A mi hetünk

0920 chelsea-arsenal1Teher alatt nő a pálma. Nagyjából így lehet summázni ezt a hetünket. A Bajnokok Ligájában és a bajnokságban is ott volt a fojtogató győzelmi kényszer, de a Maccabi Tel-Aviv után az Arsenalt is le tudtuk győzni. A három pontokon és a javuló teljesítményeken kívül tehát annak is lehet örülni, hogy most nincs már akkora presszió se a csapaton, se konkrét egyéneken. Végre megint lehet előre tekinteni és bizakodni, ez pedig rengeteget számít az utóbbi hetek bűnbakképzései után. A londoni derbi krónikája alább.

Eddig úgy volt, hogy az Arsenalt azért kell megcsapni hazai pályán, mert csak, illetve mert kellenek a pontok a bajnoki címért folytatott versenyfutásban. Most, hogy a nem túl festői tizenhetedik helyről vártuk a derbit, a szükségszerű felkapaszkodás lett a fő érv. Egyszer már találkoztunk az Ágyúsokkal, akkor a vereségünk a Community Shieldbe került, ezúttal viszont élvezhette a csapat a hazai közönség bíztatását, amire szükség is volt.

Ami a kezdőket illeti, nagy meglepetések nem voltak, hacsak nem említjük Terry padon tartását és azt, hogy Pedro mégis csak tudta vállalni a játékot, ami Willian sérülése miatt nagyon kellett. A túloldalon Mertesacker volt az egyedüli komoly hiányzó, őt a későbbi negatív hős Gabriel pótolta (már ameddig…).

A tizenhetedik helyről indulva nem játszhattuk a szokásos defenzív, kivárásos focit, muszáj volt támadólag föllépni, aminek a játék előrehaladtával egyre inkább eleget is tettünk. Tetszetősen adogatott ugyan a kapunk előtt a vendégcsapat, de az egyre inkább felkeményedő védekezésünknek hála ebből több les lett, mint veszélyes helyzet, ami árulkodó, valljuk be. A mieink elől mintha tartottak volna Cechtől, eleinte a jobbnál jobb helyzetet keresték (a passzokba meg rendre beleléptek a védőik), időbe telt, mire rá is mertünk valamit lőni. Lüktető játékot hozott a félidő kevés igazi helyzettel, a számok (labdabirtoklás, kapura lövések száma) pedig a mi enyhe fölényünkről tanúskodtak, ami engem kissé váratlanul ért, amellett, hogy örömmel is eltöltött. Ráadásul az első játékrész végére emberelőnybe is kerültünk, szóval biztató volt a kép.

Gólt is fejelt ugyan, de az ilyen szerelései miatt is imádni való a srác
Gólt is fejelt ugyan, de az ilyen szerelései miatt is imádni való a srác

De egy pillanatra időzzünk el Diego Costánál. Bevallom, már tavaly sem értékeltem az ellenfelet hergelő megmozdulásait, amikből idővel egyre több lett. Szándékos arcba nyúlások, könyökösök, taposások, kakaskodások: volt jó néhány sunyi és aljas húzása. Egyre kevésbé volt erőm és kedvem őt védeni, tegnap délutánra pedig végleg elfogytam. Egész egyszerűen nem vagyok hajlandó sorsközösséget vállalni egy ilyen alattomos játékossal. Lehet ő csupa szív, lehet ő házi gólkirály, lehet ő Mourinho szerint a meccs embere, de az én gyomrom akkor sem veszi már be, hogy valakinek az a legfőbb attribútuma, hogy verbálisan és tettlegesen inzultálja az ellenfelet úgy, hogy közben még neki áll följebb. Szóval igen, rúgjatok belém, de én drukkolok a kiadós eltiltásáért.

Emberhátrány helyett emberelőnyben zártuk az első félidőt, így a másodikat már feljavult harci kedvvel kezdhettük. Gabriel kiállításával ráadásul a nyilvánvaló létszámfölényen túl három dolgot is nyertünk: egyrészt kiszállt az alapvetően jól játszó belső védő, másrészt pótlására az idén fogalmatlan Chambers érkezett, harmadrészt a lecserélt Coquelin kiválásával nem maradt valódi romboló az Arsenal középpályáján. Ez pedig elég is volt ahhoz, hogy állandósuljon a jelenlétünk a kapujuk előtt.

A vezető gól igazi fricska volt: egyfelől a Wenger legjobb barátja, egy fiatal francia szerezte, másfelől Fabregas okos és hajszálpontos szabadrúgása volt a gólpassz. Zouma először volt eredményes a bajnokságban, ami beleillik a ’senki se legyen többgólos’ filozófiánkba. A vezetés és a létszámfölény pedig mindenkivel elhitette, hogy ez a rangadó nem csak nyerhető, de innen kötelezően behúzandó is. Fegyelmezetten zárt hátul a védelem, Sanchez kifacsart lövését leszámítva semmi és senki nem keltett riadalmat, miközben mi azért próbáltunk bevinni egy másodikat, még ha többnyire könnyen védhető próbálkozásokból is. Elsősorban Hazard hajtott nagyon a gólért, de Fabregas is meglepően sokszor került lövőhelyzetbe.

A végére aztán szétesett az Arsenal. Az első félidőben még harcos és kombinatív csapatból már az első kiállítás is sokat kivett – olyannyira, hogy térfélcsere után súlytalannak és hitehagyottnak tűntek –, Cazorla második sárgája után pedig már tényleg nem tudtak honnan erőt meríteni. Bő tíz perc altatás és alibizés után azért a hosszabbításban csak lezártuk a derbit egy második góllal, ami ugyan megpattant, de attól még Hazard-é. Rászolgált a belga, látszott végig, hogy többet akar nyújtani, mint amennyit eddig láthattunk tőle.

Görcsoldó
Görcsoldó

Az Arsenal tehát a BL után a bajnokságban is bukott, s Diego Costától függetlenül beszédes, hogy három piros lapot is összeszedtek a héten. Ennél is fontosabb, hogy mi van velünk: nyertünk, otthon, kétszer is! A Maccabi ellen inkább csak a kötelezőt hoztuk pár szemnek kedves extra kíséretében, a tegnapi viszont fontos diadal volt. Két győzelem, két clean sheet, hat rúgott gól – mintha valami elkezdődött volna. Elkezdtük helyre rakni a renoménkat – a Stamford Bridge-en biztosan. Továbbra is az alsó tízben vagyunk ugyan, de például az utóbbi hetekben már formába lendülő Arsenaltól már csak három pont a lemaradásunk. Szerencsére a City is botlott (így már csak a Leicester veretlen), szóval ezek most boldog napok. Továbbra is Blue Is The Colour!

199 Comments

  • Posted 2015-09-21 20:04 0Likes
    by thiemecsaba

    Na most akkor újabb óra, újabb szösszenet Costa ügyben. Vizsgálódni kezdett a FA. Na most ha Dean látta az esetet és szankcionálta 1-1 sárga lappal, akkor minek ölik magukat?! Kajak azt hiszik, hogy ők a normálisak, körülöttük meg mindenki helikopter… Gabrielnek meg 3 forduló lesz, bármit csinál, mivel nem 2 sárga volt, hanem rögtön piros szándékosság és sportszerűtlen viselkedésért.

  • Posted 2015-09-21 20:36 0Likes
    by emazohun

    Erről nem beszél senki…

  • Posted 2015-09-21 20:37 0Likes
    by Rammschein

    Hű basszus milyen vitát váltott ki Costa már csak a „kékvérű” szurkolók körében is, és akkor még az ellen drukkerei még hangosabban ütik az asztalt… O.O (Persze a sajtó meg a FA is generálja a cirkuszt, de hát a rómaiak után szabadon, úgy is az kell a népnek.) Kb. olyan kaliberű, mint hogy mit műveltünk az előző 5 meccsen…

  • Posted 2015-09-21 20:46 0Likes
    by BlueCech01

    Salec olyan szépen védi Costát és olyan elhatározottan, hogy nálam ő a hétvége játékosa.

    • Posted 2015-09-21 20:47 0Likes
      by Rammschein

      A Digis „szakértők” közül ő az egyik legelviselhetőbb szerintem. :’)

      • Posted 2015-09-21 20:49 0Likes
        by BlueCech01

        Nézőpont kérdése. Engem az esetek 80%-ában eléggé irritál.

      • Posted 2015-09-21 20:53 0Likes
        by Rammschein

        Hát van olyan, mikor egyik delikvens mondandója sem tetszik, szal általában alapból lenémítom vagy elkapcsolom a szünetekben, de aki nálam egyből lecsapja a biztosítékot az a bánki Dodó-kacsa :P… Ha lenne Skysportom, tuti angolul nézném, (mert a Stream vacak minőségű), és mert az angol kommentátorok jobban tolják, és sokkal több háttértudással meg szakértelemmel beszélnek, mint magyar kommentátor kollegáik, a szakértőkről nem is beszélve, hisz pl. páran korábban komoly klubbokban tolták az ipart. 🙂

      • Posted 2015-09-21 20:56 0Likes
        by BlueCech01

        Dodónál az tetszett, hogy amikor tavaly vertük az Arsenalt, ő egy lélegzetre felsorolta az összes kifogást a pénztől a sérülésekig, hogy miért nem nyertek Wengerék. Nem volt semmi teljesítmény.

      • Posted 2015-09-21 20:57 0Likes
        by Rammschein

        Lehet egyedi eset volt, bár azért télleg, ritkán, de azért a Chelsea-ről is szól 1-2 jó szót, de engem halálra idegesít már csak a hangja is. :”D Ez van. 😀 Magyar kommentátorok közül egyedül Hajdú B. István közvetítése az amire azt mondom, hogy okés. 🙂

      • Posted 2015-09-21 20:58 0Likes
        by emazohun

        Haraszti Ádám se rossz,de sokszor részrehajló

      • Posted 2015-09-21 20:59 0Likes
        by mohacsia

        Nekik a podcastjukat nagyon bírom

      • Posted 2015-09-21 21:00 0Likes
        by emazohun

        Ma jelent meg az új rész, megvan az esti programom 🙂

      • Posted 2015-09-21 21:02 0Likes
        by Rammschein

        Kösz a tippet, lehet én is meghallgatom, ha már perpill nincs film, amit megtudnék nézni. :))

      • Posted 2015-09-21 21:22 0Likes
        by Zenzo

        azmiaz?

      • Posted 2015-09-21 21:23 0Likes
        by emazohun

        Teljes Terjedelem SoundCloudon

      • Posted 2015-09-21 21:25 0Likes
        by Rammschein
      • Posted 2015-09-21 21:28 0Likes
        by Zenzo

        addig hallgattam, hogy „Juhár Tamással”. Kösz, ma már elég a hülyeségből 🙂

      • Posted 2015-09-21 21:30 0Likes
        by emazohun

        Ő veszélyes, mint a többi digis szagértő
        Valamikor az egyik britanniás blogger volt bent
        Az korrekt volt, csak túlságosan a United volt előtérben

      • Posted 2015-09-21 23:03 0Likes
        by Zenzo

        erőt vettem magamon, nekifutottam, végighallgattam 6 percet, még az Interig jutottak, de annyira komoly szakértés jött le, hogy szétfolyik az agyam.
        idézem, amennyire tudom:
        „minőségben megvan ebben a keretben az, hogy legyenek olyan meccsek, amik nem, nem néznek ki rosszul, ööö ö eee elég hogyha csak Joveticset meg Icardit kiemeljük ebből.. az egész.. keretből sssz szerintem nekem ők ketten amit Jovetics most itt a gólnál csinált például, az őőő az önmagábannnn egy nagyon-nagyon szép dolog volt – szavába vágnak – úgyhogy nem ért labdába – szó visszavesz – hhh iii igeeeheheheeenn – szó vissza – tehát ez egy kicsittttööö képzavaaardeee de azcsinálta a gólnál, hogy nem ért labdába és ezzel dfjlafsd (hangzavar) testcsellel, amit azért nagyon kevesen tudnak, szóval, hogyha Icardi csinál egy ilyenből meccsenként hármat, meg Jovetics még hozzátesz mégegyszer hármat, akkor már azt mondhatjuk, hogy naa. Szenzáció és parádé, amit az inter csinált. És ez az időőő valószínűleg mind a kettőnél el fog jönni, Icardi sérülésből jött vissza, Jovetics azért mégg mééégööö, illeszkedik bee az új csapatbatehát hogyööö ha mondom ha csak kettejükről beszélünk ésakkormég nem említettük még Kondogbiát, tööö nememlítettük még ittö Perisicset, aki ben én magam egyelőre olyan nagyon sokat nem látok de, de majd, majd biztos lesz, megaa aaa annyiban érdemes róla beszélni, hogy őt azért nagyon akarták az internél és gyakorlatilag az egész nyár erről szólt, hogy jó hát jönnek még ott emberek, dehhhh, ss nagyonisss ésss aztán egészen sokáig el is tolódott ugye ez a történet – váltás, jön Juhár – Öööö csak a Tibi, Tibieeeez csatlakozva ööö azért ööö aaa aaahogy mondjukhogyaaa a Juvetus átalakul ésaa mennyi idő kell ahhoz, hogy összeérjen egy csapat az Inter is ugyanebben van, tehát ez nem is lehet kérdés, hogy ööö ők is egy négy öt posztot bőven kicseréltek, abszolúte a pozitív értelembe tehát jó játékosok kerültek oda, nem véletlenül jöttek, és azzal, hogy őkezt a változó időszakot tudták négy ilyen győzelemmel hozni, ez biztos, hogy segítik őketa aa aa aaa az épülésben, és nem kell erőltetni olyan dolgokat, amik nem biztos, hogy jönnének, hogyhaa, hogy haa nem lennének ilyen eredmények, úgyhogy náluk most bőven benne van az, hogy szépen próbálgatja Mancini, hogy mm mennyi középpályással Jovetics hol játszon, Perisics épüljön a védelemben Medel játszon vagy középpályán játszon, most fölvetődtek olyan dolgok hogy, a, amiiííkk egy jól csapatnál szükségesek, hogy nagyon sok ember lett.”

        Na itt lekapcsoltam. Az egész egy gyöngyszem, és ez kb 3 perc, de amit Juhár itt levág a végén, hát ha valaki megtalálja benne az értelmet, kinevezem mlsz elnöknek.

      • Posted 2015-09-21 20:49 0Likes
        by emazohun

        A magyar tv-kben szinte mindenki nagyon hülye
        A kiscsapatokról nagyon primitíven beszélnek

  • Posted 2015-09-21 21:13 0Likes
    by emazohun

    Nem mondom, hogy Costa egy angyal és szabályos játékos, de az normális hogy kb 8-an nekemjönnek a britanniás blogon,mert én annyit akarok bebizonyítani, hogy van rajta kívül más szabálytalan játékos?

    • Posted 2015-09-21 21:15 0Likes
      by Blues555

      Ott rontottad el, hogy felmentél arra a blogra. Rivális szurkolóknak nehéz bebizonyítani bármit is, főleg a síró Arsenal-drukkereknek. 🙂

      • Posted 2015-09-21 21:16 0Likes
        by emazohun

        🙂

      • Posted 2015-09-21 21:16 0Likes
        by emazohun

        Te föl se mész már?

      • Posted 2015-09-21 21:17 0Likes
        by Blues555

        Még csak fel sem néztem oda, de nem is tervezem. 🙂

      • Posted 2015-09-21 21:20 0Likes
        by emazohun

        Lehet hogy én is offolni fogom a blogot,mert tényleg részrehajlónak kezd tűnni

      • Posted 2015-09-21 21:17 0Likes
        by Rammschein

        Felmegyek én helyette, röhögök egy sort. 😀

      • Posted 2015-09-21 21:19 0Likes
        by Zenzo

        nem, már én sem. Az elején jó volt, jónak indult, de már amikor először elengedték a gyeplőt, onnantól nem láttam értelmét fellépni. Itt is van elég ember, aki megmondja, hogy hülye vagyok, de legalább kulturált vitát lehet folytatni. Ott egyből jött a személyeskedés, és nem alapfokon. Addig tartott nálam a móka. Azóta poszt-read-only üzemmódban néha elolvasom, ami érdekel, de kommenteket már nem vagyok hajlandó.

      • Posted 2015-09-21 21:21 0Likes
        by emazohun

        A régi, nagy történelmű csapatok szurkolói kicsit rászabadulnak a Chelsea-re
        Nem korrektek mondhatni

      • Posted 2015-09-21 21:27 0Likes
        by Zenzo

        Még csak nem is a Chelsean (vagy Costán 🙂 ), mert a vita. Két szálon futott, az egyik a Pool kommunával, mert ők istenítik valami angol díszfasz modelljét, aki kiszámolta, és számokkal bizonyította, miért szar most a Poolnak (ez az emlékezetes mai értéken számított játékosvásárlások, stb modell), mivel én meg közöltem velük, hogy ez értelmetlen, bölcsészként egyből kioktatott, hogy én mekkora hülye vagyok, meg a közgazdász diplomámat a piacon vehettem csak, ha ennyire nem értek hozzá, stb. A másik eset meg Diaby-n pattant ki, mert közöltem és kitartottam a véleményem mellett, hogy nem világsztár az, aki 12 szezonból 10-et sérült, hanem egy nímand, 1 jó szezonnal. Nohát ott aztán voltam minden. De ott sem a véleményemmel volt baj, hanem egyből jött a személyeskedés, elmentünk ilyen igényes jó magyar FB színvonalra. És amikor ezt a blogger-admin kommuna nem kiiktatta, hanem még majdhogynem bátorította, ott akkor én befejeztem.

      • Posted 2015-09-21 21:29 0Likes
        by emazohun

        Igen, az eslő részét a mondandódnak én is megtapasztaltam
        A személyeskedést hogy érted?

      • Posted 2015-09-21 22:07 0Likes
        by Zenzo

        hát ahogy írtam. Nem a véleményemet támadták/kritizálták, hanem engem, a személyemet. Ilyen jóságokat kaptam:

        „Te most azért ekézel/nímandozol valakit mert a sorozatos sérülések/lábtörés miatt nem volt képes egy normális karriert futni? Diaby jó ideje lemondott a fizetésének nagy részéről is és próbált ismét játékossá válni, legalább egy hangyafasznyit ezt tisztelhetnéd. Gondolom Te vagy az aki tele szájjal az orrodba turkálva fogyatékosokon röhögsz….Ember, gyere ki fényre a sötétségből nem olyan rossz az…”
        +
        „én meg eddig csak sötét bunkó cfc-sekkel találkoztam, ami az itteni eszmefuttatásotokkal csak megerősítettetek…”

        Ez már az a szint, ahová én nem akarok tartozni. Ez már az nso liga.

      • Posted 2015-09-21 22:14 0Likes
        by emazohun

        Idióták

      • Posted 2015-09-21 22:23 0Likes
        by Zenzo

        hát, sajnos van, és nem kevés hely, ahol ez az alap. Mi itt engedjük a vitát, és szeressük is, de onnantól, hogy átmegy személyeskedésbe, megy a törlés egyből – és ha valaki ezt nem hajlandó elfogadni, annak meg repül egy jól megérdemelt ban. laciii haverunknak is ezért kellett búcsúznia nemrég. Felőlem máshol engedhetik, én nem vagyok senkinek az erkölcs-csősze. Csak, nem megyek oda többször, oszt kész. Nem provokálom azt, aki ilyennel jön, nem vagyok én Paulista, hogy a vesztembe menjek 😀

      • Posted 2015-09-22 09:49 0Likes
        by DannyfromtheShed

        jujjj.. én az indulást követő 2. héten engedtem el asszem..

  • Posted 2015-09-21 22:11 0Likes
    by Zenzo

    Egyébként az FA ad majd 1-3 meccset Costának, hogy nyugi legyen. Nem lesz, de attól ad. Viszont én továbbra is azt mondom, hogy ott van Shaw esete, vagy itt van ez: (szintén erős idegzetűeknek, mert csúnya)

    http://www.101greatgoals.com/blog/porto-striker-andre-silva-out-for-months-after-a-horror-tackle-from-atleticos-duarte-machado-video/

    Ezeket kell utólag szankcionálni basszameg, 10 meccsekkel, nem azt, hogy akkor most volt-e arcbakapás, vagy leköpte-e, vagy akkor most tényleg leniggerezte, vagy sem.

    • Posted 2015-09-21 22:13 0Likes
      by lamps8

      jó lenne ha kurvagyorsan elfogadnánk a büntetést és már szerdán letölthetné az első meccset, egyébként most elég nyerhető sorozatunk lesz, elvileg(!).

      • Posted 2015-09-21 22:18 0Likes
        by Zenzo

        Hát, Costa büntije fix, elvileg holnap este hatig fellebbezhet, ha nem teszi, akkor életbe lép egyből – ha fellebbez, akkor meg a tárgyalás utáni végkimenetel függvényében jön a zárka.

        Gabriel + Arsenal + Chelsea 24/09 este hatig reklamálhat, hogy elfogadja v sem a büntetést. Az Arsenal már eleve a pirosat is megfellebbezi a hírek szerint.

    • Posted 2015-09-21 22:17 0Likes
      by thiemecsaba

      Amúgy Zenzo, lentebb is írtam. A bíró látta az esetet és szankcionálta is a meccsen azt. Tehát elméletileg azt egy bizottság nem változtathatja meg, ergo nem szabadna eltiltásnak következnie.

      • Posted 2015-09-21 22:19 0Likes
        by Zenzo

        A bíró már a Costa vs Paulista esetet látta és szankcionálta, az FA meg a Koscielny ellen elkövetett kezezés miatt akarja (és hát fogja is) büntetni a branyolt.

        Diego Costa has been charged for an alleged act of violent conduct which was not seen by the match officials but caught on video. The Chelsea forward was involved in an incident with Arsenal’s Laurent Koscielny in the 43rd minute of the game. He has until 6pm tomorrow [Tuesday 22 September 2015] to reply.

        Off the ball incidents which are not seen at the time by the match officials are referred to a panel of three former elite referees. Each referee panel member will review the video footage independently of one another to determine whether they consider it a sending-off offence. For retrospective action to be taken, and an FA charge to follow, the decision by the panel must be unanimous.

        Read more at http://www.thefa.com/news/governance/2015/sep/diego-costa-gabriel-arsenal-chelsea-charges-210915#mivBFTE5rxFQUUB6.99

      • Posted 2015-09-21 22:23 0Likes
        by thiemecsaba

        akkor kapják be! mindettől függetlenül még mindig nem láttam sehol, hogy Costa miért a földről kellett felkeljen…

      • Posted 2015-09-21 22:29 0Likes
        by Zenzo

        a jó Gabbyt meg Cazorlát is azért mustrálja az FA, amit a piros felmutatása után műveltek, nem amit előtte. És akkor Kos kétnyújtottlábas becsúszását már ugye nem is, és a nagy szívfájdalmam, a bennünket kiütő hős ugye Naismith, aki ha Costa lenne a neve, meg királykékebb a meze, akkor az Iva-féle utánarúgás miatt is épp 6 meccsesnek nézne elébe, míg a jó Steven meg csak kapja a hátbaveregetéseket a tripláért, pedig ha kicsit keményebb a bíró, akkor a beállása után 5 perccel már sétálhatott is volna le a pályáról. De arról nem beszél senki, pedig azt még a tv is mutatta, mert az operatőr kiszúrta. Ééés mégsem. Hejh. Nemcosta, ez van.

      • Posted 2015-09-21 22:31 0Likes
        by thiemecsaba

        Semmi új a nap alatt! Úgyhogy én is inkább egyet alszok. Reggelre úgyis újabb és újabb gyöngyszemek kerülnek elő Costa ügyben 🙂

      • Posted 2015-09-21 22:34 0Likes
        by Zenzo

        :)) jó8.

    • Posted 2015-09-21 22:17 0Likes
      by Stonci81
      • Posted 2015-09-22 15:13 0Likes
        by Blue One

        vicc az egész. ismerjük jól az FA-t, nem kell bemutatni senkinek…

        https://www.youtube.com/watch?v=3jIFvx15QXg
        (micsoda véletlen volt még neki másik könyököse is a newcastle ellen, csak arról nincs videó. Abbban az esetben az FA közölte, hogy nem indítanak nyomozást…)

        vagy ott van a stoke-ban a vörös hajú paraszt/favágó kinek hogy tetszik. Schürrlét egymás után kétszer könyökölte le, semmi vizsgálat.

        http://offsided.com/b/X3GJ6Dj/

  • Posted 2015-09-22 00:40 0Likes
    by Blues555

    „Imádom az Arsenal összes játékosát. Komolyan mondom, ha szabadon igazolhatóak lennének, az összes futballistát szerződtetném a Chelsea-hez. Csodás csapat az Arsenal, az »ágyúsok« esélyesek a bajnoki címre. Minden évben ezt mondom…” – emlékeztette ezzel finoman Mourinho az Arsenal-drukkereket, hogy csapatuk a 2003–2004-es szezon óta nem nyert bajnoki címet a Premier League-ben.

    Ezt olvastátok? Hatalmas.

  • Posted 2015-09-22 01:01 0Likes
    by Sirappa

    Ha igazán konzekvensek szeretnénk lenni, akkor meccs után kuss van! Ha gólokat nem lehet utólag megadni, akkor rossz magaviseletet se lehessen. Ami történt, megtörtént. Az irány előre van, törekedni kell megoldásokkal, hogyan előzhető meg az ilyen eset. Jah, hogy konstruktív vagyok és én az FA-ról beszélek…

    Nem sajnálom Costát, balfasz volt, tiltsák el, de bazze, a pályán ott és azonnal. Nem utólag, 800 cikk után…

    Fellebbezősdi meg amúgy is ilyen baszott-kurva-nyápic viselkedés. Amúgy meg a bírót büntetném meg a legjobban. Vegye észre, vagy a kollégák. Vagy ha bevédi az FA, vagy „a bíró sem láthat mindent” közhellyel jönnek, akkor meg nyeljenek egyet, és felejtsük el ami történt…

    Arsenal piros fellebbezés…vicc.

    A fellebezést magát, mint intézményt, beszüntetném.

    FA, tökös akarsz lenni, akkor ezt léped meg, nem a csapatok szopatását utólag. Baszd meg, ez nem F1!

    Jó éjt.

    • Posted 2015-09-22 07:28 0Likes
      by myheartisblue

      Csak azt nem értem mit kampányolnak…15. vagyunk, azt hiszik, simán bajnokok leszünk megint? ccc

      • Posted 2015-09-22 15:37 0Likes
        by Blue One

        Épp ellenkezőleg, fel akarnak hozni minket, csak erről nem tudnak. 😀 Aki másnak vermet ás…

    • Posted 2015-09-22 08:16 0Likes
      by Zenzo

      pénztártól való távozás után? Bennem is felmerült már a gondolat, de én úgy gondolom, hogy a visszájára sülne el a dolog – mindenki mindent a pályán akarna kireklamálni, kisírni, és sokat állna a játék.

      Én nem bánom, ha az intézmény fenntartja magának a jogot az utólagos szankcionálásra. Tiltsa el Costát, elvégre hülye volt, és ha más nem, utólag észrevették. Örülni nem fogok neki, de azért sem fogok tüntetni, hogy „most miért”. Csak, akkor legyen konzekvens a dolog, üljön le a meccs után a 3 bíró, és nézze vissza az egész meccset, mert így viszont akkor úgy néz ki, hogy a Sky/BTsport operatőre dönti el, kit büntessenek és kit ne, ha csak azt nézik vissza, amit a tv megmutat. Ráadásul, ahogy lentebb is írtam már: újra kellene gondolni a szabálykönyvet. Talán ennek kéne az elsőnek lenni.

      • Posted 2015-09-22 09:29 0Likes
        by kasata91

        Ha utólag video alapján büntetnek, eltiltanak stb. akkor a lesgólt miért nem lehet megadni?
        Jelenleg ha a (közfelháborodás miatt) a bíró azt állítja, hogy „nem látta”, már jöhet is az utólagos video szankció, és a bírót már nem is emlegetik és kihúzta magát a szarból.
        Ha egy totál nem vonalban lévő partjelző behúzza a lest és elveszik a gólt, akkor ő miért nem mondhatja, hogy nem látta és döntenek video alapján?
        Arról nem is beszélve hogy egy eltiltás ugye a következő meccsekre szól. És ha pl. a következő meccsen az utolsó fordulóban az arsenal 4. helyét fenyegető csapattal játszanánk, akkor lehet pont az arsenal járna rosszul, hogy Costa nem játszik.

      • Posted 2015-09-22 10:19 0Likes
        by Zenzo

        Ezek mind jogos feltevések, tökéletes megoldás nincs. A kérdés az, hogy mennyire akarjuk kivenni az emberi tényezőt és a tévedés lehetőségét a fociból.

        Jelenleg a technika már van annyira fejlett kb, hogy a jelenlegi szabálykönyvet egy kompujterbe táplálva meg meccsenként 30+ kamerával a bírók „kiválthatóak”, jelenlétük a pályán feleslegessé válik. Persze értelemszerűen ez viszont csak az élfutballban tudna létezni, egy Felcsút-Kecskemét találkozón nem lehetséges, ergo nem tudnak ilyen szabályt bevezetni, amíg ragaszkodnak ahhoz, hogy a futball szabályzatnak univerzálisnak kell lennie.

        Egyébként lehet szerintem vonalat húzni, mert amiket írsz, (gól, lesállás) ezek játékhoz köthető történések, a szabálytalanságok pedig igazából a hát hogy is fogalmazzak, nem a játék részei. Ez így félre érthető, de asszem érted, mire akarok kilyukadni.

      • Posted 2015-09-22 10:38 0Likes
        by kasata91

        Én értem hogy ez a video bíró ellni fő érv. Ezt hangoztatja mindenhol az uefa. De pont ezaz, hogy egy megye1-es Kecskemét (HAJRÁLILÁK!) meccsen nincs video felvétel, így nincs utólag eltiltogatás. Következetesség nulla. Akkor ilyenkor mégsem kell a nagy univerzális szabályozás?

      • Posted 2015-09-22 10:45 0Likes
        by Zenzo

        én nem mondtam, hogy ez védhető álláspont, mikor eleve nem azonosak a feltételek, mikor egy élbajnokságban, vagy BL-ben teljesen másak a körülmények, előírások, akárcsak a férőhelyre, biztonságra, vagy a fű magasságára vonatkozóan 🙂 és meg hát na, eleve nem is ugyanaz a pénz van benne. Megye1-ben azt tiltják el, aki meccs közben kiüti vagy megkergeti a bírót. Itt meg Costát 🙂

  • Posted 2015-09-22 09:43 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Na tegnap megnéztem az egész meccset, mondanám, hogy tetszett a játékunk végre, az előzőekhez képest mindenképp javulást láthattunk, de az az igazság, hogy ez az Arsenal egy nagy 0 volt. Védekezésben teljesen fogalmatlanok voltak, tényleg ZÉRÓ középpályás védekezés, nem csoda nem is volt emberük rá (Coquelin már ameddig pályán volt, de ő sem váltott világot) támadásban, meg egy-két Walcott megfutáson kívűl nemtörtént semmi, ami 1-2 szer Zoumanak és a szerencsének volt köszönhető, de alapvetően meddők voltak, mert Ramsey, Alexis megye II. mélységekben voltak, ahogy én láttam. Sajnos én azt láttam vagyis nem láttam, hogy a védelmünk nem biztos, hogy annyit javult, talán csak az Arsenal volt ennyiremeddő most minden téren, persze itt most az 45 percről tudok beszélni, merthogy utána megváltozott a leányzó fekvése Costáék közbenjárásával, na meg később teljes összeroskadás Cazorla ostobasága miatt.

    Most szeretném viszont kiemelni, amit pozitívumként gondolok. Matic végre harapott, mint tavaly, Fabregas nagyon tetszett újra, gyorsan döntött, nem félt lőni, egyből passzolt és után kereste az üres területet, végre éles volt ő is, igaz ez Edenre is és Pedrora, ők hárman feleltek az alkotásért, szerintem nagyon is jól, csak még ez a tipikus szarhullám utáni első jó meccsünk volt, tehát még ezen akciók nagyobb arányban való sikeres befejezéséhez kell 1-2 meccs. Pedro fantasztikus mennyiszer képes helyzetbe hozni magát vagy másokat, a legdirektebben játszó emberünk, egyszerűen nem találta el jól a labdát legtöbbször, vagy Cech védett, nem ment eléggé sarokra, nem jött össze neki ezen a meccsen na.
    Oscar nálam felemás volt, de csak most tért vissza igazán, meccshiányos.
    Voltak az elején óriási szerelései, labdaszerzései, aztán bődületes labdavesztései, elpasszolásai, nagyon necces szituációkban. 76%-ban passzolt pontosan, nagyon genge az ő posztján, és az a 24% rossz passz nagyon rossz helyeken történt: (próbálom beszúrni a képet)

    Ha már a statok Matichoz: 93% ban passzolt pontossan csak 6 rossz passza volt, amből mind támadásban történt előrefele, nem veszélyes szituációban.
    Hazard: 91% pedig nála sok a risky pass, a támadóharmadban.
    Pedro 92%, 3 nagyon rossz helyen rontott passz hátul, ami sztem abból adódik, hogy a Barcaban nem kellett ennyit védekezni, ennek ellenére tisztességesen védekezett.
    Cesc 88%, a statok alapján ő operál átlagban a leghosszabb passzokkal a csapatban, és nagyon sokat is passzolt, bejárta az egész pályát, nagyon jó stat ez is.

    Pedro volt a legtöbbet próbálkozó emberünk, 5-ször lött, ebből 2 találta el a kaput.
    Hazard 4-szer, ebből 2 ment kapura, 1 gól.

    Nagyon fontos ez a két emberünk, és én Oscarral kötném őket össze, annak ellenére, hogy még kell neki 1-2 meccs.

    Costáról annyit, hogy engem ez a része érdekel kevésbé a meccsből, nagyon fontos játékosunk, és sokat tesz a győzelemért, de ez túl rizikós, amit csinál. Elsülhet így is, hogy ő állíttatja ki az emberét, de sanszon, hogy lassan magát fogja, bár kemény tény és árulkodó, hogy kb. 2-3 éve nem kapott piros lapot.
    A PL-ben is veszélyes, de ott tudunk javítani, ez a BL-ben lesz igazán kardinális kérdés, remélem tényleg ésszel csinálja ezt és nem indulatból, mert akkor szabályozhatják Joséval és iszonyú fegyvertény amelett, hogy bármikor gólt tud lőni a semmiből.

    Nem lepődöm meg, ha kap most 3 meccset, remélem akkor Remy kap szerepet, a hétvégi fordulóban rámolhatna is 2-t a volt csapata ellen.

    Persze nonszensz, hogy más játékosok miket megúsznak, gondol itt Charlie Adamekre, a megannyi 11-es, amit nem adnak meg Costanak vagy akár Wenger lökdösésére.. De hát ilyen Chelsea-snek lenni.. Én imádom! Blue Is The Colour!

  • Posted 2015-09-22 09:53 0Likes
    by DannyfromtheShed

    Mit találtam 😀

  • Posted 2015-09-22 10:45 0Likes
    by Stonci81

    Amúgy a változást én Oscar-hoz kötöm

    • Posted 2015-09-22 10:50 0Likes
      by Zenzo

      Erről többen beszéltek már, hogy azért is nagy kedvenc a csapaton belül is, mert egyszerűen vérprofi a hozzáállása, és „magával ragadja” az embert a fanatizmusa.

      Nyilván nem lehet _csak_ hozzá kötni a változást, de megint csak azt tudom mondani a kritizálóinak, hogy most is látszott, mennyire hiányzik, ha nincs a pályán. Ő nem az a „látványelem-tízes”, amit szerintem a fanyalgói várnak tőle, ő a JM-type 10-es.

      • Posted 2015-09-22 11:18 0Likes
        by Stonci81

        nem látványos…de hasznos..és leveszi a terhet a „látványelem” játékosokról

      • Posted 2015-09-22 21:29 0Likes
        by mohacsia

        Ez a teherlevétel nagyon megy mindenkinek :’D

    • Posted 2015-09-22 11:00 0Likes
      by kasata91

      Logikusnak tűnik őrá fogni. Jó is lenne ha ennyivel megoldódna minden gondunk.
      De én túl racionális vagyok. Számok, bizonyítékok hiányában szkeptikus vagyok.
      Nagyon különleges az ő pozíciója. Nem tudnám megmondani, hogy miben emelkedik ki.
      Jó passzok? – nem volt túl jó a passz %
      Kulcspasszok? – nem emlékszem ilyenre
      Ő diktálta volna a tempót? – nem vettem észre
      Extra védekezés? – átlagos volt
      Párharcok? Cselek? – nem igazán vállalta fel őket
      Kihajtotta volna a belét? – nem volt szembetűnő
      Akkor mitől jó ő? Nem azt mondom, hogy nem jó, mert birom a kis brazilt, de mitől ő az ideális 10-es Josénak? Vagy pont hogy a „mindenben jó, de semmiben nem kiemelkedő” mivolta ami miatt sokat lendít a csapat játékán?

      • Posted 2015-09-22 11:13 0Likes
        by Zenzo

        Jó passzok? Relatív.

        Kulcspasszok? Még a statosok is feljegyeztek párat.

        Most nem diktálta a tempót, de ha megnézed a meccset, vagy akár a heatmapet, akkor két dolog látszik: az egyik, hogy védekezésben, ahogy az előzetesben is írtam, Sanchezre volt ráállítva, és szerelte is vagy hatszor (szóval extra védekezés pipa), támadásban pedig jobbra tolódott, hogy Ázárral toljon összjátékot. Párharcok? Lásd extra védekezés. Kihajtotta a belét? nem volt szembetűnő.. hát, erre nem tudok mit mondani 🙂

        Pont attól ő az ideális tízes Josénak, mert – mint lentebb is írtam – nem a látványelem-játékos. Bővebben kifejtettem itt:

        http://chelseafc.taccs.hu/2015/06/04/ami-a-bajnokot-bajnokka-teszi/

      • Posted 2015-09-22 11:17 0Likes
        by kasata91

        Meglehet hogy csak én néztem más szemmel a meccset. Mert nekem nem tűnt ki. Valószínűleg most elvitte más a show-t. Ezért jó újra nézni a meccseket, Lehet én is megteszem majd.

      • Posted 2015-09-22 13:48 0Likes
        by Zenzo

        Ha időd engedi, érdemes „úgy” nézni a meccset, hogy csak őt, a mozgását, helyezkedését figyeled. Szerintem meg fogsz lepődni 🙂

      • Posted 2015-09-22 13:56 0Likes
        by kasata91

        Én Pedro, Iva, Zouma játéka maradt meg bennem most leginkább. gondolom az első pár megmozdulásukkal felkeltették a figyelmem utána meg rájuk koncertáltam

      • Posted 2015-09-22 14:40 0Likes
        by Zenzo

        na erre egy remek példa, hogy szerintem Ivanovics is jól tolta most, aztán mikor visszaolvastam a meccs közbeni kommentokat, ott meg szidta mindenki… 🙂

      • Posted 2015-09-22 17:30 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Így igaz, de balt akartál írni ugye?

      • Posted 2015-09-22 17:54 0Likes
        by Zenzo

        :)) azt hát.

      • Posted 2015-09-22 17:29 0Likes
        by DannyfromtheShed

        Gondolom tul hosszu a kommenten alabb, nem olvastad, belinkelek egy részt:

        Oscar nálam felemás volt, de csak most tért vissza igazán, meccshiányos.
        Voltak az elején óriási szerelései, labdaszerzései, aztán bődületes labdavesztései, elpasszolásai, nagyon necces szituációkban. 76%-ban passzolt pontosan, nagyon genge az ő posztján, és az a 24% rossz passz nagyon rossz helyeken történt: (próbálom beszúrni a képet)

        Ha már a statok Matichoz: 93% ban passzolt pontossan csak 6 rossz passza volt, amből mind támadásban történt előrefele, nem veszélyes szituációban.
        Hazard: 91% pedig nála sok a risky pass, a támadóharmadban.
        Pedro 92%, 3 nagyon rossz helyen rontott passz hátul, ami sztem abból adódik, hogy a Barcaban nem kellett ennyit védekezni, ennek ellenére tisztességesen védekezett.
        Cesc 88%, a statok alapján ő operál átlagban a leghosszabb passzokkal a csapatban, és nagyon sokat is passzolt, bejárta az egész pályát, nagyon jó stat ez is.

        Pedro volt a legtöbbet próbálkozó emberünk, 5-ször lött, ebből 2 találta el a kaput.
        Hazard 4-szer, ebből 2 ment kapura, 1 gól.

        Nagyon fontos ez a két emberünk, és én Oscarral kötném őket össze, annak ellenére, hogy még kell neki 1-2 meccs.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com