Na, akkor én is reagálok pár dologra, végre van valami téma, amihez érdemben hozzá lehet szólni.
broduer írta: ↑2021. december 6., hétfő 9:34
Nem látom be, miért ne lehetne megbüntetni ezt a néha közveszélyes gyereket, aki az elmúlt években csak így visszagondolva okozott 5-6 balesetet.
Általában Magyarországon nem túl népszerű a Lajos. Ennek az oka nem tudom, hogy az extrémebb külseje/viselkedése-e, vagy az hogy fekete, mindenesetre be kell látni, hogy a 7 világbajnoki címet nem a szél fújta össze, és a 8. sem lesz érdemtelen ekkora hátrányból visszakapaszkodva.
Magyarországon inkább Hamilton ellen, semmint Verstappen mellett szurkolnak. Én mondjuk pont Verstappen ellen, csak és kizárólag ezért szurkolok idén Hamiltonnak. Bárki más lenne Lewis ellenfele, akkor is ugyanezt a mocsokáradatot kapná a hazai F1-fanoktól. A pontos okát én sem tudom (csak sejtések, amiket te is leírtál), viszont az is egy kabaré, hogy mennyien nem látják a fától az erdőt. Én sosem szurkoltam Hamiltonnak (az első emlékem vele még kis pöcsös 10 évesként a 2006-os GP2-es hungaroringi futam volt, mikor felhívták a figyelmemet, hogy belőle a jövő nagy bajnoka lehet, figyeljem, annak rendje és módja szerint 3 méterre előttem a hátsó egyenesben, a sikán előtt sikerült megpördülnie a vizes aszfalton...
), azon kevesek közé tartozom szerintem, akinek full semleges a fickó (a nézeteivel, öltözködésével én sem tudok azonosulni, de mint a sportágak szerető ember, a tehetségét kénytelen-kelletlen, de elismerem), viszont ami rendszeresen felbosszant, mikor meglátom ezt a gyenge érvet, hogy csak azért van ennyi címe, mert olyan autó van alá rakva, amilyen. Meg lehet nézni a 2007-es újoncszezonját, azóta sem produkált senki olyat, ahogyan azt az évet zsinórban 6-7 pódiummal kezdte a prime-on lévő, kétszeres címvédő Alonso csapattársaként. De eklatáns példa mikor a mezőny végéről feljön dobogóra vagy megnyeri a futamot, mert mindig az az érv, hogy "dehát űrmotorral könnyű", csak azt soha senki nem látja, hogy egy Bottas (aki ugyan nem világbajnok material, de egy nagyon jó pilóta) ha ilyen helyzetbe kerül, képes 40 kört végigautózni a középmezőnyben, beszorulva Alpine-ok, Williamsek mögé... Ezekben a Hamilton-utálókban sose vetődik fel ilyenkor az, hogy ez nyers tehetség, nem pedig csak a motorerő és az autó. Visszatérve Verstappenre, majd kíváncsi leszek, ha nem Hamilton lesz a bajnoki riválisa, hanem Russell vagy esetleg más feltörekvő fiatal, akkor fel fog-e tűnni ezeknek az embereknek, hogy ön- és közveszélyes a forrófejű hülyegyerek, aki nem bírja elviselni, ha valaki gyorsabb nála és elmegy mellette.
Futamok óta nem akar befordulni a kanyarokba Verstappen, ha rajta múlna, felőle bárki kieshetne, aki előzésre tör ellene. Az a baj ez addig csak a semleges nézőknek fog feltűnni, míg csak Hamilton tudja megelőzni, akit zsigerből gyűlölnek.
Tölgyesi Tamás írta: ↑2021. december 6., hétfő 10:47
Muszáj reagálnom erre a témára. Egyet értek azokkal a szurkolókkal akik úgy vélekednek, hogy az FIA segíti Hamiltont. Induljunk ki csak a tegnapi futamból:
Verstappen első büntetése jogtalan volt, hiszen Hamilton nem akarta bevenni a kanyart, el sem fordította kormányt, ráadásul még az első szektort sem érték el és megszakították a futamot. - A helyes döntés az lett volna, ha nem ítélnek semmit.
Második: Szólnak Hamiltonnak rádión, hogy Verstappennek el kell engednie. Max lelassít, ahogy Hamilton is és belemegy Maxba. Miért? Vissza kellett volna vennie a pozícióját, egyértelműen Hamilton hibázott.
Volt egy hasonló eset pár éve Hamilton és Vettel között. Akkor Hamilton lassított le Vettel előtt, aki belement. Vettel beidézte az FIA akkor.
https://www.youtube.com/watch?v=iOI2It_W3No&t=29s
Harmadik: az 5 másodperces büntetés értelmetlen, és kétszer büntetni egy dolgot több, mint érdekes, hiszen visszaadta a pozíciót.
Negyedik: újabb 5 másodperces büntetés egy olyan esetért, amiről egyáltalán nem tehet a holland, egyértelműen Hamilton hibázott.
Bottas a biztonsági autó alatt szándékosan lassított és ezzel feltartotta Verstappent, hogy mind 2 mercédes kereket tudjon cserélni. Ez szabályellenes, mégsem vizsgálták ki. Hamilton nem tartotta a 10 autónyi távolságot, nem vizsgálták ki.
Az ütközés pedig számomra egyértelmű, és hasonló esetekben minden alkalommal azt büntették aki hátulról ment bele az előtte lévőbe, egészen tegnapig. Beszélhetünk következetes versenybírákról?
1. Ha van valaki, aki egész idényben nem akarja bevenni a kanyarokat, az pont a holland.
2. Az elengedés úgy történik szabályok szerint, hogy kihúzódsz a pálya valamelyik oldalára, nem pedig középen kóricálsz 320-as tempónál az ideális íven. Verstappen végigkáromkodná a rádiót, ha egy Mazepin így engedte volna el őt, ahogy ő szándékozott ezt megtenni Hamiltonnal.
3. A bakui eset az szándékos büntetőfékezés volt egy korábbi incidensért cserébe Vettelnek, itt szó sem volt ilyesmiről. Hamilton ugyan ezt mondta az esetről, de nyilván nem így volt.
4. Olvasd el a szabálykönyvet, az, hogy Hamilton a formációs körön leszakadt több, mint 10 autónyira, sehol sem tiltja semmi. A vonatkozó szabály a biztonsági autós fázisra érvényes kizárólag, amelyet egyedül Bottas volt aki megszegett, járt volna érte a bünti. Fos szabály, de ez így van. De az, hogy az inkompetens FIA nem bünteti ilyenekért a Mercit, mint csapatot, vagy a finnt, az nehogy már Hamilton hibája legyen.
Kazo: Szerencsés volt idén Hamilton, ez tény, ha nincsenek Max általad említett DNF-jei, már rég vége lenne a bajnokságnak, de ugyanilyen erővel meg lehet említeni a mostani futamot is, ha nincs az első piros zászló előtti SC-s bohóckodás, hanem azonnal leintik és mindenki egyszerre cserél gumit, valószínűleg az életben nem előzte volna meg Bottast Verstappen a pályán. Köszönhetően a számára kedvező döntésnek viszont majdnem hazaért egy futamgyőzelemmel és +10 ponntal. Végletekig lehetne sorolni mindent, de Massát sem vigasztalja, hogy ha nem hagyják bent neki vezető helyről 2008-ban a tankolócsövet vagy nem füstöl el (szintén előttem a célegyenesben
) 3 körrel a Magyar Nagydíj leintése előtt a motorja, akkor már Brazília előtt világbajnok lett volna. Nem lett, sajnos ez egy ilyen sport.
Mindenkinek Silverstone az egyetlen ellenérve, de felteszem a kérdést. Ha ott egy Sainz bújik be belülre, akkor is ezt a méretű mocskot kapná? Nem lenne pár olyan ember, aki azt venné inkább észre, hogy Verstappen még akkor sem emelné el a gázról a lábát, ha az élete múlna rajta? Meg ezek a cikázások is nevetségesek az egyenesben, amit most és legutóbb is letolt, senki másnál nem látsz ilyet a mezőnyben, hogy tudatosan ezt csinálja, mindenki más méltósággal elviseli, ha gyorsabb nála a hátul jövő. Az ő egója valamiért nem tudja ezeket feldolgozni és számomra ez teszi igaszán ellenszenvessé.