Finito

thatsallKész. Vége. Mindennek. A Kijev elleni döntetlen óta azt harsogom, hogy jön egy olyan 5 meccses sorozat, ami eldönti, hogy a Chelsea szezonja szólhat-e még valamiről, vagy megmarad annak, aminek a szezon eleje óta kinéz: egy apró, büdös kis szarcsimbóknak a klub históriás könyvében. Jelentem nem kell megvárni az 5 meccs végét, tegnap végleg eldőlt, hogy ebben a 15/16-os körben a Chelseanek nem kell eredményekkel számolnia.

Mégpedig azon egyszerű oknál fogva nem, hogy ha megfeszül, akkor sem fog elérni semmit. Amennyire adott tavaly a gép, annyira nem ad idén, de elvesz mindent. Mikor már a csapat végre elkezdene kicsit lábra állni, jön Fortuna, a csalfa kurva, és odakoppint az orrunkra, hogy elmentek ti a faszba, barátocskáim, azért nincs ott kolbászból a kerítés, ahol a bab is hús.

Megkockáztatva ugyanis sokatok sűrű és hamari felháborodását, le fogom írni: ez a WHU tegnap, amit lassan hősként tisztel Anglia, nem_volt_jobb_nálunk. Nem fociztak le, nem futottak szét, nem semlegesítettek teljesen. A Chelsea, ahelyett, hogy szépen és lassan, de a kilábalás útján lépett volna egyet előre (akár még egy döntetlennel is), nem, jött az, aki elrendeli a csapatok luck-faktorát a szezonra, és szépen visszafordított bennünket a ciklus elejére. Oda, ahol elkezdtük, a Swansea ellen. Adható, de véleményes kiállítás, ott büntető, itt a lőtt gólunk nem gól. Nem fogom véleményezni a bírói kar ténykedését, mert teljesen mindegy, nem a bírózáson vagy a hiányán fog múlni. Egyszerűen annyira nincs szerencsénk, függetlenül attól, amit ennek ellenére állítotok (jó?)páran, hogy van, pedig nincs, hogy példának okáért miközben hentesek úsznak meg lapok nélkül komoly sérüléseket okozó eseteket, addig a Chelsea a legsportszerűtlenebb csapatok rangsorában is éllovas, három pirossal (és emellett már 21 sárgával plusz egy Costa eltiltással), úgy, hogy mindegyik (emlékezzünk csak Thibaut vagy tegnap Matics esetére, de hát Terry-é is… ahhh) véleményesen erős lapjárás volt, mindenféle komoly felhentelési, direkt sérülést okozni kívánó, duplalábas becsúszás nélküli falt volt.

Mert tegnap a meccs eredményét alapvetően döntötte el ismét az az apró tény, hogy egy félidőt emberhátrányban játszottunk, és a három gólunkból egy lett valóban gól. Kb kétszer két centi híján múlott, és lényegtelen, hogy a labda a hawkeye szerint valóban nem volt bent teljes terjedelmével, vagy, hogy Fabregas tényleg lesre futott-e, mert a sors azt hozta le, hogy márpedig ez így lesz és kész. Ezek tipikusan azok a meccsek, amiket ha nem is büszke játékkal, de behúz a Chelsea, máskoron, különösebb szerencse nélkül is. Viszont amíg a szezonunkat végigkíséri ez a fajta anti-szerencse, márpedig most már egyértelmű, hogy így lesz, felesleges bármilyen elvárást is támasztani a csapattal szemben. Idén a futball jóistene másként keverte a kártyákat. Az 52 lapos texas hold’em lapjai már a kézben, nálunk egy kettes meg egy hármas, az asztalon a flop pedig három ász. Sorunk még lehet a végére, de poker már biztos nem a mi kezünkben lesz.

A kérdés innentől már nem az, felebarátaim, hogy ezt elfogadjuk-e, mert ez tény. A kérdés immáron sokkalta inkább az, hogyan akarjuk, hogyan tudjuk mindezt megélni. Voltak  már rossz, és voltak már borzasztó szezonjaink is, és nyilván lesznek is. A kérdés most az, hogy tényleg el akarunk-e kezdeni a Chelsea életében valami újat, és kitartunk-e amellett a szándék mellett, hogy a kezdeti komoly sikerek után az Abra éra második szakaszába lépünk, és nagy klubokhoz méltón hajlandóak vagyunk-e beáldozni esetlegesen gyenge szezonokat a kitartás, a hosszútávra tervezés, a dynasty-making oltárán.

Mert most van egy edzőnk, aki képes sikerre vinni a csapatot, hiszen megtette már nyolcszor. Van egy edzőnk, aki a világelit része, és még mindig szemtelenül fiatal ahhoz, hogy hosszútávra tervezzünk vele. Van egy edzőnk, aki akkor is megtestesítette a Chelseat, mikor már nem is volt itt. Van egy edzőnk, aki él-hal ezért a klubért, amelynek mi is a szurkolói vagyunk. José Mourinho a modernkori Chelsea alfája és ómegája.

Amennyiben viszont negyed szezonnyi sikertelenség okán kiebrudaljuk a Chelseatől ismét, rövidtávon helyettesével lehet, hogy sikereket fogunk elérni, igen. De a hosszútávú terveinknek reszeltek. És a sokatok által hiányolt-reklamált „fiatalok beépítésének” lehetősége is elszáll Mou lapátra tételével. Mert nincs az az edző a földön, aki tapasztalatlan fiatalok kezébe helyezi a gyeplőt, eredménykényszer alatt. A PL-ben legalábbis biztosan nincs. Sem Ancelotti, sem Guardiola, sem Simeone, sem senki más nem fog így tenni, még ha magát Wengert is hozzuk ide, mert igazolni fog, ameddig Abra pénztárcája elér, Rubenék pedig szinte bizton mehetnek a levesbe, az akadémia utóbbi évek kiemelkedő sikereivel egyetemben.

Tudom, sokatokkal nem ugyanúgy gondolkodunk. Ennek főként az az oka, hogy mi nem ugyanannak a Chelseanek szurkolunk. Nem ugyanazokért az eredményekért, és nem ugyanazokkal az elvárásokkal. Ez nem az én vagy a ti hibátok, egyszerűen úgy vélem, generációs különbség. Ti sokan korotok okán sem szurkolhattatok annak a Chelseanek, amibe én szerelmes lettem anno. A legtöbben már abban a sikerkorszakban kaptátok meg magatoknak a Kékeket, amit még most is taposunk, és amely kétségkívül a klub legeredményesebb korszaka. Ez nem jelenti azt, hogy bizonyos síkok mentén ne értenénk egyet, csak a végcél, és annak sűrűsége közt vannak különbségek javarészt. Mikor én elkezdtem szurkolni a csapatnak, a Chelsea addig javarészt a felsőházba kerülésért küzdött (hat szezonon keresztül vagy 14. vagy 11. lett a csapat). Amikor én elkezdtem követni a csapatot, volt egy nagy ugrás, és hirtelen a dobogó lett a cél. S mikor a ’97/98-as KEK győzelem, majd az Európai Szuperkupában a Real legyőzése után végre felállhattunk a Pl-ben a dobogóra (3. lett a Chelsea), az óriási szó volt. Bennem – mivel az még nálam is erősen gyermekkori rajongás és kötődés – igen élénken élnek ezek az emlékek, viszont ennek fényében elképzelhetitek, mennyire másként élem meg a mai napi sikertelenséget. És persze, a másik oldalon, én is igyekszem a helyetekbe képzelni magam, csak nehéz na. Mert az a dekandencia, ami a csalódott kommenthalmokból árad, az a pocskondiázás, a stílus és hangnem, az a mérhetetlen önsajnálat, a mindenki dögöljön meg életérzés, szűkebb értelemben véve a mindenki, aki szar, lapát, de minimum halál kívánsághalom számomra teljesen idegen.

Richard Westall: Damoklész kardja
Richard Westall: Damoklész kardja

Számomra a Chelsea ideális jövője egy felújított Stamford, egy állandósult, kiváló edző, egy kiforrott koncepció a csapatépítés mentén, és nem pedig a siker mindenáron való hajhászása, a stáb és a fél csapat félszezononkénti kivágásának Damoklész kardjával a fejünk felett.

Ti mit gondoltok?

 [polldaddy poll=9144516]

142 Comments

  • Posted 2015-10-25 13:35 0Likes
    by Dániel Varga

    Sziasztok! Még egyszer sem szóltam hozzá, de már évek óta nyomon követem a blogot! Nagyon szeretem olvasni, és mindig elolvasom a hozzászólásokat is. Több mint 10 éve vagyok Chelsea szurkoló, és a fiatalok közé sorolom magam. Ez az írás Zenzo nagyon megfogott. Persze én is nehezen látom, hogy szenved a csapat, de én sem értek azzal egyet, hogy küldjük el Mourinhot. Persze meccs közben sokszor megfordult a fejemben, de hiszem azt, hogy kivezeti a csapatot a bajból. Hinnünk kell benne, legalább ezen a blogon, mert ami megy máshol az borzasztó, néha még itt is furcsállok egy két hozzászólót.
    Szeretném megköszönni a blog íróinak az írásokat, hihetetlenül színvonalas, így tovább. Csak idő kérdése és feláll a csapat Mourinhoval! 🙂

  • Posted 2015-10-25 13:55 0Likes
    by BlueCech01

    Közben Melchiot interjú a digin.

  • Posted 2015-10-25 14:43 0Likes
    by trueblue05

    „José Mourinho a modernkori Chelsea alfája és ómegája.” Ennyi a lényeg. Csak egyetérteni tudok. Át kell vészelni ezt az időszakot, mást úgyse nagyon tehetünk. Szuper írás, köszi zenzo.

  • Posted 2015-10-25 15:21 0Likes
    by BlueCech01

    Sporttörténelmileg szvsz hatalmas szégyen lenne, ha megint kivágnánk Mout, és így kéne visszaemlékezni a második érájára is megannyi tragikus lezárás után.
    Ezt az évet fogjuk fel úgy, mint a bajnoki cím árát, és Mourinho azon hibáinak utózöngését, hogy mellőztük a rotálást, elherdáltuk a nyarat és gyakorlatilag semmit nem változtattunk a csapatunkon. Őszintén, ezek voltak a portugál legnagyobb hibái, amik ugyan nem az egészért felelősek, de tevékeny részhalmazai a jelenünknek.
    Mourinhonak változtatni kell azon felfogásán, ami minden csapatánál kiütközött, tehát hogy egy kezdőben bízik, és azon csak elképesztően minimálisan hajlandó változtatni. Ez rövid távra jó, és mi most demonstráljuk, hogy miért. Ha ezen túl leszünk, ezt a sebet kell mindenképpen elsütni, mert hiába jövünk ki a gödörből, ha nem változtatunk, rendszeresen vissza fogunk csúszni.

    • Posted 2015-10-25 16:55 0Likes
      by Zenzo

      „Mourinhonak változtatni kell azon felfogásán, ami minden csapatánál kiütközött, tehát hogy egy kezdőben bízik, és azon csak elképesztően minimálisan hajlandó változtatni.”

      Értelemszerűen, ahogyan a Chelseanek, neki is változtatni kell. Az ő karrierje eddig ugyanúgy arról szólt, mint a Chelseaé, azaz folyamatosan csúcson pörögni, rövid idő alatt a maxra érni, trófeát zsebelni, úgy most neki is változnia kell, és hosszútávra gondolkodni. Megtanulni a krízismenedzselést, hát ugye elég gyorsan, mert most itt helyzet van. Megtanulni az együttműködést az akadémiával, ami egyébként az interjúkból kiindulva jól megy (van a Chelea tv-n egy academy focus c műsor, ott sokat hallani erről, hogy JM – és egyébként a stábból többen, sőt, sokszor a játékosok közül is – megnézik az edzéseket, meccseket, a szezon elején a stratégia kialakításakor ott van a felnőttcsapat teljes menedzsmentje, együtt dolgozzák ki a programot, stb, de idő közben is készek változtatni, JM vagy Holland kéréseinek megfelelően), meg ténylegesen elkezdeni az arra érdemes fiatalok felhasználását.

      • Posted 2015-10-25 17:02 0Likes
        by Rammschein

        Ez a gödör pont jó időszak lehetne ahhoz, hogy Mou télleg ne csak az 1. 3 évre koncentráljon, hanem perspektívát váltva hosszabb távon gondolkodjon…elvileg ez neki sincs ellenére, csak picit az egóból kéne vissza vennie egy hangyányit ehhez.

  • Posted 2015-10-25 16:45 0Likes
    by Rammschein

    Nem tudok nem egyet érteni veled Zenzo… néha kicsit velem is megszalad a szó már a pocskondiázást tekintve…de azért próbálom visszafogni magam. 🙂 Szerintem egyetlen pozitív dolog van ebben a gödörben (már ha lehet így fogalmazni)… hogy Mou is megtapasztalja milyen az, mert ekkorát még nem esett… most igen… és remélhetőleg többet ezután nem fog. Ahogy írtad, ami tavaly összejött az, most nem, de körülbelül semmilyen szinten, Szerintem a WHU sem volt jobb annyival, csak nekik bejött a mák faktor, meg hogy a morálunk a béka feneke alatt van konstans. Mondjuk érdekes, hogy a meccs és 2. félidő elején a régi Chelsea-t fel lehetett fedezni egy kicsit, de utána elhalt ez a fellángolás és beálltunk valami lagymatag futunk a labdautánra… azt tudjuk már, hogy Mou-val akar valamit a FA kezdeni?

    • Posted 2015-10-25 16:50 0Likes
      by BlueCech01

      Számítani lehet rá, hogy a felküldés és a nyilatkozat megtagadása, plusz a függőben lévő eltiltás végett jó 3-4 meccsre elmeszelik. Ebben benne lehet a Stoke és a Pool meccs is.

      • Posted 2015-10-25 16:51 0Likes
        by Rammschein

        Majd telefonál a padra Fariának! 😀 Egyébként, mikor felküldték a segítői elég vehemensen kiabálltak a játékosknak! …

  • Posted 2015-10-25 17:23 0Likes
    by BlueCech01

    Carlo Ancelotti: „Last year they won by a mile, now they are more relaxed. Don’t worry, Mourinho will sort it out. He is the right man.”

  • Posted 2015-10-25 17:41 0Likes
    by Endy919

    Szép írás mester. Helyenként hevesen bólogattam , helyenként nem.

    A poszt alján viszont nem szavazok , mert egyik sem opció nálam , legalább is ilyen formájában , mint ami ott látható biztos nem.

    „Kitartás José, és egy távolabbi jövőkép mellett, állandóság, stabilitás, a szezon esetleges beáldozása árán is”

    -normális esetben erre szavaznék , mert ez lenne a jó megoldás , épitse ki José azt , amibe már belekezdett és tiszta szívből szurkolnék is neki. Az elkúrt szezon sem nagyon izgat , jó eleinte azért letudtam tapadni , de ha ez az áldozat kell ahoz , hogy a jövő sikeresebb legyen …ám legyen . DE! mégis azt mondom , hogy részemről inkább menjen , mert ez már nem ő. Nem azt a tökös Josét látom magam előtt , akit ha valaki megsért/beszól neki , akkor porrá égeti a következő nyilatkozatban . Nem azt a Josét , aki vért itat az öltözőben a játékosokkal , akik aztán felszántják a pályát és ha kell , a pokolba is követik a mesterüket.

    Most egy megtört , tanácstalan férfit látok magam előtt , akinek az isten státusza kezd megtörni az öltözőben és az egész kezd átalakulni egy anarchiára , amit már nem tud megfékezni. Nem a média rockstraját látom , hanem egy embert aki per pillanat csak mentegetőzik és bűnbakot keres.

    „Mou kivágása, elég már belőle és a sikertelenségből, új edzővel a szezon kimaxolása, az állandóság beáldozásával”

    – a választ már leírtam feljebb . Nem a sikertelenséggel van a probléma , hanem a tanácstalansággal.

    • Posted 2015-10-25 17:50 0Likes
      by BlueCech01

      „DE! mégis azt mondom , hogy részemről inkább menjen , mert ez már nem ő. Nem azt a tökös Josét látom magam előtt , akit ha valaki megsért/beszól neki , akkor porrá égeti a következő nyilatkozatban . Nem azt a Josét , aki vért itat az öltözőben a játékosokkal , akik aztán felszántják a pályát és ha kell , a pokolba is követik a mesterüket.”

      Tehát most az a gond, hogy ő rá is ugyanúgy hatnak a negatív impulzusok meg a tragikus eredmények, mint rád vagy rám, vagy minden más emberre? Vagy hogy nem rezzenéstelen arccal tűri azt, hogy mélyponton van/vagyunk? Ja, durva, hogy nem fémből van.

      • Posted 2015-10-25 18:00 0Likes
        by Endy919

        Nem egyről beszélünk szerintem 🙂

        Persze , hogy nem az a gond , hogy rá is ugyanúgy hatnak a botrányos teljesítmények. Az lenne a gond ha nem hatnának , mert azzal kb azt mutatná a publikumnak , hogy faszomon van az egész , leszarok mindent , mert még négy évig nehéz miliókat keresek . Amolyan Bogardésan.

        A gond azzal van , hogy befásult ,nem látja be vagy nem is akarja belátni a hibáit és fafejűen újra és újra elköveti őket.

      • Posted 2015-10-25 18:28 0Likes
        by BlueCech01

        De te most konkrétan azt rovod fel neki, hogy menjen, mert a mostani mélyponton lévő Mou már nem az a tökös Mou, aki májusban felemelte a trófeát. Ebből áll az idézet bekezdés eleje. Tehát mert nem kezeli ugyanúgy a még sohasem látott mélypontot és mélységet, mint a tabellaelsőséget. És ez a mostani nem tökös Mou nem tud úgy a mélyponton és formán kívül lévő csapatra hatni, mint a tökös Mou a liga legjobb csapatára.

        De milyen hibákat követ el újra és újra Iván meg Fabregason kívül, akiknek tényleg nincs normális alternatívája? És hogy következik ebből, hogy fásult?

      • Posted 2015-10-25 20:19 0Likes
        by Endy919

        Eeeeee… már májusban sem gondoltam azt , hogy ez az a tökös José . Az már meghalt szerintem benne Madridban .
        Konkrétabban 2005től-Inter-ig létező Joséra gondoltam.
        A Portós José picit ködös nekem.

        No és a hibák ? Úgy ahogy írod. Cesc , Iva elsősorban. Nincs alternatívájuk ? RLC-t többet játszatni ? Babat végre beépiteni ? És megint visszatérek a nyári átigazolási ablakra , amikor hangoztatta , hogy nem szükséges igazolni. Pedig már akkor is tudtuk , hogy a fentebb említett uraknak nincs cseréjük. Nem ? 🙂
        Továbbá , egy gólos előnynél visszaállás , támadó játékos helyett rögtön becserél egy defenzívebbet , nem mer ráhajtani többgólos előnyre , stb …
        És ezt már Zenzonak is írtam a múltkor. Nem az 1:0-al van a gond , hanem hogy az előny megszerzése után azonnal magunkra húzzuk az ellenfelet. És erre már többször ráfaragtunk.

        Ezekre a dolgokra gondoltam.

      • Posted 2015-10-25 21:53 0Likes
        by BlueCech01

        De ha most a 10 évvel ezelőtti Joséra gondolsz, akkor még annyira sem világos nekem. Tehát te már a bajnokságot nyerő, a bajnokcsapatot gyakorlatilag nullszaldóból felépítő Josét is tökéletlennek tartottad? Így még azt sem értem, hogy miért akarod emiatt elküldeni, mikor a te nézetedben Mou végig töketlen volt, csak akkor ment a csapatnak, most meg nem.

        A hibákról meg annyit, amit alább leírtam. A nyári hibákat szenvedjük most és azt, hogy a klasszisokat kikoptatta a rotálás hiánya. Ez igaz, ennyiben hibázott. Én ezt nem a töketlenkedés számlájára írnám, hanem hogy ő Mourinho. Ilyen hibák mindig is volt. Ezeken kell változtatni idén, ha most hosszabb távra tervez a portugál. Van logika abban, hogy nyomatjuk Fabregasékat, mert játék nélkül soha nem fog visszatérni a formájuk, a tavalyi Fabre meg nagyon kéne a csapatba. Iva detto. Most ne az legyen a prioritás, hogy ezt RLC is lehozza, mert azzal nem leszünk kihúzva. Ez az NB1-ben jó krédó, hogy a falábú külföldiek helyett játsszon magyar fiatal, csak nálunk egy világklasszis van gödörben, akit ki kell húzni.

        Amit írsz a visszaállásról, az sem a fásultságnak köszönhető. Egyszerűen a tavalyi első félévet leszámítva eddig is ezt csináltuk, csak eddig bevált. Eddig nem bszták el a dolgot a játékosok szarvashibái. Bezzeg amikor sorra hoztuk tavasszal az egy gólos meccseket, akkor egy szót sem szólt senki, mert bevált a dolog. Ez ne Mou hibája legyen már.

      • Posted 2015-10-25 23:01 0Likes
        by Endy919

        „De ha most a 10 évvel ezelőtti Joséra gondolsz, akkor még annyira sem világos nekem. Tehát te már a bajnokságot nyerő, a bajnokcsapatot gyakorlatilag nullszaldóból felépítő Josét is tökéletlennek tartottad? Így még azt sem értem, hogy miért akarod emiatt elküldeni, mikor a te nézetedben Mou végig töketlen volt, csak akkor ment a csapatnak, most meg nem.”

        A visszajövetele első évében is voltak megkérdőjelezhető dolgok , pl. a bajnok esélyes csapatnak , mely azért jó ideig volt első is a tabellán , addig hajtotta , hogy nem esélyesek , míg végül a játékosok is elhitték és nem is lettek bajnokok.
        A második év első fele az komolyan kifogástalan volt. Úgy használta és arra a keretet , amire valójában képes , csak aztán jött a pofon a WHL-en és megijedt . És ott kezdődtek a problémák.

        „Bezzeg amikor sorra hoztuk tavasszal az egy gólos meccseket, akkor egy szót sem szólt senki, mert bevált a dolog. Ez ne Mou hibája legyen már.”
        Azért olvass vissza pár tavaszi poszt alatti kommentet. Megkockáztatom , hogy te is nem egyszer odaszóltál , hogy ez így nem pálya . 🙂

        De ahogy látom , a töketlen kifejezés nagyon megfogott és nem nagyon akarsz leszálni róla.
        Legfőképp arra értem , hogy nem meri használni a csapat igazi erejét és nem látom azt a tényezőt ami ezt megváltoztatná. És félő , hogy ezt pár kulcsjátékos is megunja és ezért távozni fog.
        És ha a BL netalán nem jönne össze jövőre , az hatalmas kiesés lenne számunkra és nem csak a pénz szempontjából. Mert kétlem , hogy valami nagy név ideigazolna BL szereplés nélkül , mikor már a nyáron jóformán nem tudtunk senkit sem idecsábítani.

      • Posted 2015-10-25 23:31 0Likes
        by BlueCech01

        Az lehet, hogy én is megszóltam, de utólag visszanézve (amit már júniusban elismertem) teljesen logikus volt az, hogy egy hatalmas pofon és a láthatóan fizikailag elég fonnyasztó boxing day után inkább visszatértünk arra, ami Mou legbegyakoroltabb taktikája. Ez ott és akkor ésszerű volt, még ha az egyszeri szurkolót irritálta is.

        „Legfőképp arra értem , hogy nem meri használni a csapat igazi erejét és nem látom azt a tényezőt ami ezt megváltoztatná”
        Miért, mi a csapat igazi ereje? Sajnos jelenleg annyi klasszisunk van olyan holtvágányon, hogy olyan nincs, csak kevésbé gyenge.

        Azért meg nem kell izgulni, mert a BL nélkül nem jönnek játékosok. Jó pénzért mi is akasztunk Di Mariakat meg Matákat.

      • Posted 2015-10-25 23:48 0Likes
        by Endy919

        „Azért meg nem kell izgulni, mert a BL nélkül nem jönnek játékosok. Jó pénzért mi is akasztunk Di Mariakat meg Matákat.”

        Erre azért ne vegyél mérget. Az éven van BL , mégis kikosarazott máris játékos amiről tudunk (Koke , Martial , Pogba). Pedig a nagy összeget utaltuk volna.

      • Posted 2015-10-26 00:00 0Likes
        by BlueCech01

        Mi az, hogy kikosarazott? Ezekből hányért tettünk hivatalos ajánlatot, és hánnyal boronált össze csak a média?

      • Posted 2015-10-26 00:22 0Likes
        by Endy919

        Ha jól tudom mindháromért mert az ajánlat , a klubjuk elfogadta , de a játékos nem akart ide szerződni.
        Martial a MUt választotta , Koke és Pogba pedig a klubjánál akart maradni.

      • Posted 2015-10-26 00:27 0Likes
        by Zenzo

        ez max feltételezés, de azért ennek ellenére se röhögtessük már ki magunkat olyannal, hogy Pogba a Juvénál „akart” maradni :))) főleg, miután lelépett Tevez meg Vidal. Egyszerűen csak nagy volt az arc, és senki nem volt hajlandó kifizetni neki valószínűleg azt a heti lóvét, amit nem szégyellt kérni. Sem mi, sem a Barca.

      • Posted 2015-10-26 00:27 0Likes
        by Zenzo

        „A visszajövetele első évében is voltak megkérdőjelezhető dolgok , pl. a bajnok esélyes csapatnak , mely azért jó ideig volt első is a tabellán , addig hajtotta , hogy nem esélyesek , míg végül a játékosok is elhitték és nem is lettek bajnokok.”

        Remélem ezt valami iróniának szántad, és nem hiszed, hogy ez komolyan így működik.

    • Posted 2015-10-25 20:32 0Likes
      by Zenzo

      „A poszt alján viszont nem szavazok , mert egyik sem opció nálam”
      Nem kell a melléduma mister, elküldenéd, a többi csak maszlag, szóval bökd csak be nyugodtan a szavazatod :))

      • Posted 2015-10-25 20:46 0Likes
        by Endy919

        De nem bököm be pont azért , amit fentebb írtam . Nem azért küldeném el , mert nem nyerünk kupákat az éven .
        Sajnálom , ha azt hiszed . hogy a kupák miatt vagyok Kék.

      • Posted 2015-10-26 00:29 0Likes
        by Zenzo

        „Sajnálom , ha azt hiszed . hogy a kupák miatt vagyok Kék.”

        Én nem hiszek ezt vagy azt, de ha nem csinálsz úgy, akkor nem is fogja úgy hinni senki 🙂

      • Posted 2015-10-26 00:33 0Likes
        by Endy919

        Érdekes meglátásod van. Azért mert leírom a véleményem , amivel szerintem jobb lenne a csapatnak és nem egyezik a te véleményeddel , akkor jó hogy nem divatszurkolózol le .

        Nevicceljünk már Zenzo…

      • Posted 2015-10-26 00:48 0Likes
        by Zenzo

        az legalább annyira érdekes meglátás, hogy ha valaki leírja a véleményét, és én meg nem értek vele egyet és nem érzem magam egyből meggyőzve, akkor azzal egyben hülyének és esetleg divatszurkolónak nézem a másikat. De most mosdathatjuk a dolgot vagy sem, te egy éve itt „károgsz”, hogy minden szar, és nem leszünk bajnokok, mert leikszeltünk a Sunderlanddel. Pedig mostani állításod szerint akkor még nem is volt gond, csak később, a Spurs meccsnél jöttek a szerinted gondok.

        Én sehol nem írtam, hogy szerintem divatszurkoló vagy, sem most sem korábban, mert nem gondolom így. Azt írtam, hogy nyugodtan bökd be, hogy szerinted JM-nek távoznia kellene, elvégre ezt írod közel egy éve folyamatosan, sőt, jelen állításod szerint már az első évében is „voltak megkérdőjelezhető döntések”, stb. Jó lenne szerintem, ha lassan kicsit összeszednéd a gondolataidat, aztán vagy írnál egy monstre kommentet, vagy egy posztot belőle, mert ezek szerint félre értünk. Én legalábbis már lassan nem tudom követni, hogy mit is akarsz valójában. Most akkor menjen JM vagy se, bánod-e vagy sem, s ha igen, akkor miért is, azért-e, mert nem megy a csapatnak, azért-e, mert sorban buta döntéseket hoz, azért-e, mert elmúlt a nagy motivátor mojo-ja, vagy azért, mert egy megtört és megfáradt öregember, meg ki tudja még….

      • Posted 2015-10-26 00:57 0Likes
        by Endy919

        Szerintem érthetően leírtam a véleményem az első kommentemben , ha mégse akkor majd nekiülök és leírom részletesebben .

  • Posted 2015-10-25 18:16 0Likes
    by Blue One

    Valakit figyelünk.

    • Posted 2015-10-25 18:18 0Likes
      by Endy919

      Ki tette ki ezt a képet és mi az a lista a csapatokról?

      • Posted 2015-10-25 18:21 0Likes
        by Endy919

        Ha erről a meccsről valaki szóba jöhet szerintem , az vagy Carvalho vagy Talisca.

      • Posted 2015-10-25 18:34 0Likes
        by Blue One

        Igen, nekem is ezek a nevek jutottak eszembe.

      • Posted 2015-10-25 18:35 0Likes
        by BlueCech01

        Én is pont rájuk gondoltam. Mondjuk mivel nálunk itt van RLC, Carvalho már kevésbé tűnik annyira várósnak. Talicska meg nem hiszem, hogy Oscarnál többet hozna.

      • Posted 2015-10-25 18:32 0Likes
        by Blue One

        Nem tudom, nem ismerem. Ez a lista azokat a csapatok neveit tartalmazza, akik hivatalosan megfigyelőket küldtek a meccsre.

  • Posted 2015-10-25 19:05 0Likes
    by gorkaf78

    Nekem erről az egész helyzetről az a véleményem, hogy természetesen szezon közben ne küldjük el Josét, de ha a csapat nagyon rossz (negyediknél lejjebb) helyen végez majd a bajnokságban, akkor Mou-nak mennie kell. Ha így lesz, akkor nem lehet semmilyen kifogása, a keret egy bajnokcsapaté, ezzel egész egyszerűen nem lehet akkorát bukni, hogy ne jöjjön össze a BL helyezés. Ha igen, akkor az számomra egyértelműen José sara lesz, mert valamilyen okból nem lehet minden játékos egyszerre olyan rossz formában, ráadásul olyan hosszú ideig, hogy elbukjuk a BL szereplést.

    José dinasztiaépítéséről, hosszú távú sikerekről az ő esetében nehéz nyilatkozni, mert ilyet még nem láttunk tőle. 🙂 Igazából nem is tudom, hogy a mai modern futballban van-e ilyesminek értelme. SAF ilyen szempontból különleges, egyedi eset, Wengert meg nem tartom sikeredzőnek, más hosszabb távon egy csapatnál nemzetközi szinten is sikeres edzőről nem tudok.

    • Posted 2015-10-25 20:26 0Likes
      by Zenzo

      „más hosszabb távon egy csapatnál nemzetközi szinten is sikeres edzőről nem tudok.”

      Mi számít sikeresnek? Ancelotti+Milan? Rafa+Pool? Rijkaard+Barca? Lippi+Juve? Meddig menjünk vissza az időben? Cruyff+Barca? Trapattoni+Juve? 🙂 És akkor csak az 5 évnél hosszabb regnálásokat soroltam fel, ezért nincs ott pölö Pep Barcája. Nálunk meg azt is úgy kell nagyítóval keresni, hogy 3-nál ki bírta tovább…

      • Posted 2015-10-25 22:15 0Likes
        by gorkaf78

        Amit írtam a 2010-es évekre értettem. 🙂
        Szerintem a jelenkor (2010-es évek) futballjában egyrészt kiegyenlítődött annyira a nagy klubok közti különbség, hogy egyik sem tudja dominálni hosszú távon még hazája bajnokságát sem (kiv. Bayern), nemhogy a nemzetközi színteret. Az általad felsorolt esetek korábbiak, az edzők szerintem gyorsabban ‘kiégnek’ az állandó eredménykényszer miatt. Nézd meg Kloppot, aki egy szuper edző, mégis váltott, vagy akár a 2000-es évekből Guardiolát, aki gyakorlatilag a sikerekbe fáradt bele (pont az ő csapata volt az utolsó, aki véleményem szerint tartós dominanciát tudott kiépíteni Európa felett). Nálunk két okból is lehetetlennek tartom a dinasztiaépítést, egyrészt a vezetőség állandó ‘türelmetlensége’ a már említett eredménykényszer miatt, másrészt José eddigi pályája, egy helyen eltöltött ideje sem arrafelé mutat, hogy hosszú távon Londonban marad.

      • Posted 2015-10-25 22:43 0Likes
        by BlueCech01

        De ha csak a 2010-es éveket nézzük, akkor már eleve értelmét veszti a dolog. Leginkább azért, mert a legtöbb helyre eleve totál alkalmatlan edzőket iktattak be a dekád utáni váltásoknál, mint Moyes, AVB, BR/Hodgson/Dalglish, Mancini, Tata, Benítez, Seedorf és társaik. Ezektől a tagoktól nem hogy dinasztiát, de egy eredményekben gazdag évet nehéz elvárni. Nem hogy kiégni, még begyulladni sem volt lehetőségük.
        A 2010-es években nem a külső, hanem a belső körülmények teszik tönkre a dinasztiaépítés folyamatait, ezek meg eddig is megvoltak, csak nem ilyen gyakorisággal.

      • Posted 2015-10-25 23:01 0Likes
        by gorkaf78

        Akkor nézd meg a topcsapatok edzőit, pl. Mou a Real-nál, Guardiola a Bayern-nél, a már említett Klopp a Dortmundnál: egyikük sem tudott dominálni Európában, huzamosabb távon sikeres lenni. Ha a belső körülményeken Te is az eredménykényszert érted, akkor lehet arra számítani, hogy a foci állandóan növekvő üzleti jellege miatt ez, mármint az eredménykényszer folyamatosan csak nőni fog, ez pedig kiégéshez vezet majd, mind az edzők, mind a játékosok esetében. Manapság egy játékos 50-60 meccset simán játszik egy szezonban, az edzőnek is ugyanannyi meccsre fel kell készülni. Nyáron sincs igazi pihenés, haknizni kell mindenfelé, hogy menjen az üzlet. Pont nemrég olvastam egy jó cikket az origón a topcsapatok közötti különbségek eltűnéséről, linkelem is:

        http://www.origo.hu/sport/focivilag/20151006-mezek-nelkul-meg-sem-lehetne-kulonboztetni-a-klubokat.html

      • Posted 2015-10-25 23:18 0Likes
        by BlueCech01

        De te most mondtál hármat, mert több nincs, és erre alapozzuk, hogy ma már nem lehet dinasztiát alapítani. Milyen huzamosabb időről beszélünk ezeknél? Guardiola még 3 évet nem töltött a bajoroknál, Perezről meg inkább ne beszéljünk, az ő dilettanizmusa már az előző, 2010-es évek előtti időszakban is hírhedt volt, de btw Mou is kapott jó 3 évet. Klopp meg más tészta. Nála eleve lehetetlen volt, hogy nemzetközi szinten domináljon, annyira vízzel főzött a tag. Egy klasszist nem vettek, ameddig ott ténykedett, csak tehetségeket, akiknél már az pozitívum volt, hogy nem köpték szembe, ha dobbantottak.
        Én a belső tényezőket úgy értem, hogy milyen méretű a klub hozzáértése még az edző kijelölése és beiktatása előtt. Mert ha totál laikus ott mindenki, és előkapnak egy Moyest vagy egy Hodgsont BL-győtes edzők pótlásaként, ott nem hogy dinasztia nem lesz, de ha elkerülik a történelmi visszaesést, már az is bőven jó. És ilyen szinte minden csapatnál volt már 2010 óta, ez pedig teljesen a mindenkori dinasztia ellen volt.

      • Posted 2015-10-26 11:53 0Likes
        by gorkaf78

        Oké, akkor légyszíves sorolj fel nekem az elmúlt 15-20 évből edzőket, akik legalább 6-8 évig vezettek egy csapatot.

      • Posted 2015-10-26 12:01 0Likes
        by BlueCech01

        Benítez, Moyes, Hitzfeld, Ancelotti, Lippi, Wenger, Klopp, Houllier, Rijkaard akik most hirtelen eszembe jutottak, de ha utána nézek, szerintem találok még legalább ennyit. De egyébként nem tudom, miért az elmúlt 15-20 évből kéred, mikor azt nem is vitattad, hogy addig lehetett dinasztiát építeni.

      • Posted 2015-10-26 00:59 0Likes
        by Zenzo

        „Akkor nézd meg a topcsapatok edzőit, pl. Mou a Real-nál, Guardiola a Bayern-nél, a már említett Klopp a Dortmundnál: egyikük sem tudott dominálni Európában, huzamosabb távon sikeres lenni.”

        De még mindig ott tartunk, hogy te most kiválasztottál egy nem egészen 5 éves időtávot, ami rendkívül rövid ahhoz, hogy arról beszélhessünk, hogy „huzamosabban”. Már csak azért is, mert nemzetközi színtérről beszélünk, és a BL történelmében volt pár korszakos csapat, mégsem tudott még senki címet védeni. Ergo egy négy éves periódusba max 2 BL cím férhet bele, de még az is ritka, ha végignézed a BL győzteseket. Hosszútávon szerintem legalább 10 éves periódusban van értelme gondolkodni, ott már meg lehet látni a ciklikusságot, azt, hogy éppen nemcsak, hogy melyik csapat, de melyik futballnemzet volt éppen topon. Aztán lehet edzőkhöz kötni a dolgot.

      • Posted 2015-10-26 01:16 0Likes
        by Zenzo

        Elolvastam a linkelt HH írást. Valahol érdekes dolgokat vet fel, viszont egyetérteni nem tudok vele néhány ponton. Nyilván uniformizálódott nyomokban a top futballban a stílus, de ettől még nem lehet azt mondani, hogy ugyanúgy játszanának, pláne, mikor 40-50 passzra azt mondjuk, hogy hát távlatilag statisztikailag elhanyagolható, pedighát azért ne már, ha az egyik csapat passzol 400-at egy meccsen, a másik meg 450-et, az igenis különbség, ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy a 60-40%-es labdabirtoklás „lényegében ugyanaz”.

        Ha ténylegesen ugyanazt játszaná a Real, a Barca, a Chelsea, a MU és a Bayern, nem lenne értelme a BL-nek. De szerintem nem találni két olyan embert, aki azt mondaná, leszámítva egy tök érdektelen, focit hírből is utáló nőt, hogy ezek a csapatok „ugyanazt játsszák”.

        Az a gondolat, hogy az EKG országok mennyire jók a futballban, már más kérdés, az teljesen jogos egy szempontból, de azért arról kevés szót ejt, hogy a világbajnokságokon az említett ’68-06 közt volt 3 brazil és 2 argentin VB győzelem, ami tekintve, hogy 10 VB-ről beszélünk az említett időszakban, a fele annak.

      • Posted 2015-10-26 00:55 0Likes
        by Zenzo

        De ha egy négy és fél éves periódust nézel, főleg a jelenben, ott nem is lehet tartós bármit kiépíteni. Mint ahogy írtam, fentebb eleve csak azokat néztem, akik legalább 5 évet eltöltöttek adott helyen. Eredménykényszer a top csapatoknál eddig is volt, ezen nem múlik semmi. Na mind1, Cech is írta egyel lentebb, hogy ilyen rövid időtávon nincs is értelme ilyesmiről beszélni, ezt én is tartom.

        JM-re térve meg: az, hogy mi volt eddig, nem sok mindent jelent a jövőre nézve. Körbejárta a top bajnokságok aktuálisan top csapatait. Hova menjen most? Gondolod miután a Chelseavel így vagy úgy végez, majd új kihívásként elmegy a kirgiz nb1-be, és az ottani csapattal nyer majd bl-t? Nála körbeért a kör, ha nem így lett volna, nem jön ide, hanem megy a BuLiba, vagy a PSG-be. Persze ha innen kivágjuk, lehet, hogy ez a két állomás egyike jön, aztán meg hazamegy szövkapnak.

  • Posted 2015-10-25 20:42 0Likes
    by Szilveszter94

    Ahhoz nem kell sportszerűtlen csapatnak lenni, hogy sokat szabálytalankodjon a Chelsea, egyszerűen mentálisan kimerült a csapat. Ez pont ennyit számít: a Chelsea ugyanazt csinálná, mint tavaly, csak pont annyival lassabbak a játékosok, ami elveszi az egésznek az élét. Az a támadó, aki tavaly kicselezte az emberét, idén belevezeti. Az a kényszerítő, amiből tavaly annyi ziccer kialakult, idén elakad a védelemben. Az a védő, aki tavaly sallangmentesen szerelt, idén pont lemarad. Stb, stb…

    • Posted 2015-10-25 22:46 0Likes
      by gorkaf78

      Ez sztem egy nagyon jó meglátás, visszavezethető arra problémára, hogy José nem szeret rotálni, megvan a fix kezdő 11-e, és ezek az emberek látszik, hogy túl vannak terhelve. Sajnos Mou ilyen, nehéz nála bekerülni egy csapatba, de utána nehéz kikerülni is…

      • Posted 2015-10-26 00:36 0Likes
        by Zenzo

        „Sajnos Mou ilyen”
        Sajnos?? :DD
        Ez az edző ezzel az elmélettel ~13 év alatt kb 20 trófeát gyűjtött be, többek közt 3 PL és 2 BL, stb címeket. A 4 csapatnál, ahol komolyan edzősködött, 2 PPM felett teljesített mindenhol, teljes karrierje során a meccseinek a 65%-át megnyerte, és csak 15%-t vesztette el. Hm, hm, sajnos… 🙂

      • Posted 2015-10-26 08:45 0Likes
        by Szilveszter94

        Nem is az a kérdés, hogy Mourinho tud-e trófeagyőztes csapatot csinálni – azt már számtalanszor bizonyította, hogy tud. Nem az a kérdés, hogy a csúcsra tud-e jutni, hanem hogy ott is tud-e maradni, mert ebből a szempontból viszont elég gyászos a mérlege: amikor a dicsőséges második idényei után nem ment egy másik klubhoz, akkor jó esetben is csak egy sikeres éve volt.

      • Posted 2015-10-26 09:38 0Likes
        by Zenzo

        Oké, ez tény, de mivel sehol nem volt még hosszú távon, ez inkább csak feltételezés 🙂

        Én mindössze arra reagáltam gorkafnak, hogy mennyiben „sajnos” a dolog, hogy JM így gondolkodott. Nyilván ez egy olyan hadművelet volt, ami arra volt kitalálva, hogy rövid úton, gyorsan. látványos (eredményes) sikereket érjen el. Egy hosszútávú stratégia teljesen más embert kíván, de azt nem tudjuk, hogy JM képes-e erre, valóban. De nem azért, mert nem, hanem mert eddig még sosem kellett ilyet csinálnia. Lehet, hogy végül belebukik, én nem mondom, hogy nem. Csak azt, hogy jelenleg kb ő az egyetlen (de legalábbis egy 2-3 emberes szűk elit tagja) elképzelhető menedzser, akit alkalmasnak találok erre a Chelsea élén.

      • Posted 2015-10-26 12:11 0Likes
        by Szilveszter94

        Nem éppen feltételezés: a Chelsea-nél a negyedik szezonjában ugyanez a borzalom volt kibontakozóban, csak akkor még Abramovicsnak nem volt ennyi türelme, a Realnál meg a harmadik szezonja végére annyira kicsúszott a kezéből a gyeplő, hogy jó eséllyel akkor is megy, ha nincs a Chelsea ajánlata.

        Ami a többit illeti: az, hogy valaki nem tud rotálni, teljesen független a képességeitől vagy a stílusától, ezt ki kell tapasztalni. Anno nálunk Fergie sem úgy született, hogy már a babakocsiban is tudott rotálni, a rutin tanította meg neki is, hogy kit, mikor, hová érdemes tenni. A kérdés az, hogy Mourinho akar-e még tanulni.

      • Posted 2015-10-26 12:21 0Likes
        by Blue One

        Tudna ő rotálni, csak nem akar. Szereti a stabilitást, azt, hogy a megszokott embereivel játszik.

      • Posted 2015-10-26 12:31 0Likes
        by Szilveszter94

        Ideje volna rájönnie, hogy ez nem akarás kérdése… idén már rá van kényszerülve, azért csinálja, de látványosan nem megy még neki. Ráadásul mivel eddig nem rotált, így most jön ki az is, mennyi hiányposzt van a Chelsea-ben, ami azért gáz, ha valaki már harmadik éve edző egy nyitott tárcával rendelkező tulaj csapatánál.

      • Posted 2015-10-26 12:56 0Likes
        by Blue One

        Most azért cserélget, mert pocsék a forma, mindenki gyenge. Egyébként ha jó szezon lenne most sem kevergetné a kezdőt. Egyébként most nem is rotál, hanem próbálgat, keresgél.
        Egyáltalán nem érzem gáznak. Senki nem gondolta, hogy lesz egyáltalán visszaesés főleg nem ekkora. Nem tudom mi az oka ennek a tömeges végtelenül gyenge szereplésnek.
        Éppen a jó teljesítmény miatt gondoltam úgy, hogy nem kell sokat igazolni. Az alapcsapat megvolt pár hasznos kiegészítő ember érkezését láttam indokoltnak. Begovic, Baba ( habár utóbbi nem nagyon kap lehetőséget) jó igazolásnak tartom. Falcao-ban Mourinho miatt hittem, de eddig ő sem mutatott sokat, bár csodát nem vártam tőle. Természetesen ő sem kap sok lehetőséget, mondjuk ez érthető és várható is volt. Pedro igazolása jónak tűnt, mondjuk első meccs óta ő sem tudott érdemben hozzátenni, de ő legalább játszik. Egy belső védő kellett volna, számomra csak ez a nagy hiányosság. Januárban vagy nyáron pótolni fogjuk (remélhetőleg Stones-al.)

      • Posted 2015-10-26 16:44 0Likes
        by Zenzo

        „egy nyitott tárcával rendelkező tulaj csapatánál.”
        Ezt azért megigazítanám picit, mert ebben a formában nem igaz. A Chelsea az utóbbi években tudatosan és következetesen igazolt, főleg fiatal tehetségeket, vagy jó formában lévő jó futballkorú játékosokat. Nagyon éles a határvonal a Seva-Torres féle igazolásokkal szemben. Nem is költöttünk sokat, és általában igen kevéssé mínuszon mérleggel.

      • Posted 2015-10-26 18:42 0Likes
        by Szilveszter94

        A „nyitott pénztárca” alatt azt értem, hogy a lehetősége megvolt az igazolásokra, és mint kiderült, a keretnek is lenne rá igénye. Én sem azt mondtam, hogy fel kéne borítania az átigazolási piacot, de azért a hiányposztokat illik betömni, a világ legmegterhelőbb bajnokságában meg egyenesen kötelező.

      • Posted 2015-10-26 21:53 0Likes
        by Zenzo

        tekintve, hogy nem tudjuk, mi zajlik a színfalak mögött, erről igen nehéz érdemben értekezni. Elvileg akartuk Pogbát, de annyit kért, hogy nem fizettük ki neki, akartuk Witselt, de nem jött, akartuk Martialt, de ő inkább hozzátok ment, stb, de ezek max sejtések és találgatások, viszont akit v akiket nyilvánosan akartunk, sem jött össze, lásd Stones. Arról nem JM tehet, hogy leadta a listát a nevekkel, kik kellenek, de az Everton még baszomnagy összegért sem engedte el a srácot, a klub meg egy pont után nem ment tovább. A lyukak egy része így is be lett tömve – kellett egy harmadik sz csatár, mert DD távozott, jött Falcao, kellett egy cserekapus Cech helyett, jött Begovics. Kellett egy balbunkó Luis helyett, jött Rahman, stb. Szóval azért nem kell úgy tenni, mintha nem csináltunk volna semmit a nyáron.

      • Posted 2015-10-26 16:42 0Likes
        by Zenzo

        „Nem éppen feltételezés: a Chelsea-nél a negyedik szezonjában ugyanez a borzalom volt kibontakozóban, csak akkor még Abramovicsnak nem volt ennyi türelme”

        Alig ment le pár forduló, már kivágták. Vagy azt akarod mondani, hogy JM-mel végül középmezőny és kiesés minden kupából, ezzel szemben Grant (nem bírom ki röhögés nélkül) zsenije juttatta a Chelsea-t a BL döntőbe? 🙂

        A Realos időkbe annyira nem látok bele, így készséggel elhiszem, amit írsz, de számomra ettől még az is csak feltételezés, hogy „jó eséllyel akkor is megy, ha”.

        „A kérdés az, hogy Mourinho akar-e még tanulni.”

        Meg az, hogy kap-e annyi időt, hogy tanulhasson, akár a saját kárán. Vagy kivágják, mint szart a palánkon 🙂

      • Posted 2015-10-26 12:01 0Likes
        by gorkaf78

        az eredményekkel nem tudok természetesen vitatkozni, de azt én hibának tartom, hogy évekig ugyanazzal a kerettel próbál játszani, gyakorlatilag mentálisan és fizikálisan is kizsigereli a játékosokat. Ennek a következményeit nyögjük most szerintem

  • Posted 2015-10-25 21:15 0Likes
    by BlueCech01
    • Posted 2015-10-25 21:20 0Likes
      by Endy919

      Játszatni kellett volna és nem beszélni…

      • Posted 2015-10-25 21:24 0Likes
        by BlueCech01

        Akkor Oscar pont a jó félévét nyomta, az elsődleges csere meg Mata volt.

    • Posted 2015-10-26 00:40 0Likes
      by Zenzo

      ez már nekem ilyen mondvacsinált dolog. Ha mondott is ilyet, nem hiszem, hogy komolyan harcolt érte. Csak a másik oldalról sem értem, mi ez a nagy hajcihő. Volt egy fiatal játékosunk, akit eladtunk. Most lőtt a cityben pár gólt, aztán mindenki tépi a haját, hogy jujj miért engedtük el. Hagyjuk már. Akkor nem reklamált senki, amikor elment, mi pedig simán bajnokok lettünk nélküle. Éljünk már együtt a gondolattal, hogy csak 11 játékos fér be a keretbe, és néha olyat is el fogunk adni, aki máshol végül befut 🙂 Endy, ez neked is válasz egyben.

  • Posted 2015-10-26 08:34 0Likes
    by Drogba11

    Azért örülök ennek a cikknek, mert kellett, hogy kijöjjön valakiből. 🙂 A cél, amit az előző poszthoz írtam is kommentben: a szurkolókat kell meggyőzni újra. Engem biztos, mert akkor nem neheztelek a csapatra, amikor mindent megtesz, de nem jön össze az eredmény vagy ténylegesen ellenünk fújnak, de ennek ellenére is mind a 11 vagy akár 10, még a gyepen tartózkodó játékos küzd. Ez most nincs meg. Nem látom. Hazard a világ egyik legnagyobb tehetsége, de hol van az a fajta gondolkodás a részéről, hogyha nem megy arra, akkor kitálaljon valami mást. Fabregasnak kellene irányítani, de sehol nincs. Szeintem egyszerűen rendet kell tenni a fejekben és a taktikában, mert semmi újat nem mutatunk. Kiismerhető lassan minden passz. Mourinho ne menjen el, mert rá van szükség, de most nagyobb a hype a csapat körül, mint a játék körül. Egy Realos jóbarátom mondta, hogy egyébként a világ egyik legegyszerűbb játéka a foci, azzal kellene foglalkozni, nem a körítéssel. Mondta ezt akkor, amikor a Real Mourinho vezetése alatt egyre inkább a botrányok miatt került címlapra.
    Szerintem egyszerű a képlet: lehet bírózni, szerencsefaktorral jönni, de a lényeg, hogy nem kellene idáig eljutni, hogy ilyen helyzetben kerüljön egy ilyen kerettel a csapat.

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com