Néma tanácstalanság

ef1905fa6eccb7e1cd85141d065d49f8Tulajdonképpen ha a címen kívül nem is szerepelne semmi a posztban, csak egy kép a Goodison eredményjelzőjéről tegnapi végeredménnyel, sem biztos, hogy kevesebbet mondanék el, mint amennyit amúgy is el fogok. Ugyanolyan tanácstalansággal állok a teljesítmény előtt, mint a fiúk a labda körül.

Bármilyen szitokszóval nehezen lőnék mellé, aktuális helyzetünket illetendő, de annyira kétségbe ejtő most a Chelsea, hogy…. hogy… ez szavakkal ki nem fejezhető. Kivéve ezekkel, amiket most mondok. Ezek megfelelőek, de más szavakkal nem megy. Szokták volt mondani, hogy nagyot esni csak magasról lehet, az pedig törvényszerű, hogy aki feltör, annak le is kell töretni. Ez nem valami nagy truváj. De lement 5 kör a bajnokságból, kezdenek kirajzolódni az erőviszonyok – de nekünk, regnáló bajnokként nincs se erőnk, se viszonyunk jelenleg. Utoljára talán AVB alatt láttuk a Chelseat ilyen serényen nyomkodni a self destruction gombot két tenyérrel. Lényegében direkte sem lehetne ennél rosszabbul játszani.

Everton-vs-Chelsea

Az ilyenek, mint „langyos szar”, már-már póriasan semmitmondó kifejezésformái annak, amit művelünk. Nyilván, amit tavaly letettünk, azt már senki nem veheti el tőlünk. Ez a csapat bajnok lett, nem is akárhogyan. Most pedig, ugyanaz a csapat, szinte 5 forduló alatt rombolt le minden falat, amit 1 szezon alatt fáradtságos munkával emelt. Nem csak, hogy rombolunk, de 22 lábbal tiporjuk önnön nimbuszunkat, és valami randa haláltáncot járunk fölötte. Esküszöm mindenre, ami szent számomra: én ezt nem értem. Pedig én már sok mindent nem értettem.

Minden fordulónak úgy állok neki, bár sajnos, úgy látszik, csak én, hogy na akkor most pálfordulás, és vissza a győztes útra. A csapat viszont nagy lendülettel ott maradt, ahol volt. Az okosok azt szokták mondani, hogy nincsenek is valódi győztesek, csak túlélők vannak. Mi ezt túl fogjuk élni, csak jó lenne már elkezdeni végre.

Én sem vagyok az a szurkoló, bármennyire is próbálom, aki jól tűri, hogy bármi oltárán áldozva is sorra verjék rommá szeretett csapatomat. Had vegyem elő itt az őshaza összeséből a helyzetre alakított egyik igazi gyöngyszemét: José tőlem szűzlányokat is áldozhat fel a holdistennek két mérkőzés között, ha győzünk, ahogy az sem érdekel, ha Teréz anyát támasztja fel heti rendszerességgel a saját maga által kirakott madáretetők között, akkor is nagyobb fasz marad, mint ide Lacháza minden egyes vereségért. S ha már elkezdtük, ne álljunk meg, mondjuk meg, mondjuk ki, e szezon Chelseaje többnyire úgy elbizonytalanodik a térfélen átmerészkedő támadók láttán, mint bigott katolikus a szűzlányok nászéjszakán, miközben támadásoknál úgy szétkapják, mint kíváncsi vakondot a Zetor… ez a meccs olyan katartikus élmény volt egy jó érzésű Chelsea szurkernek, mintha egy impotens szatír akarna megerőszakolni egy nővé operált férfit. Hátul klasszikus mesterhármast rúgattunk egy olyan játékossal, akiben még a saját edzője sem bízott annyira, hogy a kezdőbe nevezze, elöl meg kijátszott helyzetre sem futotta, cserébe végignézhettük 172 alkalommal, ahogyan Ivanovics szétrúgja az előtte álló bábut beadás jogcímén. Persze nehéz lenne csak a szerbet kiemelni önmagában a remekbeszabott csapatból, mert minden pályára lépő kezében van egy koporsószeg, amire JM fehér tentával mázolja fel éppen a címvédés feliratát, miközben serényen ássa a sírgödröt félkézzel.

Az eredménysorunk túlzás nélkül megfelelne a tavalyi QPR-nak. Csak elvileg nem hasonló babérokra törünk. Egyelőre nagyon monofunkciós a gárda, szomorú, melankolikus, szürke aláfestőzenével. Elértük azt a szintet, amikor nem csak, hogy képesek vagyunk kikapni bárkitől, hanem konkrétan ki is kapunk, aki utunkba akad. A legtöbben talán ezért is érzünk harag vagy düh helyett keserűséget és csalódottságot. Már csak legyint az ember, és behúzza az újabb strigulát. 5 forduló alatt kaptunk ki annyiszor, mint az előző szezonban összesen. Beszédes. Nem fájna annyira, ha látnám az akarást. De a srácokban nem csak, hogy tűz nem ég, szikra is alig akad. Ha fékevesztett vadállat módjára ostromoljuk az Evertont, és úgy kapunk ki 3-1-re, sem jobb összességében az egész, csak kevésbé érzem úgy, hogy a csapat a gyomorszájamat öklözi minduntalan. Elvesztettük a meccset – de nem ez a gond. Az Evertontól idegenben ki lehet kapni. Ami rosszabb: elvesztettük az önérzetünket. Ez az összes csalódás közül a legcsalódásosabb.

Oké, hogy HappyOne óta el voltunk látva rendesen, és bár a csapat és az edző kritikusai mindig találnak maguknak kérdőjeleznivalót, összességében azért rátakartunk a PL-re, mint az orosz tajgára a hóesés. Viszont ez, amit a nyári szünet óta művelünk.. ez semmi. Vaaagy, a semminél is kisebb. Mi lehet a semminél is kisebb? A mínusz semmi… Mintha edzőtábor helyett mind elmentek volna együtt Jamaicába, aztán szétgandzsázták volna magukat. Mindenki belassulva, szétcsúszva, érdektelenül ténfereg a világba bele.

ganjaman

Mivel már jól bebizonyítottam azt, hogy a játékosaink istenadta tehetségek, meg azt is, hogy Mou egy kibaszott edzőzseni, a taktikánkkal nincs gond, mert jobb, mint forró nyári napon egy híves serital, meg hát bajnokok lettünk vele nemrég, ergo minden rendben, az ellenfeleink meg leharcolt hurkatöltők egyébként is, csóri kis faszpörgettyűk, ennek ellenére nem igazán mennek úgy a dolgok, ahogy várná őket … José? A lófaszt. Abra? Ugyan. Mi itteng, Magyarföldi szurkolók. Ülsz itt érted, várod a csodát, azt, hogy mindjárt felébredsz, és rájössz, hogy még csak most kezdődik az augusztus, és, hogy ez a förmedvény nem más, mint egy olyan rémálom, amiből csak felébredni jó. Aztán viszont, amikor már ködösen kezd derengeni, hogy szar van a palacsintában, mert ez sajnos itt és most a rögvaló, már csak arra gondolsz, hogy nem ártana egy 180 fokos, összehangolt rotáció. Rájössz, hogy úgysincs tökéletesen logikus magyarázat, meg ha lenne, sem érdekelne már, mert a látvány, hogy a korábban látott egységes, világverő csapat helyett tanácstalan, hitehagyott, demotivált zombihadosztály benyomását keltjük, lényegében bárki ellen, ha nem vigyázol, tönkretesz szervezetileg, vérnyomásilag, na meg agyilag. Állandósul a zsibbadás, a pesszimizmusos gondolatok, egykedvűen várod a meccset, ami elé akkor is leülsz, ha már csak heten állunk ki legközelebb.

Mert itt van ez az Everton… nem sok minden változott tavaly ilyenkor óta. Akkor is megkaptuk a három gólunkat a liverpooli kékektől. Csak, akkor rúgtunk szemben hatot. Most, egy nyamvadt, véletlenből beakadó, mondjuk legalább megsüvegelendő bombát akasztottunk be nekik. Úgy emlékszem, mintha tegnap történt volna – mivel tegnap történt.

no-expectationsTalán szeretnétek hallani a véleményeskedését a címzetes Chelsea ügyvédnek. Figyelem pánik-tömeg – ez nem a tervezés és észszerűsködés ideje többé. Felvirradhat az új hajnal, új dicsőséges aranykorszak, mert eddig az egyetlen dolog, amit elértünk, hogy bárki elhiszi immáron, hogy a Chelsea legyőzhető. Megoldás van, mindenkinek van; akard, aki szerint az edzőváltás a megoldás, míg mások úgy vélik, hogy új játékosok beszerzése taposná ki a helyes útra vezető ösvényt, míg megint mások a katartikus mindenki menjen a f*szba felkiáltással még a Stamfordot is kirúgnák, felszántanák, s bevetnék sóval. Namármostan ez mind szép és jó, csak szerintem önmagában egyik sem lenne segítség 100%-ban a Kékek gondjaira. Egyszerűen csak jó lenne vicsorogva, és nem feltett kézzel kifutni a pályára. Meg persze, ha végre José szétcsapna Terryék között, illetőleg a támadók tökeit pedig addig csavargatná, amíg meg nem találja mind a góllövő cipőjét. És mindezt a meccsek előtt – mert a lefújás után már nem nagyon van mit variálni, na. A sivatagban egyszerűbb vizet fakasztani, mint egy vesztes mérkőzés pontjait behozni. Öt forduló, három vereség után a türelmem nem fogy el, de a magyarázkodásra már nem vagyok kíváncsi. Nem érdekel, kinek a hibája, edzőé-e, vagy játékosé, oldják meg, és jövő héten mondják el a győzelem után, hogy na, megtaláltuk, ‘sszameg.

Nyilván nem vagyok specialista, szakértő meg pláne, még csak közelében sem járok annak, ami egy futballista élete. Mi mind a felszínt kapargatjuk, fogyasztók vagyunk, csakúgy, mint mondjuk egy villanykörte esetében, a java részünknek fogalma sincs, hogyan készül, milyen elven működik, milyen folyamatok kapcsolódnak a gyártáshoz, megvesszük, becsavarjuk, ha világít, jó, ha nem, akkor nem. A sztárfutball komoly lélektanát talán senki nem merte még igazán kutatni, és bár korábban nem egy ízben érintettem már a témát, általában magam is csak a dolgok tetejét látom. Próbálom nem zárójelbe tenni a racionalitást – de ez majdnem lehetetlen, amikor egy bajnok ennyire semennyire sem játszik hirtelen. Tudtuk, vagy legalábbis számítottunk rá, hogy a homogenizálódó bajnoki versenyfutásban nehezebb lesz megismételni a 10 évvel ezelőtti címvédést, de arra azért kevesen számítottunk, hogy ezt leginkább saját magunknak köszönhetjük.

Wrong-way

Azzal vezettem fel a meccset, hogy soha ne mondd, hogy soha. Lehetetlen nem létezik, és hát azért a City-t elvben befogni még csak nem is tűnik lehetetlennek. Most. Még. Viszont, el KELL kezdeni nyerni, és nem egy meccset, vagy kettőt, hanem most, ha tényleg komolyan gondoljuk még a címvédést, akkor legalább idén nem kellene már több pontot veszteni. Minden egyéb esetben csak saját magunkba rúgunk egyet. Barátok nélkül nem király a királyság, győzelmek nélkül meg nem buli a szurkolás. Én megadom a gárdának a bizalmat, ők meg adják meg a betevő győzelmeket mostmár. Simple as that.

148 Comments

  • Posted 2015-09-14 08:20 0Likes
    by kasata91

    Tudom én hogy „mindig csak az a negativ hozzáállás” de az arsenal ellen felmegyünk a pályára a jó öreg magunk alá csinált még a csatár is védekező tipusú legyen felállásunkkal és úgy kapjuk vissza a múltkori hatost ahogy illik. És nem mondom hogy ezzel hátrébb lennénk, mintha támadólag állnánk fel, mert abban pont ugyanennyi potenciált látok.

    Ja és van egy Nostredamus-i jövendölésem (kapaszkodjatok):

    Ramires a kezdőben találja magát.

    • Posted 2015-09-14 11:44 0Likes
      by Zenzo

      Hagyd már, még a Citytől is hármat kaptunk, majd pont az az Arsenal, aki épp meglőtte első góljait a bajnokságban, fog bennünket kitömni hattal… asszem a posztból is lejön, hogy én is fel vagyok már háborodva, és nem láttam egy arse meccset sem idén, de az az Arsenal, aki lőtt nulla gólt a WHU-nak, Poolnak, Newcastle-nek, egyet a CP-nek, és most kettőt a Stoke-nak, attól azért nagyon merész kijelentés, hogy hatot vágnak nekünk. Szar van a palacsintánkban, de azért valahol álljunk már meg a realitások talaján 🙂 legalább egy kicsit. Ha azt mondod, hogy szerinted kikapunk az Arsenaltól – aláírom, mert jelenleg, mikor a CP és az Everton is elver bennünket, benne van. De hogy hatost.. akkor már miért nem mindjárt tízet? 😀

      • Posted 2015-09-14 11:51 0Likes
        by kasata91

        Azt ne mondd hogy a védelmünkben nincs benne 6 hiba egy meccsen. A citytől is benne volt a 6os, ha Bego nem hoz le ekkora meccset.
        De nem eredményt akartam én jósolni, csak jelképesen ábrázolni hogy benne van hogy lesimaznak minket. És nem gondolnám hogy leállnak 2nél ha érzik a vér szagot.

      • Posted 2015-09-14 12:17 0Likes
        by Zenzo

        nem mondtam, hogy nincs benne hat hiba egy meccsen – csak azt, hogy túlparázod a dolgot. Hat hiba akkor is benne van a védelmünkben egy meccsen, ha sorba hozzuk a clean-sheeteket.

      • Posted 2015-09-14 12:46 0Likes
        by kasata91

        Én egész nyáron túlparáztam a dolgot látva a játék képét a sörmeccseken meg a CS-en,

      • Posted 2015-09-14 14:07 0Likes
        by Zenzo

        én meg túl optimista voltam/vagyok, a másik oldalról ez is igaz. De én hiszem, hogy nincs komolyabb gond. Van valami a háttérben, nyilván, de hogy hogyan s mitől lett szar nálunk egyszerre MINDENKI, arra nem nagyon van magyarázat. Hacsaknem tényleg füveztek egész nyáron, együtt :))

      • Posted 2015-09-14 14:17 0Likes
        by kasata91

        Engem az se érdekel ha Carneiro kisasszony szájzárat kap, de tegye helyre a csapatot aztán mindenki focizzon lelkesen. És kezdjűnk el nyerni.

      • Posted 2015-09-14 13:56 0Likes
        by Balázs Kozó

        Egyetértek, szerintem sem kaptok hatot, és szerintem is pocsék a helyzetkihasználásunk. De látom az alagút végét a Stoke elleni meccsel. Cazorla most nyerte vissza a tavalyi formáját, Alexis elkezdett megérkezni, Giroudnak pont ez kellett.. Ha nem is hat, de egy kibekkelt 2-1re fogunk nyerni szvsz

      • Posted 2015-09-14 14:19 0Likes
        by Zenzo

        én is hittem ilyen naív dolgokat a kiszenvedett WBA győzelmünk után 😀

        Egyébként mivel hiszem, hogy morálisan vagyunk megzuhanva, sok függ a BL nyitómeccstől. Mert amúgy ez a csapat jó, és már láttuk is, hogy jó, nem csak én mondom elvből, papíron. Remélem JM beígér nekik valami night club-team buildinget, vagy Abra valami prémiumot, aztán felrántják magukat a játékosok, mert egyszer ha átszakad a gát, és már miért ne vernénk vagy hattal a Maccabit mondjuk (persze vérivás nélkül meg örüljünk, ha meglesz az X… :S ), aztán akkor reszkess PL.

        Ha végre Terry, Iva, Costa, Fabregas, Ázár, stb felébredne, hogy halló kérem, megy a szezon, akkor nem állnánk benne nyakig. Ha viszont a Maccabi ellen valami eddigiekhez hasonlóan szar eredmény jön ki, akkor nem is lesz annyira kibekkelt 2-1 az, mert akkor ott is kapunk egy sima hármast 😐

  • Posted 2015-09-14 09:57 0Likes
    by thiemecsaba

    Tartom magam ahhoz, hogy a stábnak, élükön JMel kellene egy kis faszkorbács! Valahogy a búbánatos ‘csába ki kellene mozdítani már őket a konfortzónájukból, hogy ezáltal ők is tudjanak valamit kezdeni a csapattal! Ennyi unott, beletörődöm, tanácstalan arckifejezést nem láttam még egy stáb arcán(vagy úgy az egész kispadén), talán egyedüli kivétel Wenger papa és csapata jó 10 éves vesszőfutása…

    • Posted 2015-09-14 12:45 0Likes
      by Zenzo

      Kb kétszer 10 másodpercre mutatta a kamera a stábot a padon, nem tudom, honnan szűritek le ezt, hogy JM és a stáb elvan ezzel a helyzettel. A meccs közben Wudi is írt ilyet.. Most nem azért, de mivel most te írtad, téged kérdezlek: személy szerint te el tudod képzelni, hogy egy José komfortzónájában érzi magát ilyenkor?

      Egyben válaszolok is, én kizártnak tartom. A meccs után történtek meg kb ezt támasztják alá, olvashatsz róla kb mindenhol, hogy JM már megint mekkora pöcs volt, hogy nekiment Martineznek.. ami nyilván megítélés kérdése, de mind1 is, nem várok mást az angol sajtótól sem.

      • Posted 2015-09-14 13:57 0Likes
        by Balázs Kozó

        Angol sajtó, ahol egy Neville lehet „szak”kommentátor.. pff..

      • Posted 2015-09-14 14:28 0Likes
        by Zenzo

        hát, sok mindent elmond, hogy szakértőnek jobban csípem, mint játékosnak 😉

      • Posted 2015-09-14 16:09 0Likes
        by thiemecsaba

        Még szerencse, hogy egész meccsen nem őket mutatták, különben most mind sírnánk! :))
        Viccet félretéve, egy kérdéssel válaszolnék: Láttad te már egész meccsen ülve, még a segítőkkel is alig társalogni JMet olyan meccsen, ami egyértelműen nem a mi kezünkben van?! És igen, lehet, hogy nem konfortzóna a legjobb kifejezés, de biztos vagyok benne, érted mire utalok vele.
        A nyilatkozat meg ha igaz, akkor tipikos JM, ha nem, akkor meg…angol sajtó…az nem változtat sajnos a csapat játékán.

      • Posted 2015-09-14 16:39 0Likes
        by Zenzo

        értem persze, az a gond, hogy nem láttad, láttátok az ugráló, önmagából kikelve ordítozó, mutogató Josét, aki körbekergeti Martinezt a kreclin belül, összeveri, aztán a saját játékosait dobálja vizespalackokkal. Vagy legalábbis nem elégszer.

        Az meg, ami az öltözőfolyosón történt, valós (mármint, hogy JM beszólt Martineznek), van róla hangfelvétel:

        https://www.youtube.com/watch?v=07tYxlZUqqo

      • Posted 2015-09-14 17:08 0Likes
        by Endy919

        Olyan szivesen leírnám a véleményem erről az egész Mou helyzetről , de :1. már leírtam legalább 6x , 2. megint én leszek a rossz , hogy nem hiszek Joséban és legszívesebben elzavarném … pedig ez nem így van , mert imádom , csak féltem ,hogy a saját faszságaiba fog ˇbelehalniˇ.

      • Posted 2015-09-14 21:31 0Likes
        by Zenzo

        írd csak, többnyire itt úgyis mindenki csak ismétli önmagát, esetleg fordulóról fordulóra finomodik valamicskét a dolog 🙂

        Egyébként meg úgyis mindenki tudja, hogy rossz vagy, szóval ez se tartson vissza :DD

  • Posted 2015-09-14 14:02 0Likes
    by myheartisblue

    @ZenzoLR:disqus @BlueCech01 @Endy nem tudom merre laktok pontosan, de szerda estig Budapesten tartózkodom, egy(perszehogytöbb!) sörre nem lenne kedvetek valahol összefutni és elbeszélgetni a csapatrol esetleg BL-t nézni?

    • Posted 2015-09-14 14:22 0Likes
      by Zenzo

      jó lenne uram, de 2 hét szabi után most tértem vissza melóba, a szerda meg Nyíregyháza túra. Megbeszéléseim vannak, és délutánra még épp be akarnak szúrni nekem egy Kecskeméti kiruccanást is… örülök, ha a meccsre hazaesek (ha Kecskemétre is menni kell, akkor a végére esetleg).

      Szóval nekem most ezt skippelnem kell :S

      • Posted 2015-09-14 19:56 0Likes
        by lamps8

        szerdán Nyíregyházán meccsnézés?

    • Posted 2015-09-14 17:13 0Likes
      by Endy919

      Én ma/holnap még a sulis dolgaim intézem , szerdán meg Zenzo kollégához hasonlóan Nyíregyen leszek …

      Pedig mennék szivesen 🙁

      Majd máskor összehozunk valamit 🙂

    • Posted 2015-09-14 20:38 0Likes
      by BlueCech01

      Hát ez jól jött ki, kedden Battán leszek, meg szerdán pont magántanítok japán történelemből, nagyjából nyolcra érek haza, aztán másnapra még készülnöm kell. Reménykedem benne, hogy azért még idén valamikor összetudjuk hozni a dolgot.

      • Posted 2015-09-15 10:59 0Likes
        by myheartisblue

        Szavam eláll ettől a puncitársadalomtól és kifogásrengetegtől, de persze megértek mindenkit. Legközelebb. Nincs más, ráírok tudjuk melyik WHLFerire!

      • Posted 2015-09-15 11:41 0Likes
        by Endy919

        Majd egy hétig Prágában voltam most , miért nem jöttél te egy sörre ? 😀

      • Posted 2015-09-15 15:08 0Likes
        by BlueCech01

        Így hétköznap nekem biztos nem lesz jó, hogy 2-3 nappal előtte vetődik fel a kérdés. Ha 1-2 hétre rá vetődne fel a téma, akkor én is úgy szervezném a dolgot. Mivel a meccsünket tudtommal nem adja magyar csatorna, így nem is terveztem a meccs idejére a gép mellől mozdulni nagyon.

  • Posted 2015-09-14 14:04 0Likes
    by Izzy27

    Most nálam ez a mi a francot lehetne erre mondani állapot van. Bambulok bután a képernyőre és értetlenül nézem az eredményt, ami csak vicc lehet, biztos elbaszták a whoscored.com-on… Általában szombaton is dolgozok, vasárnap meg másnaposan fetrengek valahol,ezért meccset idén még nem láttam bár a teljesítményünket látva/hallva/érezve, lehet én jártam jobban… Szombaton is este épp csak megnéztem az eredmény, láttam 3-1 mondom vééééééégre. Itthon láttam, hogy gebasz van. Lelombozó

    • Posted 2015-09-14 14:27 0Likes
      by Zenzo

      „meccset idén még nem láttam bár a teljesítményünket látva/hallva/érezve, lehet én jártam jobban”

      Nézd, az eredményt így is, úgy is látod, legfeljebb megúsztad a vérnyomásvulkánt, amit a meccs okozott volna 🙂 de lemaradtál egy történelmi kuriózumról, mert ennyire szar Chelseat csak az látott eddig, aki már a nyugdíjhoz közelít 😀

      • Posted 2015-09-14 14:46 0Likes
        by Izzy27

        Áááá a vérnyomásvulkán így is megvan… Mikor hazaértem és elkezdtem a kommenteket olvasni és újra megnéztem az eredményt két ütem kimaradt utána meg vert percenként vagy ezret… 😀 Történelmet írunk az biztos a körítés meg kit izgat :DD

    • Posted 2015-09-14 14:33 0Likes
      by kasata91

      Olyan meccsekről maradtál le, hogy nem elég, hogy már a sör is szarul esik, ha közbe iszom, de amikor Iva 10-edszer bombázza seggbe a már fel sem ugró védőt beadáskor, akkor még a korsóba is visszaköptem …

      • Posted 2015-09-14 14:50 0Likes
        by Izzy27

        Igen messze vagyunk már attól, mikor tavaly elhatároztam, hogy az idei mezem hátán a 2-es lesz, de a legszomorúbb az, hogy jelenleg nincs is olyan, akinek a számát magamon hordanám. Néztem összefoglalókat meg minden, hát lehet idén kapus mezem lesz… A sört meg csak ne köpdösd, mert hónom alá csapom Endyt és ne hidd hogy nem találunk meg :DDD

      • Posted 2015-09-14 14:57 0Likes
        by Zenzo

        :DD

      • Posted 2015-09-14 17:16 0Likes
        by Endy919

        :DDD

  • Posted 2015-09-14 15:08 0Likes
    by kasata91

    Azon gondolkoztam, hogy szerintem tök jó lenne ha itt a diszkosz kommentekhez arcokat is tudnánk társítani, és nem csak Chelsea playerek lennének a képen, ha már ilyen viszonylag rendszeres társaság alakult itt ki.

    Mondjuk a következő nyertes PL meccsig (vagy valami egyéb milestone) mindenki lecserélhetné a képét olyanra amin ő szerepel (akár szelfi is lehet :D).
    Mit szóltok?

    u.i. Igen, példát szeretnék mutatni Josénak, hogy lecserélem Ivát.

    • Posted 2015-09-14 15:13 0Likes
      by Izzy27

      Vaaaagy összehozunk egy közös meccsnézést és mindenki felírja a homlokára az itteni nevét 😀

      • Posted 2015-09-14 15:13 0Likes
        by myheartisblue

        én 2 óra múlva utazok Pestre és ott töltök 2-3 napot, lejjebb említettem, lenne kedvetek ütközni? (már ha onnan vagytok véletlenül)

      • Posted 2015-09-14 15:16 0Likes
        by Izzy27

        A szerdai meetingre gondolsz? Nagyon szívesen csatlakozom, de kereskedelemben dolgozom 8ig szól a munkaidőm és nem volt még olyan, hogy el is tudtam jönni akkor 😀 Attól is függ, hogy hol lenne neked jó mert én pl a Mom Parknál dolgozom.

      • Posted 2015-09-14 15:19 0Likes
        by myheartisblue

        Hát az a baj h. csüt. már Csehországban kell lennem, szval a (miféle?) szerdai meetingre gondolsz?

        Nézd én Felvidéken lakom és Csehországban tanulok/dolgozom szval nekem Mom Park nemsokat mondd. Azt tudom h. én a 7ker fele leszek.

      • Posted 2015-09-14 15:22 0Likes
        by Izzy27

        Megkavart, hogy azt írtad szerda estig maradsz. Arrafelé sok jó kocsmát ismerek, de BL időben fullon vannak…

      • Posted 2015-09-14 15:47 0Likes
        by Zenzo

        nincs még elfelejtve a dolog, de először időt kellene találnom, aztán jöhet a szervezés.

      • Posted 2015-09-14 16:06 0Likes
        by Izzy27

        Persze mindenkinek necces a napok megszervezése, én is folyton dolgozom.

      • Posted 2015-09-14 17:20 0Likes
        by Endy919

        Nekem kb január végén lesz időm 🙂
        Még vár rám egy hét ivás , utánna pedig bevágom magam a könyvek közé mert geci egy év vár rám .

    • Posted 2015-09-14 15:47 0Likes
      by Zenzo

      hát nem tudom, ilyen bélyegméretben van-e értelme. Akkor inkább tolunk ki egy ismerkedős posztot, aztán oda mindenki dobhat egy képet magáról 🙂

  • Posted 2015-09-14 17:15 0Likes
    by Zenzo

    More FIFA arrests likely

    More arrests could be made in connection with the FIFA corruption investigation, says US Attorney General Loretta Lynch.

    — és ezek vizsgálják a Chelsea-José-Carneiro ügyet… hova süllyed a foci is bazzeg 🙁

  • Posted 2015-09-14 17:19 0Likes
    by Zenzo

    Érdekes pont a Cityvel kapcsolatban: erre mondom én, hogy nekik most nagyon ad a gép, nekünk meg nagyon nem.

    http://www.skysports.com/football/news/11095/9991252/ref-watch-dermot-gallagher-reviews-the-weekend-decisions

    vonatkozó rész: INCIDENT: Fernandino (Man City) tackle on Yohan Cabaye (Crystal Palace), no penalty given

    GALLAGHER’S VIEW: Wrong decision.

    GALLAGHER SAYS: I think this one should have been a penalty. Fernandinho has fouled Cabaye and he’s tackled his wrong foot.

    De ez fordulhat. A CP nem kap büntetőt, a City a végén utolsó perces góllal behúzza. Tőlünk a City ellen elveszik a találatot. Stb, stb. Igen, igen, baromi éles a Citeh, mi pedig szarban vagyunk, de attól ezek még meccsek eredményét befolyásoló dolgok, ha úgy tetszik, mák és anti-mák.

    • Posted 2015-09-14 17:41 0Likes
      by lamps8

      de ez tavaly is így volt, mi akkor is szoptunk a nemes angol bírói garnitúra képességei miatt, + azt se felejtsük h se Joset se Costat sem szereti max az anyjuk, ők meg nem vezetnek meccset.

      • Posted 2015-09-14 21:39 0Likes
        by Zenzo

        ezek szerint én vagyok Mou anyja :)))

        viccet félre téve: nem is állítottam, hogy olyan jók vagyunk, mint tavaly – sőt, hát ha olvastad a posztot.. na mind1, nem magyarázom. De ettől még szegény embert az ág is húzza na. Mivel itt egyesek meg kettesek már a 2018-as bajnoki címről is lemondtak kb, kicsit magyarázom a bizonyítványt, hogy hát a szar formánk mellett rajtunk kívül álló okok is hatással vannak az eredmények alakulására. Azt, hogy Costáról nem fújnak be büntetőt, fel sem hoztam (mint ahogyan azt sem, hogy Ázárt vagy Fabregast bárkinek ér rúgni). Viszont arról nehezen tehet akár JM, akár a branyol, hogy Gomis halálugrásáért TC-t nem csak kiállítják, de büntetőt is kapunk, vagy, hogy Ramires gólját behúzzák lesnek, míg mondjuk a Poolt meg méteres lesgóllal hagyják nyerni.

      • Posted 2015-09-14 22:05 0Likes
        by lamps8

        persze de én ezeket a dolgokat elkönyveltem, mégpedig úgy, hogy ezek a „véletlenek”, bírói baklövések 80-20ban mindig minket fognak sújtani. Így ezzel már nem is idegesítem magam.

      • Posted 2015-09-14 22:49 0Likes
        by Zenzo

        ez nem idegeskedés kérdése, de az összképhez hozzátartozik. Lehet ezt persze „elkönyvelni”, csak ez olyan, mintha panaszkodnál arra, hogy megázol, de nem foglalkoznál vele, hogy esőben mész-e ki vagy sem 🙂

        Oké, hülye a példa, mert a bíráskodást megváltoztatni nem lehet, de az összképhez ettől még hozzátartozik.

  • Posted 2015-09-14 17:42 0Likes
    by lamps8

    „idén nem kellene már több pontot veszteni. ”

    több realitást uram, sokkal többet.

    • Posted 2015-09-14 18:41 0Likes
      by mohacsia

      Zenzo már-már megmosolyogtatóan optimista ezzel a címvédéssel kapcsolatban, pedig senkinek sincs kedve mosolyogni. Mindannyian tudjuk komoly kutatás nélkül is, hogy innen statisztikailag lófasz esélyünk sincs erre. Az én szemléletemben ez önámítás, de persze valahol meg lehet érteni, hogy nem akarja feladni.

      • Posted 2015-09-14 19:02 0Likes
        by lamps8

        Én nem tudom az önámítás iylen szintjét magamra erőltetni. Nincsen esélyünk a címvédésre, az kétségtelen hogy feltámadunk, de nem egyik meccsről a másikra. Az Arsenal ellen sem fogunk nyerni.
        Ezt a szezont úgy tudjuk kimaxolni, ha BL-ben hozunk egy elődöntőt, meg mondjuk egy FA kupát, az kellően későn indul addigra összeszedhetjük magunkat.

      • Posted 2015-09-14 19:46 0Likes
        by Endy919

        BL elődöntő ?
        Csoportból is tovább kéne menni először … 🙁

      • Posted 2015-09-14 19:54 0Likes
        by emazohun

        EL-be vagy a legjobb 16-ba?

      • Posted 2015-09-14 21:47 0Likes
        by Zenzo

        Én meg ezt a pár szar meccs utáni haláltusát nem tudom magamévá tenni. Nem vagyunk egyformák.

      • Posted 2015-09-14 21:46 0Likes
        by Zenzo

        örvend a szívem, hogy mosolyt csalhattam orcádra ezekben a nehéz időkben.

        Azért, a statisztikán még van mit gyakorolni 😉

      • Posted 2015-09-14 21:52 0Likes
        by mohacsia

        Mondj egy csapatot, aki így állt 5 forduló után és bajnok lett!

      • Posted 2015-09-14 21:57 0Likes
        by Zenzo

        Nem tudok. Ez nem jelenti azt, hogy nem fordult elő, de minden bizonnyal nem lehet gyakori. Ettől függetlenül ez az állás 1 hónap alatt annullálható – statisztikailag legalábbis. És van hátra még 8x 1 hónap.

      • Posted 2015-09-14 22:05 0Likes
        by Endy919

        Cuki vagy , ahogy bizakodsz 🙂
        De egy picit több realitást , ahogy Lamps kolléga is írta

      • Posted 2015-09-14 23:12 0Likes
        by Zenzo

        Nem tehetek róla, ilyen vagyok.
        De ezt a vészmadárkodást akkor sem értem. Az előző szezonban mikor mertétek kijelenteni, hogy bajnokok vagyunk? Pedig végig vezettük a PL-t… tavaly az ötödik fordulóban 5 pont előnyünk volt a Cityvel szemben. Ami aztán nőtt is… mígnem újévre lenullázódott.

        Attól, hogy szerintetek erre nincs esély, attól még van 🙂
        Májusban, mikor Terry magasba lökte a trófeát, hányan mondtátok volna, hogy az új szezonban 5 forduló után kevesebb ponttal fogunk állni, mint ahány meccset játszottunk? Könnyű dolog realistásozni, miszter 😉 De itt egyedül az nem reális, amit eddig mutatott a csapat. Bocs, ha hiszek benne, hogy ez egy valami hülye, szürreális helyzet, amiből hamarosan kimászunk.

        Ha ennyire hiányzik az, amit realitásnak hisztek – olvassatok az LR mellett, vagy, legalábbis az LR Zenzo posztjai mellett bármi mást is. Találomra rá tudok bökni ötből négy olyan helyre, ahol szintén tényként kezelik a verziótokat. Én nem mondom, hogy az a valószínű jelenleg, hogy megvédjük a címünket. Csak, nem zárom ki az eshetőséget. Ennyi a különbség, nem több.
        Te tavaly decemberben eltemetted a bajnoki címünket. Én ezt nem vagyok hajlandó már szeptemberben.

      • Posted 2015-09-14 22:05 0Likes
        by mohacsia

        Azért írtam, amit, mert nem gondolom, hogy akár egyszer is előfordult volna mondjuk az elmúlt 20 évben a top bajnokságokban, de mivel nem ellenőriztem le és nem is fogom, ezért nem lehetek biztos. Sokáig tartana, de ha valkinek eszébe jut egy példa, azt szivesen fogadom.

        Ez az 1 hónap alatt kinullázható a hátrány és 8 van még hátra nem túl tudományos megközelítés. Arról érdemes értekezni, hogy hány ponttal lehet bajnokságot nyerni átlagosan? Van-e csökkenő tendencia ebben? Ehhez hány ppg-t kell produkálni a szezon további részében? Sikerült-e már ez csapatnak egyátalán ilyen hosszú távon? Stb.

      • Posted 2015-09-14 23:04 0Likes
        by Zenzo

        Mert a „statisztikailag lófasz esélyünk sincs erre” az aztán tudományos 🙂

        Hány ponttal lehet bajnokságot nyerni? min 80. 80 pont alatt utoljára a MU lett bajnok, még 98-99-ben (79 ponttal). Az azóta lefutott 16 szezonban átlagosan 87,5 pont kellett. ÉS mindössze háromszor lett a bajnoknak 90 feletti pontszáma (80 és 90 ponttal kétszer-kétszer lett bajnok az aktuális csapat).

        Az átlagos 87,5-höz még szereznünk kellene 83,5 (tehát 84) pontot. Ehhez a hátralévő 33 meccsből 28-at kellene megnyerni.

        Csökkenő tendencia? Talán, de elhanyagolható.

      • Posted 2015-09-14 23:12 0Likes
        by mohacsia

        Ehhez jobb PPG-t kellene produkálnunk, mint 2004/2005-ös csapatnak! Nem úgy nézünk ki…

      • Posted 2015-09-14 23:16 0Likes
        by Zenzo

        fact. De megkérdezem tőled is, arra mennyi volt az odds, hogy ilyen szezonkezdetet produkálunk?

      • Posted 2015-09-14 23:24 0Likes
        by mohacsia

        Attól, hogy egy nem valószínű esemény bekövetkezett nem követezik az, hogy egy másik is be fog következni.

        Mint, amikor az emberek nekiállnak kincset keresni vagy lottózni vagy mittomén, mert a szomszédjuknak bejött.

      • Posted 2015-09-14 23:42 0Likes
        by Zenzo

        ha ezzel a hitvallással növök fel, valószínűleg sosem lesz diplomám 🙂

        Meg, valszeg egy csomó más is hiányozna az életemből, ami megvan.

        Mind1, nem akarlak mindenáron meggyőzni. De nekem az ég kék marad – legalábbis egy darabig még biztosan 🙂

      • Posted 2015-09-14 23:33 0Likes
        by mohacsia

        Egyébként mindig oda lyukadunk ki, hogy te még hiszel a mesékben, én meg nem.

      • Posted 2015-09-14 23:47 0Likes
        by Zenzo

        amíg erre minden okom megvan – mert a saját életem támasztja alá – addig erre nem tudom mást mondani, mint max annyit, hogy ezek szerint szerencsés vagyok.

      • Posted 2015-09-15 18:46 0Likes
        by Blue One

        Én középutat képviselem. Jelen pillanatban elérhetetlennek tűnik az első hely, de most ne is azzal foglalkozzunk. Próbáljunk rendet tenni a csapat körül, a fejekben és kezdjünk el meccseket nyerni. És nagy közhely, de tényleg csak a következő meccsre koncentráljunk. Nyerjük meg mindig azokat. Aztán ha így lesz és elkapjunk a gépszíjat, akkor a korai kudarcokból merítve, azokat plusz motivációként felhasználva lehet, hogy jön egy 10 meccses győzelmi széria. Persze ez most nagyon valószínűtlennek tűnik, de bennünk van.

      • Posted 2015-09-15 18:22 0Likes
        by Blue One

        „Ez nem jelenti azt, hogy nem fordult elő”

        Mourino üzeni, hogy „challenge accepted” 😀

      • Posted 2015-09-14 22:03 0Likes
        by lamps8

        nincs ilyen csapat, talán BBC-n olvastam.

    • Posted 2015-09-14 21:46 0Likes
      by Zenzo

      nem írtam, hogy nem veszítünk, csak, hogy ha komolyan gondoljuk, nem kellene 😉

  • Posted 2015-09-14 20:54 0Likes
    by Sandic

    Felmerült egyesekben az edzőváltás kérdése. Nos, ha a vezetőség múltjára visszatekintünk ezen a téren, akkor nem kell sok ész hozzá, hogy még egy-két ilyen eredmény és biztos repülni fog Mourinho, hiába tartják a világ legjobb edzőjének. (Érdekes, hogy amikor meghosszabbították a szerződését, talán pont itt írta valaki, hogy végre nem kell azt olvasgatnunk, hogy mikor lesz már edzőváltás, régen az is csoda volt ha kihúztunk két szezont egy edzővel, most végre lesz egy kis állandóság. Erre tessék…!)
    Én azt a forgatókönyvet sem tartanám kizártnak, hogy ha kikapunk az ágyúsoktól akkor kiadják Mou útját, és hoznak valami középszerű edzőt (mint anno Avram Grant), hogy egy kis vérfrissítéssel mentse meg a szezont (BL indulás kiharcolása + elődöntő a BL-ben).
    Aztán nyáron meg Abra papa felcsörgeti Guardiolát, hogy legyen szíves helyezze már át a székhelyét Londonba (és valószínűleg nem a QPR-hoz).

    • Posted 2015-09-14 20:57 0Likes
      by BlueCech01

      Ha Mout kirakjuk (és ha a BL-ben is égünk, 90%, hogy kirakjuk), akkor én nagyobb összeget mernék rá tenni, hogy Ancelottira lecsapunk.

      • Posted 2015-09-14 21:00 0Likes
        by Sandic

        Abra valamiért annyira komálja Pep-et, hogy szerintem a fél vagyonát odaadná, csak jöjjön. Akkor viszont nem biztos, hogy Ancelotti-t megéri idehozni 3/4 szezonra. Bár ki tudja, anno Hiddink sem időzött itt sokat és ő is csak kármenteni jött.

      • Posted 2015-09-14 21:21 0Likes
        by BlueCech01

        Pepre én nulla esélyt látok, hogy idejöjjön. Előbb megy a Citybe vagy a PSG-be. Nála ez nagyban elvi kérdés.
        Ancelotti más tészta. Ha a világfutball krémjében akar maradni, akkor nem lesz sok sansza a csapatoknál, mert nincs olyan szintű edzőválság sehol. A MU-ban LvG enyhén kérdőjeles, de ő is bőven biztonságban van jelenleg.
        Persze az olasz sem biztos, hogy rögtön jönne, max nyáron szerintem. Addig dobogózhatunk ‘Arryval vagy Big Sammel.

      • Posted 2015-09-14 22:55 0Likes
        by maholy

        Isten mentsen meg Guardiolától… Én kampányolok AVB mellett!

      • Posted 2015-09-15 15:41 0Likes
        by BlueCech01

        AVB-t se erőltessük, ő már egyszer bukott Terryék szemében, ráadásul azóta sem tett le semmit az asztalra.
        Nálam a Number 1 Ancelotti. Nagyjából ő volt az egyetlen Mou mellett, aki képes volt egy igazi ütős Chelseat kovácsolni.

      • Posted 2015-09-15 15:43 0Likes
        by Sandic

        Az a bajnokcsapat felejthetetlen volt. Viszont a BL-ben úgy rémlik nem volt vele nagy menetelés, talán egy nyolcaddöntő és egy negyeddöntő?

      • Posted 2015-09-15 15:47 0Likes
        by BlueCech01

        A BL-ben sajnos annyira nem jött ki a lépés, de egyébként Ancelotti alatt kiváló volt a csapat. A második évére jött egy gödör meg Torres, de kivágást semmiképp nem érdemelt volna.

    • Posted 2015-09-14 21:42 0Likes
      by Endy919

      Ha Mou megy , előbb-utóbb Abra betolja a 3 busznyi pénzt Pep háza elé. Erre a nyakam tenném. Más kérdés , hogy ő ide-e jön.

      Mondjuk én Carlonak is örülnék , legutoljára az ő Chelsea-je volt igazán henger.

    • Posted 2015-09-14 21:51 0Likes
      by Zenzo

      Hacsak ‘egyesekben’ merült volna fel, én egy boldogabb ember lennék, de annak már régen mind1.

      Én teljes mell- és vállszélességgel kiállok mellette – de nem vagyok naív, max amennyire a jellememből adódik. Ha még nem is hívták fel az elérhető edzőket, Ancelottit, Kloppot, akkor rövidesen fel fogják. Csak Guardiolától mentsen meg az isten.

      • Posted 2015-09-14 21:53 0Likes
        by mohacsia

        Ebben mondjuk egyetértünk. Bárkit és bármit, csak ne a labdabaszást…

      • Posted 2015-09-14 21:57 0Likes
        by kasata91

        Oké hogy edző váltás az pillanatnyi fellendülés és új impulzus. De nekünk most kicsit nagyobb feladatunk van mint egy közepes szezonra menteni.
        Nekünk új csapat gerincet, új ikonokat, legendákat kell adni egy fiatal csapat tagjaiból.
        És erre Josénál nincs alkalmasabb.

      • Posted 2015-09-14 21:59 0Likes
        by Zenzo

        köszönöm.

      • Posted 2015-09-14 22:03 0Likes
        by Endy919

        A legenda jelöltek adottak Mounál .. Iva , Rami és Willi. Hol itt a gond?

      • Posted 2015-09-14 22:16 0Likes
        by Blues555

        Ezzel csupán az a gond, hogy nem te döntesz, hanem a vezetőség, márpedig ők nem így gondolkodnak. Ha nem jönnek az eredmények, repül az edző. Ilyen egyszerű.

      • Posted 2015-09-15 15:39 0Likes
        by Sandic

        Értem, hogy mit akarsz mondani, de vedd figyelembe, hogy a CS óta eltelt 6 hét, és igazából a nyomát sem lehet látni a javulásnak. Szerinted meddig férnek még bele az ilyen meccsek. Tartok tőle, hogy egy Liverpool szerű visszaesést fogunk produkálni (stabil top 4-esből középcsapat, de nekik legalább valamilyen szinten volt indokuk rá).
        Ami az új gerincet illeti: Úgy nehéz lesz, ha mindig ugyanazok játszanak és a felálláson sem változtat,talán csak Zoumát próbálja beépíteni a fiatalok közül.
        És még nem beszéltünk egy lehetséges magyarázatról, legalább is sokan gondolják azt, hogy az eredmények mögött edzőbuktatás áll. Be kell látni, hogy Mourinho kezd nagyon megbolondulni, és ha jól emlékszem nem ez lenne az első eset a játékosok részéről.

        Nem mondom, hogy le kell váltani Mourinhót, az előző hozzászólást egy lehetséges forgatókönyvnek szántam. De ha maradni akar, legalább a látszatát próbálja kelteni, hogy ő mindent megtesz a sikerért, mert jelenleg úgy látom inkább a csodára vár, hogy majd minden megoldódik magától.

      • Posted 2015-09-15 15:45 0Likes
        by BlueCech01

        Liverpool-szintű konstans visszaesés biztos nem lesz, ameddig itt van Abra, ettől nem kell tartani. Ha idén a top4-en kívül zárunk, úgy 300 milliót fix, hogy költünk a nyáron.

      • Posted 2015-09-15 15:52 0Likes
        by Sandic

        Csak kérdés, hogy kikre költenénk azt a 300 millát, na meg az sem mindegy, hogy kik helyett. Be kell látni, hogy eddig a csapat konstans szar. Persze messze még a szezon vége, és lesz még addig egy téli átigazolási időszak is, de most tényleg nem tudom elképzelni sok játékosról, hogy feljavulna később a teljesítménye.

      • Posted 2015-09-15 16:16 0Likes
        by BlueCech01

        Ez most olyan, mint az elmúlt két évet kivéve jó ideig, hogy októberig robogunk, aztán novemberben meg hirtelen lefagyunk és vége a játéknak. Az is pont ilyen gyorsan következik be, mint most bekövetkezhet egy hirtelen formajavulás.

  • Posted 2015-09-14 21:14 0Likes
    by BlueCech01

    A WHU tesz róla, hogy tényleg kiesési rangadót vívjunk McClarenékkel.

  • Posted 2015-09-14 22:51 0Likes
    by maholy

    22 lábbal tiporjuk önnön nimBUSZunkat. ( Haters coming 😀 ) Egyébként teljesen egyetértek.

  • Posted 2015-09-14 23:04 0Likes
    by mohacsia

    A Chelsea-nél ez az edző dolog olyan, mint magyar ember a svédasztalos reggelinél. Ha behánysz is lenyomod az összeset!

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com