Így láttuk mi

ID-100214097Az immáron hagyománnyá váló össznépi véleménynyilvánítással jelentkezünk a szezonösszegző posztok elején. Tudjátok, PL LR szemmel, kugli, néptánc, együtt nyitunk, együtt zárunk, együtt remélünk, együtt sírunk. Ez azért vicces amúgy, mert többnyire tényleg így van, most a hamari szezonkezdés miatt elmaradt, viszont egy ilyen remekbeszabott szezont hogyan máshogy zárhatna a blog, nemde? Pedig de. Mi itt fent, ti ott lent, tudjátok.

Amilyenre a szezon sikerült, joggal mondhatja bárki, hogy jobb lenne inkább elengedni, merthát valljuk meg, nem sokan nyúlnak magukhoz a Chelsea szurkolói berkekben, ha erre a szezonra gondolnak. De hát mi még azért annyira mégsem hagynánk annyiban, mert a Chelsea 10. helye az utóbbi évtizedben legalább akkora szenzáció, na jó, akkora talán mégsem, de majdnem, mint a Leicester bajnoki címe. Lássuk.

1.) Nem tudom nem megkérdezni, és igyekszem nem elröhögni: összességében elégedett vagy a szezonnal? 

JoeyB: Persze, szezon végére Willian is utolérte Hazard testzsírszázalékát, így nincs okom a panaszra, ráadásul Hiddink rengeteg lehetőséget adott a fiataloknak a tét nélküli meccseken.

Kdako: Azzal vagyok elégedett, hogy végre vége lett.

TheRussianOne: Ha az ilyesmi elégedettséggel töltene el, a Milannak szurkolnék. Öröm az ürömben: innen csak felfelé vezethet az út.

Wudigessboi: Nyilván nem. Az, hogy semmit se nyertünk, egy dolog, illetve a kisebbik baj. Sokkal jobban fájt a rengeteg kritikán aluli egyéni teljesítmény, a küzdelem hiánya, a megannyi megmagyarázhatatlan  eredmény és az, ami mindebből következett, vagyis a nihilizmusba fulladt utóbbi pár hónap.

Zenzo: Nehéz előadni a meglepett idiótát, ha én teszem fel a kérdést magunknak, de azért képzeljétek ide az Ancelotti-szemöldökkel végtelenül hülyén nézni próbáló fejemet, miközben épp a szavakat keresem, és azon gondolkodom, hogy már nyitásnak szabad-e vulgaritásba bocsátkozni, és egy jóízűt lófaszozni már az elején. Nincs az a jóérzésű szerencsétlen Chelsea drukker, aki erre akár egy halvány „félig”-gel is tudna válaszolni. Remélem.

Itt még bizakodva vágtunk neki a szezonnak
Itt még bizakodva vágtunk neki a szezonnak

2.) Tavaly trófeamentes szezon után dupláztunk, most bajnokként zártunk trófea nélkül. Ringlispíl?

JoeyB: Szép lenne, de szerintem a tavalyi egy kifutott eredmény volt, amit megismételni jövőre biztosan nem fog a csapat, főleg, mert ennyire gyengék soká lesznek újra a klasszikus nagy csapatok. Minimum három, de inkább több ember kéne a kezdőbe, ráadásul most fontos lenne erős személyiségeket elcsábítani, ami a jelenlegi helyzetben eléggé valószínűtlennek tűnik, pedig tényleg kulcsfontosságú lenne, hogy ne legyen olyan a csapat, mint az összes Arsenal az elmúlt kb 6-8 évben, vagyis, hogy ügyesek a fiúk, de olyan puhapöcsök, akibe minden jöttment a lábát törli.

Kdako: Jó pár elemzést elolvastam, de továbbra sem tudom meghatározni a visszaesésünk okát. Egy újabb bajnoki arany túlzott elvárás lett volna, de a dobogó nem, hiszen nem gyengült a keret. Hiába jöttek a vereségek, sokáig hittem abban, hogy elindulunk felfelé, még Josével is, sok idő kellett annak megemésztésére, hogy ez az idény kuka. Sokan köszönhetünk a Leicesternek, talán az ő bajnoki címük mellett nem olyan ciki a mi visszaesésünk sem.

TheRussianOne: „Ez teszi a labdarúgást a világ egyik legcsodálatosabb sportágává” – mondanák a Sport tévé szakértői erre, én viszont csak csendben reménykedem, hogy most újabb tizen-x sikeres szezon vár ránk.

Wudigessboi: José első éve az építkezésről szólt, az idei (fél) pedig a leépülésről. Előbbivel ellentétben utóbbit közel sem éreztem szükségszerűnek, ezért is annyira nehéz elszámolni vele. Remélhetőleg elértük a mélypontot és elindulunk felfelé.

Zenzo: Nem akarom azt mondani, hogy ez a normális, mert ezt úgysem értené meg senki, annyi hely meg most nincs itt, hogy kifejtsem, mire gondolok. Röviden: az aranygeneráció elbúcsúztatása értelemszerűen von maga után hullámvölgyet, vagy völgyeket, és láttuk már a Pool és a United példájából is, hogy egy ilyen mértékű váltás nem mehet végbe egyszerűen, pláne nem gyorsan. A mi körhintánk legalább kiadott egy rettenetjó szezont tavaly, aztán majd a következő eldönti, hogy az volt kifutott szezon, vagy a következő is az lesz, és akkor már hullámvasút.

Magasról zuhantunk...
Magasról zuhantunk…

3.) Mi (ki) az, amit mégis ki tudnál emelni a szezonból?

JoeyB: Zouma, a sérüléséig elképesztően magas szinten játszott annak ellenére, hogy mellette rendszerint Ivanovics (nem)védekezett, benne láttam egyedül azt, hogy valamikor a védelem vezérévé válhat, nagyon remélem, hogy a sérüléséből úgy tér vissza, ahogyan egy jó négernek vissza kell.

Kdako: A legszebb élmény az Everton elleni 3-3 és JT utolsó perces egyenlítése, na meg az, hogy nem sokkal előttem történt mindez – katartikus volt. A játékosok közül Zoumára és Willianre lehet a legkevesebb panasz. És persze legalább az ifik sikereinek örülhettünk.

TheRussianOne: Játékost inkább nem szeretnék kiemelni, igaz, nem volt mindenki egyenlően szar, de csapatként buktak a srácok egy jókorát. Számomra a legkedvesebb élmény, hogy mi nyertük meg a Leicesternek a bajnokságot, ráadásul újra egy régi fényében tündöklő Édenkével. A többit felejtsük el, lépjünk tovább.

Wudigessboi: Mi: Arsenal oda-vissza, plusz az a pár hazai hajrában döntetlenre mentett rangadó (MU, Everton, Tottenham) – de ezeket sajnos tipikusan a középcsapatok emlegetik csak fel csillogó szemekkel. Ki: Begovic majdnem olyan jó cserekapusunk volt, mint tavaly Cech. Rajta kívül RLC játszatásának és biztató teljesítményének lehetett ha nem is feltétlenül örülni, de drukkolni mindenképp.

Zenzo: A keserű összkép ellenére azért volt bőven olyan, aminek örülhet a Chelsea-szív, ilyenek például Zouma szereplése (gyere vissza a sérülésből Hápi!), hogy Ruben révén egy Chelsea akadémia-nevelés mindennél közelebb került a felnőtt kerethez, de meg kell említeni Begovics nevét, Willian szezonját, vagy akár azt, hogy a két legfőbb londoni rivális képtelen volt ellenünk győzni még így is, Wengi pedig lefeküdt oda-vissza.

Kevés pozitívum egyike
Kevés pozitívum egyike

4.) Mi okozta a legnagyobb csalódást?

JoeyB: Pedrót szívesen ideírnám, de tőle pont azt vártam, hogy ekkora semmirekellő lesz, ahogyan írtam anno levlistán, tényleg az a legnagyobb baja szegénynek, hogy a lábfejei helyére nőtt puha faszokkal kurva nehéz labdát kezelni. Legyen a szerb álomduó, egymást múlták alul, de amíg Maticsnak lehet jövője a csapatnál, addig Ivanovicsnak ennél jobb szezonja már nem lesz; ha valaki adna érte egy  lyukas kotont és maszturbálópapucsot, viheti egy ajándék késkészlettel vagy ötszáz forintos Erzsébet-utalvánnyal, aztán hajrá, szopjon vele más.

Kdako: Őszintén hittem abban, hogy José 6-8 évig az edzőnk lesz, utána max elmegy a portugál válogatotthoz, de nem látom más rivális kispadján, és ha nem is vezet minden évben bajnoki címre minket, de ott leszünk stabilan az európai élmezőnyben. Ehhez képest tudjuk, hogy mi történt…Szóval csalódást okozott Mourinho, hogy megbukott a csapattal, és a csapat is, hogy megbukott Mourinhóval, és az, hogy ez a kapcsolat így véget ért.

TheRussianOne: Mourinho kezdte, akibe pedig teljesen bele voltam szerelmesedve, de már a Madridnál is látszódott rajta valamiféle elmerotty, amit ide is sikeresen sikerült átmentenie, ennek tán a legmeggyőzőbb bizonyítéka a doktornővel való értelmetlen összekülönbözése volt. Aztán a teljes csapat, kollektíven, és ha valakit ki kell emelnem közülük, akkor Édenke, aki tán a legnagyobb formahanyatlást prezentálta.

Wudigessboi: Az, ahogy a korábban konstans magas szinten futballozó húzóembereink gyakorlatilag kivétel nélkül így megzuhantak. A legnagyobb botrány a tavaly szezon legjobbjának választott Hazard majd’ teljes idényen át tartó szánalmas vesszőfutása volt, de nyilván nem lenne fair csak rajta elverni a port, hisz Fabregas, Matics vagy Ivanovics produkciója is bántóan leromlott a megszokotthoz képest. S bár anno kitárgyaltuk, de kapcsos zárójelben ide kívánkozik még Diego Costa megannyi suttyó-patkány megmozdulása is, amivel én gyakorlatilag telítődtem.

Zenzo: sosem csináltam belőle nagy titkot, számomra mindennél nagyobb csalódás, hogy Josét – már megint – lapátra tettük, és segget csináltunk a szánkból, meg persze a terveinkből, meg belőle, aztán most meg sírunk, hogy a MU padján kötött ki. Emellett a szezon eredménye, a húzóembereink teljes szezonon át húzódó gyötrelmesen szar játéka, vagy a JT-saga szánalmassága is eltörpül.

5.) A címvédés nem jött össze. Látsz-e esélyt a visszatérésre, lehet-e bajnok a Chelsea a következő szezonban?

JoeyB: Na, ezt kettővel fentebb megválaszoltam, szerintem reálisan jövő nyáron lehet leghamarabb bajnoki esélyesként beszélni a Chelsearől, amit nem is bánok igazán. Épüljön fel egy gerinc, alkosson Conte, basszon pofán néhány embert, tegyen elektromos nyakörvet Ázárra, hogy megrázhassa, ha kontroller vagy chips felé nyúl a trógerje, nem lényegesek az eredmények, sokkal fontosabb lenne a jövő szempontjából egy identitást találni, mert az jelenleg nincs, ez pedig szerintem elképesztően nagy probléma.

Kdako: Még erősebb lesz a bajnokság, mint eddig, hiszen minden topcsapat csalódott, és emiatt költekezni fog, a Leicester pedig azért, hogy megragadjon az élmezőnyben. Nem a költekezési versenyt kell megnyernünk, sőt, igazából nem is kell belemenni túlzottan, de pár okos igazolással és a csapat újbóli összegyúrásával jó esélyünk van – a dobogóra mindenképp, az aranyra talán még rögtön nem.

TheRussianOne: Hogyne! Sőt, az öreg Carraghernek kell igazat adnom, aki azt mondta, jól jön majd nekünk, hogy nincs nemzetközi kupa. Jól bizony! Conte így kényelemben veheti fel a PL-ritmust.

Wudigessboi: Szeretném hinni, hogy igen. Jó lenne eljátszani az alvó óriást, aki átszunyókált ugyan egy idényt, de újult erővel visszatér és ismét szétcsap mindenkit. Pont az idei Leicester mutatta meg, hogy nincs lehetetlen és jó stratégiával, valamint harcos szellemiséggel hadat lehet üzenni az oddsoknak. Persze előbb a top4 legyen meg…

Zenzo: Tavaly nyáron toltam be ide pár szállóigét és közmondást, ezek közül tennék most ide egyet – vagy, na jó, inkább többet – ezek most az én válaszaim:

“Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja.” (Albert Einstein)

“A lehetetlen nem tény, hanem vélemény.” (Muhammad Ali)

“Ha a lehetőség nem kopogtat be hozzád, csinálj magadnak egy ajtót.” (Milton Berle)

“Az Istenhez imádkozni kell, de a parthoz evezni.” (Lev Tolsztoj)

“Aki harcol, veszíthet. Aki nem harcol, már vesztett is.” (Bertolt Brecht)

6.) Ismét új edzővel vágunk neki a szezonnak. Mi a véleményed Contéról? Mire számítasz vele kapcsolatban?

JoeyB: Elsősorban arra, hogy a királylányokat pakolja helyre, a dagadtakat – rátok nézek, Hazard, Costa és Willian – futtassa, amíg le nem fogynak és alakítson ki egy magot, amire lehet építkezni. Ezt megtette a Juventusnál, így nincs okom a kételkedésre, ráadásul nála egy fiatalnak van esélye kezdőbe kerülni, nem a dugópajtijait rakja a kezdőbe, mint az egyik manchesteri edző, szóval hajrá. Egy ezer fokon égő, szervezett, kemény csapatot várok, ha már ez megvalósul, én elégedett leszek, aztán jövő nyáron lehet továbblépni. Most az alapok legyenek meg, mert jelenleg ott tartunk, hogy mocsárra építettünk várat, leégett, összedőlt és csak ezután süllyedt el, álljunk neki hát újra.

Kdako: Gyorsan, pár hónap után ki fog derülni, hogy mit tud kezdeni az angol bajnokság jelentette kihívásokkal, és ha nem áll jól, akkor szerintem ő sem kap nagyobb türelmet, mint pár elődje. Ezzel együtt nagyon bízom benne, és hiszek abban, hogy sikeres lesz, minden Juventus-drukker ismerős isteníti. Kellően munkamániás és keménykezű, taktikailag felkészült, és a kevésbé ismert játékosokból is ki tudja hajtani a maximumot. Triesztben ott voltam, amikor bajnoki címet ünnepelt, remélem, hasonlót a Bridge-en is átélhetünk majd.

TheRussianOne: Kb. azóta nem követem az olasz focit, hogy Mou otthagyta az Intert, de a médiában fellelhető infómorzsák alapján szimpatikus állat, aki alkalmas lehet rá, hogy felrázza a játékosokat. Remélem, hoz valami színt is a csapat játékába, elég jellegtelenek voltunk mostanság. Ó, és persze hozhatná magával Pogbát is. Rohadt nehéz jósolni, mert óriási változásokkal vágunk majd neki a következő szezonnak: Pep a Cityben, Mou a MU-ban és persze ott van az évről-évre megújuló Wenger is. Szmájli.

Wudigessboi: Üdítően új szellemiségre. Ahogy leszűrtem, a Juvénál alapvetően a kemény munkában hitt, amivel képes volt többet kihozni a keretből, mint ami a nevek alapján benne volt. Persze a közeg új lesz neki, no meg a verseny is sokkal intenzívebbnek ígérkezik, mint amit odahaza megszokhatott, de most meg vagyok róla győződve, hogy jó vásárt csináltunk vele. Olasz szakemberrel amúgy se fogtunk eddig mellé.

Zenzo: Már a szezon végefelé is írtam párszor, hogy szerintem ő a megoldás a jelen helyzetünkre, és ezt továbbra is így gondolom. Nagy kérdés, hogy mennyire lesz töke felrúgni a homokozót (remélem nagyon), és nem csak a kislapátját hozta, hogy leüljön a sarokba, míg a nagyok tovább játsszák az agyament játékaikat középen. Ettől persze lehet ez a kooperáció totális bukás, de szerintem kitartó munkával, egy új hullámmal és némi szerencsével játszva ismét top4 helyen végezhet a Chelsea.

Conte

7.) Mit vársz a nyártól? Hol kellene mindenképp erősödni?

JoeyB: Emenalo lehetőleg jó messzire takarodjon, valami afrikai törzsben képzelje el a következő harminc évét, felfoghatatlan, egy ember hogyan élhet túl ennyi edzőváltást és ostoba döntést. Konkrét igazolásokat nem tudnék és nem is akarok mondani, ez függjön attól, hogy Conte koncepciójába ki illik és ki nem, posztok szerint viszont minimum egy belső védő, egy bal hátvéd és két belső középpályás mindenképp kellene, a négyből pedig minimum kettőnek olyan domináns személyiséggel kellene rendelkeznie, amivel rendelkeztek a régi mag tagjai. Ezeken taktikafüggetlenül vékonynak érzem a keretet, a többit meg majd kitalálja Conte. Vagy jön a B-terv, és veszünk bírókat meg kapusokat meccs előtt, abban is van gyakorlata a mesternek.

Kdako: Igazából minden poszton, de nem mindenáron. Például Pogba 60-70 millióért nem kell, ha van egy Loftus-Cheek. Nainggolan és egy szélsővédő jöhetne, esetleg egy csatár, aki tud Costa mellett is játszani, de tűri a padozást is. De 80-100 millió fontnál többet felesleges elkölteni.

TheRussianOne: Védelem, középpálya, támadósor. Zouma mellé igazolnék egy stabil középhátvédet, talán balhátvédet, bár a fene tudja, mi jön majd ki még Babából. A Fabre-Matic párosról tudjuk, hogy képesek világszínvonalú játékra, de mindenképp kéne még egy középpályás, ha másért nem, hát mert Ramit nem pótoltuk még. Ez lesz Nainggolan. Elől Pedrót kivenném a kezdőből, valamint Costa mögé/mellé is mindenképp kell valaki.

Wudigessboi: A magunk mögött hagyott szezon alapján gyakorlatilag mindenhol. Az idén leszereplő sztárokról még nem mondtam le végleg, hiszem egyrészt, hogy visszatérhet a csúcsformájuk, no meg azt is, hogy nem is koccolnak le puszta haszonlesésből. Ha ehhez hozzáadjuk a raklapnyi kölcsönjátékost, akkor nem riasztóan rossz a helyzet. A legtöbb tennivaló a védekezés rendes megszervezésével lesz, de ha valakire, akkor egy olaszra ezt rá merem bízni vakon.

Zenzo: Őszintén szólva, nem sokat. 3 nagy torna is van a nyáron, és a főszereplőink szanaszerteszéjjel lesznek a világban a felkészülés és az összecsiszolódás helyett. 2-3 komoly igazolást várok, de inkább azt, hogy egyben tudjuk tartani a keretet, és nem hagyjuk szétszéledni az értékeinket egy olyan szezon előtt, amikor előre tudható, hogy szerényebb célokért tudunk csak küzdeni. Remélem, hogy újra képesek leszünk koncepcionálisan elkezdeni dolgozni, de sajnos majdnem biztos vagyok benne, hogy ez nemhogy nem fog megtörténni, de egyelőre még igény sem nagyon mutatkozik rá. Pedig szerintem itt kéne leginkább fejlődni.

8.) Ahogyan tavaly is, örökös téma, vesszőparipa, izébigyó: van egy jó és sikeres utánpótlásunk. Mi lesz velük?

JoeyB: Eladjuk, aztán visszavesszük háromszoros áron, mert nálunk nem szokás visszavásárlási záradékot rögzíteni, minek is. Gondolom, a következő Musonda és Christensen lesz, egyikre se lenne szükség.

Kdako: Nagyon szeretném, ha végre több lehetőséget kapnának, de ismét több esélyt látok arra, hogy jönnek helyettük a töltelékigazolások. Ráadásul EL sem lesz, ahol lehetne kísérletezni nyugodtabban.

TheRussianOne: Szép sorban eladjuk őket különböző bajnokságok középcsapatainak.

Wudigessboi: A tétnélküliség miatt idén a vártnál több játékpercet kaptak a fiatalok, szerintem nem is okoztak csalódást. Az új szezonban viszont kevesebb meccsünk lesz a nemzetközi szereplés hiányában, ami megkurtítja a kísérletezgetési lehetőségeket is, hiszen heti egy meccsel nem nagyon leszünk rotálásokra utalva. Szívünk mélyén mind tudjuk, hogy egy erős Chelsea nem nagyon bír el tarcsiból felkapott csikókat a kezdőben, úgyhogy sajnos nem számítok előre lépésre e téren. Ez már olyan tradíció, mint hogy a Tottenhamnek majdnem összejön valami ellenünk a Bridge-en.

Zenzo: Ez alapvetően függ attól, amiről egy kérdéssel fentebb beszéltem. Ha végre képesek lennénk kialakítani egy koncepciót a jövőre nézve (hát még ha nem is b*sznánk szét az egészet, ha egy kicsit a szemünkbe megy a sampon és csípni kezd), akkor abban szépen le lehetne fektetni a fiatalok sorsának terveit is. Nem csak azt kell kitűzni, hogy az akadémiának játékost kell adnia a nagy keretnek, hanem azt is, hogy a nagy keret „igényelje” az ilyen játékosokat. Nem hiszem, hogy Hiddink lesz ennek a folyamatnak a Gordiuszi csomó kettévágója, de valamennyire bíztató, hogy valamiféle igény mutatkozik a board részéről is a kérdésben, ha már ilyen szaktekintélyt is odahelyeznek a placcra, az Angol U21 körül sertepertélő Holland, és a frissen felbuktatott Edwards mellé.

ruben

+1.) Állandó téma volt idén, hogy kivel kéne számolni a jövőben és kivel nem. Ki lenne az az 5 ember, akit mindenképp megtartanál és ki az az 5, akin túladnál?

JoeyB: Igazából az én listám inkább aszerint áll össze, hogy kik köré építenék egy csapatot, kik azok, akikben látom, hogy hosszútávon kulcsfigurák legyenek, nem a tavalyi szezon vagy az alapján, hogy mi a realitás. Keep: Courtois, Zouma, Hazard, Willian, Azpilicueta. Mindenképp, lehetőleg Liverpoolba küldve: Ivanovics, Cahill, Oscar. Nem tudok öt embert mondani, akit feltétlen elzavarnék. Van még, aki lécelhetne, (Matics, Mikel mainly), de én adnék Maticsnak még egy szezont, Mikel pedig szintén hasznos rotációs-szituációs játékos. Igazolásoktól függ, ha jön értelmes labdaszerző, egyikőjük megy valószínűleg, de nem ragaszkodok a távozásukhoz, a triumvirátusunk (eh, ha látná Caesar, kikre használtam ezt a kifejezést…) puszta látványától is kínosan összeszűkül ott, ahova a nap sem süt be.

Kdako: Nehéz ez a kérdés, mert vagyok olyan szentimentalista, hogy egy idő után elkezdek kötődni a kékben játszókhoz, legyen az Boulahrouz vagy éppen Szmertyin. Jó, Falcaóhoz, Quaresmához azért sehogysem tudok. Tehát a szezonban mutatott forma alapján kevés játékost lehet dicsérni, de előtte meg azt láttuk, hogy klasszis szinten képesek játszani. Pl. Matics istencsászárból lett Mikel cseréje, Ivanovics meg önmaga paródiája. Normális világ ez? Vagy a mostani Courtois után bárkinek fájna a szíve? De rögtön az jut eszembe, hogy bárhova menne, ismét zseniálisan védene. Ezzel együtt nem akarom kikerülni a választ, tehát mindenképp maradna Willian, Azpilicueta, Fabregas, Hazard (dietetikussal megerősítve), Zouma. Túl tudnék lépni a hiányán: Remy, Iva, Oscar, Baba, Matic.

TheRussianOne: Mindenképp megtartanám: Courtois, Azpi, Zouma, Hazard, Willian. Még tudnám sorolni, de a kérdés ötre vonatkozik. A távozók listája kapcsán inkább úgy fogalmaznék, hogy az ő elvesztésük fájna a legkevésbé: Iva, Mikel, Pedro, Oscar, Pato.

Wudigessboi: A Falcao-Pato-Rémy trió finoman szólva sem győzött meg elől, szóval értük egyáltalán nem lenne kár. Miazgával sem igazán tudom, hogy mi volt a cél, de nem vett le a lábamról se a többhetes erőgyűjtése, se a Sigurdssonnak fejelt gólpassza. Rajtuk kívül Baba is csalódás volt, érte ráadásul még tán kapnánk is valamennyit. Terry hosszabbításával szerencsére felszabadult itt egy hely. Hazard-t az idei performansza ellenére megtartanám, egész egyszerűen kell a zsenije oda előre. Begovic nagy vétel volt, megállja a helyét kezdőként, de a pad se derogál neki, márpedig ritka az ilyen. Rajtuk kívül három fiatalt mondanék: Zoumát, akit remélhetőleg nem tett taccsra a horrorsérülése, valamint Loftus-Cheeket, akiben sokan látjuk az új hullámos Terryt, valamint Kenedyt, aki megvillantotta a tehetségét idén is párszor, s ha jó helyre tesszük és engedjük kibontakozni, akkor nagyot kaszálhatunk a sráccal.

Zenzo: Anno már március végén posztoltam is erről, és a véleményem nem nagyon változott azóta. Így kicsit nehéz 5-5 játékost megnevezni, bár annyira már úrrá lett rajtam az apátia, hogy senkire nem tudnám azt mondani, hogy mindenképpen megtartanám. Mert pl az érkezőtől függően az M&M egyik tagját „mindenképp” megtartanám, de ha jön Kanté és Naiggolan is, mehet Mikel és Matics is isten hírével. Az én „öt” nevem, akiket megtartanék: Costa-Solanke-Traoré, Hazard-Oscar-Willian-Aké-Ruben, Azpilicueta-Zouma-Christensen, Courtois-Begovics. Akiket elengednék, azok a pótolható töltelékjátékosok: Amelia, Miazga, Djilobodji, Matics/Mikel, Pedro, (Fabregas?), Remy, Pato, Falcao.

flag

2416 Comments

  • Posted 2016-06-15 14:12 0Likes
    by BlueCech01

    Along this narrative thread comes the rumor from the Guardian that Chelsea have approached and „held talks” with Steve Mandanda whose contract is expiring at the end of the month. Mandanda has expressed interest in going to either the Premier League or La Liga just recently, ready to explore a league other than just the French one before he calls an end to his career.

    • Posted 2016-06-15 14:21 0Likes
      by Endy919

      Remek kapus , de minek ?
      Courtois a megkérdőjelezhetetlen 1-es , Bego pedig zseniális cseréje . Nem kell félni , ha beáll , mert tudjuk , hogy nagyon jó kapus . Ráadásul azért fiatalabb is pár évvel Mandandától.

      Csak úgy látom értelmét , hogy ingyen leigazoljuk , aztán rögtön el is adjuk.

      • Posted 2016-06-15 14:24 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Azt olvastam, ha Bego távozna akkor lenne ő a választás csak.

      • Posted 2016-06-15 14:32 0Likes
        by Endy919

        Volt már valami pletyka Bego távozásáról ?
        Én még nem olvastam ilyenről szerencsére.

      • Posted 2016-06-15 14:36 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Én sem olvastam még konkrétat róla, ezért meg is lepett ez a Mandandás dolog, ott is csak olyat láttam hogy ha Bego menne, de hogy hova arról semmit, igaz nem lenne meglepetés mivel azt bizonyította, hogy nagy csapatnál is képes megbizhatóan védeni.

      • Posted 2016-06-15 14:38 0Likes
        by Endy919

        És szerintem ő sem szeretene távozni . Tudta , hogy amikor ide jött , hogy Courtois cseréje lesz és jóval több meccset is kapott mint amiben reménykedett szerintem .

        Kíváncsi vagyok mi fog ebből kisülni.

      • Posted 2016-06-15 14:58 0Likes
        by emazohun

        Off: a magyar származású/magyar játékosok a szlovák válogatottakban szokták énekelni a szlovák himnuszt?

      • Posted 2016-06-15 15:00 0Likes
        by Endy919

        Ezt még pont nem figyeltem 🙂

      • Posted 2016-06-15 15:02 0Likes
        by emazohun

        Sesták milyen játékos egyébként? Tudom hogy itthon játszik,de NB1-et nem nézek 🙂

      • Posted 2016-06-15 15:05 0Likes
        by Endy919

        Egy örök ígéret maradt . Annó a Bochumban volt egy jó időszaka , de sehol máshol sem tudott igazán kibontakozni.

        Én nem is nagyon értem , hogy mit keres most a keretben . Bár igaz, hogy a csatár poszt most elég nagy hiánycikk nálunk.

      • Posted 2016-06-15 15:10 0Likes
        by emazohun

        Én sem értem,tekintve hogy asszem a Fradi padján szokott ülni 🙂

      • Posted 2016-06-15 15:04 0Likes
        by emazohun

        Most mondja Knézy,hogy a magyar származásúak közül ketten nem beszélnek magyarul
        Ennyire jó az asszimiláció Szlovákiában vagy mi a szösz?

      • Posted 2016-06-15 15:06 0Likes
        by Endy919

        Ez elég gyakori eset .

      • Posted 2016-06-15 15:09 0Likes
        by emazohun

        ;(
        Ez szomorú számunkra,mindenhol csökken a magyar népesség
        Habár ezen szerintem egyszerű,de drága módon lehetne változtatni,de ez már nagyon offos téma

      • Posted 2016-06-15 15:17 0Likes
        by Endy919

        Szomorúnak inkább azt nevezném , hogy van aki megsem tud szólalni szlovákul és itt születtek már a szülei is…

      • Posted 2016-06-15 16:32 0Likes
        by Frenky54

        Ezt úgy is lehetne fogalmazni,h más az identitás tudata?

      • Posted 2016-06-15 16:45 0Likes
        by Endy919

        Én inkább úgy fogalmaznék , hogy lusták . Persze aztán sírni tudnak , hogy így nem találnak munkát.

        No meg ha annyira hazafiak lennének , akkor felvehetnék a magyar álampolgárságot , csak akkor vesztik a szlovákot és ezáltal a segélyt is..

        Egyszerű lustaság az egész.

      • Posted 2016-06-15 16:47 0Likes
        by DannyfromtheShed

        mint a torokok itt ausztriaban, mukkot nem beszelnek, de a zsiros zsebbelelo segelyt felmarkoljak es iphonenal nyomulgatnak es kaszinozgatjak el a kesst…

      • Posted 2016-06-15 16:53 0Likes
        by Frenky54

        Látod ebben igazat adok, a munkavégzéshez szükséges a megfelelő kommunikáció, bárhol is vagyunk a világban.

      • Posted 2016-06-15 16:56 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Az a legszebb,hogy sok olyan van aki csak ellenszenvből azért sem illeszkedik be, mert utál embereket azért amit 70 évvel ezelőtt olyanok követtek el, akikhez a nép nagy részének semmi köze már. Nagyon nem szimpatikus ez az ellentét nekem és sajnos mind a két oldalon fent tartja a sok primitív ezt az állapotot.

      • Posted 2016-06-15 18:45 0Likes
        by emazohun

        Gazdasági,társadalmi szempontból is fontos megtanulni az adott ország államnyelvét
        De ez szerintem fordítva is igaz,ha két nyelven tud valaki,attól még nem fogják kiközösíteni
        Valamilyen szinten Magyarországon sajnálhatjuk,hogy teljesen homogén ország
        Más országokban alapvetés,hogy a kisebbség nyelvét tudják sokan,természetesen fordítva is

      • Posted 2016-06-15 19:09 0Likes
        by Endy919

        Lehet , hogy most rosszul értem , de te azt várod , hogy a szlovákok tanuljanak magyarul?

      • Posted 2016-06-15 19:10 0Likes
        by emazohun

        Részben
        Vannak olyan országok ahol a kisebbségek nyelveit tanulják angol mellett is(Svájc,Belgium,akár Szlovénia is,habár ott inkább a környező országok nyelveit)
        Nyilván nem mindenki tud azon a nyelven,de sokak

      • Posted 2016-06-15 19:26 0Likes
        by Endy919

        Nálunk is van elég sok a magyar suli . Felőlem tanuljanak magyarul , nem bánom ….de az , hogy a boltba nem tudnak kérni szlovákul egy kenyeret az nem szomorú , hanem szánalmas.

      • Posted 2016-06-15 19:29 0Likes
        by Frenky54

        Nekem korábban voltak rokonaim – nem vér szerinti – Szlovákiában -Galánta/Neded/Vlcani(ha jól írom) ill. nagykaposi ismerősöm….de 1978-ban azt mondták, h ne szólaljak meg magyarul a boltban, és 2015-ben is ez volt a helyzet.

      • Posted 2016-06-15 19:35 0Likes
        by Endy919

        Galántán nem tudom milyen a helyzet , de pl. Nagykapostól 17km-re lakok , ott is lakosság 70-80% magyar , ahogy az én városkámban is , szóval az , hogy nem szabad a boltban megszólalni magyarul hülyeség. Már elnézést a kifejezésért.

        Hamarább fordul elő , hogy a boltosnő nem fog tudni válaszolni szlovákul , minthogy megszólnak a magyar nyelvért.

      • Posted 2016-06-15 19:38 0Likes
        by Frenky54

        Érsekújváron is javasolták,h a vasúti restiben dve(dva?) pivot kérjek, és ne két sört, jó csapolt Arany Fácán sör volt, 1975-ben.Mondjuk az elejét oroszul mondatam,a dajtye mnye pazsáluszta….

      • Posted 2016-06-15 19:59 0Likes
        by Endy919

        Dve pivá 🙂

        Lehet , hogy régebben rosszabb volt , de manapság ha tudom az adott településről , hogy nagy réssze a lakosságának magyar , akkor probléma nélkü kérek magyarul.

        Itt-ott Kassán is előfordul , hogy egy-két restiben/kávézóban valamelyik felszolgáló magyar/tud magyarul . Bár ott már ritkább.

      • Posted 2016-06-15 22:06 0Likes
        by emazohun

        Ebben igazad van
        Csak nekem furcsa,hogy van olyan,aki magyar származású,és egy mukkot sem beszél magyarul

      • Posted 2016-06-15 22:17 0Likes
        by Endy919

        Az ősök itt maradhattak háború után , esetleg még előtte és a nyelv szépen lassan kikopott , csak a név maradt meg . A válogatottban meg csak 2 játékosnak van magyar neve , azok sem magyarlakta vidéken születtek ,szóval ezen semmi meglepő nincs.

      • Posted 2016-06-15 22:22 0Likes
        by emazohun

        Knézy mondta,hogy a Gyömbér és a Mák Róbert nem tud magyarul
        Valamint az egyik kapusról mondta,hogy nem magyar a neve(szlovákosított),de ő beszél magyarul,és a Saláta Kornél is

      • Posted 2016-06-15 22:27 0Likes
        by Endy919

        Na igen … Amikor meghallottam , hogy Mák Róbert , majdnem kib*sztam a távirányítót az ablakon.

        Az ő neve Robert Mak (szlovákul is azt jelenti) és annyi köze van a magyarsághoz , mint nekem az albánokhoz.

        Salata viszont lehet , hogy tud magyarul. De ez a Mákozás rettentően irritáló..

      • Posted 2016-06-15 22:28 0Likes
        by Zenzo

        most akkor mi van, albán vagy? 😀
        (viccvót)

      • Posted 2016-06-15 22:30 0Likes
        by emazohun

        Ja ok akkor,ezt nem tudtam,bocsi(hát a kommentátornak ugye ez lenne a dolga)
        Saláta Kornél szlovákiai magyar labdarúgónak van írva mindenhol,meg egyszer asszem volt egy közös interjúja Priskinnel magyarul
        Egyébként meddig juthattok ti? Találkozhatunk az elődöntőben?

      • Posted 2016-06-15 22:31 0Likes
        by Zenzo

        „Találkozhatunk az elődöntőben?”
        Max te meg Endy a kocsmában 😀

      • Posted 2016-06-15 22:32 0Likes
        by Endy919

        Kb 😀

      • Posted 2016-06-15 22:32 0Likes
        by emazohun

        Magyarok vs szlovákok 🙂
        Persze ez nagyon jóindulatú a szlovákokra nézve 😀

      • Posted 2016-06-15 22:33 0Likes
        by Endy919

        Azért a keretek közt van egy kis diffi 🙂

      • Posted 2016-06-15 22:33 0Likes
        by emazohun

        Jaja,mi tele vagyunk rekorderekkel

      • Posted 2016-06-15 22:34 0Likes
        by Endy919

        Mármint mindenkinek az első világversenye rekord ? 😀

      • Posted 2016-06-15 22:37 0Likes
        by emazohun

        Arról nem is beszélve
        Szalai több mint 550 nap után lőtt gólt
        Király a valaha volt legidősebb pályára lépő az Eb-n
        Kleinheisler a harmadosztályból 8 hónap alatt egy Eb meccs legjobbja lett

      • Posted 2016-06-15 22:37 0Likes
        by Zenzo

        nem, tudod, mi már voltunk ott 40 éve is ;P :))
        más kérdés, hogy a mentalitást, meg egy-két játékost kb onnan kölcsönöztünk, meg amúgy whl feri módjára szeretünk a történelemből élni, mert más nincs.

      • Posted 2016-06-15 22:43 0Likes
        by Endy919

        Mi már JAR-ban is ott voltunk ! 😀 Sőt , még a címvédő digókat is kiejtettük 😛 😀

      • Posted 2016-06-15 22:44 0Likes
        by Zenzo

        láttam egy filmben, hogy mi találtuk fel a focit (kacsint)

      • Posted 2016-06-15 22:50 0Likes
        by Endy919

        Pedig az kamu volt 😀

      • Posted 2016-06-15 22:34 0Likes
        by Endy919

        Továbbjutásban nagyon bíztam a torna előtt , még így meglehet , csak az angolok megnehezítették az oroszok elleni Xel.

        De ha Hamšík ilyen God modeban fogja tolni bármi meglehet.

      • Posted 2016-06-15 22:38 0Likes
        by emazohun

        Meg a Weiss Vlagyimir

      • Posted 2016-06-15 22:42 0Likes
        by Endy919

        Ez a meccs most kijött neki. Weiss ott kúrta el , amikor elment kurváskodni az arabokhoz , pedig nagyon nagy tehetség a srác.

        Még a csúcson lévő Rangersben vagy az Espanolban is húzóember volt.

        Stochot még hiányolom , remélem kap majd több szerepet.

      • Posted 2016-06-15 22:45 0Likes
        by emazohun

        Nincs baj azzal,hogy jó pénzt keres,szerintem ez fontos egy karrier során
        Csak erőnlétben annyira visszaesik abban a melegben,hogy kb 60 perces játékos lesz belőle,vagy komoly pluszmunka kell
        Oroszországban pedig ugye a hideg a nagy ellenség,a szar talaj
        Mi van amúgy a cardiffos gyerekkel? (aki állítólag magyar származású :))

      • Posted 2016-06-15 22:53 0Likes
        by Endy919

        Nem tudom kire gondolsz 😀 Tudtommal senki sem játszik a Cardiffban

      • Posted 2016-06-15 22:53 0Likes
        by emazohun

        Valaki fiatal volt
        Lehet hogy azóta eligazolt
        Fiatalok terén hogy álltok?

      • Posted 2016-06-15 22:59 0Likes
        by Endy919

        Most egész jól. Az U21es VB kvalifikáción csoportelsők vagyunk és elég sok fiatalunk van a világ minden táján.

      • Posted 2016-06-15 23:02 0Likes
        by emazohun

        De játszanak felnőtt ligákban,esetleg válogatottban?
        Chelsea-szurkolóként tudhatnád,hogy szart se ér az U21-es siker 🙁

      • Posted 2016-06-15 23:13 0Likes
        by Zenzo

        Mondjuk, ha a foci nem jön be neki, ahol nyilván nem a szépségért fizetnek ugye, horrorfilmekben maszk nélkül játszhat banshee-t 😀

        http://e0.365dm.com/16/06/16-9/20/hamsik_getty_3484560.jpg?20160615155433

      • Posted 2016-06-15 23:26 0Likes
        by Endy919

        😀

        De a foci már nagyon bejött neki 🙂 Nápolyban már félisten.

      • Posted 2016-06-15 23:30 0Likes
        by Zenzo

        azzal csak óvatosan, a nápolyi félistenek karmája ugye…

        http://photos1.blogger.com/blogger/7134/1061/1600/diego%20snorting%20field.jpg

      • Posted 2016-06-15 23:34 0Likes
        by Endy919

        10 év múlva felőlem felszívhatja a világ összes kokóját , csak ezt a formáját tartsa meg jó sokáig.

        Mondjuk nálunk 10esben sem lenne rossz , ami azt illeti.

      • Posted 2016-06-15 19:18 0Likes
        by Frenky54

        Lehet tudni – de csakis az igazat – mennyi magát magyarnak valló él Szlovákiában? Talán jól emlékszem, úgy kb. 5 millió az ország lakossága.

      • Posted 2016-06-15 19:24 0Likes
        by Endy919

        öt és fél – hat millió kb . Ebből 9% vallja magát magyarnak.

  • Posted 2016-06-15 15:46 0Likes
    by mohacsia

    Kijózanodtam, úh üzenem Endynek, hogy HAHAHA 😀

    • Posted 2016-06-15 15:58 0Likes
      by mohacsia

      Most látom, hogy a szlovákok is vezetnek már kettovel. Pedig igazan kikaphattak volna megint 🙁

      • Posted 2016-06-15 16:34 0Likes
        by DannyfromtheShed

        szopjanak csak az oroszok inkabb, jol van az ugy 😀

      • Posted 2016-06-15 16:39 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Cyka Blyat 😀 eléggé semleges meccs amúgy, cserébe sok sárgára fogadtam szóval ma is megvan a szokásos bukta

    • Posted 2016-06-15 16:45 0Likes
      by lamps8

      én meg neked üzenném hogy hahahaahahaha (arnautovic)

      • Posted 2016-06-15 16:48 0Likes
        by DannyfromtheShed

        azt a ferget karoba kene huzni

      • Posted 2016-06-15 16:51 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Tegnap nem a legszimpibb volt, de még mindig tartom, hogy neki egy nagy csapatban lenne helye, én megkockáztatom Mohacsia mellett én is szívesen látnám akár Chelseaben is.

  • Posted 2016-06-15 20:37 0Likes
    by Rammschein

    http://9gag.com/gag/aDG0G3Z
    …ez de szemét. 😀

  • Posted 2016-06-15 21:52 0Likes
    by Endy919

    A 700milliós Pogba úgy meggyőzte Deschampsot az előző meccsen , hogy nem került be a kezdőbe?

    • Posted 2016-06-15 21:54 0Likes
      by Zenzo

      mondjuk rá is fog b*szni a fhanszia csapat a sompolygásra, ha nem veszik komolyan a meccset. Az elején nem sok vizet zavartak az albánok, de itt a félidő végén ha ők vonulnak vezetéssel az öltözőbe, sem szólhatnak semmit Deschampék. Rettentő erőtlen ez a francia csapat ma, Martial meg nem is tudom, mintha KdB lenne pepitában.

      • Posted 2016-06-15 21:57 0Likes
        by Endy919

        A belga-olaszt nem láttam . Olyan gyenge volt Kevin?

      • Posted 2016-06-15 22:01 0Likes
        by Zenzo

        a rossznál is rosszabb. Szerintem egy labdát nem tudott átvenni a 90+ perc alatt normálisan, nemhogy emberhez passzoljon. No Hazard sem volt sokkal jobb, csak egy árnyalattal, teszem hozzá gyorsan, de KdB nagyon meglepett.

      • Posted 2016-06-15 22:02 0Likes
        by Endy919

        És Nainggolan?

      • Posted 2016-06-15 22:03 0Likes
        by Zenzo

        Amíg le nem kapta az a szerencsétlen Wilmots, a csapata egyik legjobbja. Sajnos nem volt túl magasan a léc, így ez nem nagy dícséret.

      • Posted 2016-06-15 22:04 0Likes
        by Endy919

        Azért remélem összekapják magukat…

      • Posted 2016-06-15 22:07 0Likes
        by Zenzo

        bár nagy szükség van a két nevezett támadó jó egyéni formájára is, de alapvetően W-nek kellene változtatnia, mert az olaszok ellen ő verette meg a csapatát azzal a buta taktikával, amit felkarcolt a gyepre.

      • Posted 2016-06-15 22:10 0Likes
        by Endy919

        A belga bagoly! 😀

      • Posted 2016-06-15 22:18 0Likes
        by Zenzo

        talán Cech volt, aki ugyanezt írta róla 🙂

  • Posted 2016-06-15 22:31 0Likes
    by Zenzo

    azért ilyenkor el-elcsodálkozom, hogy én ezt a francia csapatot tartottam eleve végső győzelemre is esélyesnek… ami persze még lehet így, hiszen 3 pontjuk már biztosan van, de elég nyögvenyelős volt az a románok ellen, most meg elmúlt a 70. perc, és az albánok ellen 0-0-ra állnak, a játékuk meg abból áll, hogy zserbó fejére ívelgetnek.

  • Posted 2016-06-15 22:48 0Likes
    by Zenzo

    Mit csinálnak franciában a fűvel? Rengeteg az elcsúszás.

    • Posted 2016-06-15 22:51 0Likes
      by Endy919

      Pedig már láttam , ahogy lesérül Pogba annál az elcsúszásnál…

      • Posted 2016-06-15 22:53 0Likes
        by Zenzo

        Utóbb, ha nem előbb, ebből lesz még sérülés az EB-n. Meccsenként van 5-6 ilyen simán :/

      • Posted 2016-06-15 22:54 0Likes
        by Endy919

        Csak tőlönk ne sérüljön le senki . Mármint a Chelseaből.

      • Posted 2016-06-15 22:57 0Likes
        by Zenzo

        (meg a leendő Chelseaből 🙂 )

      • Posted 2016-06-15 23:00 0Likes
        by Endy919

        Nagyon kíváncsi vagyok , milyen lesz a kezdő 11ünk.

      • Posted 2016-06-15 23:08 0Likes
        by Zenzo

        Hát, Lichtsteiner ma adott egy pontot a románoknak :DDD

      • Posted 2016-06-15 23:24 0Likes
        by Endy919

        Alig várom a svájci rakétát…

    • Posted 2016-06-16 08:19 0Likes
      by kasata91

      Elvileg a 30 nappal ezelőtti AC/DC koncert a hibás. Szombaton a magyarok is ott játszanak….nem valami biztató

      • Posted 2016-06-16 13:13 0Likes
        by Zenzo

        És az AC/DC az összes stadionban fellépett? 🙂

      • Posted 2016-06-16 13:17 0Likes
        by kasata91

        Nemkizárt.
        De az OM Velodrome-ban tuti, ahol tegnap Pogba lemásolta JT moszkvai tizenegyesét… csak ebből gólpassz lett.

  • Posted 2016-06-15 22:50 0Likes
    by Zenzo

    Szerencsétlen Albánok. Pedig megérdemelték volna azt a pontot. Megharcoltak érte.

    • Posted 2016-06-15 23:26 0Likes
      by Zenzo

      hát, végül kettőt is kaptak; simán van ekkora különbség a két csapat közt, és összességében a franciák tényleg tettek a győzelemért, de megérdemelték volna ők is a -2 pontot a szerencsétlenkedésért, amit 60-70 percig toltak.

      Az meg külön vicc, hogy a második gólt érő 80 méteres keresztlabdát úgy adta Pogba, hogy épp elcsúszott 🙂

      • Posted 2016-06-15 23:26 0Likes
        by Endy919

        Ahogy Gignac is 😀

  • Posted 2016-06-15 23:16 0Likes
    by Zenzo

    Most olvasom csak, hogy Dunga sem élhette túl a közvélemény szerinti korai búcsút, aztán már az utódját keresik. Pedig lassan fel kéne ébredni ott délen, hogy már nem akkora tényezők a világ futballtérképén, mint voltak, és az legkevésbé a szövkapok miatt van.

    • Posted 2016-06-15 23:25 0Likes
      by Endy919

      Nem tudom , hogy láttam-e már valaha ilyen gyenge brazil keretet.

      • Posted 2016-06-15 23:45 0Likes
        by Zenzo

        hömm, nem feltétlenül a keret ‘gyenge’, bár kétségkívül ez is igaz.

        Egyszerűen csak annyira „európizálódik” a focijuk, hogy elveszett belőlük a szamba, elveszett belőlük a különlegesség. Európai stílusú focit játszanak, európai stílusú futballistákkal. A folyamat látható volt, már jó ideje, de amíg még akár 10 évvel ezelőtt is volt a csapatban egy Ronaldinho, egy Kaká, egy Cafú, egy Roberto Carlos, Gilberto Silva, Juninho, meg Ronaldo… (a 2006-os VB keretben pölö ezek a nevek mind ott voltak), addig „ma”? Ne nézzük a mostani Copa csapatot, nézzük a 2014-es Vb keretet… Luiz, Marcelo, Oscar, Willian, Silva, Paulinho, Ramires, Fred, Hulk… nincs mit mondani többet.

      • Posted 2016-06-16 08:18 0Likes
        by kasata91

        Most már nem elég hagyni a vérüket focizni (szambázni), most már taktika is kéne.

      • Posted 2016-06-16 10:45 0Likes
        by Zenzo

        így van, legalábbis több, mint az „adjátok a labdát X-nek, ő majd megoldja”. Viszont Dungának régebben volt, őt pont ezért támadták, meg penderítették ki először a 2010-es vb után, és hozták vissza a „régi iskola” szerinti Scolarit, aki aztán csúnyán megégett 2014-ben. Akkor visszapakolták Dungát, aztán bíztak a csodában. Most egy meccset sem láttam a Copa-ból, így nem tudom, mennyire volt taktikátlan a brazil csapat, és mennyire volt annak esetleges hiánya a kihullás oka, de úgy gondolom, alapvetően az lehet a hiba a rendszerben, hogy a keretben már nincsenek „mágusok”.

      • Posted 2016-06-16 09:32 0Likes
        by BlueCech01

        Megmondom őszintén, igazad van neked is. A keret semmilyen módon nem mérhető hozzá az a 14 évvel ezelőtti brazil csapathoz. Viszont az elhúzódó idény és a korai tornakezdés miatt olyan játékosokat kell nélkülözniük, mint Douglas Costa, Firmino, Marcelo, Sandro, Gustavo, Fernandinho vagy Neymar, ráadásul Casemirot is elvesztették. Egyszóval ez a keret messze nem a realitás.
        A full keretből simán kijönne egy
        Alves
        Marquinhos-Luiz-Miranda-Marcelo
        Fernandinho-Casemiro
        Douglas Costa-Willian-Neymar
        Hulk

        kezdő, ami azért messze nem a leggyengébb brazil keret lenne.

      • Posted 2016-06-16 10:35 0Likes
        by Zenzo

        „Viszont az elhúzódó idény és a korai tornakezdés miatt olyan játékosokat kell nélkülözniük, mint…”
        Ez is igaz, de azért Brazília, a foci hazája egy 200 milliós ország 🙂 Mert ha egy Magyarország esetében azt mondjuk, hogy az „első 11” és a „második 11” közt bazi nagy szakadék van, azt mondom, oké, kicsi a merítési lehetőség, de hogy egy 200 milliós ország ne tudjon 30-40 igazán top playert kiállítani, amiből egy szövkap csukott szemmel válogathat, azért fura. Plusz, ahogy lentebb is írtam, alapjában véve teljesen más karakterű játékosaik vannak, szerintem a dolog miértje sokkal inkább keresendő abban, hogy a brazil foci kezd „beleveszni” a világfociba.

      • Posted 2016-06-16 11:13 0Likes
        by BlueCech01

        Szerintem meg a mai állományát nézve bármelyik, de tényleg bármelyik csapatnak a világon, az „első 11” és a „második 11” közötti különbség komoly minőségileg. Lehet, hogy nem kivétel nélkül minden poszton, de 80%-ban igen. Ha például a spanyol/argentin/belga/német csapatból 10 ember csak úgy kiesne, akkor ugyanolyan mélyen lennének, mint a brazilok most.

        Egyébként én sokat gondolkodtam azon, amit te is felvetsz, vagyis az össz. népesség/topjátékosok rátáján. Igazából nem ott van a gond, hogy ne lenne erőforrás, hanem hogy egyszerűen a külső körülmények fele annyira sem támogatják a tehetséget, mint Németországban mondjuk. Nincs meg az a fejlettsége az utánpótlás bázisoknak, nincs meg az az életszínvonal, amivel sok tehetség megengedhetné, hogy jövedelem nélkül, labdarúgással és képességfejlesztéssel töltse az idejét. Ha jól tudom, Brazíliában a minimálbér kb. 80 dollár havonta, a gyerekeké kevesebb jóval.
        Nigéria szintén eléri a 200-at szerintem 2030/40-re, de náluk is hatalmas szó, ha egy Mikel meg egy Moses már egy generációba esik, és ők is fényévekre vannak a klasszisoktól.
        Ellenben egy kisebb, de infrastruktúrában sokkal fejlettebb, modern utánpótlási bázisokkal rendelkező és stabil életkörülményeket biztosító ország, mint Németország vagy Belgium hiába a fele vagy tizede az említett országoknak, ott a pozitív külső körülmények hatására sokkal több topjátékos nevelődik ki. És még ott sincs 30-40, de még 20 klasszis sem generációnként.
        Nyilván ha a népesség is hatalmas és a külső hatások is fejlettek lennének, akkor a 30-40-es szám biztosítható lenne, de a populáció és a fejlettség nagyon visszás.

      • Posted 2016-06-16 13:10 0Likes
        by Zenzo

        ez reális felvetés lenne, és egy részről biztosan az is, ha előtte a brazilok nem termelték volna ki a semmiből, a grundról a mezítlábas gyerekekből a tehetségek garmadáját. Egy Brazíliát meg ne hasonlítsunk már össze foci szintjén egy Nigériával. A brazilok mindig is nagy focinemzet voltak, Nigéria meg, hát, hogy is mondjam, nem, de úgy komplett Afrika kb.

        Az utánpótlás bázisok fejlettsége egy jó érv amúgy, de hogy is mondjam, a tehetségnek nem mércéje. A jó utánpótlás ott kell főként, ahol nem lehet az utcáról összefogdosni a tehetségeket. A brazilok ilyentén nálam más kalapba esnek, mert – ezért is száll el sok közülük, amikor megkapják a milliós szerződéseket – legtöbbjük a nagyon szegény sorból kerül fel, nemhogy edzésre nem járnak, vagy szervezett focira, sokszor még cipőjük sincs. Kevés az olyan, mint Kaká volt, hogy „jó sorból” érkezett, és miközben itt Solanke szintű játékosok már szerződésekről meg pénzekről tárgyalnak, Brazíliában már nagy szó, ha kapnak mezt meg cipőt kb. (oké, nyilván túlzok, de nem egy ilyen sztorit lehet azért olvasni).

        „Szerintem meg a mai állományát nézve bármelyik, de tényleg bármelyik csapatnak a világon, az „első 11” és a „második 11″ közötti különbség komoly minőségileg. Lehet, hogy nem kivétel nélkül minden poszton, de 80%-ban igen. Ha például a spanyol/argentin/belga/német csapatból 10 ember csak úgy kiesne, akkor ugyanolyan mélyen lennének, mint a brazilok most.”
        Nem gondolnám, nézd meg, kiket hagytak otthon a németek, spanyolok, olaszok, stb. Az most lényegtelen, hogy mi miatt nincsenek ott (sérülésekre gondolok elsősorban), a lényeg, hogy nincsenek. Elvitatkozhatunk szinteken, de szerintem egy német vagy spanyol csapat legalább 30-35 kb hasonló képességű játékost ki tud állítani, és ha 4-5 szereplő „nem ér rá” valami miatt, akkor sincs gond.

      • Posted 2016-06-16 17:45 0Likes
        by BlueCech01

        Abban igazad van, hogy sok utcagyereknek bejött a szerencse, és kitudták aknázni a tehetségüket, viszont ez kétélű dolog. Megeshet, hogy egyszerre egy generációból 11 játékosnak így bejön a szerencse, akik klasszis szintre jutnak, viszont az is, hogy 3-nál többnek nem lesz mákja, és elkallódik, vagy túlkoros lesz, dolgoznia kell és stb.
        Nigéria és Brazília között meg ilyen tekintetben annyi a különbség, hogy ott még kevesebb az esély arra ugyanazon okokból kb, hogy valakinek a passionje legyen a futball.
        Az utánpótlás bázis meg nem a tehetség mércéje, hanem a gondozónak. Ha nincs megfelelő tehetségápolás, akkor ismét csökken az esély arra, hogy a szegénysorból származó gyerek jegyzett focista lesz.

        De nézd meg az említett csapatok legerősebb kezdőjét, és nézd meg a tartalékokat. A posztok többségében hatalmas az eltérés. Ha két-két csapatot kéne kiállítani az alapcsapatból és a tartalékokból, nagyon is meglátszana a különbség.
        Nézd meg például a belga védelem tartalékjait, vagy a spanyol középpálya Iniestáék mögötti részét. Messze nem képviselik ugyanazt a nívót. De a németeknél is megnézhetjük, hogy mennyire lenne megfelelő Müller helyettese a pótlásra, vagy Boateng alternatívája.

      • Posted 2016-06-16 11:13 0Likes
        by DannyfromtheShed

        na es akkor helyett fel lehetne kuldeni egy szazszor jobb keretet brazilokbol. Ha en allitanam ossze, ebbol 4 jatekos lenne csak ott, meg a kapus.

    • Posted 2016-06-16 01:42 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Azért Dunga nagy mértékben benne volt a brazil leégésben, Lima-Augusto-Elias hármas miatt padra rakni egy Douglas Costa-Hulk-Lucas hármast, meg a védelemben is Marqiunhos helyett Gil? Szerintem annyira nem rossz a helyzet a brazil kerettel, de ez a Dunga még a Wilmots kategóriát is alulmúlja.

      • Posted 2016-06-16 09:20 0Likes
        by BlueCech01

        Az a Douglas nem a Costa, hanem egy 34 éves középpályás. Ez egy erősen tartalékos brazil keret volt.

    • Posted 2016-06-16 11:12 0Likes
      by DannyfromtheShed

      mar eleve szanalmas volt, h ujra kineveztek. Dunga igen is nagyon benne van az ennyire szanalmas szereplesukben, mer megha nem is akkora kiralyok, mint 15 eve voltak, meg azelott, meg igy is rohejesen tele vannak top jatekosokkal es egy copan, minimum az elso 4-be be kene, hogy ferjenek, ha nem a dontobe. En elegge kovetem a brazilokat, mert kedvenceim, es ismerem a bo keretuket, meg azokat, akiket ez az idiota nem jatszatott. Ha vegre nem egy felnotas kezebe adjak a csapatot, meg egy kozepszeru edzovel is ujra fognak szuletni.

      • Posted 2016-06-16 13:12 0Likes
        by Zenzo

        Dungát szerintem azért vitték vissza, mert kb ő volt az első, aki valamennyire európai futballt játszatott a válogatottal is (kb ezért is vágták ki először). Én nem követem a brazilokat jobban, mint bárki mást, és most a Copát sem láttam, így a véleményem inkább általános, mint konkrét ebben az esetben, de a fenti rövidke kommentem második mondatát tartom.

    • Posted 2016-06-16 12:42 0Likes
      by Rammschein

      Az eleredt orra jó példa erre. 😀 Kicsit felmehetett a vérnyomása. :”D

      Azért olasz védőket ne nagyon hozzon…bár…Zoumának azért legyen biztos helye, ha (jól) felépül.

  • Posted 2016-06-16 15:20 0Likes
    by Endy919

    És a csoda bagoly ismét felkúrta ezt a kezdő a pályára 😀
    Hát komolyan nem hiszem el , mekkora ökör az öreg.

    • Posted 2016-06-16 15:24 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Nem izlik neki a francia koszt szerintem.

    • Posted 2016-06-16 16:04 0Likes
      by Zenzo

      és hozzák is ugyanazt a csalódást, amit tegnap a franciák. A félidő végén meg jött a menetrendszerű Hart hiba, aztán égnek 1-0-ra, de meg is érdemlik. Rémesen egysíkú ez az angol csapat, ma pedig még szar is.

  • Posted 2016-06-16 15:30 0Likes
    by Rammschein

    Courtoisnak eléggé ki van nyílva a csipája…….(van mire?!?), mondjuk itt igaza van. :”D
    Bocs, hogy így másolom be:
    „Állítólag összekapott Courtois és Wilmots a belgáknál

    Nagyon nehezen viselik a belgák az olaszok elleni 2-0-s vereséget. Marc Wilmots szövetségi kapitány azóta sem tud leakadni arról, hogy az olaszok nem is akartak a focizni, most meg úgy hírlik, hogy az edző összeakaszkodott a csapat első számú kapusával, Thibaut Courtois-val is.
    A kapus állítólag a meccs után azt mondta még kikapcsolt mikrofonnál, hogy az eddigi edzések semmit sem értek, és taktikai vereséggel szenvedtek el, amiért Wilmots számon kérte a kapust később a csapat repülőjén.
    Courtois állítólag azt kifogásolta, hogy Wilmots nem nyúlt elég korán a mérkőzésbe, és később üvöltöztek is egymással a repülőn. Sokat elmond a meccsről, hogy a látványosan borzalmas teljesítményt nyújtó, a csapatát már-már hátráltató, és egyébként is katasztrofális szezont futó Marouane Fellaini végig a pályán maradhatott az olaszok ellen.”

    • Posted 2016-06-16 15:52 0Likes
      by Gabor1092

      Szerintem igaza van, bár tény hogy ezt nem így kéne kezelnie, hogy mikrofonba mondja még ha nincs is bekapcsolva. Az hogy Fellaini kezdett 10-es poszton, ökörség, de hogy még az addig viszonylag jól teljesítő Nainggolant lekapja, és a bongyorit fent hagyja na hát az már maga a művészet, szerintem bárki látta ezt csak Wilmots nem. Kíváncsi leszek kiket küld fel a 2. meccsre, de ha a csoportból kizúgnak, szerintem nem marad meg az állása, bár nem tudom hogy a maradék meccsen is ilyen pocsékan teljesítsenek a húzó emberek (KdB és Hazard) az nagy kérdés, bár nem emlékszem mostanában olyanra, hogy Hazard jól játszott a hazája színeiben.

      • Posted 2016-06-16 15:54 0Likes
        by Rammschein

        Nekem nem ez szúrja a szemem, hanem, hogy kicsit mintha el lenne szállva magától a hálóőrünk… könnyen gebasz lehet ebből…

        A belgáknak míg nincs meg a csapategység, meg egy jobb edzőjük, ilyen nyomás alatt esélyük nincs.
        Az angolok is ilyesmiben szenvednek, Hodgsonnal úgy látszik semmire nem fognak menni.

      • Posted 2016-06-16 15:58 0Likes
        by Gabor1092

        Igen egy kicsit el van szállva ez tény, ez már látszódott anno amikor kijelentette hogy vagy kezd nálunk vagy megy.

        Nem csak a csapategység nincs meg, de semmilyen elképzelés nem volt a játékukban, Hazard rohangászott, próbált kényszerítőzni, általában rosszul, tényleg mintha nem gyakoroltak volna semmit sem az edzésen, ezzel szemben az olaszok hiba nélkül lehozták a meccset, tökéletes taktikai húzásokkal.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com