Soha ne mondd, hogy soha

keep-calm-and-let-s-get-ready-to-rumbleLeeeet’s get ready to rumble! Annak idején, aminek talán már jó 10 éve is van, Michael Buffer, az HBO bokszmeccseinek szpíkere szokta volt súlyos dollárszázezrekért ezzel a mondattal felvezetni a mérkőzéseket, harc előtti végső jeladásként. Nem nagyon találok most jobb szavakat magam sem a srácoknak – basszunk oda végre, mert ez nem hozzáállás!

Nem nagy titok, mert nem csináltam belőle: jól elmentem nyaralni szeptember elején. Nagy ráértemben volt időm gondolkodni a Chelsea viselt dolgain. Na persze azért nem ebbe öltem időm nagy részét, de amikor időnként elméláztam a tengerparton, vagy úszás közben, akkor azért elő-előtört egy-egy gondolat a csapatról.

Sokan teszik hozzá, a ‘de’ előtt, vagy után, hogy nem temetik még a bajnoki címvédést, bár kevéssé meggyőző módon – míg mások, egyre többen már 4 forduló után lemondtak erről. Ami nyilván butaság, de hát a csalódottság nagy úr. Nem is annyira a mutatott-látott játék és eredmény bántja annyira a szemünket – persze egyik oldalról már hogyafaszbane – hanem az előző szezonnal szembeni kontraszt. Tavaly a Chelsea robbantott, s máris a szezon elején, tarolt sorban, ahogy azt egy jól megénekelt bajnoki címvárományostól elvárja a közvélekedés. És bár a legelején csak félidőkre, de a Chelsea – amely végül ugye valóban bajnok is lett – olyan volt, mint az orkán: ellentmondást nem tűrő, energikus, dinamikus, lehengerlő – és ezek a félidők is elegek voltak a mérkőzések behúzásához. Most sokkal inkább szembetűnő a nyugdíjas tempó, a fékezett habzású, lágymeleg szezon eleji forma.

Visszatérve az eredeti gondolathoz: simán meglehet még a PL, persze jó lenne most már minél kevesebbszer tarkón rúgni magunkat, meg hát élve a közhellyel: jó lenne nem telerakni, hanem felkötni azt a bizonyos gatyát. Nagy segítséget tettek azzal a különböző egyéb címretörők – kivéve Citeh – hogy a mintánkra ugyancsak igyekeztek rápróbálni a bré rossz végére, nem kevés sikerrel. Jó lenne, ha Agüeroék is nekilátnának egy kicsit a haláltáncnak önmaguk feje felett, míg mi nekiállunk végigrombolni innentől a mezőnyön – de ne legyünk telhetetlenek: egyelőre talán kezdjünk el nyerni, aztán majd utána nekiláthatunk udvarolni Fortunának is. De hát láttunk már mi kutyára teherautóból szalonnát a karón varjú szájából kiénekelt sajt helyén, ami megtanította az utóbbi 12-13 év PL távlatából: soha ne mondd, hogy soha.

kockaTény, hogy egy kockával nehéz két hatost dobni, márpedig nekünk ugyanaz az egy kockánk van, ráadásul arról is levakargatta valaki az egyest (a tizenhármast). TC kidőlt, talán hónapokra, de minimum hetekre, jelen sajtóértesülések szerint kettőtől négy hónapig terjedő kórház, amit nem nagyon tudom elképzelni, hogy hozhat valaki össze magának edzésen, így csak bízni lehet abban, hogy a mindenáron bizonyításra vágyó balkáni tenorista, Asmir hentelte fel a nagyorrú belga madárijesztőt, imígyen jutva kezdő szerephez – mert ez legalább mindenképpen tükrözné benne azt a tüzet, ami miatt nem aggódnék a kapusposzt első számú kiesőjének megmutatkozó hiányával. Na nem mintha Begó eddig csalódást keltően mutatványozott volna a lécek között, de ez az ember a jó produkció ellenére úgy vonzza a kapott gólokat, mint a hawaii mintás ing a melegeket.

Mindegy, ha csak ez lenne a gondunk, mind boldogabb emberek, vagy legalábbissiker szurkolók lennénk, így hát ráér a hóhér. Beszéljünk kicsit arról, amiről tőkevesztett óráimban én magam is elmélkedtem: mit akar a plebs, pontosan mit is várunk mi most a Chelseatől. Merthát, tavaly ilyenkor az eredmények jöttek, de ha visszanézek akkorra, akkor is megvoltak a károgók, mint most, kb semmivel sem kevesebben – csak, más volt a tárgy az alany és az állítmány mellett. Mert akkor, jöttek az eredmények. Ha eredmény van, akkor szép játék kell, ha mindkettő van, akkor több lőtt gól, meg még látványosabb támadójáték, meg még kevesebb kapott gól, meg még több clean sheet, meg… ideillenék egy szmájli, hogy azok is érzékeljék a dolog némileg ironikus, puha élét, akik ebből a tárgyból gyengék – csak félig beszélek ám komolyan, de akkor nagyon.

Mi, szurkolók messze nem vagyunk egyformák, és az elvárásaink sem azok. Nem létezik olyan ultimate szezon, ami ne vonzana ugyanannyi kétkedőt, pesszimizmust, mint egy akármilyen gyenge – csak mindig más, és más miatt csavarná meg a hőbörgés jóistenének a fassszát. Úgyis itt van nekünk egy elvi gödör – kevesen mondanák azt, mint ugye jómagam, hogy hát gödör az, hát az ugye nincs is, csak némi formahanyatlás és balszerencse (khm, fa), többek inkább azzal vitatkoznának, hogy mekkora, és hogy benne állunk-e, vagy még csak a szélén – míg megint mások már inkább bele is löknék a gárdát, csak történjen már valami egetrengető, merthát ez így nem állapot. De ha már itt van ugye ez az elvi gödör, akkor beszéljünk egy másik elvi témáról is: lehet-e ebből a Chelseaből látványosan támadó, attraktív focit játszó csapatot kreálni. Hozzátenném, hogy a józanész határain belül, de olyan egy szurkolónál úgysincs, mikor arról van szó, hogy ki vagy mi kellene még ahhoz, hogy végigverjük az univerzumot is.

Ne veszítsük szem elől a lényeget: most bizony mitikus ködbe burkolt, jól álcázott, de mégis totálisan szubjektív dologról van szó. Mit jelent a szép foci? A kérdés valójában így helyes: kinek mit jelent a ‘szép foci’? Száz válaszból talán kettő felében-harmadában talánesetleg megegyezik majd egymással. Sőt, egy bizonyos síkon találkozni is fognak a vélemények, de igen nagy a szórás. Eredményes foci egy van: nyerni kell. Aztán ha párosítani szeretnénk a két imént aposztrofált fogalmat, még nehezebb helyzetben vagyunk: mi az, amit eredményes és szép focinak tartunk? Minden meccset nyerni szép játékkal? A lehető legtöbb meccset nyerni, a lehető legszebb játékkal? A meccsek többségét nyerni jobbára szép játékkal? Milyen mércével mérjük azt, amit nem is tudunk, hogy mi?

Most mondanám, hogy nézzük a tényeket, de nem akarok (ennyire) banális lenni. A Wikipedián és egyéb oldalakon, portálokon összegyűjtött elképesztő mennyiségű tudáshalmaz az egyszeri fociszerető számára is rendkívül hasznos. Adatsorait heteken át lehetne olvasgatni, és ez remek eszköze a tipikus kocsmai viták eldöntésének, mi most azonban nem erre szeretnénk kilyukadni – legalábbis asszem. Az viszont egy tény, hogy egy mérhetetlen és szubjektív dolog oltárán egy halom társunk kivágná a keretet edzőstől, tulajostól mindenestől, ők azok, akik úgy vélik, frissítés és szemléletváltás nélkül nincs fenntartható siker. Közben én, meg az a maroknyi ember meg, akik még talán kitartanak, hirdetjük a magunk igazát: az állandóság, a stabilitás spanyolviaszát.

Igen, mindig akad egy pont, egy bizonyos metszet a koordináta rendszerben, amikor az egyik véleményhalmaz átfordul a másikba, ám legyünk nyugodtak affelől, mivel kevesen próbálnak meg közelíteni az origóhoz mindkét oldalról, ez ritka pillanat. Azzal viszont egyik tábor sem vitatkozik, hogy a szezonkezdetre a korábbi valós Chelsea értékek vesztek el: erőnléti fölény, biztos védekezés, morális tartás, míg a másik oldalon nincs semmi plusz. A fura az, és talán ehhez nincs hozzászokva sok szurkoló: most nem arról van szó, hogy érkezett egy új edző, aki elvett, avagy többet vett el a keretből, mint hozzátett, de ennek ellenére a bődületesen erős keret hozta az eredményeket (egy darabig) – mert ilyenből láttunk jópárat az elmúlt évtizedben. Most viszont egyben maradt az előző szezon győztes kerete, ráadásul edzőstül, viszont ugyanez a keret nem képes hozni az eredményeket. Kicsit olyan most a helyzet, mintha a Chelsea busz frontálisan téglafalnak hajtott volna, és a felismerhetetlenségig roncsolódott volna szét – rá sem lehet ismerni sem a Chelseare, sem egy JM-csapatra, hát még a kettő ötvözetére. Elvesztett Arsenal meccs, elvesztett Wembley-döntő, rangadó-vereség, kapott gólok garmadája, rémgyenge szezonkezdet…

Hádemijafaszvan?
Hádemijafaszvan?

Tavaly megtanulhattuk újra, milyen az, amikor a keretnek van Csatára (igen, így nagybetűvel). Ma már ez sem igaz. Miért? Ha már a kolléga oly kiváló módon rámutatott a JT-vezette szekciónk rémségletes gyengélkedésére, én máshová irányoznám a tekintetet, mert hiába minden, egyelőre a védelem látható sebezhetősége mellett a támadó szekció impotenciája a mérvadó. Persze elsősorban Terryéket basztatjuk, mert rengeteg gólt kaptunk, és látványosan szenvednek, ellenben azt is ide kell tenni, hogy a Palace két gólt lőtt, amivel nyerni tudott a Stamfordon (shame). Viszont azt is észre kell venni: tavalyi szezon első felében ez a két gól max pontszerzésre lett volna elég (a bajnokságban először január 31-én, a City ellen nem lőtt legalább két gólt hazai pályán aktuális ellenfelének a Chelsea – ez a 13. hazai találkozónk volt a PL-ben). Valamint azt sem árt még ide tenni, hogy a teljes előző szezonban mindössze három mérkőzést tudtunk nyerni a Stamfordon, ahol csak egy gólt tudtunk lőni (Everton, ManU, CP), a többin döntetlenre végeztünk (City, Burnley, Soton, Pool).

Ezek pedig kivétel nélkül a 2015-ön naptári évben történtek – és hivatkozhatunk különböző indokokra, viszont 2 játékos tavaszi határozott visszaesése kulcsszerepet játszik ebben, amit igen sokszor szóvá is teszünk lépten-nyomon, ki többé, ki kevésbé: Oscar és Fabregas. Úgy látszik, ahhoz, hogy gólokat lőjünk, ők ketten kellenek. Az előző szezon 73 bajnoki góljából 35 találathoz volt köze a két említettnek, ami barátok közt is a találatok uszkve fele. És hát ugye, jelenleg az egyik sérült, a másiknál meg takaréklángra állították a kohót.

Oscar_Fabregas

Igaz persze, hogy önhibákból vagy sem, de a tavalyi, jól megszokott kezdővel egyszer sem tudtunk felállni még, de kétszer egymás után sem ugyanazzal a kezdővel – már több sérülésünk volt, mint az előző szezon alatt darabra kb összesen; akik tavaly szenvedtek, azok most látványosan magukra húzták a sírgödröt, akik tavaly futottak, azok (még csak) szimplán szarok. Az előző szezonban a csapat játéka itt-ott statikus volt (nagyon kevés kontratámadást vittünk végig), néha ötlettelen – ma pedig inkább összességében elöl-hátul töketlen. És azt is nagyon is jól írta le Wudi (meg korábban ugye én is), hogy egyszerűen nem mutogathatunk 1 vagy 2 játékosra. Itt most a csapatra férne rá egy olyan faktor, ami a különbséget kellene, hogy jelentse egy irdatlanszar és a kövi heti jó meccs között. Kérdés, hogy ilyenkor meddig ér egy menedzser keze. Sokan kapjátok elő ezért Josét, ami persze jogos is, mert ez ugyanúgy az ő sara is. Véleményem szerint viszont egy edző addig tud ebbe belenyúlni, amíg 2, max 3 játékos teljesít erőn alul. Ott akkor lehet szpihologizálni, kivágni a keretből, vagy simogatni a buksiját, és bent tartani – de amikor a pályára lépő tizenegyből kb 11 húzza ki a pakliból a formán kívüliséget, olyan alappillérekkel az élen, mint Terry vagy Ivanovics, akkor vajon mit húzhat egy edző?

19-re is lehet lapot kérni, van abban ráció, hogy sorcserével vágjunk neki az Evertonnak. Csakhát – nem sok. Én, továbbra is azt mondom: maradjunk meg egy kicsit az állandónál. Lényeges a keret összetétele, milyensége, a sztárok mennyisége és minősége. Lényeges dolog az átlagéletkor, az edző kiléte, vagy a csapatmorál, de mindez semmi, ha nincs meg az összeszokottság, a stabilitás. Olyan alapköve ez a modern(?) futballnak, amelyre sokan csak legyintenek. Pedig pedig. Anno Ancelotti a százegy év átlagéletkorú Milannal nyert BL-t. Rafa vele szemben a Poolal.  José is BL-ig repítette az Intert, s még Pep is képes volt erre a Barcelonával. Oda-vissza PL-t nyertünk, mikor stabil volt a keretünk. Aztán jöttek a nagy cserék, meghatározó emberek helyére érkeztek újak, az akkorra stabil kerettel rendelkező ManU el is hódította a trófeát (olyan ifjú titánokkal a keretben, mint az a Gary, aki most már a skyon ont észt, és akinek az egyetlen skillje volt már akkor is, hogy úgy nézett ki, mint egy kiöregedett Backstreet Boy, de egyébként a szögletzászló is lefutotta, meg Scholes, aki meccsenként 3 fröccsel jött az aktuális sporinak a -1 lapért vagy hát ugye a De Gea előtti holland, a pelyhedző állú van der Saar), s 3 évig bitorolta. Tavaly a keretünk stabilan képes volt kihúzni egy szezont, meg is lett az eredménye. Egyszer, mikor sokan kidőltek, kiestünk a BL-ből… hát, ennyit jelent. Vereségek becsúszhatnak, be is fognak, mindenkinek van rossz napja. Viszont amikor ez már tendenciózus, ott nem lehet erről beszélni. Ott már a stabilitás megtörését kell keresni.

Oké, mindenki egy évvel idősebb lett, de José nem lett rosszabb edző, mint volt májusban, vagy kétezer óta bármikor. De egyik játékosunk sem felejtett el focizni, vagy a célt sem, ami itt trófeákban mérhető. Nem tudom, igazam van-e, de nekem komolyan az jutott eszembe, hogy egy olyan motivátor távozott a nyáron, aki ilyen esetekben jelenthette a bizonyos pluszt. Drogbára gondolok. Legyünk őszinték: azért, mert sokan lépten-nyomon még teletöfködnék a keretet mindenfelé mindenféle aktuális hero-val, van egy olyan csapatunk, aki jobb napjain bárkit, bárhol képes elverni. Az viszont nem kellene, hogy megrémítsen és megrendítsen mindenkit – beleértve magamat is, merthát én is tudom verni a rinyagépet, ha rámtör – hogy nem lehet még egy ilyen keretnek sem minden napja, hete zökkenőmentes.

Ipari közhely, én is leírtam már nem egyszer, de attól még igaz: a szurkoló hálátlan ribanc. A realitások minden vizuális és láthatatlan mértékét nélkülözve vagdalkoznak .. de ez ebből a szempontból legalább annyira lényegtelen, minthogy a barack az gyümölcs vagy szín-e. Egy Chelsea szintű csapatnak 1-2 kulcsjátékos sérülését vagy formahanyatlását el kell tudni viselni, mint ahogyan azt meg is teszi. Az előző szezonban is Costa kiesésekor lehetett számítani Drogbára vagy Remyre, a keret simán elbírta Willian vagy Oscar gyenge fél szezonját, és még Ramires csapatba állítását is túléltük többnyire. Hiszen mindannyian egy olyan gépezetbe állhattak be, amelyről tudták, nélkülük is jól működik. Stabil. Ez pedig olyan önbizalmat ad a játékosnak, hogy képes kihozni magából a maximumot. Ilyenkor viszont, amikor ez a stabilitás törik meg – akármilyen okból is – nem az a megoldás, hogy fogunk egy baszomnagy kalapácsot és tovább forgácsoljuk. Oké, ismétlem, vannak olyan helyzetek, mikor ez is elkerülhetetlen, csak szerintem most még bőven nem tartunk ott. És ha már Drogbát elővettem, ismét leteszek egy kreditet Wudinak: mert Terry a másik, akit jó lenne, ha Mou egy kicsit helyre tenne. A csapatnak vezér kell, akit követhet. Mert leginkább az akarat, a fanatizmus, a vérszem hiányzik most a csapatból szvsz.

JT_flag

Végül csak rábírtam magam, és elolvastam a kommenteket az átigazolási utolsó nap kapcsán, meg Dzsilobodzsi kapcsán is. Most megint azt kell mondanom, hogy itt-ott meg is értem a felháborodásokat (mégha annak mértékét és kifejtésének módozatát nem is igazán), hogy hát most ez meg mi a papi?! De értsük meg: ő egy olyan CB, aki lehet, hogy nulla meccset fog játszani. Terry, Cahill, Brana és Zouma mögé egyszerűen nem fog jönni épkézláb középső védő. A csapat jelenlegi sikeressége vagy sikertelensége pedig messze nem a negyedik számú CB személyétől függ, vagy, hogy hiányzik-e még egy TKP az Oscar-Fabregas helyekre. Mert a keret megvan. Csak, fel kéne rázni. Ha már önmaguk erejéből nem képesek arra, hogy újra egymásnak vállvetve harcoljanak a szent célért.

Mi pedig csak szeretnénk elmondani a bánatunkat, a megbántódásunkat, a csalódottságunkat. Azt, hogy szurkolói mivoltunkban sértettek meg. Megsértettek igen. A lélektelenséggel. Szeretnénk mindezt elmondani, a saját magunk módján. Akár igazunk van, akár nem. A hely itt van, a hely adott. Szeretném, ha tudnátok, ha értenétek: én nem nézek hülyének senkit a véleménye miatt. Akkor sem, ha ez nem feltétlen kölcsönös, vagy, ha akkor sem tudok egyetérteni vele, ha egy hekto sörrel próbál megvesztegetni bárki. Mert tudom, hogy az, amit eddig augusztusban láttunk a csapattól, az a rendről alkotott képünket, a Chelsea-alapeszmét sértették meg több helyen. És ezeknek a dolgoknak, történéseknek súlya van, amit számunkra jól láthatóan ezek a srácok a pályán nem fognak fel. Igen, együtt lehet élni ezzel a helyzettel is, ami most van, de mi, itt, szeretnénk látni a hajlandóságot, hogy ki akarunk törni ebből, és nem csak beszélni róla. A szar dolgokkal muszáj együttélni. Ezt gyorsan beleneveli az élet az emberfiába. A sértéssel viszont nagyon nehéz együtt létezni, mert a sértés léket vág a gondolatokba. Főképp, mikor alapdolgok sérülnek, mert ennyi erővel ha holnap felnézek az égre, függhet négyszögletes hold a zöld horizonton, hideg hangon nevethetnek a csillagok, és a háromszögnek négy oldala lenne. És mi csak vissza akarjuk kapni azt, ami az emlékeink szerint a miénk. És az az, amikor a Chelsea győz, mindenhol, mindenkor s mindenekfelett. És… és akkor majd megint rend lesz a világban. Kezdésnek mondjuk, akár el is verhetnénk az Evertont.

Nem volt még ez olyan régen...
Nem volt még ez olyan régen…

309 Comments

  • Posted 2015-09-12 15:31 0Likes
    by Zenzo

    Egyébként megint ugyanaz a forgatókönyv, mint a CP ellen is. Nyomunk, nyomunk, nem vagyunk képesek gólt lőni, aztán kb a semmiből jön az ellen, és ver egyet, egy olyat, amivel vége a dalnak. Borzasztó.

  • Posted 2015-09-12 15:31 0Likes
    by Rammschein

    Az egész meccsről egy kis trónok harca jutott eszembe: „shame, shame shame *ding* *ding* shame, shame, shame…”

  • Posted 2015-09-12 15:32 0Likes
    by taybor33

    Maradt még valaki alattunk a tabellán?

  • Posted 2015-09-12 15:33 0Likes
    by myheartisblue

    A forduló végére akár kieső helyen is találhatjuk magunkat… hát ez oriasi. 2 embert hiányolok: laciiii-t és WhiteHartLény Ferit ebből a csodálatos napbol. 😀

    • Posted 2015-09-12 15:33 0Likes
      by Zenzo

      lacihaverod már itt van/volt

      • Posted 2015-09-12 15:58 0Likes
        by Zenzo

        és a kedves modora miatt immáron tartósabban is meg kellett válnunk egymástól.

      • Posted 2015-09-12 16:10 0Likes
        by BlueCech01

        Meglett a második tagunk is hajráchelsea után?

      • Posted 2015-09-12 16:15 0Likes
        by Zenzo

        igen. Annyira sötét szegény, hogy képtelen volt felfogni, nem az ellenvéleménnyel van a baj, hanem a stílussal. Már meccs közben is törölgettem 1-2 kommentjét, de itt, amit a végén művelt, elszakadt a cérnám. Nem sok mindenre harapok, ezt talán ti már tudjátok. De egy valami van, ezzel is kezdtük, és ezt hangoztattam mindig: a személyeskedés, a másik ócsárolása az nem fér bele. Aki ezt többszöri felszólításra sem érti meg, annak mennie kell. Pont.

    • Posted 2015-09-12 15:34 0Likes
      by BlueCech01

      Feri egyszeri volt és megismételhetetlen.

    • Posted 2015-09-12 15:39 0Likes
      by laciiii

      :)) most mit mondjak erre?:)) szopkodd tovabb mou-t, h milyen fasza munkat vegez. sztem egy not is hianyzolsz te, csak nem vallod be.
      jah, amugy vegig olvasgattam a hszeket, tenyleg biztos azert volt megint cumi, mert nem fujtak be h iva utan rugtak, v mert minden labda az evertonhoz pattan.
      de figyelj, te szemuveges pattanaspalanta, legalabb ne okoskodj es ne provokalj, kerlek, mert nagyon tokfej es elvakult vagy.
      es nem mellesleg, kurvara nem ertesz hozza.
      irj verseket kommentek helyett.

  • Posted 2015-09-12 15:34 0Likes
    by Zenzo

    Az a szörnyű, amikor még Monokinak is igaza van.

  • Posted 2015-09-12 15:35 0Likes
    by Sirappa

    1988 óta nem kezdtünk ilyen rosszul a szezont. Könnyű kiszámolnom, mert abban az évben születtem…27 éve nem kezdtük ilyen szopóroller mód…

    • Posted 2015-09-12 15:36 0Likes
      by Zenzo

      tavaly azt mondtam, teljesen értetlenül állok a Dortmund istentelen mélyesése felett. Kár, hogy most élő egyenesben nézhetem végig a saját csapatomon 🙁

  • Posted 2015-09-12 15:36 0Likes
    by lamps8

    Monoki most kivételesen nem mondott baromságot. Ilyen romhalmaz csapata tényleg nem volt még Josenak, de erről a mostaniról vastagon ő tehet, szóval sakjnálni annyira nem kell.

    • Posted 2015-09-12 15:36 0Likes
      by myheartisblue

      de mármint Monoki 😀 😀 :V

    • Posted 2015-09-12 15:36 0Likes
      by Rammschein

      vastagon? az oké, hogy valamennyire benne van, de miért teljesen az ő sara?

      • Posted 2015-09-12 15:46 0Likes
        by kasata91

        Az hogy nincs játékunk és elképzelésünk az nem 1-1 -formán kívüli játékos hibája.

      • Posted 2015-09-12 15:49 0Likes
        by Zenzo

        nem. Az összesé. Edzésen csak gyakorolnak valamit, mert nem hiszem, hogy nem. Edzés meg csak van, ha mutatja a Chelsea tv időnként a headlines-t. Az, hogy ebből a csapat kb semmit nem képes bemutatni a pályán, az az edző sara is, de max 1/12-ed részt (+cserék)

      • Posted 2015-09-12 16:18 0Likes
        by kasata91

        Ezek szerint 11/12ed részben a játékosoknak kellett volna lereagálni az everton formáció váltását amit a Besic Naismith csere eredményezett?

      • Posted 2015-09-12 16:20 0Likes
        by Zenzo

        Igen, annak a 11 szerencsétlennek a pályán. Nehogy már egy Chelsea, amelyik bajnok lett, önmagától ne tudjon ennyit, egy 4 védős rendszerben, két szűrővel a pivotban, mert menten magamhoz nyúlok.

  • Posted 2015-09-12 15:38 0Likes
    by myheartisblue

    Begovic búcsúképp arcontapossa Naismith-t. Hát ez minden ami belefért mára.

  • Posted 2015-09-12 15:38 0Likes
    by BlueCech01

    Hosszútávon ez az ésszerű költekezés elég káros. Nyáron jöhet 200 millió játékosokra.

    • Posted 2015-09-12 15:38 0Likes
      by Rammschein

      FFP úgysincs… mert a többi pénzes csapat halomszámra vásárolta a sokmilliós játékosokat…

    • Posted 2015-09-12 16:05 0Likes
      by Zenzo

      kézenfekvő dolog ezzel magyarázni mindent, de aligha lehet az a csapat gondja, hogy nem költöttünk el 200 misit. Ha így lenne, akkor a MU tavaly bajnok lett volna.

      • Posted 2015-09-12 16:11 0Likes
        by BlueCech01

        Én ne mondom, hogy ez a csapat gondja, csak hogy hosszútávon nem eredményes. Jó tavaly még elment a nullszaldózás, amikor Luiz, Lukaku árából tudtunk klasszisokat venni, de ilyen forrás a kövi 5 évben fix, hogy nem lesz.

  • Posted 2015-09-12 15:38 0Likes
    by Sirappa

    Soha nem adom fel és bízom a feltámadásban, illetve, hogy még megnyerhetjük a bajnokságot, csak az zavar, hogy egyre többen néznek rám furcsán…

  • Posted 2015-09-12 15:39 0Likes
    by Zenzo

    ** GÉPHÁZ ÜZEN **
    hát drágáim, én most megyek, és berúgok. Itt hagyom nektek a fincsi kommentmezőt, dőlhetnek a sirámok, de annyit kérek, hogy maradjunk meg a blog eddigi színvonalán, és ne adjuk lejjebb, mint kell.
    ** GÉPHÁZ VÉGE **

    • Posted 2015-09-12 15:40 0Likes
      by Rammschein

      legalább az elfeledteti ezt… „Jó” mulatást! 🙂

      • Posted 2015-09-12 15:40 0Likes
        by myheartisblue

        igyál helyettem is, mert ha erre a Chelsea-bajra most inni kezdenék, még Dr. Zacher Gábor is esélytelen lenne.

      • Posted 2015-09-12 15:52 0Likes
        by Rammschein

        hát menne elég sok Chelsea szurkoló a detoxba! 😀 sajnos…

      • Posted 2015-09-12 16:01 0Likes
        by Zenzo

        azt nem tudom, nem az ájulás a cél 🙂 kis családi megmozdulás lesz, de azért a sógorjelölttel egy pár pálinkát biztos legördítünk 🙂

    • Posted 2015-09-13 01:10 0Likes
      by Zenzo

      (és még csak be sem rúgtam igazán :(( )

      😛

      • Posted 2015-09-13 01:18 0Likes
        by myheartisblue

        éééén megtettem helyetted de mint a CSÖK! Lovasi és BP bár zenélt itt felvidéken, pinnák után liter számra itam a bort, és egyszer csak egyik szArsenálos jobarátom eszembe hozta a mai sokkot, nah onnan öncölödött igazán a borok. NEM! NEM ITTAM ÉN SOHA FUJ! #COYB!

      • Posted 2015-09-13 01:25 0Likes
        by Zenzo

        :))))

        én 3 pálesz után már csak boroztam – igaz, ez a múlt idő fölös, elvégre még itt van mellettem a pohár – de csökevény kis este volt. A fura az, hogy a sogijelölt nem egy futballfan, finoman szólva sem (sosem érdekelte), erre ma rákérdezett, mi van már a Chelseavel 🙂 mondom biztos fel akarsz idegelni?! :DD

      • Posted 2015-09-13 01:37 0Likes
        by myheartisblue

        szerintem gyanús és provokál! vigyázz vele, képzeld el ha egy uthányingeres polot találnál az inge alat…de most tényleg! ne igyatok vizet! 😀 nincsenholnap!
        dehogysincsen, már cska 13 óra és pályán a helyem, nah lesznek megint teljesítmények. én ma CFC ért is ittam hátha jobb lesz! mindent nekem /is) köszönhettek majd 😀

      • Posted 2015-09-13 01:41 0Likes
        by Zenzo

        lehet a srácoknak is jobb lenne, ha bebasznának, másnaposan én mindig jobban játszottam anno :DD

        nem wengeres, barcás 😉

      • Posted 2015-09-13 09:36 0Likes
        by myheartisblue

        az sem sokkal jobb, az nemzetközi ellenség akkor. dehát jol van akkkor jo van, idén a BL-ben baszunk szét mindenkit a BL döntőben pedig a Bárkát alázzuk szarrá egy Ramires mesterhármassal, az hogy fog neki esni na? 😀

        pfuh, még rezgő fázisban vagyok, és várok vasárnapi (remélhetőleg) húslevesre. de látom magamon, hogy az ellenfél balcsatára ma földbe lesz gyúrva amilyen hangulatban vagyok. (Ivanovic nézni fog mint a moziba h. hogy kell valakinek a sarkára állni)

  • Posted 2015-09-12 15:58 0Likes
    by Zenzo

    nem csodálkoznék, ha José egy jó rozsdás vascsővel verné végig a teljes keretet, de az is tuti, hogy Abra helyében lemennék, és bejelenteném, hogy a bérosztályt szeptember végéig bezárjuk. Ha képesek leszünk újra focizni, majd újra kinyitjuk. A fizetéseket addig átirányítjuk a Chelsea Foundation megfelelő számlájára.

    • Posted 2015-09-12 16:24 0Likes
      by Blues555

      „nem csodálkoznék, ha José egy jó rozsdás vascsővel verné végig a teljes keretet”
      Ugyanezt mondtátok az előző leégés után, mégsem látszott ebből semmi a pályán ma (sem). 4-5 embert kritizált a Palace meccs után, aztán ugyanazt a csapatot küldte fel, mint akkor.

      • Posted 2015-09-12 17:07 0Likes
        by Zenzo

        „Ugyanezt mondtátok az előző leégés után, mégsem látszott ebből semmi a pályán ma (sem)”

        Boccccs mester, nem tudtam, hogy a (mai) vereség az én hibám :))

        „4-5 embert kritizált a Palace meccs után, aztán ugyanazt a csapatot küldte fel, mint akkor.”

        Ha pedig elolvasod/olvastad a posztot, akkor arra is rájössz, engem ez miért nem bánt.

      • Posted 2015-09-12 17:16 0Likes
        by Blues555

        Arra próbáltam kilyukadni, hogy ebből a „José egy jó rozsdás vascsővel verné végig a teljes keretet” semmi nem fog megvalósulni, de ha mégis, annak nem lesz látszata a pályán. Ez történt ma is.

      • Posted 2015-09-12 17:18 0Likes
        by Zenzo

        gondolod tényleg kéne? 😉

      • Posted 2015-09-12 17:26 0Likes
        by Blues555

        Nem értem a kérdést, de hagyjuk is. Más edzőt már rég bottal üldöztek volna ilyen eredmények után. Bármennyire is szeretem Mourinhót, kezd fogyni a türelmem. Nyilván nem az edző tehet mindenről, de ilyenkor őt szokás elővenni, jogosan. Nincs ötletem, hogyan lehet kilábalni ebből a nagyon mély gödörből, a válogatott szünet sem segített.

      • Posted 2015-09-12 17:42 0Likes
        by babence

        Dortmund vagyunk, majd a végére összekapjuk magunkat

      • Posted 2015-09-12 17:42 0Likes
        by Zenzo

        Hát én már eleve nem értettelek téged, szóval tényleg hagyjuk 🙂

        „Más edzőt már rég bottal üldöztek volna ilyen eredmények után”

        ez nem igaz, még ha csak a Chelseat nézzük is, ahol Abra egy időben tényleg úgy váltogatta az edzőket, mint az alsógatyát, még Scolari vagy AVB is megkapta az esélyt, Robbie is, de a Real padján, vagy a németeknél is jópáran ültek már végig nagyon rossz szezonokat, a Werdernél, a Hamburgnál, a Dortmundnál..

        Ötletem nekem sincs, de egy dologban biztos vagyok: nem az edzőváltás az, ami segít.

      • Posted 2015-09-12 17:42 0Likes
        by BlueCech01

        „Más edzőt már rég bottal üldöztek volna ilyen eredmények után.”

        Hát de pont ez a lényeg. Más edző nem tett annyit a csapatért, hogy még ezek után is megérdemelje a türelmet és az időt.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com