Így láttuk mi

ID-100214097Az immáron hagyománnyá váló össznépi véleménynyilvánítással jelentkezünk a szezonösszegző posztok elején. Tudjátok, PL LR szemmel, kugli, néptánc, együtt nyitunk, együtt zárunk, együtt remélünk, együtt sírunk. Ez azért vicces amúgy, mert többnyire tényleg így van, most a hamari szezonkezdés miatt elmaradt, viszont egy ilyen remekbeszabott szezont hogyan máshogy zárhatna a blog, nemde? Pedig de. Mi itt fent, ti ott lent, tudjátok.

Amilyenre a szezon sikerült, joggal mondhatja bárki, hogy jobb lenne inkább elengedni, merthát valljuk meg, nem sokan nyúlnak magukhoz a Chelsea szurkolói berkekben, ha erre a szezonra gondolnak. De hát mi még azért annyira mégsem hagynánk annyiban, mert a Chelsea 10. helye az utóbbi évtizedben legalább akkora szenzáció, na jó, akkora talán mégsem, de majdnem, mint a Leicester bajnoki címe. Lássuk.

1.) Nem tudom nem megkérdezni, és igyekszem nem elröhögni: összességében elégedett vagy a szezonnal? 

JoeyB: Persze, szezon végére Willian is utolérte Hazard testzsírszázalékát, így nincs okom a panaszra, ráadásul Hiddink rengeteg lehetőséget adott a fiataloknak a tét nélküli meccseken.

Kdako: Azzal vagyok elégedett, hogy végre vége lett.

TheRussianOne: Ha az ilyesmi elégedettséggel töltene el, a Milannak szurkolnék. Öröm az ürömben: innen csak felfelé vezethet az út.

Wudigessboi: Nyilván nem. Az, hogy semmit se nyertünk, egy dolog, illetve a kisebbik baj. Sokkal jobban fájt a rengeteg kritikán aluli egyéni teljesítmény, a küzdelem hiánya, a megannyi megmagyarázhatatlan  eredmény és az, ami mindebből következett, vagyis a nihilizmusba fulladt utóbbi pár hónap.

Zenzo: Nehéz előadni a meglepett idiótát, ha én teszem fel a kérdést magunknak, de azért képzeljétek ide az Ancelotti-szemöldökkel végtelenül hülyén nézni próbáló fejemet, miközben épp a szavakat keresem, és azon gondolkodom, hogy már nyitásnak szabad-e vulgaritásba bocsátkozni, és egy jóízűt lófaszozni már az elején. Nincs az a jóérzésű szerencsétlen Chelsea drukker, aki erre akár egy halvány „félig”-gel is tudna válaszolni. Remélem.

Itt még bizakodva vágtunk neki a szezonnak
Itt még bizakodva vágtunk neki a szezonnak

2.) Tavaly trófeamentes szezon után dupláztunk, most bajnokként zártunk trófea nélkül. Ringlispíl?

JoeyB: Szép lenne, de szerintem a tavalyi egy kifutott eredmény volt, amit megismételni jövőre biztosan nem fog a csapat, főleg, mert ennyire gyengék soká lesznek újra a klasszikus nagy csapatok. Minimum három, de inkább több ember kéne a kezdőbe, ráadásul most fontos lenne erős személyiségeket elcsábítani, ami a jelenlegi helyzetben eléggé valószínűtlennek tűnik, pedig tényleg kulcsfontosságú lenne, hogy ne legyen olyan a csapat, mint az összes Arsenal az elmúlt kb 6-8 évben, vagyis, hogy ügyesek a fiúk, de olyan puhapöcsök, akibe minden jöttment a lábát törli.

Kdako: Jó pár elemzést elolvastam, de továbbra sem tudom meghatározni a visszaesésünk okát. Egy újabb bajnoki arany túlzott elvárás lett volna, de a dobogó nem, hiszen nem gyengült a keret. Hiába jöttek a vereségek, sokáig hittem abban, hogy elindulunk felfelé, még Josével is, sok idő kellett annak megemésztésére, hogy ez az idény kuka. Sokan köszönhetünk a Leicesternek, talán az ő bajnoki címük mellett nem olyan ciki a mi visszaesésünk sem.

TheRussianOne: „Ez teszi a labdarúgást a világ egyik legcsodálatosabb sportágává” – mondanák a Sport tévé szakértői erre, én viszont csak csendben reménykedem, hogy most újabb tizen-x sikeres szezon vár ránk.

Wudigessboi: José első éve az építkezésről szólt, az idei (fél) pedig a leépülésről. Előbbivel ellentétben utóbbit közel sem éreztem szükségszerűnek, ezért is annyira nehéz elszámolni vele. Remélhetőleg elértük a mélypontot és elindulunk felfelé.

Zenzo: Nem akarom azt mondani, hogy ez a normális, mert ezt úgysem értené meg senki, annyi hely meg most nincs itt, hogy kifejtsem, mire gondolok. Röviden: az aranygeneráció elbúcsúztatása értelemszerűen von maga után hullámvölgyet, vagy völgyeket, és láttuk már a Pool és a United példájából is, hogy egy ilyen mértékű váltás nem mehet végbe egyszerűen, pláne nem gyorsan. A mi körhintánk legalább kiadott egy rettenetjó szezont tavaly, aztán majd a következő eldönti, hogy az volt kifutott szezon, vagy a következő is az lesz, és akkor már hullámvasút.

Magasról zuhantunk...
Magasról zuhantunk…

3.) Mi (ki) az, amit mégis ki tudnál emelni a szezonból?

JoeyB: Zouma, a sérüléséig elképesztően magas szinten játszott annak ellenére, hogy mellette rendszerint Ivanovics (nem)védekezett, benne láttam egyedül azt, hogy valamikor a védelem vezérévé válhat, nagyon remélem, hogy a sérüléséből úgy tér vissza, ahogyan egy jó négernek vissza kell.

Kdako: A legszebb élmény az Everton elleni 3-3 és JT utolsó perces egyenlítése, na meg az, hogy nem sokkal előttem történt mindez – katartikus volt. A játékosok közül Zoumára és Willianre lehet a legkevesebb panasz. És persze legalább az ifik sikereinek örülhettünk.

TheRussianOne: Játékost inkább nem szeretnék kiemelni, igaz, nem volt mindenki egyenlően szar, de csapatként buktak a srácok egy jókorát. Számomra a legkedvesebb élmény, hogy mi nyertük meg a Leicesternek a bajnokságot, ráadásul újra egy régi fényében tündöklő Édenkével. A többit felejtsük el, lépjünk tovább.

Wudigessboi: Mi: Arsenal oda-vissza, plusz az a pár hazai hajrában döntetlenre mentett rangadó (MU, Everton, Tottenham) – de ezeket sajnos tipikusan a középcsapatok emlegetik csak fel csillogó szemekkel. Ki: Begovic majdnem olyan jó cserekapusunk volt, mint tavaly Cech. Rajta kívül RLC játszatásának és biztató teljesítményének lehetett ha nem is feltétlenül örülni, de drukkolni mindenképp.

Zenzo: A keserű összkép ellenére azért volt bőven olyan, aminek örülhet a Chelsea-szív, ilyenek például Zouma szereplése (gyere vissza a sérülésből Hápi!), hogy Ruben révén egy Chelsea akadémia-nevelés mindennél közelebb került a felnőtt kerethez, de meg kell említeni Begovics nevét, Willian szezonját, vagy akár azt, hogy a két legfőbb londoni rivális képtelen volt ellenünk győzni még így is, Wengi pedig lefeküdt oda-vissza.

Kevés pozitívum egyike
Kevés pozitívum egyike

4.) Mi okozta a legnagyobb csalódást?

JoeyB: Pedrót szívesen ideírnám, de tőle pont azt vártam, hogy ekkora semmirekellő lesz, ahogyan írtam anno levlistán, tényleg az a legnagyobb baja szegénynek, hogy a lábfejei helyére nőtt puha faszokkal kurva nehéz labdát kezelni. Legyen a szerb álomduó, egymást múlták alul, de amíg Maticsnak lehet jövője a csapatnál, addig Ivanovicsnak ennél jobb szezonja már nem lesz; ha valaki adna érte egy  lyukas kotont és maszturbálópapucsot, viheti egy ajándék késkészlettel vagy ötszáz forintos Erzsébet-utalvánnyal, aztán hajrá, szopjon vele más.

Kdako: Őszintén hittem abban, hogy José 6-8 évig az edzőnk lesz, utána max elmegy a portugál válogatotthoz, de nem látom más rivális kispadján, és ha nem is vezet minden évben bajnoki címre minket, de ott leszünk stabilan az európai élmezőnyben. Ehhez képest tudjuk, hogy mi történt…Szóval csalódást okozott Mourinho, hogy megbukott a csapattal, és a csapat is, hogy megbukott Mourinhóval, és az, hogy ez a kapcsolat így véget ért.

TheRussianOne: Mourinho kezdte, akibe pedig teljesen bele voltam szerelmesedve, de már a Madridnál is látszódott rajta valamiféle elmerotty, amit ide is sikeresen sikerült átmentenie, ennek tán a legmeggyőzőbb bizonyítéka a doktornővel való értelmetlen összekülönbözése volt. Aztán a teljes csapat, kollektíven, és ha valakit ki kell emelnem közülük, akkor Édenke, aki tán a legnagyobb formahanyatlást prezentálta.

Wudigessboi: Az, ahogy a korábban konstans magas szinten futballozó húzóembereink gyakorlatilag kivétel nélkül így megzuhantak. A legnagyobb botrány a tavaly szezon legjobbjának választott Hazard majd’ teljes idényen át tartó szánalmas vesszőfutása volt, de nyilván nem lenne fair csak rajta elverni a port, hisz Fabregas, Matics vagy Ivanovics produkciója is bántóan leromlott a megszokotthoz képest. S bár anno kitárgyaltuk, de kapcsos zárójelben ide kívánkozik még Diego Costa megannyi suttyó-patkány megmozdulása is, amivel én gyakorlatilag telítődtem.

Zenzo: sosem csináltam belőle nagy titkot, számomra mindennél nagyobb csalódás, hogy Josét – már megint – lapátra tettük, és segget csináltunk a szánkból, meg persze a terveinkből, meg belőle, aztán most meg sírunk, hogy a MU padján kötött ki. Emellett a szezon eredménye, a húzóembereink teljes szezonon át húzódó gyötrelmesen szar játéka, vagy a JT-saga szánalmassága is eltörpül.

5.) A címvédés nem jött össze. Látsz-e esélyt a visszatérésre, lehet-e bajnok a Chelsea a következő szezonban?

JoeyB: Na, ezt kettővel fentebb megválaszoltam, szerintem reálisan jövő nyáron lehet leghamarabb bajnoki esélyesként beszélni a Chelsearől, amit nem is bánok igazán. Épüljön fel egy gerinc, alkosson Conte, basszon pofán néhány embert, tegyen elektromos nyakörvet Ázárra, hogy megrázhassa, ha kontroller vagy chips felé nyúl a trógerje, nem lényegesek az eredmények, sokkal fontosabb lenne a jövő szempontjából egy identitást találni, mert az jelenleg nincs, ez pedig szerintem elképesztően nagy probléma.

Kdako: Még erősebb lesz a bajnokság, mint eddig, hiszen minden topcsapat csalódott, és emiatt költekezni fog, a Leicester pedig azért, hogy megragadjon az élmezőnyben. Nem a költekezési versenyt kell megnyernünk, sőt, igazából nem is kell belemenni túlzottan, de pár okos igazolással és a csapat újbóli összegyúrásával jó esélyünk van – a dobogóra mindenképp, az aranyra talán még rögtön nem.

TheRussianOne: Hogyne! Sőt, az öreg Carraghernek kell igazat adnom, aki azt mondta, jól jön majd nekünk, hogy nincs nemzetközi kupa. Jól bizony! Conte így kényelemben veheti fel a PL-ritmust.

Wudigessboi: Szeretném hinni, hogy igen. Jó lenne eljátszani az alvó óriást, aki átszunyókált ugyan egy idényt, de újult erővel visszatér és ismét szétcsap mindenkit. Pont az idei Leicester mutatta meg, hogy nincs lehetetlen és jó stratégiával, valamint harcos szellemiséggel hadat lehet üzenni az oddsoknak. Persze előbb a top4 legyen meg…

Zenzo: Tavaly nyáron toltam be ide pár szállóigét és közmondást, ezek közül tennék most ide egyet – vagy, na jó, inkább többet – ezek most az én válaszaim:

“Mindenki tudja, hogy bizonyos dolgokat nem lehet megvalósítani, mígnem jön valaki, aki erről nem tud, és megvalósítja.” (Albert Einstein)

“A lehetetlen nem tény, hanem vélemény.” (Muhammad Ali)

“Ha a lehetőség nem kopogtat be hozzád, csinálj magadnak egy ajtót.” (Milton Berle)

“Az Istenhez imádkozni kell, de a parthoz evezni.” (Lev Tolsztoj)

“Aki harcol, veszíthet. Aki nem harcol, már vesztett is.” (Bertolt Brecht)

6.) Ismét új edzővel vágunk neki a szezonnak. Mi a véleményed Contéról? Mire számítasz vele kapcsolatban?

JoeyB: Elsősorban arra, hogy a királylányokat pakolja helyre, a dagadtakat – rátok nézek, Hazard, Costa és Willian – futtassa, amíg le nem fogynak és alakítson ki egy magot, amire lehet építkezni. Ezt megtette a Juventusnál, így nincs okom a kételkedésre, ráadásul nála egy fiatalnak van esélye kezdőbe kerülni, nem a dugópajtijait rakja a kezdőbe, mint az egyik manchesteri edző, szóval hajrá. Egy ezer fokon égő, szervezett, kemény csapatot várok, ha már ez megvalósul, én elégedett leszek, aztán jövő nyáron lehet továbblépni. Most az alapok legyenek meg, mert jelenleg ott tartunk, hogy mocsárra építettünk várat, leégett, összedőlt és csak ezután süllyedt el, álljunk neki hát újra.

Kdako: Gyorsan, pár hónap után ki fog derülni, hogy mit tud kezdeni az angol bajnokság jelentette kihívásokkal, és ha nem áll jól, akkor szerintem ő sem kap nagyobb türelmet, mint pár elődje. Ezzel együtt nagyon bízom benne, és hiszek abban, hogy sikeres lesz, minden Juventus-drukker ismerős isteníti. Kellően munkamániás és keménykezű, taktikailag felkészült, és a kevésbé ismert játékosokból is ki tudja hajtani a maximumot. Triesztben ott voltam, amikor bajnoki címet ünnepelt, remélem, hasonlót a Bridge-en is átélhetünk majd.

TheRussianOne: Kb. azóta nem követem az olasz focit, hogy Mou otthagyta az Intert, de a médiában fellelhető infómorzsák alapján szimpatikus állat, aki alkalmas lehet rá, hogy felrázza a játékosokat. Remélem, hoz valami színt is a csapat játékába, elég jellegtelenek voltunk mostanság. Ó, és persze hozhatná magával Pogbát is. Rohadt nehéz jósolni, mert óriási változásokkal vágunk majd neki a következő szezonnak: Pep a Cityben, Mou a MU-ban és persze ott van az évről-évre megújuló Wenger is. Szmájli.

Wudigessboi: Üdítően új szellemiségre. Ahogy leszűrtem, a Juvénál alapvetően a kemény munkában hitt, amivel képes volt többet kihozni a keretből, mint ami a nevek alapján benne volt. Persze a közeg új lesz neki, no meg a verseny is sokkal intenzívebbnek ígérkezik, mint amit odahaza megszokhatott, de most meg vagyok róla győződve, hogy jó vásárt csináltunk vele. Olasz szakemberrel amúgy se fogtunk eddig mellé.

Zenzo: Már a szezon végefelé is írtam párszor, hogy szerintem ő a megoldás a jelen helyzetünkre, és ezt továbbra is így gondolom. Nagy kérdés, hogy mennyire lesz töke felrúgni a homokozót (remélem nagyon), és nem csak a kislapátját hozta, hogy leüljön a sarokba, míg a nagyok tovább játsszák az agyament játékaikat középen. Ettől persze lehet ez a kooperáció totális bukás, de szerintem kitartó munkával, egy új hullámmal és némi szerencsével játszva ismét top4 helyen végezhet a Chelsea.

Conte

7.) Mit vársz a nyártól? Hol kellene mindenképp erősödni?

JoeyB: Emenalo lehetőleg jó messzire takarodjon, valami afrikai törzsben képzelje el a következő harminc évét, felfoghatatlan, egy ember hogyan élhet túl ennyi edzőváltást és ostoba döntést. Konkrét igazolásokat nem tudnék és nem is akarok mondani, ez függjön attól, hogy Conte koncepciójába ki illik és ki nem, posztok szerint viszont minimum egy belső védő, egy bal hátvéd és két belső középpályás mindenképp kellene, a négyből pedig minimum kettőnek olyan domináns személyiséggel kellene rendelkeznie, amivel rendelkeztek a régi mag tagjai. Ezeken taktikafüggetlenül vékonynak érzem a keretet, a többit meg majd kitalálja Conte. Vagy jön a B-terv, és veszünk bírókat meg kapusokat meccs előtt, abban is van gyakorlata a mesternek.

Kdako: Igazából minden poszton, de nem mindenáron. Például Pogba 60-70 millióért nem kell, ha van egy Loftus-Cheek. Nainggolan és egy szélsővédő jöhetne, esetleg egy csatár, aki tud Costa mellett is játszani, de tűri a padozást is. De 80-100 millió fontnál többet felesleges elkölteni.

TheRussianOne: Védelem, középpálya, támadósor. Zouma mellé igazolnék egy stabil középhátvédet, talán balhátvédet, bár a fene tudja, mi jön majd ki még Babából. A Fabre-Matic párosról tudjuk, hogy képesek világszínvonalú játékra, de mindenképp kéne még egy középpályás, ha másért nem, hát mert Ramit nem pótoltuk még. Ez lesz Nainggolan. Elől Pedrót kivenném a kezdőből, valamint Costa mögé/mellé is mindenképp kell valaki.

Wudigessboi: A magunk mögött hagyott szezon alapján gyakorlatilag mindenhol. Az idén leszereplő sztárokról még nem mondtam le végleg, hiszem egyrészt, hogy visszatérhet a csúcsformájuk, no meg azt is, hogy nem is koccolnak le puszta haszonlesésből. Ha ehhez hozzáadjuk a raklapnyi kölcsönjátékost, akkor nem riasztóan rossz a helyzet. A legtöbb tennivaló a védekezés rendes megszervezésével lesz, de ha valakire, akkor egy olaszra ezt rá merem bízni vakon.

Zenzo: Őszintén szólva, nem sokat. 3 nagy torna is van a nyáron, és a főszereplőink szanaszerteszéjjel lesznek a világban a felkészülés és az összecsiszolódás helyett. 2-3 komoly igazolást várok, de inkább azt, hogy egyben tudjuk tartani a keretet, és nem hagyjuk szétszéledni az értékeinket egy olyan szezon előtt, amikor előre tudható, hogy szerényebb célokért tudunk csak küzdeni. Remélem, hogy újra képesek leszünk koncepcionálisan elkezdeni dolgozni, de sajnos majdnem biztos vagyok benne, hogy ez nemhogy nem fog megtörténni, de egyelőre még igény sem nagyon mutatkozik rá. Pedig szerintem itt kéne leginkább fejlődni.

8.) Ahogyan tavaly is, örökös téma, vesszőparipa, izébigyó: van egy jó és sikeres utánpótlásunk. Mi lesz velük?

JoeyB: Eladjuk, aztán visszavesszük háromszoros áron, mert nálunk nem szokás visszavásárlási záradékot rögzíteni, minek is. Gondolom, a következő Musonda és Christensen lesz, egyikre se lenne szükség.

Kdako: Nagyon szeretném, ha végre több lehetőséget kapnának, de ismét több esélyt látok arra, hogy jönnek helyettük a töltelékigazolások. Ráadásul EL sem lesz, ahol lehetne kísérletezni nyugodtabban.

TheRussianOne: Szép sorban eladjuk őket különböző bajnokságok középcsapatainak.

Wudigessboi: A tétnélküliség miatt idén a vártnál több játékpercet kaptak a fiatalok, szerintem nem is okoztak csalódást. Az új szezonban viszont kevesebb meccsünk lesz a nemzetközi szereplés hiányában, ami megkurtítja a kísérletezgetési lehetőségeket is, hiszen heti egy meccsel nem nagyon leszünk rotálásokra utalva. Szívünk mélyén mind tudjuk, hogy egy erős Chelsea nem nagyon bír el tarcsiból felkapott csikókat a kezdőben, úgyhogy sajnos nem számítok előre lépésre e téren. Ez már olyan tradíció, mint hogy a Tottenhamnek majdnem összejön valami ellenünk a Bridge-en.

Zenzo: Ez alapvetően függ attól, amiről egy kérdéssel fentebb beszéltem. Ha végre képesek lennénk kialakítani egy koncepciót a jövőre nézve (hát még ha nem is b*sznánk szét az egészet, ha egy kicsit a szemünkbe megy a sampon és csípni kezd), akkor abban szépen le lehetne fektetni a fiatalok sorsának terveit is. Nem csak azt kell kitűzni, hogy az akadémiának játékost kell adnia a nagy keretnek, hanem azt is, hogy a nagy keret „igényelje” az ilyen játékosokat. Nem hiszem, hogy Hiddink lesz ennek a folyamatnak a Gordiuszi csomó kettévágója, de valamennyire bíztató, hogy valamiféle igény mutatkozik a board részéről is a kérdésben, ha már ilyen szaktekintélyt is odahelyeznek a placcra, az Angol U21 körül sertepertélő Holland, és a frissen felbuktatott Edwards mellé.

ruben

+1.) Állandó téma volt idén, hogy kivel kéne számolni a jövőben és kivel nem. Ki lenne az az 5 ember, akit mindenképp megtartanál és ki az az 5, akin túladnál?

JoeyB: Igazából az én listám inkább aszerint áll össze, hogy kik köré építenék egy csapatot, kik azok, akikben látom, hogy hosszútávon kulcsfigurák legyenek, nem a tavalyi szezon vagy az alapján, hogy mi a realitás. Keep: Courtois, Zouma, Hazard, Willian, Azpilicueta. Mindenképp, lehetőleg Liverpoolba küldve: Ivanovics, Cahill, Oscar. Nem tudok öt embert mondani, akit feltétlen elzavarnék. Van még, aki lécelhetne, (Matics, Mikel mainly), de én adnék Maticsnak még egy szezont, Mikel pedig szintén hasznos rotációs-szituációs játékos. Igazolásoktól függ, ha jön értelmes labdaszerző, egyikőjük megy valószínűleg, de nem ragaszkodok a távozásukhoz, a triumvirátusunk (eh, ha látná Caesar, kikre használtam ezt a kifejezést…) puszta látványától is kínosan összeszűkül ott, ahova a nap sem süt be.

Kdako: Nehéz ez a kérdés, mert vagyok olyan szentimentalista, hogy egy idő után elkezdek kötődni a kékben játszókhoz, legyen az Boulahrouz vagy éppen Szmertyin. Jó, Falcaóhoz, Quaresmához azért sehogysem tudok. Tehát a szezonban mutatott forma alapján kevés játékost lehet dicsérni, de előtte meg azt láttuk, hogy klasszis szinten képesek játszani. Pl. Matics istencsászárból lett Mikel cseréje, Ivanovics meg önmaga paródiája. Normális világ ez? Vagy a mostani Courtois után bárkinek fájna a szíve? De rögtön az jut eszembe, hogy bárhova menne, ismét zseniálisan védene. Ezzel együtt nem akarom kikerülni a választ, tehát mindenképp maradna Willian, Azpilicueta, Fabregas, Hazard (dietetikussal megerősítve), Zouma. Túl tudnék lépni a hiányán: Remy, Iva, Oscar, Baba, Matic.

TheRussianOne: Mindenképp megtartanám: Courtois, Azpi, Zouma, Hazard, Willian. Még tudnám sorolni, de a kérdés ötre vonatkozik. A távozók listája kapcsán inkább úgy fogalmaznék, hogy az ő elvesztésük fájna a legkevésbé: Iva, Mikel, Pedro, Oscar, Pato.

Wudigessboi: A Falcao-Pato-Rémy trió finoman szólva sem győzött meg elől, szóval értük egyáltalán nem lenne kár. Miazgával sem igazán tudom, hogy mi volt a cél, de nem vett le a lábamról se a többhetes erőgyűjtése, se a Sigurdssonnak fejelt gólpassza. Rajtuk kívül Baba is csalódás volt, érte ráadásul még tán kapnánk is valamennyit. Terry hosszabbításával szerencsére felszabadult itt egy hely. Hazard-t az idei performansza ellenére megtartanám, egész egyszerűen kell a zsenije oda előre. Begovic nagy vétel volt, megállja a helyét kezdőként, de a pad se derogál neki, márpedig ritka az ilyen. Rajtuk kívül három fiatalt mondanék: Zoumát, akit remélhetőleg nem tett taccsra a horrorsérülése, valamint Loftus-Cheeket, akiben sokan látjuk az új hullámos Terryt, valamint Kenedyt, aki megvillantotta a tehetségét idén is párszor, s ha jó helyre tesszük és engedjük kibontakozni, akkor nagyot kaszálhatunk a sráccal.

Zenzo: Anno már március végén posztoltam is erről, és a véleményem nem nagyon változott azóta. Így kicsit nehéz 5-5 játékost megnevezni, bár annyira már úrrá lett rajtam az apátia, hogy senkire nem tudnám azt mondani, hogy mindenképpen megtartanám. Mert pl az érkezőtől függően az M&M egyik tagját „mindenképp” megtartanám, de ha jön Kanté és Naiggolan is, mehet Mikel és Matics is isten hírével. Az én „öt” nevem, akiket megtartanék: Costa-Solanke-Traoré, Hazard-Oscar-Willian-Aké-Ruben, Azpilicueta-Zouma-Christensen, Courtois-Begovics. Akiket elengednék, azok a pótolható töltelékjátékosok: Amelia, Miazga, Djilobodji, Matics/Mikel, Pedro, (Fabregas?), Remy, Pato, Falcao.

flag

2416 Comments

  • Posted 2016-06-01 12:13 0Likes
    by PuMa

    Érdekes, engem egyáltalán nem nyűgözött le Begovic teljesítménye. Ha jól rémlik kapott elkerülhető gólokat is, de alapvetően stabil volt, viszont nekem hiányzott az a plusz, amitől klasszissá válik egy kapus. Ő szerintem tipikus erős középcsapat kezdője, vagy nagycsapat cseréje, de semmiképp nem mérhető össze Courtois-val

    • Posted 2016-06-01 12:28 0Likes
      by kasata91

      Tény, hogy nem egy BL döntőt eldöntő kapus.
      De ebben a szezonban, ilyen védelemmel maga ellőt, sokszor ennyire kiszolgáltatottan felhozni azt hogy elkerülhető gólt kapott (bár számomra ez elég megfoghatatlan jelző, mert minden gól elkerülhető)
      Ezzel szemben Courois jómaga is tehetett kapott gólról (rossz helyre öklözés, tizi összehozása, rossz kijövetel stb.) A 2db eltiltásáról, úgy hogy csak fél szezonja volt nem is beszélve.
      Összességében ezen szezon alapján nálam Bego teljesítményben felül múlta a belgát.

      • Posted 2016-06-01 13:15 0Likes
        by PuMa

        elkerülhető az, ami nem potya, de a kapus jobb helyezkedéssel kivédhette volna. Bego kapott néhány olyan gólt a rövidbe, aminél nem állt épp jó helyen.
        De való igaz, Courtois tényleg alulteljesített, őt azonban klasszisnak tartom ennek ellenére is. Ezt azért írom, mert ha választani kéne, kettejük közül inkább őt tartanám meg a bloggerekkel ellentétben

      • Posted 2016-06-01 13:19 0Likes
        by Zenzo

        „kettejük közül inkább őt tartanám meg a bloggerekkel ellentétben”
        Ki írt olyat, hogy elküldené TC-t? 🙂
        (de most komolyan)

      • Posted 2016-06-01 13:35 0Likes
        by PuMa

        Az utolsó kérdésnél mondta valaki, hogy Bego-t semmiképp nem küldené el, Courtois-ról viszont nem írt hasonlót. Nekem ez szúrt szemet, mert én annyira nem voltam tőle elragadtatva. De én nem is mondtam, hogy elküldenétek TC-t 🙂 csak hogy őt még mindig sokkal többre tartom, nem kérdés, hogy nálam a kezdő közelében nincs a bosnyák

      • Posted 2016-06-01 16:56 0Likes
        by WudigessBoi

        „Begovic nagy vétel volt, megállja a helyét kezdőként, de a pad se derogál neki, márpedig ritka az ilyen.”
        Ezt írtam és ez szerintem áll is a bosnyákra. Minőségi tartalék (szemben a korábbi Turnbull-Hilário vonallal), miközben nem húzza a száját, hogy neki több jár (szemben mondjuk Cech-vel). Lehet persze mondani Bego-ra, hogy nem top kapus, de senki sem az jelenleg a saját posztján.

      • Posted 2016-06-01 13:35 0Likes
        by kasata91

        Mindig van az a helyezkedés, amivel bármelyik kapura menő lövés elkerülhető: ha elé állsz pont. De nem kötekedek. értem mire gondolsz. Csak arra akarok kilyukadni, hogy ez nem egy éles behatárolható dolog, és Tibónak is volt ilyen gólja (lehet hogy több, lehet hogy kevesebb).
        És a bennük rejlő potenciál alapján, valóban TC-nek van jövője és helye itt (sőt, a világ bármely klubjában). Azért csak azt írom, hogy potenciál, mert nálam akkor lesz klasszis, ha szezonokon át tud kimagaslót nyújtani. Ezt nálunk még nem bizonyította. 1 jó és 1 rossz szezonnal még nem több csak fiatal ígéret.
        És hogy ha valaki inkább Bego-t tartaná meg, az pusztán érzelmi alapú megközelítés, amivel én maximálisan tudok azonosulni. Hiszen eddig a nyilatkozatok alapján Tibónál még Pato is több lojalitást mutatott a klub iránt. Ezzel szemben Bego alázattal tűri a padot és amikor kellett eddig kihúzta a csapatot a szarból.

    • Posted 2016-06-01 13:32 0Likes
      by Zenzo

      Begovics alapvetően pozitívum ebben a csalódást keltő szezonban, én kb ezt olvasom ki a többségünk véleményéből (meg az enyém is ez). Sajnos nehéz nevesíteni a dolgot, konkrétan a csapat kapott egy rakás elkerülhető gólt. Viszont a bosnyák, ahhoz képest, hogy első szezonja, és második számú kapusként érkezett, többször bravúrral tartotta a lelket a csapatban. Igaz, hogy kapott olyan gólokat, amiket akár védhetett volna, de szerintem jóval több bravúros védése volt, mint hibája.

      Az nem kérdés, hogy TC az első számú kapus, viszont Bego alapjában és összességében is jó döntés volt.

    • Posted 2016-06-01 14:49 0Likes
      by mohacsia

      Courtois egy hajszállal sem védett jobban, mint Begovic a szezonban.

      • Posted 2016-06-02 00:15 0Likes
        by PuMa

        Én nem így érzékeltem, de igazából úgy sem számít 🙂

    • Posted 2016-06-01 16:34 0Likes
      by BlueCech01

      Egész ősszel nagyjából a legstabilabb játékosunk volt, Zouma mellett az egyetlen, aki konstans jó teljesítménnyel hozzá tudott járulni a meccsekhez.
      Az, hogy most félév alatt kapott pár elkerülhető gólt, egy dolog, olyanban Cech-nek is része volt.
      „Bego kapott néhány olyan gólt a rövidbe, aminél nem állt épp jó helyen.”
      Ilyenben meg aztán pláne 😀

      Viszont én Court itteni teljesítményén sem látom azt, hogy olyan überklasszis lenne. Az Atletis múltja miatt nagyon várjuk, hogy belenőjön Cech kesztyűjébe, de én nem látom, hogy szorult helyzetekben annyit hozzáadna a játékhoz, mint amennyire predesztinálva lenne. Egyelőre jelenleg szvsz pont annyira van a világklasszis titulustól, mint mi a dobogótól.

  • Posted 2016-06-01 14:14 0Likes
    by Zenzo

    *OFF: RDM állítólag 48H belül aláírhat a Villához.

    Azért ez durva – ennél jóval többre hivatott szerintem. Persze minden munka munka, és szép dolog lenne visszavezetni a Villát a PL-be, de ott még egy magyar, nem-Villa szurkoló is tudja, hogy fundamentális gondok vannak, nem szimpla-akármi.

    • Posted 2016-06-01 15:58 0Likes
      by Endy919

      Többet érdemel , az biztos. Főlek Kék szemmel nézve.
      De azért azt el kell ismerni , hogy nem egy edző zseni . Előttünk sem voltak komolyabb csapatai és ami fura , hogy egy BL győzelem után sem álltak érte sorban a klubok.

      • Posted 2016-06-01 16:19 0Likes
        by BlueCech01

        „és ami fura , hogy egy BL győzelem után sem álltak érte sorban a klubok.”
        Ez mondjuk így nem igaz, a Roma és a Lazio is vitte volna állítólag, sőt a Stuttgarttal is összeboronálták, de ezeknél a csapatoknál jóval kevesebbet kapott volna, mint amennyit mi fizettünk neki a semmire. Amikor „lejárt az itteni szerződése”, a Schalke el is vitte, az meg azért nem egy rossz hely még annak ellenére sem, hogy eléggé leeresztett 2011 óta.
        Viszont ez az Astonos ajánlat elég kiábrándító. Szvsz semmivel nem rosszabb edző RDM egy Martíneznél vagy egy Pardew-nál.

      • Posted 2016-06-01 17:28 0Likes
        by myheartisblue

        „Viszont ez az Astonos ajánlat elég kiábrándító. Szvsz semmivel nem rosszabb edző RDM egy Martíneznél vagy egy Pardew-nál.”

        Hát az ilyen jóslatokba nem nagyon bocsátkoznék, szerintem RDM eredményeinem annyira kiemelkedőek mint azt mondják és túl van hypeolva. Tagadhatatlan, hogy összejött a FA/BL a Chelsea-vel, kiemelkedő mentális erőt mutattak együtt a csapattal,de legtöbb klubból ideje előtt menesztették, a gyenge teljesítmények/egyéb konfliktusok végett(WBA) illetve a bajnokságban is csak egy 6.helyet ért el, mégha AVB után is takarított.

        Én úgy gondolom az új célokat felállító és csapatépítést tervező AV neki való feladat lesz, ha csak nem törik bele a bicskája. Ha pedig tévedek, és jobb menedzser az AV-nál és a Champo-nál akkor azt feljutással bizonyíthatja és ha szép eredményeket produkál mehet nagyobb csapatba. pl. Everton

      • Posted 2016-06-01 17:38 0Likes
        by BlueCech01

        He? Milyen jóslat? 😀

        Nem hiszem, hogy annyira túlértékelem azzal, ha azt mondom, hogy egy Pardew-nál nem rosszabb edző.
        Egy reménytelen Aston közutálatnak örvendő tulajjal és ostoba transzferpolitikával meg minden, csak nem jó carrer move. Még egy Noriccsal is jobban járt volna.

    • Posted 2016-06-01 18:05 0Likes
      by gorkaf78

      Természetesen RDM nekünk klublegenda, és mindig az is marad, de ha kívülállóként próbáljuk meg értékelni, akkor nekem a ‘középszerű’ kifejezés jut róla először eszembe…

      • Posted 2016-06-01 20:48 0Likes
        by Zenzo

        nem kék szemmel nézve is BL győztes edző.

      • Posted 2016-06-01 21:18 0Likes
        by gorkaf78

        Zidane is BL győztes, de paradox módon én nem tartom ettől még jó edzőnek. Pár év múlva meglátjuk, mi lesz a franciából a Real-nál, v. máshol. Visszatérve RDM-re, én nem az ő kvalitásainak tudom be a BL-győzelmet, bár persze ‘oszthatatlan’ a csapat és az edző sikerének aránya. Úgy értsd (bár szerintem érted) a ‘középszer’ kifejezést, hogy nem egy Pep v. Mou szint, hanem kb. mint mondjuk Benitez. :DDD

      • Posted 2016-06-01 21:38 0Likes
        by Endy919

        Nagy fasz Rafa de én hozzá sem hasonlítanám RDM-et sem Zizout.

        Robbienak nagyon kijött a lépés nálunk , a srácok felnéztek rá és küzdöttek. De komoly szakembernek biztos nem mondanám.

        Lehet most engem ezért szidni , de racionálisan nézve szerintem így van.

      • Posted 2016-06-01 22:57 0Likes
        by gorkaf78

        Csak Zenzo kedvéért ment a Rafás hasonlat 😀

      • Posted 2016-06-02 13:11 0Likes
        by Zenzo

        Benitót én utálom, mint a szart, de attól még nem tartom feltétlen rossz edzőnek, és amit a Valenciával vagy a Poollal elért, nem hagyható figyelmen kívül. Eredményességben és tapasztalatban hozzá képest (sem) ő és RDM még nem egy szint.

      • Posted 2016-06-02 13:13 0Likes
        by Zenzo

        „Robbienak nagyon kijött a lépés nálunk”
        Többek közt nem ez egy jó edző ismérve?

        Azt szerintem nehéz vitatni, hogy a Chelseanél rossz munkát végzett volna. Az alapján meg, hogy utána azzal a felemás Schalkéval nem tudott komoly eredményt hozni, még nem feltétlen jelenti, hogy nem jó szakember.

      • Posted 2016-06-02 13:09 0Likes
        by Zenzo

        De ha RDM v Zizu BL győzelme lófasz, akkor miért tartod (tartjátok) nagy edzőnek Pepitót, aki egy éppen világverő formában lévő bárkával nyert mindent? Nevezzetek hülyének, de ha RDM egy „jó” Chelseavel BL+FA győztes, Pepi meg egy „jó” Barcával BL és mindengyőztes, akkor az egyik miért jobb BL győzelem? Hol az a rettentő nagy különbség, hogy az egyik toptop kategória, a másikat meg lesoroljátok egy champo csapat szintjére?

        Nem azt mondom, hogy ugyanaz a kategória a kettő, csak én nem gondolom, hogy ekkora a szakadék a kettő közt.

  • Posted 2016-06-01 21:37 0Likes
    by myheartisblue

    NO WORDS NEEDED! 😮

    Chelsea considering astonishing move for lucrative Ghana forward Asamoah Gyan, flopped in the Premier League

    http://i.imgur.com/JGYSRXf.gif

    • Posted 2016-06-02 11:23 0Likes
      by myheartisblue

      Ki marad a BVB-ben ha mindenkit visznek?

      • Posted 2016-06-02 11:29 0Likes
        by gorkaf78

        Gondolom, folytatják az eddigi stratégiájukat, beépítik a tehetséges fiataljaikat v. kukáznak innen-onnan noname játékosokat, és felfuttatják őket.

      • Posted 2016-06-02 11:31 0Likes
        by Rammschein

        eddig is mindig szétkapták őket ilyen téren egy kicsit…

      • Posted 2016-06-02 11:35 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Azért Kloppnál több kulcsember volt és nagyját megtartotta, viszont mióta lelépett nem vettek minőségibb játékost, vagy olyat aki azzá nőtte ki magát, cserébe egyre jobban fogynak a húzónevek, Abumeyang és Reus távozása után (ami akár ezen a nyáron is lehet) szerintem eléggé középcsapat szintre fognak süllyedni.

      • Posted 2016-06-02 11:44 0Likes
        by gorkaf78

        Sztem nem ez lesz velük. 😀 Minden jó játékosuk távozását képesek voltak túlélni, mégsem omlottak össze, ráadásul most nagyon sok pénzt behúztak Hummelsből, és Gündoganból is. Ha megy a gaboni és esetleg Reus is, bár utóbbi most komolyan megsérült, az is elég szép pénzt hozhat nekik…

        A bajnoki címre úgysincs esélyük a Bayern mellett, de stabil 2-4. erő lesznek mindig is a Bundásban. A többi csapatnál még 2-3 kulcsjátékos távozása esetén is jobbak.

      • Posted 2016-06-02 11:53 0Likes
        by myheartisblue

        Szerintem is nehéz lesz pótolni, ennyi potenciális játékos kiesését. Persze ez azon függ kiket igazolnak és azok hogyan épülnek be. Nekem azért tűnik erősnek ez a lerablás,mert most a legnagyobb sztárjaikat/húzóembereket veszítették el, és abból is hirtelen sokat. És nem várhatnak el olyan minőségi pótlást, csapategységet és összeszokást egy nagyon rövid nyár alatt. Továbbá úgy gondolom a BVB-nek igazolnia is nehezebb lesz, mert hát egy rendkívül jó csapat elitjét elveszti, az már nem annyira kecsegtető az oda tartó igazolásoknak. Mindezek ellenére bízom benne, hogy valahogy még is megtartják a szintet és nem süllyednek lejjebb.

      • Posted 2016-06-02 12:05 0Likes
        by gorkaf78

        Ezzel egyetértek, de igazából a környezet, a Bundesliga miatt tartom továbbra is azt, amit írtam. A Bayernen kívül egyszerűen nincs még egy olyan csapat, amely dominálni tudna, gyenge a többi gárda. Az a tény, hogy a hullagyenge Hertha a 7. helyen végzett, elég sok mindent elárul a német bajnokságról. Ebben a környezetben a Dortmund, akárkit is visznek el tőle, nem fog tudni annyira visszaesni, hogy ez jelentős legyen. Ráadásul a német utánpótlás tele van tehetséges fiatalokkal, akiket olcsón be fognak építeni.

        Angliában például ezzel a szemlélettel (lásd: eladom a kulcsembereket szinte minden évben) nem lehetne az élen maradni. A PL-ben sokkal nagyobb a verseny, a kisebb csapatok is vagyonokat adnak ki egy-két nevesebb játékosért. A német klubcsapatok mögött (természetesen a Bayern kivételével) nincs ilyen gazdasági erő, amivel képesek lennének felforgatni, átrendezni az erőviszonyokat.

      • Posted 2016-06-02 13:05 0Likes
        by Zenzo

        „Ebben a környezetben a Dortmund, akárkit is visznek el tőle, nem fog tudni annyira visszaesni, hogy ez jelentős legyen.”

        írtam fentebb is, nem kell messzire menni, csak a 14-15-ös szezonig 😉

        „Angliában például ezzel a szemlélettel (lásd: eladom a kulcsembereket szinte minden évben) nem lehetne az élen maradni.”
        Az Arsenalnak megy a 4. hely mindig :))))

      • Posted 2016-06-02 13:02 0Likes
        by Zenzo

        Azért elég nehéz azt mondani, hogy nem omlottak össze, mert de, tavaly nagyon is. Jobban, mint a Chelsea idén. Ők _tényleg_ álltak kieső helyen kb félidőben, az, hogy végül feljebb tudtak kapaszkodni, mint a Chelsea, inkább a BuLi kritikája, mint a BVB ereje.

        A bajnoki címre valóban kevés a sansz a Bayern mellett, de az utóbbi 8 évben egyedül a Dortmund tudott kétszer bajnok lenni a bőrgatyásokon kívül.

      • Posted 2016-06-02 15:40 0Likes
        by BlueCech01

        Az ő eligazolása fel sem fog tűnni.

    • Posted 2016-06-02 11:29 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      City lesz az új Arsenal amúgy? Sterling, Agüero, Silva, KDB és a friss Gündogan is finoman szólva hajlamos orvossal spannolni.

      • Posted 2016-06-02 11:30 0Likes
        by gorkaf78

        Úgy tudom, hogy sérülten igazolták le Gündogant, több hónap, mire felépül, de ez már legyen Pep baja…

      • Posted 2016-06-02 21:56 0Likes
        by Rammschein

        Én azt sem bánnám, ha Pep lenne az új Wenger. xDDD

    • Posted 2016-06-02 13:37 0Likes
      by Zenzo

      Hogy a Citynek ez a deal miért jó, azt még csak-csak értem. De Gündogant a fene se érti.

      • Posted 2016-06-02 14:41 0Likes
        by babence

        Toure ha jól tudom nem igazán jön ki Peppel, kb 100%, hogy le fog lépni, a Fernando-Fernandinho páros meg akkora kutyaütő, hogy Gündögan szerintem biztos kezdő, főleg ha Pep hívta. Nem mellesleg több a fizu, és tán valamivel több az esélye bármi kupára, főleg ha még valamennyire lerabolják a BVB-t.

        nomeghát #besztlíg

      • Posted 2016-06-02 15:36 0Likes
        by Zenzo

        ezzel nem tudok vitázni, de Gündogan igazán nem a Fernandók kategória player. Na mind1, a szezon első felét kb úgyis kihagyja, szóval…

  • Posted 2016-06-02 12:14 0Likes
    by Sir Idemitirjak

    De Visser (chief scoutunk) Sunnak adott állítólagos nyilatkozata:
    „Chelsea will have a very busy summer. Abramovich is desperate not to have another terrible season.” Szóval az ukrán a zsebébe nyúl, és lesz itt mozgás ezek szerint.

    • Posted 2016-06-02 12:17 0Likes
      by gorkaf78

      Ha Abrára gondolsz, ő orosz. Sztem most megsértődött volna Rád, ha ezt olvassa, hogy leukránozod. 😀

      • Posted 2016-06-02 12:20 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Upssz ezt akkor kicsit benéztem, mentségemre legyen szólva, hogy lázasan fekszek és tompítanak a gyógyszerek is! 😀

      • Posted 2016-06-02 12:20 0Likes
        by gorkaf78

        Uh, akkor jobbulást kívánok! 😀

      • Posted 2016-06-02 12:21 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Köszönöm szépen! 🙂

      • Posted 2016-06-02 16:49 0Likes
        by Blue One

        A sértődés lett volna a legkevesebb… 😀

      • Posted 2016-06-02 21:24 0Likes
        by emazohun

        Nem antiszemitizmusból mondom, de szerintem ő nemzetiségét tekintve zsidó, oroszországi zsidó

      • Posted 2016-06-02 21:40 0Likes
        by BlueCech01

        Nem hiszem, hogy a nemzetiség felekezet szerint is számon van tartva.

      • Posted 2016-06-02 21:48 0Likes
        by emazohun

        Nem értem pontosan,hogy ezzel mit akarsz mondani 🙂
        Ha valaki zsidó,az származást és vallást is jelent ugye,akár egyszerre
        Van keresztény zsidó származású ember(kikeresztelkedett a család),valamint pl vannak Erdélyben (vagy voltak) a szombatisták,akik magyar származásúak,de fölvettek egy (szerintem) a zsidó valláshoz hasonló vallást (javítsatok ki ha valamit rosszul tudok)
        De ez már kezd nagyon offtopik lenni
        Szóval Abra szerintem származását és vallását tekintve is zsidó,de pl Radnóti csak a származását tekintve volt az

      • Posted 2016-06-02 21:54 0Likes
        by BlueCech01

        De itt most bejegyzett nemzetiségről, ergo állampolgárságról vitatkozunk. Ettől még lehet zsidó származású, de ez nem függ országtól vagy nemzettől.

      • Posted 2016-06-02 22:08 0Likes
        by emazohun

        Bejegyzett nemzetiség? 🙂
        Angolul ugye nationality,ami a magyar nemzetiséghez közel áll
        Értem hogy miért beszéltem el melletted 😉

  • Posted 2016-06-02 14:40 0Likes
    by kasata91

    Az ugye nem komoly, hogy a fél év múlva 33 éves Lictsteinerrel akarunk erősíteni?
    Nekem is nagyon szimpatikus a hajtós játéka, és a juve egyik motorja, de senki nem gondolhatja komolyan hogy a sériÁ után ő most még érdemben fel tudja venni a PL sebességét.
    Jobb szélre Azpi és Iva mögé, 3. számú emberért meg kár pénzt adni, egy ifi is bármikor ellátja azt a szerepkört.

    • Posted 2016-06-02 14:54 0Likes
      by Zenzo

      már az előző poszt alatt is felmerült, neked is ugyanazt tudom írni:
      szerintem ezen kár is pörögni – amíg le nem zárul a nyári ablak, addig a #random Juve (SerieA) player# + Conte sztorik nem fognak elfogyni.

      • Posted 2016-06-02 14:55 0Likes
        by kasata91

        Úgylegyen

      • Posted 2016-06-02 15:02 0Likes
        by myheartisblue

        Ez így igaz, csak képzeld el, hogyha mégis megtörténne ez a transfer valamilyen úton módon. Azt nem igazán tudnám hová tenni, de remélem Conte sem ragaszkodhat hozzájuk ennyire.

      • Posted 2016-06-02 15:37 0Likes
        by Zenzo

        „ha mégis megtörténne ez a transfer valamilyen úton módon”
        Akkor azt hiszem, nem ez lesz a legnagyobb gondunk, hanem az, hogy Conte valamit nagyon rosszul talált ki a PL-re 🙂

  • Posted 2016-06-02 14:58 0Likes
    by kasata91

    Másfél hónapos a hír (hátha más is van rajtam kívül, akinek kimaradt) hogy a rettegett Britannia stadion a jövőben bet365 stadion néven lesz csontzenétől hangos.

    • Posted 2016-06-02 15:40 0Likes
      by Zenzo

      nem olvastam róla egy ideje, akkor még csak terv volt – ezek szerint csak sikerült eladni a névhasználatot?

      • Posted 2016-06-02 21:23 0Likes
        by emazohun

        önmaguknak

  • Posted 2016-06-02 15:41 0Likes
    by Zenzo

    (technikai kérdés: nektek is angolul jelenik meg a diszkosz félig?
    nálam van ‘comments’ meg ‘share’, de mellette meg ott van, hogy ‘ajánlom’ meg ‘A legújabbak szerinti rendezés’, cserébe a szövegmező alatt ‘post as Zenzo’)

    • Posted 2016-06-02 15:42 0Likes
      by myheartisblue

      Igen, pont így ahogy Neked. De engem nem nagyon zavar.

    • Posted 2016-06-02 15:43 0Likes
      by BlueCech01

      Szerintem nekem a kezdetek óta ilyen.

      • Posted 2016-06-02 16:14 0Likes
        by Zenzo

        nálam tuti nem. Meg lent is, eddig ‘válasz’ szerepelt, nem ‘Reply’… valamit hegesztettek a diszkoszon is, és azt tudom, hogy a felület magyar fordítása még hiányos, de az ilyen alapvető elemek eddig rendben voltak.

      • Posted 2016-06-02 17:30 0Likes
        by Blue One

        Nekem is magyar volt a kommentelős rész, de most full english. Néha volt kis ideig, hogy angolra váltott, mintha megzavarodott volna, de ez most full time-nak tűnik.

      • Posted 2016-06-02 18:57 0Likes
        by Rammschein

        Amíg nem esik össze az egész, engem nem zavar. Fel sem tűnt volna. :”D

      • Posted 2016-06-02 17:44 0Likes
        by Rammschein

        Nekem fel sem tűnt a változás, de tényleg átváltott félig angolra… :”D Ha nem látom, hogy írtok róla, észre sem veszem. xDD

    • Posted 2016-06-02 15:44 0Likes
      by kasata91

      Ja már egy ideje feltűnt nekem is, hogy a Comment magyarul van, a Lion Rampant meg totál nem magyar 😀

  • Posted 2016-06-02 16:51 0Likes
    by Blue One

    Chelsea chief scout Piet de Visser:

    „Chelsea will have a VERY busy summer. Abramovich is desperate not to have another terrible season. I’ll be as busy as I was in 2003-2008. A lot of new players will arrive this summer „

    • Posted 2016-06-02 16:52 0Likes
      by Blue One

      “Mr Abramovich is fed up that he has to keep paying millions and millions for big star players.

      “He had to pay an absolute fortune to get players like Didier Drogba and Michael Essien.

      “Thisis why he has asked me as a private scout to look out for top class
      young players who will be the Chelsea stars in three years time.”

      • Posted 2016-06-02 17:43 0Likes
        by Rammschein

        Jól hangzanak, de remélem be is jönnek a számításaik…
        Lehet végre elkezd a klub a fiatalokkal is kicsit jobban bánni, ideje lenne már…

      • Posted 2016-06-02 18:03 0Likes
        by Blue One

        Mondjuk az kicsit ellentmond egymásnak, hogy very busy summer, heavy spending és hogy young players who will be stars in 3 years stb. Mondjuk mindegy, jöjjenek jó játékosok lehetőleg olcsón. Olvasva a híreket egyre többször jut eszembe, hogy ha nyitottabb szemmel járnának az illetékesek akár felfedeztetnék pár jó játékost. Rudiger, Koulibaly két példa arra, hogy ha 1-2 évvel ezelőtt néztük volna őket most simán megvehetnék őket.

  • Posted 2016-06-02 16:53 0Likes
    by Blue One

    Érdekes

    • Posted 2016-06-02 17:29 0Likes
      by myheartisblue

      Akkor remélem idén épp olyen alaposan néz idén körül mint akkor. Ramistent vajon ő szúrta ki? 😀

      • Posted 2016-06-02 17:31 0Likes
        by Blue One

        Azt nem tudom, hogy ő fedezte-e fel, de abban bízok, hogy régi önmaga lesz De Visser 😀

  • Posted 2016-06-02 16:58 0Likes
    by BlueCech01

    An update on the Aston Villa managerial situation: we understand Roberto di Matteo will be announced as the new manager tomorrow.

  • Posted 2016-06-02 17:15 0Likes
    by BlueCech01

    Di Matteo még csak nem is akármilyen segítőt kap Steve Clarke személyében a Villánál.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com