Meglazult kötelékek

A célzott meccshírnek nem lenne most sok értelme. Nem hiszem, hogy bárkinek kéne most a só a feltépett sebekre. Nem a Southamptonról vagy a random soros ellenfelünkről szól ez rég. Nagy a baj és ahogy a dolgok állnak, nem árt hozzá is szokni, miközben tudjuk, hogy mindez elfogadhatatlan. Kesergő alább.

Lassan túl vagyunk a szezon negyedén. Már a kezdés is gyenge volt, de a hetek és a meccsek múlásával minden csak egyre lehangolóbb és kiábrándítóbb lett.  Ráadásul nem egy baj van, hanem sok – és egyenként is nagyok. Nem látok se koncepciót, se ambíciót, se küzdőszellemet. Mindegy, ki játszik és mindegy az is, ki nem. Mindegy, hogy otthon vagy idegenben, hogy bajnokságban vagy kupában, hogy mi lőjük vagy kapjuk az elsőt. Végigpróbáltunk már minden kínzóeszközt.

A sztárok egymásra licitálnak formahanyatlásban, és ami a legszörnyűbb, hogy nem használ semmi sem. A tavaly még stabil, szűk mag köré fölhúzott alapcsapatból senkire sem lehet építeni, José meg hiába pörgeti-forgatja a kezdőt, csak azt érte el vele, hogy mindenki beleszédült. Aki pályára lép, az vagy észrevétlenül vegetál, vagy hibázik két akkorát, amekkorát megyekettőbe’ sem illik. És nem használ se a dorgálás, se a padoztatás, se az indokolatlan bizalom.

Most válogatott szünet jön. Elmantrázhatjuk azt, amit egy hónapja, miszerint ez majd segít, rend lesz a fejekben, nyomunk egy resetet és nekivágunk tiszta lappal. Lefejezhetjük a bűzlő halat már most, mondván elég volt José boszorkányüldözéseiből és az egy helyben toporgásából (amivel csak süllyedünk a mocsárba egyre lejjebb). Adhatunk ultimátumot, hogy ha nem hozunk x pontot a következő y meccsen, vagy ha Terry/Hazard/Ivanovic/Fabregas nem szedi össze magát, akkor irgumburgum…

Nem tudom, mi a jó megoldás, de nem is nekem kell tudnom. Az én személyes történetem az, hogy ebből a csapatból én lassan már semmihez és senkihez nem ragaszkodom. Csalódtam a játékosokban, a stábban, a menedzserben. Tehetetlen düh emészt, mert ez egy bajnokcsapat és nem mellesleg az én csapatom. A jelenlegi helyzet pedig mindkettőtől méltatlan.

Kiút kell, méghozzá gyorsan. Akár úgy is, hogy konkrét személyeknek mutatunk ajtót. És igen, van konkrét gyanúsított is. Mourinho kiváló szakember, a klub sikeredzője. De a címekért járó érmeket és trófeákat már átvette – azok a melók ki lettek fizetve. Most ne akarjon azokból élni. Ha meg nem tud változtatni, megújulni, rendet tenni, akkor ne Evát, Wengert, a meg nem nevezendő játékosait, az FA-t és az újságírókat marja, hanem ismerje fel saját korlátait és álljon félre. De amíg itt van, addig végezze a dolgát. A válságban is Blue Is The Colour!

283 Comments

  • Posted 2015-10-04 23:01 0Likes
    by Lavid Duiz

    A kolléga megmondja a tutit! 🙂 Na de, ki haragudna meg rá ezért?

    https://www.youtube.com/watch?t=179&v=T2_l_cjtIRc

  • Posted 2015-10-05 00:19 0Likes
    by Zenzo

    *** ha más nem, legalább a csajok (az FA-Kupa után dupláztak):

    Chelsea Ladies recorded an emphatic victory over Sunderland (4-0) and were crowned FA Women’s Super League champions this evening (Sunday).

    ***

  • Posted 2015-10-05 12:10 0Likes
    by roze79

    srácok, én rájöttem…
    No Samsung, no party!

  • Posted 2015-10-05 14:06 0Likes
    by Zenzo

    Official news a .com-ról:
    Club believes in manager and squad

    The club wants to make it clear that Jose continues to have our full support.

    • Posted 2015-10-05 14:28 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Ideje volt mar kiallni mellette. Adom!

      • Posted 2015-10-05 14:59 0Likes
        by Zenzo

        jaja, én is vártam már, azt hittem, már reggel ott fog virítani a .com-on, hát, vártak vele délutánig, de azért helyes.

        Persze mindig kérdés, hogy meddig tart ki ez a nagy support, mert BR alá is odavágták a supportot a tulajok olyan 3, vagy talán már 4 hete is, de nem olyan régen, aztán tessék. Játszott a Pool kb 6 meccset, abból 5x 1-1-et, meg elverte a Villát nagy nehezen, és Rodgers meg repült.

        JM viszont szerintem a szezon végéig biztonságban van, hacsak ki nem esünk minden kupából idejekorán. A PL-ben innentől már a négybe jutás a cél, a kupákra kell koncentrálni gőzerővel. A BL-ben továbbmenni, a CoC-ban továbbmenni – egyelőre ezeknek kell lenni a fő szempontoknak – no meg a PL-ben is elkezdeni végre pontokat szerezni. A ligakupa már októberben, a BL csoportkör is eldől 2015-ben, ha azok is elhullanak, akkor a nagy support is elfogy, az tuti.

      • Posted 2015-10-05 15:18 0Likes
        by Drogba11

        JM-et nem fogják kirúgni. Nem is kell. Az öltözőben kell rendet rakni a fejekben, erre ő képes. Simán el tudom képzelni, hogy egy félmondat miatt van ez az egész. Félreértés, rossz kommunikáció (ami látszik a pályán is). Rendbe jönnek a dolgok mentálisan a csapatnál, de akkor is kell valami meghökkentőt húznia Josénak taktikailag, mert szerintem elég kiszámítható a játék, plusz legyen kimondva az első számú cél. Egyébként én még nem temetném a bajnokságot pont azért mert a csapat döntő része (Hazard, Matic, Iva, Costa, Cahill, Falcao, Pedro) játszik rosszul azaz egymást húzzák le a srácok és ez visszafelé is igaz lehet. ha ők lendületet kapnak, menni fog. Nekem Terry hiányzik a pályán. Még szükség lenne rá.

      • Posted 2015-10-05 15:31 0Likes
        by Zenzo

        „Egyébként én még nem temetném a bajnokságot”

        Én meg még azt hittem, én vagyok itt a legnagyobb optimista 🙂 Én voltam az, aki itt igen sokáig védte ezt az álláspontot, de lássuk be: ennek már csak kb matematikai esélye maradt. A lélektani esélyét azt pont most dobtuk el. Az esély megvolt, mert a szar kezdet az nem a vég, ezt hangoztattam én is. A fordulópont a két fordulóval ez előtti volt, mert, ahogy (mondtam, és/de) várható volt, a City is botlani fog. Megtette, s mikor kikaptak, mi elvertük az Arsenalt. Ez lehetett volna a fordulópont. A következő körben a City ismét botlott, ráadásul előttünk(!), és mi ennek ellenére 2-2-t játszottunk a Newcastle-lel. Ha ott nyerni tudunk, abból lehetett volna erőt meríteni. Így ebből az lett, hogy ebben a fordulóban Agueroból kiszakadt az, ami a szezonkezdet óta beleszorult, ők szharráverték a vonalkódosokat, mi meg összevonalkódoztuk az alsónkat, és csináltunk egy csinos hazai 1-3-as vereséget. Így ez lett a fordulópont, csak ránk nézve negatívban.

        De matematikai alapon is: a bajnoki címhez kell kb 85 pont, talán 87 (minimum). A megszerezhető 114-es maxból mi már most eldobtunk 16-ot, azaz az elszórható 27-29 pontból több, mint a felét. Ergo reálisan nézve kb 10 pontot szórhatunk még el 30 meccs alatt, hogy azt mondhassuk, van esélyünk. Ez még egy nagyon jó formában pörgő Chelseanek is becsületére válna, nemhogy ennek a hitehagyott, legatyásodott, semmiben lebegő szánalomhadnak, ami a pályán volt a Soton ellen 🙁

      • Posted 2015-10-05 16:09 0Likes
        by Drogba11

        Láttunk már esélytelennek tűnő helyzetből felállni egy csapatot…akkor nyertünk is valamit. 🙂 Nem adom fel akkor sem. Néha elveszítem a hitem, de most nem fogom. Akkor a baj minden szinten, hogy ezt ugyanúgy kell orvosolni…minden szinten. Sikerülni fog.

      • Posted 2015-10-05 16:12 0Likes
        by Zenzo

        ne érts félre, én aztán nem foglak lebeszélni a „bízás”-ról egy félszer sem 🙂 Csak annyit mondtam, hogy most már elszakadtunk a realitástól – nem azt, hogy kizárt.

      • Posted 2015-10-05 16:14 0Likes
        by Drogba11

        Igaz. Ezzel nem tudok vitatkozni matematikailag. 🙂

      • Posted 2015-10-05 16:15 0Likes
        by BlueCech01

        Jelenleg ilyen statok mellett az is egyedi lesz, ha a top5-öt elérjük.

      • Posted 2015-10-05 16:16 0Likes
        by Drogba11

        Igen, de azt vedd észre, hogy nem egy meghatározó játékos játszik rosszul, hanem majd mindenki, azaz kell egy reset. 🙂 Na jó, abbahagyom. Majd kiderül, mi lesz. 🙂

      • Posted 2015-10-05 16:18 0Likes
        by BlueCech01

        Hát észrevettem, ezért is mondom. Ha egy meghatározó játékos játszana gyéren, annak még lenne cseréje.

      • Posted 2015-10-05 16:19 0Likes
        by Zenzo

        Ha 1 játékos játszana rosszul, másként nézne ki az eredménysor is 😉

      • Posted 2015-10-05 16:20 0Likes
        by BlueCech01

        Hát nem kizárt.

      • Posted 2015-10-05 16:22 0Likes
        by Zenzo

        másként fogalmazva: ha csak 1 ember tolná gyéren, MÉGIS ilyen lenne az eredménysor, na az lenne a nagy guanó 🙂

      • Posted 2015-10-05 16:23 0Likes
        by BlueCech01

        Egyébként ha a matematikai esélyeket nézzük, már azt is fújhatjuk a nagy számok törvénye alapján. Bár mondjuk ha azt nézzük, most már győzni is kéne.

      • Posted 2015-10-05 15:45 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Nem is kell temetni a bajnoksagot, az ott marad, de iden mi mar kiszalltunk a bajnoki cimert folyo harcbol, azert ezt el kell fogadni, ilyen performanszt nem lehet csakugy visszaforditani. Ha 3-4 csapat hozna egy ugyanilyen 8 meccses sorozatot akkor esetleg, de lassuk be ilyenre nincs esély, ha lenne sem erdemelnenk meg ezekutan semmit.

    • Posted 2015-10-05 15:17 0Likes
      by emazohun

      Legalább döntöttek valamit
      Jobb így,mint bizonytalanságban élni

  • Posted 2015-10-05 15:01 0Likes
    by roze79

    más: jól láttam, hogy Romeu elég gusztustalanul örült a meccsen?

    • Posted 2015-10-05 15:02 0Likes
      by Zenzo

      nem rémlik ilyen, de mondjuk lehet főleg azért, mert a saját letargiámmal voltam elfoglalva 😐 mondjuk meg nem lepne, barca alapanyag, másrészt mi sok mindent nem tettünk azért, hogy nagy Chelsea hívő legyen. Nem is annak jött, nem is úgy távozott, szóval ha így is tett, abban nincs sok meglepő…

    • Posted 2015-10-05 18:18 0Likes
      by Blue One

      Nekem a volt bal bekkünk megmozdulása nem tetszett… Nem adták vissza a labdát mikor kirúgtuk…És ő dobta be a labdát…

  • Posted 2015-10-05 15:17 0Likes
    by kasata91

    Rendszeresen dobáljuk itt be a szabad edzői neveket Carlotól Capellóig … erre éjjel megálmodtam, hogy Di Matteo lesz az edzőnk.
    Ha bekövetkezik akkor mehetek a máglyára. 😀

    • Posted 2015-10-05 15:41 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Szerintem ertelmetlen edzokrol beszelni. Jose marad es meg fogja oldani. Ha SAF-ot minden krizisnel kirugtak volna, akkor ma a nevet senki sem ismerne.

    • Posted 2015-10-05 16:10 0Likes
      by Zenzo

      olvastam én is, de őszintén: szerinted szól is valamiről ez a cikk? Mert úgy tűnik a jó Adam csak írni akart valamit / írnia kellett valamit, de ez így mondjuk kb semmi. Idézgeti JM-et, a mondanivaló meg összesűrűsíthető 1 sorba, de angolul-magyarul kb 5-6 szóba, amit akar: JM még nem volt ilyen helyzetben. Ami rendben is van, mert tényleg – csak akkor elég lett volna ennyit írni 😉 a többi max hangulatkeltés, vagy még az sem, sőt, kifejezetten visszás szerintem, hogy kb lehülyézni Abrat, hogy hát hogyan dőlhet be a José féle machinációnak, amikor már a Reálnál is belebukott – mondjuk ha a Chelsea elérné azt idén, amit JM az utolsó évében a Reallal, szerintem vastagon kiegyeznénk vele, Abra is, én is, meg Adam is 🙂

  • Posted 2015-10-05 18:17 0Likes
    by Blue One

    The club wants to make it clear that Jose continues to have our full support.

    As Jose has said himself, results have not been good enough and the
    team’s performances must improve. However, we believe that we have the
    right manager to turn this season around and that he has the squad with
    which to do it.

  • Posted 2015-10-05 18:20 0Likes
    by Endy919

    Imádom Josét , de most mennie kell !
    A vezetőség per pill olyan tanácstalan , mint a játékunk.

    Fejeknek kell hullania , hogy változásog történjenek.

    • Posted 2015-10-05 18:24 0Likes
      by myheartisblue

      nyugodj meg, igyál meg 2 felest, jot tesz majd h. lenyugodj. Sohasem segített ez a megoldás. számolni kell azokkal a következményekkel és idővel, ha José távozik 1,5 évig megint nem lehet stabil a csapat. Uj menedzser, uj elképzelés, uj taktika uj játékosok. Azt hiszem keleti barátom elborult picit az agyad, türelmesebb ember vagy Te ennél.

      • Posted 2015-10-05 18:28 0Likes
        by Endy919

        Én most teljesen nyugodtan és tiszta fejjel írtam .

        Épp most kell egy átmeneti edző , aki kisöpri a szennyet az öltözőből , mert José kezdi elveszíteni az öltözőt akár csak Madridban. Kell az újítás , hogy nyáron az új edző a saját fociját tudja játszatni a csapattal.

      • Posted 2015-10-05 18:32 0Likes
        by Blue One

        „Én most teljesen nyugodtan és tiszta fejjel írtam”

        Még rosszabb… 😀

      • Posted 2015-10-05 19:57 0Likes
        by myheartisblue

        NEM! NEM! NEM! Nem értek Veled egyet. Nem CSAK Mourinho van a hangsúly. Szerintem a kialakult helyzet 15%-ban hibáztatható Ő, és az h. nem tud egyelőre rendet tenni a fejekben. Ezt a játékosoknak is akarni kell, és nem szabad h. mindent elhigyjünk amit a média ont ránk.

      • Posted 2015-10-05 20:21 0Likes
        by Endy919

        És ha azt mondom , hogy edzőbuktatás megy ? 🙂

      • Posted 2015-10-05 20:51 0Likes
        by myheartisblue

        Ha az megy az is lesz, de ennek örülsz, és nyugodtan fogod verni az asztalt, hogy így rendben volt megbuktatni Josét?

      • Posted 2015-10-05 22:00 0Likes
        by Zenzo

        hány átmeneti edző söpörte ki bárhonnan is a szennyet? De most komolyan. Nézzük a bukások utáni ezdőket:
        JM után Grant. Mit csinált? semmit -> BL döntő, PL ezüst
        Scolari után Hiddink. Mit csinált? Visszaalakította, amit Scolari elbaszott -> FA Kupa, sikeres idényzárás
        AVB után RDM. Mit csinált? Visszaalakította, amit AVB szétbabrált -> BL cím.
        RDM után Rafa. Mit csinált? Jobb nem beszélni róla, de nagy takarítást ő sem vitt véghez.

    • Posted 2015-10-05 18:45 0Likes
      by Asidotus

      és ki legyen helyette?

    • Posted 2015-10-05 22:15 0Likes
      by Zenzo

      a vezetőség pont nem tanácstalan, ma mondták ki hivatalosan is: José fiam, itt a szar, oldd meg. Nem biztos, hogy jelenleg ez a legjobb megoldás, de attól még elég határozott jövőkép. Az más kérdés, hogy a te elképzelésed szerint hülyeség, ezáltal nem megoldás.

      Azt meg jó lenne végre, ha megértenéd(tek), hogy a változáshoz nem feltétlen kell valakit lapátra tenni. Ha jól vágom, akkor még nem dolgozol koma, így próbálok valami fősulis példát hozni: attól, hogy egy zh bukta, esetleg a második is, még nem jelenti azt, hogy nem lesz meg a féléved, akár a végén igazán jó osztályzattal. Nem vághatunk ki mindenkit a fősuliról az első kampó után, mert aztán nem lesz, aki felvételizzen. Remélem érthető 🙂

  • Posted 2015-10-05 18:46 0Likes
    by Blue One

    Josét megbüntette az FA. A mai nap másik híre, hogy az ég kék…

    Elmondta Mourinho a véleményét.. Azt is elmondta, hogy csak őt büntetik, szóval neki mindegy… Lökdösődni a technika zónában sőt mi több játékost fojtogatni(!!!) is lehet büntetlenül. De véleményt mondani azt nem…

  • Posted 2015-10-05 19:26 0Likes
    by WudigessBoi

    Sebnyalogatás helyett szereztem egy ilyet:)

  • Posted 2015-10-05 19:27 0Likes
    by BlueCech01

    Ez a Baba körüli magyarázkodás most már komolyan szánalmas. Lassan két hónapja edz a csapattal, de nem kerülhet be a kezdőbe, mert „nincs a PL-hez megfelelő” állapotban meg „nem töltött még elég időt a csapattal”. Ez így a profi fociban röhej, Mi a rekord a leghosszabb intervallumban a megvétel és az első kezdés között? Baba fix, hogy megdönti.

    • Posted 2015-10-05 20:27 0Likes
      by emazohun

      Mezőnyjátékos esetén lehet,de ha kapusokat is számoljuk,biztos nem

      • Posted 2015-10-05 20:43 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem Turnbull előbb debütált nálunk.

    • Posted 2015-10-05 22:08 0Likes
      by Zenzo

      erre gondolsz?

      „[…] Because Baba Rahman arrived in the last day, because he doesn’t know what is is to play in this kind of championship. He had no pre-season with us. He needs time to learn, he needs time to adapt.”

      „At the same time, every team expect Maccabi Tel-Aviv is a team of giants. And if you don’t have a minimum of five tall players good in the air, you are dead in set-pieces.”

      „When I play Azpilicueta on the right and Baba Rahman on the left and I don’t play Ivanovic, I have only three, not ever four [good players in the air]. So we have to think about all the details. And I think about all the details.”

      Egyébként csak súgok, például pont Ivanovics várt 8 hónapot a debütjére, szóval csak óvatosan dobálózzunk ilyen dolgokkal kérem, amíg nem járunk utána 😛

      • Posted 2015-10-05 22:39 0Likes
        by BlueCech01

        Azt ne mond, hogy ez nem röhejes. Már a szezonkezdés óta szinte itt van, de ilyen nyomorult kifogásokkal indokoljuk, hogy miért ne ültessük padra Ivát, és kezdjen ő. Pedronál nem gond (de anno Willinél, Eto’o-nál sem volt), hogy az alapozást kihagyták, nála az.
        Még ha igaz is, hogy kicsit idegen test, akkor sem hiszem, hogy objektívan nézve és nem elfogultan Iva ne tett volna eddig annyit az eredményekért, hogy ne merjünk ennyit kockáztatni. Vagy most őszintén mit várunk Babától? Hogy Wallsalok meg Maccabik ellen beleszokik a PL-be?

      • Posted 2015-10-06 09:58 0Likes
        by Zenzo

        nem röhejes. Ez indok, attól még, hogy szerinted nem az. De nézd meg, mennyi gólt kapunk rögzített szituációk után, fejesgólokat is, és ez bizony azért van, mert nincsenek magas embereink. És hiába szar Iva most, fejjel azért ritkán verhető (sajnos a földön vannak gondok most, de az más kérdés).

        Fabregas, Pedro, Willian, Ázár, kapásból 4 játékos, akik fejjel nem hatékonyak, de Oscar vagy Ápi sem ezen erősségéről híres. Ramires dettó. Matics, Mikel, Terry, Cahill, Brana, Zouma azok, akik igen. Costát nem tudom, hova soroljam, de védekezésben azért nem egy Drogba, mégha a fejjátéka jobb is, mint mondjuk Fabregasé.

        Baba játszani fog, idővel. Főleg, ha majd a Terry-Cahill páros feljavul, Iva meg nem, és Zoumát tesszük ki jobbra. Vagy, a védősor előtt a Mikel-Matics kettős kezd. Vagy olyan csapatok ellen, ahol ez belefér, mondjuk a jelenlegi MU, ahol Rooneytól Matáig a támadók alacsonyak.

        És a mit várunk Babától kérdésre hogy válaszoljak is: kiegészítő embernek jött. Azt várjuk, hogy ha kiesik bármilyen okból is egy kezdő védő, nagyjából tudja pótolni. Ha pedig beválik, akkor idővel a kezdőbe kerülhessen. Nagyon fiatal még, 21 éves, Zoumával egyidős, nézd meg a franciának mennyi idő kellett JM alatt, hogy játsszon.

        Pedro, Will, Eto’o más tészta, teljesen más csapatrész, abból az egy szempontból, amit felhoz/felhozol, összehasonlíthatóak, a többiből nem. A védősor esetében a legfontosabb az összeszokottság, az összehangoltság. Ezzel lehet vitatkozni, csak nem érdemes.

      • Posted 2015-10-06 18:02 0Likes
        by BlueCech01

        Ez nem indok, ez kifogás. Nehogy már az tartsa bent Ivát, hogy fejjel ritkán verhető, mikor nagyjából minden más gólok részhalmazának 75%-ában érintett volt. Egyébként nem hiszem, hogy a PL-felsőház magassági statjában átlag alatt lennénk.
        Zoumát meg ne vonjuk paralelbe Babával, mikor a francia a liga legjobb védelmébe érkezett, ami még jó ideig semmilyen változtatást nem igényelt, a ghánai meg egy ezer sebből vérzőbe, aminek minden meccsen isszuk a levét és még októberben is csak két clean sheetünk volt. A meccseket látva meg a legkevesebb gond a pontrúgásokból kapott gólokkal van.

      • Posted 2015-10-06 20:53 0Likes
        by Zenzo

        Lovagolhatsz a szavakon, lehet indok, kifogás, a lényeg, hogy ez az oka. Az, hogy szerinted bullshit, még nem változtat a tényen 😉

        Zoumát ne vonjam paralelbe, mikor te meg Eto’okkal meg Pedrókkal dobálózol? Ez így milyen játék? Nyilván ha csak azt fogadjuk el felhozható eszköznek, ami neked tetszik, neked lesz igazad 😛 Mert megint olyan dologra mutogatsz, aminek nem néztél utána. Majd számold ki, tavaly a 8 forduló alatt hány CS-ünk volt. Segítek: a 8 forduló alatt 3. Ehhez képes a 8/2 nem olyan komoly minőségi romlás, főleg, hogy botrányos gólokat akkor is kaptunk.

        Az meg szimplán nem igaz, hogy ne számítana, hogy milyenek vagyunk fejjel, lévén a kapott góljaink harmada fejesből született (5), és ez csak a PL, a BL-re inkább nem emlékeztetlek.

        Továbbra is az az egyetlen indokod, hogy Iva szar kb, de akkor én kérdezek vissza: ez nem röhejes? Értem én, hogy most nagyon haragszunk rá, de ettől még erre visszavezetni mindent és rajta – illetve JM-en azért, mert Iva kerettag – elverni az összes port igenis röhejes, és egy olyan védőtől várni a megváltást, aki 21 évesen kb 1 jó szezont tud maga mögött egy BuLi középcsapatban.

      • Posted 2015-10-06 21:28 0Likes
        by BlueCech01

        „Zoumát ne vonjam paralelbe, mikor te meg Eto’okkal meg Pedrókkal dobálózol? Ez így milyen játék?”
        Ez olyan játék, hogy ameddig Zouma olyan védelembe jött, ami a ligában a legjobb volt magasan és semmi okunk nem volt rajta változtatni, addig Eto’o, Pedro és Baba is olyan posztra jött, ami ezer sebből vérzett (jó, a spanyolnál legyen „csak” száz seb). Zoumánál semmi nem indokolta azt, hogy bedobjuk a mély vízbe, az említett játékosoknál igen. Azt hiszem, ez hatalmas különbség.

        „Mert megint olyan dologra mutogatsz, aminek nem néztél utána. Majd számold ki, tavaly a 8 forduló alatt hány CS-ünk volt. ”
        De miért a tavalyi év eleje a viszonyítás? Akkor híresen tojtunk a védekezésbe. Már csak a letámadásos focink miatt is elnézhető volt a védelem néhány hibája, és ennyi egyéni hiba sem szült gólt.

        Én nem azt mondom, hogy nem számít a pontrúgásból kapott gól, hanem hogy jelenleg, amikor s*****rá sz******ják a védelmünket bármikor, óvodásokat csinálva Ivától kezdve mindenkiből, addig engem mindez jobban aggaszt, mint az, hogy kaptunk pontrúgásokból is gólokat.

        „Továbbra is az az egyetlen indokod, hogy Iva szar kb, de akkor én kérdezek vissza: ez nem röhejes? ”
        Hát de mi más indok kéne még arra, hogy Baba esélyt kapjon? Iva aktívan szerepet vállal a vereségekben, még ebből a védelemből is lefelé lóg ki. Emberhátrány, se előre, sem hátra nem képes hozzáadni akármit is a csapathoz. Most erre mit mondjak még?
        Azt meg nem tudom, miből szűrted le, hogy megváltást várok Babától. Csak annyit mondtam, hogy ez a magyarázkodás, amit felette nyomatnak röhejes, és hogy most már semmit nem vesztenénk, ha bedobnánk.

      • Posted 2015-10-06 21:46 0Likes
        by Zenzo

        Csak azt felejted el, hogy Eto’o, Pedro és társai egy valag tapasztalattal a hátuk mögött érkeztek, és ha nem is PL, de top bajnokságokban lehúzott szezonokkal és egy rahedli BL meccsel a tarsolyban – ezzel szemben Rahman, Zouma – de vonjuk be nyugodtan Ápit is, mert kb ugyanilyen indokok mentén nem játszatta anno José, pedig AC már az elején is harmatos volt, és csak minden harmadik meccsén nyújtott értékelhetőt – kevés tapasztalat, nulla BL, és Rahman és Ápi meg fejjátékban felejthető.

        Hogy miért hasonlítom a tavalyi szezonkezdetet az idei szezonkezdethet? 🙂 Mert almát almával lehet összehasonlítani, kb azért. „ennyi egyéni hiba sem szült gólt” – én nem mondtam, hogy most nem vagyunk rosszabbak, mint 1 éve 😉 csak azt, hogy a tavalyi szezonkezdetkor ugyanúgy szedtük a buta és elkerülhető gólokat, mint most – csak akkor egyrészt kevesebbet, másrészt jobban hasítottunk elöl.

        „Én nem azt mondom, hogy nem számít a pontrúgásból kapott gól, hanem hogy jelenleg, amikor s*****rá sz******ják a védelmünket bármikor, óvodásokat csinálva Ivától kezdve mindenkiből, addig engem mindez jobban aggaszt, mint az, hogy kaptunk pontrúgásokból is gólokat.” – igen, csak én meg pont ebből szűrtem le azt, hogy a Brana elleni véres szemüvegen át látod a dolgokat, mert a többi védőről nem szóltál eddig, csak, hogy Iva az miért kezdő állandóan, mikor ott van Rahman.. pedig pont az a lényeg, hogy mindenki szar. Viszont azt meg látni kell, hogy a védekezési taktikát nem lehet felépíteni úgy, hogy na jó, úgyis mindenki szar, akkor próbáljunk meg egy ilyet most Rahmannal és Ápival. Az edző dolga az, hogy felrajzolja, hogy normál védekezéskor, támadásnál, kontravédekezésnél, pontrúgásvédekezésnél. lescsapdánál, szögletnél kinek mi a feladata. Olyan nincs, hogy a pontrúgásokat kivesszük most a taktikából, mert Iva te most leülsz…

        „Hát de mi más indok kéne még arra, hogy Baba esélyt kapjon?”
        A felsoroltak.

        „Iva aktívan szerepet vállal a vereségekben, még ebből a védelemből is lefelé lóg ki. Emberhátrány, se előre, sem hátra nem képes hozzáadni akármit is a csapathoz. Most erre mit mondjak még?”
        Ez csak akkor lenne jó indok, ha csak rajta múlna az egész. De minthogy ezekben a vereségekben a csapat 80-90%-a ugyanúgy aktívan részt vállal, mint ő, továbbra is tartom, hogy rajta elverni a port nem reális.

        „Azt meg nem tudom, miből szűrted le, hogy megváltást várok Babától.”

        Hát kb pont abból, hogy ilyen vérmesen támadod Ivát és Josét, hogy mi az, hogy a szerb kezdő, mikor itt van nekünk Rahman. Ha nem várnál tőle számottevő javulást, nem követelnéd ilyen fennhangon hetek óta a kezdőbe kerülését, nem neveznéd röhejnek az ez ellen szóló indoklást, és nem vitáznál itt velem ilyen harcosan :))

      • Posted 2015-10-06 22:08 0Likes
        by BlueCech01

        A tapasztalat egy dolog. Szerintem az eddig világossá vált (és nem csak itt, bárhol), hogy tapasztalattal önmagában csak kitörölni lehet. Máshol miért mernek bedobni fiatalokat, ha szorul a hurok?

        De akkor itt valamit tisztázzunk. Én nem Iva ellen kampányolok, hanem Baba (és minden más fiatal) mellett.

        ” a többi védőről nem szóltál eddig, csak, hogy Iva az miért kezdő állandóan, mikor ott van Rahman..”

        De most eleve nem Babáról vitázunk? Minek vegyük bele Terryéket is, mikor egyetlen posztriválisa van, és az Iva?

        Te most halál komolyan gondolod azt, hogy Ivát tartsuk bent, mert 8 centivel nagyobb Babánál, cserébe nettó hátrány? Mellesleg Ashley Cole még kisebb volt Babánál, Ivánál meg pláne.

        „Ez csak akkor lenne jó indok, ha csak rajta múlna az egész. De minthogy ezekben a vereségekben a csapat 80-90%-a ugyanúgy aktívan részt vállal, mint ő, továbbra is tartom, hogy rajta elverni a port nem reális.”

        Mi az, hogy akkor lenne? Tehát akkor lenne jó indok felhozni Iva formáját Baba kezdetése mellett, ha mindenki más nem lenne gyér? Számomra teljesen irreleváns a többiek formája itt.

        „Hát kb pont abból, hogy ilyen vérmesen támadod Ivát és Josét, hogy mi az, hogy a szerb kezdő, mikor itt van nekünk Rahman.”
        Ez így nem igaz. Én nem Babát istenítem. Sosem mondtam, hogy jobb akárkinél. Én csak nem értem, hogy miért nem lehet 1-2 meccsre bedobni.

        „Ha nem várnál tőle számottevő javulást, nem követelnéd ilyen fennhangon hetek óta a kezdőbe kerülését, nem neveznéd röhejnek az ez ellen szóló indoklást”

        Jelenleg rosszabb nem lehet Ivánál, így igen, javulást várok tőle. A kifogás meg röhejes lenne akkor is, ha Iva nem lenne gyopár.

      • Posted 2015-10-06 22:23 0Likes
        by Zenzo

        „tapasztalattal önmagában csak kitörölni lehet.”
        Ha ezt elfogadjuk ténynek, akkor azt is el kell, hogy tapasztalat nélkül viszont addig se ér el a kezünk, hogy kitöröljük.

        „Máshol miért mernek bedobni fiatalokat, ha szorul a hurok?”
        Arra azért kíváncsi lennék, hogy hasonló helyzetben hol tettek így. Mert olyan sok, bevált példát nem hiszem, hogy fel tudsz sorolni.

        „De most eleve nem Babáról vitázunk?”
        Szerintem sokkal inkább arról, hogy mi szól az ellen, hogy őt a kezdőben lássuk Iva kárára, és hogy a kimondott indokok mennyire reálisak (vagy röhejesek).

        „Te most halál komolyan gondolod azt, hogy Ivát tartsuk bent, mert 8 centivel nagyobb Babánál, cserébe nettó hátrány? Mellesleg Ashley Cole még kisebb volt Babánál, Ivánál meg pláne.”

        Nem, én annyit mondtam, hogy számomra ez egy elfogadható indok, hogy legyen jelenlétünk fejjátékban a pályán (nem az a lényeg, hogy ki és mennyivel magasabb, hanem, hogy mennyire erős a csapat fejjátéka). No igen, de AC mellett ott volt Iva, Cahill és Terry (plusz a többiek) – pont ez a lényeg, hogy csapatban legyen 4-5 jól fejelő játékos – innen indultunk. És tekintve, hogy Ápi eredetileg jobb-bekk, pont, hogy Iva helyére került volna, ezzel pont azt előhozva, amit most Rahman miatt is igyekszünk elkerülni, hogy az Iva-Cahill-Terry-AC helyett Ápi-Cahill-Terry-AC lett volna, és akkor két védőnk is fejképtelen – részben ez szólt amellett, részben Iva formája, hogy Dave végül a balon kötött ki.

        De mind1, részemről befejezem, mert nem akarok összeveszni veled, és a vita kezd nem jó irányba menni. All in all, számomra elfogadható indokok a felsoroltak arra nézvést, hogy Rahman egyelőre miért nem kezdő, függetlenül attól, hogy Branislav az egyik leggyengébben teljesítő játékosunk. Számomra sokkal aggasztóbb JM Fabregasba vetett töretlen bizalma, és ha felállnánk egy Mikel-Ruben párossal középen, akár kezdhetne Rahman is Iva kárára, mert meglennénk fejjátékban.

      • Posted 2015-10-06 22:25 0Likes
        by BlueCech01

        Ha befejezed, akkor egyezzünk ki abba ismét, hogy nem értünk egyet. Egyébként nem látom nyomát, hogy összevesztünk volna.

      • Posted 2015-10-06 22:35 0Likes
        by Zenzo

        Nem lesz nehéz, általában ez a vége 🙂

        Még nem. Az összeveszés talán nem is a megfelelő kifejezés ide, mondjuk inkább úgy, hogy a vita meddővé válása mellett már csak fölösleges fikagombócokat pöckölgettünk volna egymás irányába, a vélt igazságunkat alátámasztandó, én viszont a vitákat addig kedvelem, amíg van tartalmi és érdemi élük, az egymás húzásából már szeretek kiszállni, mert értelmetlen.

        Így hát készséggel elfogadom az érveidet, mégha egyet nem is értek velük. De secko jedno, legfeljebb majd, ha rákényszerülünk az Ápi-CB-CB-Rahman felállásra, és bejön anélkül, hogy máshol növeltük volna a fejjáték hatékonyságát, majd szólj, hogy tévedtem 🙂

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com