Könyvek
Re: Könyvek
Meglássuk. Én a filmet néztem meg nemrég, na nekem az volt össze-vissza, meg valahogy nem tűnt őszintének. A gyerekkora és a videók az jó volt, de miután már megvolt a banda, mintha pár dolgot kihagytak volna a filmből, valószínűleg nem véletlenül, pedig így is rohadt hosszú...
-
- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2012. május 23., szerda 16:36
- Kedvenc játékos: Azpi-Cahill-Matic
- Kedvenc exjátékos: Duff-Ballack-Joe Cole
Re: Könyvek
Orulok,hogy megszerezted es nem akarok szar ember lenni, de a leggyengebb Nirvanas konyv amit olvastam,pedig volt par,de ez is jo csak kicsit osszevissza szvsz.ChesterB írta:Most érkezett.
http://www.libri.hu/konyv/everett_true_ ... ana-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Könyvek
Most érkezett.
http://www.libri.hu/konyv/everett_true_ ... ana-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.libri.hu/konyv/everett_true_ ... ana-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tippverseny győztese 2015/16
- Hozzászólások: 11987
- Csatlakozott: 2009. augusztus 13., csütörtök 12:59
- Kedvenc játékos: Hazard
- Kedvenc exjátékos: Mata
- Tartózkodási hely: Kolozsvár
Re: Könyvek
Nem olvastam, de köszi a tippet. Megy is a listámra.Николаевич írta:rafanadal írta: Elvileg ez az ami még autobiográfiai jellegű a 2007-esen kívül, de akkor még fiatal volt, szóval inkább ezt szeretném elolvasni. Mostanában belejöttem ezekbe a könyvekbe. Nadal önéletrajza már meg volt, most jön CR és kinéztem magamnak még Kobe-t is, bár még nem néztem utána, hogy róla mik vannak.
Usain Bolt könyvét olvastad? Nekem az az egyik kedvenc sportkönyvem.
Esetleg ti ezeket olvastátok?
Richard Dawkins - A legnagyobb mutatvány
Richard Dawkins - Isteni téveszme
Elég jókat hallottam róluk és valamennyire meg is fog a téma viszont első ilyen tematikájú könyveim lennének.
Chelsea!!! "Blue Is The Colour"
- Николаевич
- Hozzászólások: 8354
- Csatlakozott: 2011. július 7., csütörtök 14:42
Re: Könyvek
kiskacsa08 írta: Mondjuk, ha a középiskolás fizika sem teljesen a sajátod, akkor elég nehéz lehet értelmezni, nekem is voltak benne nehezebb részek, pedig én egyetemen is 5-ösre csináltam a fizikát
Köszi szépen a választ!
Hát ez eléggé elbizonytalanított.. Nyilván azt nem bánom, ha olvasás közben utána kell néznem pár dolognak, de azért nem szeretnék minden mondatot kiszótárazgatni.
kiskacsa08 írta: Azt mondják, Hawking másik könyve, Az idő még rövidebb története (A Briefer History of Time) még ennél is érthetőbben van megírva, azt még nem olvastam, ha gondolod olvasd el inkább azt, aztán meglátod mennyire világos.
Köszi, lecsekkolom, lehet hogy ez inkább nekem való.
- kiskacsa08
- Hozzászólások: 2311
- Csatlakozott: 2008. december 11., csütörtök 22:47
- Kedvenc exjátékos: Petr Cech
- Tartózkodási hely: Pápa, Veszprém
Re: Könyvek
Most fejeztem be pár hete. Érdekes olvasmány, kell egy kis háttértudás hozzá (főleg az erők, részecskék szintjén), illetve nem árt, ha érdeklődsz a téma iránt (magyarul nem mondod azt egy-két érdekes elméletre kapásból, hogy az nem létezhet). Egyetlen képlet szerepel benne (ezt az elején ki is emeli Hawking), Einstein híres E=mC^2 egyenlete.Николаевич írta:Olvasta valaki az Idő rövid története című könyvet? Igazából arra lennék kíváncsi hogy mennyire olvasható, érthető egy olyan ember számára aki nem nagyon konyít a fizikához(ez lennék én). Csak középiskolában tanultam, akkor nem érdekelt különösebben, mostanában viszont foglalkoztat a téma. Érdemes ennyi háttértudással nekivágni?
Mondjuk, ha a középiskolás fizika sem teljesen a sajátod, akkor elég nehéz lehet értelmezni, nekem is voltak benne nehezebb részek, pedig én egyetemen is 5-ösre csináltam a fizikát, meg alapból csillagász akartam lenni, szóval érdekel a téma eléggé.
Azt mondják, Hawking másik könyve, Az idő még rövidebb története (A Briefer History of Time) még ennél is érthetőbben van megírva, azt még nem olvastam, ha gondolod olvasd el inkább azt, aztán meglátod mennyire világos.
Chelsea FC - Making history, not living off it.
- Николаевич
- Hozzászólások: 8354
- Csatlakozott: 2011. július 7., csütörtök 14:42
Re: Könyvek
Olvasta valaki az Idő rövid története című könyvet? Igazából arra lennék kíváncsi hogy mennyire olvasható, érthető egy olyan ember számára aki nem nagyon konyít a fizikához(ez lennék én). Csak középiskolában tanultam, akkor nem érdekelt különösebben, mostanában viszont foglalkoztat a téma. Érdemes ennyi háttértudással nekivágni?
Usain Bolt könyvét olvastad? Nekem az az egyik kedvenc sportkönyvem.
rafanadal írta: Elvileg ez az ami még autobiográfiai jellegű a 2007-esen kívül, de akkor még fiatal volt, szóval inkább ezt szeretném elolvasni. Mostanában belejöttem ezekbe a könyvekbe. Nadal önéletrajza már meg volt, most jön CR és kinéztem magamnak még Kobe-t is, bár még nem néztem utána, hogy róla mik vannak.
Usain Bolt könyvét olvastad? Nekem az az egyik kedvenc sportkönyvem.
-
- Tippverseny győztese 2015/16
- Hozzászólások: 11987
- Csatlakozott: 2009. augusztus 13., csütörtök 12:59
- Kedvenc játékos: Hazard
- Kedvenc exjátékos: Mata
- Tartózkodási hely: Kolozsvár
Re: Könyvek
Irodalom témához: teljes mértékben egyetértek veled. Nekem is ez volt a bajom vele és sajna emiatt meg is utáltam annyira az olvasást 5-8-ban, hogy kimaradt egy olyan 5-6 év amíg újra rá tudtam venni magam, hogy egy könyvet a kezembe vegyek és csak mostanában kezd újra megjönni a kedvem hozzá. A kedvenc sztorim még gimnáziumból az volt amikor vettünk valami hajnalban részegen hazaérő Petőfi verset (de lehet Arany volt, már nem tudom) és a tanárnő kérdésére, hogy miért forog körülötte a világ az EGYETLEN HELYES válasz az volt, hogy mert a lila függöny metaforikus biszembaszomja ilyen hangulatot teremt neki. Véletlenül sem részeg volt vagy esetleg tele volt a feje a sok gondolattal amin hazafele rágódott, nem, a tetves lila függöny az oka az egésznek, mert más véleményed nem lehet.blackjack04 írta:Ez a jelenség természetes és szerintem gyakori is, hiszen az irodalom, hasonlóan a művészetekhez, igényel egy bizonyos CQ-t ami azt jelenti, hogy képes vagy számodra újat alkotni, vagy jelen esetben megfogalmazni gondolatokat a saját szavaiddal.dankodavid írta: Ráadásul ez még csak a kisebbik gond. A nagyobb, hogy tűzzel-vassal, már-már vallásosan képes nem egy irodalomtanár üldözni a kreativitást, ha adott esetben egy elemzésnél elkanyarodsz filozófiai irányba, vagy csak kicsit outside the box gondolkodsz. Személyes tapasztalat, hiszen szeretek és tudok is érdekesen, jól írni, ha ebből nem volt harminc vitám, ami nem egyszer eléggé elfajult -köszönhetően a temperamentumomnak és annak, hogy nagyon nehezen tűröm, ha valaki csak arra képes, ami elő van írva-, csak azért, mert sokszor nálam úgy nézett ki egy három oldalas elemzés, hogy két oldal ezzel foglalkozott, és egy pedig elment a témával kapcsolatban valamilyen nem szorosan, de odaköthető irányba. Szerintem az irodalomoktatásnak pont azt kéne középpontba helyeznie, hogy a sok reál tárgy között igenis legyen egy olyan, ami a kreativitásra fókuszál, és ismerje el, ha valami jó. Én ugyanis nem egyszer kaptam azt az értékelést, hogy "jól írsz, és élvezet olvasni, de nem követted pontosan az utasításokat". Erre mondom, hogy anyád se, sajnos, pedig mondták neki, hogy az abortusz lenne a jobb opció, mintsem megszülni egy életképtelen szart. (most olvastam a hsz-t, így pár hónap csúszással reagálok )
Az alapvető logikai hiba az, hogy ezt is, mint minden tantárgyat osztályoznia kell az iskola rendszernek annak érdekében, hogy a tanuló, annak szülei, vagy későbbi oktatói elhelyezzék egy skálán a tudását... Irodalomból, ami a legszubjektívebb valami, amit valaha kitaláltak Ráadásul kötelező érettségi tantárgy, tehát komolyan is veszik annak tanítását. Pedig a józan ész szerint habár az irodalmat természetesen oktatni kell, és meg kell ismertetni a fiatalokat a régi művekkel (vagy inkább meg kell adni a lehetőséget erre), azon túl hogy megtanítanak alsó tagozatba helyesen írni-olvasni, számonkérni nem szabadna ezt a tudást, mivel ezt még kevésbé lehet objektíven megtenni, mint matematikából, vagy természettudományos tárgyakból.
És persze ott van az én személyes kedvencem a szépirodalmi versek értelmezése, amikor a tanár megpróbálja elmagyarázni Baudelaire múzsája melyik versében, hogyan jelenik meg, és mit jelképez. Szerintem ehelyett az irodalom óráknak főként egy kötetlen beszélgetésekhez kéne hasonlítaniuk, ahol a tanár és a diák együtt gondolkozik, és a diákok nem félnek megosztani a gondolataikat a többiek előtt.
De ezt az egész rendszert a tanításhoz nem értő tanárok teszik teljessé, akik a tankönyvből tanítanak és semmit se konyítanak az irodalomhoz (szerencsére, én ezt a típust megúsztam). Ők azok akik alulról táplálják ezt a rendszert, és nem hagynak új gondolatokat érvényesülni, visszafogják az oktatás természetes fejlődését is.
Nálam a "keresett oldal nem található" szövegecske jelzi, hogy rossz linket adtál meg De a Luca Caioli: Cristiano Ronaldo - Szenvedélye a tökeletesség könyv 2013ban jelent meg, szóval nagy valószínűsséggel erre gondolsz, habár sok könyv készül manapság focistákról, szóval ha valakitől kaptad az infot inkább kérdezd meg a pontos címétrafanadal írta:Nem olyan reg megjelent egy konyv CR-rol ami eleg nagy dobas volt a piacon es a sportok eleterol szolo sikerkonyvek kozott tartjak szamon. Arrol szeretnek megbizonyosodni, hogy ez az mielott megrendelek egyet, szoval a kerdes ez lenne az?
http://bookline.hu/product/home!execute ... 64&type=22" onclick="window.open(this.href);return false;
CR könyvhöz: Igen, azt linkeltem be. Nem tudom most miért nem működik a link, de arra gondoltam. Elvileg ez az ami még autobiográfiai jellegű a 2007-esen kívül, de akkor még fiatal volt, szóval inkább ezt szeretném elolvasni. Mostanában belejöttem ezekbe a könyvekbe. Nadal önéletrajza már meg volt, most jön CR és kinéztem magamnak még Kobe-t is, bár még nem néztem utána, hogy róla mik vannak.
Chelsea!!! "Blue Is The Colour"
-
- Hozzászólások: 6897
- Csatlakozott: 2008. november 12., szerda 10:46
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
This!blackjack04 írta:
És persze ott van az én személyes kedvencem a szépirodalmi versek értelmezése, amikor a tanár megpróbálja elmagyarázni Baudelaire múzsája melyik versében, hogyan jelenik meg, és mit jelképez. Szerintem ehelyett az irodalom óráknak főként egy kötetlen beszélgetésekhez kéne hasonlítaniuk, ahol a tanár és a diák együtt gondolkozik, és a diákok nem félnek megosztani a gondolataikat a többiek előtt.
Totálisan egyetértek. Ráadásul aki akarna gondolkozni, azt nem engedi, mert lehurrogja a paraszt, hogy deaznemúgyvan, rosszul értelmezed, hogy mire UTAL a költő, és milyen gondolatot közvetít a vers. Nem, ő megmondja, mit gondolj, aztán csodálkozik, ha senkinek nincs ehhez az egészhez affinitása.
Azért emelem ezt ki, mert ilyenen vitáztam a legtöbbet, volt, hogy a tanárom fejéhez vágtam, hogy csak azért, mert 30%-os testzsírszázaléka van, nekem meg 12 (akkor pont diéta után voltam), még nem kéne a frusztrációt rajtam levezetni. Botrány, hogy ÉN értettem, az a lényege a szépirodalomnak, hogy SZÁMUNKRA mit jelent az, amit olvastunk, de az ilyen korlátolt parasztok azoknak is elveszik ettől a kedvét, akik alapvetően érdeklődnek. Ezalatt nem azt értem, hogy szabadidőmben Ady verseket olvasok, de van kedvenc költőm, akitől néhanapján szívesen olvasok, kedvenc íróim is vannak, akiket szívesen olvasok, és amennyiben Dan Brownt kértek volna számon -nem megbántva a régi magyar írókat, de alsó hangon hatszor izgalmasabb, érdekesebb könyveket írt, mint ők, és ez sokkal közelebb áll egy fiatalhoz, mint mondjuk a Tüskevár-, tizenöt oldalban fejtettem volna ki a véleményem, mert megfogott az ember. Tényleg az a legelborzasztóbb az egészben, hogy olyan dologtól veszik el a többség kedvét, ami alapvetően fontos és hasznos is.
"Nem fejtem ki, ha érdekel, nézz utána."
- blackjack04
- Hozzászólások: 1779
- Csatlakozott: 2011. január 1., szombat 15:09
- Kedvenc játékos: Frank Lampard
- Kedvenc exjátékos: Deco
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
Ez a jelenség természetes és szerintem gyakori is, hiszen az irodalom, hasonlóan a művészetekhez, igényel egy bizonyos CQ-t ami azt jelenti, hogy képes vagy számodra újat alkotni, vagy jelen esetben megfogalmazni gondolatokat a saját szavaiddal.dankodavid írta: Ráadásul ez még csak a kisebbik gond. A nagyobb, hogy tűzzel-vassal, már-már vallásosan képes nem egy irodalomtanár üldözni a kreativitást, ha adott esetben egy elemzésnél elkanyarodsz filozófiai irányba, vagy csak kicsit outside the box gondolkodsz. Személyes tapasztalat, hiszen szeretek és tudok is érdekesen, jól írni, ha ebből nem volt harminc vitám, ami nem egyszer eléggé elfajult -köszönhetően a temperamentumomnak és annak, hogy nagyon nehezen tűröm, ha valaki csak arra képes, ami elő van írva-, csak azért, mert sokszor nálam úgy nézett ki egy három oldalas elemzés, hogy két oldal ezzel foglalkozott, és egy pedig elment a témával kapcsolatban valamilyen nem szorosan, de odaköthető irányba. Szerintem az irodalomoktatásnak pont azt kéne középpontba helyeznie, hogy a sok reál tárgy között igenis legyen egy olyan, ami a kreativitásra fókuszál, és ismerje el, ha valami jó. Én ugyanis nem egyszer kaptam azt az értékelést, hogy "jól írsz, és élvezet olvasni, de nem követted pontosan az utasításokat". Erre mondom, hogy anyád se, sajnos, pedig mondták neki, hogy az abortusz lenne a jobb opció, mintsem megszülni egy életképtelen szart. (most olvastam a hsz-t, így pár hónap csúszással reagálok )
Az alapvető logikai hiba az, hogy ezt is, mint minden tantárgyat osztályoznia kell az iskola rendszernek annak érdekében, hogy a tanuló, annak szülei, vagy későbbi oktatói elhelyezzék egy skálán a tudását... Irodalomból, ami a legszubjektívebb valami, amit valaha kitaláltak Ráadásul kötelező érettségi tantárgy, tehát komolyan is veszik annak tanítását. Pedig a józan ész szerint habár az irodalmat természetesen oktatni kell, és meg kell ismertetni a fiatalokat a régi művekkel (vagy inkább meg kell adni a lehetőséget erre), azon túl hogy megtanítanak alsó tagozatba helyesen írni-olvasni, számonkérni nem szabadna ezt a tudást, mivel ezt még kevésbé lehet objektíven megtenni, mint matematikából, vagy természettudományos tárgyakból.
És persze ott van az én személyes kedvencem a szépirodalmi versek értelmezése, amikor a tanár megpróbálja elmagyarázni Baudelaire múzsája melyik versében, hogyan jelenik meg, és mit jelképez. Szerintem ehelyett az irodalom óráknak főként egy kötetlen beszélgetésekhez kéne hasonlítaniuk, ahol a tanár és a diák együtt gondolkozik, és a diákok nem félnek megosztani a gondolataikat a többiek előtt.
De ezt az egész rendszert a tanításhoz nem értő tanárok teszik teljessé, akik a tankönyvből tanítanak és semmit se konyítanak az irodalomhoz (szerencsére, én ezt a típust megúsztam). Ők azok akik alulról táplálják ezt a rendszert, és nem hagynak új gondolatokat érvényesülni, visszafogják az oktatás természetes fejlődését is.
Nálam a "keresett oldal nem található" szövegecske jelzi, hogy rossz linket adtál meg De a Luca Caioli: Cristiano Ronaldo - Szenvedélye a tökeletesség könyv 2013ban jelent meg, szóval nagy valószínűsséggel erre gondolsz, habár sok könyv készül manapság focistákról, szóval ha valakitől kaptad az infot inkább kérdezd meg a pontos címétrafanadal írta:Nem olyan reg megjelent egy konyv CR-rol ami eleg nagy dobas volt a piacon es a sportok eleterol szolo sikerkonyvek kozott tartjak szamon. Arrol szeretnek megbizonyosodni, hogy ez az mielott megrendelek egyet, szoval a kerdes ez lenne az?
http://bookline.hu/product/home!execute ... 64&type=22" onclick="window.open(this.href);return false;
One ball to rule them all!
-
- Hozzászólások: 6897
- Csatlakozott: 2008. november 12., szerda 10:46
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
Ráadásul ez még csak a kisebbik gond. A nagyobb, hogy tűzzel-vassal, már-már vallásosan képes nem egy irodalomtanár üldözni a kreativitást, ha adott esetben egy elemzésnél elkanyarodsz filozófiai irányba, vagy csak kicsit outside the box gondolkodsz. Személyes tapasztalat, hiszen szeretek és tudok is érdekesen, jól írni, ha ebből nem volt harminc vitám, ami nem egyszer eléggé elfajult -köszönhetően a temperamentumomnak és annak, hogy nagyon nehezen tűröm, ha valaki csak arra képes, ami elő van írva-, csak azért, mert sokszor nálam úgy nézett ki egy három oldalas elemzés, hogy két oldal ezzel foglalkozott, és egy pedig elment a témával kapcsolatban valamilyen nem szorosan, de odaköthető irányba. Szerintem az irodalomoktatásnak pont azt kéne középpontba helyeznie, hogy a sok reál tárgy között igenis legyen egy olyan, ami a kreativitásra fókuszál, és ismerje el, ha valami jó. Én ugyanis nem egyszer kaptam azt az értékelést, hogy "jól írsz, és élvezet olvasni, de nem követted pontosan az utasításokat". Erre mondom, hogy anyád se, sajnos, pedig mondták neki, hogy az abortusz lenne a jobb opció, mintsem megszülni egy életképtelen szart. (most olvastam a hsz-t, így pár hónap csúszással reagálok )blackjack04 írta: Félre ne érts, én se vagyok ellene, hogy megismertessük a világirodalom nagy műveit a gyerekekkel, így is úgy érzem, hogy kultúrálisan nagyon alulműveltek azok, akik kikerülnek középiskolákból, de erre szerintem nem megoldás az, ha az alapján értékeljük a teljesítményét a gyerekeknek, hogy elolvasta-e a könyvet, és emlékszik-e a cselekményre. Magát az olvasás szeretetét kell beléjük nevelni, amit szerintem csak a választás szabadságával és egy jó tanár ösztönzésével lehet elérni, aki felhívja a figyelmet, valamilyen becsülendő értékrendet képvisel, és iránytmutat a tanulóknak.
Az ha valamit kötelezővé teszünk, úgy, hogy a tanuló nem látja benne az értelmet, egyértelműen következik, hogy lázadni fog ellene, és akár dacból nem teljesíti az előírásokat (főleg kamaszkorban, ugye). Az is teljesen helyénvaló, hogy senkinek se ugyanolyan az ízlése, van aki sehogy se tudná elolvasni a klasszikusokat, de a ponyvaregényeket imádja, vagy fordítva, ez is a kötelző olvasmányok ellen szól, hogy lehetetlen olyan kritériumokat állítani, ami mindenkinek megfelelne, de ehhez az áll legközelebb, ha a tanuló maga választhatja ki mit szeretne elolvasni.
(saját példa: én az Egri Csillagokat imádtam, de a Pál utcai fiúkat el se tudtam olvasni, olyan unalmas volt nekem, míg a Rejtő könyvek máig a kedvenceim közé tartoznak )
"Nem fejtem ki, ha érdekel, nézz utána."
-
- Tippverseny győztese 2015/16
- Hozzászólások: 11987
- Csatlakozott: 2009. augusztus 13., csütörtök 12:59
- Kedvenc játékos: Hazard
- Kedvenc exjátékos: Mata
- Tartózkodási hely: Kolozsvár
Re: Könyvek
Nem olyan reg megjelent egy konyv CR-rol ami eleg nagy dobas volt a piacon es a sportok eleterol szolo sikerkonyvek kozott tartjak szamon. Arrol szeretnek megbizonyosodni, hogy ez az mielott megrendelek egyet, szoval a kerdes ez lenne az?
http://bookline.hu/product/home!execute ... 64&type=22" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bookline.hu/product/home!execute ... 64&type=22" onclick="window.open(this.href);return false;
Chelsea!!! "Blue Is The Colour"
- jkopfner
- Hozzászólások: 1828
- Csatlakozott: 2011. augusztus 12., péntek 20:31
- Kedvenc játékos: John Terry
- Kedvenc exjátékos: Gianfranco Zola
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
"Az olvasó ember nem fogyasztója, hanem megalkotója egy mindennél érdekesebb saját filmnek, amit belső szemeivel egyedül ő láthat. Tehát az olvasás alkotófolyamat is, mégpedig nagyon személyes, intim folyamat, amelyben az ember szembenéz a maga félelmeivel, megidézheti démonait, kivetítheti reményeit, vágyait."
- blackjack04
- Hozzászólások: 1779
- Csatlakozott: 2011. január 1., szombat 15:09
- Kedvenc játékos: Frank Lampard
- Kedvenc exjátékos: Deco
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
Félre ne érts, én se vagyok ellene, hogy megismertessük a világirodalom nagy műveit a gyerekekkel, így is úgy érzem, hogy kultúrálisan nagyon alulműveltek azok, akik kikerülnek középiskolákból, de erre szerintem nem megoldás az, ha az alapján értékeljük a teljesítményét a gyerekeknek, hogy elolvasta-e a könyvet, és emlékszik-e a cselekményre. Magát az olvasás szeretetét kell beléjük nevelni, amit szerintem csak a választás szabadságával és egy jó tanár ösztönzésével lehet elérni, aki felhívja a figyelmet, valamilyen becsülendő értékrendet képvisel, és iránytmutat a tanulóknak.Николаевич írta:blackjack04 írta:
Valószínűleg nem erre gondoltál, de pont a "kötelező" kifejezés a legnagyobb probléma a mai oktatásban. Ha nem úgy állnának hozzá a gyerekek az összes könyvhöz hogy ezt akkor most muszájból elolvassuk, miközben lehet élveznék is, akkor sose lesz pozitív élményük egy jó könyv elolvasásával.
Meg kell hagyni azt a szabadságot a gyerekeknek, hogy a saját érdeklődési körük, vagy környezetük ajánlása miatt válasszanak maguknak műveket, ne 1 ember/intézmény határozza meg, mi jó, mi nem.
Szerintem nincs gond a kötelező olvasmányokkal, legalábbis nekem nem okozott akkora problémát, 4-5 könyvet ha el kellett olvasnunk egy tanévben. Elolvasni a magyar és a külföldi irodalom legfontosabb műveit az alapműveltség része, és szerintem élvezhetőek. Középiskolai tanulmányaim alatt két igazán rossz kötelezőt olvastam: Az arany virágcserép(lehet, hogy túl fiatalon mentem rajta végig, de nem értettem belőle semmit) és az Ábel a rengetegben(ezt kőkemény hulladéknak tartom a mai napig).
Rosszul hangzik a "kötelező" kifejezés, de erről szól az iskola... A legtöbb általános iskolás/alsóbb osztályos gimis még muszájból vagy szülői nyomásra tanul mert őket még nyomni kell, később a legtöbb embernek benő a feje lágya és belátja hogy miért érdemes tanulni. Nekem is rengeteg osztálytársam volt, aki dacból nem volt hajlandó elolvasni a kötelezőt, inkább rövidítéseket, filmeket kerestek vagy csak belelapoztak. Szerintem ha valaki felül tud kerekedni ezen akkor élvezheti a kötelezőket, legalábbis én így voltam ezzel.
Az ha valamit kötelezővé teszünk, úgy, hogy a tanuló nem látja benne az értelmet, egyértelműen következik, hogy lázadni fog ellene, és akár dacból nem teljesíti az előírásokat (főleg kamaszkorban, ugye). Az is teljesen helyénvaló, hogy senkinek se ugyanolyan az ízlése, van aki sehogy se tudná elolvasni a klasszikusokat, de a ponyvaregényeket imádja, vagy fordítva, ez is a kötelző olvasmányok ellen szól, hogy lehetetlen olyan kritériumokat állítani, ami mindenkinek megfelelne, de ehhez az áll legközelebb, ha a tanuló maga választhatja ki mit szeretne elolvasni.
(saját példa: én az Egri Csillagokat imádtam, de a Pál utcai fiúkat el se tudtam olvasni, olyan unalmas volt nekem, míg a Rejtő könyvek máig a kedvenceim közé tartoznak )
One ball to rule them all!
- marknagy
- Hozzászólások: 8022
- Csatlakozott: 2010. augusztus 23., hétfő 11:05
- Kedvenc játékos: Terry_Torres_Cole
- Kedvenc exjátékos: Makelele_Drogba
- Tartózkodási hely: Hajdúsámson - Debrecen
Re: Könyvek
Én is ezt tervezemalmos írta:Köszi, nyáron meg kéne venni.marknagy írta:http://akkrt.hu/1671/tudomany/muvelodes ... rettyPhoto
We are the famous, the famous Chelsea!
- almos
- Tippverseny győztese 2014/15
- Hozzászólások: 2530
- Csatlakozott: 2009. január 16., péntek 19:32
- Kedvenc játékos: Juan Mata
- Kedvenc exjátékos: Didier Drogba
- Tartózkodási hely: Szeged, néha Szerbia
Re: Könyvek
Köszi, nyáron meg kéne venni.marknagy írta:http://akkrt.hu/1671/tudomany/muvelodes ... rettyPhoto
LAMPARD#8
- marknagy
- Hozzászólások: 8022
- Csatlakozott: 2010. augusztus 23., hétfő 11:05
- Kedvenc játékos: Terry_Torres_Cole
- Kedvenc exjátékos: Makelele_Drogba
- Tartózkodási hely: Hajdúsámson - Debrecen
Re: Könyvek
http://akkrt.hu/1671/tudomany/muvelodes ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;
We are the famous, the famous Chelsea!
- almos
- Tippverseny győztese 2014/15
- Hozzászólások: 2530
- Csatlakozott: 2009. január 16., péntek 19:32
- Kedvenc játékos: Juan Mata
- Kedvenc exjátékos: Didier Drogba
- Tartózkodási hely: Szeged, néha Szerbia
Re: Könyvek
Igen, ezt tudom, és tapasztaltam is már párszor. Ritka az olyan, hogy a film veri a könyvet.jkopfner írta:Sokkal nagyobb élmény, ha először a könyvet olvasod el és csak utána nézed meg a filmes adaptációkat.almos írta:Ma fejeztem be Ken Kesey-től a Száll a kakukk fészkére c. könyvet. A film megnézése után rögtön kiváncsi lettem a könyvre is. Nem is csalódtam benne, csak úgy, mint a film ez is remek. Bár a kettő ég és föld, más a szemszög, mások a cselekvések, kár, hogy a filmet nem a könyv mintájára készitették. Ajánlom mindenkinek, persze, aki eme műfaj kedvelője.
Következő kiszemelt: Aldous Huxley: Szép új világ (kiváncsi vagyok a Mátrix írói mennyit meritettek ebből a műből)
LAMPARD#8
- jkopfner
- Hozzászólások: 1828
- Csatlakozott: 2011. augusztus 12., péntek 20:31
- Kedvenc játékos: John Terry
- Kedvenc exjátékos: Gianfranco Zola
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Könyvek
Sokkal nagyobb élmény, ha először a könyvet olvasod el és csak utána nézed meg a filmes adaptációkat.almos írta:Ma fejeztem be Ken Kesey-től a Száll a kakukk fészkére c. könyvet. A film megnézése után rögtön kiváncsi lettem a könyvre is. Nem is csalódtam benne, csak úgy, mint a film ez is remek. Bár a kettő ég és föld, más a szemszög, mások a cselekvések, kár, hogy a filmet nem a könyv mintájára készitették. Ajánlom mindenkinek, persze, aki eme műfaj kedvelője.
Következő kiszemelt: Aldous Huxley: Szép új világ (kiváncsi vagyok a Mátrix írói mennyit meritettek ebből a műből)