék a bizalmatlansági hézagot, nemcsak olyan helyettes kellett, aki képes elfogadtatni magát a játékosokkal, hanem olyan is, akinek irányába könnyen meglehet a kezdeti lojalitás a közös előismeret és eredmények végett. Hiddink nem kevesebb, mint 3 alapemberünkkel ápolt jó viszonyt beiktatása előtt: csapatkapitányunkkal Terry-vel és helyettesével, Ivanoviccsal még a legelső itteni megbízása során, illetve Williannel még Dagesztánból, ahol az ő regnálása alatt igazolták le a Chelsea későbbi Bobby Farrell-jét. Ha ehhez még hozzávesszük az egybitesség folklóralakját, Mikelt is, Guus jövendőbeli kezdőjének harmadát már ismerte az első edzés megtartása előtt. Mindemellett hasonló előismereti okok miatt a szurkolók is könnyebben befogadták, mint annak idején Benítezt vagy Avram Grant-et. Egy pillanatig sem volt kérdés, hogy ki a legalkalmasabb arra, hogy a legkevesebb hátrányos következménnyel vegye át Mourinho székét.

ghjm

Visszatérve az első bekezdésben megfogalmazottakra, nem kétséges, hogy Guus, mint beugró menedzser a leggyengébb teljesítményt hozta pro secundo. Azonban azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy nála nehezebb dolga senkinek nem volt idény közben becsatlakozó mesterként. A legrosszabb helyen álló, mentálisan legleamortizáltabb, fizikálisan legkiégettebb, hangulatilag legfeszültebb Chelsea padján találta magát egyik napról a másikra, amit valaha láthattunk. Ráadásul még ideje sem volt arra, hogy az új arcokkal rendesen megismerkedjen, hiszen a holland napokkal a karácsony-carnage előtt látogatott először a Bridge páholyába. Számolni lehetett azzal, hogy itt már senki nem képes csodát tenni.

Az ezután következő 14 meccses veretlenségi időszak pedig máig képes vitákat gerjeszteni a szurkolók körében. Vannak akik Hiddink zsenialitásának tudják be ezt a mérleget, még többen Mourinho eltávolításában vélik felfedezni a javulást elindító külső erőt, megint mások pedig csak a mákban, vagy a már említett hirtelen feltámadó két játékosban. Véleményem szerint mindegyik megállapítás tartalmaz igazságot. Hiddink pedagógusként többet adott hozzá a csapathoz, mint edzőként, ami bár nem volt nehéz, de emberei közérzetén és lelki állapotán azért dobott a veterán tréner. Az a fullasztó, fojtó feszültség, ami a novemberünket és decemberünket körüllengte, Guus alatt már messze nem volt érzékelhető. Persze így sem lehetett azt mondani, hogy mentálisan toppon vagyunk, de legalább már egy vállalhatóbb középszintre nagyrészt képes volt a keret. Ez Costára és Fabregasra is hatványozottan vonatkozott, akiken az őszi stressz a leginkább nyomott hagyott, ám a váltás után rákapcsoltak.

Azonban az is tény, hogy a történtek tudatában képtelenség azt hinni, hogy Mourinho menesztése nem befolyásolta combosan az idézőjeles fellendülésünket. Példaként hagy utaljak vissza ismét a spanyol duóra: Fabregas Mourinho félévében 2 sovány gólpasszon kívül csak a renyhe-lomha, szürke játékával és gyáva alibipasszaival ajándékozta meg a közönséget. Hiddink felbukkanása után azonban 5 gólt és 5 asszisztot termelt, kétszer választották meg a mérkőzés legjobbjának, és több meccsen is (Arsenal, Newcastle, MU) a csapat egyik leghasznosabb játékosaként vonult az öltözőbe. Costa és Mou kapcsolata talán akkor mérgesedett el leginkább, amikor a Spurs és a Bournemouth ellen is a padon találta magát Hazard mögött, aki bár totál idegen test volt ékként, Mourinho inkább szavazott neki bizalmat, mint a branyolnak, aki ekkortájt 4 hónap alatt pusztán 3 gólig jutott 2 előkészítés mellett. Erre fel a portugál szekkelése után rögtön első kezdőmeccsén duplázott, majd a rá következő 8 meccsen 6 gólt és 4 gólpasszt jegyzett, szintén két MOTM-pezsgővel zárva a második félévet.

A realitás talaján maradva én nem tudom elhinni, hogy mindez csak a csillagok állásán vagy a Consentes Dei pillanatnyi hangulatán múlott. Két eshetőséget tudok elképzelni: vagy szánt szándékkal ástak José alá várva arra, hogy repüljön, vagy a Mourinho által gerjesztett feszültség és nyomás végül ismét visszás hatást keltett teljesen és totálisan túlterhelve játékosait. Hiddink alatt pedig ledobhatták magukról az ilyen mértékű stressz súlyát. Két okból is az utóbbi mellett tenném le a voksom: egyrészt már a szerződésbontás utáni első (Sunderland) meccsen is szemmel látható volt, hogy mennyire felszabadultan, mi több, megkönnyebbülve játszanak Oscarék, 13 lövést és 70%-os labdabirtoklást produkálva. Nincs rá jobb szó, addigi legjobb meccsünk volt a ligában. Másrészt pedig Mourinhonál nem először fordult volna elő mindez. Mint azt tudjuk, három évnél tovább a „Special One” megszületése óta (2004) egyetlen keret sem bírta a módszereit. Mondhatnánk azt is, hogy Mourinho olyan, mint egy energiaital, melynek dobozára Castellar betűtípussal van rányomtatva a „Siker” márkabillog. Ahogy iszod, úgy dob a teljesítményeden, és lehet, hogy summa cum laude-val végzel, de hosszútávon felemészti az idegrendszered, és kénytelen leszel leállni vele.  Hiddink pedig leginkább egy pohár citromos vízre hasonlít: 3 év tömény monsterezés után nem fog feltüzelni téged, de mindenképp üdítően hat.

További érdekfeszítő adat, hogy Mourinho 4 hónapja alatt 15 (!) pontot szereztünk a bajnokságban. A post-Mou időszakban pedig fele ennyi idő alatt több mint másfélszer ennyit (24).

De térjünk is vissza Guusra, és azokra a bizonyos „rigolyákra”, melyek januártól egészen májusig válogatva turbózták idegeinket. Az összes abból eredt, hogy Hiddy egészen új szintre emelte a biztonsági felfogás mindennemű fogalmát. A buszt csak azért nem toltuk be ezerrel, mert a négy kontrából háromnál önmagát összefosó védelemmel teljes kudarc lett volna a letámadások hullámait feltett kézzel várni. Ellenben minden egyéb edzői döntést olyannyira óvatosan hozott meg, hogy már éppen csak egy kibanagy védszert nem húzott rájuk. Végül ezekből a bárgyú húzásokból alakultak ki a holland azon lépései, melyek egyszerűen csak „hiddinkthings” néven íródtak be a csapat almanachjába.

guus2Két legjelentősebb hibája pedig kétségkívül az „it’s time for youth” és a cseremanőverei voltak. Guus cirka három hét alatt enyhén a tudtunkra adta, hogy bizony nem belőle lesz a Giant Killing főszereplője. Naivan sokan azt jósoltuk, hogy a kieső helyektől egyetlen pontra lévő egyletben legalább annyi innováció lesz, hogy egy fiatal tehetség lehetőséget kap egy hónapok óta agonizáló sztár helyén. Erre fel nem elég, hogy márciusig kellett várunk arra, hogy 21 év alatti játékos kezdőként lépjen pályára a bajnokságban (ami még később következett volna be, ha a védelem fele nem hullik ki), még az FA-csökifordulókban a Scunthorpe-MK Dons-City Reserve trió ellen is csak egy ilyen focistánk kezdett, RLC. Valahol nagyon mélyen érhető, hogy Hiddink nem akart sem kockáztatni, sem csapatot építeni sem alapokat lerakni, egyedül az idény értékelhetővé való tétele volt tényező számára. Azonban tucatszor saját magát, és ezzel minket szúrt tökön azzal, hogy ugyanazt a fásult keretet küldte fel újra és újra. Ez azért volt fájó, mert a BL-re való esélyünk igazán akkor úszott el, amikor a megnyerhető meccseken egymás után hoztuk a sótlan döntetleneket. És ezeket a satnya ikszeket végignézve nem kis frusztrációt okozott padon látni a körömperceket kapva rendre jól teljesítő kölyköket, miközben az éppen aktuális féken bosszankodtunk.

Miután kiestünk a kupából, meg a BL-ből (jó 3 nap alatt), meg már a négybe kerülésre sem volt minimálisnál több sanszunk, azzal szabadkozott, hogy most eljön a fiatalok ideje. Mondanom sem kell, ez baromira nem így lett. A „fiatalok ideje” igazából egyetlen meccset jelentett, amikor is idegenben az Astont 4-0-ra vertük. Persze ezt a túlzását nem lehet felemlegetni, hiszen várható volt, hogy az EB-Copa-Olimpia nyara előtt nem fogja a sztárokat a padra száműzni az utolsó pár hónapban. A fiatalok ilyen szintű kirekesztése azonban nem csak indokolatlan, de káros is volt.

És azt ismered, hogy jön majd Matic a 80. percben? És Rémy a 88.-ban? Már ha kihasználjuk az összes cserét. Guus belenyúlásain legalább annyi pontunk elment, mint egy-egy sztárunk formai őrlődésén, nem is beszélve arról, hogy Costa túlégetése amennyire szükségtelen volt, pont akkora árat fizettünk érte a fakupában. Igen, nos, rotálni Hiddink sem tudott jobban, mint Mou. Merész konetóm, hogy ha nem esik szét a védelmünk, Hazard nem lesz visszatérő sérült és Costa sem pirosozza ki magát, akkor csont nélkül kirakjuk ugyanazt a kezdőt a meccseink 90+%-án. Na jó, Pedro és Willian néha cserélték volna egymást, de előbbi berakásához is pont annyi merészség kell, mint ahhoz, hogy egy teljes rivotril helyett két felet vegyél be. Túlbiztosított keretpolitika és langymeleg hajlandóság arra, hogy változtasson.

Mindent egybevetve a második Hiddink-éra esszenciáját a facepalmok és a fejfogások adták. Egyedi helyzet az övé, hiszen jó pár döntése megkérdőjelezhető volt, jó pár hibát vétett és ennek csak töredékét igyekezett kijavítani, azonban mégsem tudom hibáztatni semmiért. Ez a csapat pont erre volt ítéltetve, a kockákat meg már jóval a holland előtt elvetették. Valószínűleg karrierje legrosszabb csapatát vette át hetvenévesen, annyi instrukcióval hogy „hát azér’ legyen kevésbé mindez szar”. A válogatottal való bukás és a Leicester lemondása után ránk volt szüksége a legkevésbé. Nem volt szép, nem volt jó, de én mégis köszönetet mondok Guus-nak, és hálás vagyok neki minden erőfeszítéséért, amit az itt töltött 1 éve alatt tett a csapatért. Mi több, azon kevés menedzserek egyike, akiből még kinézem, hogy szívből szereti a Chelsea-t. KTBFFH.

"Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy... kapjátok be a f*szom?"
„Mi lenne, ha.. azt mondanám, hogy… kapjátok be a f*szom?”

1346 Comments

  • Posted 2016-07-08 14:34 0Likes
    by myheartisblue

    A német Messi pár hónap erejéig felölti az idei edzőkollekciónkat! Sevilla-ba már rég el kellett volna adni.

    • Posted 2016-07-08 15:21 0Likes
      by Endy919

      Minek nekik egy ilyen roncs ?

      • Posted 2016-07-08 15:23 0Likes
        by BlueCech01

        Anno még akarták, azóta már megvették Kiyotakét a Hannovertől.

      • Posted 2016-07-08 15:24 0Likes
        by Endy919

        Annó jó vételnek tűnt , azóta belga ligát is megjárta már

  • Posted 2016-07-08 15:50 0Likes
    by Rammschein

    Most olvasom, hogy Klopp 6 évre hosszabbított, és hogy az angolok Mancinit szemlélték ki a válogatott padra…
    Ezenkívül, hogy Nainggolan tuti marad a Rómában, de ez már csak a szokásos… + Pogbát a MU-ba akarja az ügynöke eladni. 😀 (Guardian írta az uccsót.)

    • Posted 2016-07-08 18:14 0Likes
      by Gabor1092

      Kíváncsi vagyok hogy mit hogy ki Klopp az első teljes szezonjában, főleg hogy ilyen bomba erős lesz az idei PL. Bár ez a 6 év erősnek tűnik, nem szoktak menedzsereknél ennyivel dobálózni, de még játékosoknál sem igazán.
      Angol kapitánynak meg valami olyan ember kéne, aki meg meri húzni a fiatalítást, és az öregeket illetve a szemetet el meri takarítani.
      Igen Nainggolanról lemaradtunk, nyilatkozta ő is, hogy marad.
      Ha a Mou behúzza Pogbát is, akkor lehidalok, egy részt 200 millió fölött lesznek költésben, illetve elég combos keretük is lesz.

      • Posted 2016-07-08 21:34 0Likes
        by Rammschein

        Ha Mou ilyen keretet dobál össze komoly tényező lesz… egyébként is… de valszeg az sem fog sokáig tartani… ugye 2-3 év kálváriája. 🙂 Legalábbis most már remélem nem sokáig fog tartani azért… 😀

      • Posted 2016-07-09 18:02 0Likes
        by bilala

        angoloknal nem a korral volt a baj (ovek volt az eb legfiatalabb kerete), sokkal inkabb a valogatasi elvvel, az osszeallitassal, a taktikaval, a motivaltsaggal, stb… szoval ugy osszesegeben kb mindennel, de pont a korral/fiatalok jatszatasaval kevesbe

  • Posted 2016-07-08 17:44 0Likes
    by Blue One

    Please.

  • Posted 2016-07-08 19:02 0Likes
    by myheartisblue

    Lehet ´vótmá kategoria, de azért jo kis összefoglalás.

  • Posted 2016-07-08 20:25 0Likes
    by McDennis

    Jó nyarat Srácok!

    Hiddink teljesítménye a legrosszabb volt amit az utóbbi 10-15 évben làtott csapatunk. Nem lett volna ez rossz, ha mellette két vàlogatott szövetségi kapitànya és 8 gyermek nevelő édesapja. De ez így, ennyi pénzért arconcsapása nemcsak az edzői munkának, hanem kompletten a munkának, mint vilàgot fenntartó nemes tevékenységnek. Egyetlen pozitivuma van a 2. Hiddink-regnálásnak az pedig az, hogy vége van 🙂

    Egyébként eszméletlenül várom màr a Conte-éràt. Látva az EB-t nagyon jó érzéseim vannak.

    • Posted 2016-07-08 21:33 0Likes
      by Rammschein

      Ámen. :’)

    • Posted 2016-07-09 15:45 0Likes
      by Sandic

      „Hiddink teljesítménye a legrosszabb volt amit az utóbbi 10-15 évben làtott csapatunk.”

      Erős kijelentés. Mondhatjuk, hogy romokban lévő csapatot vett át, és nem kapta meg az engedély az újjáépítésre, csak a kármentésre. Villas-boas sokkal rosszabb volt, de Mou idei teljesítménye is.

      • Posted 2016-07-09 15:47 0Likes
        by Endy919

        Scolari papát se feledjük.

      • Posted 2016-07-09 15:50 0Likes
        by Sandic

        Pedig őt már nagy nehezen elfelejtettem. Kösz, hogy eszembe juttattad….

      • Posted 2016-07-09 15:52 0Likes
        by Endy919

        Szivesen 🙂
        :DD

  • Posted 2016-07-08 21:39 0Likes
    by Zenzo

    Lazio story-t vágjátok?
    Az új kinevezett edző, Bielsa 2 nap után felmondott a pics*ba 😀

    http://www.bbc.com/sport/football/36743557

    Részletekről még nem sokat tudni, állítólag átverte a római klub, ezért mondott fel. A Lazio a honlapján elég erős hangvételű kommentet tolt ki:
    „We note with amazement the resignation of Marcelo Bielsa in clear violation of the commitments and agreements signed last week and filed with the Italian Football Federation,”

    • Posted 2016-07-08 21:41 0Likes
      by Rammschein

      xD olyan szar állapotok voltak, hogy 2 nap után azt mondta fuck this shit I’m out? 😀 beszarás. 🙂

      • Posted 2016-07-08 21:44 0Likes
        by myheartisblue

        Fele annyi pénzért kibírtam volna 2x ennyit! 😀

      • Posted 2016-07-08 21:46 0Likes
        by Rammschein

        4 nap… sima ügy, úgy is olaszba is eljutnék már egyszer…. 😀 Főleg, hogy Róma meg különösen érdekel. 😛

    • Posted 2016-07-08 23:37 0Likes
      by BlueCech01

      Állítólag az volt a gond, hogy a Lazio beígért neki egy valag játékost, akik az elmondásuk szerint közel voltak az aláíráshoz, de amikor Bielsa az 5. csapattól is azt kapta, hogy semmilyen megkeresés nincs a rómaiak részéről, egyből felmondott. Plusz vannak olyan hírek, hogy esélyes az argentin kispadra, de szerintem decembertől a Sunderland menedzsere lesz.

  • Posted 2016-07-08 21:51 0Likes
    by Zenzo

    Cech lemondta a válogatottságot.

  • Posted 2016-07-08 21:55 0Likes
    by Zenzo

    Clattenburg kapta a döntőt… remélem az FA most boldog, ezen dolgoztak már vagy 2 szezon óta

  • Posted 2016-07-09 10:01 0Likes
    by myheartisblue

    Chelsea have had a £51.2m opening offer rejected but Don Balon say Real want £64m for the forward.

    • Posted 2016-07-09 11:50 0Likes
      by Rammschein

      csak én nem tudom, hogy ez az ajánlat kiről szól? 🙂

      • Posted 2016-07-09 12:02 0Likes
        by myheartisblue

        bocs azt hittem egyértelmű

      • Posted 2016-07-09 12:04 0Likes
        by Rammschein

        Griezmann volna? 😀 Mert ha igen, inkább adjunk érte 65 milkát, mint Lukakuért…

      • Posted 2016-07-09 12:43 0Likes
        by myheartisblue

        Morata…

      • Posted 2016-07-09 12:56 0Likes
        by Rammschein

        :”D Az nem tudom megér-e annyit. 😛

    • Posted 2016-07-09 13:08 0Likes
      by Sandic

      Nem akar idejönni, mert a BL-ben akar játszani a következő szezonban. Az Arsenal lehet a befutó, én ezt olvastam.
      Ha az Arsenalba megy, lehet játszani fog a BL-ben a következő szezonban, de utána már lehet, hogy nem. Nem tudom lesz-e helye a gúnároknak a top 4-ben. Ha nem rövid távon gondolkodna, talán még sokra is vihetné….

    • Posted 2016-07-09 13:46 0Likes
      by BlueCech01

      Nem értem, miért adnánk ki akárcsak 50-et is a mormotáért. Totál közepes bajnoki szezonokat futott az olaszoknál, ráadásul Mandzu és Dybala mögött többször a padra szorult, 34 bajnoki meccsből pedig csak 15-ön töltött 45 percnél többet a pályán, mindemellett ebből a 15-ből csak három mérkőzésen jutott gólig. Oké, ez egy 18 éves játékostól imponáló lenne, de ő meg jövőre 25 lesz.
      Ha most komolyan ebbe akarunk 60-70 millió eurót ölni, akkor inkább szálljunk be Lukakuért vagy Aubameyangért. Értük legalább reálisnak tűnik ez a Chelsea-rekordmoney. Vagy volt már más játékos, akiért 64 millió fontot adtunk egybe?

    • Posted 2016-07-09 15:39 0Likes
      by Endy919

      Tele a keret tátongó kráterokkal , de mi oda akarunk igazolni , ahová legkevésbbé kell , ráadásul rekord igazolásként , ami azt is jelentheti , hogy a jó Diego távozik.

      Nem okosodat sokat tavalytól a vezetőségünk…

      • Posted 2016-07-09 15:42 0Likes
        by Sandic

        „Tele a keret tátongó kráterokkal , de mi oda akarunk igazolni , ahová legkevésbbé kell”.

        Gondold ezt át még egyszer szerintem. Csatár igen is kell, csak nem 64 milláért a padra.

      • Posted 2016-07-09 15:46 0Likes
        by Endy919

        Per pill van: Diego , Misi , Traoré , Rémy . Tehát a 4 csatárunk megvan , annyi a feladatunk , hogy Rémyt lecseréljük egy más cserére , aki nem sérült az év 300 napjában . De ne vegyünk már egy közepes képességü felszopott spanyolt 64m fontért , ami tuti , hogy nagyon felbojgatná a csapatot.

      • Posted 2016-07-09 15:47 0Likes
        by Sandic

        Így már helyes az állítás. 🙂

      • Posted 2016-07-09 19:05 0Likes
        by Blue One

        Traoré nem tényező csatárposzton, Remy meg szerintem távozni fog. A spanyol csatár érkezésének különösebben nem örülnék, az árról nem is beszélve…

      • Posted 2016-07-09 17:56 0Likes
        by Zenzo

        Azért ez így erős ferdítés. Korábban linkeltem egy cikket, miszerint Conte kétcsatáros felállást akar, és a nagy álma a Diegoal-Morata kettős, szóval egyrészt itt nem feltétlen a board a hülye, csak megadnák az új edzőnek azt, amit szeretne. Kétcsatáros felállásba meg máris nem sok a pályázó, hozzátéve még egyszer azt is, hogy Traoréból hiába akart mindenáron csatárt faragni Hiddink, Traoré nem csatár. Ha pakolunk rá még vagy 5-8 kg izmot, talán már megbírkózik egy átlag PL-CB párossal. Addig vészmegoldásnak, cserének jó. Egy kétcsatáros rendszer pedig a Costa-Morata kezdővel, Bikicsunáj-Solanke cseresorral már nem rossz.

        Az, hogy mennyibe fájna, hát igen. De nem pont te sírtál, hogy nyissuk már ki végre a pénztárcát? 😉

      • Posted 2016-07-09 18:36 0Likes
        by Endy919

        Misi a klub történelmének 2.legdrágább igazolása . Nem lenne túlzás a padra ?

        Illetve igen , én sírtam… csak nem úgy gondoltam , hogy Moratákért fogunk 60-70milliókat adni..

      • Posted 2016-07-09 19:15 0Likes
        by Zenzo

        figyi, felborultak az árak, ráadásul nekünk most a 10. helyről, Európa nélkül kell elhoznunk játékosokat. Kellett a srác? Fogjuk rá, hogy igen. Nagy tehetség, ígéret, de még mindig rendkívül fiatal. Viszont elvileg 30M körül ajánlott érte a CP. Ha el akartuk hozni, akkor rá kellett tronfolni.

        Ha nincs más, akkor pedig Moratákért kell kiadni ennyit. A top körökből kiszorultunk. A „krém” számára most nem vonzó opció a Chelsea. Morata vagy sem, ha a City megvesz egy molinót, akkor mi sem szégyenkezhetünk Moratával. Tudod, hogy nem vagyok oda eleve a hispánokért, de egyrészt a jó csatárok mára Moratákat jelentenek, másrészt, ha Conte tényleg vele képzeli el a jövőt, felőlem legyen. Majd bírálom a dolgot, ha Loldado szintjét üti meg.

      • Posted 2016-07-09 19:58 0Likes
        by BlueCech01

        Igen ám, csak Lolitó volt kb 17 millió euró, a mormotáért meg hetvenet kér a Real. Ezt még el is fogadnám, hogyha maga mögött lenne vagy 3 kjó idény, de még egy kiemelkedő idénye sem volt, ráadásul a Juvéban is inkább volt perifériás játékos Mandzuék mögött. Lejjebb írtam, hogy összesen 15 meccsen játszott 45 percnél többet, és ebből a 15-ből is csak három mérkőzésen szerzett gólt. És nem is fiatal, jövőre 25 lesz.
        Senki nem kényszerít minket arra, hogy ilyen ostobaságokat csináljunk, csak annyi kéne, hogy ne kizárólag a celebeket vegyük komolyan.
        Pl. miért nem próbálkozunk be egyáltalán Janssen-nél? Vagy Insignénél? Slimaninál? Lacazette-nél?
        Igazad van abban, hogy szar helyzetben vagyunk, de ezt pont ilyen játékosokkal kéne megoldani, nem azzal, hogy egy teljesen középszer csatárért klubrekordot jelentő (?) lét fizetünk ki. Ebben nem vagyok biztos, de tudtommal 64 millió fontot még senkiért nem utaltunk.

      • Posted 2016-07-09 21:26 0Likes
        by Zenzo

        „Pl. miért nem próbálkozunk be egyáltalán Janssen-nél? Vagy Insignénél? Slimaninál? Lacazette-nél? ”
        Ez teljesen jogos kérdés, Janssen még akár össze is jöhet amúgy, elvégre a Spursbe tart :))

        Nem utaltunk még senkiért, a csúcstartó az Torres 50-nel.

        Ismétlem, Morata valszeg azért első számú célpont, mert Conte őt akarja. Valszeg ő is leadhatott egy listát, kiket szeretne, a Chelsea meg nem akarja azt játszani, mint a Lazio Bielsa-val 🙂 nem tudom. Szerintem is agyrém, Moratáért én sem adnék 25M-nál többet. De számunkra a dolgok most megváltoztak. Én lennék a legboldogabb, ha a „nekem tetsző” játékosokért állnánk sorba, mint mindenki más, és Griezmann, Carrasco, Kroos és Nainggolan lennének az érkezőink, Akét és Christensent pedig itt tartanánk, és Rubennel a kezdő környékén sertepertélnének, nem pediglen Morata-félék, de ez nem a mi bulink.

      • Posted 2016-07-09 19:04 0Likes
        by Blue One

        Miért jó ilyen idióta neveket adni a játékosoknak? Főleg a mieinknek… Nem értem…

      • Posted 2016-07-09 19:16 0Likes
        by Zenzo

        én meg azt, hogy neked ez miért fáj ennyire.

      • Posted 2016-07-09 19:19 0Likes
        by Blue One

        Jó ötletnek tartod ilyen hülye nevekkel illetni a játékosokat? Costa mivel érdemelte ki ezt az elismerést, hogy az ő nevét hajlandó voltál leírni? Írhattad volna k-val, vagy sz-el…

      • Posted 2016-07-09 19:23 0Likes
        by Zenzo

        továbbra sem értem, mi a bajod ezzel. A nick-ek világában élünk, Costát is le „Diegoal”-oztam.

        „Costa mivel érdemelte ki ezt az elismerést, hogy az ő nevét hajlandó voltál leírni?”
        Erre lenne két jó indokom is, az egyik az, hogy a Costa egy egyszerűen megjegyezhető, nehezen elrontható név, de írhatnám azt is, hogy 78 meccsen 36+16 🙂

      • Posted 2016-07-09 19:24 0Likes
        by Blue One

        Nem is mondtam arra semmi rosszat. Az jópofa, ötletes és találó volt. Nah de ez…

      • Posted 2016-07-09 19:27 0Likes
        by BlueCech01

        Ja, hát ez egészen elképesztő.

      • Posted 2016-07-09 20:26 0Likes
        by Zenzo

        de most miért is? Ha azt írom, hogy loboncos feka vagy tudomisén, aztán azon kiakadsz, még csak-csak megértem. De ezen? 🙂 ezek után azért megkérdezem, vágod, mi az?

      • Posted 2016-07-09 20:39 0Likes
        by Rammschein

        Ilyen alapon a szatírikus Ramisten kifejezés sem helytálló? 😀 Vagy a SuperFrankie? 🙂

      • Posted 2016-07-10 18:05 0Likes
        by Blue One

        Vágom. Azt viszont továbbra sem vágom, hogy miért jó ez…

      • Posted 2016-07-10 19:13 0Likes
        by Zenzo

        én meg továbbra sem, min vagy fennakadva.

      • Posted 2016-07-09 21:29 0Likes
        by Zenzo

        na, csak azért, hogy ne kelljen feltúrnod érte az internetet, bár nehezen hiszem, hogy van, akit anno elkerült ez a csoda, de álljon itt az utókornak, amit a Megasztár válogatói adtak a világnak:

        https://www.youtube.com/watch?v=gX-Jjl_8dvA

  • Posted 2016-07-09 18:35 0Likes
    by Blue One

    Ramires megtudta, hogy miként vélekednek róla a blogon.

    https://twitter.com/NSenseFootball/status/751804678330023937

  • Posted 2016-07-09 19:21 0Likes
    by Blue One

    Most őszintén: miért ajánlunk ekkora összeget a Realnak? Egy átlagos játékosról beszélünk, aki nem tud bekerülni se a Juve, se a Real kezdőjébe… Piaci értéke pedig 25 millió? Oké, hogy akarja Conte nagyon, de akkor is…

    Real visszahívta a Juvétól, hogy eladja. Nah már most, ha nem kaparnánk ennyit érte, akkor az idő múlásával a Real hajlandó lenne kevesebbért megválni tőle. Maga a játékos is pampoghatna, hogy adják el, mert a padon nem akar ücsörögni az évben. Csak az arsenal akarja(?) rajtunk kívül, viszont Conte súghatna a játékosnak, hogy őt mi is akarjuk, szóval oda ne akarjon menni (ha szeretne egyáltalán… 🙂

    Ehelyett pedig a szomorú valóság, hogy egy peremen kívüli átlagos játékosért akarunk egy vagyont fizetni…

    • Posted 2016-07-09 19:22 0Likes
      by Blue One

      Mire ezt leírom a legfrissebb hírek szerint maradna Madridban 😀 Good.

      • Posted 2016-07-09 21:34 0Likes
        by Rammschein

        Nem számít, már elindítottad a lavinát a hozzászólásokban. :DDDDD (vagy ha nem is, te akkor is késő. 😛 )

    • Posted 2016-07-09 19:25 0Likes
      by Zenzo

      „Ehelyett pedig a szomorú valóság, hogy egy peremen kívüli átlagos játékosért akarunk egy vagyont fizetni…”

      Egy dolgot tévesztesz szem elől: nem „akarunk”, hanem „vagyunk kénytelenek”. 10. hely, no Europa.

      • Posted 2016-07-09 19:31 0Likes
        by BlueCech01

        Kénytelenek vagyunk kifizetni 70 millió eurót egy totál közepes játékosért? Hát ezért ne már.
        Ha ez az üzlet tényleg létrejön, akkor tényleg már csak arra tudok gondolni, hogy a sun headline-ját scoutolják egyedül a megfigyelők.

      • Posted 2016-07-09 21:19 0Likes
        by Zenzo

        srácok, ne haragudjatok, de nektek tényleg ilyen ovi-szindrómátok van, hogy semmi nem jó, vagy mi? Itt rinyáltok egy teljes szezonon át, hogy egy csatárunk van, azt égetjük szét, vegyünk valakit, jajj, hű ilyen lent végeztünk, jön a Pool-korszak, miegymás, ha nem igazolunk senkit, akkor tuti ott ragadunk évekre, nyissuk ki azt a bukszát, stb

        Ha meg megtörténne, akkor az a baj. Morata összességében nem egy világklasszis csatár, de másról sem beszélünk már kb egy hónapja, csak arról, hogy nem léteznek klasszikus értelemben vett csatárok többé, akik meg azok, hát Giroud, meg Immobile, meg Benzema, meg Gomez, meg hasonlók. Van pár klasszikus öreg, mint Ibra, meg kb az az 1-2 top-top player, mint Lewandowski, akik az elérhetetlen kategória.

        Úgyhogy igen, ha két csatáros játékot akarunk, és ezért csatárt akarunk igazolni, akkor az min 30-35M. Ha pedig spanyol válogatott csatárt akarunk a Realtól, az a duplája. A „vagyunk kénytelenek”-et azt értsétek úgy, ahogy írtam: „ha-akkor”. A Chelsea számára jelenleg az elérhető csatárok köre kb a Nolito-Morata-Benteke-Pellé-Balotelli-Falcao-Pato-RvP stb szint. Óriási lenne, ha Lukaku vagy Aubemeyang elérhető lenne, de nem tűnik úgy, hogy menne, meg úgy sem, hogy őket akarnánk. Vélogathatnánk az U-ból, mert Bamford, Solanke, vagy akár Tammy ott van, de akkor meg ha egy kicsit is nem menne, egyből itt lenne meccsenként 20-30 komment, hogy miért nem voltunk képesek a nyáron igazolni, ha 70M-t kellett volna adni Moratáért, hát annyiért.

      • Posted 2016-07-09 21:30 0Likes
        by BlueCech01

        Neked most komolyan az a gondod, hogy nem értünk egyet a legrosszabb, legostobább döntéssel csak azért mert szerintünk kéne egy csatár a keretbe? Hát bocsi, igen baj egy totál középszerért 64 millió fontot kiadni. Nézd már meg, kikért adtak ki kb ennyit. Suarez volt 65 millió font, Cavani 55.
        Igen, kéne egy csatár a keretbe továbbra is, de ezer értelmes módja lenne ennek. Nem értem, te hogy tudod ezt mégis ésszerűnek tartani. Morata az égvilágon semmit nem tett le, hogy suarezi összeget fizessünk érte.
        Lentebb soroltam, hány fokokkal jobb játékost tudnánk igazolni fele annyi léért.

      • Posted 2016-07-09 21:44 0Likes
        by Zenzo

        Inkább mondom úgy, hogy az a gondom, hogy amolyan rossz alter módjára mindennek élből nekimentek, amit a klub akar, és amolyan „van rajta sapka-nincs rajta sapka” játékot játszunk, pedig nekünk, Chelsea szurkolóknak aztán tudni kéne, hogy azért néha ezek a dolgok bejönnek. Anno amikor Robbenért tettünk le a korhoz viszonyítva túlzó összeget, is ugyanez ment, aztán Drogbánál is, de, hogy ugorjak egyet, csak a közelmúltra, emlékszem, mi ment Costával, és különösképp Fabregas-szal.

        Morata középszer? Az. De van-e most Suarez vagy Cavani szintű, elérhető spíler? Egyrészt nincs, másrészt aki van, az mondjuk Pogba, és máris 100M feletti árról beszélnek. Ennyit ugrottak az árak. Írtam lentebb is, hogy magam sem tartom sem jó, sem ésszerűnek Morata leigazolását, pláne nem ennyiért. Csak míg én a „hű eszemfaszom megáll, ez szerintem egy hülyeség, de lássuk mi sül ki belőle” verziót tolom, addig ti meg a „eszement baromság, hülye Conte, hülye board, mindenki hülye”.

        Lentebb soroltál neveket, igen, egyet is értettem azzal, hogy a kérdés jogos. Azzal már nem, hogy mondjuk egy Lacazette feleennyiért a miénk lehetne, mert abban azért nem vagyok biztos.

      • Posted 2016-07-09 21:57 0Likes
        by BlueCech01

        Nézd, amikor elhoztuk MacuoBasót, senki nem írt egy rossz szót sem, sőt, megvoltunk lepődve, hogy (légből kapott ötlet a belga gólja miatt ide-oda de) első igazolásként egy meglehetősen intelligens üzletet kötöttünk egy nem celeb, de ugyanakkor ígéretes játékossal. Azonban Moratáért ez a gigaösszeg szerintem kimeríti az inkompetencia mindennemű fogalmát mind a hétezer nyelven, ami valaha felszólalt ezen a Földön. Ennyit még nem adtak ki olyan játékosért, akinek 1 konstans jó idénye nem volt 24 éves korára.

        De nekünk nem is Suarez meg Cavani kéne, hanem egy olyan igazolás, mint amit a Dortmund csinált Aubameyanggal. Egy Janssen vagy Insigne megváltás lenne, és szerintem még 50-be se kerülnének. Lacazette sem lenne szerintem drágább 40 millió eurónál.

      • Posted 2016-07-09 22:27 0Likes
        by Zenzo

        „Azonban Moratáért ez a gigaösszeg szerintem kimeríti az inkompetencia mindennemű fogalmát”
        Azért ezzel vitatkoznék. Morata nem egy _jó_ csatár, a klasszikus értelemben véve, és pláne nem 60-70M-ért. Viszont a srác 23 éves kora ellenére pályára lépett 50x a Realban, meg 100x a Juvéban, mégha átlagban meccsenként csak egy fél órát kapott is. A 145 meccsen vert 38 gól (+25a) nem erős, pláne ha figyelembe vesszük, hogy ennek egy része a Laligaliban volt, viszont tényleges játékidőhöz viszonyítva (kb 6000 játékperc, ami kb 70 meccsnyi teljes játékidő), már nem hangzik rosszul annyira. Főleg, ha ehhez hozzávesszük, hogy a Real+Juve BL meccsein 26x kapott lehetőséget, és összehozott 8g+6a-t. Azért ez egy olyan csatártól, aki még a kövi szezonban tölti a 24-et, nem olyan rossz ám.

        „Ennyit még nem adta ki olyan játékosért, akinek 1 konstans jó idénye nem volt 24 éves korára.”
        Számítsd át Drogba árát majd 😉

        „hanem egy olyan igazolás, mint amit a Dortmund csinált Aubameyanggal. ”
        Egyetértek, de pont te vitáztál gorkaffal lentebb, hogy a Dortmund ars poetica-ja mennyire különbözik a nagy klubokétól, akik közé amúgy mi is tartozunk. Mi ilyet nagyon nehezen fogunk megcsinálni, lásd Lukaku.

        Janssen ne érts félre, jó opció, occsóért elhozható, de mögötte van 1, azaz egy jó holland idény, ennyi erővel akkor már miért nem Solanke? Ő ugyan nem lőtt 20+ gólt a szezonban, viszont ízig-vérig Chelsea nevelés, ingyé van, és már látta a PL-t is néha.

        Lacazette más tészta, őt én sem igazán értem, miért nem kopogtattunk még nála, szerintem is mozdítható lenne 40-45M körül.

        No de Insigne? :DD biztos nem keverted össze a neveket? Ha Moratával bajod van, nehezen érthető, hogy miért hoznál el egy 25 éves wingert olaszból, aki még Salah szintjét is alig üti meg. Na látod, én az ő esetében hoznék elő ilyen frázisokat, mint te az elején, hogy inkompetenciától az inkontinenciáig mindent 😀

      • Posted 2016-07-09 23:34 0Likes
        by Endy919

        Moratáról már nem akarok vitázni , mert leírtam róla a véleményem . Egy dologhoz szeretnék csak hozzászólni : Solanke.

        Mi szól mellette azon kívül , hogy saját nevelés(és angol) és az ifiknél jól játszott?

        Egy gyenge holland bajnokságba totál felsült. Szerzett 7 gólt és ha jól rémlik ebből pár 11esből volt.

      • Posted 2016-07-09 23:50 0Likes
        by Zenzo

        „Mi szól mellette azon kívül , hogy saját nevelés(és angol) és az ifiknél jól játszott?”
        Valójában már önmagában ez is elég sok jelenleg, de tképpen még ingyen is van. Fiatal, 18 éves angol csatár, aki True-Blue. De ha ő valamiért nem tetszik, akkor legyen Bamford – igaz, ő már 22.

        Amúgy hülyén hangzik, de ha nem küldjük el Hollandiába, és ő marad a kerettel, mire mindenki kidől, és Hiddink csatárt játszathat, és nem Traoréból akar azt faragni, lehet, hogy most a földet csapkodva követelnéd, hogy mi az, hogy miért nem ő? (mondom ezt részben azért, mert valahol korábban, mikor a csatárainkat soroltad, Traorét oda dobtad. Pedig mellette sem szól több, sőt, még ennyi sem, mert ő nem angol, és még csak nem is csatár)

      • Posted 2016-07-10 00:01 0Likes
        by Endy919

        Az mind szép és jó , hogy fiatal ,angol és ingyen van csak a pályán nem látom egyenlőre a hasznát . A True-Blue faktort sem venném biztosra , a „megkapom az 50k-t , vagy lelépek” nyilatkozata után.
        Illetve én konkrét statokkal próbálok érvelni :
        Traoré (aki ráadásul eredetileg nem is csatár ) 374 perc – 4 gól ,1 assist.

        Solanke 1813 perc ,7 gól , 1 assist és a góljaiból párat 11ből szerzett.

        Én már egyáltalán nem vagyok tőle elájulva és Traoréból is HG lesz , szóval már az angol nemzetiség sem jelent semmit Solanke neve mellett.

        Bamfordból meg nem tudom , hogy lesz-e még valami…

      • Posted 2016-07-10 00:18 0Likes
        by Zenzo

        „csak a pályán nem látom egyenlőre a hasznát”
        Ha oda sem engedjük, hogyan is látnád?

        „A True-Blue faktort sem venném biztosra , a „megkapom az 50k-t , vagy lelépek” nyilatkozata után.”
        Most te komolyan hibáztatod emiatt? Kb 5 éves kora óta Chelsea nevelés, szóval azt, hogy true-blue, nem vonhatod kétségbe. Az, hogy tisztán lát, és saját szemmel követte végig, hogyan bánunk (el) a saját neveléseinkkel, ezért tett egy ajánlatot a klub felé, amolyan tartsatok meg, ha akartok félét, én nem hibáztatom.

        Traoré és Solanke két különböző helyen és szituációban lépett pályára. A statok adottak, de ettől még nem gondolom, hogy ha csatárt kell választani, akkor kire tenném a voksom kettejük közül.

        Attól pedig, hogy Traoré HG lesz, Solanke még mindig angol marad. Én mindig szerettem, hogy a Chelsea nemzetközi csapat, de azért az fájna, ha képtelenek lennénk egy angolt a csapatba nevezni.

        „Bamfordból meg nem tudom , hogy lesz-e még valami…”
        Ez javarészt tőlünk függ. Egy jó szezon kéne neki is egy PL csapatban, aztán máris megvan a jegye a világba. Vagy akár nálunk, de amíg mi nem engedünk a pálya közelébe fiatalokat, addig biztosan nem lesz belőle semmi.

      • Posted 2016-07-10 00:40 0Likes
        by Endy919

        „Ha oda sem engedjük, hogyan is látnád?”

        Kapott egy komplett szezont a felnőttek közt , ami meg közepesre sem sikerült ebben a semilyen holland bajnokságban.

        Nálam az első vizsgán megbukott és nem győzött meg , hogy jövőre itt lenne a helye , ha a következő szezonban sem tud említésre méltót alkotni , akkor nyugodtan távozhat az 50k-s álmaival.

        Mondjuk nálam eleve hendivel indul , mert nem szeretem az angolokat.

      • Posted 2016-07-10 00:43 0Likes
        by Zenzo

        „Mondjuk nálam eleve hendivel indul , mert nem szeretem az angolokat.”
        Egyszer majd, talán hipnózissal tényleg megfejtjük, vajon hogyan lett belőled Chelsea szurkoló :))

      • Posted 2016-07-10 01:03 0Likes
        by Endy919

        Pedig már írtam 🙂

        Azt viszont nem értem , hogy miért kellene szeretnem az angolokat , ha a Chelseanek szurkolok.
        Két kezemen megtudnám számolni , hogy hány angol játékost kedvelek/kedveltem …. de lehet , hogy elég lenne hozá egy kezem is.

      • Posted 2016-07-10 00:13 0Likes
        by BlueCech01

        „”Azonban Moratáért ez a gigaösszeg szerintem kimeríti az inkompetencia mindennemű fogalmát”
        Azért ezzel vitatkoznék.”

        Hát de nem is vitatod ezt az állítást.
        Azt írod, hogy Morata a játszott percekhez viszonyítva nem tolta rosszul. Az igaz, hogy statisztikailag az összes perc/g/a nem egy rossz arány, viszont annak is oka van, hogy sehol nem tudta beverekedni magát a kezdőbe. Miután Tevez és Llorrente távozott, sem az volt Allegri lépése, hogy most akkor beépíti Moratát, hanem egyből igazolt is egy Mandzukic-et meg egy Dybalát cirka 60 millióért, hogy pótolja az űrt, Mormota meg ugyanúgy maradt peremember, mint egy évvel előtte. Tehát nagyjából pont olyan játékosokat hoztak a helyére, akik nekünk is kellenének.
        Ha pedig abból a szempontból nézem, hogy 24 éves korára nem hogy kiemelkedő idénye (jó, volt a 2015-ös BL-knokáutban egy fasza sorozata, de ennyi, ilyet Bosingwa is csinált) nem volt, de még csak a csere-státuszból sem tudott kitörni, akkor én nem tudom azt mondani, hogy jó lenne.

        Drogba volt kb. 35 millió ojró 10 éve. Azért ez még mindig csak egy része mormota feejének, még ha nem is ma volt.

        Abban valóbban vitatkoztam, hogy a Dortmund módszerei nem képesek az élben tartani egy csapatot hosszú távon, viszont korántsem azért, mert ne lennének képesek jól igazolni, hanem azért, mert kizárólag a perifériás játékosokat halásszák. Viszont ettől még senki nem tiltja meg nekünk se, hogy egy-egy perifériás játékost elhozzunk. Ettől még nem váltunk automatikusan más módszerre, csak esetleg igazolunk egy kurva jót.

        A Janssen-es dolgot nem tudom hová tenni. Ha közte és Solanke között kéne választani, azt mondanám, hogy oké, legyen, maradjon Solanke. Viszont itt nem opció Solanke.
        Itt Janssenről és Moratáról van szó. A holland két évvel fiatalabb, és folyamatosan fejlődik, látszik, irdatlan nagy tehetség. Tavaly 20 évesen még a másodosztályban szórta a gólokat, idén pedig már az első osztályban lépett több szintet felfelé. Sokkal több lehetőséget látok benne, mint a spanyolban, és kb. fele annyi lenne.
        Mivel meg Moratát ennyire akarjuk, valószínű Solanke húzni fog szépen vissza a Vitessebe, vagy lelép.

        Ha láttál nápolyi meccset idén, akkor tudod te is, hogy Insigne kb. jelenleg a legjobb és legsokoldalúbb olasz támadó. Higuain mögött a második vezére volt a Napolinak, és egy Costa mellett kilométerekkel hasznosabb is lenne.

      • Posted 2016-07-10 00:42 0Likes
        by Zenzo

        Most nem igazán tudom összeegyeztetni a dolgokat, amiket mondasz, mert Morata esetében lényegében azt írod, hogy ne igazoljunk „peremembert”, pláne ne drágán, aztán jön a BVB példa, hogy igazoljunk már peremembert (bocs, perifériásat). Az, hogy valaki máshol mire jut, még nem ront a képességein. A Realban amikor ott volt, sokszor CR játszott csatárt, még Benzema is padra szorulgatott, hát szégyen szemre egy CR-t meg nem tudott padra vágni. Olaszban pedig sokat számít a rutin és a tapasztalat, így Tevez után kellett egy Mandzu, evvan, szerencsétlenségére a Juve meg tudta szerezni Dybalát, ha ő nincs, akkor tuti ott van Mandzukics mellett szerintem. Lehet azt mondani, hogy ha akkora ász lenne, akkor a Juve nem próbálja meg leigazolni Dybalát, de egyrészt ez a valóságban nem így működik, másrészt a Juvénak számolnia kellett azzal, hogy a spanyolnak van egy visszahívási klauzulája, amit a Real így is kihasznált – csak így nem akkora érvágás a torinóiaknak.

        Drogba 24M font volt, és akkor eléggé verte a plafont. Csak jelzem, hogy abban az évben a Chelsea messze kilőtte a maxot a PL-ben, DD 24M, második Carvalho 20M, Cech 12M, Robben 7M. A PL-ben akkor a legnagyobb igazolások még: Xabi Alonsot 10,5M-ért vette a Pool, szintén jelzésképpen a Real akkor vásárolt be a PL-ből: 12M-t fizetett Owenért, és 15M-t Woodgate-ért. Ezen kívül a legkomolyabb összeget talán a MU fizette Heinze-ért, 7M-t a PSG-nek. Mégha megnézed jópár évvel később, nézzük mondjuk 2010-et, amikor a City kezdett vásárolni, még akkor is talán 2 összeg lépte túl a 24M-t: Baloért fizetett ennyit a City az Internek, David Silva volt 25M, és Touré 24M.

        „Viszont itt nem opció Solanke. Itt Janssenről és Moratáról van szó”
        Hol? Solanke legalább annyira opció, mint Janssen, hiszen a hollandot sem hozták még csak szóba sem velünk. Egyedül a Spurs-szel.

        „Ha láttál nápolyi meccset idén”
        Nem láttam, viszont, hogy ebbe a sérülésektől sújtott, ütött-kopott olasz válogatottba sem fért be, az nekem sokat mond.

      • Posted 2016-07-10 01:41 0Likes
        by BlueCech01

        Bocsi, de itt most eléggé félreértetted a dolgokat, bár nem votl nehéz. Morata úgy peremember, hogy egyszerűen padozik. Nem több egy cserénél.
        Ezzel szemben a Dortmund a perifériás csapatokra megy rá (lengyel, portugál, francia középház és stb), ahonnan elhozzák az ígéretes tehetségeket. Aubameyang perifériás tehetség, akárcsak anno Lewa volt. Egyik sem volt Reálok és Cityk középpontjában, ergo nem egy celebtehetség, mint tegyük fel Morata vagy Pogba, akikre 70-100 millós billogot nyomnak. Ilyen tkp Janssen is.
        A Realnal az volt a mákja, hogy Benzemán kívül nem volt más csatár, így ott ő volt az egyetlen alternatíva a gyakran formán kívüli francia mellé.
        „a Juve meg tudta szerezni Dybalát, ha ő nincs, akkor tuti ott van Mandzukics mellett szerintem”
        Tehát hogy ha nem szereznek egy tényleg tehetséges játékost, akkor valószínűleg vele is beérték volna? Ezzel nem győztél meg. Az igazság az, hogy a Juve messze nem az a csapat, amelyik csak így élből 40 millió eurót egy játékosra, főleg nem egy egyszezonosra. Oka volt annak, hogy nem Moratával képzelték el csapatuk további éveit.
        Lényeg a lényeg, te most konkrétan annyit mondtál eddig, hogy Morata egy jobbfajta csereember volt mindkét csapatában. Mert ez jön le mindabból, amit írtál, semmi más. De ennyi.
        Azt meg hagyjuk, hogy azért féltek beépíteni, mert a Real-nak volt visszahívási joga. Ilyen alapon egy ilyen záradékú játékost nem mernének beépíteni sehol.

        Drogba eléggé verte a plafont akkoriban, tény, de ettől bőven elmaradt azért. Nagyjából annyi lehetett, mint ma 50 millió euró átlagköltségvetés terén.

        Annyiban nem opció, hogy a 4. csatár személye jelenleg x, mivel nem úgy néz ki, hogy Morata lesz. Így még vita tárgya, akiket össze lehet hasonlítani, lehet róluk vitázni.
        Ilyen szempontból viszont Solankéról kár beszélni, mint x, mivel őt nem igazán akarjuk itt tartani. Ezt az ajánlatunkra alapozom Morata irányába, amit rejecteltek. Mi keresünk egy negyedik játékost, így Solanke szerintem dobbantani fog.

        Costa meg nem fért be ebbe a lolítós, adurizos, brunos vazquezes spanyol csapatba, nyilván ő is inkompetens és fos játékos.
        Conte a legtöbb kritikát btw Insigne mellőzése miatt kapta.

      • Posted 2016-07-10 09:17 0Likes
        by Zenzo

        „Ezzel nem győztél meg.”
        Nem mintha létezne bármi is, amivel meg lehetne 🙂 Amúgy pedig igen, nincs olyan játékos, hogy egyetemlegesen jó mindenhol. Morata azért nem egy huszadrangú cserecsatár, aki még a CP-be sem férne be. Én ezzel vitatkozom, nem azzal, hogy megér-e annyit, amennyit a Real kér érte, hisz azt már leírtam, hogy szerintem sem.

        ” Ilyen alapon egy ilyen záradékú játékost nem mernének beépíteni sehol.”
        És ha megfigyeled, az ilyen esetekben ez erősen rá is nyomja a bélyegét kivétel nélkül.

        „Drogba eléggé verte a plafont akkoriban, tény, de ettől bőven elmaradt azért.”
        De ez nem igaz. DD akkor a top-top ár volt, ezt lásd már be. Senkiért nem adtak többet 3-5 év alatt, csak egyszer-kétszer, akkor sem sokkal, talán mi tronfoltuk le épp a Seváért adott 30M-val. Morata 60-70M pedig régen nem lenne top kategória, hiszen kapásból tudnék mondani legalább öt-hat üzletet, ami jóval magasabb ár volt.

        „Costa meg nem fért be ebbe a lolítós, adurizos, brunos vazquezes spanyol csapatba, nyilván ő is inkompetens és fos játékos.”
        Costát egyrészt azért nem vitték, mert sérült volt, ha nem az, akkor simán befér – viszont tegyük hozzá azt is, hogy a branyol a válogatottban olyan, mint a BL-ben. Gólképtelen.

        „Conte a legtöbb kritikát btw Insigne mellőzése miatt kapta.”
        Na ezzel meg te nem győztél meg engem, hogy a zsebrakéta jó játékos lenne.

      • Posted 2016-07-10 13:10 0Likes
        by BlueCech01

        1. Senki nem mondta, hogy huszadrangú cserecsatár, hanem hogy azt, hogy még te is a pozitívumai sorolása mellett sem jutottál többre, minthogy egy közepes-jó cserecsatár. Bizonyos időközönként beáll és ad egy gólpasszt vagy gólt. Tavaly csereként beállva 2 gólt lőtt és 5 asszisztot adott. Ez szerintem nem több egy „elmegy”-nél. Ezt nagyjából Rémy is tudta, meg anno Kalou.

        „És ha megfigyeled, az ilyen esetekben ez erősen rá is nyomja a bélyegét kivétel nélkül.”
        Pedig ha megnézed, olyan játékosoknak a szerződésében van ilyen záradék, mint Alderweireld, Casemiro, de még Özil is idesorolható. Előbbi kettőnél ez teljesen ellehetetlenítette a vételt az akkori csapatuknál, de mégis beépítették őket.

        Senki nem vitatta, hogy nem volt magas ár, csak azt, hogy árviszonylatban és a két időszak átlagkiadásait nézve Morata még drágább.
        Nézd meg, akkor azért nem volt ritka, hogy Drogbához közeli árakon vettek teljesen közepes játékosokat. Djibril Cissé bónuszokkal már súrolta a 20 milliót, Diouf is kb. 15 millió volt nagyjából ennyiért. Ha már a Poolnál vagyunk, a 2000-es évek elején kb. ugyanennyit adtak ki Heskeyért Az Arsenal szintén hasonló árat fizetett Reyesért, Jeffersért. A MU meg CR-ért adott ki kb. 20 milliót bonusokkal, Sahaért majdnem 15-öt, emellett Rooneyért meg akkor adtak ki 30 milliót. Sőt, előtte Rio Ferdinandért is kiadtak 30+ milliót, Verónért dettó, van Nistelrooy meg asszem el is érte Drogba árát. Ráadásul ezek Drogba előtt évekkel voltak.
        Szóval én továbbra sem tartom az állítást, hogy Drogbát kifizetni annyira plafon lett volna a ligában, attól eltekintve, hogy nem volt kicsi.

        Ugyan már, ez a sérülés nagyon gyér kifogás. Costát kb. november óta be sem hívták a csapatba, ráadásul még a selejtezők javán sem volt ott, és nem sérülés miatt.
        Jah, hogy talán a spanyol válogatott rendszerébe nem illik bele? Nem lehet, hogy Insigne sem az olaszéba?

      • Posted 2016-07-10 14:07 0Likes
        by Zenzo

        a többit részemről lezártam, mert patthelyzetbe jutottunk.

        Insigne esetét viszont továbbra sem értem. Mivel tud többet, mint Salah v akár Cuadrado? A szezonban valóban nem láttam játszani, de kétlem, hogy pont az elmúlt egy évben lépett volna akkora szintet, hogy érdemes lenne számolni vele a Chelseaben. Számomra kb egy ilyen Zaza színvonalú spíler, aki, ha lennének még használható játékosok az olasz ligában, egy Palermoban lenne cserejátékos. Azon kívül, hogy kicsi és gyors, nem sok egyéb skillje rémlik. Nem tud cselezni, csak kb Matics szintjén, meg kb a befejezési hatékonysága is a szerbével vetekszik. Oké, szélsőként valóban nem volt helye a Conte féle 3-5-2-ben, de fura, hogy a kreativitást abszolút nélkülöző olasz csapatban kapott vagy 10 percnyi játékot, ha valóban akkora ász, mint mondod.

      • Posted 2016-07-10 14:16 0Likes
        by BlueCech01

        Pedig szerintem pont tavalyra érett be a játéka annyira, hogy szintet lépjen. Jó, most nyilván nem egy Griezmann, de aránylag olcsó lenne és Basó mellé tökéletes is.
        Nem azt mondom, hogy überklasszis, csak hogy jelenleg ő még pont olyan játékos, akiért harcba tudnánk szállni. Nála jobbért már nagyon nem, főleg Bl-lel.
        Conténál meg végül rá is faragott, hogy olyan játékosokat, mint SES vagy Insigne végig jegelt szinte.

      • Posted 2016-07-10 15:29 0Likes
        by Zenzo

        „Conténál meg végül rá is faragott, hogy olyan játékosokat, mint SES vagy Insigne végig jegelt szinte.”
        Hát nem tudom. Szerintem kimaxolta, ami ebben a sérülésekkel sújtott keretben volt, bőven.

      • Posted 2016-07-10 15:32 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem meg a németek ellen nagyon megszívta a csapat azt, hogy Éderéket rakta fel előre, akik ugyan a gyarló svéd meg belga védelmen képesek voltak egyszer-egyszer áttörni, de Hummelsék ellen esélyük nem volt.

      • Posted 2016-07-09 19:31 0Likes
        by Blue One

        Nem értem. Miért „vagyunk kénytelenek” csilliárdokért venni egy rossz játékost? Ennek semmi köze a helyezéshez. 10. hely, no Europa és akkor egy peremen kívüli játékosért adjunk 75 milliót? Továbbra se értem… Egyébként a legújabb hírek szerint marad Madridban, szóval aktualitását vesztette

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com