Érték, értékelés, értékrend

dis_valleyCsalódás. Ez az a szó, ami a legtöbbünk fejében megfordul, kimondva vagy kimondatlanul a mai mérkőzés után. Csak, amíg a legtöbbetek részéről ez a Chelseavel kapcsolatos, addig részemről sokkalta inkább a szurkolókkal.

Őszinte leszek, és már most itt az elején azzal kezdem, hogy ha valaki úgy véli, világszemlélete nem áll készen egy mosdatásra, zárja be nyugodtan ezt a posztot, és felejtse el az LR-t a következő meccsig.

A mérkőzés óta két dolog forog az agyamban alapvetően a meccs kapcsán: az egyik, hogy valóban meg akarom-e már írni a meccshírt most, vagy jobb lenne holnap nekikezdeni (update: már ‘holnap’ van), illetve, hogy mennyivel lenne jobb, ha Wudi írná meg, és nem rám jött volna ki a lépés. Az ő véleménye sokkal inkább közel áll a közhöz, mint az én gondolkodásom, így valószínűleg sokkal kevesebb kritika érné a blogot a végigolvasások után, mert amit én készülök írni, az nem fog tetszeni.

Aztán rájöttem, mert rá kellett jönnöm, hogy ez egy blog, méghozzá a miénk, és van annyi szerencsém, hogy részben az én birodalmam, a többivel meg ráérek foglalkozni később. De szólni fogok ez ellen a zistenbasszameg életérzés ellen, mert dühít. Sokatokat felháborít a csapat teljesítménye, és joggal. Én viszont hiszem, hogy joggal háborít fel az, hogy olyan szavak, kifejezések kerültek elő, mint kár volt, vérlázító, kurva gyenge, katasztrófa… úgyhogy a fejemre tettem a fülest, öntöttem egy sört, és csak leültem a klaviatúrával harcolni.

Ráférne egy jó adag hozzáállás pofonként azokra a fotelszurkolókra, akiket ennyire kiborít ez a mai történet. Mert a kintiek még 2-2-nél is tudták buzdítani a fiúkat, nem pedig kórusban kiabálni a válogatott szitkokat.

A meccset el lehetne intézni annyival, hogy két buta hiba, és egy hibás bírói döntés alakította ki a végeredményt. Nem fogjuk, de el lehetne. Egy Swansea idegenben kiszenvedett egy döntetlent, ahol a meccs harmadában 10 emberrel játszó Chelsea ellen, ahol a kiállítás mellé egy büntető is dukált Oliver szerint – aszerint, aki amellett, hogy nem fújta a hazai pályát, egy bajnoknak a nyitófordulóban, még simán nem fújt be egy büntetőt Costának, miközben a másik oldalon eldöntötte a meccset. Fura, hogy a szakértők (na nem itthon, arra nem is mondanék semmit) nem annyira a büntető jogosságát vitatják, sokkal inkább a pirosét. Én részemről laikusként pont fordítva látom: a meccset TC hülyesége baszta el. Thibaut buta volt, igen, rúgott, ott, ahol nem és akkor, amikor nem kellett volna – az már más kérdés, hogy mindezt Willian orbitális hibája előzte meg és szülte a helyzetet: TC túl gyorsan jött ki a kapuból, így mire Dennis, a Gomis elé került a labda, TC már a vonalon volt; nem merte használni a kezét. Utolsó emberként ilyet viszont mindenképpen kár csinálni, mert ez piroslapos helyzetet szül legtöbbször, és láttuk, most is.. ezt pedig csak akkor nem fújja meg a bíró, ha ő vagy az asszisztens egyértelműen látta, hogy nem történt szabálytalanság.

Oliver viszont úgy gondolta, hogy ez büntető ÉS kiállítás, amivel egy bármilyen jól játszó csapatot is ki lehet nyírni, nemhogy egy ilyen önmagához képest vérszegény Chelsea-t. Ha véletlen valakit megleptem ezzel: nem, nem vitatom azt, hogy a mai Chelsea árnyéka volt annak, aki megnyerte a bajnokságot az előző szezonban. Szar volt a csapat? Talán igen. A játékosaink hibát hibára halmozva próbálták egymást alulmúlni teljesítményben? Talán igen.

Amit vitatok, főként, mert szurkolóként szurkolótársaktól rosszul esik, hogy egyből felmerültek azon felhangok ismét, miszerint a „vereség” oka az, hogy nem igazoltunk senkit, meg, hogy mentálisan szét vagyunk baszva, meg ki tudja még mi. Utóbbit részben még csak-csak adnám is, ha nem ezzel akarnánk megmagyarázni mindent, ami rossz a világegyetemben. Ismétlem: ezt a látszólag vereséggel felérő döntetlent a csapat részéről két buta döntés alakította ki – hathatós bírói közbenjárással. Akkor viszont min változtatott volna, ha igazolunk bárkit is? Mert, kérdem én az igazolásokért lelkendezőktől, hogy hányan igazoltak volna kapust Thibaut helyére? Siránkoztok Falcao meg Begovics miatt, meg, hogy nem jött más. De ki igazolt volna Hazard vagy Terry HELYÉRE? Mert, ha nem a helyére, akkor a mai kezdő ugyanaz, innentől pedig kurvára mindegy. Mert 2-2-nél, 10 emberrel nem változtat semmin, hogy ott ül-e Stones vagy Pedro a padon. 2-2-nél nem a Swansea volt jobb, hanem a Chelsea. Innentől fogva pedig a hiányzó érkezőkre mutogatni faszság, méghozzá a combosabbik fajtából. És felteszem a kérdést: ha egy masszív középcsapat egy tíz emberrel játszó Chelsea ellen büntetőstől egy döntetlenre képes, miközben a hazaiak minden játékosa lassú, lomha, és hibát hibára halmoz, akkor tényleg akkora itt a probléma, hogy azt újakkal lehet megoldani?

Megértek én mindenkit, aki dühös, hiszen én magam is az vagyok. Csak úgy látszik, nagyon másként csapódik le bennünk az ok-okozati kapcsolat, és az arra adott reakció. Érték, értékelés és értékrend. Néha úgy érzem, irgalmatlan szakadék tátong köztünk, és nem állok messze a valóságtól, ebben biztos vagyok. Nyilván ez a különbözőség adódik a valószínűleg fennálló korkülönbségből, világnézetből, habitusból, de legfőképp az értékrendbeli különbségekből. Persze van annak valami bája, hogy hülyének nézzük egymást – már jó értelemben véve, elvégre mi más lenne a blog, így ezen blog értelme, ha nem a nézőpontok ütköztetése. A szelektív információfeldolgozásunk ütköztetésének helyszíne, a színtér, ahol az én igazam is csak egy a sok közül, de az enyém, és együtt küzdök azokkal, akik hasonló nézeteket vallanak, azok ellen, akik pedig nem. Egy fokkal kulturáltabb formája a kocsmai verziónak, ahol legfeljebb betörjük egymás koponyáját a végén.

Ahhoz, hogy valamit/valakit értékelni tudjunk, egy minimum kritériumot, értéket kell rendelni. Az érték és az értékelés társadalmi jelenség. Az érték, és ez által az értékelés nem azonos az attitűddel, a szokással, a habitussal, az ízléssel, divattal, de azokkal részben átfedésben van, viszont azok nem értékhordozók. Az értékképzés viszont szorosan összefügg a jelentéstulajdonítással. Azaz: feltéve, hogy számomra fontos az új játékosok igazolása (most nem fejtegetjük, hogy miért), így annak jelentést tulajdonítok – értékként szerepel a tudati értékrendemben, hogy az új igazolás érték, így amennyiben nem hajtunk végre (nekem tetsző) igazolást, értékeléskor az értékítéletem alapján hajlamos vagyok azt a konzekvenciát levonni, hogy ok-okozati kapcsolat áll fenn (bármely dolog kapcsán), így a rossz eredményt tudom ezzel magyarázni. Ez egy nagyon lecsupaszított magyarázat csupán, tudományos szakkönyvek egész sora foglalkozik ezzel a problematikával.

Na most következne az a nagy varázslat, amihez még Óznak is mélyet kellene sóhajtani: összehozni az értékrendes eszmefuttatást az emberi kapcsolatokkal. Addig tiszta sor, hogy létezik egy saját belső, elég homályosan megfogalmazott értékrendem, amellyel ráadásul nem mindig tudom összehozni cselekedeteimet, mondanivalómat, továbbá nem tisztázott módon függ élettapasztalataimtól és külső elvárásoktól. Továbbá létezik a külső értékrend, ráadásul egyszerre több (család, vallás, munkahely, baráti kör, ivócimborák, stb.), nem ritkán ellentmondó elvárásokkal. Ezek között igyekszem „megfelelő” módon viselkedni, „jó” lenni. Talán képes is lennék rá, ha magányosan, senkitől nem háborgatva éldegélnék valahol. Ezzel szemben nap mint nap találkozom emberekkel, és gyakran kerülök abba a helyzetbe, hogy embertársam érdeke nem egyezik az enyémmel (Arsenal szurkoló mondjuk, de egy egyszerű sorbanállás is ilyen problémát jelent). Gyakorlatilag folyamatosan harcolunk a körülöttünk levő emberekkel érdekeink érvényesítéséért.

Mi marad belőlem, ha folyamatosan engedek, mert nem kívánok harcolni, így „ellenfelem” természetesnek, általam hallgatólagosan elfogadottnak tekinti a kialakult helyzetet, amikor alávetem magam az akaratának? És ha én nyerek, mit nyerek vele? Vajon tényleg örömömre szolgál-e majd az, hogy engedett a másik fél? Az sem teljesen érdektelen, hogy mekkora vehemenciával szállok síkra érdekeim védelmében. Az agresszív viselkedés szerintem mindig bizonytalanságot, le nem rendezett kérdéseket takar, megelőzendő a kellemetlen kérdéseket – szemben a valódi önbizalom lebírhatatlan nyugalmával. Mindenesetre mivel saját magammal szemben is kérdéseket szül, a vitás helyzet így inkább lehetőséget nyújt önmagam megismerésére, vágyaim feltárására, ahelyett, hogy indulatok forrása lenne. Persze nagyon szép is lenne, ha minden esetben ennek megfelelően tudnék gondolkodni, de nem is ez a cél. A cél, hogy ne a problémákat keressük, hanem a megoldásokat. Az élet nagy kérdései közül idecitálnám az ideillőt:

– Van-e rosszabb annál, amikor az ember egy életen át hiába keresi igazi párját?

– Van. Ha egy életet leél mellette, és nem is tud róla.

Van értelme, hogy beszéljünk róla, milyen hibákat fedeztünk fel a csapat játékát illetően ma. Leírom, mi a baj szerintem: egyrészt a csapat még nincs 100%-os állapotban, sem fizikálisan, sem pedig mentálisan. Nem sok hiányzik, csak pont annyi, hogy ezt a mai meccset ma ne nyerjük meg. A másik pedig adódik az elsőből: a védelem határozatlansága. José taktikája mindig is a stabil védekezésre épült. Ha pedig nincs meg a hátsó stabilitás, ma pedig nem volt, akkor az egész gépezet zötyög csak. A csapat mai játéka is elbírta volna a halom egyéni hibát és formaproblémát, ha a védekezésünk rendben van. Amit nagyon gyorsan rendbe kell tennünk, az Ivanovics-Cahill-Terry-Azpilicueta négyes. Fura leírni, de a négyesből talán Cahill tűnt a leginkább összeszedettnek.

Bizonyos szempontól pedig Ivanovics önmagához képest közel hatvan százalékos teljesítménye hozta el a mai eredményt: elöl fejben volt lassú, így a helyzeteit nem tudta értékesíteni (pedig az aktivitással nem volt gond, volt távoli lövés, fejes, rá kijövő közeli helyzet), hátul pedig egyértelműen megette Montero, ezért is kellett hátrajárni Williannek, kisegíteni, hogy aztán beragadhasson az egyenlítőt jelentő második Swans gólnál.

Bizonyos szempontból Fabregas vesszőfutása volt a vesztünk. Ha képes lett volna pontos passzokra, az ezer fokon égő Costa biztosan, vagy a végére felizzó Ázár gólt varázsol.

Egy nézőpontból ha TC nem ilyen hülye, hogy kiállítassa magát ÉS büntetőt rúgasson a vendégekkel, megvan a győzelem.

Egy másik nézőpont szerint ha Ázár nem alussza végig az első 60-65 percet, kezünkben a meccs.

Ha Costa legalább egy gólra képes, megvan a győzelem.

Ha Willian nem alakít egy használhatatlan terelőbóját a pályán, nincs gond.

Sok a ‘ha’. Ideteszem azt is, ha az első félidő végén, amikor tényleg üzemi hőfokon égett a csapat, ha sikerül beverni a harmadikat, nincs kérdés.

De, ne menjünk már el amellett, akármelyik is a véleményünk, hogy ez a mai addig volt meccs, míg Oliver sporttárs meg nem hozott egy büntető+kiállítás ítéletet.

Mondhatjátok, ha már eljutottunk idáig együtt, hogy nem is lett olyan vészes, mint azt beharangoztam. Maradjunk annyiban, hogy sokat vágtam az eredeti szöveghez képest. Egyrészt, mert közben rá kellett jönnöm, hogy nincs mindenben igazam. Másrészt, mert nem akartam bunkózni.

Addig is itt van egy zene, tessék a Chelseare vonatkoztatni, annyira nem lesz nehéz:

Összességében pedig szeretném, ha a fakkolások helyett ki tudnánk állni a csapat mellett, és nem már most eltemetni a következő meccset, hónapot, idényt. Pedig lassan félve írok le ilyen dolgokat, mert már így is tartja rólam a közszáj, hogy olyan liberális vagyok, hogy győzni sem szeretek, csak valójában a győzelem értékét csökkenteni, a vereség élét elkenni vagyok hivatott, the man in the dark, who walks alone. Meg persze megmagyarázni mindent, anélkül, hogy állást foglalnék. Pedig, ez csak a felszín, aki rendszeresen olvas, az tudja – remélem. Persze, kedves gyerekek, azt is tudjátok rólam, hogy inkább az állandóság híve vagyok, mint a szerteszétigazolásnak, volt valahol asszem még az óhazában, ahol írtam már erről, ami valahogy úgy hangzott, hogy közfelkiáltással megszavazom tapasztalat alapján, hogy mely mondat hagyja el legtöbb esetben a _szurkoló_ száját akármilyen helyzetben. Szezon előtt, közben, után, meccset nézve, blogot olvasva, budin ülve, sörözés közben, tejbegrízt főzve, vadakat terelve, sós kútba téve, homokzsákot pakolva.

Próbálom megtanulni megérteni ifjabb szurkolóink performanszát, szakadjon rám egy mázsa szar, ha nem így van. Nem mondom, hogy kifejezetten sikeres vállalkozás ez, dehát tessék értékelni legalább a szándékot. Mindazonáltal azért továbbra is saját bölcsességemet próbálom csepegtetni apránként, hátha némi nyitottság után elkezdünk lassan egymásra hangolódani, mégiscsak jobb, ha legalább 1 dimenzióban próbálunk arról beszélni, ami a Chelsea. Nézzünk hát egy olyan témát, ami talán mindekit érdekel, különböző vonalak mentén, hátha a párhuzamosaink találkoznak mégis valahol a végtelenben…

Folytatni már nem lehetne, mert azóta nagyot fordult a világ – és pont erre próbálnék rámutatni (ismét): a klub elkezdett prudensen működni. Azaz, (vééééégre) nem abban látja a megoldást minden adódó problémára, hogy zavarjunk el valakit, és a helyére hozott ember majd megoldja (legyen az edző vagy játékos). Akkoriban a tudatos építkezés csak marginális szubkultúra a Chelsea játékos-fogyasztásában. Mára el nemcsak, hogy elmúlt, hanem visszájára fordult, és ennek örülni kéne! Félreértés ne essék: szerintem is S Z Ü K S É G E S játékost igazolni. Még mielőtt valaki úgy gondolná, hogy szerintem nem. DE vagy CSAK, kinek melyik tetszik, tegye oda mellé, KÖVETKEZETESEN. Azt hiszem, ennél találóbb kifejezés nincs a magyarban. Olyan játékost kell találni, aki fájdalom nélkül beleilletszhető a meglévőbe, vagy olyat, aki köré érdemes felépíteni a következőt. Utóbbit nemrég elkezdtük, így csak előbbi jöhet szóba mostanság.

Ma egy kicsit keményebben földhöz vágódtunk a valóság kőkemény talajára, mint azt sokatok várta – vagy nem várta, elvileg, aztán mégis kiszaladott belőle a kisördög. Ez viszont még egy csendes pont, egy ilyen meccsen 1 pont is pont, ha más nem kleine fische gute fische alapon, és inkább ad energiát, és új távlatokat nyit, mintsem földbe dorongol, legalábbis gondolom én, aztán nyilván már megint csak okoskodom. De én vagyok a mesélő. Mit is mondhatnék. Továbbra is elképzelhetetlen kettősség uralja a hangulatot a csapat körül, amit az eredmények tekintetében eredménytelennek tekinthető előszezon után eddig a Chelsea további két nyeretlen meccsel ideiglenesen megtoldott vagy öttel-hattal. Valahol az egész álomszerű, szürreális, hihetetlen, mégis igaz, mert – mondjuk ki – nem jellemző ránk, pláne Joséval, hogy ilyen nyeretlen szériánk legyen. Valamiféle istenhadak kellett, hogy összeesküdjenek a Chelsea ellen, ha már bajnokok lettünk, méghozzá nem egyszerűen, hogy ezek után ilyen 3-pont-aszály sújtson bennünket. Igen, valóban, én nem vagyok túl zaklatott, elvégre ebből egyedül két dolog fáj, hogy az Arsenal (és Wenger) ellen vesztettük el a CS-t, illetve, hogy nem győzelemmel indultunk el ma a címvédéshez vezető úton. A játékvezető a játék része, remélem ezzel a balfasz bírói ítéleteket le is tudtuk legalábbis egy időre. Mind tudjuk, hogy nem, de na, legalább reméljük. Aztán meglátjuk.

Ma, amikor a dicséret kevés, mint az ötfaktoros napolaj a Góbi sivatagban, leírom, hogy (a felsorolható, számtalan hiba mellett) jó volt ez, a jószerencse nem volt velünk, és remélem, hogy – legalább 2015-re előttük az összes patront arra nézvést, hogy ‘kis szerencsével ezt a meccset nyerhettük volna’, és a józanítónak mondható pofonok után izomból nyomunk egy 10 meccses veretlenségi sorozatot. Jön pár mumus a kövi fordulókban, ha azokon túl tudunk lépni, számomra hibátlan a Swans elleni X.

Hajnal négykor itt feladtam, aztán újra nekiláttam. Még többet húztam belőle, lassan a bevezetőt is átírhatnám. Aztán elolvastam a mai kommenteket. Sajnos a témáim közül sok ki lett lőve, és már vita tárgya – így jár, aki nem lövi ki a posztot időben. Viszont egész nap itt ültem a poszt felett, mert szívem szerint visszaírtam volna bele mindent, amit kihúztam. Olyan dolgokat olvastam itt, ezen blog kommentmezejében is, hogy azt hittem, kitérek a hitemből. Furcsállom, és szégyenteljesnek tartom, hogy egy csapat, amelyik regnáló bajnok, egy mérkőzés után arra szorul, hogy a szurkolóit én buzdítsam arra, hogy ne forduljanak a sajátjaik ellen, egy olyan mérkőzés után, amit egy kiállítás-tizi kombó után nem tudtunk megnyerni. Nem tudom, mit mondhatnék még. Szerintem sincs minden rendben, de az a stílus, amit sokan használnak, megérdemelné, hogy a csapat belenézzen vagy öt zakóba négy meccsen. Nekem nem tisztem senkit meggyőzni. De ma, egy picit azért szégyellem magam a helyükben is. Csalódás. Ez az a szó, ami a legtöbbünk fejében megfordul, kimondva vagy kimondatlanul a tegnapi mérkőzés után. Csak, amíg a legtöbbetek részéről ez a Chelseavel kapcsolatos, addig részemről sokkalta inkább a szurkolói reakciókkal.

Azt mondják, a csalódások elkerülésére a legegyszerűbb orvosság, ha senkitől nem vársz semmit. Én ennél többet várok a szurkolóinktól, magunktól. Ők pedig a csapattól. Ér még bennünket csalódás a szezon során. Bízom benne, hogy minél kevesebb, ha már más nem maradt. Azt mondják, a csalódás isten eszköze ahhoz, hogy holnap valami jobbal lepjen meg. Csak, azt meg már úgy hívják, hogy remény, nem? Meglátjuk.

I-Dont-Handle-Disappointment

321 Comments

  • Posted 2015-08-13 13:17 0Likes
    by salsal

    Stones nem eladó.

    „Everton manager Roberto Martinez says John Stones will not be sold and that Barnsley defender Mason Holgate is not being signed as his replacement.”

  • Posted 2015-08-13 14:19 0Likes
    by BlueCech01

    Lassan kimondható, hogy ez az orvosos parádé messze Mourinho legnagyobb hibája, mióta visszajött hozzánk. Mentálisan így is nullák voltunk, most meg a semmi miatt, teljesen ad hoc módon még viszályt is kell szítani a csapaton belül, mert mért ne? Pont annyira értelmetlen, mint amennyire káros. 3 kapura lövés, elől-hátul fegyelmezetlenek és akaratgyengék voltunk. Az egész csapat olyan volt, hogy ha bejönnek az öltözőbe, tizeneggyel kevesebben lesznek ott. Ez magáért beszél.
    Ez a Mous felelősséghárítás jól jön, ha a csapatot meg akarja szabadítani a média nyomásától, de ezzel csak még médiacentrikusabbá tette a Chelseat. Ezáltal nem elég a belháború, még azzal az autodaféval is szembesülnie kell a játékosoknak, amit a média ró Josére. Ezeknek az együttes töltete pedig csak még inkább hazavághatja az egységet, a hitet, a motivációt, a bizalmat.
    Ezen az egészen már csak az segítene, ha vernénk a Cityt, de nem nekünk áll a zászló.

    • Posted 2015-08-13 14:31 0Likes
      by Zenzo

      Hagyjuk már. José hülye volt, kész, de zárjuk le ennyivel, ne fessük már mi is a nem létező ördögöt a falra. JM hülyén próbált terelni, ez tény. A sajtó meg felkapta, de kb azért, mert Eva jány (ha férfi lenne, szó sem esett volna róla, ebben biztos vagyok).

      Ez a 3-10 kapuralövés nagyon beégett neked úgy látom, de ne legyünk már Arsenal, hogy ebben mérünk bármit is.

      Én azon sem lepődnék meg, ha Eva ott ülne a padon vasárnap. De azért ha megnézed José kis cselecskéje bejött: mindenki azzal foglalkozik, hogy Carneiroval mi lesz, nem azzal, hogy a Chelsea milyen formában van, vagy, hogy nem tudott nyerni 🙂 Szóval nagy szavak ezek a „Ezeknek az együttes töltete pedig csak még inkább hazavághatja az egységet, a hitet, a motivációt, a bizalmat.” csak pont olyan sajtós, mint akik most azzal írják tele a médiát, hogy hát szegény-szegény Eva, akkor most jajj, mi lesz vele. Kb semmi, max egy kicsit kiesik a rivaldából, aztán ha elül a vihar, visszakerül (márha egyáltalán lesz ilyen, mert, mint írtam, én nem lepődnék meg, ha a stáb nem cserélődne, elvégre JM az orvosi teamről mondott véleményt, nem Éváról, ezt ne felejtsük el, és Jon Fearn futott be először a pályára, nem Eva.) Azt meg szerintem JM is tudja, hogy az orvos az orvos, neki menni kell, pláne, ha a bíró int, hogy ápolás. Főleg, hogy korábban meg az elhíresült esetekben pont azért kelt ki (tavaly Oscar, vagy anno JT és Cech esete), mert az orvosi stáb nem intézkedett kellően gyorsan.

      A City meccs meg 1-1 lesz, ezt tudod te is, meg én is, meg José is :))

      • Posted 2015-08-13 15:01 0Likes
        by BlueCech01

        Ez nem csak hülyeség volt, ez egy kontraproduktív mellényúlás. Bőven több lehet a hátránya, mint amennyi előnye lett volna, ha a szokásosan sül el.

        Nem igaz, hogy csak azért, mert lány. Ha fekete lenne, meleg lenne, Clemenceau unokája vagy Jörg Haider meglepetésbarátnője, akkor is bevédenék. Meg ha lány, akkor is.

        Az nem igaz, hogy a sajtó nem foglalkozik azzal, hogy a Chelsea milyen formában van. Foglalkozott addig, ameddig aktuális volt, mint minden eredménnyel. Ezzel az Evas dologgal azért foglalkoznak most, mert voltak friss fejleményei, ergo aktuális is.

        Most őszintén, volt már olyan a foci történelmében, amikor egy ilyen lincselés és belső vita nem negatív hatással volt a csapatra, a csapategységre?

        Induktívan gondolkodva ez már csak só a sebre. Járhatunk itt kanosszát meg mentegethetünk, de ez biztos nem fog segíteni a csapaton.

      • Posted 2015-08-13 15:09 0Likes
        by Zenzo

        lovaloghatunk a szavakon, nem változtat a tényen: JM hülye volt, de szerintem merőben nem annyira, mint azt a sajtó írja, vagy te sugallod.

        De igaz.

        Dehogynem. Ha nem lenne ez, akkor azon lovagolnának, hogy Ázár tképp nem nyújtott többet egy átlagos Williannél, vagy, hogy Ivanovicsból hülyét csináltak uszkve 10 percenként, vagy, hogy TC mekkora hülyeséget csinált, esetleg hogy a Chelsea hogyan lehet ilyen hülye, hogy megreklamál egy egyértelmű esetet. Erről pedig nem írnak, illetve legalábbis nem ez van az ablakban 😉

        Lincselés??? :DDD bazzeg, mikor álltál be újságírónak a Sunhoz?

      • Posted 2015-08-13 15:19 0Likes
        by BlueCech01

        Én továbbra is tartom, hogy ennél nagyobb hibát még nem követett el, mióta visszatért.

        De pont ezeken lovagoltak úgy hétfőig. Onnantól meg dübörögnek az események Eva körül, így az ad nagyobb aktualitást a tartalomba.

        A lincseléses dologhoz meg annyit, ahogy te is mondtad, hogy lovagolhatunk a szavakon 🙂

      • Posted 2015-08-13 15:37 0Likes
        by Zenzo

        Nem tudom, én sem értek egyet ezzel a húzásával, de számomra ez is csak egy a polcon a sok közül. JM mindig feszegette a határokat, minden értelemben, nincs és nem is volt ez másként a sajtóval sem. Én továbbra is tartom, hogy ez a cirkusz csak a médiákoknak szól, és pont azért, hogy ne arról menjen a szó, hogy mit csináltak a srácok.

        Igen, én írtam, hogy kifejezések és pofonok különbözőek, de érted, úgy adod elő ezt az egészet, mintha égszakadás-földindulás, lincselés, hülyeség, kontraproduktív, parádé, mentális nulla, miegymás.. mikor ez csak egy José-kis-színes a fiókból, amiből a média fújja épp az aktuális szappanbuborékot.

      • Posted 2015-08-13 15:45 0Likes
        by BlueCech01

        Azt majd az idő dönti el, hogy milyen hatása lesz a csapatra ennek a húzásnak, de ahogy mondtam, induktívan nézve ezzel nem leszünk előrébb, finoman szólva. A kontraproduktív megjegyzéssel nem tudom, mi a gond egyébként.
        Itt pont ez a lényeg, hogy az lenne a cél, hogy a média köréből kilökjük a csapatot egy-egy nyilatkozattal, de itt pont hogy bevágtuk a a lőrések előtti nyílt terepre.

      • Posted 2015-08-13 15:53 0Likes
        by Zenzo

        „az lenne a cél, hogy a média köréből kilökjük a csapatot egy-egy nyilatkozattal”

        Ezt mégis hogyan gondolod elérni? 🙂

        „de itt pont hogy bevágtuk a a lőrések előtti nyílt terepre.”

        Ugyanmár. Ha JM kinyitja a száját, az tuti robban, ahogy az is, ha nem szól egy szót sem. Ha ad interjút, ha nem megy el, ez mindenhogy hír, amit mindenki lehoz címoldalon nagy piros betűkkel. Ha nem JM, akkor, hogy JT három hajszála jobbra vagy balra állt e, vagy, hogy Abra jachtja nem indult be reggel és be kellett bikázni. A Chelsea, mint olyan, az össze velejárójával együtt mindig rivalda, amíg top csapat, ugyanúgy, ahogy a többi topcsapat is. Lehet, hogy azt, hogy Wenger fingik egyet, nem 10, csak 8 lap hozza le, vagy éppen a 117ezredik csatáját a zippzáros kabáttal, de ez mindig hír lesz.

      • Posted 2015-08-13 16:09 0Likes
        by BlueCech01

        Ha JM lenyom egy random interjút vereség után, maximum 1-2 napig beszélnek róla nagyobb rétegekben, mivel már 5 éve egyik olyan mint a másik. Az összeesküvés a csapat ellen pont nem ilyen volt, de annak legalább nem volt negatív hatása a csapategysége, még ennek bőven lehet.
        Most lassan egy hete megy a tépdesés, és ez összességében nem pozitív impulzusokként hathat a játékosokra. És vissza is tértünk oda, hogy kontraproduktívan könnyen az ellenkezőjét érhetjük el a dolognak.

      • Posted 2015-08-13 16:15 0Likes
        by Zenzo

        JM és a random interjú… kezd valami egészen szürreális jelleget ölteni ez a vita.. mert azzal tele van a padlás.. hja, várjunk csak..

        5 éve egyik olyan, mint a másik??!?!?!?!?444 mivan, valami BuLi szurkolóval beszélek?

        És vissza is tértünk oda, hogy írd már le nekem, hogy a játékosokra hogyan lehet rossz hatással az, hogy a sajtóban Joséról és az orvosi stábra tett megjegyzéséről írnak..

      • Posted 2015-08-13 16:25 0Likes
        by BlueCech01

        Kérlek írd már le, hogy mi volt az innováció a Mou-interjúkban az elmúlt két évben mondjuk. Már messze nem törődik vele annyira a nagyközönség, mint öt éve, amikor két hétig is képesek voltak prüdériázni egy-egy megjegyzésén a vereség után.

        Ezt a negatív hatást nagyjából úgy tudom bemutatni, hogy tegyük fel van egy tanárod, egy mentorod, akit tisztelsz és már jó ideje együtt dolgoztok eredménnyel. Van egy szintén jó orvosismerősöd, aki az orvosod már évek óta. Ez a két személy egy teremnyi ember előtt összeveszik, megkérdőjelezi egyik a másik hozzáértését és stb.
        Ne mond, hogy te rád mindez emberileg pozitív hatással lesz, mert nem lesz.

      • Posted 2015-08-13 16:54 0Likes
        by Zenzo

        innováció? 🙂 Én annyit mondtam, hogy JM elfingja magát, és azzal van tele a sajtó, és nem két hétig, hanem a szezonban. És tök mind1, hogy Wengert baszogatja épp, az FA ellen vagy a sorsolás ellen kel ki, nem ad interjút, vagy kampányozik, a bírókat dícséri vagy szidja, tök mind1, Josénak egy valamije nincs, és nem is volt egyik csapatánál sem: szalonnyilatkozata. Pellét osztja, vagy Pulis dicshimnuszokat zeng, Ázárt helyezi CR és Messi fölé, de ha épp nincs semmi, akkor is tud egy jót Benitezelni, és még egy csúfos 4-2-es FA kiesés után is, amiről még képi anyag sincs, tudja, hogy a hírekben ne csak az szerepeljen, hogy Bradford heroikus győzelem, Chelsea megalázó vereség, de legyen legalább ugyanannyi sor arról, hogy José Mourinho 🙂 Alig megyünk tovább két szar meccsen a CoC-ban a Pool ellen? Kit érdekel, cikkezzen a sajtó Iva vérrel átitatott cipőjéről és glóriájáról.

        Nekem ne írj ilyet, hogy JM nem zseniálisan mozgatja a sajtót kénye-kedve szerint 😉

        A példa nagyon sántít, így erre érdemben nem tudok reagálni. De arra, hogy két hozzám akármilyen szinten közelálló személy összevitázik, hát rám semmilyen hatással nincs. Pozitívval sem persze, tehát ilyentén igaz, amit írsz, de hogy negatívval sem, az is biztos.

      • Posted 2015-08-13 17:10 0Likes
        by BlueCech01

        A sajtó lehet, hogy 1-2 napig számon tart egy Mou interjút, de azon tovább nem. Már egyszerűen nincs akkor értéke annak, hogy Mou előveszi a bírót és hasonlók. Persze ha előáll valami penetránsan unortodox dologgal (összefogás a Chelsea ellen és etc.) azt sok helyen meglovagolják, de ilyen idényenként egyszer van. 5 éve jóval felkapottabb volt, ma már érthetően marginálisabb lett. Ez az idővel jár, ennyi. Mindig nem húzhat elő olyan épületes dolgot, hogy azt a hatást fejtse ki, amit 5 vagy akár 10 éve.
        A példákkal nincs semmi baj, amiket leírsz, valóban 1-2 napig elmentek, de aztán senki nem törődött velük. És ahogy mondtam is, 5 éve jóval nagyobb port kevertek a megszólalásai.

        Itt nem az a lényeg, hogy két hozzád közelálló személy vitázik össze, hanem hogy két általad nagyra tartott, tisztelt személy kérdőjelezi meg a másik tudását (ezáltal a te bizalmad, hitedet) nagyközönség előtt. És ez csak mételyesen hathat rád, máshogy nem.

      • Posted 2015-08-13 18:14 0Likes
        by Zenzo

        innen már nem győzzük meg egymást úgy látom.

        Szerintem JM sajtóhülyítése az évek során csak finomodott, de a hatás ugyanaz.

        Utóbbiról csak annyit, hogy önjelölt és hobbi lélekbúvár vagyok, de hiszem, hogy konyítok valamennyit a dologhoz, az évek óta tartó olvasással és kutatásokkal. Ez a dolog pedig egyszerűen nem így működik. „általad nagyra tartott, tisztelt személy kérdőjelezi meg a másik tudását” Nagyra tartom Wengert és Josét is. Vagy, tartottam mondjuk SAF-ot. Mégsem hat rám mételyesen, hogy kölcsönösen hülyének nézik egymást.

      • Posted 2015-08-13 18:16 0Likes
        by BlueCech01

        Nézd, egyezzünk ki abban, hogy nem értünk egyet. A jövő valamelyikőnket úgy is igazolni fogja, akkor majd visszatérünk a dologra.

      • Posted 2015-08-13 18:27 0Likes
        by Zenzo

        agreed 🙂

  • Posted 2015-08-13 15:55 0Likes
    by Blue One

    Mourinho-val általában mindenben egyetértek, sokszor megvédtem a taktikája miatt is. Most viszont egyértelműen ellene vagyok. Ez az orvosos dolog NAGYON NAGY HIBA volt. Teljesen fölösleges lépés volt és EC miatt még macerásabb is.

    Már azt túlzónak éreztem, hogy nyilvánosan kritizálja Mou a segítőit. Eddig csak a játékosait szidta azt is csak szökő évente. Ezek után még el is tiltja a csapattól?! Ez nagyon megalázó! Nem is értem, hogy juthat ilyen az eszébe. Az pedig már csak hab a tortán, hogy erről fog cikkezni mindenki, ami nem tesz jót a csapatnak. A végén majd itt is a madridi állapotok fognak uralkodni… Nem lenne jó…

    • Posted 2015-08-13 15:57 0Likes
      by Zenzo

      nem folytatom le veled is ugyanazt a vitát :))

      • Posted 2015-08-13 15:59 0Likes
        by BlueCech01

        Hehe, a Blue-k két fronton támadnak.

      • Posted 2015-08-13 16:04 0Likes
        by Sir Idemitirjak Boglárka

        Beszálhat egy kívülálló? 😀
        Igazából annyit tennék hozzá, hogyha a bíró jelez kötelessége bemenni, ha nem teszi akkor eljárás is indulhat az orvosok ellen, illetve nem hosszabítják meg a szerződését ha többször nem követi a szabályokat. A PL orvosi osztálya ezzel védelmébe is vette a Chelsea orvosi staffját, hogy csak a dolgukat végezték.

      • Posted 2015-08-13 16:16 0Likes
        by Zenzo

        így is van, Bogikám. Ezzel pedig eljutunk oda, amit én is írtam Cechnek az első válaszomban 🙂

      • Posted 2015-08-13 16:09 0Likes
        by Zenzo

        de egymás után.. még csak nem is volt komment a kettőtöké közt 🙂

      • Posted 2015-08-13 16:12 0Likes
        by BlueCech01

        Ez egy előre megfontolt hadművelet. Mindjárt jön Violet Blue, és Barry Blue, aztán meg Terry Black.

      • Posted 2015-08-13 16:02 0Likes
        by Blue One

        Nem baj, vitának helye ebben a kérdésben nincs!

  • Posted 2015-08-13 16:20 0Likes
    by Endy919

    Elérkezet José harmadik szezonja egy adott klubnál , hát miért ne keverné be a szart….

  • Posted 2015-08-13 16:56 0Likes
    by Blue One

    Egy elég megbízhatatlan újság szerint Kennedy megkapta a munkavállalási engedélyt.

  • Posted 2015-08-13 17:36 0Likes
    by Khal Drogo

    A csodacsatár kolumbiai játékostól mit vártok idén? Falcao főnixként feltámad vagy ott folytatja ahol tavaly abbahagyta? Ugyanez Cuadrado is igaz. Legutóbb a padon sem volt ott, vele mi van? Egyébként várható még igazolás?
    A nyár elejétől a klubbal összehozott nevek, Griezman, Koke, Pedro, Icardi stb mind zátonyra futottak. Begovics az egyetlen igazolás, meg El Tigre kölcsönvétele.
    Ha már nem igazoltunk, melyik fiatal robbanhat be? Mert valakinek játszania kell, minden meccsen ugyanaz a kezdő nem állhat ki, sérülések, eltiltások stb. miatt.

    • Posted 2015-08-13 17:39 0Likes
      by Sir Idemitirjak Boglárka

      Ha Kenedy tényleg megkapja a munkavállalásit, ahogy itt lentebb írták a DM alapján, szerintem ő robbantani fog. Viszont megyek focizni, így a többire később írom le a gondolataim.

    • Posted 2015-08-13 18:21 0Likes
      by Zenzo

      Falcaotól várok idén kb 5-8 gólt, meg 15 meccset, X<1000 játékpercet. Nem lesz semmilyen főnix, de bukta sem.

      Cuadradotól magam sem tudom, mit várok, kb semmit, így nem is lephet meg egyik forgatókönyv sem. Ramires szintén zenész.

      Nem lesz robbanás sem, szerintem alapvetően a tavalyi kerettel dolgozunk. Fiatalok közül szóhoz juthat Aké, Zouma, Loftus-Cheek, Traoré, vagy Kenedy, de egyiktől sem várok 5-nél több meccset, max komoly sérüléshullám esetén.

      Akiktől ugyanazt várom, mint tavaly: Terry, Costa, Fabregas, Matics, Ivanovics, Ápi, JM.
      Akiktől többet várok: Oscar, Willian, Hazard, Remy, Cahill.

      • Posted 2015-08-13 21:41 0Likes
        by thiemecsaba

        Ki kérdezte, hogy Ramirestől mit vársz? 😛

      • Posted 2015-08-13 21:44 0Likes
        by BlueCech01

        Titkon mindenki arra kíváncsi.

      • Posted 2015-08-13 22:51 0Likes
        by Zenzo

        ezt kérdezni sem kell 😛

  • Posted 2015-08-13 22:01 0Likes
    by BlueCech01

    Nézi valaki a Leeds mellett?
    Így Turnbullt látva rám tör a nosztalgia.

  • Posted 2015-08-13 22:43 0Likes
    by Stonci81

    No para, és Mou az Isten….nem csak mert így gondolom, hanem Zenzo ne legyen már egyedül 🙂

  • Posted 2015-08-13 23:26 0Likes
    by BlueCech01

    Turnbull majdnem hős, csak 5 tizit engedett be.

  • Posted 2015-08-13 23:28 0Likes
    by Endy919

    Nocsak . Holnaptól Pesten dűtök . Esetleg valaki vasárnap meccsnézés ?

  • Posted 2015-08-13 23:54 0Likes
    by mohacsia

    Na látom szélmalomharcot vívnak itt páran Zenzo Mou fanatizmusával 😀

1 3 4 5

Leave a comment

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com