Kezdődik a hajrá

Megritkultak a posztok, így ha írásra szánom magam (illetve jut rá időm), akkor bőven akad mondandó. Két meccsen is túl vagyunk már a válogatott meccsek szünete miatt, így a hétvégi események előtt visszatekintenék a két hazai találkozóra is. Persze kitérek a Bournemouthra és az esélyekre is, úgyhogy sok mindenről lesz szó alább.

A Crystal Palace elleni váratlan bukó több szempontból sem jött jól. Egyrészt megtört egy nyolcmeccses veretlenségi szériát; másrészt megadta a lehetőséget a Tottenhamnek a zárkózásra (amivel ők éltek is); harmadrészt oda a varázs, hisz immáron nekünk is van igazi wtf eredményünk. Külön bosszantó volt, hogy két percen belül fordított az ellenfél, a hirtelen jött hátránnyal pedig képtelenek voltunk mit kezdeni, hiába volt temérdek időnk és kialakított helyzetünk.

Néhány nappal később, a Manchester City ellen már másik arcát mutatta a csapat. A viszonylag korai vezetés és annak érthetetlen hibából történő eladása most is megvolt, de ezúttal mi lőttük a harmadikat – még ha csak üggyel-bajjal is. Túl azon, hogy akárcsak az Etihadban, most is csupán a mi hathatós közbenjárásunknak köszönhetően talált be Pep együttese, ikszes első félidő volt előnyünk ellenére is, hiszen amint kissé feljebb léptünk, kapta rögtön a gyilkos kontrákat a széllelbélelt védelmünk. A második játékrészben – főleg a Zouma-Matics cserének hála – már el lett fojtva a City játéka, kézben tartottuk a dolgokat, szóval gyakorlatilag kisebb erőbefektetéssel vertük meg az egyik legfőbb riválisunkat, mint amennyit egy alsóházi csapat elleni egyenlítési kísérletbe öltünk.

Hazard nagyot játszott a City ellen (is)

Volt ennek a két mérkőzésnek néhány tanulsága, még ha nem is új keletű mind. Először is: Hazard egy zseni. Jönnek a gólok, a gólpasszok, a klasszis megoldások, miközben szervezi a játékot és ha kell, védekezik. Másodszor: Conte kénytelen volt bele-bele nyúlni a csapatba, ami nem váltotta be a kellő hatást. Akár Moses pótlására gondolunk, akár a Palace elleni gólhátrány miatti támadóbb felállásra, egyik sem volt igazán sikeres. Érződik a feszültség az olaszon, no meg az is, hogy ezeket a módosításokat a kényszer szüli, nem a kalandvágy – ettől függetlenül nem baj, hogy próbálkozunk. Harmadszor: a védelmünk gyakorlatilag alig terhelhető. A City elleni volt zsinórban a nyolcadik meccs, ahol nem úsztuk meg kapott gól nélkül, de még ennél is nagyobb probléma, hogy ha nem védekezik gyakorlatilag a teljes csapat, akkor minden ellentámadás instant gólveszély. Ütemtévesztések, rossz helyezkedések, kapkodás – volt itt minden, ami hajmeresztő.

De hogy egy kicsit előre tekintsünk, térjünk rá a mai meccsre is! A Bournemouth otthonában zárjuk a 32. forduló szombati játéknapját – bár ez még csak a 31. meccsünk lesz. A négy idegenbeliből talán még ez a leginkább nyerhető, s látva a Tottenham jó szériáját és növekvő harci kedvét, bizony nagyon nem kéne pontokat hagyni a Dean Courton. Vendégségben egyébként nem futunk rossz formát, az újévi zakó óta három győzelem és két döntetlen a mérleg, az összesítésben összehozott 10-3-2 pedig a legjobb a ligában.

Tavaly Pedro kezdte a gólgyártást

A két csapat első meccsén kaptunk tőlük Londonban egy brutális gyomrost (0:1), a visszavágót viszont 4:1 arányban hoztuk Bournemouthban – többek között a majd’ egyével tetszhalott állapotából ott feléledő Hazard jóvoltából. Az idei hazait szépen hoztuk Diego Costa nélkül is 3:0-ra karácsony másnapján. Mondhatjuk tehát, hogy a kezdeti sokkból ocsúdva már sima győzelmeket aratunk felettük – jó lenne ezt továbbvinni.

A Bournemouth a középmezőnyben tanyázik jelenleg, van 35 pontjuk és 7 egységnyire vannak a már kieső helyen álló Swansea-tól. Azért nem árt vigyázni velük, hiszen odahaza 7-3-5 a mérlegük, vagyis meccseik majd’ felét megnyerték, s mindössze harmadát bukták el, arról nem is beszélve, hogy nem áll tőlük távol a topcsapatok megcincálása. Hét közben az Anfieldről hoztak el egy pontot, ráadásul a Poolt odahaza meg is verték (1:3-ról fordítva), de ikszeltek már az Arsenallal (ott háromgólos előnyt adtak le), no meg kihozták gólnélküli döntetlenre a Tottenham ellenit is. Otthon legutóbb a ManCitytől kaptak ki, azóta mondjuk verték a West Hamet és a Swansea-t is, szóval lesz önbizalmuk. A gólokkal sem fukarkodnak: 44-nél járnak, ami eggyel több például a MU termésénél.

Intő jelek tehát vannak, ettől függetlenül úgy gondolom, csak a győzelem elfogadható. A City szerdai legyőzésével remélhetőleg az önbizalom is helyreállt, a poszt írásakor még csak magabiztosan körvonalazódó újabb Spurs-siker pedig nem is nagyon hagy más választást. Ez már a szezon hajrája, ahol minden felértékelődik. Nem engedhetjük egyetlen üldözőnket még közelebb! 7 pont fór 8 meccsre ki kell, hogy tartson! Továbbra is Blue Is The Colour!

866 Comments

  • Posted 2017-04-08 20:34 0Likes
    by balazsh

    Várakozáson felüli színvonalú meccset láthattunk, amiben a Bormusz is partner volt. A „hosszú menetelés” meccseire emlékeztetett.

    • Posted 2017-04-08 20:50 0Likes
      by Lajos Berta

      Tisztelet nekik, hogy felvállalták!

      • Posted 2017-04-08 23:32 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Nagyon jo lehet a csapatszellem, Howe fele mentalitas jol ervenyesul. Lenyegeben majdnem minden nagy ellefeluket megszorongattak vagy meg is vertek.

  • Posted 2017-04-08 23:36 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Mozi jo h visszatert, kellet is o, meg volt a balansz vegre, ami amugy Azpival is megvolt, csak az o hianya kozben RCB-bol eleg szembetuno volt.

    De azert a magyar kommentator jol megfogalmazta:
    „Jo volt ez a probalkozas Mosestol, egeszen a lovesig”.

    Ezt csak annyival egeszitenem ki, h barmit is tervezel tamadasokkor, rendre elQrja szerencsetlen 🙂 nem gond, elbirjuk, csak bosszabto, mert a helyzetig vagy, ahhoz, h o mast helyzetbe hozzon olyan szepen eljut, legalabb2-3szor egy meccsen.

    • Posted 2017-04-09 00:17 0Likes
      by myheartisblue

      Az Boruc bravúr volt,nem írhatod Moses számlájára. Kihozta a maxot abból a helyzetből. Inkább a kapus védett óriásit. Nagyon keményen hajtott és jól játszott. Mások sokkal több helyzetet elherdáltak anno és őket ugyanúgy elbírtuk (Pedro, Costa, Willian…) Szerintem meglátszott a hiánya az előző mérkőzéseken.

  • Posted 2017-04-09 00:42 0Likes
    by Zenzo

    Oké, Costa, Blotunga, társaik, kezet fel, ki fut még innen más néven is? 😀
    (kép)

  • Posted 2017-04-09 01:58 0Likes
    by Zenzo

    Most este (éjjel?) tudtam pótolni a meccset. Nagy teszt volt ez, így, hogy a szörpi – mégha ideiglenesen is, de – négy pontra csökkentette a gap-et. Fura, hogy a védelem egyre ingatagabb, DL ma vert másfél gólt… agyrém. Onnantól felfelé viszont eléggé rendben van a dolog, Alonso és Mózi ma legalább akkorát játszott, mint Matics vagy Kanté, Ázár vagy pödrő, és ma Costát is kevésbé lehet ekézni szerintem, szerencsétlent már az ág is húzza, de egy fél gólt azért vert így is.

    Hazard talán az egyik, de talán A legjobb formában lévő játékos a PL-ben, és így, Diegoal hanyatlásával erre komoly szükség is van. Kiemelném ma a csapat labda nélküli játékát, észrevehetően faszentos volt, ellenben mondjuk a City ellen látottakkal.

    Ismét egy meccsel kevesebb, a 7 pont pedig továbbra is baráti előny, és rendkívül masszív ez a Chelsea, ideális esetben nem látom, hogyan tudnánk ezt innen elb*szni, de 5 győzelem még mindig kell, és nem lesz sétagalopp egyik sem, közben pedig pöcsék kedvét az egész szezonvégtől még személyesen is elvehetjük 2 hét múlva, az FA-Kupában. Ha nem is nyerjük meg végül a kupát, baromi jóleső érzés lenne mindkét sorozattól elütni őket 🙂

    • Posted 2017-04-09 02:48 0Likes
      by Bukkakebáró Idemitirjak

      „ma Costát is kevésbé lehet ekézni” Pedig ma is bőven ember hátrány volt, csak nem írom le minden meccs után már ezt. Nem tudom mi a fene tartja a kezdőben még mindig, labdákat nem bír megtartani, gólokat nem szerez, kerüli a párharcokat és mellette nagyon messze van a szimpatikustól az amit a pályán művel.

      • Posted 2017-04-09 10:14 0Likes
        by Zenzo

        lásd fentebb. A kezdőben meg az tartja, hogy nincs reális alternatívája, ezt meg tudod te is, mégha értetlenül állsz is a dolog előtt 😛

      • Posted 2017-04-09 11:17 0Likes
        by BlueCech01

        Mondjuk ez kérdéses, mert Pedro pl. jelenleg bőven jobb választás lenne a helyére, csak akkor Williant is be kéne dobni. Persze az ok szerintem nyilvánvaló, ameddig Costában ott a „spirito” és küzd mint állat, addig Conte alatt szent tehén lesz.
        Ezt igazából idén még húzhatjuk, de nyáron mindenképpen kell valami pótlás és egy jó rotálási ütemterv, mert azért sok mindent elárul, hogy Costa még ebben a BL-nélküli évben is csak félévig bírta.

      • Posted 2017-04-09 12:03 0Likes
        by Zenzo

        „Ezt igazából idén még húzhatjuk, de nyáron mindenképpen kell valami pótlás és egy jó rotálási ütemterv, mert azért sok mindent elárul, hogy Costa még ebben a BL-nélküli évben is csak félévig bírta.”

        Ezzel messzemenőkig egyet tudok érteni, de ad1. jelenleg a helyzeten nem változtat, ad2. a BL korábban sem az ő terepe volt. Viszont a lényeg kvázi abban fekszik, amit én Lukaku kapcsán az előző poszt alatt, te meg most itt feldobtál, hogy ehhez még az is kell (feltéve, és ha, meg akarjuk/tudjuk tartani Costát egyáltalán), bárki is legyen a névleg v rangsorilag kettes számú, Conténak el kell tudnia engedni a gálakezdőt, mert Josét anno agyonpocsékoltátok, hogy kiégeti a 11-et, a B sor meg nem játszik, hát, ha lehet, akkor ezt Conte idén még egyel tovább vitte. Engem nem zavar, sőt, baromira elégedett leszek, ha a keretet a saját, tehetséges fiataljainkkal töltjük fel (Aké, Christensen, Traoré, Abraham, Chalobah, stb), de akkor játszaniuk is kell, és nem csak az időhúzó cserét a meccsvégi 6-8 percre.

        Viszont mindenek előtt két fontos dologra kell tudni a választ, hogy Conte mit szeretne jövőre alapfelállásként, illetve, hogy a jelenlegi kezdő11-et meg tudjuk-e tartani. Ha Antonio marad a 343-nál, vagy n típusú vállfajánál, és a kezdő marad, akkor 2, max 3 igazolással megúszható a nyár, úgy pedig belefér ismét nagyobb összeg is egy adott játékosra, ha viszont távozik a kezdő bármelyik tagja, ami szerkezeti változást is igényelhet (lásd mondjuk Costa), akkor ismét más a leányzó fekvése.

      • Posted 2017-04-09 12:39 0Likes
        by gorkaf78

        Na de Mester, azért az nem mindegy, hogy valaki a kettős terhelés (PL-BL) mellett nem rotál, és ezzel kiégeti a keretet (José), vagy valaki a heti egy meccseket rotálás nélkül hozza le (Conte). Azért azt a heti egy meccset komolyabb utazás nélkül le kell tudni szerintem tolni egy mai profi focistának. Ezt én nem minősíteném túljátszatásnak, mint José idejében. De ígérem, szidni fogom jövőre az olaszt ezért, ha ugyanazt fogja csinálni a BL mellett, mint Mou tette. 😀

      • Posted 2017-04-09 16:39 0Likes
        by Zenzo

        szóval a szezonban letolt 45+ meccs lufasz, de ha belevesszük a BL 8-10 plusz meccsét, az már nem mind1. Hmm, de ezt még az utazással és heti kettős terheléssel együtt sem veszem be, hogy pont ez nyírná ki a játékosok jelentős részét. A nulla rotálás így is, úgy is sok. Ettől függetlenül nyilván szíved joga szidni v nem szidni bármelyiket, de a logikai magyarázat nálam sántít.

      • Posted 2017-04-09 16:55 0Likes
        by BlueCech01

        Itt szvsz nem a meccsek számán, hanem az eloszlásán van a hangsúly. Ha most hónapokig 1 fronton küzdünk heti 1 meccsel, átlagban havonta kb. 1 hétközivel, akkor nem igazán tudom, hová kéne rotálni. Főleg hogy a cockon azért rotáltunk rendesen, utána meg meg már csak karácsonykor lett volna indokolt a rotálás, ami szerintem a fentebb részletezett problémák miatt volt csekély.

      • Posted 2017-04-09 18:56 0Likes
        by Diego Costa

        Egy kicsit valóban cserélhetne többet. (Mondom ezt úgy, hogy elvileg ő az egyetlen menedzser, aki minden meccsen kihasználta az összes cserét. :D). Nem feltétlenül a kezdőbe, hanem meccs közbe, ha az eredmény úgy engedik. Michy-t többet kéne játszani, RLC is játszhatna többet.

      • Posted 2017-04-09 19:07 0Likes
        by gorkaf78

        Egyetértek, többet kellene játszatni sztem is, akiket említettél, és Akét, Chalo-t és a többi fiatalt is szívesen látnám többet a csapatban. Talán jövőre.

      • Posted 2017-04-09 19:41 0Likes
        by Diego Costa

        Azt hittem majd Conte. Erre ő sem. Lassan azt kell gondolnom, hogy vagy megöregednek a fiataljaink a kispadon vagy játék lehetőség miatt távoznak. 🙁 RLC-nek sokkal, de sokkal több lehetőséget kéne adni. De még akkor se kaptuk meg mikor 10. lettünk és se előre se hátra nem tudtunk menni. Matic meg bűn rossz volt. Minden adott volt mégse lett belőle semmi.

      • Posted 2017-04-09 23:59 0Likes
        by Endy919

        Azért előhúztad a Pool szlogenjét 😀

      • Posted 2017-04-09 14:03 0Likes
        by myheartisblue

        Conte talán sokadjára ejtette el azt a hintet a sajtótájékoztatókon, és a héten ez nagyon megütötte a fülemet, hogy nagy dolgokra (bevásárlásokra) készülnek, hiszen jövőre a BL győzelem egy kimondott cél lesz.

        2-3 érkezőről beszélnek, nos most JT offol, akkor is valakiknek búcsút kell, hogy intsünk. Loftus Cheek, Chalobah, Aké vajon mire számíthat? Ők legalább a padon ücsörögnek, de akkor mi lesz az opció Traoré vagy Christensen számára?

        Michy és Willian egyelőre a szezon nagy vesztesei őket nem tudom nagyon elképzelni ebben a rendszerben. Pláne ha olya nevekről sugdolóznak mint Morata/Lukaku/Sánchez. Zouma meg már azt is bevallotta, hogy neki az is megfelel, ha kölcsön adják a PL bugyraiba csak játszhasson. 11-13 kihajtott ember boldog van a csapatban, a többi 5-6 ember a cserepadról, pedig csak arra tud gondolni, jolvan akkor merre tovább, mert így ez nem opcio. Tudom, ennek, hogy behúzzuk a bajnokságot, ez az ára hogy pont most már nem lehet felforgatni a dolgokat, csak aztán senki sem lepődhet meg, ha nyáron sorra adják be a távozási kérelmet és megint mindenki hurrogni fog, hogy hogyan tovább.

      • Posted 2017-04-09 16:46 0Likes
        by Zenzo

        „a héten ez nagyon megütötte a fülemet, hogy nagy dolgokra (bevásárlásokra) készülnek, hiszen jövőre a BL győzelem egy kimondott cél lesz.”
        Nem tudom, ebben mi az új, a BL Abra érkezése óta mindig kimondott cél.

      • Posted 2017-04-09 16:57 0Likes
        by myheartisblue

        Nem az h. BL a cél, hanem hogy nagy bevásárlásokra készülnek egy ilyen szezon után.

      • Posted 2017-04-09 17:29 0Likes
        by Endy919

        Ezt hol hallottad ?

      • Posted 2017-04-09 16:51 0Likes
        by BlueCech01

        Conte és Mou között azért annyi különbség van rotálás szempontjából szvsz, hogy Mou saját csapatot alakított ki a saját taktikája és stílusa szerint, saját ízlése szerint összehozott cserepaddal, Conte meg kvázi megörökölte ezt a csapatot, innen-onnan kukázva egy Luiz meg Mosest, plusz Kantét megkaparintva. Egy szóval neki nem igazán volt esélye saját embereket hozatni, időközben kellett a kerettel valamit variálni úgy, hogy a keret jó részének a 3 védős rendszer ismeretlen volt. Én ki tudom nézni a mostani keretből, hogy a Conte által megkövetelt rendszert maradéktalanul (vagy inkább elfogadhatóan) tényleg csak 12-13 ember képes hozni.

        Ha megnézzük, a kezdő mellett csak Willi és Fabre az, aki tényleg alkalmas arra, hogy ebben a rendszerben rotálhatóak legyen. Chalo a megkapható meccseket megkapja maradéktalanul, de őt meg érthetően nem dobjuk fel Kanté helyett bajnokikon. Terry talán a legtöbbször lesérülő játékosunk idén, Zouma meg ha picit túlzok, még akkor is csak januárra érte el azt a szintet, hogy egy meccset rá lehessen bízni, a rendszert megszokni meg értelemszerűen most már nincs annyi idő azzal a rendelkezésre álló kb. 4 fakupameccsel.

        Ha a menetrendet nézzük, a rotálás még csak nem is lenne annyira indokolt, mint Mou alatt, mert nem voltak sem országváltó utazások, hónapokig meg még csak kupameccsünk se.
        Amit tényleg hibaként lehet felhozni Conte rovására, az a csatárkérdés megoldása. Costa kiégette magát az előző félévben, nagy tempót diktált szinte végig a mérkőzéseken, még Michy felé szeptember után totálisan megszűnt a bizalom. Nyilván nem azt mondom, hogy Costát padra kellett volna tenni meccsekre, de azért az szerintem mindenkinek világos kell, hogy legyen, hogy ő már csak a múltjából kifolyólag sem képes arra fizikálisan, amire Kanté. Legalább a lezsírozott meccseken kellett volna egy félidő pihenőt adni neki, pl. Everton, Leicester, MU, Burnley, Hull, de még az Arsenal is ilyen volt. De az olyan meccseket is indokolatlanul küzdötte végig, mint a WBA, Sunci meg Boro, ahol aztán a liga favágói gyalulták végig. Ebben Contét én kimondottan hibásnak látom, de egyelőre Aké visszahozása is totál homály. Gyakorlatilag kiszedtük egy olyan csapatból, ahol stabilan és faszán játszott, csak hogy még egy CP ellen is Pedro legyen a winger, ő meg a padra se férjen oda.

      • Posted 2017-04-10 12:48 0Likes
        by kormolar

        Costa habitusát ismerve nehezen adod el neki miért kellett lecserélni…sztem Conte is úgy van vele, h Costa nem csinál bajt elől, a meccseket hozzuk…felesleges lenne pár meccsel a szezon vége előtt egy öltözői balhé…h Costa elégedetlen mert lecserélték…aztán ilyenen menne el a bajnokság…sztem ennyire a vége előtt Conte ezt nem meri bevállalni…túl nagy a tét ilyen szempontból…

    • Posted 2017-04-09 09:24 0Likes
      by Endy919

      Én hatalmas Costa fan vagyok , nem is szoktam szidni , de azt el kell ismerni , hogy tegnap nagyon gyenge volt.

      2-3 nagyobb helyzetben eltörte a labdát, fél méterre a kaputól lyukat rúgott , stb…

      • Posted 2017-04-09 10:13 0Likes
        by Zenzo

        nem ez élete formája, de azért nagyon nehéz elvenni tőle, hogy így vagy úgy, de a tegnapi meccs miatta alakulhatott úgy, ahogyan, mert nagyon kellett a gyors gól, és lehet, hogy Smithy nélkül kipörgesse a szögletzászlóhoz, mégis gól lett – ráadásul Alonso gólja előtt is róla kaptuk a szabadot – három gólunkból kettőben tevékenyen részt vállalt, és a labda nélküli játéka is jóval hatékonyabb volt, mint az utóbbi 2-3 meccsen.

      • Posted 2017-04-09 23:05 0Likes
        by lamps8

        most évekkel ezelőttről előástad az egyik Torresről írt random maszatolást ? csak mert full úgy „hangzik”.

      • Posted 2017-04-10 11:37 0Likes
        by Zenzo

        ? Torres a teljes ittléte alatt nem lőtt annyi gólt, mint Costa ebben a szezonban.

    • Posted 2017-04-09 13:57 0Likes
      by Diego Costa

      Talán a City meccs volt, ahol elkezdte Luiz a szezonban eddig egyáltalán nem tapasztalt kirohanásokat. Nem tudom miért csinálja ezt, szerintem nem kéne neki.

      Nem akarom fikázni Costa-t, de már nagyon régóta rosszul játszik. Konkrétan már a labdát se találja el. Nem tudom, hogy jön ehhez az „ág”.

  • Posted 2017-04-09 09:37 0Likes
    by WehaveNoHistory

    5 – Marcos Alonso has netted five PL goals this season, of defenders, only Milner (7) and McAuley (6) have more. Attack.

    • Posted 2017-04-09 10:07 0Likes
      by Zenzo

      bér továbbra is felmerül a kérdés, hogy Alonso/Moses mennyiben számít védőnek – függetlenül attól, hogy az öt gól szép eredmény.

      • Posted 2017-04-09 10:18 0Likes
        by balazsh

        Az en fogalmi rendszeremben Alonso inkabb, mint Moses 🙂 Kivetel nelkul visszazar es markol mint allat. Mosesszel ellentetben. A heatmap nem pontos, de szerintem demonstrativ. (Bocsi a messenger photoshopert 😃) https://uploads.disquscdn.com/images/c12155a75f6ffc5f2ecaa78ac8613febed6c938194d8abcb8a177b8b11bde552.jpg

      • Posted 2017-04-09 18:46 0Likes
        by Zenzo

        nem vágom, ezt mennyire írtad poénnak, de azért vágod, hogy a wingback vagy az, vagy nem, olyan nincs, hogy az egyik védő, a másik meg nem 🙂 a kapus is kapus, akár T féle vonalölelgető hapcibenő, akár Neuer féle isten ostora.

      • Posted 2017-04-09 20:41 0Likes
        by balazsh

        Kapusból is van sweeper meg keeper, ahogy Alonso és Moses posztjából is védekezésbe becsatlakozó szélső középpályás meg wingback. Egyébként meg mindkettőjüket védőnek veszem, de nem viccből küldtem el a heatmapet. Biztos vagyok benne, hogy az öltözőben lévő mágnestáblán nem szabályos 3-4-3 szerepel, ahogy Azpi se klasszikus középső védőt játszik 🙂

      • Posted 2017-04-10 11:36 0Likes
        by Zenzo

        az, hogy kinek mennyi védekező-támadó feladata van, attól is függ, hogy kik (milyen típusú) játékosok játszanak mellette, de attól még a wingback nem lesz klasszikus értelemben vett védőjátékos, erre a taktikai rajz is bizonyíték.

        A mágnestáblán pedig lényegtelen, hogy a 3-4-3 mennyire szimmetrikus, vagy asszimetrikus, hiszen az alapfelállás attól még 3-4-3, és taktikailag ez jól felrajzolható a pályán is a képernyőn. Belemehetünk egy kis taktikázásba, mert így huszonmeccs után már szerintem egészen jól kirajzolódik Conte elképzelése, hogy pontosan mit is játszik a Chelsea, és hogyan játssza a 3-4-3-at, de ez lényegtelen abból a szempontból, hogy a WB taktikailag hova tartozik.

      • Posted 2017-04-10 12:11 0Likes
        by Zenzo

        hozzáteszem persze, hogy a wingback is valójában védő, a pozíció nevéből és eredetéből kiindulva is, de, hogy ebben a Conte féle Chelsea 3-4-3-ban valóban tekinthető-e Mózi és Alonso védőnek, minimum kérdéses (innen indultunk). Olyan viszont nincs, hogy Moses wingerebb wingback, ezért kp, Alonso meg backebb wingback, ezért védő 🙂

      • Posted 2017-04-09 23:58 0Likes
        by Endy919

        pedig dehogynem . adott poszton belül is van 3-4-5 szerepkör

      • Posted 2017-04-10 11:31 0Likes
        by Zenzo

        csillagom, a szerepkör lényegtelen abból a szempontból, hogy valaki védő, kp, vagy csatár. A 3-4-3-ban még a taktikai felírás is a középpályához sorolja a WB-t, nem véletlenül. Nem 5-2-3, hanem 3-4-3. CSatárnál is, ha az egyik játékos visszavont csatár egy 3-5-2-ben, akkor is csatár, és kétcsatáros felállásról beszélünk, a visszavont éket nem hívod középpályásnak.

      • Posted 2017-04-10 12:41 0Likes
        by Endy919

        Persze , hogy mindkettő WB , de az tény , hogy Alonso mélyebben szerepel a pályán , mint Moses és több defenzív feladata is van , mert míg másik oldalon Pedro azért rendre visszazár és besegít a védekezésben , Eden gyakrabban ragad fent és szinte már támadót játszik.

        Szóval a WB-nél is van támadóbb és vedekezőbb , ahogy csatár poszton is befejező csatár , előkészítő castár , hamis kilences stb… középen is van CM , CDM ,btb , mélységi irányító stb …. védőknél dettó.

        3-4-3 csak egy szimpla megnevezése a felállásnak de nincs két egyforma feladatot ellátó játékos a pályán , hiába ugyanaz elméletben a posztjuk.

      • Posted 2017-04-10 13:13 0Likes
        by Zenzo

        ezzel ebben a formában egyet is értek, legalábbis az első két bekezdéssel, viszont ez nem oldja fel a jelenlegi felállásunkban a WB akkor védőnek vagy kp-nek számít kérdést 🙂

        Az utolsó bekezdéssel azért nem értek egyet, mert nem „szimpla” megnevezés, hanem pontos megnevezés, hiszen az magától a Chelseatől/Contétól jön – ők adják le a csapat felállását meccs előtt, hogy na akkor Chelsea lineup, márpedig ha ők 3-4-3-ba sorolják, akkor az ugyancsak sokatmondó, arról nem is beszélve, hogy akár védekezés, akár támadás, a meccs képe többnyire azt mutatja, hogy a WB-t a középpálya vonalában helyezkednek el, azt pedig, hogy közigazgatásilag (taktikailag) hová soroljuk, nagyjából a pályán lévő helyezkedés és a feladatkör árulja el.

        Azért nehéz ügy ez a besorolásosdi, mert ugye ez is, mint sok minden más, reaktív, hiszen ezt korábban fullbacknek hívták, négyvédős rendszerben, és ennek az evolúciója a wingback, még erősebb winger és némileg kevesebb „back” feladatkörrel, viszont, amíg nincs „elengendő számú játékos példa”, addig nem adnak a pozíciónak külön nevet, és a – mondjuk úgy – besorolása is megmarad, hiszen hát alapvetően a wingback – mint a nevéből is látszik, és lentebb is írtam – back, ergo védő, mégis nehezemre esik ebben a 3-4-3-ban Mosest és Alonsot védőnek titulálni.

    • Posted 2017-04-09 14:09 0Likes
      by Diego Costa

      Azt azért tegyük hozzá, hogy Milner csak 11-esből talált be.

      • Posted 2017-04-10 08:51 0Likes
        by N'kolo Ganté

        Meg azt is hogy Alonso nem védő. Az 50 èves McAuley 6 gólja viszont elkèpesztő, meg az is hogy minden meccset végigjàtszott.

  • Posted 2017-04-09 10:42 0Likes
    by gorkaf78

    Marcos Alonso now has more goals (5) in the Premier League this season than Paul Pogba (4).

  • Posted 2017-04-09 13:47 0Likes
    by Endy919

    Fella a MU kapitánya! :DDD Jocó nem viccel basszameg 😀

    • Posted 2017-04-09 22:44 0Likes
      by balazsh

      pont a környéken voltam, nagyon lestem a szürkepulcsisokat 😀

      • Posted 2017-04-10 18:49 0Likes
        by Diego Costa

        De nem találtál semmit, mi? Kérdés mikor rakta fel. Könnyen lehet, hogy már rég nem ott volt. Hazánkban talán nem kellett félnie a nagy tömegtől, de egy nagyobb országban, ha valós időben kiteszi lehet, hogy ott teremnek páran.

        Kár, hogy nem találkoztam vele. Előzetes infó nélkül kicsit meglepődtem volna, ha szembe jön vele Hazard. 😀 Kár, hogy aznap nem volt Újpest meccs, ott még lehetett volna próbálkozni. Sanszos, hogy kiment volna megnézni a meccset.

  • Posted 2017-04-09 17:10 0Likes
    by kasata91

    nem kis tüzijáték van az Everton-Leicester meccsen 😀

  • Posted 2017-04-10 10:56 0Likes
    by Sirappa

    Szevasztok!

    Egy kis segítségre lenne szükségem. Milyen megoldás van arra, hogy online élőben tudjak (minőségi) HD-ban meccset nézni. Az sem zavar, ha fizetni kell érte.
    Csak legyen kényelmes, HD és élő.
    @Zenzo: Jól emlékszem, hogy a ChelseaTV-n nem mindig live a stream?

    Előre is köszi a segítségeteket!:)
    Üdv, a kulisszák mögül,

    Sirappa

    • Posted 2017-04-10 11:26 0Likes
      by Zenzo

      jól, sőt, a Chelsea TV-n konkrétan nincs élő közvetítés, csak ifi, jány és felkészülési meccsek esetében.

      Jó kérdés amúgy, anno én is kerestem ilyen lehetőséget, de nem igazán van. Amikor még a digi közvetített, ott volt ilyen opció, viszont ott csak adott meccsekre vettem „jegyet”, mert borsos ára volt (már persze ahhoz képest, ha jól rémlik, 1 meccs olyan 600 HUF körül volt).

      majd az online fogadósok megmondják, de ha nem tévedek, ilyen bet365 és társainál ha van pénz a számládon, tudod nézni a meccseket, bár nem tudom, mindent lehet-e, vagy csak néha adott meccseket, vagy csak akkor, ha fogadsz is rá, de elvileg ott vannak ilyen lehetőségek – én magam ezt sosem próbáltam.

      Kézenfekvő lenne a Skysports, de sajnos MO-n nem elérhető, pedig arra már én is befizettem volna…

      • Posted 2017-04-10 11:55 0Likes
        by Sirappa

        Koszi, fasza, vagyis nem fasza. VPN nekem mar nem kenyelmes…Imadom, hogy 21. szazad es meg „hatarokrol” beszelunk…fuck it!

      • Posted 2017-04-10 12:08 0Likes
        by Zenzo

        IPTV korszakában valóban egy vicc, de hát jól átnemgondolt üzleti érdekek húzódnak emögött, nyugi 😀

      • Posted 2017-04-10 12:20 0Likes
        by Sirappa

        Ex-rendszermérnökként sajnos tisztában vagyok ezekkel a csodálatos üzleti „megfontoltságokkal”…

      • Posted 2017-04-10 12:32 0Likes
        by Endy919

        A bet365 és egyébb fogadóirodák oldalán valóban lehet meccseket nézni , ha van pénz a számládon , de PL-t azokon sem találsz 🙂 gondolom , hogy nagyon borsos az ára és még ők sem fizettek be rá. De biszem-baszom , Bundás vagy digó liga megy minden mennyiségben.

      • Posted 2017-04-10 13:49 0Likes
        by DannyfromtheShed

        A PL nem adja el fogadoirodaknak a jogokat.

      • Posted 2017-04-10 18:59 0Likes
        by Diego Costa

        Lehet meccseket nézni, de angolt nem. Tulajdonképpen minden nagyobb bajnokságot lehet nézni (német, olasz, spanyol, francia), csak az angolt nem. A kupa meccseket lehet egyedül ott nézni.

    • Posted 2017-04-10 12:10 0Likes
      by Bukkakebáró Idemitirjak

      Talán az Acestream a legjobb megoldás.
      https://soccerstreams.net
      Az egykori reddit streameset költöztették ide, itt az aces HD streameket kell keresni, egyébként elég megbízható linkeket szoktak kirakni.
      Acestream előnye: Nincs reklám, jó minőségű és akadás mentes adás, annyi hogy programot felkell rakni hozzá.

    • Posted 2017-04-10 12:11 0Likes
      by adam10

      Próbáld meg a telenor mytv-t, ott online tudsz nézni hd minőségben olyan csatornákat amik a kínálatban benne vannak. Karácsony körül, talán decemberben volt egy akciójuk, hogy díjmentesen lehetett nézni. Ugyebár ez csak azokra a meccsekre jó amit a Spíler ad. Én utána nem fizettem elő havi csomagra, de ha jól emlékszem ilyen 1000-2000 forint / hó körüli összegért lehet elérni. (ja és talán mobil appon keresztül is működik)
      Amúgy én redditen szoktam közvetlenül a meccs előtt online streamet vadászni, van, hogy acestream-es, de van weblinkes használható is mindig. (1-2x beakad, meg késik 1-2 percet, de hát egy stream az sajnos ilyen)

      • Posted 2017-04-10 12:17 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        Mytv-vel tényleg érdemes próbát tenni és igen van hozzá hivatalos működő app.

    • Posted 2017-04-10 13:41 0Likes
      by Sirappa

      Kicsit beleástam magamat, röviden: beszarás:
      1. SkySport csak Great Britian területén fizethető elő. (Érthetetlen üzleti faszság, de oké.)
      2. SkyEurope: Lehetőség van végtelen pénzért (70 font/hó+éves „kártyadíj”: 200 euró). Ezzel csak egy probléma van: zseniális módon a FAQ-ban ez van, idézem:
      „Is this legal?

      Sky TV has acquired the broadcasting rights to transmit it’s services
      (movies etc.) via satellite to the UK and Ireland only and is
      therefore not allowed to have subscribers outside this area. We
      arrange your subscription using a UK address so that Sky TV is under
      the impression that you are in the UK and Sky TV is therefore acting
      in good faith. What we are doing is not illegal under European law
      and if you subscribe through us it is not illegal either. Sky TV on
      the other hand cannot be seen to permit or promote such activities.
      Therefore it is very important that you always deal through us. If
      Sky TV became aware that you are using your viewing card outside the
      UK they would deactivate it. Please never contact Sky UK directly,
      always contact us.”

      Ergo fizessek rengeteg pénzt egy gyakorlatilag illegális megoldásért (NetFlix vs VPN felhasználók szürke mezejére hajaz az egész).

      3. Beta verziójú,home made megoldások: Soccerstream leírását átfutottam, és bár béta és ez is jogsértő, letesztelem, de ez még mindig felháborító, hogy itt tartunk…

      Értem, hogy Közép-Kelet Európa, és a torrentnek nagy hagyománya van, de akkor is mi ez már? Ennyire vékony réteg az, aki esetleg fizetne egy árban elérhető szolgáltatásért?

      Zseniális világban élünk…

      • Posted 2017-04-10 13:55 0Likes
        by Zenzo

        „Ennyire vékony réteg az, aki esetleg fizetne egy árban elérhető szolgáltatásért?”
        Hogy válaszoljak gyorsan és egyszerűen: igen.

      • Posted 2017-04-10 19:11 0Likes
        by N'kolo Ganté

        Érdekes hogy a Premier League nem feküdt mèg rá erre. Amerikában minden major bajnoksàgnak van league pass-e. NFL-re előfizettem tavaly, kurva jó. Minden meccset lehet nézni élőben(HD), felvètelről, összefoglalókat, mindezt bàrmilyen eszközről. Ha lenne ilyen PL League pass tuti előfizetnèk rá.

      • Posted 2017-04-10 20:32 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Bocs, nem csak neked írom 🙂
        Szerintem van már terv erre.
        Nem mozgok otthonosan a szórakoztató iparban, de szerintem amíg az a 3 éves 5milliárd fontos szerződés nem fut ki nem lesz ilyen a két nagy TV csatorna (sky, BT?) miatt. Plusz a PL idén lett önálló és most először nincs valami szponzor a bajnokság nevében. Biztos tartanak erre szakembereket, vagy legalább is feltételezem (ha nem akkor ez egy piaci rés :D) akik már elkezdték előkészíteni amerikai mintára ezt a Pass-os rendszert, vagy ahhoz hasonlót. Amúgy tényleg felfoghatatlan, hogy 2017-ben ez kelet Európában ennyire nyögve nyelős. Amúgy én olyat szeretnék, ahol bármikor megtudom nézni a CFC meccseit, ritkán nézek más angol csapatok meccsét, hiába van Spíler itthon, 2x néztem rajta Chelsea meccset pedig sokszor tűzték műsorra. Érzésem szerint itthon a Digi-nek az utolsó éveit leszámítva amikor náluk volt a PL a többi csatornának sem sikerült jól összehangolni a közvetítéseket, sosem értettem, hogy miért jobb egy bármilyen ismétlést adni pl.: teniszből, mint egy két kis csapat összecsapását élőben, mert vannak akiket minden meccs érdekel egy bajnokságban, legyen az angol, spanyol, vagy olasz… felfoghatatlan hogy ennyire rossz a kommunikáció a nézők és a szolgáltatók között.

      • Posted 2017-04-10 21:22 0Likes
        by Zenzo

        „sosem értettem, hogy miért jobb egy bármilyen ismétlést adni pl.: teniszből, mint egy két kis csapat összecsapását élőben, ”

        Azért ahhoz nem kell sok, hogy belásd, itthoni sport tv költségvetéssel nézve még egy Burnley-Hull is elképesztően sokba fáj ám, amíg a random ismétlés „ingyen” van (egyszer már ki lett fizetve). Nincs mit tenni, az ország azért relatív kicsi, 10M ember, abból is ha a fele focirajongó, már sokat mondtam, és még az is megoszlik a top bajnokságok top csapatai közt. Bár a jelenlegi valós számokat abszolút nem ismerem, de volt rálátásom a 10 évvel ezelőtti helyzetre, és őszintén szólva erősen gyanítom, hogy 2017-ben még egy komoly PL rangadó sem képes 1M nézőt a képernyő elé kötni (akármilyen okból is). Ez pedig eléggé lecsökkenti a reklámidőért kérhető összegeket, ami pedig nem termeli ki egy-egy meccs árát. Itthon pénz igazán az EB, Vb, BL meccsekben van, mert ezek azok, akik a többnyire semleges embereket, és esetleg még a nem kifejezetten focirajongókat is a tv elé ülteti. Egy szombat déli Boro-Burnley meg max azt a pár ezer fanatikust – kutya legyek, ha egy ilyen meccsre tízezernél többen bekapcsolják a tv-t.

      • Posted 2017-04-10 21:41 0Likes
        by WehaveNoHistory

        Értelek.
        Akkor ez egy megszoksz vagy megszöksz helyzet lesz ebben (egy ideig biztosan) az országban a közvetítéseket illetően? Gyanítom a sportok iránti érdeklődések eloszlási százaléka nem fognak túl nagy eltolódásokat mutatni +/- irányba, az eddigi adatokból ítélve.
        Ilyen személyeknek nyújthatna segítséget egy olyan felület ahol tényleg célirányosan nézhetek, pénzért cserébe olyan sportműsort amit én szeretnék. De ez még sok helyen gyerekcipőben van vagy nagyon távlati.

      • Posted 2017-04-11 08:15 0Likes
        by Zenzo

        Az én fejemben léteznek gazdasági megoldások erre nézvést, bár korábban is csak bizonyos feltételek mellett látszott megvalósíthatónak, és most pont az ellenkező irányba tartunk. Értem ezalatt, hogy gyakorlatban megoldást jelentene egy EU (szintű) tv (sport)csatorna, aki nem nemzeti szinten veszi meg a közvetítési jogokat, hanem az Unióra. Tegyük fel a Sky gondol egy nagyot (vagy a BT, a BBC, akárki), és ahelyett, hogy eladná a közvetítési jogokat, inkább sugárzási jogot szerez a különböző országokban.

        Viszont a Brexit mellett Orbán Vajna országában ez jelenleg kivitelezhetetlennek látszik.

        Tulajdonképp a jelen mindenképpen a megszoksz v megszöksz, de azért a közeli jövő szerintem tartogat már kellemes, ügyfélközpontú meglepetéseket. A MindigTv és társai már elindították a folyamatot, amire egyébként szükség is van, hogy TE magad állíthasd össze azt, amiért fizetni akarsz, nem a nyakadba b*sszon egy csomagot a szolgáltató. Inviteles vagyok, a jelenlegi csomagomban hd-vel mindennel van 104 csatorna. Na az utóbbi 1 évben ha be volt kapcsolva a tv, ebből 2, azaz kettő darabot néztem/néztünk. Ergo, 80-at simán odaadnék egy SkySport 1-2-3-ért eredeti nyelven, és még hajlandó lennék ezért kifizetni ugyanezt a havi összeget is. Ha ezt valami médiabúza felismerné, gyorsan meg lenne a megoldás, meg amúgy gyorsan kitisztulna a piac is, mert abból a 100 csatornából minimum(!) 50 életképtelen szar, és csak ezek a csomagok tartják életben. Felteszem magamban a kérdést sokszor, hogy találni-e magyarban legalább 500 embert, aki nézi mondjuk az Al Jazeera-t, a muzsika tv-t vagy a Paxot, mert itt most szakadjon rám egy mázsa szar, ha van. Arról nem is beszélve továbbra is, hogy bár biztosan sok degenerált szülő kapcsolja be a duck tv-t a gyerekének, de összességében azt is, aki kitalálta, addig kéne ütni egy 40 centi hosszú, 2,5 centi átmérőjű, nagyon rozsdás vascsővel, amíg mozog. De hát na, gyanítom nem nagyon kéne szavazást indítani itt sem, hogy ki lenne, aki a királyi 1-2-3-4-5 csatornákat Duna tv-stől ATV-stől mindenestől odaadná egy jó skysportsért 🙂

      • Posted 2017-04-11 15:55 0Likes
        by Sirappa

        A koliban a társalgóban másnaposan reggel mindig a Muzsika TV ment:D Just for fun.

      • Posted 2017-04-11 18:09 0Likes
        by Zenzo

        jó ég, és hova jártál, a Fővárosi és Vidéki Kisebbségek Prímásképző Egyetemére? 😀

      • Posted 2017-04-10 14:02 0Likes
        by McDennis

        1290 ft az a csomag amiben benne van már a Spíler is

      • Posted 2017-04-10 19:31 0Likes
        by balazsh

        Szerintem nem. Egyszerűen csak sokkal több pénz jön abból, ha TV-előfizetésbe kötöd másik 70 csatornával, internettel, telefonnal, kutyafaszával. A stream szolgáltatások meg amúgy is illegális továbbstreamelésnek vannak kitéve, valószínűleg ez se ösztönzi őket a fizetős stream kultúra kiépítésére.

    • Posted 2017-04-10 13:47 0Likes
      by DannyfromtheShed

      En Telenor MyTV-t hasznalom. Desktop+Mobile tokeletesen megy kulfoldrol is VPN nel.

      havi 6e Ft fizetek, de ebben sok csatorna+HBO go is van. HBO nelkul asszem 3e Ft.

      Spiler es Super TV2 is benne van, amiken megy a PL.
      Nem kell telenorosnak lenni. Jah es MO-n nem szamolja a mobilnet adatforgalmat, ha megis telenoros vagy.

    • Posted 2017-04-10 15:37 0Likes
      by balazsh

      Én is a MyTV-t tudom ajánlani, 1290 alapból havonta, de nekem minden hónapban olcsóbb 😀 most pl már csak 800Ft.

    • Posted 2017-04-10 18:10 0Likes
      by Zoleee

      Én is a mytv – t ajánlom. Egyszerre két mobilon és két pc-n lehet nézni.
      Ezt kihasználva ketten használunk egy előfizetést.

    • Posted 2017-04-10 18:56 0Likes
      by Diego Costa

      Én az AceStream-et ajánlom. Nagyon jó kis program. Letöltöd és utána csak annyi dolgod van, hogy elindítod a stream-et és már működik is a dolog. Nagyon ritkán vagy le ( és akkor is csak minimális időre) és gyönyörű, tiszta képe van.

      Egyébként az már nekem is eszembe jutott, hogy a PL miért nem csinál NFL-es mintára egy league pass-t? Befizeted amennyit kell és nézheted, ennyi. Ha már sokadjára is hadjáratot indítanak a stream-ek ellen, ez lenne a megoldás.

      Azt én se értem, hogy miért nem lehet előfizetni itthon rájuk. (Már csak azért sem, mert SkyNews csatornát már láttam). Ugyanakkor miért gondoljuk, hogy lehet mikor egy videót nem enged lejátszani a BBC-s honlap sok esetben arra hivatkozva, hogy nem UK-ban élünk…Érthetetlen.

    • Posted 2017-04-10 16:43 0Likes
      by DannyfromtheShed

      Kiegyenlitett kuzdelem.

    • Posted 2017-04-10 17:41 0Likes
      by Endy919

      Jocóra meg senki sem szavazott …. kampány van már megint ellene ! Pedig milyen brutális támadó focit játszanak , a listavezető meg csak védekezik …

      • Posted 2017-04-10 17:57 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jo vicc, de o valszeg valahogy igy erzi 🙂

      • Posted 2017-04-10 18:21 0Likes
        by Bukkakebáró Idemitirjak

        (Ezt nyilatkozta is már pár hónapja)

      • Posted 2017-04-10 19:08 0Likes
        by N'kolo Ganté

        KAMPÁNY!

  • Posted 2017-04-10 18:01 0Likes
    by DannyfromtheShed

    “Yeah, I hit the post twice already [in previous matches],” Alonso said. „When I took the ball, everyone was saying, ‘Please, one inch lower…’

    😀

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com