Örülünk, Vincent?

zerozeroIsten hozott a valóságban újra. A dolgok megítélése, mint olyan, mindig a kontextustól függ. Van, lett itt nekünk ez a 0-0, aztán el kellene dönteni, hogy akkor most örüljünk annak, ami van, vagy megint félig üres a pohár, és keseregjünk azon, ami meg nincs. Lehet vidámkodni meg fájni egyszerre persze, de a bázis attól még vagy öröm, vagy nem. Vinceeent…

Hazaérvén, az eredményt látva egyrészt nem lepődtem meg, mert döntetlent vártam, másrészt azért éreztem némi pici csalódottságot szűvhömben, mert titkon nagyon reméltem, hogy csak megcsapjuk valahogy a csirkéket. De összességében viszont örülök, mert számtalan olyan pozitívummal rendelkezik ez az eredmény, amiért 1 hónapja rimánkodtunk könnyes-kisírt szemmel a billentyűket verve.

Jól zárt a védelem
Jól zárt a védelem

Ne menjünk messzire: clean sheet. Kapott (és végül sajnos nem csak kapott) gólmentes találkozó, ráadásul egy olyan helyről hozott pont, ahol megégett (és négyet kapott) már pölö a City és a WHU, győzni pedig még senki sem tudott. Persze közhely, de azért idegenben jó a döntetlen, pláne egy épp jól hasító csapat ellen; megfogtuk Kane-t, blabla, és nem kaptunk hármat, mint eddig idegenben. Ez egy valódi teszt volt, hogy akkor most elkezdett-e felállni a csapat végre, vagy megmarad középszernek, és összességében azt kell mondani, hogy a csapat átment. Oké, még nem lett meg a jeles, de már egy erős közepessel átcsúsztunk.

Mourinho húzott egy váratlant, és padra vágta a sokak szerint jó ideje a csapat kerékkötője címet bitorló Costát, és óvatosan szabadjára engedte a kreatív támadósorunkat. Egyértelmű volt, hogy már hátul, az első építkezési pontnál meg akarja fogni a Spurs játékát, Oscar, Hazard és Willian egészen fent presszingelt már az első perctől fogva, időként pedig még Pedro és Fabregas is ki-kilépett, és ez már a nyolcadik percben eredményre vezethetett volna, ha Willi nem Llorist ugratja ki, hanem használható labdát tesz középre.

Nem érték utol most sem, viszont továbbra is gólképtelen
Nem érték utol most sem, viszont továbbra is gólképtelen

Itt egy kicsti ugrok egy témát, és rámegyek az egészre: tudom, majd ezért megint forgatják páran a szemüket, és a Zenzo loves JM smacizós poszter jelenik meg lelki szemeik előtt, de észre kell venni, hogy a meccset taktikailag José krvajól építette fel, csak egyszerűen a csapat még mindig nem tart ott, hogy maradéktalanul megvalósítsa a megálmodott taktikát. A Spurs nagyon magas védelmi vonalához jól passzolt a gyors kreatív, csatár nélküli sor, és a védelem mögé bejátszott labdák, levédekeztük Kane-t, és talán elértünk arra a szinte, hogy már azt se kelljen mondani, kicsivel több szerencsével nyerhettünk volna, elég lett volna egy picivel nagyobb pontosság. Hiába nem lett végül rettenetsok kapuralövésünk, már az első 10 percben volt két olyan mozzanat (Will és Pedro), aminél nagyon kicsi hiányzott a közvetlen gólveszélyhez, pedig a meccs vége volt az erősebb számunkra. És bár a statisztikák nem jegyzik azokat sem, de Pedro előtt két lehetőség is adódott, mikor Lloris és a védő egymásra vártak, vagy, mikor Will túl erősen játszotta be a spanyolhoz a labdát, amit tényleg az a bizonyos paraszthajszál választott el a gólhelyzettől.

Perdoooohhhh... jutott néhány ilyen jelenet
Perdoooohhhh… jutott néhány ilyen jelenet

Aztán ott volt Pedro lövése, ami megpattant, vagy Oscar beadása után Hazard fejese. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy széttámadtuk a Spurst, mert nem. De olvastam olyan véleményeket, hogy helyzetek alapján az első félidő a hazaiaké volt – hát ez azért elég erős, legalább annyira, mint az elpazarolt két óra az életből, mert ez messze nem volt annyira rossz meccs. De felhozhatnám a „nemakarást” (és akkor még kihagytam a szánalmasozást), amit én szintén nehezen tudnék ráhúzni a mieinkre, vagy az antifocit, amit meg nem is tudok hová tenni úgy amúgy egyáltalán. Én utólag néztem meg a mérkőzést, de nem bánom, hogy így tettem. Az első pár perces vagdalkozást leszámítva egy jó iramú, hajtós meccs volt, magasra tolt védekezésekkel, ugyan kevés valós gólhelyzettel, de gólra törő játékkal, nem hátul ment a gurigázás egyik oldalon sem (na jó, néha a Spursnél), ami ténylegesen nézőgyilkos foci. Sőt, valójában a Spurs labdabirtoklási többlete is kb abban manifesztálódott, hogy náluk többször állt a labda a felezőn a védősornál, mert a Chelsea zárta a területeket, majd mikor kitámadt adott X védőre a presszingelő támadó, akkor félpályáról jött a visszapassz Llorishoz – míg a Chelsea pedig egyből, első szándékból támadott. Más kérdés, hogy ebből hányszor sikerült valódi gólveszélyes helyzetet teremteni – de az már nem a taktika része, hanem még mindig a játékosok önbizalma, hogy képtelenek vagy bátortalanok vagyunk egy kontrát lövéssel zárni, jön a megtorpanás, visszafordulás és a keresztlabda, amivel többnyire saját magunk nyírtuk ki a támadásainkat.

De számszerűen helyzete a Spursnek kevesebb volt, igaz, ha úgy nézzük, akkor talán veszélyesebbek, annyi különbséggel, hogy míg Pedro megpattanó lövése fölé ment, addig Kane lövését Begovics fogta, míg ugyanezen analógiára Hazard fejese fölészállt, Son pedig Begó kezébe fejelt.

Tedd le lövőre, mutassuk meg ezeknek, hogy kell ezt!
Tedd le lövőre, mutassuk meg ezeknek, hogy kell ezt!

És akkor a bírói kar ténykedését nem nagyon kéne említeni ismét, mert lassan ebben nő meg a szakállam, de azért lassan a PL csapatok összeállhatnának kicsit az FA ellen, mert amíg külön-külön erőlködnek, addig mondjuk megbüntetnek egyes edzőket, másokat meg nem, de az eredmény ugyanaz marad: semmi sem változik, és konstansan szar játékvezetői teljesítményeket kell elviselni meccsről meccsre. Nem kell messzire menni most sem, és nagyon erőlködnünk, hogy furábbnál furább ítéleteket idézzünk magunk elé, mert elég csak arra gondolni, hogy a meccs elején a váll-váll küzdelmet kétszer is lefújta a spori a Chelsea ellen, miközben Rose naracssárgás Ázárba szállása végül csak sárgát ért, ezzel szemben Kane esete pár perccel később nem értem, miért volt lapos megmozdulás. Az viszont, hogy ismét nem sokkal később Walker hogyan nem kapott pirosat Azpi földdel való egyenlővé tételéért, megintcsak rejtély – de volt itt tévesen befújt les, észre nem vett, sárgával a zsebben Kane könyökös Fabnak, Lamela könyökös Maticsnak, páros lábbal Vertonghen Ázárba, meg minden, mint a búcsúban. Viszont, főleg ennek tükrében Ápi sárgájáért meg kívánom Olivernek, hogy egy halom vadló menjen át rajta, és ne finomkodjon.

Az az igazság, hogy mire elértem ide, és is megtorpantam kissé, mint a kapura törő Hazard a kontráknál. Úgy érzem, mi magunk, itt is, egy kicsit gödörbe kerültünk, egy kicsit megfáradt már a dolog itt köztünk; én folyamatosan jövök a szarságaimmal meg a boldogsággal, hogy hát nem olyan szar ez, meg lényegében, és hát különben is teljesen, féligtelipohár, és hagyjátok már el, ti meg felváltva, változó intenzitással hőbörögtök ezért vagy azért, és nem tudjátok hova tenni, hogy mi ez a foshalom itt előttünk, meg már unjátok, hogy amikor repülünk itt a mélybe, akkor hogy képes ez a rigó itt fent még mindig olyanokat írni, hogy megnő az inzulintermelésetek ennyi pozitívum emlegetésétől.

És nem arról van pedig szó, hogy én ne venném észre, hogy Matics fordulékonysága vetekszik egy rozsdásra aszalódott panzer tankéval… De ez még hagyján, sokkal fájóbb, hogy hiába lehetett hallani a meccs folyamán többször is a „magic hat song”-ot a lelátóról, Fab nem igazán szakította meg magát a meccsen, és hát mondjuk látványosan szenvedett sokszor cserébe.

Labdabűvölő
Labdabűvölő

Viszont ezekkel szemben én látom, és értékelem is az olyan dolgokat, mint a fegyelmezett védekezés, taktikai hadrend, annak megvalósítása, a javuló egyéni teljesítmények… mégha mellé is teszem, hogy mindezen pozitívumok mellett, ami egyben oka is annak, hogy végül nem találtunk be, a kevés egyéni villanás és jó megoldás, vagy a végén pedig, amikor a szarabb nemzetközi pályáralépés miatt a hazaiak fáradtak, odanyomott a Chelsea, viszont kivégezni nem sikerült a meccset. De hiába nem lett gól a vége, nem mondanám, hogy ne tettünk volna a győzelemért, a kakasosok a térfelükről nem tudtak kijönni az utolsó tíz+ percre fordulva, míg a hosszabbítás pedig az első percek csapkodására hajazott, csak ezt széttördeltük még cserékkel.

Fel! Támadunk! Támadjunk!
Fel! Támadunk! Támadjunk!

Az eddigi idegenbeli meccseink, időrendben:

  • City-Chelsea: 3-0
  • WBA-Chelsea: 2-3
  • Everton-Chelsea: 3-1
  • Newcastle-Chelsea: 2-2
  • WHU-Chelsea: 2-1
  • Stoke-Chelsea: 1-0

Szóval már maga a clean sheet haladás, arról nem is beszélve, hogy egy jó és jól menő csapat ellen hoztuk nullásra a meccset. Ráadásul igazán a magabiztosság az, ami jónak tűnt, mert többek, akikkel beszéltem a meccset illetően azt emelték ki, hogy érezték, nem kapunk ki. Ez pedig már valóban lehet egy fordulópont, mégha a győzelemért járó 3 egység nem is került végül a mieink kezébe. Mondanám, hogy a látottak alapján nem ez volt a szezon meccse, pedig sok szempontból mégis ez volt. Hiába csak 1 pont, már több pontunk van, mint ahány kör lement – a kicsinek is örülni kell. Nem tudtuk még megugrani a saját árnyékunkat, s talán kicsi lépés előre, de kellemes dolog most ez az egy pont, és az egyetlen dolog, már persze amellett, hogy a 3 points Lane már nem az igazi, ami miatt hiányérzet lehet bennünk, hogy aaaannnyira nagyon kellenének a három pontok, hogy a izé, hát nagyon.

De azért összességében:

285 Comments

  • Posted 2015-12-01 02:07 0Likes
    by Endy919

    City-Chelsea: 3-0WBA-Chelsea: 2-3Everton-Chelsea: 3-1Newcastle-Chelsea: 2-2WHU-Chelsea: 2-1Stoke-Chelsea: 1-0
    A west ham el mar jatszodtunk ?
    Ez nekem valahogy kiesett :/

  • Posted 2015-12-01 11:06 0Likes
    by thiemecsaba

    Szegény Zenzo szélmalomharcot vív! 😀
    Amúgy ez annyira nem is tűnik fel a meccs utáni posztok alatt, mint a meccs közbeni kommentek ideje alatt…

    • Posted 2015-12-01 13:43 0Likes
      by Zenzo

      ez egy lassú harc, ilyentén inkább vízimalom 😀

      Egyébként tényleg, a meccsek után többen megenyhülnek, legalábbis pár irányba softabbak lesznek, mint elsőre kijön belőlük.

      • Posted 2015-12-01 14:12 0Likes
        by kasata91

        Nem lepődnék meg, hogyha pár év múlva valami bestsellerrel rukkolnál elő a „a szurkoló lélektana” címmel

      • Posted 2015-12-01 14:13 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        No offense de én Endyt raknám a borítóra. 😀

      • Posted 2015-12-01 14:15 0Likes
        by kasata91

        Szeritnem mostanában lamps8 nagyobb hullámvasutakat szokott leírni 😀

      • Posted 2015-12-01 17:34 0Likes
        by Zenzo

        :DD

      • Posted 2015-12-01 18:56 0Likes
        by Endy919

        Megtisztelő 😀

      • Posted 2015-12-01 17:35 0Likes
        by Zenzo

        hát végülis nézd, ha más nem, majd írok egy „a blogolás örömkönnyei” című memoárt, ha nyugdíjba vonultam 😀

      • Posted 2015-12-01 14:18 0Likes
        by Heizer Csaba

        Szerintem ha nem volnál a blognak az örök optimizmusoddal, akkor könnyen lehet, hogy leállt volna.

        Bár visszaszívom, mert a pincér alatt is bojkottáltad mégse halt le.

        Köszönet érte mindenkinek!

        Mindig kell ember aki tartja a többiekben a lelket.

      • Posted 2015-12-01 17:31 0Likes
        by Zenzo

        „Bár visszaszívom, mert a pincér alatt is bojkottáltad mégse halt le.”

        Azért hiányoztam valld be :)))

  • Posted 2015-12-01 11:25 0Likes
    by Go Blues!

    Egyetértek Zenzoval, egyértelmű az előrelépés. Az biztos, hogy nem volt túl látványos meccs, viszont egyre stabilabbak vagyunk. Egy pillanatig nem éreztem azt, hogy igazából veszélyben lenne a kapunk.

    Az utolsó 5 meccsünkön mindössze 2 kapott gól, ebből az utolsó 3 clean-sheet. Azért ez elég jól hangzik. Most már csak elől kéne belelendülni végre. Az egyetlen negatívum a hétvégéről a Diego-hiszti. Őszintén szólva nem értem, hogy erre miért volt szükség…..

    • Posted 2015-12-01 13:33 0Likes
      by Zenzo

      nem véletlen nem is foglalkoztam a posztban Costával. Nézzétek ennek is a jó oldalát: a foci az élete, minden egyes nem pályán töltött perc fájdalom. Még az utolsó 5 percre is inkább beállt volna, mint nem. Aztán ezt jelezte is, hogy ő mennyire akar 🙂 azért ez mégiscsak egy váltótrikó érted, nem egy téglát baszott be az első sorba. Ennél még az is komolyabb büntetés, ha odafingik mögéjük 🙂

      • Posted 2015-12-01 16:32 0Likes
        by Go Blues!

        Világos, ha csak kicsit túlpörgött és csak ennyiről van szó, az nem gond. Tudom, hogy sokan nem szeretik még a saját szurkolóink közül sem, pedig az egyik legfontosabb játékosunk.

  • Posted 2015-12-01 11:35 0Likes
    by kasata91

    Nekem most Pedro játéka is biztató volt. Szerintem szükséges, hogy 3 veszélyes, labdával elindulni merő/tudó játékos legyen elöl. Így Hazardon is kevesebb a teher és nem lesz izzadtságszagú a 3 ember elleni erőlködése. Mert amíg Ramires van a szélen, vagy a csak Fabregas tologatja az oldalpasszokat 10esben, addig Hazardot úgy triplázzák le ahogy akarják. És hogy ez a művelet ne legyen orrnehéz, nyilván szükséges a hátulbiztos-elölstatikus Iva-Azpi bekkpár. (Mint pár meccsen láthattuk, ha az előreaktív Azpi-Baba párossal toljuk is lehet jó, bár ezzel nő a kontra rizikója.)
    Én Costa távollétében fejjáték hiányát éreztem számottevőnek. Iveltük fel világba fejpárbajoztatni Hazardot meg Pedrot. Ennyi erővel Bego célozhatta volna az ellenfél térfelének oldalvonalát is (mint egy jó NFL punter), mert a bedobaásaikból több labdát szereztünk volna, mint így. Vagy esetleg RLC a maga 192 centijével 10esben lehet lefejelte volna párszor a nála kisebb Dier/Verthongen párost.

    Én Josénak talán a késő cseréit rónám fel. 70. körül szerintem már jöhetett volna, Kennedy vagy RLC. Én nem láttam a pályán lévőkben a gólt, és a friss ember lehet kicsit lendített volna ezen.

    • Posted 2015-12-01 11:50 0Likes
      by Gabor1092

      Pedro játéka szerintem is bíztató, végre valaki aki mer próbálkozni, nem csak a passzokat keresi, igaz egy kicsit a célzókáján még állítani kellene.

      Illetve José elmondta hogy azért nem akart cserélni, mert látta a srácokon hogy jól megy nekik a játék, és nem akarta megbontani az összhangot. Bár szerintem Kenedy gyorsaságával tudtunk volna még veszélyeztetni a végén, ha nem csak pár percet kapott volna.

      • Posted 2015-12-01 13:24 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Legtöbbet próbálkozik, és a legkevesebb kaput találó lövése van. Az, hogy akció végén elrugdalja a labdát a vakvilágba nem tudom miként biztató.

      • Posted 2015-12-01 13:28 0Likes
        by kasata91

        A semminél még a fölédurrantás is jobb. Ha a 10 fölé után 1 lövés beakad, vagy lövőcselre elfekszik a védő, és elmegy mellette, akkor meg ő lesz az isten.
        Ha ebből indulunk ki akkor Fabregasnak meg a passzokkal nem kéne próbálkoznia ?

      • Posted 2015-12-01 13:41 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Nem azzal van a gond, hogy sokat lő, hanem azzal hogy nagyon pontatlanul és idióta módon. Spuds ellen volt konkrét esett, hogy oldalra fordulva kaputól 20 méterre a védő mellett előtte bal! lábbal úgy hogy mellette voltak a társai. Meg azt leszámítva, hogy vakon durrogtatt megint nem sok hasznosat csinált. Átigazolása óta kérdezem, hogy ez minek kellett, szóval lehet ő az én kiszemeltem, de én örülnék ha mihamarabb dobbantana.

      • Posted 2015-12-01 13:54 0Likes
        by kasata91

        http://www.timesoccer.com/video/03/21-tottenham-vs-chelsea-live-highlights.html
        Amit a videoban 0:45 től, eldurrant azzal nem értem mi a gond. Csel, megtol, piff.
        Abban igazad van, hogy szar a gól/lövés mutatója. De még így is több veszélyt hordoz magában egy szar lövés, mint egy vonalon kipattogó hosszú kiugratás, egy védősor mögé belöbbölt, kifejelt, vagy egy simán 20 méterre a kaputól eladott labda. (ezekből jelen formájában a csapat elég sokat produkál)
        Egy távoli lövésnél mindig van esély rá hogy megpattan és gól, vagy levágódik és bepofozzuk stb. De legrosszabb esetben mire visszaadják a 32.-ik sorból addigra visszarendeződünk.
        10 akcióból 8-szor megpróbáljuk becicázni a 16-oson belülre, 2-szer meg Pedro rápörköli. Legalább nem tömörülnek be ellenünk.

      • Posted 2015-12-01 13:41 0Likes
        by Zenzo

        Hazard meg nem mer lőni egyáltalán. Az jobb? Közhely alert: lövésből lesz a gól. Ha csak kicselezzük magunkat az oldalvonalon, annál már a 40. sor is jobb egyel. Pedro viszont azért nem egyszer lőtt alig fölé-mellé, vagy vasat, nem pedig a világba.

        Note: a kapufa nem számít kaput találó lövésnek a statokban. Ő meg lőtt vagy hármat az elmúlt pár meccsén.

      • Posted 2015-12-01 13:49 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Ramires akkor 13-14es idényt profi szinten lehozta. Tépem a hajam én is amikor tiszta helyzetben nem mer egy játékos lőni, de számomra semmivel sem jobb az amikor valaki mindent ellő jó rugótechnika nélkül.

      • Posted 2015-12-01 14:01 0Likes
        by Zenzo

        „Ramires akkor 13-14es idényt profi szinten lehozta.”
        Touché 🙂
        Akkor azért volt ám más, aki nemcsak mert, de tudott is kapura lőni 😉

        „számomra semmivel sem jobb az amikor valaki mindent ellő jó rugótechnika nélkül.”

        Azért utóbbi nem lesz feltétlenül igaz, csak mert te nem rajongsz érte 😉 tudom, egyesek/sokak szerint csak egy harmadosztályú lúzer, de azért ez a figura mégiscsak szezonokon át volt meghatározó tagja egy ugyanezen emberek által világverő-korszakos csapatnak titulált Barcelonában, és játszott vagy 400 meccset, amin szerzett 100+ gólt, ami nem rossz egy olyan gárdában, ahol csak Messi lőhet gólokat 🙂

        Nem, az én álmom sem Pedro volt, sosem, de csak ezért nem lesz szarcsimbók. Egy egész trófeahadosztálya van, azt nem adják ingyen. Azért tenni is kell. Egy rúgótechnika nélküli figura meg nehezen fér be egy Barca támadósorba,

      • Posted 2015-12-01 14:12 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Erre van egy konkrét példám, hiszen volt már egyszer egy olyan spanyol játékosunk aki egy időben világ elitbe tartozott a teljesítményével és minden téren megnyert mindent amit egy játékos megnyerhet. Azt már írtam amúgy, hogy néha Barca meccs elé tévedek családi okok miatt, és Pedro elmúlt 2 évben már ott is kimindottan gyenge volt. Utolsó szezonjában a Munir/Sandro kettős kiszorította a kezdőből..

      • Posted 2015-12-01 14:32 0Likes
        by Zenzo

        nem megyek bele egy bárka játékát analizáló dologba, mert tuti alulmaradnék, de alapvetően Pedrot el torrohoz hasonlítani nekem meredek, az meg, hogy miért került ki a csapatból LE alatt, nálam más faktorokkal is magyarázandó. Főleg azzal, hogy Pedro sokszor éket, de legalábbis támadót játszott, most viszont helyet kell szorítani ott a Messi-Neymar-Suarez triónak. Mivel ők meg ugye nagyon tudnak meg akarnak védekezni, bőven befér még mögéjük egy Pedro… ja, várjunk csak 🙂

      • Posted 2015-12-01 19:09 0Likes
        by Endy919

        Csak hát Pedro a világ elit közelében sem volt soha . Max a zuhanyzóban nézte a világ elitet.

      • Posted 2015-12-01 19:08 0Likes
        by Endy919

        Miiiiiiii volt Pedro a Barcaban????????????? Meghatározó tagja a csapatnaaaak ?
        Na nevicceljünk már Zenzo . A büdös életben nem volt alapember , mert mindig is volt előte 3 másik támadó. Ő csak az első számu csere volt és csak akkor volt kezdő amikor valaki előle kidőlt , vagy egy nímand csapattal játszottak .

        Azt a 100 gólt is nagyrészben csereként hozta össze ilyen Osasuna&companyk ellen.

        És mi a Barca levedlett cseréjétől várjuk a megváltást. Rég rossz….

      • Posted 2015-12-02 00:12 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Ugyanez az én nem visszafogott verzióm róla! 🙂

    • Posted 2015-12-01 13:31 0Likes
      by Zenzo

      „Én Josénak talán a késő cseréit rónám fel. 70. körül szerintem már jöhetett volna, Kennedy vagy RLC. Én nem láttam a pályán lévőkben a gólt, és a friss ember lehet kicsit lendített volna ezen.”

      Gondolom ez volt az alapötlet nála is, nem véletlenül küldték el Costát, Rubent és Kenedyt melegíteni. Csak, mire jött volna a csere, pont mi pörögtünk fel (kb 75-80. perc környéke), akkor pedig már nem akarta/akartuk megtörni a bennünk lévő lendületet cserével. Amikor megtört magától (kicsit ki tudott jönni a Spurs) jöttek is a cserék.

  • Posted 2015-12-01 13:30 0Likes
    by Blue One

    Hivatalos stadionújítási tervek:

    http://www.chelseafc.com/news/latest-news/2015/12/a-message-to-our-supporters-and-neighbours.html

    ttp://www.skysports.com/football/news/11668/10085732/chelsea-submit-plan-for-stamford-bridge-redevelopment

    • Posted 2015-12-01 13:46 0Likes
      by Zenzo

      Jól le lesz ültetve a stadion, a pálya lényegében a metrószinten lesz 🙂

      De a látványterv az fasza:

      http://www.lbhf.gov.uk/Images/stamford%20bridge%20ground_tcm21-199539.jpg

      • Posted 2015-12-01 23:30 0Likes
        by Blue One

        Nekem is tetszik. Elején ha jól emlékszem nem annyira jött be, megszoktam már a mostani, sőt mi több megszerettem. 🙂 Ahogy viszont nézegetem, nagyon tetszik. Ha már változtatunk rajta, akkor szépen tegyük 😉

      • Posted 2015-12-02 09:01 0Likes
        by Zenzo

        mindenképpen – ha beleölünk ennyi lóvét, akkor legyen _szép_. Nekem ez fent bejövős. Egyébként nem bánom, hogy nem hagyjuk el a stamfordot. A Battersea tetszett volna, mert az igazán unique lett volna, de ez az aréna így tetszetős.

      • Posted 2015-12-02 09:14 0Likes
        by kasata91

        Én szakmabeliként különösen várom az új stadion építését. A Groupama építésén több ízben is volt szerencsém járni, az se volt semmi, de hát mit nem adnék ha az új Bridge-et is láthatnám félkészen.
        Amúgy elsőre ez a fa héjalás elég meredek, de rohadtul eredeti.

      • Posted 2015-12-02 09:19 0Likes
        by Zenzo

        Mérnök v kőműves szakmabeli? 🙂

      • Posted 2015-12-02 09:24 0Likes
        by kasata91

        Építőmérnök a becsületes mesterségem.

      • Posted 2015-12-02 23:06 0Likes
        by Blue One

        A maradás nekem is a kedvemre van. Ez volt a stadionunk, most is ez és remélhetőleg mindig is az lesz. Nekem, a Battersea nem nagyon jött be. Egy stadion legyen stadion, ne pedig gyárból képezzék át…

  • Posted 2015-12-01 14:45 0Likes
    by Frenky54

    Lehet kicsit off amiről írok, de nyilván a koromnál fogva is, nagyon bántja a „szépérzékem” amit az IGEKÖTŐKKEL művelnek mostanában………

    Ilyeneket olvasok manapság,(szándékosan nem ebből a cikkből, és hozzászólásokból idézek) egy rövidített mondatrész: „elműködtette a kézigránátot” – magyarul pl. működésbe hozta.

    Magam is kedvelem a nyelvi sziporkákat, és a magyar nyelv a maga változatosságával alkalmas is a kívánt szófordulatok megalkotására.

    Egy kis segítséget, mondhatom ismétlést biggyesztek (a linkelés szó helyett)az általános iskola 6.osztályos magyar nyelvtan anyagából.

    http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/magyar-nyelv/nyelvtan-6-osztaly/a-viszonyszok/az-igekoto
    Csupa jóindulat vezérelt!:))))))))))))))

    • Posted 2015-12-01 15:34 0Likes
      by Zenzo

      nem tetszik az LR nyelvújító szerepe, értem én 😛
      :))

      egyébiránt a posztban elkövetett nyelvtani barbárságok a szándékos véletlen művei, míg mondjuk a kommentmezőben egy-két rendszeres kommentelőnk idegenbenszakadt magyar, akiknél néha találni számunkra furcsának ható kifejezéseket, de az mégiscsak más 🙂

      • Posted 2015-12-01 15:38 0Likes
        by Zenzo

        (egyébként csak halkan jegyzem meg, miután a magyar nyelvtan nem, illetve nehezen követi le a szavak jelentéstartalmának változását, mert mondjuk a linkelt oldalon is szereplő „megrak” kifejezés mellé nem tudom, hányan nem ezt a piktogrammot tennék mellé)

        http://cdn.ghanaweb.com/imagelib/pics/36655775.jpg

        :))

      • Posted 2015-12-01 17:09 0Likes
        by Frenky54

        Az általad is említett „megrak” nyelvtanilag teljesen megfelelő, és adott szövegkörnyezetben érthető is a piktogram…de a „tüzet” is megrakhatják…képzeld el, h valaki az „elrak” ,” berak”, „felrak” stb . kifejezéseket használna erre a szitura,piktogramra.
        mondok egy eklatáns példát:” lebeszél”, valamit nem lebeszélünk, hanem megbeszélünk(pl.időpontot egyeztetünk), vagy „kibeszélünk”(jót pletykálunk valakiről) az igekötők jelentősen módosíthatják a szó értelmét.
        Sokszor hallani a hírekben olyan keveredéseket pl. a „meglőtte” versus „lelőtte” Egyik megsebesít(jó esetben) a másik halálos lövést jelent.
        Maradjunk annyiban: G.B.Shaw angol író és nyelvész a magyar nyelv tanulmányozása után elmondta, ha magyar nyelven írtja meg színdarabjait,könyveit, akkor sokkal árnyaltabban, finomabban, másképp tudta volna kifejezni magát….

      • Posted 2015-12-01 17:24 0Likes
        by Zenzo

        Ne érts félre, a magam módján és szintjén ragaszkodom a nyelvtani helyességhez, a posztokban is nagyon kitartok amellett, hogy helyesírási hiba v elütés ne fordulhasson elő. Az igakötőket, helyhatározókat, stb viszont én is szabadosan használom (elvégre gondolom ez nekem is szólt 🙂 ), mondhatnók vagányan, mert a modorosság legalább annyira kiborít, mint a modern direkt sz*rok a helyesírásra dolga. Másokat pedig ezek nem zavarnak, sőt, gyakorolják direkt. De a lényeg, hogy megértelek, mert a „lécci”-től nekem is feláll például a szőr a hátamon, azt sem tudom, most hogy írtam le anélkül, hogy tőből leszaggassam mindkét karom 🙂

      • Posted 2015-12-01 19:00 0Likes
        by Frenky54

        Tudod arra gondoltam, ha valaki itt az LP-n link megadásával lefordítana egy hosszabb lélegzetű angol nyelvű riportot,beszámolót, ugyan mennyi hozzászólást kapna , h „az nem egészen” úgy hangzik,mint ahogy a fordító interpretálta. Pl. valamelyik szóra inkább illene ez vagy az a fordítás stb…….:)ezért talán megbocsájthatók az észrevételeim:)

      • Posted 2015-12-01 19:13 0Likes
        by Endy919

        Hát mik ezek a furcsa kifejezések ? 😀
        Figyelek 😀

      • Posted 2015-12-01 20:43 0Likes
        by Zenzo

        nem szoktam jegyzetelni 🙂 most így hirtelen egy jut az eszembe, valaki írta, hogy „Willian sokat fejlődött az éven”. Na, ez nekem nagyon fura, hogy nem „évben”, hanem „éven”. Nem olyan hiba, amin felháborodik az ember érted, csak megakad rajta a szeme. Talán azért ez maradt meg bennem, mert ez időről időre előkerül.

        Amúgy ez nem határon inneni v túli dolog, nehogy itt nekem diszkriminatívnek, netán rasszernak nézzetek 😀 emlékszem, mikor fősulin bekerültem, relatív sok keletivel hozott össze a sors (Hajdu-Bihar, Szabolcs), és néha csak pislogtam, mikor egy-egy mondatból csak egy-két szót értettem :)) de amúgy általánosságban javult a helyzet az iskolázottság elterjedésével, 2 generációval korábban (a nagyszüleink idejét értem ezalatt) 2 különböző vidékről származó ember nem biztos, hogy megértette egymást.

      • Posted 2015-12-01 21:07 0Likes
        by Endy919

        Értem .
        Mondjuk myheartisblue kolléga sem biztos , hogy érténe egyből , ha most elkezdenék előtte „keletiesebben” beszélni szlovákul. 😀

      • Posted 2015-12-01 21:15 0Likes
        by Zenzo

        hát ha elkezdenél keletiesebben szlovákul beszélni, nagyon sokan nem értenék, nem csak ő :DD

      • Posted 2015-12-01 21:22 0Likes
        by Endy919

        De ő szlovákiaból van , exért emelr őt ki.

      • Posted 2015-12-01 21:23 0Likes
        by Zenzo

        tudom. Te viszont már megint vagy iszol, vagy ráment az energiaital a billentyűzetedre 😀

      • Posted 2015-12-01 21:32 0Likes
        by Endy919

        Még csak most kezdek 😀 … ma sikeres napom van 😀

      • Posted 2015-12-01 22:23 0Likes
        by myheartisblue

        oh, keletiekkel részegen is megértetem magam, az pedig ám nagy tudomány (Ci pana vypi bo naľato!)

      • Posted 2015-12-01 22:33 0Likes
        by Endy919

        Treba vypic a žic!

      • Posted 2015-12-02 08:43 0Likes
        by Zenzo

        ezeket még a guggel sem ismeri bazzé 🙂

        Ci pana vypi bo naľato!
        Treba vypic a žic!
        >>>
        C Pana vypi lesz NALATO!
        Vypic egy rajz!

        :DDD

      • Posted 2015-12-02 18:37 0Likes
        by Endy919

        Nem kifejezetten pontos a fordítás . 😀

      • Posted 2015-12-02 00:33 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Én is tudok cifra dolgokat írni, igaz próbálok helyesen írni, általában sikertelenül. Pusztai nyelvjárás 70%t kiirtották belőlem de mai napig vannak rosszul használt szavaim, kifejezéseim. 🙂

      • Posted 2015-12-01 19:15 0Likes
        by myheartisblue

        Hehh! Ennek 95%-a biztosan én vagyok! 😀

      • Posted 2015-12-01 23:37 0Likes
        by Blue One

        A maradék 5 pedig Endy, de mentségére legyen mondva, ő mindig részeg! 😀

      • Posted 2015-12-02 18:35 0Likes
        by Endy919

        Kikérem magamnak . Ritkán adatik meg mostanában nekem egy szabad este . 🙁

      • Posted 2015-12-02 23:04 0Likes
        by Blue One

        Pont ezért iszol már délben! 😀

  • Posted 2015-12-01 15:01 0Likes
    by kasata91

    Azpival valaki trollkodott

    • Posted 2015-12-01 21:29 0Likes
      by Zenzo

      azért ezek mekkora barmok hé 🙂 gondolj bele, reggel mész melóba, parkolnál be, de a helyeden meg ott egy kibszott rémszarvas :DD mégha elég kehes is. Costa nagyon ráér úgy látom 😀

      A múltkor egyébként hasonlót csináltunk a céges „kiránduláson” az egyik olasz munkatársunkkal, neki egy akváriumnyi halat vitettünk fel a szobájába, egy cetlivel, hogy „sleep with the fish”, de nem esett le neki 😀

      • Posted 2015-12-01 22:25 0Likes
        by kasata91

        Nemtudom ki lehet ekkora mókamester. Régen Kaloura tippeltem volna.

      • Posted 2015-12-01 22:25 0Likes
        by myheartisblue

        Fabre vagy JT?

      • Posted 2015-12-02 08:41 0Likes
        by Zenzo

        sosem felejtem el az első telet, amit Kalouék a Chelseanél töltöttek, és az első havat 😀

      • Posted 2015-12-03 20:59 0Likes
        by Zenzo

        na, a videót nem, de legalább egy képet találtam 🙂

        http://www.bridgeviews.co.uk/.a/6a01156fb5bd0d970c0120a7be25e2970b-pi

    • Posted 2015-12-01 23:35 0Likes
      by Blue One

      Így már érhető Willian ruhája… 😀

      • Posted 2015-12-02 08:52 0Likes
        by kasata91

        Meg Terry lánya is a rénszarvas pörkölttől pocakos. Minden összefügg mindennel. 😀

    • Posted 2015-12-02 00:23 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Még szerencse, hogy nincs finn játékosunk.

  • Posted 2015-12-01 19:15 0Likes
    by BlueCech01

    Látta valaki ezeket a meztervezeteket? Még ha fake is, elképesztően durva. Az Abra-éra messze legrandább kitje.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12301779_904369769658612_4537166053974976082_n.png?oh=a4a8f59e95cffb64d0868a61811a2e29&oe=56DF8D0F

    • Posted 2015-12-01 19:22 0Likes
      by Endy919

      Nem korai picit ?
      De amúgy cute.

      A kislány viszont a nyáron elég sokat papálhatott Edennel 😀

      • Posted 2015-12-01 20:30 0Likes
        by Zenzo

        „A kislány viszont a nyáron elég sokat papálhatott Edennel :D”

        Ezen meghaltam :))) made my day

      • Posted 2015-12-01 21:20 0Likes
        by kasata91

        Nekem nem esett le …

      • Posted 2015-12-01 21:22 0Likes
        by Zenzo

        Summer Rosenak van egy pici pocakja, vagy legalábbis a képen úgy tűnik… pont, mint Hazardnak volt, mikor visszajött a nyári szünetről 🙂

      • Posted 2015-12-02 00:19 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Nincs is szaloncukor a fán. 🙂

      • Posted 2015-12-02 08:38 0Likes
        by Zenzo

        az még, de nincs is fa a szaloncukron 😉

  • Posted 2015-12-01 20:06 0Likes
    by kasata91

    Willian másod állásban mióta lett strici ? 😀

    • Posted 2015-12-01 20:32 0Likes
      by Zenzo

      az még, de mi a tököm ez, hány csordát irtott ki ezért? 😀 úgy néz ki bmeg mint ahogy az ősembereket ábrázolják a filmes jégkorszakban :DD

      • Posted 2015-12-01 21:11 0Likes
        by kasata91

        Fabre is oltja

    • Posted 2015-12-01 21:05 0Likes
      by WudigessBoi

      Szerintem ő már +10 fokban is ilyet hord, ha pedig padozna, ilyenbe ülne, csak kékbe:)

      • Posted 2015-12-01 21:14 0Likes
        by Zenzo

        mondjuk ez a csordapásztor egyenruha még lehet az ukrán télből maradt rá 🙂

    • Posted 2015-12-01 23:32 0Likes
      by Blue One

      A ruha már megvan, a trón és a korona még hiányzik. Ide teljesítményét figyelembe véve a házi koronáért bejelentkezett.

    • Posted 2015-12-02 00:15 0Likes
      by Sir Idemitirjak

      Ha fázik gondolom ezzel a rucival a melege(ke)t próbálja előidézni.

  • Posted 2015-12-01 21:29 0Likes
    by Asidotus

    én Tottenham szimpatizánsként néztem a meccset (ha angol fociról van szó, a Spursnek drukkolok), és azt éreztem, hogy ez egy elvesztett győzelem. Abban az értelemben, hogy én is úgy láttam, egyre jobb a Chelsea, és most még lett volna esélye a most jó formában lévő Tottenhamnek nyernie. Részemről kár érte

    • Posted 2015-12-02 04:34 0Likes
      by Endy919

      Szerintem ez egy nagyon papírforma X volt , pici csirke fölénnyel , de egyik kaput sem éreztem veszélyben.

      • Posted 2015-12-02 09:05 0Likes
        by Zenzo

        fura pont tőled hallani, hogy papírforma X 😀 pont a mi formánk miatt – tudod, ami miatt szoktál néhamindig hőbörögni – volt benne, hogy kapunk egy hármast 😉 tavaly ilyenkor egy remeklő, kicsit megbicsakló Chelsea kapott egy ötöst… :/

      • Posted 2015-12-02 13:45 0Likes
        by Asidotus

        a meccs képe nagyjából tényleg X volt, az előzetes forma alapján gondoltam én azt, hogy most még meg kéne ütni a Chelsea-t, később nem fog menni

  • Posted 2015-12-02 09:18 0Likes
    by Zenzo

    Tegnap kiestek a kicsik a CoC-ból (Sheffield, Boro, Hull), továbbment a City, Everton, Stoke. Este még Soton-Poollal teljes a mezőny. Elfogytak, akiknek drukkolok. Mostmár húzza be a Soton.

    • Posted 2015-12-02 09:40 0Likes
      by kasata91

      Én azért remélem, hogy Bogdán parádézni fog a kapuban.

    • Posted 2015-12-02 13:20 0Likes
      by WudigessBoi

      Ha választani kell, én az Evertonnak drukkolok. Ahhoz képest, hogy az egyik legpatinásabb és legsikeresebb angol klub, 20 éve nem nyertek semmit, szóval én tőlük nem sajnálnám.

      • Posted 2015-12-02 14:30 0Likes
        by kasata91

        Hát én Martineztől még a száraz kenyeret is sajnálnám, nemhogy a CoC győzelmet….

      • Posted 2015-12-02 16:07 0Likes
        by lamps8

        hatalmas egyetértés. Kloppó vagy a Stoke nyerjen.

      • Posted 2015-12-02 20:45 0Likes
        by Zenzo

        Stoke?!

      • Posted 2015-12-02 21:34 0Likes
        by BlueCech01

        Akkor már inkább a City, mint a Stoke. Mondjuk az MC egy érdekes eset. Papíron ők a number one riválisaink (jelenleg nem, most a WBA), de én mégsem érzem azt a pátoszos gyűlöletet, ami végett annyira rühellni kéne őket. Ha már mi nem nyerhetünk, akkor ezerszer inkább ők, mint a MU, Arsenal vagy Pool.

      • Posted 2015-12-03 20:34 0Likes
        by Rammschein

        Én ezt inkább Kloppnak adnám, mert bírom az ürgét és hiába utálom mindet… de a Poolnál legalább csípem az edzőt, ha már mást nem. 🙂

      • Posted 2015-12-03 21:18 0Likes
        by BlueCech01

        A Poollal sincs nekem sok problémám. Persze itt Kelet-Európában nincs meg az a pátosz, amit éreznék, ha Angliában élnék.

      • Posted 2015-12-03 22:12 0Likes
        by lamps8

        Ezzel én is így vagyok, és a megoldás (legalábbis számomra) az, hogy a Citynek Def Maybe-n kívül egy szurkolóját nem ismerem, őt is csak virtuálisan. Így nincsenek akik ellenszenvet váltanának ki belőlem, az ellenszenv generáló forrás így marad az ellenünk vívott meccsük általában. Igazolásként, az Arsenal nekem régen nem volt unszimpatikus csapat, sőt, a Viera, Lauren, Pires ( Henryt akkor sem szerettem mondjuk) féle Arsenalt imádtam nézni. Aztán jött ez az útwengeres balfasz nyálgép horda, és ujjongva tapsikolok amikor megtudom hogy Wirsli megint csak xbox-on lehet jó labdarúgó legalább 2 hónapig.

      • Posted 2015-12-03 22:47 0Likes
        by BlueCech01

        A közvetlen szurkolói magatartás az egy dolog. Én például a Stokenak egy szurkolóját nem ismerem, életemben talán eggyel beszéltem 5 percre, mégis háromszor annyira rühellem őket, mint Cityt, vagy a Poolt.

      • Posted 2015-12-03 10:17 0Likes
        by kasata91

        inkább a stroke 😀

      • Posted 2015-12-02 21:12 0Likes
        by myheartisblue

        Ámen, szívemből szóltál!

      • Posted 2015-12-02 23:13 0Likes
        by WudigessBoi

        Miért ennyire ellenszenves?

      • Posted 2015-12-02 23:14 0Likes
        by BlueCech01

        Gondolom Stones miatt gyűlölik sokan.

      • Posted 2015-12-02 23:22 0Likes
        by WudigessBoi

        De miért? Megmondta, hogy nem eladó és mindent megtett azért, hogy megtartsa. Nem tudom, mi kivetni való van ebben.

      • Posted 2015-12-02 23:46 0Likes
        by Sir Idemitirjak

        Nem, ő azt mondta hovy a foci nem megvehető és ezzel nem csak minket szopatott be hanem Stonest is

      • Posted 2015-12-03 10:23 0Likes
        by kasata91

        A játékos akarata ellenére, ezt azért tedd hozzá.
        Ha már a klubot agyon szopkodjuk, mert milyen fasza gyerekek, hogy Cech mehetett az ágyúsokhoz, hogy ne kelljen bútorokat cipelnie a költöztetős teherautóig.
        Mata meg mehetett a MU-ba, hogy több lehetőséget kapjon.
        Akkor elég gerinctelen húzás egy fiatal játékos magasabb szintre lépését (és ezzel fejlődését) gátolni, dacból.

      • Posted 2015-12-03 10:44 0Likes
        by WudigessBoi

        Egyrészt én örülök, hogy nem jött ide 30 millióért, mert nem ér annyit.
        Másrészt Cech vagy Mata is sajnos itt elvesztette az alapember státuszát, nem akartak padozni, ezért léptek le egy a Chelsea számára is elfogadható összegért. Stonesra viszont épít az Everton, rendszeresen játszik ott, fontos pillére a védelemnek. Szóval ez részéről nem dac, hanem szimplán jól felfogott érdek. Az Martinez munkája, hogy minél többet hozzon ki az Evertonból, ehhez pedig szüksége van Stonesra. Most már a középcsapatok is jó pénzekhez jutnak, nincsenek ráutalva arra, hogy a legjobbjaik eladásával hozzák egyenesbe a költségvetésüket.
        Harmadrészt nem egyértelmű, hogy nálunk fejlődött volna. Az Everton egy masszív középcsapat, ahol állandó játéklehetőséghez jut. És most nem a 14. helyünk a lényeg, hanem hogy nálunk Zouma is alig játszott tavaly. Belsővédő posztra vannak itt hárman, nem volt és most sincs arra garancia, hogy rendszeresen játéklehetőséghez juthatott volna itt.

      • Posted 2015-12-03 11:05 0Likes
        by kasata91

        A játékos mérlegelte a lehetőségeit, hogy az angol bajnokhoz igazoljon-e vagy sem. Úgy döntött hogy igen. (Bizonyára azért mert az „öreg”, a „középszer” és a „fiatal” mellett elég játéklehetőséget látott magának.) Átigazolási kérelmet adott be. Elég gáláns összeget is kapott volna érte az Everton. (Nem gerinctelen módon rángattunk rá Chelsea mezt és vettük el a kedvét az ottmaradástól és szúrtuk ki a csapata szemét egy kisebb összeggel, mint amit szeretnének – a la barca)
        Innentől nyilván nem köteles eladni a játékost, ha van egy aláírt szerződés X évig, de illett volna.
        Cech és Mata esetén is volt szerződés. És hiába nem voltak alapemberek, a Chelseanek abszolút állt érdekében erősíteni az ellenfeleket. De a vezetőség szem előtt tartotta a játékosai igényét.

      • Posted 2015-12-03 13:53 0Likes
        by WudigessBoi

        Ez mind oké, de az Everton pedig mindenképpen meg akarta tartani. Azt sem zárom ki, hogy Martinez is csak a felettesei döntését képviselte és valójában a klubvezetés akarta vele azt kommunikálni, hogy „elég erősek vagyunk ahhoz, hogy megtartsuk a legjobbjainkat”. Az ilyesmivel a piacnak is üzennek: egyrészt felsrófolhatják a játékosaik árát, másrészt a megszerzendő labdarúgókkal is érzékeltethetik, hogy erősek, vannak terveik, érdemes ideigazolni (ami fontos, tekintve, hogy csak Angliában van 6-8 papíron vonzóbb célpont, ha nem több). Stones és a hozzá hasonló sorsú játékosok meg többnyire lehiggadnak pár héten belül.

      • Posted 2015-12-03 15:14 0Likes
        by kasata91

        Szerintem ettől nem lesz vonzóbb egy klub a játékosok szemszögéből. Legalábbis én biztos nem igazolnék olyan helyre, ahol akaratom ellenére is ott tartanak.
        És ha szembe állítjuk a minden évben lefosztott Southamptont, a pár éve Modrichoz görcsösen ragaszkodó Tottenhamet, akkor neked melyik csapatról jut eszedbe ugródeszka, és melyikről a játékostemető szó?

      • Posted 2015-12-03 19:27 0Likes
        by WudigessBoi

        Azért, mert egy jó idény után, 21 évesen nem engedték el, még nem lesz játékostemető az Everton.

      • Posted 2015-12-03 22:32 0Likes
        by kasata91

        De ha nem tudnak európai kupa közelébe keveredni(márpedig nem fognak tudni ) akkor Barkley, Stones és Lukaku egy idő után többre lesz hivatott mint angol közép csapat.

      • Posted 2015-12-04 13:12 0Likes
        by WudigessBoi

        Az Everton célja kábé az lehet, hogy e játékosok révén törjön ki a középszerűségből. Az általad említettek egyike sem játszik ott régóta, húszas éveik elején járnak, vagyis nincs se arról szó, hogy ha nem dobbantanak asap, akkor már semmire sem vihetik, valamint arról se, hogy már hosszú évek óta láncolja őket magához a klubjuk.
        Hogy közelmúltbéli példákat hozzak: Lyon, Ajax, Porto. Egyikük sem tudta (és egy bizonyos összeg fölött már nem is akarta) megtartani a legjobbjait. Jó pénzt kaptak értük, de egy helyben topogtak, nem tudtak szintet lépni, mert minden év azzal telt, hogy megpróbálják pótolni az Essien-, Sneider-, Vermaelen-, Moutinho-, vagy Falcao-szintű távozóikat. Bajnoki címekre, BL-indulások kiharcolására így is esélyesek maradtak, de nemzetközi porondon nem tudnak maradandót alkotni.
        Hozzájuk képest az Everton helyzete annyiban nehezebb, hogy ők a PL-ben tolják, ahol sokkal több kell a BL-induláshoz, mint mondjuk Portugáliában, arról nem is beszélve, hogy itt van egy csomó vonzóbb célpont. Abban, hogy most van 3-4 európai szinten is piacképes játékosuk, nem kevés munka van. Ha pénzzé teszik őket, az cserébe egyenes út lefelé a lejtőn, mert nincs arra garancia, hogy olcsóért érkezik a pótlás (lásd a mostani Aston Villa, akik „jófej” módon elengedték a három-négy legfontosabb emberüket kábé [Vlaar, Delph, Benteke, Weimann] és most lehet látni, mire mentek vele), drágán meg szintén lutri igazolni.
        Most a PL-ben mindenki többől gazdálkodhat, ami a nem topcsapatoknak segítség igazán, hiszen ott számít, hogy valaki 8 vagy 10 millió fontért jön, vagy hogy 65 vagy 75 ezret keres hetente. Továbbra is tartom, hogy teljesen normális, ha ezeket a plusz pénzeket arra fordítják, hogy egyben tartsák és lehetőség szerint tovább erősítsék a keretet: D helyett C kategóriás szélsőt igazolhatnak másfél millióval drágábbért, illetve tudnak előnyösebb szerződést kínálni a játékosaiknak, amire a Chelsea vagy a MU nyilván rá tud licitálni, de attól még van annyira méltányos, hogy ha a játékos nem annyira kapzsi, akkor aláírja.
        Ez a klub (jelen esetben az Everton) érdeke. A játékosé persze más, a miénk meg megint más. Minden fél a sajátjait tartja szem előtt. Stones esetében pedig az Evertoné úgyis domináns tudott maradni, hogy a másik két fél meg tudott volna egyezni.

      • Posted 2015-12-04 00:01 0Likes
        by DannyfromtheShed

        top comment!

      • Posted 2015-12-03 11:46 0Likes
        by myheartisblue

        Én a pökhendisége és a nyilatkozata miatt, illetve a Mourinho és a Chelsea ellenessége miatt nem szeretem. Szerinte a Chelsea-féle klubok rontják a játékosokat. Annak ellenére, hogy neves menedzser, néha úgy érzem hiányzik a tisztelet belőle a többi menedzser iránt.

    • Posted 2015-12-02 23:43 0Likes
      by Zenzo

      hát, a Saints ma mást húzott be… elég mélytorokra.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com