Tudja-e a bal kéz, mit akar a jobb?

A következő poszt amellett, hogy próbál higgadt maradni és nem zsigerből ítélkezni, azért tartalmaz majd egy adag szkepticizmust és kesergést. Az átigazolósdi témakörét eddig taktikus távolságtartással igyekeztem kerülni, most mégis ez lesz a téma. Az alapmotívum már megvolt pár hete, s mire végére értem, pár dolog már változott, de a lényeg nem. Morgolódás alább.

 

Ez a nyár is úgy zajlott, mint az előző: így vagy úgy, de gyakorlatilag a teljes hátországot kisöpörtük. Persze – mondhatnánk – tavaly ebből mindezek ellenére egy várakozáson felüli idény kerekedett ki, ettől függetlenül aggasztó, hogy a megfelelő állományi létszám hiányosságaival mit sem törődve jóformán első kézből kölcsönbe vágjuk vagy akár áron alul is túladunk a kiegészítő játékosokon.

A helyzet nyilván nem egyszerű persze. Hiszen van egy igencsak terebélyes Loan Army, meg van jó pár olyan fiatal kiegészítő játékos, akiket Conte láthatóan és érezhetően nem preferált tavaly. Megkapták a maguk kis penzumát Zoumától kezdve Chalobah-n át Loftus-Cheekig az alsóbb osztályú csapatok elleni kupameccseken, beszállhattak 8-12 percekre a már lefutott bajnokikon, de nem több. Nem volt érezhető velük kapcsolatban az, hogy fontos szerepre is érdemesnek tartja őket az olasz mester, hiába voltak a játékukban olykor biztató jelek.

Chalobah biztató szezont futott

Az eljárás védelmében két dolgot azért illik megemlíteni. Egyrészt minden menedzsernek jár annyi, hogy a magas elvárásokért cserébe saját filozófiájának és a kultivált játékstílusának megfelelő emberállományt kérje és kapja. Nyilván a józan ész keretein belül – de Joséhoz és főleg Pephez képest Conte ha nem is skót-zsidó szerelemgyerek, de nem is nagy étvágyú kisgömböc (volt a Morata-üzletig). A lényeg, hogy ha valakiről azt gondolja, nem illik a játékrendszerbe, kevés a tudása vagy bármi más elmarasztaló tényező fennáll, akkor ezt jelezhesse. Elvégre senki sem jár jól egy mellőzött, padot koptató fiatallal, akiből pénzt is csinálhat a klub. Másrészt az elmúlt három bajnokcsapat (Chelsea-Leicester-Chelsea) egyaránt szűk kerettel és gyakorlatilag gálakezdővel ért fel a csúcsra. Igaz, hogy Ranierit és Contét sem fárasztották nemzetközi kötelezettségekkel, de a tény ettől még tény: nem kellett minden posztra két hasonló képességű játékos az eredményességhez.

A „Mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás?” című kérdést persze itt is fel lehet tenni. Vagyis azt, hogy miért nem dolgozik Conte nagyobb udvartartással? Lehet a dolognak egy olyan olvasata, hogy az olasz hálátlan a fiatalokkal szemben: korábban és többször kellene bedobni őket, több terhet és felelősséget kéne rájuk bízni, hiszen jó, hogy nem érnek el átütő eredményeket, ha csak epizódszerepeket kapnak, azt is kegyből. Azt se zárjuk ki persze, hogy szívesen forgatná a csapatát a menedzser, de egyszerűen nincs kikkel végrehajtani ezeket a műveleteket: bárkit is próbál kivenni a gépezetből, egész egyszerűen nincs minőségi pótlás, így az egész szisztéma megborul (mert a beugró túl lassan vált át védekezésből támadásba, nem végzi kellő dinamikával a labda nélküli mozgásokat, esetleg fele olyan jó döntéseket sem hoz a kapu előtt).

Nyilván az én szentimentális lelkemnek is keserű, hogy nincs sehol az új John Terry, vagyis egy saját nevelés, aki alapemberré válik. Sokakban bíztam McEachrantől kezdve Solankén át Loftus-Cheekig, hogy na majd ők, de be kell látni, mi nem olyanok vagyunk, akik óvatos és fokozatos beszoktatások után szép lassan beépítik a fiatalokat, vonzó életpályamodellt kínálva az akadémistáknak és nem mellesleg font-tízmilliókat spórolva így a klubnak. Nálunk folyamatos az eredménykényszer és bár a „pénz nem számít”-vonalról próbáltunk lejönni, de a verseny kőkemény és egy Morata-üzlet elég, hogy megint ott álljunk, mint a két hete tiszta herkás, aki már izzítja a fecskendőt.

Tavaszi kuriózum: Aké a pályán

A legfőbb gond a sorrend. Merthogy előbb ütünk, aztán kérdezünk. Kipucoljuk a padlást, majd riadtan kezdjük el újra feltölteni azt. Elég ránk nézni, lerí rólunk, hogy kényszerhelyzetben vagyunk, naná, hogy ráraknak egy másfeles szorzót az amúgy is borsos vételárra. Teljesen fölöslegesen kergetjük magunkat előnytelen alkupozícióba, ahelyett, hogy előbb a beszerzési oldalt rendeznénk le és csak utána kezdenénk szelektálni, hogy ki megy kölcsönbe, ki megy végleg, s ki az, akit mindenképp itt kell tartani. Nyilván az eladási oldal órája is ketyeg, elvégre egy Bournemouth sem szeretne a végtelenségig várni Akéra, meg a Stoke sem Zoumára, de még mindig kisebb bajnak tűnik, ha egy fiatalt nem tudunk elpasszolni, csak kölcsönbe, esetleg élvonalbeli klub helyett másodosztályú lízingeli jövő nyárig, mint az, hogy valakit (aki amúgy 3-4. kiszemelt volt eleve) a piaci ár duplájáért (vagy csekélyebb felárral, az sem kevés) tudunk csak leigazolni, nem mellesleg a tervezettnél hetekkel később.

Nagy kérdés, Conte elégedett-e. A keret még mindig szűkös, ráadásul több kulcsjátékos is sérült vagy sérülés után lábadozik, nem volt sok felkészülési meccs – sőt, inkább szokatlanul kevés –, miközben nyakunkon a szezonkezdet. Augusztusban ráadásul több kemény rangadó is vár a csapatra, mondanom sem kell, mennyire fontos lenne, hogy ne ragadjunk be az elején. Persze ez a hónap sok mindenre elég még, arról nem is beszélve, hogy a végső ítéletet (például hogy elég vastag-e a keret, vagy, hogy beváltak-e az új igazolások) nem most, nem is szeptember elején, hanem szezon végén kell kimondani.

Megtérül-e a befektetés?

Persze a félelmek nem alaptalanok. Egyfelől nem gondolom, hogy profi munkára vallanak az átigazolások körüli hoppárék, legyen szó a vételárakról, vagy a megannyi megkörnyékezettről való lepattanásokról. Nem látunk a színfalak mögé, nem tudjuk, kinek mire van felhatalmazása, meddig tart a mozgástere, melyik üzletben mennyi és milyen minőségű munka van, mit tettek le az asztalra a konkurensek, mennyire volt könnyű együttműködni a klubokkal, játékosokkal, ügynökeikkel… Azt viszont látjuk és tudjuk, hogy nem állt mindenki a helyzet magaslatán és nem az ideális íven hasítottak az eljárások. Másfelől rossz látni a szélnek eresztett fiatalokat, akik ki tudja, hogyan térnek vissza, javít vagy ront-e képességeiken és esélyeiken az új otthonuk, éreznek-e majd késztetést arra, hogy számoljanak még a Chelsea-vel a jövőben.

Jó lenne persze, ha rám cáfolna az élet és nyárra exkuzálhatnám magam az indokolatlan tamáskodás miatt. Ennyit megérne. Továbbra is Blue Is The Colour!

 

71 Comments

  • Posted 2017-08-10 11:52 0Likes
    by Stonci81

    3 hét és talán kicsit oszlik a köd, bár hogy milyen lesz a csapat azt majd csak év közben tudjuk meg, de legalább a kerettel tisztában leszünk

    • Posted 2017-08-10 14:09 0Likes
      by Rammschein

      hát ja ha bezárul az ablak, akkor tudni fogjuk hányadán állunk, addig meg még lehet reménykedni valami igazolás csodákban. 😀

  • Posted 2017-08-10 14:10 0Likes
    by adam10

    A post tartalmával egyetértek. Szerintem még 3 igazolás várható (amivel nyilván senkit nem fogok meglepni), ami nem sok, viszont talán még ezzel is elégedettek lehetünk annak tükrében, hogy jelen átigazolási piacon a ránk leginkább jellemző kifejezés az impotencia.
    RWB – Ox vagy Cancelo
    LWB – Rose
    CM – Drinkwater
    Védelemben egy részleges rotációra db számban megvagyunk.
    Szélső védő mindenképpen kell, mert ott a jelenlegi alternatívák csak vészmegoldások, a 1st choice játékosok pedig minőségben még upgradelhetők.
    Középpályán is megleszünk létszámban ha jön még egy középső középpályás.
    Szélsők db-ra megvannak. (2-2 db, Musondával is kalkulálva)
    Csatárok vannak ketten, ha valaki megsérül akkor baj van.
    Ez egy starter packnak tökéletes, leginkább egy egyfrontos küzdelemre használható, szóval Antonionak (meg az orvosi stábnak a sérülések elkerülését illetően) fel kell kötni a gatyót.

  • Posted 2017-08-10 14:15 0Likes
    by kasata91

    Mai pletykarovat:
    Aurier megegyezett a MU-val. 5 éves szerződést ír alá.
    „Dembele nem jelent meg ma edzésen. Nem tudják hol van és nem tudják elérni.” (Peter Bosz a BVB managere)

    • Posted 2017-08-10 14:17 0Likes
      by Rammschein

      valamelyik nap még velünk boronálták össze… a gyásznak menne a MU-hoz… :/

      • Posted 2017-08-10 14:40 0Likes
        by BlueCech01

        Volt olyan hír, hogy a Chelsea és a MU küzd érte, ami nem tudom, mennyire igaz, de az ehhez hasonló rivalizálásokkal kapcsolatban nincs jó érzésem a klub jelenlegi performanszait látva.

      • Posted 2017-08-10 15:26 0Likes
        by Rammschein

        nekem sem, mert rendre a MU jön ki nyertesen belőlük.

    • Posted 2017-08-10 15:05 0Likes
      by BlueCech01

      Elég Lol ez a saga, valahogy eddig így néz ki:
      – Neymar lépni akar, mert nem maradt haverja
      – A Barca rádob gyorsan egy 20-ast Paulinhora
      – A Guangzhou ezt lesöpri a csába
      – Ezután a Barca Coutinhóra dob egy 100-ast
      – A Pool ezt lesöpri a csába (megerősített hírek szerint 3 hete volt az utolsó ofisöl Barca-ajánlat a brazilért)
      – Neymar erre fel közli Bartomeu-ékkal, hogy lépni fog
      – Katar leigazolja Neymart
      – A Barca vezetőségén a lúzersége végett megvan a nyomás és a jelenlegi 300 millióból ki kell hozni 2-3 klasszis igazolást
      – Most eséllyel Dembele és Dybala között fog eldőlni, hogy melyik jön a támadósorba pótlásként, de előbbit a Dortmund nem akarja elengedni
      – Most jött egy elég rendhagyó nyilatkozat, hogy nem tudják elérni Dembelét
      – Közben szárnyra kaptak olyan hírek, hogy Dembele már a párizsi reptéren van, hogy Barcelónnába utazzon.

      • Posted 2017-08-10 15:09 0Likes
        by Zenzo

        Dembelét holnap bejelenti a bárka, 145M.

      • Posted 2017-08-10 15:27 0Likes
        by Rammschein

        az árak meg még jobban elszállnak… 🙁

      • Posted 2017-08-10 18:24 0Likes
        by myheartisblue

        Ez a fos nem tud érdekelni… az viszont nagyobb baj h. Aurierről lecsúszunk mert elszalasztottuk és ki viszi el hát az MU. Nincs szó arra a csalódottságra amit most érzek. A neves klubunkbol mindenki bohocot csinálhat és már olyan baljos a helyzet h. ide senki nem akar jönni, nevezzetek HisztisPics@nak de nagyon csalodott vagyok.

      • Posted 2017-08-10 20:28 0Likes
        by Zenzo

        ez a ‘fos’ pont azért kéne érdekeljen, amit utána írsz, mert ez a fos fogja alapjaiban meghatározni a következő 1-2 év transzfer ablakait, amiben nekünk is vitézkedni kéne

      • Posted 2017-08-10 20:36 0Likes
        by myheartisblue

        Ertem es igy van. Fos alatt N€ymart és a viselkedését értettem. (igaz dühből, elnézést, csak tényleg elkeserít a csapatunk viselkedése)Rég nem titok mi történik a piaccal, jobb lesz hozzászokni. Bízok benne és hiszem h. ennek gátat fognak valahogy szabni. Másik részről viszont jogi kiskapuk nyílnak qatarok felé és vissza ami majd semmissé teszi ezt a döntést.

      • Posted 2017-08-10 20:54 0Likes
        by Zenzo

        a legutóbb egy korábbi poszt alatt én kifejtettem a véleményem, még a taccson, úgyhogy ideidézem. Eszköz mindig van, a katarok megfékezésére is, még csak nem is bonyolult, a kérdés mindig az, szándék van-e…

        „FFP az egyik legbutább szabályzás volt a történelemben”
        Azért ez így nem igaz, már csak azért sem, mert legalább ideig-óráig meggátolta azt, ami mára mégis megtörtént.

        „lassan lehet szükség lesz egy átigazolási kalap bevezetésére vagy valamire”
        Azt kell szem előtt tartani, hogy olyan szabályozást sikerüljön életbe léptetni, ami nem csak betartható, de érdek is fűződik hozzá, plusz viszonylag fehéren tartja a pénzeket továbbra is. Az FFP hátránya pont az volt, hogy olyan szabályt alkottak, ami eleve már az EU alapjogai szintjén kifogásolható volt, viszont benne hagytak olyan óriási kiskapukat, mint a szponzori pénzek figyelembe nem-vétele, stb.

        A pénz mindig ömleni fog a(z él)sportba, csak nem mind1, hogy honnan/kitől és milyen formában. „legálisan” a tv-s pénzekből, győzelmi bónuszokból, merchandisingból, mezszponzor, stb, vagy olajbárók és Abrak pénzeinek tisztára mosásául szolgál, esetleg állami homálygazdaság (lásd Magyarország stadionépítései és TAO pénzei, oszt itt még mindezért foci sincs).

        Szerintem az UEFA/FIFA ilyen „működő” szabályozásra önállóan nem képes. Be kell vonnia a honi szövetségeket, fizetési sapesz, tovább szigorított HG rule, esetleg csapatszintre maximalizált igazolási kvóta (egy szezonban max 5 játékos, abból max 3 non-HG, stb). Viszont mondom, ez is úgy működhet, ha közben valamilyen formában érdekeltté teszik a klubokat a betartásban. Az FFP másik hibája az volt, hogy nem voltak kellő szankciók. A szabályokat betartókat „díjazni” kell, mondjuk a kövi szezonra +1 joker igazolás biztosítása, stb, míg azokat, akik megbuknak, durván szankcionálni, kövi ablakra transfer embargo, vagy nemzetközi kupaszereplés-tiltás, esetleg honi pontlevonás, stb.

  • Posted 2017-08-10 14:38 0Likes
    by BlueCech01

    Köszi Wudi, aránylag mindent érintettél, amit (még a költözési mozgolódások előtt) belengetett posztomnál megfogalmaztam magamban, és teljesen egyet tudok érteni minden ponttal 🙂

    Nagyon kíváncsi leszek a hétvégi mérkőzést érintően arra, hogy Morata milyen szinten van jelenleg. Én továbbra is afelé hajlok, hogy a biztosabbra megyünk rá, és Batsu kezd.

    • Posted 2017-08-10 14:54 0Likes
      by adam10

      számomra kérdés, hogy hosszú távon (értsd: néhány hónap) Morata, vagy Batsu lesz-e a 1st choice csatár, nyilván sok mindentől függ ez, de ha esetleg Batsu jól kezdi a szezont akkor lehet Conte átgondolja az eredeti terveit (ami minden bizonnyal Morata)

      • Posted 2017-08-10 15:06 0Likes
        by Zenzo

        „ha esetleg Batsu jól kezdi a szezont”
        ezen sok minden fog múlni, a belga szempontjából legalábbis. Conte már az érkezéskor kifejtette, hogy Morata első számú csatár, szóval Bats kb egyetlen esélye, ha az első meccseken kezd, és fossa a gólokat. Ha nem, akkor a padról nézi végig ezt a szezont is.

  • Posted 2017-08-10 15:05 0Likes
    by Zenzo

    Kicsit sok lett a ‘persze’ a posztban, W :))

    Node, amúgy nagyrészt adom, amit írsz, viszont szerintem a vételárakkal kapcsolatban pont nem picsoghatunk. A konkurensekhez képest és a jelen piaci tendenciáknak megfelelően egyelőre egyik igazolásunkért sem égettünk el sok lóvét, sőt, Moratát olcsóbban vettük, mint a ManU végül Lukakut, stb. és senkiért nem adtunk ki indokolatlanul nagy összeget.

    „A legfőbb gond a sorrend. Merthogy előbb ütünk, aztán kérdezünk. Kipucoljuk a padlást, majd riadtan kezdjük el újra feltölteni azt. Elég ránk nézni, lerí rólunk, hogy kényszerhelyzetben vagyunk, naná, hogy ráraknak egy másfeles szorzót az amúgy is borsos vételárra.”
    A gondolatmenettel nem értek egyet. Az első fele talál, az okozati rámutatás szvsz kevésbé. Nem gondolom ugyanis, ha itt lenne a különböző módokon elpasszolt fiatalok egésze, a Juve nem kötötte volna magát SándorSándor vételárához, vagy, ha Costa és a klub nem rúgja össze a port, olcsóbban jön el Morata. A keret vastagsága ugyanakkor kérdés, és ilyen szempontból teljességgel jogos a felvetés, hogy vajh’ anyámért szórtunk ki idő előtt mindenkit, még annak fényében is, amit előtte a poszt elején levezettél, hogy Conte mennyire bízott a fiatalokban – bár mondjuk épp ezért viszont felmerül maga a kérdés, hogy ebben az egészben (már az „idő előtti” tisztogatásban Conténak milyen és mennyi szerepe van).

    Ami igazából probléma, és a poszt talán kevéssé mutat rá, bár már maga a cím is beszédes, az az, hogy egyre jobban körvonalazódik a board és Conte közötti, hát hogy is mondjam, diszfunkció. Nem ellentét ez szerintem, nem is szembenállás, de azért van disszonancia, amit nem igazán sikerül jól kezelni. Szerintem egyben sajnálatos, hogy Conte ennek egy részét a nyilvánosság elé viszi.

    • Posted 2017-08-10 15:35 0Likes
      by WudigessBoi

      Szám szerint 7, az tényleg sok picit:)
      Oké, hogy elszabadultak az árak, de ezt a Morata-dealt és a Drinkwaterért kínált összeget még szoknom kell. A spanyolnál egyértelműen kényszerszagot érzek: Costa kegyvesztett lett, a nyár elején belengetett üzletek meghiúsultak, maradt Morata, aki se nem ifjú tehetség, se nem gólfosó csatárfenomén (olyannyira nem, hogy a kezdőbe kerülésért is küzdenie kellett). Nyilván nem látok be a backstage-be, de szerintem ezt az illetékes elvtársak nagyon nem így akarták és nagyon nem ennyiért.
      Az meg nekem vesszőparipám, hogy a kulcsfontosságú üzleteket jobb minél előbb megkötni. Ahogy telnek a tárgyalási körök, csak fogy a türelem és megy fel az ár, a játékos kevesebb időt tud asszimilálódni, stb. Ezért én azt pártolom, hogy töltsük föl a hiányt, szerezzük be, akit kell, aztán lehet menedzselni a távozókat.
      Alig volt egy kezdőcsapatnyi alapemberünk, amit lát mindenki, ez pedig rossz alkupozíció. Ha itt vannak a lepasszolandó játékosok, még mindig lehet arra bazírozni, hogy legfeljebb ők maradnak. És itt most nem feltétlen arra gondolok, hogy minek ide Morata, van nekünk Tammynk. De más azt mondani egy állásinterjú bértárgyalásán, hogy „két hete nincs melóm és most már kéne valami”, mint azt, hogy „egy megfelelő ajánlat esetén szívesen váltok”.

      • Posted 2017-08-10 16:16 0Likes
        by Zenzo

        „A spanyolnál egyértelműen kényszerszagot érzek”
        Ha tavaly nyáron már nem kergettük volna Moratát, ez validabb lenne, így azért nem az szerintem. Azt nem vitatom, hogy a Realnál azóta is pezsgőmámorban úsznak, hogy sikerült ennyiért ránkvarrni egy B csatárt, és azt sem, hogy egyelőre erősen kérdéses, hogy Morata be tudja-e tölteni Costa helyét, de ettől még egy fiatal, potenciálisan jó csatár, kellő tapasztalattal a háta mögött, aki lényegében cserecsatárként a Realban is meghatározó tudott lenni, és CR mögött a második a góllövő listán.

        ” töltsük föl a hiányt, szerezzük be, akit kell, aztán lehet menedzselni a távozókat. ”
        ez jogos, csak ne felejtsd el, hogy mindenki így gondolkodik, azok is, akiknél mi kilincselünk játékosért. Értelemszerűen nekünk az a lényeg, ami nálunk folyik, én is leszarom a többieket, de attól még ezt el kell fogadni, hogy ez nem a spanyol viasz, és nem úgy működik, hogy mi így akarjuk aztán mindenki hódoljon be nekünk, mert többnyire top kluboknál kopogtatunk, akik szintén nincsenek eladási kényszerben a legtöbb esetben. Azt pedig továbbra sem lehet/szabad elfelejteni, hogy bár az ablak X napon nyit, de egy átigazolás riktán kezdődik akkor. A legtöbb esetben a kapcsolatfelvétel, stb már hónapokkal korábban megvan.

        „De más azt mondani egy állásinterjú bértárgyalásán, hogy „két hete nincs melóm és most már kéne valami”, mint azt, hogy „egy megfelelő ajánlat esetén szívesen váltok”.”
        De ez a hasonlat csak akkor állja meg a helyét, ha level-level pozíciós játékosokról beszélünk, de a mi esetünkben az ifisereg, akiktől megváltunk, kb olyan, mintha a burger kingből a pricewaterhousecoopers vezetői pozíciójába akarnál felvételizni 😉 Vö. nem gondolom, hogy bármivel is jobb tárgyalási pozícióban lennénk egy Sandro, egy VvD, vagy tudomisén kit akartunk még, Mendy esetében, csak azért, mert még a keretben van Chalo vagy Ruben. Kivasaltuk a keretet, igen, kivágtuk a sallangot, évek óta ez a tendencia, de mostanra elértünk egy rossz állapotot, mert valóban egy kezdőnyi senior emberünk maradt. Viszont ez nem egy rossz nyár eredménye, ezt érdemes azért számításba venni, mert ilyen tekintetben kár volt elengedni Ramirest, vagy Oscart is, pedig amúgy meg nem, érted.

      • Posted 2017-08-10 16:31 0Likes
        by BlueCech01

        „Ha tavaly nyáron már nem kergettük volna Moratát, ez validabb lenne, így azért nem az szerintem. ”

        Szerintem pont azért valid most is, mert tavaly csatárduóba akartuk, nem éknek. Csatárduóban elég proven volt, hogy abban azért az elit ellen is elég jól tudott teljesíteni, így érhető, hogy Costa társának main target volt. Hogy Costa helyére is az volt? Ez már sokkal árnyaltabb kérdés, és sokkal komplikáltabb is. Costa mellé azért csak úgy hoztuk volna, hogy van mellette egy klasszis képességű társ, aki a Juvénál is rendre volt, Mandzu, Tevez, stb, és oda eléggé illett, mi több, effektív volt ebben a szerepkörben. De így, hogy egyedüli centernek is primerként hoztuk, ezt annyira nem hiszem.

      • Posted 2017-08-10 16:43 0Likes
        by Zenzo

        te teljesen más megvilágításban beszélsz a témáról. Az ára szempontjából teljesen mellékes az, amit írtál, függetlenül attól, hogy szerintem is így van, és egyetértek. Az idézett rész arról szól, hogy tavaly is kergettük, és tavaly is ennyi volt, így nem mondhatjuk, hogy kényszerhelyzetben voltunk, hogy ennyit kelljen érte adni

      • Posted 2017-08-10 16:47 0Likes
        by BlueCech01

        Csak tavaly pont ennyit nem adtunk ki érte, sokkal kedvezőbb feltételek mellett. Idén meg sokkal kérdőjelesebb, sokkal bizonytalanabb körülmények közé hoztuk ugyanannyiért, szóval én ebben érzek némi kényszert továbbra is, már csak azért is, mert lényegi alternatíva nincs a piacon.

      • Posted 2017-08-10 17:15 0Likes
        by Zenzo

        De tavaly még volt csatárunk, idén meg már nem 🙂 szóval ez nyilván kényszer, csak nem az ár miatt.

      • Posted 2017-08-10 19:32 0Likes
        by kormolar

        ha csatárduó sztem egy Tevez-Lorente szerű duót szeretett volna Costa-Morata kettősben…

      • Posted 2017-08-10 17:53 0Likes
        by WudigessBoi

        „De ez a hasonlat csak akkor állja meg a helyét, ha level-level pozíciós játékosokról beszélünk, de a mi esetünkben az ifisereg, akiktől megváltunk, kb olyan, mintha a burger kingből a pricewaterhousecoopers vezetői pozíciójába akarnál felvételizni ;)”
        Helytálló:) Ezért is írtam, hogy nem Morata-Abraham összevetésben értem. De kitettük Costát, lepasszoltuk Abrahamot, csak Michy maradt, aki ráadásul nem épp Conte zsánere. Szerintem ezt elkapkodtuk, mert ha e három csatár birtokában megyünk a Realhoz és azt mondják 60, akkor azt mondjuk, max 50, mert annyira nem vagyunk rászorulva. Így meg röhögve kértek többet, mert tudták, hogy Morata kb. az utolsó szalmaszálunk (ez persze csak teória).
        De nem akarom a spanyolra kihegyezni a dolgot, már csak azért sem, mert a hátországot is jó pénzért töltjük föl.

      • Posted 2017-08-10 21:36 0Likes
        by Zenzo

        ” Így meg röhögve kértek többet, mert tudták, hogy Morata kb. az utolsó szalmaszálunk (ez persze csak teória).
        De nem akarom a spanyolra kihegyezni a dolgot, már csak azért sem, mert a hátországot is jó pénzért töltjük föl.”

        No igen, ebben van valami, de még mindig tartom, hogy nem hoztuk el drágán, mégha a vételárban volt is némi plusz, azért nem egy olyan árnövekmény, mint amit most Dembele esetében okozott a Neymarért kapott összeg. Amúgy ha már Dortmund, ahhoz, hogy Morata az utolsó szalmaszál legyen, tudni kellene, mi volt (ill. volt-e valami) Auba irányába, de összességében a nyáron kb 3 mozdítható top csatár volt a piacon, Lukaku, Auba és Morata. Mindhárom ára kb ugyanannyi lett volna, mindhárom mellett szólnak pro és kontra érvek is. Elfogytak a csatárok a fociból, átalakultak, eleve kevés top csatár létezik mindenfelé, és hacsak nem dobunk egy 200M-t mi is a Bayern elé Lewáért, akkor nagyon fogynak a lehetőségek, mert Costát mi magunk áldoztuk fel, Belotti bármennyire is jó most, kb nullkilométeres a nagypályások közt, és rendkívül túlárazott, és ha választanom kell, hogy Morata ennyiért, vagy mondjuk Higany százmisiért, hát na… 🙂
        (amúgy, halkan jegyzem meg, nekem Misi nem szúrja a szemem, de ha mindenáron egy quality csatárt akartunk volna B-be, akkor nem is értem, hogy nem mentünk rá az out of favor zserbóra, ahelyett, hogy még nyáron is Llorente lába nyomát csókolgattuk a walesi homokban)

        apropó, még egy gondolat: mindenképpen megérne egy misét, ezt már korábban is beszéltük, hogy ha már – merthogy Costát nem most tettük ki, hanem már kb tavaly, de legalábbis januárban, akkor ugye hogy sikerült így elbarmolni az egészet, főleg a kommunikáció részét. Mert Costánk az nem volt tárgyalási alapnak, és mondjuk attól, hogy a nagy nyilvánosság elé ez a kétbites branyol szobapáfrány csak a szezon után tárta, lehet (=minden bizonnyal), hogy a szakmában már régen elterjedt a hír.

      • Posted 2017-08-10 22:02 0Likes
        by Endy919

        „de még mindig tartom, hogy nem hoztuk el drágán” – de , kurva drágán hoztuk el.

      • Posted 2017-08-10 22:57 0Likes
        by Zenzo

        zseniális érvelés 😉

    • Posted 2017-08-10 15:54 0Likes
      by BlueCech01

      „Ami igazából probléma, és a poszt talán kevéssé mutat rá, bár már maga a cím is beszédes, az az, hogy egyre jobban körvonalazódik a board és Conte közötti, hát hogy is mondjam, diszfunkció. Nem ellentét ez szerintem, nem is szembenállás, de azért van disszonancia, amit nem igazán sikerül jól kezelni. Szerintem egyben sajnálatos, hogy Conte ennek egy részét a nyilvánosság elé viszi.”

      Ez leginkább azért is probléma, mert Conténak nem volt PSG-Pep mértékű megalomán, extrém kérése a klub felé. Mármint oké, egy Sando, Lukaku nyilván k drága lett volna, de ezeket egyrészt még mindig úgy boltoltuk volna le, hogy ha Maticsot is beleveszem, akkor az ffp-s mérlegünk +170m-el gyarapodott idén , tehát abszolút a saját kereteinken belül hoztuk volna őket (‘gyokó és Rüdiger már nyilván lejjebb tolták volna mínuszba, de ők is teljesen reális áron jöttek ). Másrészt még mindig azon vagyunk, hogy egy Conte-kompatibilis keretet 100%-ban összehozzunk, ami eddig nem igazán sikerül. Ahogy Mounál ez összejött két nyár alatt aránylag 100%-ban primer célpontokkal, úgy Conte alatt a primerek helyett háromból két esetben beugró kell.
      Egyszóval még mindig csak ott tartunk, hogy az essential embereket befogjuk, így pedig eléggé zavaró, hogy már az elemi csapatépítésben is feszkó van.

      • Posted 2017-08-10 16:39 0Likes
        by Zenzo

        „Ahogy Mounál ez összejött két nyár alatt aránylag 100%-ban primer célpontokkal, úgy Conte alatt a primerek helyett háromból két esetben beugró kell. ”
        Itt azért felmerül a kérdés, hogy ehhez vajon mennyi köze van annak a berendezkedésnek, hogy az angol klubok alapvetően managerekkel dolgoznak, és nem head coachokkal, és mi volt más, mi működött jobban mondjuk egy Mourinhoval, és mi az, ami cserébe nem működik Conte alatt.

      • Posted 2017-08-10 18:47 0Likes
        by BlueCech01

        Ez, amit mi követünk, tehát hogy van egy head coach és egy td ez általában a Pozzo-csapatoknál működik igen effektíven (bár a cél a minimum, hogy ne legyen kiesés, az anyagi helyzet maradjon stabil, és ennyi), ahol évente érkezik egy új edző meg 10-20 új játékos, kicserélődik minden, a család birtokában lévő kereteket csapatonként forgatják, az egyetlen állandó pont pedig a td, aki a Watfordnál már vagy 8 menedzsert megért, meg tízszer ennyi játékost. De az Udinese-ről ugyanez elmondható.
        Szóval ha ezt mi is hasonlóan akarnánk beforgatni, hogy nem az edzőhöz igazolunk keretet, hanem a kerethez edzőt, akkor még azt mondanám, hogy ez valamivel effektívebben működne, mert nem korlátozódnánk rá egy ligára, egy játékostípusra stb.
        Persze nem mondom, hogy ez a berendezkedés ezen a szinten nem működhet, csak eddig látványosan elmarad attól a performansztól, amit menedzserrel produkáltunk.

      • Posted 2017-08-10 20:26 0Likes
        by Zenzo

        no most jól körül írtad a rendszert, de azt kevésbé, mitől működik jobban egy menedzserrel a rendszer, és mitől kevésbé a jelenlegi.

        Ennyit számítana egy átigazolás kapcsán, hogy a játékost felhívja/megkeresi-e (pl) Mourinho, és vált vele két szót? Vagy eleve az a rendszerszintű eltérés van, hogy míg egy karizmatikus menedzser képes elhülyíteni az ilyen – minden tiszteletem mellett – többnyire fiatal, befolyásolható, megvezethető, (szakmai értelemben véve) romantikus, és hát hogy is mondjam, nem igazán agysebész fodballistákat, míg egy erre láthatóan kevésbé alkalmas Granovszkaja v Emenalo meg nem? Nem hisznek az öltönybe és többezer fontos kosztümökbe bújtatott „paprikajancsiknak”, inkább hagyják magukat vezetni az ügynökük által, Abra meg még túl keveset látta vendégül Raiolát és Mendest?

      • Posted 2017-08-10 23:35 0Likes
        by BlueCech01

        Eleve az is kérdéses, hogy ez életképes-e úgy, hogy hosszútávon egy edzővel hozzuk össze Barca és Real-szintű presztízs nélkül a piacon. Láthatóan (ahogy te is mondod) ez eddig tapinthatóan disszonáns. Ameddig egy Pozzós csapatban senki nem ad egy garast se az éppen megszálló edző igényeire, addig nekünk pont kielégíteni kéne a mestert, ami meg nem sikerül, és máris megvan a széthúzás, a médiába való árulkodás, a hosszabbítás tologatása és stb. Ilyen rendszerbe pölö egy Pep, egy Mourinho, vagy egy Allegri soha nem vállalna munkát, kérdés, hogy Conte meddig bírja.
        Hogy mit tudunk ennyire elbaszarintani, az óriási rejtély. Én továbbra sem hiszem, hogy egy edző személye ekkora befolyást gyakorol egy ügynöke által mozgatott játékosra, hiába szeretik ezt szajkózni utólagosan. Pl. Pedro is lenyilatkozta annó, hogy mennyire hatással volt rá Mourinho telefonhívása és hogy nem tudott erre nemet mondani, de tuti bszrok, hogy ha csak úgy random bármikor azelőtt felhívta volna Mourinho, nem csapta volna rá rögtön a telefont.
        Hogy Emenalo és Granovszkaja milyen munkát végez, milyen lehetőségeik vannak, mennyire tudnak Contéval együtt dolgozni, az továbbra sem tisztázott, ahogy az sem, hogy Conte önmagában ezt mennyivel csinálná jobban (szerintem amúgy nem sokkal).

      • Posted 2017-08-11 08:06 0Likes
        by Zenzo

        „Hogy mit tudunk ennyire elbaszarintani, az óriási rejtély”
        Talán annyira mégsem nagy, hiszem, hogy ennek főleg ebből a rendszerszintű fennforgásból kell adódnia, inkább többé, mint kevésbé.

        Amúgy nagyrészt adom, amit írsz, bár én úgy vélem, hogy ilyen top playerek között, akiket hív esetleg 2-3 nagy klub is, igenis szerepet játszik a döntésben, hogy kivel akar együtt dolgozni a játékos, és ha van egy menedzser, aki felhívja, és körbeszopkodja, ezeknek a srácoknak az egójának ez sokszor jelent annyit, hogy ide v oda igazol. Nem kicsinyleném le az ilyen kontaktok szerepét, főként, mivel a focistáknak is egy adott edzőről kb annyi képe van, amennyit adott esetben a tv-ben, interjúkon v a pálya mellett lát. Ilyen szempontból egy X játékos számára Mourinho mondjuk egy fasz, de ha felhívja José, kedélyesen elbeszélgetnek, JM interurbán fényezi a bohócát, és előadja, milyen nagyravágyó tervei vannak vele, akkor ez simán képes lehet meggyőzni egy játékost. Szerintem spec így került hozzánk Fabregas is 😉

        Nyilván nem csak ez dönt, mert alapból számít a kontrakt, amit eléd tolnak, hogy sok legyen benne a nulla, a legutóbb ugyan vitáztunk róla már, és nem értettünk egyet, de a ‘földrajz’, a család, a satöbbi, de a végső döntést simán befolyásolhatja egy ilyen, ahol, amiből érzed, hogy tényleg számítanak rád, kifejezetten téged akar az edző, tervei vannak, stb, mint az, hogy megy egy Emenalo, aztán tudja a pöcs, hogy Conte valójában akar-e v sem. Persze elő lehet adni az állásinterjún, hogy te vagy az egyik a Conte-féle wishlisten, de van különbség aközött, hogy a digó felhív, v Granovszkaja ezt elmondja, még akkor is, ha legmélyebb dekoltázzsal áll/ül előtted, amit valaha látott a világ.

      • Posted 2017-08-11 16:10 0Likes
        by BlueCech01

        Igazából ha megnézzük, hogy klasszis edzőkkel és „nem-klasszis edzőkkel” milyen játékosokat hozattunk az Abra-érában, én megmondom őszintén, nem látok akkora különbséget. Pl. ott van Hazard, Oscar (aki akkor ilyen világ második brazil tehetség volt Neymar mögött az olimpia után ultraerős hype-pal), Mata, Makélélé, J. Cole, de nyugodtan idevehető Azpi is szerintem. Sőt, olyan überneves tehetségeket is bezsákoltunk tök karizmátlan edzővel, mint Court, Lukaku, Romeu vagy KdB.

        Szóval én őszintén nem látok minőségi esést a klasszis-nem klasszis edzők ittléte között. Nyilván a klasszis edzők alatt több olyan játékos jött, akik sikerekre vezették a csapatot, de ez többek között azzal is magyarázható, hogy az éra 10 évében klasszis ült a padunkon, még kb. négyben nem. De alapjában elmondható, hogy az nem számított itt hendikeppnek, hogy nem klasszis edző ül a padon.
        De akár vehetjük a PSG-t is, ahol ötletem sincs, hogy ki az, aki mondjuk a Blant személye miatt indult volna oda, de a City-ben is csodálkoznék, ha Demicséliszen meg Caballerón kívül bárkinek is tényező lett volna Pellegrini.

        Hogy most mi a hendikeppünk mégis? Ez jó kérdés. El tudom képzelni azt is, hogy mivel Emenalót is erősen kérdőre vonnák 1-1 flop miatt, izzasztó tárgyalásokat folytat Contéval minden szóba jövő névnél. Aztán ha mégis dobunk bidet, de azt visszadobják, akkor megint jön vita, hogy mennyivel többet, milyen bónuszokat engedhetünk meg, meddig mehetünk el, stb. És ezzel máris el tudunk baszarintani másfél hetet egy játékosra, akiből semmi nem lesz.

      • Posted 2017-08-11 16:35 0Likes
        by Zenzo

        nem keverném a dolgot vissza egészen Make és JC korára, mert akkor teljesen más volt a klub berendezkedése, Kenyon, Gourlay, stb. Itt igazán az Emenalo éveket vehetjük, ill. még az egyel korábbit, hiszen anno Grant először „Emenalonak” lett idehozva – JM nyakára, mint igazgató, aztán erre ugyan rá is ment JM első regnálása, de az már mind1. A lényeg, hogy előtte nem igazán volt ilyen típusú, pozíciójú ember, mert Kenyon és Gourlay még teljesen más felépítésben és kasszával dolgoztak.

        Nem vitatom azt, hiszen fentebb én is írtam, hogy azért az első számú dolog a kontrakt, amit eléd tolnak, meg rajta a fizetés nagysága, nem árt, ha a klub éppen nyert valamit az előző évben – értem ez alatt, hogy az említett játékosokból Hazardot és Oscart simán a BL győzelmünknek köszönhetjük, míg Lukakut részben az akkor „induló” fiatal tehetségekbe invesztált halom lóvénak, és gyanítom részben az akkor még itt játszó idoljának, DD-nek is.

        A City v a PSG jelenleg ugyanazt az utat járja be, mint mi a kétezres évek elején-derekán, amikor csak a pénz volt a motiváció, ill. h világverő csapat épült a legjobbakból, és ha téged is közéjük várnak, nehéz nemet mondani.

        Az utolsó bekezdést adom.

      • Posted 2017-08-11 16:56 0Likes
        by BlueCech01

        „nem keverném a dolgot vissza egészen Make és JC korára, mert akkor teljesen más volt a klub berendezkedése, Kenyon, Gourlay, stb.”
        Már miért nem? Itt most arról vitázunk, hogy az edzők személye mennyire jelentőségteljes a játékosoknál. Szerintem itt tök marginális, hogy milyen volt a gazdasági helyzet, a berendezkedés, mivel az kijelenthető, hogy ezeket a játékosokat sem az edző személye vonzotta ide.

        „Hazardot és Oscart simán a BL győzelmünknek köszönhetjük, míg Lukakut részben az akkor „induló” fiatal tehetségekbe invesztált halom lóvénak”
        „A City v a PSG jelenleg ugyanazt az utat járja be, mint mi a kétezres évek elején-derekán, amikor csak a pénz volt a motiváció, ill. h világverő csapat épült a legjobbakból, és ha téged is közéjük várnak, nehéz nemet mondani.”
        Oké, csak ezekkel meg ugyanazt mondjuk el, amit én is elmondtam, hogy pénz, kupa meg presztízs, és igazából ezt egy valag a-kategóriás játékos szemlélteti edzőtől függetlenül.

      • Posted 2017-08-11 18:47 0Likes
        by Zenzo

        „Szerintem itt tök marginális, hogy milyen volt a gazdasági helyzet, a berendezkedés”
        nem mind1 ebben a kérdésben, hiszen pont arról beszélünk (legalábbis én azt hittem), hogy mi az, ami működik egy olyan gazdasági mechanizmus mellett, amit most próbálunk felépíteni (költséghatékony működés, költséghatékony ablakokkal), és ezen helyzetben mi a különbség egy manager és egy head coach + director rendszer között. Ha tágabb értelemben nézelődünk, akkor meg menjünk vissza a ’90-es évek derekára is, ahol egyértelműen Gullit, később Vialli hívó szavára érkeztek olyan játékosok, akik amúgy szóba sem álltak volna a Chelseavel.. 😉 de na, más kor, más helyzet, más berendezkedés, más pénzügyi helyzet, tulajdonosi kör – almát a körtével lehet, csak nem okos.

        „Oké, csak ezekkel meg ugyanazt mondjuk el, amit én is elmondtam, hogy pénz, kupa meg presztízs, és igazából ezt egy valag a-kategóriás játékos szemlélteti edzőtől függetlenül.”
        Én sosem vitattam azt, hogy ez fontos szempont, vagy, hogy nem számítana, csak azt, hogy emellett ne számítana bele a döntésbe a demográfia, a család, meg minden más, és esetenként-gyakran ez ne állná útját egy kontinensen átívelő igazolásnak.

        Amúgy csak 1 példa:
        https://www.youtube.com/watch?v=1dXU76SkifM
        tudom, ez nyilván mozi, hiszen a skynak adott interjú, de nem tudom elképzelni, hogy 4:00-től ez csak színház.

      • Posted 2017-08-12 13:49 0Likes
        by BlueCech01

        „nem mind1 ebben a kérdésben, hiszen pont arról beszélünk (legalábbis én azt hittem), hogy mi az, ami működik egy olyan gazdasági mechanizmus mellett, amit most próbálunk felépíteni (költséghatékony működés, költséghatékony ablakokkal), és ezen helyzetben mi a különbség egy manager és egy head coach + director rendszer között. ”
        Nem nem, ez most két külön dolog, amit külön margóra húztunk fel. Mármint a múltkor is pont arról beszéltünk, hogy az üzleti rész mennyire marginális, ha a játékos az edzőt akarja (Dani a ló). Szóval most ez gazdaságtól, politikától független, persze a pénz számít, de ahogy te is fogalmaztál, ez túlmutat a gazdasági feltételeken.

        „demográfia, a család, meg minden más, és esetenként-gyakran ez ne állná útját egy kontinensen átívelő igazolásnak.”
        Az az igazság, hogy ez kb. 10-12 éve komoly probléma volt, amikor még csak a világon 1-2 klub épített a relokációra, arra, hogy a játékost, a családját segítse elindítani az új országban. Milan ebben az élen járt akkor is, bebútorozott házzal várták a játékost egy családok számára kiváló környéken, a gyerekének iskolát kerestek, tolmácsot, nyelvtanárt biztosítottak a családjának, kocsikat neki és a feleségének stb. Ezzel szemben ott volt nálunk Drogba, aki hetekig egy hotelben lakott a családjával, és nyelvtudás nélkül ment házat keresni edzés után, Anelkát meg totál magára hagyták a Realban. Persze ez 12 éve volt, azóta rengeteget fejlődött a rendszer. Ma már egy Norwich-szintű csapatnak is vannak relokációs tanácsadói, akik mindenben segítik az új játékosok beilleszkedését.
        Szóval tény, a család is fontos, meg a környezet meg stb., csak ez már negyedannyira tényező, mint 10 éve. Ma már tényleg legalább olyan ritkán van olyan, hogy a család miatt esik kukába egy üzlet, mint az edző személye miatt. Persze vannak esetek, lásd Bonucci, Cech, amikor a családnak döntő szerepe van a transzferben, de ez 20-27 éves játékosoknál tényleg elképesztően ritkán fordul elő.

    • Posted 2017-08-11 17:12 0Likes
      by DannyfromtheShed👑PL

      Utcso bekezdes: valo igaz, lathattuk, h Conte mar parszor mellelott a kommunikaciojaval (Costa sms), de ebben az esetben sztem nincs mas eszkoze, h nyomast gyakoroljon. Hetek ota gondolom, hogy igy akar nemi autoritast elerni. Amugy meg van kotve a keze, es hat egy tuzrol pattant digo, benne van nala, h elobb beszel, mint gondolkozna.

  • Posted 2017-08-10 20:39 0Likes
    by Zenzo

    Az előző poszt alatt még Endy is bedobta, én meg bedobom ide: JM ismét ráment Willianre is az ablakban, ezt maga Will nyilatkozta le.

    Willian told Goal: “There were a few conversations with my agent. I worked with Mourinho and I became his friend as well.

    “He likes me a lot and I like him a lot as a coach and as a person. He has put his trust in me and in my work, and I was very grateful to him.

    “Manchester came to me, they talked with my agent, but nothing happened, because Chelsea would not negotiate me in any way and I’m very happy at Chelsea.”

    Ez azért érdekes infó, mert Matics kapcsán ugye felmerült, hogy hát Nemányát Conte tudta és/vagy akarata ellenére adta el a Chelsea a MU-nak, mindezt ráadásul Conte továbbra is hiányos angoljának táptalaja szolgáltatta. Bár már akkor is kételkedtem ebben, azért fenntartom, hogy ott inkább Matics akart látványosan távozni, s bár Conte lehet marasztalta volna, láthatóan ez a fajta meggyőzés nem az erőssége az olasznak. Viszont ezek szerint csak vannak olyan játékosok, akiket semmiképp sem adnánk el. Márpedig, ha ez Will esetében is így van, akkor finoman szólva sem zárom ki, hogy voltak kérők itt Hazard és a többiek kapcsán is. Viszont ha így vagy úgy, de a szerb abba a kategóriába esett, hogy távozhatott, akkor én innentől úgy vélem, egy kooperatív döntés kellett, hogy legyen.

    • Posted 2017-08-11 17:06 0Likes
      by DannyfromtheShed👑PL

      Kooperativ dontes a boardon belul maximum vagy a jatekossal.

      Ha Conte Maticra es Willire is igenyt tartott, de az egyiket eladtak a masikat meg nem akkor hol itt a kooperacio? 🙂

      Az, hogy nem adtak el Willit semmit nem bizonyit, foleg azt nem, h ezt egy komoly Conte influence okozta volna.

      • Posted 2017-08-11 18:53 0Likes
        by Zenzo

        én nem mondtam, hogy bizonyítja, csak azt, hogy volt egy ilyen helyzet, és ezek alapján csak van valami lista, táblázat, vagy döntési akármi, ami alapján valaki mehet és valaki meg nem. Én meg kizárom azt a verziót, hogy ez az akármi Conte teljes kizárásával létezne.

      • Posted 2017-08-11 21:11 0Likes
        by DannyfromtheShed👑PL

        Jah igy ertelek. Gondolom Maticnal benne volt az is, h mar jott egy Bakayoko, Willianek posztjan meg eleg szukosen vagyunk, ha Boga, Musondat nem vesszuk komoly aspiransoknak. Ezt a posztot dragabb is talan nehezebb is minoseggel potolni, Willian az idealis emberunk.
        De ahogy ezt irom egybol ketelkedem is, nehez megerteni. Talan Matic nagyon akart menni Willian hajlott inkabb a maradasra?

      • Posted 2017-08-12 13:22 0Likes
        by Zenzo

        De Will posztján eleve ott volt Pedro, aki tavaly többet is játszott. Matics pont a Will szerepet nem akarta.

    • Posted 2017-08-11 17:53 0Likes
      by BlueCech01

      Én továbbra is úgy vélem, hogy ‘gyokó érkezése után Matics és az ügynöke leültek tárgyalni a vezetőséggel/Contéval, és megmondták, hogy mivel nem látják tovább értelmét a maradásnak és Matics továbbra is állandó játéklehetőséget kíván, beadják a kérelmet az átadólistára. A board meg ebbe belement, lévén Maticsból komolyabb haszon jöhet be, és valóban felesleges a padon tárolni. Akkor még gondolom senki nem sejtette, hogy végül Drinkwaterig húzzuk a szálát.

      • Posted 2017-08-11 18:51 0Likes
        by Zenzo

        hasonlóképp látom, a kérdés az viszont az, hogy Conténak ebbe (>> „board meg ebbe belement,”) mennyi szerepe, befolyása volt, és ha valóban azt mondta, hogy ő nem engedné el Maticsot, Matics meg azt, hogy ő bizony menne, akkor mi alapján született a döntés.

  • Posted 2017-08-10 20:41 0Likes
    by Zenzo

    Monk vinné Bakert a Boroba, ezt maga Garry mondta el a M’boro weboldalának adott nyilatkozatában.

    https://www.mfc.co.uk/news/lewis-baker-identified-as-boro-target

    Mókás lesz a padot 18 év alattiakkal feltölteni 😀

  • Posted 2017-08-11 13:16 0Likes
    by Zenzo

    Philippe Coutinho hands in Liverpool transfer request after Barcelona bids, Sky sources understand

    BANG 🙂

    Danny Rose has apologised for the „ill-judged” timing and manner of his comments suggesting he was open to leaving Tottenham.

    Gondolom megdícsérték a klubnál :DD

    • Posted 2017-08-11 13:18 0Likes
      by Zenzo

      Paper talk:
      a Real elővigyázatos :DDDDD pesze Neymar után… 😉

      European Paper Talk: €700m buyout clause in Isco’s new Real Madrid contract

      • Posted 2017-08-11 15:41 0Likes
        by Rammschein

        index szerint azért nem igazolta le a MU Iscot, mert túl nagy a feje a testéhez képest… kiégtem xD

    • Posted 2017-08-11 14:07 0Likes
      by Blotunga

      Picit gyorsabban reagálnak mint a Chelsea. De attól még semmi sem változik :))

    • Posted 2017-08-11 15:25 0Likes
      by BlueCech01

      Tényleg valid lehet a lúzerpool jelző. A Barca leszáll Kucsinnyóról, erre ő adja be a kérelmet. Azért ez zseniális.

      • Posted 2017-08-11 17:01 0Likes
        by DannyfromtheShed👑PL

        A Barca nem szallt le rola csak volt egy visszautasitott ajanlat tegnap.

      • Posted 2017-08-11 17:07 0Likes
        by BlueCech01

        A Liverpool-közeli tudósítások még arról számoltak be a hét elején, hogy 3 hete nem volt hivatalos ajánlat a brazilért. Hogy tegnap volt-e tényleg, fingom sincs.

      • Posted 2017-08-11 17:14 0Likes
        by DannyfromtheShed👑PL

        Ez erdekes, a sky ugy hozta le, h vmi 90m kozeli osszeget dobtak vissza tegnap vagy tegnap elott.

      • Posted 2017-08-11 17:15 0Likes
        by BlueCech01

        Lehet, nem tom, ezt nem olvastam. A kettő nem zárja ki egymást.

  • Posted 2017-08-11 13:29 0Likes
    by 11Daves

    Woohoo, Pedrito nem lesz holnap, bokasérülés. Remélem legalább a pioslapos becsúszás közben sikerült összeszednie…

    Morata a szélen, vagy Musonda?

    • Posted 2017-08-11 13:58 0Likes
      by kasata91

      amúgy is eltiltott lenne nem?

      • Posted 2017-08-11 14:06 0Likes
        by 11Daves

        Nem az van hogy a CS ilyen szempontból nem tétmeccs?

      • Posted 2017-08-11 14:11 0Likes
        by trueblue05

        De, szerintem sem eltiltott. Ha jól áll fitness ügyileg biztos Morata lesz a szélen, ha nem, akkor muszáj lesz Musondát a kezdőbe rakni, más lehetősége nem nagyon van. Hátul meg Rüdiger … elég kísérleti lesz ez a holnapi kezdő.

      • Posted 2017-08-11 14:14 0Likes
        by adam10

        Hátul miért Rüdiger?

      • Posted 2017-08-11 14:24 0Likes
        by trueblue05

        Moses eltiltott, gondolom Azpilicueta lesz kitolva a szélére, az ő helyén meg a német, esetleg Christensen, de az engem meglepne.

      • Posted 2017-08-11 14:29 0Likes
        by trueblue05

        Conte megerősítette az előrejelzésemet

      • Posted 2017-08-11 15:03 0Likes
        by adam10

        jogos, ezt teljesen elfelejtettem

    • Posted 2017-08-11 17:53 0Likes
      by Endy919

      Vicces lesz a padunk 😀

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com