Nem nagyon haladunk

0316 chelsea-southampton1Időről időre felüti fejét az a hitvita, hogy melyik Európa legerősebb bajnoksága. Akik a PL-re voksolnak, azok alapvetően a kiegyenlítettséggel érvelnek: itt nincs ingyen ebéd, mindenért kő keményen meg kell küzdeni, hiszen még a kiesőjelölteknél is akad mutatóba pár nemzetközi szinten jegyzett játékos. Itt minden évben ádáz csata megy a kiesés elkerüléséért, a BL-helyekért és a bajnoki címért is – mondják. Ehhez képest kezdem úgy érezni, hogy a liga nagyurai egymás sarkát taposva játsszák az angol gentlemant, s szinte már könyörögnek a szemeikkel, hogy ugyan már szíveskedjünk végre mi előre fáradni, mert nekik ez tényleg semmiség és nem lesz belőle torzsalkodás és amúgy is lassan teaidő, szóval, ha meg nem sértenek minket, talán bátorkodjunk picit futballozgatni, de ahogy óhajtjuk persze. A címvédő nem győzi hullajtani a potyábbnál potyább pontokat, persze mi nem akarunk kapkodni, meg amúgy is frakk van rajtunk, meg ennyi ember előtt mi nem szándékozunk megizzadni, szóval majd esetleg a jövő héten. További panaszkodás alább.

A csapat egyik legkomolyabb problémája, hogy képtelen a sokszor könnyedén (értsd: első valamire való helyzetéből) szerzett vezetését megtartani. A BL nyolcaddöntőjében kint egyszer, Londonban pedig kétszer is egyenlített az ellenfél (szerdán ráadásul mindkét alkalommal viszonylag hamar), de említhetném a Schalke elleni hazai csoportmeccsünket vagy a Bradford elleni kiesésünket az FA kupából (ott ráadásul kétgólos fórt szórtunk el) – és ezek még nem a bajnoki eredmények. A PL-ben nemrég még szinte az egész világ irigykedve ámult a hazai mérlegünk láttán, ami 10-0-0 is volt, 24-3-as gólkülönbséggel. Azóta négy meccsen kaptunk hármat, ami nem sok, de ha hozzáteszem, hogy mind olyan egyenlítő találat volt, ami pontot ért a vendégcsapatnak, akkor már riasztó a helyzet. A kilenc bajnoki pontvesztésünkből hat alkalommal mi lőttük az elsőt…

A vezetés ezúttal is megvolt
A vezetés ezúttal is megvolt

Mondanom sem kell, hogy már a fenti adatok elég nyomasztóak, hiszen egy nagycsapat ismérve pont az, hogy képes irányítani és uralni a játékot. Nyilván az sem kellemesebb, amikor az ellenfél hoz össze valahogy egy gólt, amit aztán megpróbálnak kibekkelni a maradék 81 percben és örülnünk kell a kínkeservesen bepréselt egyenlítő találatnak is, viszont a mi utunk még kellemetlenebb. Nálunk ugyanis visszatérő stíluselem, hogy a vezetés minket zavar meg és úgy esünk két szék közt a padlóra, hogy már bosszankodni sincs kedvünk. A szezon első felében 1-0 után is maradtunk támadásban, sőt, nem egyszer lelkendezhettünk amiatt, hogy többgólos előnyben sem állunk le. Na ez már rég nincs így, cserébe a védekezésünk se olyan sziklaszilárd, mint 2004-2005 környékén, amikor a vezető találat megszerzésekor tudtuk, hogy ki is végeztük a meccset és puszta sportszerűségből pörgetjük le az órát. Kapkodunk, ügyetlenkedünk, vágjuk a centit. És ebbe nem mindig az ellenfél kényszerít minket.

Érdekes egyébként Mourinho hozzáállása ehhez az egészhez. Nem kötelező az önostorozás és a kisírt szemekkel nyilatkozás, de titkon remélem, hogy fölismerte már saját hibáit és felelősségét a szerdai kiesésben. Fel voltam arra készülve, hogy nem forgatja ki a sarkából a világot, de ahhoz elég sokan játszottak rosszul a PSG ellen, hogy José ne csak Ramirest vágja padra. Előadhatja, hogy hát ez van, megyünk tovább, nem volt szerencsénk, meg a bíró, de pont ez az attitűd érlel bennem egy posztot, ami az ilyen mellédumálások eredőjét keresi. Meg az olyanokét, amik szerint a Southampton elleni döntetlen tanulsága, hogy lám, egy ponttal még így is nőtt a fórunk, szóval pozitív az összkép.

Örülni ugyanis csak annak lehet, hogy vasárnap legalább a második félidőre összekapták magukat a srácok és a maguk szerény eszközeivel tényleg tettek a győzelemért. Sajnos addigra a Southampton viszont föladta az első félidős játékát, amiért kár, hiszen szép dolgokat műveltek, még ha az így kreált 3-4 komoly gólhelyzet okozta feszkó nem is tett túlságosan jót az idegeimnek. A felhúzott betonszarkofág ugyanis áthatolhatatlannak bizonyult – ha meg nem, akkor a vonalon álló szuperhős húzta keresztül a számításainkat.

Pedig a találkozó jól indult. Magunkhoz ragadtuk a gyeplőt és bő tíz perc után meg is volt a vezetés, a gólt ráadásul az a Diego Costa szerezte, akitől már nagyon vártuk, hogy végre ismét vezér legyen elől. Utána viszont bő félórában jött a szokásos flúgos futam: sebességi fokozatot váltottak a piros-fehérek, ami elég is volt soraink totális összekuszálásához. Az egyébként elkerülhető tizenegyest az a Matics hozta össze, aki talán leggyengébb teljesítményét nyújtotta, mióta visszatért. „Szerencsére” még jó páran (köztük talán Fabregast és Oscart lehet leginkább kiemelni) igyekeztek felnőni a szintjére, így tényleg csak a szerencsén és Courtois-n múlott, hogy nem fordított a Southampton. Érdekes egyébként, hogy a kapusaink azóta védenek ihletett formában, mióta a csapat világtalanul bolyong önmagát keresve. Talán az ilyen helyzetekben mondják, hogy bajban ismerszik meg a barát.

Egy (újabb) meg nem adott büntetőt leszámítva a gólon kívül csak térfélcsere után voltak helyzeteink, akkor viszont már jó néhány. Ekkor Koemanék csapata már szégyenérzet nélkül bekkelt, amit a mieink próbáltak kijátszani, de mivel az egész csapat indiszponált formában szerencsétlenkedik, már a cselezési kísérleteink és a keresztlabdáink is csak néhanapján voltak sikeresek. A rengeteg rontott átadás egyébként főleg Hazardtól és Fabregastól volt szokatlan, ez persze Oscart és Williant is minősíti. Viszont annyit voltunk elől, hogy a magas hibaszázalék ellenére is megvoltak a helyzeteink. Az egyik legnagyobból Diego Costa perdített pár méterről a kapufára, a másikból Oscar nem tudta ellőni a labdát Forster mellett ordító helyzetben, a harmadikból pedig kétszer is a gólvonalról tisztáztak a vendégek.

A második félidőben sok nagy helyzet maradt kihasználatlanul
A második félidőben sok nagy helyzet maradt kihasználatlanul

Szóval értékelni kell azt, hogy valami történt. Hogy nem sunyin öltük a játékot és nem gyáván buszoztunk, hanem építettünk támadásokat és tettünk a győzelemért. Persze riasztó, hogy több hónapnyi vergődés után, amikor már csak a bajnokság maradt, ennyi az örömhír. Egyre többet kell játszani a gondolattal, hogy alapvetően ez lesz a folytatásban is. Bárki bármit mond, a teher nyomja a vállakat. Nincs felszabadult játék, görcsös összeborulások vannak, ha megvan a három pont. Vágjuk a centit és várjuk a végét. Pedig a terv az volt, hogy itt majd szépen, peckesen bevonulunk a koronázó ceremóniára…

Én ott tartok, hogy belefáradtam a görcsös harácsolásba. Olyan jó lenne megint szépen nyerni, úgy, hogy ne érhesse szó a ház elejét. A szerda kupabúcsú – túl azon, hogy annak módja iszonyatosan dühített – tetteink méltó büntetéseként csapódott le nekem: teljesen elhagytuk a győztes mentalitást, csak a túlélésre bazíroztunk, semmi nem érvényesült se a hazai pályából, se az emberelőnyből, se a tudatból, hogy pár percet leszámítva továbbjutásra álltunk. Megérdemeltük a kiesést és ha ez az alibizés folytatódik a bajnokságban is, akkor…

Nyilván ez a mi évünk a PL-ben. Mi érdemeljük meg leginkább, mi tettünk érte legtöbbet. Még azt is megkockáztatom, hogy jobban és többet, mint a riválisaink együtt, akik már nem győznek minket berugdosni a célba. És belebetegednék, ha ezt innen képesek lennénk elbaltázni. De eddig mindhárom bajnoki cím, amit megéltem, különleges volt és ellentmondást nem tűrő. Az ideit is ebbe az irányba kéne tolni, mert ha nem, akkor úgy ér véget majd az idény, mint a ’baszd meg az ásódat, róka’-s vicc. Ezt pedig nem akarom. Játsszunk már végre ismét leendő bajnokhoz méltóan! Továbbra is Blue Is The Colour!

198 Comments

  • Posted 2015-03-18 22:37 0Likes
    by babence

    azért riszpekt Hartnak, a többiek már szarnak bele, de ő még mindig kivédi a barkák szemét

  • Posted 2015-03-18 22:37 0Likes
    by Cech01

    Én most már drukkolok a PSG-nek, hogy húzzák be. Semmi szentimentalizmus, de inkább ők, mint akárki más.

    • Posted 2015-03-18 23:30 0Likes
      by Zoleee

      Nem!
      Ők nem voltak jók, mi voltunk szarok.

      • Posted 2015-03-18 23:33 0Likes
        by Cech01

        Most mondom. Nem szeretem különösebben őket, de inkább ők, mint akármelyik másik.

      • Posted 2015-03-18 23:39 0Likes
        by Zenzo

        szerintem az inkább volt célzás nekem, mint neked 😉

    • Posted 2015-03-19 11:14 0Likes
      by WudigessBoi

      Nekem a Dortmund kiesésével „véget is ért” az idei szezon. Komolyan, ennél okádékabb mezőny csak akkor lehetne, ha ott lenne a két manchesteri is…

      • Posted 2015-03-19 12:11 0Likes
        by Zenzo

        van ebben valami szürreális, de na, ez a szépsége az európai kupáknak. Juve, Atleti, PSG, Barca, Bayern, Monaco, Porto, Real. Fura egy névsor angolok nélkül. Részemről akkor már nyerje valamelyik underdog, és mivel a Monaco-Portonak semmi esélye, marad a Juve, nyerjék ők, már csak azért is, mert nagyon kíváncsi lennék a biancanéni posztjára, amit Allegri takarodj de kösz a BL-ért kéne megírni 🙂

      • Posted 2015-03-19 12:50 0Likes
        by Drogba11

        Vicces lenne egy Porto-Monaco döntő megint, de szerintem most egy PSG-Bayern lesz. Nem tudom miért, csak így érzem.

      • Posted 2015-03-19 16:18 0Likes
        by Petikee95

        Én Barca-Bayern döntőt várok, feltéve, ha addig elkerülik egymást.

      • Posted 2015-03-19 15:48 0Likes
        by WudigessBoi

        Nekem annyit nem ér meg, annál jobban rühellem a Juvét:)
        Mondjuk én vállaltan defektes vagyok, nálam a calcio ún. szeretetének kb. 95%-a a Laziohoz köthető.

      • Posted 2015-03-19 17:09 0Likes
        by Cech01

        Juve? Ne máááár 🙂 Ők is úgy beérik azzal, hogy minden évben laposra verik az időközben középcsapattá amortizált riválisaikat.

    • Posted 2015-03-19 14:55 0Likes
      by Idemitirjak

      Portot lehet pedig a fekete ló, nem is játszanak csúnyán az meg még plussz pont is. Nekik örülnék ha behuznák. Illetve remélem nem a Barca, Real, Bayern 3asból kerül ki a végső győztes, mivel már így is bőven túl van sztárolva minegyik együttes.

      • Posted 2015-03-19 17:04 0Likes
        by Cech01

        A Portonak én is örülnék, de nekik már ez is szép eredmény. Ha közbejön egy deus ex machina, és megnyerik, azzal komoly leckét adnának mindegyik csapatnak. Köztük nekünk is.

  • Posted 2015-03-18 22:48 0Likes
    by Khal Drogo

    A City tökönlőtte magát ezzel a feltolt védekezéssel. Történelmi KO vereséget úsztak meg.

    • Posted 2015-03-18 23:41 0Likes
      by Zenzo

      nem láttam a meccset, csak text-coverage-et, de ott ezt írták a végén (egy angol oldalon!):

      FULL-TIME – BARCELONA 1-0 MAN CITY (AGG: 3-1) – It’s all over, a premature closure for England in this season’s Champions League, but that was a joy to watch from Barcelona. Rakitic scored the only goal, but in truth it could have been 9-1.

    • Posted 2015-03-19 08:43 0Likes
      by Drogba11

      Pellegrini utolsó hónapjai a City élén. Ez most már egyre biztosabb.

  • Posted 2015-03-19 00:10 0Likes
    by Zenzo

    Megkockáztatom a szél magvainak elszórását, és biztos vagyok abban, hogy vihart aratok, de megkérdezem, mert érdekel a válasz:
    (azzal a jóleső érzéssel, hogy csak a saját meccsünket láttam)

    Jobb-e vajon Arsenalként vagy Cityként kiesni a BL-ből, mint a Mourinho-i úton? Az eredmény ugye ugyanaz, kiesett, kiesett, kiesett. Egyedül mi nem vállaltuk fel a nyílt küzdelmet, viszont messze nekünk volt a legtöbb esélyünk a továbbjutásra.

    • Posted 2015-03-19 08:43 0Likes
      by Drogba11

      Sajnos mi nem játszunk. Se szépen, se bajnok aspiránsként. Igaz, mondjuk eredményesen, ami a bajnokságot illeti. Ez biztos, hogy forma probléma, fáradság, motiváció kell. Ez a BL-re is kihat. Örültem volna, ha szép játékkal, felszántva a pályát esünk ki (ahogy 2012-ben megnyertük, ugyanazzal a mentalitással most tovább mentünk volna). A kérdésed aktuális, jó is, hogy feltetted. A gond az, hogy most a City is a bajnokságra koncentrálhat, ezért nekünk nagyon oda kell figyelni.

      • Posted 2015-03-19 09:51 0Likes
        by Zenzo

        „Örültem volna, ha szép játékkal, felszántva a pályát esünk ki”

        Hát ez az, csak nem értem, miért. Nem látom, hogy a City vagy ágyús szurkerek egy fokkal is boldogabbak lennének 😉 Igen, tartom azt, amit a posztomban is írtam, hogy a szurkolók számára méltatlanul gyengén játszottunk, viszont a 3 edző közül továbbra is fenntartom, José választotta a legjobb taktikát, és számomra legkevésbé az ő sara a kiesés.

      • Posted 2015-03-19 09:55 0Likes
        by Drogba11

        Igaz, ami az eredményességet érinti. Viszont, ami miatt engem zavar, hogy a szezon első felében igenis tudtunk szép játékot mutatni, ami most sehogy nem akar megmutatkozni. Mourinho még mindig a legjobban áll az edzők között, hiszen neki egy trófeája már van a szezonra és a bajnokság is meglehet, ha…
        A pálya felszántás miattunk fontos, szurkolók miatt, hogy hősnek tartsuk a játékosokat. 🙂 Most beszéltem egy ágyús drukkerrel és ki volt akadva, mert pont az volt a baja, hogy minek a szép játék, ha nem eredményes. Szóval itt is pont, ott is pont.

      • Posted 2015-03-19 16:13 0Likes
        by Petikee95

        Kétlem, hogy az épeszű City-drukkerek a saját csapatukat várták volna a legjobb nyolc közé a párharcot illetően, szóval nem hinném, hogy annyira csalódottak lennének, maximum a mutatott játékot illetően, illetve azért, mert még csak megszorongatni sem tudták a katalánokat.

    • Posted 2015-03-19 10:41 0Likes
      by Go Blues!

      Én is hasonlóan látom, mint Zenzo. Az Arselnak és a Citynek egyetlen percig sem volt valós esélye a 2 meccs alatt a továbbjutásra, írdd és mondd egyetlen percig nem álltak továbbjutásra. Ehhez képest mi néhány perc híján továbbmentünk, kétszer is megvolt az esélyünk. Szerintem ég és föld a különbség. A fos játék az más kérdés.

      • Posted 2015-03-19 16:09 0Likes
        by Petikee95

        1. Ha szerinted az Arsenalnak nem volt esélye a negyeddöntőbe jutni, akkor ajánlom Giroud helyzetét 0-2-nél, ugyebár ha az gól, akkor ott vannak a legjobb nyolc között (valószínűleg).
        2. Számít az valamit, hogy a meccs 80%-ában mi állunk továbbjutásra? 100 méteres síkfutásban sem az első 99 méteren kell vezetned… De akár Egerszegi Krisztina nevét is megemlíthetném példának.

      • Posted 2015-03-19 18:39 0Likes
        by Go Blues!

        Az Arsenal az örök HA csapata. Minden évben ugyanez megy, ha ezt meg azt belövik akkor továbbjutnak, vagy bajnokok lesznek vagy mittudomén. Mégse sikerül nekik sose. Szerinted ez véletlen?

      • Posted 2015-03-19 19:48 0Likes
        by Petikee95

        A fociban nincs ‘ha’ nyilván, ezzel arra utaltam, hogy az erős túlzás, hogy nem volt esélyük. Abban a helyzetben például benne volt a gól, ezáltal a továbbjutás is.

      • Posted 2015-03-20 00:29 0Likes
        by Zenzo

        a mi játékunkban is benne volt a továbbjutás. Kétszázakárhány percig. Esélyünk nekünk volt, csak elpuskáztuk. Nekik helyzeteik voltak. Azért nem ugyanaz, mégha most nagyon felhúzott szemöldökkel nézitek a Chelseat, akkor sem 🙂

      • Posted 2015-03-20 00:32 0Likes
        by Zenzo

        „Számít az valamit, hogy a meccs 80%-ában mi állunk továbbjutásra?”

        Pont annyit, amennyit a szép játék 😉

        Én meg a fociban a Chelsea nevét említhetném 🙂 az a csapat, amit nyert, úgy nyerte meg, ahogy. Igen, most változáson megy keresztül, de nem fog minden varázsütésre végbemenni.

      • Posted 2015-03-20 13:00 0Likes
        by bilala

        ez igy nekem nem tiszta. tehat akkor neked a jatek osszkepe nem szamit vagy szamit? (es itt ugye tok mindegy, hogy ez alatt a szep jatekot, vagy a jo taktikat ertjuk, mivel csak a tovabbjutas a lenyeg es minden mas csak masodlagos.) viszont ha igy van akkor nincs ertelme kulobseget tenni, azaz a jo taktika ami vegul eredmenytelen, mert megsem volt olyan jo, pont olyan nagy nulla, mint a szep tamado jatek aminek a vege kieses. (amugy nekem speciel a szepen jatszva kieses jobb es sokkal konnyebbn emesztheto, mint az eltaktikazott lelektelen, nem tamados nagy semmi)

      • Posted 2015-03-20 13:41 0Likes
        by Zenzo

        visszautalnék oda, amit már fentebb megírtam: nyilván számít. De az ember alapvetően azt akarja, és nem hiszek annak, aki mást mond, hogy a csapat(a) győzzön. Aztán utána egyéni szimpátiától függően prioritás, hogy szépen játsszon, sok gólt lőjön, vagy inkább taktikailag fojtsa meg ellenfelét, és a cél nem a sok lőtt gól, hanem inkább a clean sheet a cél, hogy a szép játék alatt inkább a labdafényezős, birtoklós, sok, rövid, lapos passzos játékot érti, vagy egy inkább deffenzívebb, masszívabb védekezésű, inkább kontrajellegű játékot érti, stb, miegymás, akármi.

        Itt ebben a pontban azon vitáztunk, hogy igen, kiesett mindhárom csapat, mindhárom különbözőképp. Különböző meccsképpel, különböző eredménnyel. Viszont míg a mi lófaszsemmi jellegű játékunk hiába nem volt szép, de benne volt a továbbjutás egészen a végéig, addig a szépen meghaló csapatokban pedig szinte a végéig nem volt benne a továbbjutás.

        Erre reagált Péter kommenttárs úgy, hogy mennyit számít az, hogy a meccs 80%-ában mi álltunk továbbjutásra, ha a végén kiestünk. Én meg erre mondtam azt, hogy kb ugyanannyit, hogy milyen játékkal estünk ki – annyit számít. Igen, utólag lehet azt mondani, hogy kiestünk, akkor már miért nem játszottunk legalább szépen, de hát könyörgöm, majdnem továbbmentünk. Míg tessék, ott van a másik oldal, akik meg azon hőbörögnek, hogy milyen tök jó, hogy az Arsenal milyen szépen játszik, mikor már sorban ötödik éve nem képes továbbjutni ennél a szintnél. A szurkoló örök elégedetlen, mi is, én is. Csak nem értem az abbéli hőbörgést, hogy pfejj Chelsea, hát hogy lehet így kiesni (egyesek egészen addig mennek, hogy így tilos kiesni), főleg olyan emberektől, akik véleményére sokat adok, mikor a Chelseanek, főleg a feljosésított Chelseanek az a módszere, hogy az ilyen meccseket megnyerje _valahogyan/akárhogyan_. Ezzel szemben a másik két csapat vállalja azt, hogy azt játssza, amit tud, aztán vagy győz vele, vagy nem.

        Én tisztában vagyok vele, hogy ez amolyan félig tele v félig üres pohár esete (azaz nem lehet objektív igazságot tenni, mert az eredmény mindig szubjektív). Én magam amolyan félig teli pohár ember vagyok, az élet minden területén, a fociban is. Megpróbáltuk, úgy, ahogy jónak gondolta az edző/csapat, aztán végül nem sok híján, de nem sikerült. Számomra ez többet ér, mint az Arsenal féle hát, csináltuk, amit tudunk, és a végére már majdnem odaértünk, hogy továbbjutunk – verzió. Bízom benne, hogy tisztult a kép. Ennél jobban nem tudom, el tudom-e magyarázni, mi forog az én fejemben.

      • Posted 2015-03-20 21:43 0Likes
        by WudigessBoi

        Picit magamra vettem. Hadd kérdezzek vissza: továbbjutni csak úgy tudtunk volna, ahogy próbáltuk? Ennyire para volt a PSG, hogy még emberelőnyben is rizikós lett volna (többet) támadni? Ennyire jók voltak az első meccsen, hogy csak azon az áron tudtunk volna egynél több kaput eltaláló lövést abszolválni, hogy mindegyikre jut cserébe egy kapott gól? Mert ha igen…

      • Posted 2015-03-21 00:16 0Likes
        by Zenzo

        Heh 🙂 kezdem lassan feladni. Úgy nehéz vitázni, hogy mindig több dolgot akartok belelátni abba, amit írok, mint amennyit valójában írok. Persze, hogy nem csak úgy tudtunk volna továbbjutni! De attól mi még így próbáltuk meg, és dögöljek meg, ha ez meglepő módja volt a dolognak. És nem miattam 🙂 Ez szemléletbeli különbség.

        José ezt tudja, ebben bízik, így döntött. Én, csak nem vagyok ezen meglepődve, és nem is vagyok vele elégedetlen. Soha nem írtam azt, hogy elégedett voltam a látottakkal, csak azt, hogy nem vagyok hozzátok képest kb feleannyi mértékben sem csalódott, hogy így történt. Ettől még nem tapsikolok itt örömömben, hogy így történt, és még csak nem is dícsértem meg ezért senkit. Én mindössze azzal szálltam vitába, hogy miért lett volna jobb kiesni mondjuk 5-3-mal, ha kb az elejétől a végéig nem látszik esély a továbbjutásra. Ti is azt mondjátok, hogy a PSG ellen tovább kellett volna menni. A módjában van a vita. Az Arsenalnak is tovább kellett volna mennie a Monaco ellen. Mindkét angol csapat 3-3-mal esett ki. Csak, nekünk közben kinézett a továbbjutás, Wengeréknek meg nem, hiába játszottak látványosabb meccset a miénknél.

      • Posted 2015-03-21 15:13 0Likes
        by bilala

        szerintem semi gond nincs azzal, hogy kulonbozik a velemenyuk. ez ilyen. kulon tetszik, hogy nem vagy rest meg akar ilyen hosszan is valaszolni. viszont en azert kezdtem kicsit szorszalhasogatni, mert bar eleg sokszor egyetertek azzal amit irsz/kommentelsz, de nehol ugy erzem, kicsit magadnak is ellentmondasz. azt irtad pl (most szo szerint nem fogom visszakeresni), hogy mi nem erdemeltuk meg a tovabbjutast, a psg meg meg annyira sem, ezt ha nagyon leegyszerusitjuk, akkor mi jobban megerdemeltuk volna a tovabbjutast (kicsit ezt tamasztja ala, az is, hogy szerinted ez egy jo taktika volt – ami szerintem azert erosen ketseges, foleg a hazai meccs tekinteteben). viszont amikor az elso merkozes kapcsan felmerut, hogy a pgs siman gyozelmet erdemelt volna (mert tobbet tett erte) akkor azt irtad, hogy szerinted nem, mert nem rugtak be a helyzeteket, tehat balfaszok voltak, tehat nem erdemeltek semmivel sem tobbet. magyaran a vegeredmenytol tettel fuggove mindent. viszont ezt a gondolatmenetet kovetve mivel a chelsea (raadasul hazai palyan, emberelonyben) esett ki, ok sem erdemeltek semmit, es semmikeppen sem tobbet mint a psg…en itt latom egy kicsit az ellentmondast. tovabba, ha nagyon leegyszerusitjuk a dolgokat, mi is es az arsenal is a merkozes hajrajaban 1 golra volt a tovabbjtastol. az, hogy elotte hany percig alltunk tovabbjutasra teljesen indiferens. ok jatszottak egy nagyon szar merkozest meg egy jo merkozest, mi ket szar merkozest. nyilvan magambol indulok ki, de nem sok percet elveztem annak a 210 percnek. ha mondjuk odakint jatszunk egy 2-2-t, othon meg egy 3-3al kapunk ki, ugy hogy vegigtamadjuk a merkozest, rugunk 3 kapufat, az ellenfel kapusa bravurt bravurra halmoz, majd a vegen egy szerencsetlen gollal kikapunk, akkor is ideges lettem volna, de konnyebben emesztettem volna meg ezt. (termeszetesen elfogadom, ha valaki ezt maskent latja, de szerintem jelen esetben inkabb te kepviseled a kisebbseget :). es amugy meg a legvegere, szerinted az betudhato jo taktikanak, hogy hazai palyan emberelonyben kivarasra jatszunk, ugy, hogy 1 bekapott golall maris komoly elonybe kerulhet az ellenfel, ahelyett, hogy tamadnank es eldontenenk a merkozest 1-2 gollal? (igazabol tenyleg nem muszaj megvalaszolnod a kerdesem/kerdesimet, maradhatnak amolyan koltoiek 🙂 irtal mar igy is eleget a temakorben, de muszaj voltam erre meg valaszolni egyet :))

      • Posted 2015-03-21 17:34 0Likes
        by Zenzo

        ha meghagynám költőinek, nem én lennék 😉

        most én sem keresném már vissza minden szavam, sőt, azt sem tartom kizártnak, hogy a különböző megfogalmazások miatt ténylegesen itt-ott ellentmondtam magamnak, de nagy vonalakban azért a gondolatmenetem látható, különben nem vitázna velem a (valóban) többség. Én nem azt akartam kihozni, ha így is tettem, hogy ez volt a legjobb taktika, amit választhattunk, csak azt, hogy szerintem a taktika volt kevésbé az oka a kiesésünknek. Ha eddig nem lett volna egyértelmű, hát leírom: szerintem (is) joggal estünk ki, és joggal ment tovább az a PSG, aki jobban akarta a győzelmet, többet tett érte. Bár egyesek szerint ilyet sem lehet mondani, szóval már nem tudom, mit írhatok le 😀

        Sőt, bár nem rémlik, hogy azt írtam volna, hogy én mennyire élveztem a 210 percnyi szenvedést, amit összehoztunk, de leírom azt is: nem volt szórakoztató, sőt, szar volt, és úgy gondolom, ezt le is írtam korábban is.

        És a végére a 2-2 + 3-3, végigtámadott mérkőzés, kapufák, kapusbravúrok, hazai pálya, emberelőny, kivárás, miegymás: én pedig itt érzek markáns különbséget a kettőnk (és itt most ne magadat, ne csak magadat értsd, hanem mindenkit, aki így véli) között, mert itt nem az Everton ellen játszottunk a PL-ben, hanem a PSG ellen a BL-ben. Kicsit úgy (na jó, nagyon) úgy érzem, hogy akik az „ellentábort” képviselik, úgy gondolják, hogy ez a PSG egy simán verhető kategória, mint egy Leicester vagy tudomisén. Szerintem pedig ez a PSG egy nagyon is jó csapat, aki sokban hasonlít JM első Chelseajére, fizikális, 4-3-3-as, határozott, erőteljes, jó, összeszokott kis csapat, olyan klasszisokkal, mint Ibra, Cavani, Tiago Silva, vagy (hiába utálom annyira, de) Motta, nem beszélve Lavezziről, stb. Számomra ezért is volt elfogadhatóan jó taktika a „beszari” taktika, ezért is nem fáj annyira a kiesés, és a kiesést továbbra is leginkább abban látom, hogy a hórihorgas, egyébként határozott és jól fejelő védelmünk háromszor is képtelen volt levédekezni egy beadást, míg a támadósorunk meg olyan volt, mint mikor egy impotens szatír próbál megerőszakolni egy nővé operált férfit :))

    • Posted 2015-03-19 13:21 0Likes
      by Zola

      Mindenképpen jobb.Mou taktikáját megértem idegenben,nem kell erőltetni,hozzunk egy x-et vagy egy jó kis kontrából 1 gólos előnyt.De otthon meg kell nyomni és támadni kell.Ha így esik ki a csapat,a szurkoló is elégedett valamilyen szinten.Úgy esett ki a csapat,hogy szinte 10 perc ellentmondást nem tűrő focit sem láttam.Legalább hazai pályán…….

      • Posted 2015-03-19 18:18 0Likes
        by WudigessBoi

        Így vagyok ezzel én is. A vereségre/kiesésre a legjobb gyógyír az, hogy legalább megpróbáltuk: küzdöttünk, megvoltak a helyzeteink, stb.
        Én így szurkolok a magyar válogatottnak is, akikkel kapcsolatban az amszterdami 5-3-as vereség az egyik legszebb emlékem a vereség ellenére, mert ott tényleg megpróbáltuk és többen is kimaxolták saját képességeiket (pl. Gera). És nem cserélném el azt egy játéktördelős-bekkelős 0-1-re, ahol a 86. percben szedünk be egyet. De még 0-0-ra sem.

      • Posted 2015-03-19 21:07 0Likes
        by Zenzo

        Magával a nézettel nem lehet vitázni – egy szubjektív véleménnyel, érzéssel aligha lehetne. Elfogadni viszont nem fogadom el azt, hogy a „vereségre/kiesésre a legjobb gyógyír az, hogy megpróbáltuk”, mert ez pont nem szokott senkit érdekelni, és benneteket sem. Persze az emlékezetem nekem sem a régi, és ezért felszínes, szóval ha előkaptok a múltból pár engem megcáfoló kommentet/posztot, készséggel elismerem, tévedtem 🙂
        Bevallom, tudom, hogy genyóság ez egy kicsit, mert a Chelsea inkább nyer szar játékkal, mint jóval veszít, így nem egyszerű példát keresni.

        (a magyar válogatottat meg ne keverjük már a foci közelébe, még a végén elszégyellik magukat)

      • Posted 2015-03-19 22:51 0Likes
        by WudigessBoi

        Azért hoztam példának azt, mert ott kimegyek a meccsre szurkolni. Meg egy kicsit azért is, mert a válogatott nem élcsapat (finoman szólva sem), szóval nem hajt címekért.
        A szurkoló élvezni akarja a meccset, együtt élni a játékkal, szép megoldásokat és gólokat remél. Ezért szerintem jobban szórakoztatják a helyzetek és a végigvitt támadások, mint az előny birtokában kontrollált játék középpályás izmozással.
        A PSG elleni kiesésünknél meg kevés keservesebb van, mert abba benne volt minden, ami dühítő: eltaktikázás, szerencsétlenkedés, gyávaság, elszalasztott lehetőség. Azért is volt itt mindenki idegállapotba, mert tilos így kiesni. Sehol sem jött ki se a 90 perc emberelőnyünk, se a hétvégi szünnapunk, se a hazai pályánk, se az ún. BL-rutinunk. Megakartuk oldani okosba, de nem jött be.

      • Posted 2015-03-19 23:59 0Likes
        by Zenzo

        Nyilván különbözünk, ennek egy része-jó része az emberi természetből fakad, én magam gyanítom nem véletlen választottam a gazdasági-kereskedelmi-pénzügyi pályát; ott is kell taktikázni, kivárásra játszani, blöffölni, buszozni – a tőzsdére sem mehetsz be azzal, hogy én mindent és mindenkit megveszek.

        Azonosulni tudok azzal a gondolattal, hogy a szurkoló élvezni akarja a meccset, satöbbi, satöbbi. DE, CSAK, ha elé tesszük: másodsorban. Mert első sorban a szurkoló azt akarja, hogy a csapat(a) győzzön. Bármiáron, Mindenáron. Gáboráron. Ezzel vitatkozhat bárki, de úgysem hiszem el neki, hogy nem így van. Aztán lehet azon lamentálni, hogy jajj, hát mennyivel jobb lett volna, ha szebben játszva győzünk – vagy esünk ki. Nyilván így, hogy kiestünk, többek sértve érzik magukat, hogy ejnye, s ha továbbjutunk, is biztos lettek volna efféle hangok, csak jóval kevesebb, és kevésbé éles. És mivel itt eléggé egy paraszthajszál volt a különbség, ezért furcsállom ezt a nagy ágállást, hogy hát azért fújjj. Na de mind1. Ha ilyen játék mellett is 5-0-lal megy tovább a PSG, azt mondom, oké, akkor már miért nem haltunk meg szépen – de így?

        A magyar válogatott meg több okból is rossz példa, egyrészt, mert ahhoz tényleg kötődik az ember, és biztosan jobban, mint akármelyik klubcsapathoz, akár követi őket, akár nem. A nemzeti identitás kódolva van. Másrészt a magyarok sajnos jelenleg már nem nagyon találnak olyan futballt játszani képes nemzetet, akik ellen ne háromesélyes meccsnek indulna neki.

      • Posted 2015-03-20 10:20 0Likes
        by Go Blues!

        Üdv a klubban! 🙂 Én is pénzügyekkel-tőzsdével töltöm az időm javarészét. És igen, ennek a területnek a komplexitása nagyon hasonlít egy ilyen kieséses párharcra, ahol néha MINDENT be kell vetni, akár még azt is, hogy 120 percen keresztül csaljuk a focit. Finoman szólva sem volt szép, amit csináltunk, viszont hogy rossz lett volna a taktika, ez totál hülyeség…..

      • Posted 2015-03-20 16:07 0Likes
        by WudigessBoi

        Nézd, én azért sem szégyellem a BL-győzelmüket (és annak módját), mert úgy vagyok vele, hogy a védekezés, a kitartás, az akaraterő és a csapatszellem is a játék része, amiben lenyomtunk mindenkit, hiába volt csak 30%-os a labdabirtoklásunk és hiába passzoltunk harmadannyit és lőttünk kapura hatodannyit, mint az ellenfeleink.
        Ez egy komplex buli, ahogy írod, elemi része a taktika: mit hogy védünk ki, mivel mit kockáztatunk, mire mi a jó reakció, stb. Számomra ez olyan, mint a sakk, ahol folyton taktikázol, kalkulálsz, egyszerre támadsz és védekezel…
        A kérdés viszont arra irányult, hogy jobb (illetve kevésbé fájó) kiesni. Mi úgy estünk ki, hogy nem adtunk bele mindent, azon voltunk, hogy célracionálisan lepörgessük az órát. Néha ez is kell, de talán azért is bosszant ez az egész, mert mi most nagyon ráálltunk erre és úgy érzem, kimerül annyiban a futballunk, hogy húzzuk be valahogy. Én meg sajnos nem vagyok (már) az a glory hunter, aki szívesen nézi 80 percig az alibizést és a futball kezdeményezésének elfojtását, hogy aztán a végén szusszanhasson, hogy na jól van, csak túl vagyunk ezen is egy szaros 1-0-val.
        A szurkolás nagyrészt szenvedély kell, hogy legyen. Inkább ordibálok, hogy támadjunk már vagy bazmegolok, hogy mekkora helyzet maradt ki megint, mint hogy nézzem, ahogy gyűri egymást két óvatos csapat, vagy szorongjak azon, hogy kihúzzuk-e az egész csapatos bekkeléssel a hátralévő 20 percet.

      • Posted 2015-03-20 16:54 0Likes
        by Go Blues!

        Emocionálisan tökre igazad van, racionálisan meg tökre nincs. Ez kb. ilyen Arsenal vs. Chelsea-dilemma a la elmúlt 10 év.

      • Posted 2015-03-20 21:31 0Likes
        by WudigessBoi

        Nem értem, miért túlzó elvárás az, hogy kettőnél több kaput eltaláló lövésünk legyen egy kupameccsen, vagy hogy domináljunk hazai pályán emberelőnyben.

  • Posted 2015-03-19 17:15 0Likes
    by Cech01

    Wenger időközben megint elhintette könnyeit. Most az idegenben lőtt gól-szabályt akarja eltöröltetni. Még szerencse, hogy csak Mourinho rinyál mindig.

    • Posted 2015-03-19 21:16 0Likes
      by Zenzo

      Ez egyébként valahol jogos. Én magam sem rajongok túlságosan érte – viszont még senki nem állt elő olyan ötlettel, ami jobb lenne a jelenlegi szabálynál. Wenger állítólag már évek óta kardoskodik amellett, hogy változtassanak, bár azt még sehol nem olvastam, hogy ő mire változtatna. Jelen keretek közt kb az egyetlen reális dolog a szabály eltörlése, és akkor hosszabbítás+büntetők, de az mennyivel jobb? Kb semmivel, sőt. A cél akkor is az volt, hogy a gólok számát növeljék, és erre most is jó – így is elég biztonsági játék folyik a meccspár legalább első meccsén (hát még ha a Chelsea is játszik :)) ), a szabály eltörlésével max az olasz csapatokat, meg a 0-0-ákat hoznánk vissza a kieséses szakaszba. Így az idegenben játszó csapat legalább tényleg valamennyire rá van kényszerítve a góllövésre.

      • Posted 2015-03-19 21:51 0Likes
        by Cech01

        Igen, de ez az egész Wenger-féle „kampány”… Mintha nem ennek tudatában lépnének pályára már évek óta. Egyébként személy szerint a szabállyal nekem nincs sok bajom. Ez legalább egyfajta plusz annak az idegenbeli csapatnak, amelyből többet kivesznek bizonyos külső körülmények. Az utazás, a szállásolás, az idegen környezet vagy ha keletebbre/északabbra megyünk (és vice versa), akkor a klíma. Ha ezt eltörölnék , sokkal enerváltabb, inaktívabb és akadozóbb lenne minden egyes meccs. Enélkül biztosra vennék 3-4 tizipárbajt a kiesés szakasz során.

      • Posted 2015-03-20 00:24 0Likes
        by Zenzo

        így van. De sosincs jó megoldás, aranygól ezüstgól, idegenben rúgott gól, stb. viszont, a büntetők nem tudom, kinek jók. Ott nem mehet biztosra senki.

      • Posted 2015-03-20 16:16 0Likes
        by Cech01

        Én a 30 perc ET-vel vagyok így. Addig volt értelme, ameddig az arany/ezüstgól közrejátszott, de manapság nagyjából minden csapat a háta közepére kívánja ezt. 10/9 ET-n csak lötyögnek, elvétve akadnak jó momentumok. Én a 90 perc után rögtön benyomnám a tiziket.

      • Posted 2015-03-20 21:24 0Likes
        by Zenzo

        Látod, én meg azt nem hagynám ki. Most a PSG ellen is ott (is) nyer(het)tünk volna, végül ott nyert a PSG. Mi ott nyertünk a Pool ellen a Coc-ban. Jó az 🙂

      • Posted 2015-03-20 21:33 0Likes
        by Idemitirjak

        Aranygól 30 perc, ha nincs döntés szétlövés egyesével. Csak egy gól kell, illetve még lutribb elsőhibás büntetővel kiesés talán biztatná a csapatokat.

  • Posted 2015-03-19 19:17 0Likes
    by Didier90

    Sziasztok!
    Ha van valakinek egy múködő streamje az everton meccshez akkor dobjon már meg vele

  • Posted 2015-03-19 20:32 0Likes
    by Cech01

    Az Everton ezzel el is játssza Anglia hattyúdalát. Messze az ő vereségük a legrútabb…

    • Posted 2015-03-19 20:39 0Likes
      by WudigessBoi

      Utolsókat pihegik ők is Európában. Kár, örültem volna, ha továbbjutnak.

      • Posted 2015-03-19 20:43 0Likes
        by Cech01

        Azért egy ukrán csapattal 5 gólt kapni… És még csak nem is a szatyroktól. Minden angol csapat összehozott valami olyat idén, amin jót lehet röhögni…

      • Posted 2015-03-19 20:43 0Likes
        by Zenzo

        van még 8+ percük két gólra. Tekintve a gólesőt, semmi sem lehetetlen.

  • Posted 2015-03-19 21:22 0Likes
    by Zenzo

    picioff: csak kitűzte a várakozásoknak megfelelően a fifa dec 18-ra a fifa22 zárónapját. Már beszéltünk itt róla az ötlet felmerülésekor, én már akkor is hülyeségnek és felháborítónak tartottam, de meglepően kevesen reagáltatok akkor. Én továbbra sem értem, ez miért jó – már persze nem a triviális okokon kívül, hogy azért lesz ott a VB, mert kurva sok pénz ment zsebbe, ha meg már így döntöttek, akkor ne rohadjanak meg az ezer fokos nyárban, de nem értem, az hogyan nem lehetett szempont, hogy szétcseszik a teljes bajnoki és uefa versenynaptárat…

    • Posted 2015-03-19 23:22 0Likes
      by Khal Drogo

      Valszeg egy különleges év lesz a 2022. Különleges lebonyolítás lesz. A BL előbb kezdődik majd és majd nyáron lesz a döntő, nem májusban. A bajnokságot meg az első harmadánál megszakítják. Box-in-Day kuka. A klubcsapatok pedig hatalmas pénzeket fognak kapni kárpótlásul, az arabok majd kifizetik. Máshogy ez nem fog menni.

  • Posted 2015-03-19 21:27 0Likes
    by Petikee95

    Mit szóltok az angol kerethez? Hiányoltok valakit, esetleg van számotokra meglepetésember? Tőlünk Cahill kapott meghívót.

    • Posted 2015-03-19 23:45 0Likes
      by Zenzo

      Őszintén szólva az angol lehetőségek szegényességét mutatja, hogy Jones, Smalling vagy Shaw ott lehet a keretben, de Carrick sem tudom, mit keres ott, vagy akár Gibbs, míg mondjuk fura, hogy Ox, Dawson vagy Bertrand meg nincs ott. Sőt, engem az is meglepett, hogy Danny Rose neve fel sem merült. Igazából Cahill is kérdőjeles lehetne, de hát az előbbiek után már minek. Kíváncsi vagyok, hogy Tomkins, ha nem műtik, szóba kerül-e. De nem hiszem.

      • Posted 2015-03-19 23:51 0Likes
        by Petikee95

        Én Austint hiányolom. Mégiscsak lőtt 15 gólt 29 forduló alatt.

      • Posted 2015-03-20 00:21 0Likes
        by Zenzo

        igen, opció lehetne, de a pozíció telített. Ráadásul úgy, hogy össze lehet rakni a dolgot egy klub játékosaiból nagyrészt. A válogatottak esetében már jó ideje azok tudnak sikeresek lenni, akik egy olyan mag köré tudnak építkezni, akik klubszinten együtt játszanak (Spanyolok-Barca, Németek-Bayern), ahonnan 3-4-5 játékost lehet hozni „együtt”. Ha Hodgsonnak van egy kis esze, a támadósort a Poolból rakja össze, Studge, Sterling, Hendo, Lallana. Hamiskilencesbe Rooney, stb.
        én valami ilyesmit (b)írnék ki: 4-2-3-1
        Forster
        Clyne, Cahill, Jagielka, Baines,
        Henderson, Barkley/Milner
        Lallana, Rooney, Sterling
        Sturridge

        A B verzióm:
        ..
        Townsend, Sterling, Walcott,
        Kane

  • Posted 2015-03-19 23:13 0Likes
    by Khal Drogo

    Javítsatok ki de a Chelsea az egyetlen angol csapat aki veretlenül zárta a nemzetközi kupaküzdelmeket és az egyetlen BL résztvevő aki ezt a szezont vereség nélkül hozta le a Bl-ben, igaz a favoritok egyikével sem találkozott. Nem mintha ez megváltoztatna mindent, de azért látható a fejlődés. annak ellenére hogy most a 16 között kiesett a csapat.

    • Posted 2015-03-19 23:30 0Likes
      by Zenzo

      Jaja, minden tök jó, de majd páran megmagyarázzák, hogy mindez nem ér semmit, mert ‘ahogy’ kikaptunk 🙂

      Viccet félre téve szerintem az (számomra az) volt az elvárás a BL-ben a szezonban, hogy jussunk tovább a csoportból (a sorsolás után: első helyen), aztán kész, utána jutalomjáték – ezért is örültem a PSG-nek, mert ellenük ki lehet esni. Szerintem a másik két angol csapat nagyobbat égett, mint mi, de láthatóan ez a vélemény nem feltétlen népszerű.

      • Posted 2015-03-19 23:39 0Likes
        by mohacsia

        Jó de engem nem boldogít az, hogy…. ja várj… kit akarunk becsapni? Az boldogít csak igazán, ha az Arsenalt szopni látom. 😀

      • Posted 2015-03-20 08:22 0Likes
        by lamps8

        Azért nem népszerű, majd rajtad kívül szerintem senki nem gondolja így.

      • Posted 2015-03-20 09:17 0Likes
        by Stonci81

        hát tévedsz

      • Posted 2015-03-20 10:21 0Likes
        by lamps8

        Az elfogadható szezon előtti elvárás lenne , hogy egy Chelsea Jose Mourinhoval 400milliós kerettel, a csoportból jusson tovább?
        Az oké hogy a PSG ellen nem gáz kiesni, én is így gondolom/gondoltam a sorsolásnál, de semmivel nem égőbb egy földönkívüli formában lévő Messivel felálló katalán romaseregtől kikapni, mint 60 perc emberelőny után hazai pályán a franciák ellen. Szóval ez sem lehet helyt álló.

      • Posted 2015-03-20 10:48 0Likes
        by Zenzo

        „Az elfogadható szezon előtti elvárás lenne , hogy egy Chelsea Jose Mourinhoval 400milliós kerettel, a csoportból jusson tovább?”

        Ha a főcél a bajnoki cím, igen. Lehet álmodozni triplázásról, meg négy győzelemről, de az még nem véletlenül nem jött össze senkinek Angliában; még a duplázás is nagy szó. RDM felért ennek a csúcsára egy kiforrott kerettel – de te (meg szerinted mindenki) ezt egy újjáalakkuló kerettől várja el – a duplázás még így is meglehet, szerintem már ez is kurva nagy szó. Cserébe nézd meg, RDM hol végzett a bajnokságban… valamit valamiért.

    • Posted 2015-03-20 12:41 0Likes
      by acsdav2

      Még a Porto is veretlen, bár alig ha fogja megúszni vereség nélkül a Bayern elleni párharcot. Így minden bizonnyal mi leszünk az egyetlen veretlen csapat.

      • Posted 2015-03-20 12:59 0Likes
        by Zenzo

        de a Porto nem angol csapat 🙂

      • Posted 2015-03-20 14:11 0Likes
        by acsdav2

        „az egyetlen BL résztvevő aki ezt a szezont vereség nélkül hozta le a Bl-ben” Sztem ez nem csak az angol csapatokra vonatkozik.

      • Posted 2015-03-20 14:49 0Likes
        by Zenzo

        mea culpa, jogos, én eddig jutottam:

        „Javítsatok ki de a Chelsea az egyetlen angol csapat aki veretlenül zárta a nemzetközi kupaküzdelmeke” 🙂

    • Posted 2015-03-20 16:14 0Likes
      by Frenky54

      Nem „aki”, hanem ami, vagy amely 😉

  • Posted 2015-03-19 23:26 0Likes
    by Khal Drogo

    A következő körben Germany előzést mutat be minden bizonnyal az UEFA rangsorban. Anglia lecsúszik a 3. helyre, ez még 4-es indulást ad a Bl-re. Szerencsés sorsolással, pl. Juve – Monaco és Napoli – nem Wolfsburg az olaszok is tovább közelednek, de ők még mindig messze lesznek egy idei előzéshez.

  • Posted 2015-03-20 12:54 0Likes
    by myheartisblue

    Hivatalosan is felkerült a videó az ifik továbbjutásáról az FA Youth Cup döntőjébe! Nagyot küzdöttek a srácok, lehetne néha tanulni tőlük…

    https://www.youtube.com/watch?v=dIsIpa2wDMo

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com